Jelenleg ez van az autón:6x15 5x114,3x67 ET50. Ezt venném meg.6Jx15 5x114,3x60 ET45. Rá lehet tenni? Jó rá? Köszönöm: Zsolt
Kedves Zsolt,
Nem, nem lehet rátenni, mert a középfurata 7 mm-rel kisebb, mint ami Önnek kell. A kinézett felni tehát fel sem tudna feküdni az autó kerékagyára e tény miatt. Arról nem is beszélek, hogy az ET-száma sem jó Önnek, mert túl kicsi. Keresgéljen tovább!
Üdv,
Gumidoki
Tisztelt Gumidoki!
2 szezont jartam Bridgestone potenza RA50A tipusu gumival, Golf Plusz es RIAL 7x16 ET40 felnivel. Nagyon meg vagyok elegedve ezzel a gumival(a menetzajt leszamitva), de a mind a 4 guminak a belso fele lenyegesen jobban kopott. Nem tudom minek koszonheto ez mert a teli gumikon nem jelentkezik ez az aszimmetrikus kopas(igaz hogy mas felnimeret 6.5x15 ET 45) A futomuu rendben van evente ellenoriztetem a futoszoget is.
A masodik kerdesem a teli gumi meretevel kapcsolatos.. Az ADAC mereten belulli oszehasonlitast csinal, de van-e kulombseg egy 195/65r15 es egy 205/55/r16 continental ts830 ugyanannal az autonal?
Koszonettel
Zsolt
Kedves Zsolt,
Pedig az abroncs kopásképéből szakavatott szemmel sok minden kiolvasható. Annak oka van, hogy a gumik futófelületének belső oldala intenzívebben kopik. Én itt az ET-számra gondolok, szerintem túl kicsi. De látatlanban nehéz okosat mondani, eléggé tippelgetés így ez.
Télen egyértelműen optimálisabb választás a 195/65 R15-ös méret. Az alacsonyabb árán kívül a télen gyakran jelentkező nedves, vagy vizes, illetve havas/latyakos úton kedvezőbb tulajdonságokkal bír a keskenyebb profil. Iránytartása, kanyarodási tulajdonságai így jobbak lesznek az autónak. Egyedül a csontszáraz úton élvez némi előnyt a szélesebb és peresebb 205/55 R16-os méret.
Üdv,
Gumidoki
Tisztelt Gumidoki!
Jelenleg egy Mitsubishi Lancer 1.6 (2007) autóm van. A gyári méret 195/60 T R15. Megfelelő -e, ha keskenyebb 185/65 T R15 méretű téli abroncsot veszek hozzá.
Köszönettel:
B. Csaba
Kedves Csaba,
Igen, télre szokás eggyel keskenyebb és eggyel nagyobb szériájú abroncsot feltenni, már amikor ez lehetséges. Esetünkben ez működik, a 195/60 R15 helyett teljesen jó télre a 185/65 R15-ös méret. Hajrá!
