Totalcar Vakbarát Hírportál

Gumipor

Könnyed autós tartalmak a Totalcaron

Totalcar
2021.11.18. 13:06

új hír érkezett, kattintson a megtekintéshez!
  • A második világháború Amerikában sem volt fáklyás menet: mivel a gépgyártás kapacitásait a háború kötötte le, a mezőgazdászoknak saját magukat kellett kiszolgálniuk. Ez a szükség hívta életre a "Doodlebug"-okat, amik rendszerint kivénhedt Ford Model T-ből vagy Model A-ból henkölt traktorok voltak. 

    Egy ilyen szerkezet került nemrég jó kezekbe: a susnyásban töltött évtizedek után úgy gondolta a tulajdonos, hogy itt az ideje megmenteni, amihez a közel kétmillió feliratkozóval bíró profi autómosó, Larry Kosila segítségét kérte. Az autó/traktor műszakilag természetesen menthetetlen, de a mosás után legalább ezt a félholt állapotát megőrizheti.

    via roadandtrack

  • Joe Bidenról a kampány alatt azt kommunikálta a stábja, hogy nagy autóbuzi, de amióta megválasztották, szembe kell néznie minden amerikai elnök átkával: nem vezethet autót közúton. Soha. Szerencséjére a sajtóesemények, mostanában pedig a villanyautós beruházások biztosítanak neki egy-két lehetőséget, hogy volánhoz üljön. 

    Most is ez történt, a General Motors Factory ZERO gyárának megnyitóján ültették be az ezer lóerős GMC Hummer EV-be. Az autó "WTF" módban volt, amivel az autó szűk 3 másodpercen belül tudja a százat, de a híres crab-walkot is sikerült kipróbálni. A 1967-es Corvette-en nevelkedett Bident letaglózta a gyorsulás, az "Ember, az a Hummer pokoli egy autó" megjegyzését tapssal fogadták a gyár dolgozói,  a videó dislike-jai alapján viszont a Youtube népe nem ennyire elégedett.

    Forrás: thedrive.com

  • Sokan voltak versenyben a 2022-es F1-es szezon utolsó kiadó helyéért, végül a kínai pénz, és vele együtt Csou Kuan-jü (Guanyu Zhou) lett a befutó az Alfa-Romeónál, ezzel ő lesz hazája első Forma-1-es versenyzője. A 22 éves Csou jelenleg a Formula-2 második helyén áll, és még van esélye idén a bajnoki címre.

    Csou kétség kívül nagy tehetség, eddigi eredményei alapján viszont messze nem kimagasló. Noha pályafutása javán a legjobb csapatokkal vett részt az utánpótlásszériákban, neves nevelő szériát ezidáig nem nyert. A Formula-2-ben az idei már a harmadik szezonja, és jelenleg az újonc Oscar Piastrival van meccsben a bajnoki címért. Szerződtetése már ezért is érdekes, holott Piastri mellett több, Csounál sikeresebb fiatal vár F1-es szerződésre - igaz, közülük sokan különféle F1-es csapatok akadémistái, de ez nem egy leküzdhetetlen akadály. Csou mellett fontos érv lehetett, hogy hírek szerint egy 30 millió eurós kínai szponzorcsomagot visz magával az Alfához. 

    A Forma-1-nek nyilván óriási hasznot hozhat egy kínai pilóta. A világ legnépesebb országa, egyben gazdasági hiperhatalma rengeteg pénzt csatornázhat az eleve nem szerény pénzekből működő szériába, valamint a kínai versenyző feltűnése erősíthet a most még gyenge kínai autósporton.

  • Egy alig használt buszokból épülő kazahsztáni roncstelepről posztolt az Omnibusz blog. A gázból és kőolajból egész gazdag közép-ázsiai ország a rövid poszt szerint nagyrészt LiAZ-okból frissítgeti buszflottáját, de mivel az eleve rossz minőségű buszokat nem tartják karban, javítás helyett gyorsan selejtezik őket.

    Egy hasonlóan borzasztó pazarlást mutattunk nemrég Kínából is, ahol alig használt villanyautókból épül temető: Ezrével állnak Kínában a leselejtezett villanyautók.

  • Vannak még nyertes csatái, de a jelenleg futó, G11-es kódú 7-es BMW pályafutása hamarosan véget ér, helyére pedig a G70-es érkezik, egész biztosan megosztó formatervvel. A sziluett marad hagyományos nagylimuzinos, de a hátsó lámpák vízszintes elrendezésre váltanak, az elsők pedig a legújabb divatnak megfelelően a nappali menetfénytől külön költöznek.

