Totalcar Vakbarát Hírportál

Gumipor

Könnyed autós tartalmak a Totalcaron

Totalcar
2021.12.16. 09:53

új hír érkezett, kattintson a megtekintéshez!
  • Két éve ilyenkor töltötük fel a Youtube csatornánkra azt a korábbi Égéstér epizódot, amiben Winkler és Papp Tibi beszélgettek Wéber Gábor szakkommentátor, autóversenyző, szakíró kollégánkkal a Forma-1 mellett többek közt a téli autózásról. Ha akkor kimaradt vagy újra meghallgatnád:

    Wéber Gábor Forma-1-es szakírónk új könyve, a Forma-1 az új korszak küszöbén kedvezményesen megvásárolható a Totalcar webshopjában, a webergabor.totalcar.hu-n.

  • Zseniális kreálmányokkal színesíti a Youtube felületét Danny Huynh. Az úriember saját egyedi távirányítós autókat készít, amikhez animatronic sofőrök is dukálnak.

     A leginkább steampunk stílusú alkotások a végletekig kidolgozottak, nagyon könnyű elveszni a részleteikben. Például készült drift-gokart, aminek a pilótája egy mérgesen mutogató robot. Érdemes megfigyelni, hogy mennyire finom és részletgazdag a robot mozgása, szinte olyan, mintha egy CGI lenne, pedig igazából zseniális mérnöki munkáról van szó. Érdemes megfigyelni a figura szemeit, amik mozgó pillangószelepek.

     A másik nagyon érdekes alkotás még jobban hajaz a Mad Max filmek világára, ugyanis a jármű egy motorszerű, láncfűrész-orrú, de hátul kétkerekű valami. A sofőr itt is egy hasonló robot, csodásan kidolgozott mozgással.

  • Ha igen, akkor ezt a programot neked találták ki. A Rozsdakupac kamerái elég sokat forogtak a Huszonegynullaöt óta, most a legújabb munkájukat mutatják meg a srácok a TELEP-en. A főszerepben az NSU. De ha csak a Vanlife-ban látott T3-ast tapogatnád meg, itt azt is lehet.

    Gyere, igyál meg velünk egy sört. Szombaton hatkor kezdünk, a részleteket erre találod.

  • Rendkívül tájidegen alkatrészt szúrtak ki egy Tesla Cybertruck-on. A futurisztikus külsejű, elektromos pick-up kapott egy ablaktörlőt, ami a korábbi példányokon nem látszott. A poén mégse ez, hanem az ablaktörlő mérete, ami egyszerűen hatalmas.

    Az új ablaktörlő úgy néz ki, mintha a motorháztető (vagy mi) alól kinövő, hosszú muskéta lenne. Mivel az egész autó nagyon letisztult, szinte csak egyenesekkel határolt formájú, még inkább szemet szúr ez a minden máson átlagos, itt viszont rendkívül furcsa megoldás. Az az érzésünk, hogy a végleges verzió ennél azért finomabb lesz.

    Illetve az is benne van a pakliban, hogy megint valami Elon Musk-féle, unortodox gerillamarketing ötletről van szó, hogy ne szelídüljön az érdeklődés a Tesla és a Cybertruck iránt.

  • Egy orosz csapat megálmodta, hogy milyen lehetett volna a Lancer Evolution XI. A típus rajongói és az autós világ is kicsit összetört belül, amikor a Mitsubishi bejelentette, hogy az Evo-sztori a tizedik verziónál véget ér. A feldolgozhatatlan hiányt igyekszik pótolni ez a pár koncepció, ami egyelőre csak így, render formájában létezik.

    Érdekes módon alapként nem egy Lancert használtak, hanem valószínűleg egy Audi RS3 szedánt. A hátsó ablakok felkanyarításában pedig látunk némi Octaviát is. A leglátványosabb rész persze az autó eleje, ami a Mitsubishi aktuális formai irányzatát követi: a manapság divatos, giga díszrácsot szigorúan néző, vékony fényszórók fogják közre.