Üdv,
Gumidoki
Tisztelt Gumidoktor,
Tavasszal használtan vett autóhoz kaptam használt téli gumi szettet is, de most ősszel észrevettem hogy az egyiknek az oldalfalán (középmagasságban, tehát félúton a futófelület és a peremhuzalkarika között) egy sérülés van, kb olyan mintha egy késsel elkezdtem volna meghámozni, tehát egy kb 4-5 cm2-es gumi részt fel lehetett hajtani az oldalfalon. Elvittem egy helyre ahol azt mondták hogy vulkanizálással javítható, mert felhajtották azt a részt, és megállapították hogy a kordszálak nem sérültek. Látszólag szépen megcsinálták, belül van egy tapasz is. Ezek után amikor egy másik helyen fel akartam tetetni az autóra, azt mondták hogy ők ezt nem rakják föl, mert ez így kuka (lehet hogy csak el akartak nekem adni két újat merthogy párba cseréljük). Máshol azt mondták hogy fel lehet rakni, kidurranni nem fog, max lassan enged és akkor tényleg kuka, de durrdefektes baleset nem lesz. Megint máshol azt mondták hogy ezt inkább hátulra tegyük föl, mert hogy ott nem deformálódik mint a kormányzott kerék alatt, hanem hátul mindig rendesen fekszik az úton. Náluk föl is tetettem, de mire eljutott a gumi az autóig a szerelő meg a centrírozó gépen keresztül, végül előre került, mert nem különösebben figyeltek oda (tavasszal pedig nem jelölték meg őket hogy melyik hol volt, és a kopásból sem derült ki, és felnit meg csak én vettem most alá, szóval a fékpormennyiségből se lehetett következtetni). Szóvá tettem, erre az volt a szöveg hogy jobb is elöl, mert ha leenged, a kormányzott keréknél kevésbé balesetveszélyes, mert nem lesz irányíthatatlan az autó. Amúgy nagyon profi gumis cég. Elhangzott még egy ilyen is hogy igazából peres gumit nem is lenne szabad vulkanizálni (225/45R17 Primacy Alpin PA3-as), meg olyan is h H sebességindexű kereket se. Meg egy olyan is hogy a vulkanizált abroncsnak igazából van sebességhatára is, és 130-140-nél többel ne akarjak vele menni. Mi az igazság a vulkanizálás körül? Tényleg halott ügy és inkább vegyek helyette abroncsot? Vagy teljes értékű abroncsként használhatom? Vagy van benne kompromisszum?
Köszönöm, Umbi
Kedves Umbi,
Nagyon egyszerű és rövid válaszom van. Személyabroncsot oldalfalon javítani tilos!
Javítani ilyet csak a futófelületen szabad, de azt sem minden esetben és csak bizonyos korlátozásokkal. No meg persze megfelelő technológiával. A leírtak alapján sajnos az Ön abroncsa valóban lecserélendő, majd kidobandó.
Üdv,
Gumidoki
Üdvözletem!
Kérdésem az lenne, hogy nagy butaság-e, ha csak előre veszek téli gumit!?
Nemrég vásároltuk 7 éves Xsara Picassonkat új nyári Michelin gumikkal. Legyen bármi is a válasz, Ön szerint a téli guminál maradjunk a fent említett márkánál vagy megfelel olcsóbb pl. Matador, Kormoran vagy Hankook gumi is!?
Előre is köszönöm válaszát,
Roland
Kedves Roland,
Egyértelműen a 4 db téli abroncs a bölcs döntés. Ha a hátsó tengelyen nyári gumikat hagy, csúszós úton - akár váratlanul - könnyen keresztbe állhat, megpördülhet az autó. Márpedig fő a biztonság. Természetesen nem kell Michelin-ben gondolkoznia télre is, remek mintázatok közül válogathat a másodmárkák között is, ilyen pl. a Kormoran Snowpro, vagy a Barum Polaris is.
Üdv,
Gumidoki
Kedves Gumidoktor !
Skoda Octavia II-höz (1Z) vásároltam a téli gumihoz felnit 6JxH2 (6",5x112 R15) egyetlen probléma hogy míg ET47 ként volt meghirdetve ET45 kaptam .
A kérdésem az lenne mennyire számít ez 2 mm teheti e tönkre kereket (csapágyat).. Az topikok többségén azt írják szerelhető (eltekintve a "http://www.skodacommunity.de" egyik bejegyzésétől), de azért megnyugodnék hogy ha egy szakértői véleményt is halhatnék.
Előre is köszönöm válaszod!
Ferenc
Kedves Ferenc,
Ha egyébként minden egyéb méretében passzol az autóra, akkor az a két mm-rel kisebb ET nem okozhat gondot, megnyugtatom.
Üdv,
Gumidoki
Kedves Doki!
Egy 92-es évjáratú Opel Vectra "A" autóm van 185/65/15 - ös gumikkal szerelve, úgy alakult, hogy rám maradt négy db 195/50/15 ös nagyom jó állapotban lévő téli gumi. Kérdésem, hogy használhatom-e biztonsággal ezeket a gumikat a saját autómon? Válaszát előre is köszönöm!