    Ezek a részletek már a korábbi kémfotókon is láthatóak voltak, akárcsak a beltér hatalmas, hajlított kijelzője. Most viszont itt van mozgásban is, a Nordschleiféről, ahol gyakran tesztelik a prototípusokat. A bemutatót pedig 2022-ben tarthatja majd a BMW.

    Hat- és nyolchengeres turbómotorok, konnektorról tölthető hibrid és teljesen elektromos változat is érkezik majd i7 néven. Sőt, a leggyorsabb 7-es is villanyos lesz, az i7 M60.

  • Egy balesetnél intézkedtek a rendőrök a 3-as úton, amikor kiderült, hogy a vétkes sofőr egy sor szabálytalanságot halmozott fel. Az csak egy dolog, hogy nem tartotta a követési távolságot, ezért ment neki az előtte haladónak. Közben viszont ittas volt, jogosítvánnyal soha nem rendelkezett, és az autót is egy barátja tudta nélkül vette magához.

    A 41 éves férfi kihallgatása során úgy védekezett: "Vezetni egyébként tudok józanul, a közlekedési szabályokat nagyjából ismerem, az autót tudom kezelni."

    Minden bizonnyal nem ez volt az első alkalom, hogy jogsi nélkül elkapták, ugyanis jelenleg is eltiltás hatálya alatt áll, a Miskolci Járásbíróság november 23-ig rendelte el ezt a szankciót. Most jó eséllyel alaposan meghosszabbítják.

    A rendőrök egyébként a férfit őrizetbe vették, és kezdeményezik letartóztatását.

  • Ettore Bugatti születésének 110. évfordulóján, 1991. szeptember 15-én mutatták be a Bugatti EB110-est, melynek premierjét a párizsi La Défense negyedben található Grande Arche előtt tartották.

    3,5 literes, négy turbóval megfújt V12-es motorja több mint 550 lóerős és bő 610 Nm nyomatéka van. Hatsebességes kéziváltóval, dupla kereszt-lengőkaros futóműve és nem marad le Marcello Gandini védjegye, az ollószerűen felfelé nyíló ajtók sem.

    3,5 másodperc alatt gyorsul álló helyzetből 100-ra a francia Sport Auto magazin szerint és 338 km/óra a végsebessége. Mára pedig annyira ritka, hogy képen is alig látni, itt viszont mérőpadon van, és üvölt.

  • A sajószentpéteri rendőröké a hét fogása: ezt a horror-Corsát 11-én csütörtökön állították félre a borsodi városban, miután rendellenesen imbolygó hátsóval hajtott el a járőrök előtt. Egyértelmű volt, hogy valami nincs rendben, aztán mikor alánéztek, megtalálták a rendőrségi közleményekben gyakran leírt közúti közlekedésre alkalmatlan kifejezés mintadarabját. 

    Ahogy a Police.hu közleménye írja, a hátsó futómű híd le volt szakadva, és olyan mértékű volt a korrózió, hogy azt már nem lehetett hova visszafogatni. A miskolci férfi ezért egy kenderkötéllel oldotta meg a gondját: a kötelet a vonóhorog kampóra erősítette és azt az alvázon keresztül a vezetői ülés konzoljához kötötte, így próbálva elkerülni, hogy kiessen az Opel alól a hátsó híd.

    Az 55 éves sofőrrel szemben a rendőrök szabálysértési feljelentést tettek, a balesetveszélyes autó forgalmi engedélyét pedig bevonták. Az már csak egy enyhe ráadás, hogy a sofőr az október 6-án vásárolt autót nem írta át az előírt 15 napon belül. 

  • Egyesek kiborulnak az elektromos hajtásúra alakított veteránoktól, mások pedig ezekben a modernizált klasszikusokban látják a műfaj fennmaradásának lehetőségét. Az oxfordi Electrogenicnél már készült villanyos Rolls-Royce Silver Shadow és Land Rover is, most pedig itt ez a 356-os Porsche.

    Kis kallantyúval billen a pillagóablak, a régi rádió van benne és mint a három pedálnak funkciója van, hiszen a kézi váltó épp úgy megmaradt benne, mint Grétában.

