Totalcar Vakbarát Hírportál

Kötelező téli gumi Ausztriában

2008. december 18., 13:42 Módosítva: 2008.12.18 13:42

Kedves Gumidoktor!

A jelölésekkel és az előírásokkal csak részben vagyok tisztában. Van ugye M+S (mud and snow) jelölésű gumi, és van hópihés. Melyik milyen? (Az M+S négy évszakos, a hópihés téli? Vagy mindkettő téli?) Ausztriában 2008. november 1-től 2009. április 15-ig havas vagy jeges útviszonyok között kötelező a téli gumi vagy a hólánc használata.

Vajon milyen jelölésű gumit kívánnak az autón látni osztrák barátaink, hogy elkerüljük a 35-5000 euróig terjedő büntetést?

Előre is köszi:

Gábor

Kedves Gábor!

Az M+S és a hópihe piktogram együttes megléte jelzi az abroncs téli jellegét. November elsejétől következő év április 15-ig ilyen abroncs kell legyen az autóján Ausztriában.

Üdv:

Gumidoki

Eltérő sebességindexű gumi egy tengelyen

2008. december 17., 11:55 Módosítva: 2008.12.17 11:55

Kedves Gumidoktor!

H sebességi indexű sérült téli gumimat csak V sebességi indexűvel tudom pótolni! (Méret, mintázat, gyártó és modell teljesen megegyezik.) Kérdésem: okoz-e ez bármi problémát (menetjellemzők, félrehúzás stb.)?

Válaszát előre is köszönöm!

Üdv:

Zoltán

Kedves Zoltán!

Igen, okozhat. A különböző sebességindexű abroncsok ugyanis sokszor a szerkezetükben és anyagminőségben sem egyformák. Emiatt bekövetkezhet elhúzás, kopáskülönbség, de akár érezhető viselkedésbeli különbség is tetten érhető két ilyen azonos tengelyre szerelt abroncs tekintetében.

Üdv:

Gumidoki

Fiat Punto II. téligumi-váltóméret

2008. december 16., 12:27 Módosítva: 2008.12.16 12:27

Kedves Gumidoktor!

Friss jogosítvány- és autótulajdonosként a téli gumira történő váltás komoly fejtörést okoz. 1.2-es 8v Fiat Puntómon jelenleg 165/70 R14 gumi van. Kérdés, hogy lehet-e 15" felnit felrakni - mert az volna ajándékba -, és ha igen, milyen gumival?

Üdv:

András

Kedves András!

Télre nem javaslom, hogy 15"-os kerekekre váltson ezen az autón. Persze az elvi lehetőég megvan rá - 185/55 R15 a helyes abroncsméret -, de télre sokkal praktikusabb keskeny és ballonos gumikat használni. A 165/70 R14 ilyen szempontból ideális.

Üdv:

Gumidoki

Pirelli garancia

2008. december 15., 08:23 Módosítva: 2008.12.15 08:23

Kedves Gumidoktor!

Kb. 5-6 hónapja vásároltam párban 2 db új nyári Pirelli abroncsot. Most, hogy felraktam a már felnin lévő télieket, észrevettem, hogy a szintén felnin lévő egyik Pirellin az esővezető profilban(vájatban)van egy kb. 25-30 cm-es repedés. Visszavittem a gumishoz, ahol vettem és ahol felszerelték, jeleztem az észrevételem, mire azt mondták, visszavitetik a gumit, de nekem kell fizetni a szállítást, és a bevizsgálást is, akár az én hibámból származik a repedés, akár nem. Otthagytam, hogy vitessék el bevizsgálni.

Eltelt egy hét, hívnak, hogy ki kéne tölteni valamilyen nyomtatványt (gumi, autó adatai). Most itt tartunk, megyek és kitöltöm. A gumiban 5-6 ezer km van.

Kérdésem: meddig és milyen garancia van autógumikra, melyek azok a költségek, amiket nekem kell még állnom, miután kifizetek közel 20 ezer Ft-ot egy gumiért?