    Meg persze az Evós ziccereket se hagyták ki: légbeömlő a géptetőn, hatalmas szárny és szélesítések. Sajnos egyelőre úgy áll a helyzet, hogy ennél közelebb nem fogunk kerülni egy igazi Evóhoz, a Mitsubishi ugyanis nem tervez új szériát készíteni.

  • 2021-ben kalandos éve volt a világ egyik legnépszerűbb versenypályájának, a Nordschleifének, hiszen nem csak rekordok születtek rajta és autók törtek össze, hanem az árvíz is komoly károkat okozott a környéken.

    Végül vidám pillanatból és versenyből is akadt bőven, ahogyan a videóban is látszik, a Zöld Pokolban nem csak Porsche 911-esek, Nissan GT-R-ek és Ferrari 488 GTB-k kergetik egymást, hanem olykor bulizó társaságok és humoros pilóták köröznek.

  • Imran Arshad, az Evolve egyik alapítója már a BMW M3-as bemutatója után kijelentette, hogy készítenek hagyományosabb hűtőmaszkos lökhárítót a sportmodellek számára, és azoknak, akik nem tudták megszokni az álló formátumú, vízszintes osztású veséket. Na, ezzel lettek most kész.

    Magam részéről örülök neki, hogy van ilyen lehetőség, de én a teszthét alatt amolyan Stockholm-szindróma hatása alá kerültem, és már nem zavar annyira. Lassan annak is tudok örülni, ha egy sportos limuzin vagy egy kupé nem szabadidő-autó formájában reinkarnálódik. Az ízlésesebb... khm... visszafogottabb lökhárítót a karbon aerodinamikai elemekkel foglalkozó Evaero készíti majd.

  • Fokozottan alkalmas a BMW X5 M Competition és a Mercedes-AMG G 63 is a helyváltoztatásra, hiszen az egyik 625 lóerős és 3,8 másodperc alatt gyorsul 100-ra, a másik pedig 585 lóerős és 4,5 másodperc alatt sprintel.

    Nem is ismernénk a G-Powerre, ha nem nyúlt volna hozzá a V8-as turbómotoros SUV-khoz. Van egy 750 lovas kezelésük is, de az nyilván egyfajta vicces köszönés, inkább a 800 lóerős program a lényeg.

    Mindkét autót új turbófeltöltőkkel szerelik és a teljesítményt 800 lóerőre lövik be, de az X5 M esetében 950 Nm, a G 63-nál pedig 1050 Nm nyomatékkal. Hogy ettől gyorsabbak lettek-e azt nem tudjuk, de nem is lényeg, hiszen már a narancssárga motorburkolat és a tudat bőven elegendő ebbe a ligába.

  • Igazi gyűjtőt fogtak a rendőrök a napokban Alapon. Először egy közlekedési baleset miatt érkezett hozzájuk bejelentés, kiérkezve pedig kiderült, hogy egy BMW érintőlegesen ütközött egy Suzukival, majd anélkül, hogy meggyőződött volna arról, esett-e valakinek baja, továbbhajtott. Nem sokkal később, egy újabb telefonhívás után megtalálták a zöld E46-ost és sofőrjét - ő ugyanis elfelejtette kifizetni tankolását egy cecei benzinkúton.

    Miután a biztonsági kamera felvételeinek segítségével azonosították, majd elfogták a 39 éves sofőrt, kiderült, hogy vele szemben pénzbírság meg nem fizetése miatt körözés volt érvényben, ráadásul korábban már végleg eltiltották a vezetéstől is. A BMW-t a tulajdonos tudta és engedélye nélkül kötötte el, sőt még ittas is volt. Most tehát több bűncselekmény és jogsértés miatt kell felelnie.

    Forrás: police.hu

  • Elég ijesztő jelenetsornak lehettek szemtanúi a Grand Harbor Golf Course vendégei a floridai Vero Beach-en. Egyszer csak a kerítést átszakítva megérkezett a golfpályára egy Toyota 4Runner, a nyomában pedig rendőrök loholtak.