Üdv.
Zoltán
Kedves Zoltán,
Ezek nem az Ön autójára való méretű abroncsok, semmiképpen se használja őket rajta!
Megjegyzem a 185/65 R15 sem passzol az A-Vectrára, arra ugyanis 15"-ban a 185/60 R15 a helyes méret. Mindezt a 175/70 R14-es gyári méretet figyelembe véve írom Önnek.
Üdv,
Gumidoki
Tisztelt Doki!
Szeretném téliesíteni a Ford Fokusz Cabriómat jelenleg 205/50R17 gyári méretű gumik vannak rajta de ebben a méretben nagyon nehéz téli találnom vagy csak horror áron van viszont kínálat 215/45R17 vagy 225/45R17 vajon melyik az ideálisabb az én részemre várom megtisztelő válaszát üdv. Péter
Kedves Péter,
Én azt javaslom, hogy télre ne ragaszkodjon a 17"-os mérethez. vegyen inkább egy jó mintázatot 205/55 R16 méretben lemezfelnin. A legköltséghatékonyabb megoldás ez lenne véleményem szerint. De nem akarom elrontani a játékát, ha ragaszkodik a 17"-hoz télen is, akkor a 205/50 R17 a 225/45 R17-tel váltható ki leginkább.
Üdv,
Gumidoki
Tisztelt "Gumidoktor"!
A kérdésem az lenne,hogy mekkora az előírt guminyomás az autómhoz az eredeti méretekkel /175/70 R13 (5" felni)/ illetve a jelenlegi felnikkel /195/50 R15 elöl (7 " felni) és 195/55 R15 hátul (a felni itt is 7" )/. Az autó típusa: Ford Escort 1.4 CL 1992 - es 5 ajtós MKV - ös változat....
Válaszát előre is köszönöm!
Tisztelettel: Syrakusa
Kedves Syrakusa,
Sajnos nincs olyan átfogó adatbázis a birtokomban, amely tartalmazná az összes valaha gyártott autó minden kiviteléhez tartozó nyomásértékeket. Mert a helyes nyomásérték nem méretfüggő, az a fontos, hogy milyen autóra van szerelve. Szóval vagy az autó használati utasításában, vagy a karosszérián elhelyezett matricáról (pl. ajtónyílásban, tankfedélen, kesztyűtartóban stb.) tud tájékozódni ez irányban. Ha ez nem segít, akkor egy Ford márkaszervizben tud informálódni.
A váltóméreteknél pedig általában úgy számolunk, hogy colonkénti felváltással 0,2 bart adunk hozzá a kiinduló nyomásértékhez. Esetünkben tehát a 13"-os gyári mérethez tartozó értéket kell "megfejelni" 0,4 barral, mivel két colt váltottunk felfelé. Azt azért megjegyezném, hogy a 195/55 R15 méret átmérőben nagy erre az autóra, nem megfelelő méret rá, még akkor sem, ha elöl a jó méretet használja...
Üdv,
Gumidoki
Tisztelt Gumidoki!
Két kérdéssel fordulok Önhöz. Először is érdekelne a véleménye a használt gumiabroncsokkal kapcsolatban, érdemes-e még 5-6 éves, kevesett futott gumikat beszereni. Másik dolog az abroncsméret. A gyári ajánlott 195/55R15-ös nem túl gyakori méret (Volvo V40 1999-es évjárat) helyett, használhatnék-e 185/60 vagy 205/50-est. Válaszát előre is köszönöm. József
Kedves József,
Nem leszek hűtlen magamhoz; sosem javasoltam használt abroncsok megvételét, túlságosan zsákbamacskának tartom őket és itt ugye a biztonságot kellene leginkább szem előtt tartani, az pedig nem játék. Egy bizonytalan előéletű, ráadásul idős guminál szerintem egy olcsóbb kategóriájú, de vadiúj abroncs is sokkal kiszámíthatóbb választás. A 195/55 R15 pedig - szerintem - nem olyan ritka méret, de ha muszáj, kiváltható a 185/60 R15-tel.