Válaszát előre is köszönöm.

Kedves Levélíró!

Önnek nincs költsége semmi, a bejelentőt kell csak kitölteni, és a kereskedőnek beküldenie a Pirelli-központba. A Pirelli szakembere ennek nyomán bevizsgálja a kérdéses abroncsot. Ha műszaki szempontból garanciálisnak ítélik meg a gumit, akkor a Pirelli az amortizáció (kopás) mértékében megtéríti az Ön kárát. Ha a szakvélemény szerint nem garanciális az abroncs, Önnek lehetősége van a Fogyasztóvédelmi Felügyelőséghez fordulni.

Üdv:

Gumidoki

Nagyobb a pótkerék, mint a téli kerekek

2008. december 12., 13:57 Módosítva: 2008.12.12 13:57

Kedves Gumidoktor!

Suzuki Lianámat 195/55 R15-ös nyári gumikkal vettem idén használtan, az eladótól kaptam mellé egy szett (4 db) 185/65 R14-es méretű, lemezfelnire szerelt, jó állapotú téli gumit is. Ezeket már felszereltettem az autóra, viszont a pótkerekem a nyári méretnek megfelelő (195/55 R15).

Kérdésem, hogy defekt esetén ezt a - nagyobb - pótkereket feltehetem-e a téli gumik mellé, éri-e bármilyen károsodás az autót ebben az esetben? (Természetesen semmiképpen nem használnám így hosszabb távon, de a defekt az defekt...).

Válaszát előre is köszönöm.

Üdv:

Robi

Kedves Robi!

Mivel a két abroncsméret átmérőre gyakorlatilag azonos, nyugodtan használhatja - szükség esetén - a 14"-os szettel együtt a 15"-os pótkereket.

Üdv:

Gumidoki

Ellenkező irányú minta a két oldalon

2008. december 11., 11:39 Módosítva: 2008.12.11 11:39

Kedves Gumidoktor!

Nemrég vásárolt és az autóra felszerelt, Continental márkájú téli abroncs esetében érdekes dologra lettem figyelmes: a jobb és a bal oldalon eltérő irányba, előre ill. hátra "nyilaz" a gumi mintája. A gumishoz természetesen visszamentem megkérdezni, hogy helyesen szerelték-e fel a gumikat? Mire a gumik oldalán lévő "outside" feliratra mutatott, és magyarázta, hogy ezeknek kívül kell lenniük. Való igaz, forgásirány nem található az abroncson.

A kérdésem: jó ez így? Nem véletlenül valami hibás abroncsot kaptam? Fordíttassam át az egyik oldali gumikat úgy, hogy a mintájuk egy irányba nézzen?

Üdvözlettel:

Lajos

Kedves Lajos!

Jó ez így! Nehogy megfordíttassa "egy irányba" a gumikat!

Az aszimmetrikus mintázatoknál − ilyen az Öné is − forgásirány nincs, csak külső és belső oldala van az abroncsnak. Ahogy a gumisa is tette, szereléskor egyedül erre kell odafigyelni.

Az aszimmetrikus mintázatok lényege, hogy minden egyes mintaelemnek megvan a maga funkciója. Ezen mintaelemek "együttműködése" adja meg az abroncs összjellemzőit, teljesítményét. Gondolja meg, ha egy aszimmetrikus minta egyben forgásirányos is lenne, akkor ez azt jelentené, hogy kéne belőle külön jobbos és külön balos verzió is. Ezt a logisztikai káoszt pedig nem vállalja fel egyik gyártó és gumis sem, a jobbos-balos eltérőség privilégiuma megmarad tehát a speciális igényeknek megfelelő versenyabroncsok szegmensében (egy-két nagyon ritka utcai kivétellel).

Üdv:

Gumidoki

Michelin Alpine A3 Ford Fiestára

2008. december 9., 10:40 Módosítva: 2008.12.09 10:40

Kedves Gumidoktor!