    Mint arról az illetékes seriffiroda beszámolt, egy hatvanéves nőt akartak igazoltatni a rendőrök, ő azonban finoman szólva sem volt együttműködő. Ekkor kezdődött az üldözés, még közúton, ám egy idő után átterelődött a pályára. A rendőrök végül megelégelve a hajszát, kiforgatták a Toyotát, és letartóztatták a nőt, akiről kiderült, hogy ittasan ült a volán mögé.

  • A Triumph (nem összekeverendő a motorgyártó Triumph-fal), 1984-ben húzta le a rolót, az utolsó bemutatott típusuk az Acclaim volt, ami igazából egy Honda Ballade, amit a japánok szerszámaival és alkatrészeivel építettek a britek. A modellfelhozatal ennél jóval hosszabb, a híresebb típusok között olyanok szerepelnek, mint a Spitfire, a Dolomite vagy a TR4.

    Kezd kikopni az emberek tudatából a márka, de szerencsére van még, aki fenntartja az emléket. A Hagerty forgatott egy kellemes, 20 perces videót Vernon Brannan gyűjteményéről, ami ráadásul nem is az Egyesült Királyságban, hanem Észak-Karolinában található. Még mielőtt a fejéhez vágnánk a szokásos gyűjteményes vádakat, nem, nem egy garázs mélyén rohadnak az autók évtizedekig: Brannan eddig majd 300 ezer kilométert tekert az első Triumph-jába, egy TR4-be, de a majd 30 darabot számláló gyűjtemény egyik példánya sem pihen, 6-hetes váltásban vezeti őket a tulajdonos. 

  • 8,0 literes, négy turbóval megfújt W16-os motorja 1500 lóerőt ad le 6700-as fordulaton és 2000-től egészen 6000-ig 1600 Nm nyomatéka van. A Bugatti Chiron minden szempontból baromi sok, és valószínűleg csak nagyon kevesen mentek el a határáig. De elképesztő mérnöki teljesítmény.

    Ha már az EB110-et is felrakták a padra, akkor nem maradhatott ki a Chiron sem. Egészen riasztó, amikor elkezdi cibálni a spanifereket és oldalra mozogni a görgőkön. Lehet, nem lettem volna nyugodt.

  • Egy teniszpálya alatt lapul a garázs, amit Bruce Wayne is megirigyelne. A sötét lovagból ismert hatalmas hangárt mintázza az a garázs, ahova egy teniszpályán keresztül lehet lejutni. A teniszpálya egy egész nagy része nem túl szerényen felnyílik és láthatóvá válik a lejárat.

    A garázs mérete kicsit szerényebb, de ahogy a filmben, az egész plafon tejüveg mögött elbújó lámpákkal van tele. Batmobil sajnos nem jár hozzá, de azért akad lent SLR McLaren, Maserati Gran Cabrio és Aston Martin DBS is. Hogy a hangulat mégse legyen annyira komor, pár menő autós poszterrel dobta fel a tulaj.

  • 2017-ben jelentette be a Tesla a Roadster második generációját, amit 2020-ban akartak piacra dobni. Eddig kétszer tolták el a projektet, most épp 2023-ra ígérik, de az akkor égbekiáltó adatok azóta kezdenek lassan valósággá válni: 200 kWh-s akkupakk, 1000 km-es hatótáv és az extra változatban 1,1 másodperces gyorsulás. Érdekes részlet, hogy ehhez a rekordhoz rakétahajtást, vagyisbocsánat, hideg gáz hajtóműveket használnának, a műszaki megoldásról egyelőre nem tudni túl sokat. 

    Amerikában szerencsére van annyi fölösleges pénz néhányak zsebében, hogy szórakozásból meg tudjanak csinálni ilyen vad projekteket: a Warped Perception Youtube-csatorna tulajdonosa egy Model S P85-re szerelt három pici hajtóművet. Gyakorlati haszna nyilván nincs, de azt sikerült kideríteni, hogy tényleg javítanak a gyorsuláson, tehát a Roadsterrel sem a levegő beszélt a Tesla: a Model S a hajtóművekkel együtt egy másodpercet javított a 0-60 mph-s (0-96 km/h) sprintidőn. A mérés persze nem volt tudományos pontosságú, de azért a Knight Rider-es középkonzolért már megérte.