    Négyhengeres bokszermotor helyett most villanymotor van benne, méghozzá 120 lóerővel és 235 Nm nyomatékkal, ami nem tűnik soknak, de a 356-osok jellemzően ennél kevésbé voltak izmosak. Egy ilyen átalakítás nagyjából 30-50 ezer angol fontba kerül, természetesen az alap autó árán felül.

  • Akinek nem elég a Mercedes-Maybach GLS kényelme és teljesítménye, annak itt a Brabus 800, mely a luxus szabadidő-autó karbon elemekkel, nagyon sok feketével és 24 colos felnikkel szerelt változata. Ehhez a mérethez egyébként a tuningcég áthangolta az Airmatic légrugós felfüggesztést is.

    Alumínium pedálok és szénszálas dekorelemek kerültek az utastérbe, melyet padlótól plafonig gyémántmintázatúra varrt narancssárga bőrbe kötöttek. A hátsó utasok simán elfeküdhetnek a fotelekben, a két ülés között pedig ott a pezsgőhűtő és a tároló a porcukornak.

    4,0 literes, biturbó V8-asának vezérlőjét és turbófeltöltőit lecserélték, a teljesítmény pedig 800 lóerőre duzzadt, mellé 950 Nm nyomatéka van. Ezzel 4,5 másodperc alatt futja a 0-100-at és 300 km/óra a végsebessége. Minden szempontból egy igazán szerénytelen autó.

  • Mármint Sasha Baron Cohen közel-keleti karakterének speciálisan átalakított, aranyozott, rusnya Dartz Prombronja, ami eredetileg a Hummer H2 alapjaira épül. Az autó Stanag 2 szintű védelemmel van ellátva, az .50-es kaliberű, páncéltörő lövedékeknek is ellenáll, és egy manapság nem túl kiemelkedő, 400 lóerős V8-as hajtja. A film 2012-es premiere óta tíz Prombron Aladeen Editiont építettek, most az utolsó elkészült darab vált eladóvá, 500-750 ezer dolláros árat remélnek érte.

    "Őexcellenciája Aladeen Admirális Generális nagylelkűen engedélyt adott a Dartz Motorznak, hogy a páncélozott ultra-luxusjárművek gyártójaként és a Wadiya kormány gépparkjának kizárólagos biztosítójaként limitált szériás járműveket ajánljon fel Wadiya Értékes és Feláldozható Népének Könyörtelen Védelmezője számára. Akár az emberi jogok Wadiyában, úgy ez az ajánlat sem él sokáig."

    via carscoops.com

  • A Subaru nem rugaszkodott el túlságosan a partnercég Toyota dizájnjától, amikor a közös villanySUV-ra került a sor, a Solterra és a bZ4x néhány paneltől eltekintve ugyanaz. Ezen változtatott X-Tomi azzal, hogy hagyományos STI köntösbe csavarta a Solterrát, ami egyebek mellett a szokásos kék színt, rendes hűtőrácsot és a motorháztetőbe vágott légbeömlőt jelent. Határozottan jól áll neki a kezelés, kár hogy a gyártó részéről semmi nem utal arra, hogy sportverziót készítene a villanyautóból.

     Összehasonlításképp:

  • Háromhengeres motorja van, távolról hasonlít is erősen a Toyota kisautójára, de a GR Yaris valójában egy olyan homologizációs sporttörpe, ami annyira célszerű, hogy mindenhonnan kilóg belőle a technika. 261 lóerős és összkerékhajtású, ami bőven elegendő önmagában is, de a Powertune-nál találtak még nem kevés lovat a méneshez.

    Közel 500 lóerőt hoztak ki az 1,6-os motorból, amihez általában jelentős változtatásokra van szükség. Itt azonban csak új szeleprugók kerültek a motorba. A blokk, a dugattyúk és a vezérműtengely is a gyári maradt.

  • Átkelőn gyalogost kergető, záróvonalon előző, járdán előző autós jutott a civil pofátlantanítós sorozat új, hatodik részébe. Ahogy eddig, úgy ez az epizód is lakosságilag felvett és beküldött, majd hatóságilag vizsgált videókat mutat be.

    Az idén már harmadik évét élő pofátlantanítós sorozat rendőrségi és civil kiadásának több korábbi epizódját megtalálod az archívumunkban, itt.

  • Nagy meglepetésre nem számíthatunk, hiszen az Audi RS 6 Avant gyári állapotában is eszméletlen erős és kegyetlenül gyors, méghozzá mindenhol. Míg a Mansory véleményes ízlésvilágú luxusautóiról, addig az MTM a sokszáz lóerőről szól, és most ők ketten rakták össze ezt az autót.