Véleményedet kérném a Michelin Alpine A3 típusú téli gumiról. Elegendő-e a mi éghajlati viszonyaink közötti használatra, egy-egy erdélyi vagy ausztriai havasabb kirándulással?

Kedves Levélíró!

Igen, tökéletesen elegendő! Nem a "legütősebb" téli mintázatról van szó, de a célnak mindenképpen megfelel!

Üdv:

Gumidoki

’94-es Suzuki Swift téli gumija

2008. december 8., 08:27 Módosítva: 2008.12.08 08:27

Kedves Gumidoktor!

Téligumi-vásárlás előtt állok, az autóm egy 1994-es Suzuki Swift GLX. Jelenleg a gyári 155/70 R13 nyári abroncsok vannak rajta.

Téli guminak ezt néztem ki: Rockstone/Ice-Plus S 175/70 R13. Kérdésem az lenne, hogy ez megfelelő-e számomra.

Üdv:

Márton

Kedves Márton!

Nem, ezt a méretet ne vegye meg, mivel − a gyárinál jóval nagyobb átmérője miatt − el fog akadni a kerék, erre az autóra 155/70 R13 méretű abroncsok valók télen is.

Üdv:

Gumidoki

Gumikopás

2008. december 5., 13:14 Módosítva: 2008.12.05 13:14

Kedves Gumidoktor!

Egy hirdetésben 7 mm profilmélységű Conti 225/60/18 gumit láttam, de nem tudom, ez vajon milyen arányú kopást jelent. Mennyi vajon az eredeti? Mennyit mehettek vele eddig?

Kösz a segítséget:

Tom

Kedves Tom!

Egy vadonatúj téli (mert gondolom, arról van szó) személyabroncs ebben a méretben 8,5-9,5 mm profilmélységgel bír. Ha teljesen precíz adatot szeretne, kérdezze meg a Continental hazai képviseletét, biztos szívesen adnak felvilágosítást!

Ez a - jellemzően a Chrysler 300C-n előforduló méretű - abroncs tehát olyan rengeteget nem futhatott, persze ez nagyban függ a használat módjától.

Üdv:

Gumidoki

Téli gumi esőmintával

2008. december 5., 13:00 Módosítva: 2008.12.05 13:00

Kedves Gumidoktor!

Nemrég vásároltam Goodyear vágott téli gumit, aminek nem a hagyományos "kockázott" mintázata van, hanem vízkiszorítós mintája. Köztudott, hogy az oldalirányú csúszást nem gátolja úgy, de talán az anyaga miatt sokkal jobb a nyári guminál. Vizes úton elég jól tapad, de nagyobb tempónál hajlamos megindulni oldalra. Ön szerint mennyire megbízható az ilyen abroncs?

Köszönettel:

Balázs

Kedves Balázs!

Nem tudom igazán, hogy milyen abroncsról beszél… !

Ez egy GoodYear téli mintázat, amit valaki utólag megvágott forgásirányos nyílmintára? Vagy egy eleve ilyen mintával rendelkező pl. UG7+ mintázatról beszélünk? Előbbi használata tilos, utóbbi pedig remek prémiumkategóriás termék, amelyben maximálisan megbízhat.

Üdv:

Gumidoki

C4 Picassóra téli gumi indexei

2008. december 5., 12:56 Módosítva: 2008.12.05 12:56

Kedves Gumidoktor!

Citroën C4 Picassóm van, 5 személyes, 1,6 HDI. Max. teljes terhelése 2050 kg, végsebessége 180 km/h.

Téli gumit szeretnék venni rá 205/55 R16 méterben, de a sebesség- és súlyindexekre a gumigyártók oldalain eltérő ajánlásokat találtam 94T-től 93V-ig. Jelenleg 93V van fent, ilyen indexű téli nemigen van. Én 91H-t gondoltam, de kicsit bizonytalan vagyok, mert ez elvileg 2460 kg-ig és 210 km/h-ig jó, ennél nagyobb súlyterhelésű gumikat ajánlanak.

Segítenél dönteni?