  • 40 éve az Aston Martin azt ígérte, hogy a Bulldoggal megfutják a 380 km/órás sebességet, amihez minden adott volt. A középmotoros koncepció ék alakja és kis homlokfelülete sokat ígér, akárcsak a két Garrett turbófeltöltővel megfújt V8-as motorja.

    Pénzügyi nehézségek miatt viszont 1981-ben elengedték ezt a projektet és az egyetlen prototípust eladták. Ez az autó mostanában került elő egy alapos felújítás után, és a Classic Motor Cars elhatározta, hogy megcélozzák a 200 mérföld/órás sebességet (320 km/óra) a több mint 40 éves Bulldoggal.

    Ígéretesen haladnak a projekttel, hiszen mostanra megfutották vele a 261 km/órás sebességet, aminek alapján 2022 tavaszán nagyobb lendülettel futnak majd neki a 300 felett kitűzött célnak.

    Nigel Woodward, a CMC vezetője szerint akad még dolguk, de mellé már csak azt a tudatot kell legyőzniük, hogy egy értékes, egyetlen példányban létező autót hajtanak majd a határig.

  • Forma-1, WRC, Indy Car, Le Mans-i 24 órás verseny - mind a motorsport teteje, de nem minden csak a hírnévről és csillogásról szól. Az igazi szórakozás az olyan kevésbé ismert futamokon vannak, mint a Stadium Super Trucks, a legjobb csaták mindig a kisebb sorozatokból érkeznek, mint amilyen a Mazda MX-5 kupa is.

    Ebben a sorozatban a kis japán roadstereket több mint 250 versenyspecifikus alkatrésszel szerelik fel, amik közül mondjuk a bukócső elég látványosan meg is jelenik az utastér felett. A 2,0 literes motor után pedig hatsebességes szekvenciális váltó van és persze, sperr.

  • Azt eddig is lehetett tudni, hogy ha autóépítésről van szó, az ausztrálok nem teljesen normálisak. Az egészhez plusz adalék, hogy a szigeten a Wankel motor különösen nagy népszerűségnek örvend.

    Az viszont mégis egy egészen más szintű elmebaj, amit egy Tyson Garvin nevű úriember követett el: épített egy 12 rotoros Wankel szörnyeteget. A bolygódugattyúk három sorban helyezkednek el, a három főtengelyt pedig fogaskerekes mechanizmus hangolja össze. Az elrendezés nem véletlen: az Y-formában elosztott tizenkét rotor így befér egy hagyományos nagy V8 helyére.

    A teljes lökettérfogat 15700 köbcenti, a motor súlya pedig 376 kiló lett. Ami a motor teljesítményét illeti: utcai benzinnel, feltöltés nélkül 1400 lóerő. Az alkotó szerint versenybenzinnel és feltöltéssel könnyedén elérhető lesz az 5000 lóerő is.

    Persze az építésnek nem csupán az erődemonstráció volt a célja. Garvin hosszútávú versenyeken indul motorcsónakkal, az egyedi motor pedig azért kell neki, mert több lóerő nyerhető belőle, mint a hasonló méretű és súlyú V8-as blokkokból.

  • Miután elolvastam Rudi posztját arról, hogy mennyire nagyszerű és vágyható autó a Fiat Panda 4X4, elkezdtem keresgélni, képeket és videókat nézegetni. Az algoritmus pedig csillogó szemekkel kapta fel az olasz kisautó iránt fellobbant rajongást.

    Ezért az Instagram (Totalcar fiókját ugye, követed?!) mostanában az E46-os BMW-k és a Porsche 911-esek mellé összkerekes Fiat Pandákat kever. Jól tette, mert szépen oldja a német túlsúlyt.