    Így a Mansory adta a karbonnal gazdagon megszórt, kiszélesített és 22 colos felnikre ültetett karosszériát, az MTM pedig a 4,0 literes biturbó V8-asból pumpált ki 820 lóerőt és 1167 Nm nyomatékot.

    Kevesebb mint 3 másodperc alatt megfutja így az RS 6 Avant a 0-100-as sprintet és 330 km/óra a végsebessége.

  • Ha mindig is azon gondolkodtál, mi történik a folyadékkal, amikor egy tartálykocsi fékez, illetve hogyan lehet védekezni a nem kívánt következményekkel szemben, akkor ez a te napod. Ez az animáció nagyon szemléletesen ad választ a kérdésre.

  • Ha igazságos Mátyás királyunk ma élne, alighanem ehhez hasonló videók készülhetnének álruhás országjárása idején. Egészen zseniális, ahogyan a parkolóőr egészen addig vegzálja a bevásárlókocsit visszatolni lusta priusost, amíg meg nem törik.

    Persze, a helyzet annyira abszurd, az igen ostobán viselkedő priusossal, a színpadias parkolóőrrel, és a folyton újratermelődő bevásárlókocsikkal, hogy nehezen tudnánk elképzelni, hogy nem megrendezett. De attól még nagyon ötletes, és igenis létező problémára hívja fel a figyelmet. Oké, hogy már a budira is autóval megyünk, de az üzletek parkolóiban szerteszét hagyott, vagy éppen a legközelebbi tárolóban felhalmozott, így az utat keresztben lezáró bevásárlókocsik gyönyörű jelképei a lustaságnak.

    A fenti videó:

    • 642
      kamu
    • 96
      nem kamu
  • Érdekes létszámbővítésről adott hírt a Volkswagen Chattanooga-i gyára: négyezer humán alkalmazottja mellé nemrég munkába fogtak ötven juhot, hogy azok tartsák rendben a gyár saját napelemparkjának gyepét.

    A VW közleményében szereplő 9,5 MW teljesítményű napelempark adja a Chattanooga-i gyártelep energiaszükségletének nyolcadát. Egy ilyen óriási területen elterülő telepnél jelentős kiadás a gyep gondozása, de a VW és a parkot üzemelő vállalat szerint ezt a juhok tökéletesen megoldják. Külön hasznuk, hogy olyan helyekről is kieszik a gazt, ahol fűnyíróval körülményes lenne, az egyetlen, amire figyelni kell, hogy ne legeljenek túl egy-egy területet, ezért osztotték négy részre a parkot, ezt járva körbe-körbe marad idő a regenerálódásra. 

    A juhok mellett állítólag a kecske is felmerült, mint gazdaságos gyepgondozó, de ezt hamar elvetették, mert a kecskék jól tudnak, és szeretnek is ugrálni legelés közben, amit vélhetően megsínylettek volna a panelek. 

  • Eszméletlenül ritkák ezek a Ferrarik és rengeteg verseny van mögöttük, temérdek diadallal, ezért aztán rendre a 250-esek döntik meg az aukciós rekordokat. Vágyni lehet rá, de csak nagyon kevesen engedhetik meg maguknak az ilyen 10 millió dolláros veteránokat.

    Nem sokkal olcsóbb egy nagyszerű újraértelmezés sem, mert a GTO Engineering simán összerak egy ilyen klasszikus, V12-es Ferrarit. Méghozzá olyan minőségben, hogy méltó lesz az ágaskodó lovacskára.

    3,5 literes motorja 320 lóerős, mellé pedig csak 1020 kg az autó, és nem csak merevebb, de a 250 SWB Revival minden elemében egy kicsit jobb, mint az eredeti. Talán ettől még kívánatosabb is, bármennyire elérhetetlen.

  • Michael Fux kubai születésű amerikai üzletember úgy vásárolja a méregdrága luxusautókat, mint ahogy más kifliért megy a boltba. A mániája, hogy minden autója lehetőleg feltűnő és egyedi színű legyen, nincs ez másképpen a McLaren Speedtail-jével sem.

    Ez volt a századik legyártott Speedtail, ami még ebben a Volcano Yellow árnyalatban is úgy néz ki, mintha egy igazi űrhajó volna. A McLaren F1 stílusában ennek a - szintén sárga - utastere is három személyes. Középen ül benne a vezető, két oldalt pedig az utasok.