Köszi:

Rox

Kedves Rox!

Én H-s sebességindexű és normál terhelhetőségű (93-as Loadindex) abroncsot javasolnék erre az autóra, de a rá való 215/55 R16 méretben! A 205/55 R16 ugyanis átmérőben kicsi a C4 Picassóra!

Üdv:

Gumidoki

Téli gumi nyomása, profilmélysége

2008. december 2., 12:09 Módosítva: 2008.12.02 12:09

Kedves Gumidoktor!

205/55 R16-os téli gumiba (ill. nyári gumiba) mi az ideális levegőnyomás, továbbá a mintamélység meddig ideális (most 5,5 mm)?

Tisztelettel:

Zsolt

Kedves Zsolt!

Korábban már leírtam, hogy az abroncsba szükséges nyomás nem az abroncs méretének a függvénye. Rengeteg autótípus fut 205/55 R16 méretű gumikkal, de a hozzájuk ajánlott nyomásértékek különbözőek (lehetnek).

A helyes nyomásértéket ugyanis minden esetben az autó gyártója határozza meg és tudatja a tulajdonossal az autó kézikönyvében, illetve a karosszérián elhelyezett matricák segítségével. Utóbbi helyeken keresgéljen tehát!

Üdv:

Gumidoki

Négy téli gumi harmincezerért

2008. december 1., 14:17 Módosítva: 2009.07.25 18:22

Kedves Gumidoktor!

30.000 Ft-ért ajánlottak 4 db Michelin Alpina 2003. 29. heti évjáratú, kb. 6,5-7 milliméter mélységű téli gumiabroncsot acélfelnire szerelve, kicentrírozva. Valószínűleg normálisan volt tárolva külön nejlonzacskókban.

Renault Thaliánk van, amivel egész évi futásteljesítményünk kb. 5-7000 kilométer.

Tudom hogy nehéz a kérdés, de nem tudom eldönteni, hogy megéri-e, illetve ha igen, meddig tudom használni. Válaszát előre is nagyon szépen köszönöm!

Üdv:

Géza

Kedves Géza!

Tulajdonképpen már a négy lemezfelni is megér 30 ezret, ezeket az abroncsokat viszont már csak maximum két szezonon át tudja használni a koruk miatt. Még ha kevés kilométert is megy egy évben, bizonyára téli útviszonyok között is szeretné biztonságban tudni magát és szeretteit.

Üdv:

Gumidoki

13-as acélfelni G Astrára?

2008. november 27., 13:41 Módosítva: 2008.11.27 13:41

Kedves Gumidoktor!

Kérdésem, hogy az F Astra 13-as felnijét fel lehet-e tenni a G Astrára.

Köszi elõre is a választ!

Üdv:

Laci

Kedves Laci!

Nem, az Astra G minimum 14"-os felnivel szerelhető. Egyébként a méretbeli eltérések miatt a H Astra 14" felnije sem jó a G Astrára.

Üdv:

Gumidoki

Corsa téli gumi

2008. november 27., 13:39 Módosítva: 2008.11.27 13:39

Kedves Gumidoktor!

Gyári 175/65 R 14 helyett megfelel a 165/70 R 14 Opel Corsámra? És abban az esetben, ha hátul 175/65 R 14 van, elöl pedig 165/70 R 14? Köszönöm!

Kedves Levélíró!

Igen, a két méret váltómérete egymásnak, de az sem műszakilag, sem praktikusan nem magyarázható, hogy elöl-hátul eltérő méretet használ egy kis Corsán...

Üdv:

Gumidoki

Guminyomás téli gumiba

2008. november 25., 15:43 Módosítva: 2008.11.25 15:43

Kedves Gumidoktor!

Azt szeretném megkérdezni, hogy a Swift Sportomon (2007) lévő 185/60 R15-ös téli gumikba mekkora nyomást állítsak be?