    Meg egyébként is, mennyire aranyosak már az erdőben bandukoló Pandák! Vannak közöttük használós állapotúak, akadnak felújítottak, és olyanokat is találni, amik közelítenek a restomodhoz. Addig fajult a szerkesztőségi Panda-mozgalom, hogy már pandázókat követek.

  • Korábban már megírtuk, hogy egy elvetemült csapat úgy döntött, hogy kicsit lassabbá és közben sokkal hangosabbá tesz egy Tesla Model S-t. Nos, az építés befejeződött, a Model S tahó verziója él és ordít.

     A benzinessé alakított Teslát egyébként a Rich Rebuilds csapata készítette, akiknek mindenféle kretén építésük volt már, ezek közé hibátlanul beékelődik a Tesla benzinesítése is. A Model S-be egyébként egy Camaróból érkező LS3 V8 került, az építés pedig mostanában fejeződött be.

    Elsőre nem tűnik túl elegánsnak egy ilyen művelet, viszont közben az is lehet, hogy a Tesla eredeti hajtása pedig valami más, benzinesből elektromossá alakított, vicces autóba került. Így talán megmaradt az egyensúly is.

  • Vernon Brannan nem állt meg az első angol kétülésesnél, erősen rácsavarodott a Triumph-okra és mostanra 30 darab van belőle neki Charlotte-i raktárában. Az autók között nem csak TR4-esek és hasonlók vannak, hanem olyan elsőkerekes modellek is, mint a Honda Ballade alapú Triumph Acclaim vagy a '70-es évekből származó 1500-as szedán.

    Ezen kívül van a gyűjteményben első szériás Spitfire és olyan TR8, mely Ken Slagle pilótával nyerte az SCCA bajnokságot. Akad még 1962-es Austin Mini Coopere és Jaguar XJ12 kupéja is.

  • Mindig a Porsche 911 GT3 RS jelenti a legsúlyosabb, leginkább versenypályára szánt szívómotoros 911-est, amin aztán tényleg csak azért van rendszám, hogy ne kelljen trélerezni a pályanapra.

    Sokan tisztességesen használják is, mások meg saját csomagolásában tárolják, mint ezt itt. Ők sem bolondok, valószínűleg nem vetik meg az örömöket, de azt is tudják, hogy egy ilyen 911 GT3 RS ára általában rövidke mélyrepülés után felfelé kúszik.

    Ebben itt 230 kilométer van, tehát nagyjából a kötelező tesztkörök, és még egy kicsike mozgolódás. Aligha forgatták ronggyá a 4,0 literes, szívó hathengeres bokszermotort. Pedig az 520 lóerő és a 9000-es piros mező elég hívogató.

    Vannak benne kagylóülések, rendes övekkel és bukócső is. Meg arany felnik, ami minden autót kicsit kívánatosabbá tesz. Értő kezek nyomára utal az acél fék is. Ha ez állna a fa alatt december végén, gyorsabban kicsomagolnám, mint a bonbont, az biztos.

  • Egy ausztrál pályanapon járt szerencsétlenül egy Lotus és általa egy Transit is. Állítólag beragadt a Lotus Exige 410 gázpedálja, aminek az lett a végeredménye, hogy a lapos sportautó tempóból berongyolt egy álló Transit alá. A lapos orrú Lotus egészen a B-oszlopáig beékelődött a furgon alá, amit így elég magasra fel is emelt.

    A balesetben szerencsére senki nem sérült meg, viszont itt hatványozottan érvényes az a kijelentés, hogy az anyagi kár jelentős. Miután a mit sem sejtő kisteher lekerült a botcsinálta ékké avanzsált Lotusról, a pusztítás is jobban látható vált. A Lotus teljes első fele oda lett, nem tűnik úgy, mintha sok menthető elem maradt volna.

    Öröm az ürömben, hogy mivel a motorját hátul hordja, valószínűleg az nem sérült. Illetve érdemes kiemelni, hogy a targatető ellenére is elképesztően merev az Exige: a Transit súlyának körülbelül a fele a szélvédőkeretet nyomja, az mégis úgy tart, mint a Drei Wetter Taft.