    Hibrid hajtásának fő eleme a szokásos 4,0 literes, V8-as turbómotor, amihez jön ugye az elektromos hajtás, így a rendszerteljesítmény 1035 lóerő. 13 másodperc alatt gyorsul 300-ra és 400 km/óra feletti a végsebessége. Több hasonló szupersportautóval együtt ezt is eladja Fux a gyűjteményéből, mivel Amerikában nem lehet forgalomba helyezni a külső tükrök hiánya miatt.

  • A büntetőfékező egy eleve nehezen megérthető sofőrfajta, de a közutak igazán nagypályás kreténjei azok, akik ezt a szokást egy kamion előtt is képesek gyakorolni. (Láttunk már ilyet itthonról is, másként csúf végződéssel.) Az alábbi eset egy francia autópályán történt, a dátumjelző szerint hétfőn, és azt a történelmi együttállást mutatja, amikor egy ilyen genyaságot tetten ér a rendőrség.

    Az a bizonyos itthoni példa, aminek más vége lett: Darwin-díj: kamion előtt büntetőfékezni.

  • Újabb mintavideót talált a közveszélyes autópályahasználatról a Magyar Közút. Az ilyen tartalmakban hagyományosan erős Insta-oldalukon most egy olyan sofőr bizarr mutatványát látni, aki későbbi elmondása szerint a táblákat leolvasni fékezte álló autóját az M85-ösön. Hogy aztán ebből nem lett tömegbaleset, azt csak a mögötte jövő figyelmének, képességének köszönheti.

    A kalandban végül senki sem sérült meg, a Közút útellenőrei gyorsan biztosították helyszínt.

  • A világ egyik, ha nem a leghosszabb közterületi parkolása ért véget nemrég: október 20-án elvitték a helyéről azt a Lancia Fulviát, ami 47 éve parkolt Conegliano egy utcájában. 

    Úgy hírlik, az észak-olasz városkában egy ideje már turistalátványosságnak számított a kopott Lancia. Gazdája, a 94 éves Angelo Fregolen a közelében árult újságot hosszú éveken át, az autót pedig ezalatt a bolt raktáraként használta. Miután nyugdíjba vonult, az autó maradt a helyén, az elszállításakor megjelent hírek szerint pedig bizonyos körökben amolyan zarándokhely lett az évtizedeket mozdulatlanul az utcán töltő Lancia. 

    A helyi önkormányzat egy autókiállításra vitte el helyéről a Lanciát, de ennél az egyszeri alkalomnál több értelme volt háborítani. Egy helyi veterán autóklub esik neki hamarosan a felújításának, hogy aztán folytassa, amit évtizedeken át csinált: egy iskola mellé parkolják majd, ahol Fregolen és felesége lakásuk ablakából nézegethetik majd. 

  • A Lexus formatervezési nyelve kissé megosztó, de a gitárkészítésben az extremitás nem szokott gondot jelenteni. A Lexus LC nyomán készült Fender Stratocasteren azonban ez az őrület cseppet sem látszik, mégis hordozza az autó génjeit: a gitárt a Lexus LC-ről ismert Structural Blue kékjére festették, ami onnan kapta a nevét, hogy a festékben kék pigmentek valójában nincsenek, ehelyett nanostruktúrák verik vissza a kék fényt.

    A gitár koptatólapja szénszálas, amelynek szövése megegyezik az LC légterelőjén használt karbonéval, a hangerő- és hangszínszabályozó pedig az LC audio-rendszerének gomb-dizájnját kapta. Száz darab készül majd az LC Stratocasterből, egyenként 6000 dollárt (~1,8 millió forint) kérnek majd értük. 

    Az LC-ről készült írásos tesztünkért katt ide, a videósat pedig itt találod lent:

    via autoblog.com

  • Ha eddig nem tudtad elképzelni, hogyan készült az autógyártást forradalmasító T-modell, akkor a lenti videó sokat segíthet. Az animáció a Highland Park Ford Plantről készült fotók és tervek alapján készült.

    A futószalagos technika ötlete egyébként nem Henry Ford, hanem az egyik mérnöke, William "Pa" Klann ötlete volt, akit egy vágóhíd ihletett meg: amilyen hatékonyan a marhákat szétszerelik a soron, úgy az autókat össze is lehet.

    via vimeo.com/Boss Tweed

  • A Bogarat és a 911-et hagyományosan rokonokként szokás emlegetni, hisz egyiket Ferdinand Porsche, a másikat az unokája, Butzi tervezte, ráadásul az első néhány Bogár még a Porschénél is készült Stuttgartban, de ha ez sem elég, mindkettőt luftgekühlt farboxer hajtotta. A videóban fellépő Bogarat mondjuk pont nem.