A nyári 195/45 17-es gumikba 2,5-öt szoktam tenni, és úgy tudom, hogy a téli kerekekbe többet kell tenni kicsit, mint a nyáriba, de gondolom, ez azért függ a két gumi méretétől is, mert egy peres gumiba nagyobb nyomást kell tenni, mint egy normál oldalmagassággal rendelkezőbe. Ezért nem tudom, hogy most mennyit tegyek a télibe. A gumi Dunlop Winter Response.

Segítségét előre is köszönöm!

Tisztelettel:

Tamás

Kedves Tamás!

Jól tudja, azonos méret esetén a nyárihoz megadottnál 0,2 barral nagyobb nyomást igényelnek hatékony működésükhöz a téli abroncsok.
Ebben az esetben kisebb méretre vált, így nem kell növelnie a nyomást, a 15" téli abroncsba is megfelelő lesz a 2,5 bar.

Üdv:

Gumidoki

Téli vagy nyári gumit vettem?

2008. november 25., 15:33 Módosítva: 2008.11.25 15:33

Kedves Gumidoktor!

Vettem egy, a kereskedő által télinek titulált használt autógumit, viszont semmi erre utalót nem látok a gumi oldalán. A pontos típus: Linglong LMA9 155/70R13 75T.
A mintázat alapján sem tudom eldönteni, mert a minta úgy néz ki, mint a nyári gumik, de vannak rajta apró barázdák is, amik a téli gumikra jellemzőek.
Itt lehet látni a mintázatot:
http://www.prima-pneumatiky.cz/LING-LONG/7561-LING-LONG-LMA9.html

Most akkor milyen gumit vettem?

Válaszát előre is köszönöm.

Attila

Kedves Attila!

Ez az abroncs nem felel meg a téli abroncs kritériumainak, egyértelműen nyári mintázatról van szó. Ezért nem találja az oldalfalán a nemzetközi szabványnak megfelelő M+S és hópihe piktogramokat.

Üdv:

Gumidoki

Gumiápolás „téli álmot alvó” autón

2008. november 22., 18:35 Módosítva: 2008.11.22 18:35

Kedves Gumidoktor!

A családban a második autót télre „le szoktuk tenni”. Nagyon nagy valószínűséggel csak több hónap állás után fogjuk újra használni. Hogyan érdemes a gumikat lekezelni, hogy minél kevésbé viselje meg az állás? Van, aki azt tanácsolta, hogy engedjem le félig, van, aki azt, hogy ne. Van, aki azt tanácsolta, hogy gumifestékkel kezeljem, van, aki azt, hogy szilikonnal. Kérdésem még, hogyan kezeljem a másik autóról levett gumikat. Van különbség?

Válaszát és segítségét előre is köszönöm!

Üdv:

Zsolti

Kedves Zsolti!

Az autón éppen nem használt, de kerékre szerelt abroncsok esetében egymásra fektetve vagy felfüggesztve ajánlott azok tárolása. Leszerelt abroncsokat állítva és időnként forgatva ajánlott tárolni.

Mindkét esetre igaz, hogy a tárolóhelyiség hűvös, száraz, sötét és mérsékelten szellőző legyen! Az abroncsokat és felniket tárolás előtt ajánlatos alaposan lemosni, megtisztítani. Gumiápoló szerekkel való kezelés lehetséges, de nem kötelező.

Ha az autó egész télen használaton kívül van és garázsban áll, a legjobb, ha felbakolja. Ekkor az abroncsok nem terhelődnek egy ponton hónapokon keresztül. Ha erre nincs lehetőség, akkor autósboltokban, benzinkutakon kapható gumiápolóval érdemes az abroncsok oldalfalát bekenni. A szilikon erre a célra nem ajánlott. Javasolt továbbá, hogy az abroncsokba fél barral nagyobb nyomás legyen beállítva, amit újra használatba vételkor természetesen vissza kell állítani a normál gyári értékre.

Üdv:

Gumidoki

205/45 R16 nyári helyett mi legyen télen?

2008. november 22., 18:28 Módosítva: 2008.11.22 18:28

Kedves Gumidoktor!