  • A hónap talán legfurcsább videója született meg az amerikai I-294-es úton nemrég, Chicago mellett. Hogy mennyi ideig tartott a Honda Accord kalandja a pótkocsi alatt, nem tudni, de valószínűleg még annál a szürreális időtartamnál is sokkal tovább, mint ameddig a felvétel tart, az amerikai sajtó szerint ugyanis a Hondába szorult sofőr többször is hívta a 911-et az eset alatt. 

    A hondás ügyvédje azt mondja, a kamionos húzta a Hondára a pótot, amikor sávot váltott, bár a beszorulást látva sokkal valószínűbb, hogy a Honda fordult bele a vontatmányba.

    Sok a kérdés az eset mögött, de a legnagyobb nyilván az, hogy a kamion sofőrje hogy nem vette észre, látta vagy érezte, hogy egy autót vonszol magával. Nagy megfejtés nincs, a videó alatti kommentekben mindenesetre arról írnak, hogy egy autópályán a sávjában haladó kamionos nem sokat nézi az oldalsó tükröket, és simán benne van, hogy egy ilyen erős kamion viselkedéséből nem érezte meg a potyautast.

  • Nem újdonság, hogy egy villanyautónak nem tesz be a mély vízben gázolás, mégis nehezen emészthető egy hullámokban pancsoló Tesla látványa.

    A videó körülményeiről semmit se tudni, így azt se, hogy mi volt az indíték. Mert még ha a hajtásban nincs is semmi, ami vizet szívva tönkremenne egy ilyen buliban, minimum a küszöböknél betörhet a víz, ami szintén nem szerencsés.

    Hogy milyen az, amikor a vízbe gázolásnak rossz a vége, arról itt írtunk nemrég: Ez a kecskeméti audis jusson eszedbe, ha felhőszakadásban aluljáróba hajtasz.

  • A DN2L jelzésű román országút, konkrétan egyik városa, a Vrancea megyei Páncsu kapott nagy karácsonyfát az ünnepekre nemrég. Ez ideáig még Páncsun kívül nem lenne hírértékű, de a borászatáról híres kisvárosban sikerült a terebélyes fát egy elágazás tövébe tenni, és kitakarni vele két forgalmi sávot.

    A magyar nyelvű romániai hírportál, a transindex.ro írta meg a logisztikai bravúr hírét. Büszke felelős persze nincs, az illetékes polgármester legalábbis nem nyilatkozott. 

  • A keitora a Japánban honos mini autók haszonjármű változata, márkától függetlenül egy kaptafára készül mind. Olyannyira, hogy a következő modellek apróságoktól eltekintve ugyanúgy is néznek ki: Suzuki Carry, Subaru Sambar, Honda Acty, Daihatsu HiJet, Mazda Scrum, Mitsubishi Minicab.

    A világ többi részéről nézve értelmetlennek tűnhet munkára fogni egy ennyire kicsi teherautót, a szigetországban mindenesetre működik a formula, uralják a piacot, és ahogy a képek mutatják, nem tűnnek el, csak átalakulnak. 

  • Nem tudsz. Az összes elfogyott pár nap alatt. Annyira megy a Tesla gőzhenger, hogy a fanoknak gyakorlatilag bármit el lehet adni a márka neve alatt, legyen szó akár piros sortokról vagy ahogy a mostani példa mutatja, sípokról.

    A felszínen az látszik, hogy a Tesla így gúnyolja ki az Apple-t, amiért az 19 dollárt (6000 forintot) kér a márkás képernyő-törlőkendőjéért. A síp eredetileg 50 dollárba került, de már most vannak, akik több száz - több ezer dollárért árulnak egy-egy darabot a különböző online piactereken. Egy szinttel lejjebb inkább úgy tűnik, hogy a Cyberwhistle-re keresztelt, orvosi acélból készült síppal a fejlesztés alatt álló Cybertruck körüli hájpot próbálják fenntartani: a síp a pickupot formázza.