    Az öreg négyhengeres helyett egy Tesla Model S hajtását kapta az autó, ami 450 lóerőt és 675 Nm nyomatékot jelent; összehasonlításképp, az ellenfélnek állított Porsche 911 GT3 RS 4 literes boxere 520 lóerőt és 470 Nm-t tud. És mivel mindkét autón hasonló teljesítményű Michelinek vannak, ami igazán megkeveri a lapokat, az a súlyuk: a Porsche 1430 kilója ellen a karbon-elemekkel megépített Bogár alig 1050 kilót mutat fel. Tegyék meg tétjeiket.

  • Tény, hogy távolról sem ment rekordot a Mustang közepesen hardcore változata, de az autó súlyát és a szívómotort figyelembe véve azért rendben van az a 7:58:29-as kör.

     A Mach-1 egyébként sem kimondottan a tizedmásodpercek görcsös hajszolásáról szól, mint inkább az élvezetes csapatásról, amihez csak hozzátesz a hagyományos manuális váltó. Ejtőzéshez a fenti, fedélzeti kamerával rögzített videó is tökéletes, különben is ritka manapság az olyan mért kör, ahol a sofőr egy ilyen furcsa botot rángat a középkonzolon. 

    Az autóról korábban már írtunk egy bemutató cikket, ezt itt találod, de most azt is megsúgjuk, hogy hamarosan komolyabb anyaggal jelentkezünk a 460 lóerős dögről.

  • Mielőtt még a szupersportautók hibridek vagy teljesen elektromosak lettek, a 2000-es évek elején még születhettek olyan gépek, mint az 5,7 literes, V10-es szívómotorral és kézi váltóval szerelt Porsche Carrera GT.

    Több mint 600 lóerős teljesítményét 8000-es fordulaton adja le, méghozzá elképesztően gyönyörű hanggal. 3,5 másodperc alatt gyorsul 100-ra és 330 km/óra a végsebessége.

    Ilyen autót eleve ritkán látni úton, sebességet hajszolni pedig tényleg nem szokás elővenni pótolhatatlan ritkaságot. Most viszont megtették, és minden csepp benzin megérte.

  • Elég nagy taplóság gyorsan, ügyeskedve beszúrni arra a parkolóhelyre, ahova más már jelezte a beállási szándékát. A felek vérmérsékletétől függően az ilyesmiből vagy kerekedik némi vita, vagy a sértett nyel egy nagyot, és mindenki megy a dolgára. De van, amikor a sors szállítja a megoldást.

    A fenti videóban jól látszik, hogy a Toyota sofőrje már javában megkezdte a manővert, tolatva szeretne beállni a parkolóház egyik üres helyére. Oké, nem padlógázon teszi ezt, hanem megfontoltan, kissé talán lassan, de aligha lehet ezt felróni neki, ismerve a hasonló építmények lesből támadó oszlopait. Aztán viszont jön a felhajtón egy Nissan SUV, és gyorsan beszúr a kiválasztott helyre. Csakhogy egy kicsit elméri a lendületet, talán a pedálokat cseréli fel, talán az lepi meg, hogy vége az emelkedőnek, mindenesetre koppanásig megy. Erre szokták mondani, hogy instant karma.

  • Nem az első ilyen eset a történelemben, mégis ritka, és még annál is ritkábban dokumentált balesetfajta a felvonóhídon ragadt autóké. A napokban készült egy videó egy ilyenről, amin mindenki félelme látható, akinek már volt dolga ilyen híddal. A helyzet a vasúti sorompós parához hasonló, csak amíg ott ki lehet bujtatni az autót a sorompók között, addig itt egy dőlésszög után már csak az imádkozva féken állás marad. 

    A felvétel Leuvenben, a Marie Thomas hídon készült. A visszaeső Nissan Note-ban többen is ültek a baleset alatt, de a hírek szerint csak könnyebb sérülések érték őket. A belga hatóság vizsgálja az esetet, mert attól függetlenül, hogy a sofőr vélhetően hibázott, amikor a hídon ragadt, még fontos lenne tudni, hogy miért nyílhatott fel a híd az autóval a hátán. 

Rovatok