Szeretnék „kövérebb” téli gumit télire, a fenti nyárigumi-méret helyett az 55-ös mehet? Milyen más méretre lehet lecserélni? Ez nagyon-nagyon érzi a gödröket, amit nem feltétlenül a női vezető okoz, szerintem. (Az autó egy Seat Ibiza, 3 ajtós, 1200 cm3-es, 2002. szeptemberi.)

Köszönettel:

Egy női vezető

Kedves Női Vezető!

Természetesen lehet ballonosabb abroncsokat használni Ibizáján a 205/45 R16-nál. Megfelelő felnin a lehetőségek a következők: 185/55 R15, 165/70 R14.

Üdv:

Gumidoki

Trabant 1.1-re acélfelni

2008. november 22., 18:23 Módosítva: 2008.11.22 18:23
1

Kedves Gumidoktor!

Kérdésem az, hogy négyütemű Trabantra, melynek osztóköre 4x98, fel tudom-e szerelni a 4x100-as osztókörrel rendelkező 5Jx13H2 ET38 méretjelzéssel ellátott acélfelnit. Ha igen, akkor milyen méretű (téli)gumit tud javasolni erre a felnire?

Köszönettel:

Levente

Kedves Levente!

Elméletileg mozgófejű, ún. excenteres csavarokkal megoldható a dolog. A felnire pedig mehet a gyári - tudtommal - 135/80 R13 méretű abroncs.

Üdv:

Gumidoki

Téli gumival egész évben

2008. november 21., 17:15 Módosítva: 2008.11.21 17:15

Kedves Gumidoktor!

Tavaly novemberben rakattam fel új téli gumikat, és azóta is azzal közlekedek, tehát nyáron is. Összesen kb. 65  000km-t tettem meg, de nem látom kopottnak. Hány km-ig tart egy gumi futásteljesítménye? Kleber 195/65 van fenn.

Köszönöm.

Kedves Levélíró!

Egy abroncs futásteljesítménye nagyban függ az autó teljesítményétől, tömegétől, a használati módtól, a vezetési stílustól stb., stb. A mai modern gumik élettartama egyébként nem túl hosszú, így a 65  ezer  km nem kevés. Egy dolgot mindenképp tartson szem előtt: egy téli mintázat 4  mm profilmélységig tekinthető teljes értékűnek, e határérték alatt nyári abroncsként használandó. Azt javaslom, bár lehet, hogy szemre nem kopottak a gumijai, de erről győződjön meg méréssel is!

Üdv:

Gumidoki

Aszimmetrikus téli gumi

2008. november 20., 14:04 Módosítva: 2008.11.20 14:04

Kedves Gumidoktor!

Vásároltam 4 új Dunlop Winter Response téli gumit. Ezen nincs forgásirány, csak külső és belső oldal. Érdekes, hogy fölszerelve a két oldalon ellenkező irányba mutatnak a minták. Kérdésem, hogy mire kell figyelni ennél a típusnál?

Állítólag ha egyszer föl lett szerelve, akkor csak ugyanazon oldalra tehető vissza. Illetve ha forgásirányos pótkereket a forgásiránnyal ellentétesen kell föltenni egy defektnél,akkor milyen feltételekkel használható, és mik a veszélyei?

Köszönettel:

Ákos

Kedves Ákos!

Igen, a Winter Response, mint minden aszimmetrikus mintázat, külső és belső oldallal rendelkezik, és ezt felszereléskor bizony nem szabad figyelmen kívül hagyni!

Ez pedig azt eredményezi, hogy jobb és bal oldalon a minták mintha ellentétesen állnának. Ez egyáltalán nem probléma, ugyanis az aszimmetrikus mintázatok lényege, hogy az egymás melletti minden egyes mintaelemnek megvan a maga funkciója, pl. iránytartás, trakció, vízkiszorítás stb. Ezek a mintaelemek - köszönhetően a gondos tervezésnek - minden esetben ellátják a feladatukat, függetlenül attól, milyen sorrendben (az iránytartásban, stabilitásban fontos szerepet játszó minták nyilván mindig a futófelület külső vállhoz közeli részén) vannak a mintázaton, illetve hogyan „állnak”.