Üdv,
Gumidoki
Tiszteletem!
Van egy 1998-as BMW 316i kombi autom. A hatso hajtott kerekeken a nyari gumi ferden kopott el. A kulso 1/3-ad resz meg mintas volt (kopasjelzo feletti melyseggel), amikor a belso 2/3-ad eseteben a gumi tukorsima lett. Az elso kerekek mintazata meg teljesen jo, pedig egyszerre lettek megveve. Fulda 205/60 R15-os gumikat hasznaltam. - Kerdesem, hogy normalis e ez a kopas, vagy valamilyen meghibasodas elojele? Ezt a gumit az ADAC ajanlotta (teszt gyoztes volt), de nagyon hamar elkopott (2 szezon alatt futott kb. 40-45 ezer km-et autopalyan 140-160 km/h-s tempoval nemetorszagban, 1 utazas kb. minimum 600-700km, max. 1800 km volt vele). Tudnak e esetleg valami tartosabb markat ajanlani, amelynek hasonloan jo tapadasa van?
Udvozlettel:
Bela
Kedves Béla,
Sajnos ez jellegzetes "béemvés" betegség. A viszonylagosan nagy kerékdőlés, a súlyeloszlás és a hátsókerékhajtás eredménye. Azért érdemes "ránézni" a futóműre, az sosem haszontalan. (o; Az autópályás használat is "eszi" a gumit, tehát nem találom nagyon kicsinek ezt a 40-45ezres futásteljesítményt...
Ha egyébként elégedett volt ezzel a mintázattal, válassza megint azt! Más gumival sem lesz ugyanis szignifikáns pozitív eltérés futásban a hátsó tengelyen.
Üdv,
Gumidoki
Kedves Gumidoki!
2000-es évjáratú Volkswagen Golf 4 1.4 12V típusú autómon szeretnék nagyobb kerékméretet. Az eddigi gumiméret 175/80R14. 17 coll-os felnit szeretnék rá venni majd a tavasszal.
A kérdésem a következő:
Kárt tenne-e ez az autómban, valamint mekkora méretet javasol?
Köszönöm:
Máté
Kedves Máté,
A helyes 17"-os váltóméret esetünkben a 225/45 R17, ami egyébként homologizált méret is a négyes Golfra.
Ha megfelelő méretű felnit választ hozzá, akkor kárt nem tesz az autóban, de
- várhatóan kicsit nő majd a fogyasztás,
- lomhább lehet az autó,
- sprődebb lesz a rugózás,
- sérülékenyebb lesz a kerék,
stb...
Vannak tehát kompromisszumok, de ha nagy álom a 17"-os kerék, akkor ezekkel azért együtt lehet élni...(o:
Üdv,
Gumidoki
Tisztelt Gumidoktor!
2001-es Volvo S40 1.9d-re fel lehet-e tenni 195/65 R15 méretű téligumit a 195/60 R15 helyett?
Köszönöm,
Üdvözlettel,
Kiss Benedek
Kedves Benedek,
A válasz egyértelműen nem, mivel a 195/65 R15 átmérőben túl nagy erre az autóra. Ami még viszont szóba jöhet itt, az a 185/65 R15.
Üdv,
Gumidoki
Tisztelt Gumidoktor!
Segítségét szeretném kérni! Jelenlegi autómon (Astra H Caravan) 16"-os, 5 csavaros alufelnik vannak. Közeljövőben le fogom cserélni az autót egy 2008-as VW Passat kombira. Érdeklődni szeretnék, hogy a régi felnik átrakhatók-e a Passatra? Sajnos fogalmam sincs, hogy melyiknek milyen az osztóköre.
Válaszát előre is köszönve,
Tisztelettel:
Nagy András
Kedves András,
A válasz egyértelműen nem.