    De mi átlátunk a szitán: Elon valójában a Glorbon csillagrendszerből érkezett búr gyíkember, a Cyberwhistle-lel pedig a BionTech-nanobotokat lehet majd aktiválni.

  • A kétezres évek egyik nagy mellélövése a PT Cruiser a legtöbbek szerint. Magyarul elég sokan utálják, így valószínűleg kevesen fognak panaszlevelet írni a Nitro RX-nek, akik azt találták ki, hogy szétcsinálnak pár öreg Chryslert.

    A koncepció faék egyszerűségű volt: vettek tíz darab, eleve elég rossz állapotú PT Cruisert és ezeket ráküldték a Wild Horse Pass Motorsport Park murvájára.

    Az olcsósított ralikrossz nem újdonság, de ettől még a végeredmény szinte mindig embertelenül szórakoztatónak tűnik, ahogy itt is. Az öreg vasak persze megsínylették a versenyt, tízből három autó ki is hullott. Ez mondjuk nem meglepő, hiszen a pályán az ugratás és a fullkontakt se volt ritka.

  • A negyedik generációs Toyota Supra híres tuningalap, amiből már eddig is sok elvetemült építés készült, de a képeken szereplő példány sem egy szokványos projekt: a bitrubós 2JZ helyére egy 5,9 literes 6BT Cummins turbódízelt szerelt a brit tulajdonos. A motor gyárilag 250 lóerőt és 840 Nm nyomatékot tudott, de az új HX40W turbóval, nagyobb injektorokkal és szintén új leömlővel valószínűleg ennél többet mutatna a mérőpadon. A tulajdonos szerint a gumik jelentik a legszűkebb keresztmetszetet, miattuk nem merészkedett vele 220 km/h fölé.

    A motor egy továbbfejlesztett FV432 típusú APC-ből (páncélozott csapatszállító) származik. Abból lehet sejteni, hogy nem hétköznapi erőforrás, hogy kilométer helyett munkaórát számlál - a vásárlásakor 597 órát mutatott. A váltó az eredetileg full-size pickupokba szerelt ZF S5-47 (ötgangos kézi), a diffi pedig egy LS400-ból származik. Hogy rendesen elférjen a sorhatos, Airmaxxx 580-as levegős futóművet és elöl 30 colos, hátul 32 colos terepgumikat kapott az autó.

    Az autó még rendszámot is kapott, néhány hónapja már egy 100 mérföldes utat is sikeresen megtett, csak apróbb, javítható hibák jöttek ki rajta. Ha részletesebben olvasnál a projektről, a tulajdonos végigposztolta az építést a Retro Rides fórumán.

  • A német kollégák az Auto Bildnél vették a fáradságot, és leteszteltek tizenkét népszerű villanyautót, hogy meddig bírják az autópályatempót. Remélhetőleg egyre többen tudják, hogy a légellenállás (egyben a fogyasztás) a sebességgel négyzetesen arányos, tehát a katalógusokban megadott hatótávok 130 km/h környékén csúnya csorbát tudnak szenvedni (ez persze nem csak a villanyautókra igaz, a hagyományos motorral szerelt autók fogyasztása is megnő - ha nem is ilyen mértékben). 

     Típus Ár (€, Németország) Hatótáv (km)
     Opel Zafira e-Life M  63 350  250
     Mercedes EQV 300  71 388  273
     Kia e-Soul  42 390  280
     Hyundai Ioniq 5  48 900  290
     Kia EV6  52 890  305
     Skoda Enyaq iV80  46 670   316
     VW ID.4 GTX   48 900  332
     Porsche Taycan 4S  113 058  352
     AUDI RS e-tron GT   140 000  367
     Ford Mach-E GT   63 700  367
     BMW iX xDrive 50  100 000  434
     Mercedes EQS 580 4Matic  135 529  444

    A lista korrekt, bár fájóan hiányzik belőle néhány fontosabb modell, például a szegmens uralkodóinak tartott Teslák.

Rovatok