Mivel az abroncsok szerkezete bizonyos futás után kis mértékben „beáll” az erőhatásoknak, a forgásirányuk már nem változtatható meg, azaz, ahogy Ön írta, már csak ugyanazon az oldalon használhatók.

A pótkerék általában - ahogy a neve is mutatja - ideiglenesen kerül fel az autóra (nem fut több ezer kilométert), így legközelebb - szükség esetén - gond nélkül használható akár ellentétes forgásiránnyal is.

Üdv:

Gumidoki

Vegyünk kínai gumiabroncsot?

2008. november 18., 15:41 Módosítva: 2008.11.18 15:41

Kedves Gumidoktor!

Megjelent a piacon a Wanli kínai gumimárka. A leírás persze minden jót ír róla, de vajon próbálta-e már valaki? Merjünk ilyet venni? 215/45/R17 méretben használnám.

Kedves Levélíró!

Én nem vennék ilyet... hacsak nem kiállításra készül az autó!

A viccet félretéve, ha valaki ilyen nagy teljesítményű méretet vásárol, az feltehetően rendeltetésszerűen használni is szeretné azt. És itt jönnek a problémák, mert ezek a kínai abroncsok teljesítményükben, minőségben jócskán elmaradnak a kategóriában elvárttól. Sőt, a várható futásteljesítményük is jóval kisebb lesz, mint egy ugyanilyen méretű pl. prémiumabroncsé.

Természetesen ezek az abroncsok is alkalmasak normál közlekedésre, csak használójuknak jó néhány kompromisszumot kell kötnie cserébe az alacsony árért...

Üdv:

Gumidoki

Téli gumi új Bravóra

2008. november 18., 15:39 Módosítva: 2008.11.18 15:39

Kedves Gumidoktor!

Most fogom átvenni az új Fiat Bravómat, és nem tudom, hogy a 14-es alufelni téli gumihoz megfelelő-e. Válaszodat, segítségedet kérném a hozzá való méretekben.

Üdv:

M. H.

Kedves M. H.!

Az új Bravóra nem szerelhető fel 14"-os kerék, minimum 15"-osban kell gondolkodnod. A megfelelő méret pedig 6Jx15" 4x98x58 ET31,5, rá pedig 195/65 R15 méretű abroncs való.

Üdv:

Gumidoki

Négy évszakos gumi vs. téli+nyári

2008. november 18., 15:38 Módosítva: 2008.11.18 15:38

Kedves Gumidoktor!

Sok helyen olvasom, hogy a négy évszakos gumi nem olyan jó, mint a téli+nyári kombó, ilyen-olyan indokok miatt, ami nyilván érthető is, mivel valahol ez egy „öszvér termék”. Azonban sehol nem találtam konkrét számokat arra vonatkozóan, hogy mennyivel rosszabb. Nem találtam semmilyen összehasonlító tesztet fékutakra, tapadásokra vonatkozóan. Ebben szeretném a segítségedet kérni.

Tudsz olyan irodalmat vagy oldalt, ahol KONKRÉT SZÁMOKKAL és NEM SZUBJEKTÍV VÉLEMÉNYEKKEL összehasonlítanak 4 évszakos gumikat téli és nyári gumikkal?

Üdv:

Jégember

Kedves Jégember!

Sajnos nem tudok ilyen, a nagyközönség számára is hozzáférhető oldallal szolgálni. Javaslom a Google és egyéb keresőkön való kutakodást, én is ezt tudnám csak tenni.

Egy biztos, egy abronccsal nem lehet megoldani - a mi éghajlati jellemzőink között - a biztonságos közlekedést egész évben. Ha lehetne, már rég nem gyártanának külön nyári és téli mintázatokat... Számokban lefektetett különbségeket azonban sajnos nem tudok prezentálni neked...

Üdv:

Gumidoki

Rovatok