A két autó felnije gyakorlatilag csak abban hasonlít, hogy ötcsavaros felfogatásúak. Míg a H-Astráé 5x110-es 65 mm-es középfurattal, addig a Passat felnije 5x112-es 57 mm-es középfurattal. Az ET-számok is teljesen eltérőek.
Üdv,
Gumidoki
Tisztelt Gumidoktor!
Suzuki Wagonerem van összkerék hajtással. Egy gumim használhatatlan lett, a párjával együtt leadtam. Mennyiben befolyásolja a hajtásláncot; ha a másik tengelyre új gumipárost szereltetek?
Köszönettel: Jani
Kedves Jani,
Ennél a nem olyan magas szintű 4x4 hajtáslánc megoldásnál, amivel a Wagoner rendelkezik, semmi gond nem lesz ebből, tegyen nyugodtan új gumikat az egyik tengely kerekeire csak.
Üdv,
Gumidoki
Kedves Gumidoki!
Téli abroncs vásárlás előtt állok. Ki is néztem a Hankook Winter i*cept RS (W442) abroncsát 195/65 R15-ös méretben. Az energiatanúsítvány szerint egész jó értékei vannak (C/C/72), azonban nézegetve pl. az ADAC tesztjét, ahol nem szerepel túl fényesen. Már kissé bizonytalanná válok, hogy valóban jó-e. Mi legyen a döntésem alapja, mi a mérvadó?
Köszönöm a választ!
Üdv,
Gábor
Kedves Gábor,
Mindkét említett tény egy érv, amelyet vagy figyelembe vesz vásárlásnál, vagy nem. Az abroncsteszt egy adott helyen és időben, valamilyen körülmények között hasonlítja össze az abroncsok tudását sajátos szempontok szerint egy méretben. Nem mindig szentírás az ott elért eredmény, de nyilván iránymutatásnak mindenképpen jó. Én azt mondom, hogy meg kell nézni több tesztet, rákeresni vásárlói véleményekre a neten és úgy kilakítani a saját álláspontot. Az is tény, hogy ugyanaz a gumi egyik autón remekel, azaz beválik, a másikon gyengébben muzsikál. Ezek az - akár jelentős - különbségek adódhatnak a járművek eltérő műszaki felépítése, paraméterei, súlyeloszlása stb. miatt.
Most jól elbizonytalanítottam, gondolom. Nem ez volt a szándékom, csak arra akartam felhívni a figyelmét, hogy minden információ fenntartással és a maga helyén kezelendő.
Én jellemzően jókat hallottam az említett mintázatról, ha az árát is megfelelőnek találja, szerintem nem rossz választás.
Üdv,
Gumdoki
Kedves Doktor!
Citroen Jumpy 2002 évjárat gyári mérete 195/70R14. Ilyen méretű téli gumi gyakorlatilag beszerezhetetlen, 185/65 vagy valami hasonló méret mehet erre a felnire?
Üdv
Kedves Levélyró,
Azért ne adja fel olyan könnyen! (o; Pl. itt www.gumik.com, vagy itt is http://mbmgumi.hu többféle téli termék közül válogathat 195/70 R14 méretben. További találatokat érhet el így.
A 185/65 R14 egyébként átmérőben a kívánatosnál jóval kisebb, így nem jó erre az autóra.
Üdv,
Gumidoki
Tisztelt Gumidoktor!
2002-es 1,4-s Renault Megane-om van. A testvérem eladta az autóját,és megajándékozott 4 téli gumival,aminek a méretei a következőek:185/65/R14. Fel is szereltettem őket, de nem tudom nem csináltam-e hülyeséget, lehet, hogy túl nagyok ezek a gumik? Mit javasol? Maradhatnak vagy cseréljem le őket 175/65/R14-re?Gubanc lehet belőle? Segítségét-válaszát előre is köszönöm!
Üdv.:Árpi
Kedves Árpi,
Máskor nem árt előre tájékozódni...
Nem olyan észveszejtő nagy hülyeség ez így, mintha fordítva történt volna. A kelleténél kisebb gumi/kerék mindig nagyobb és súlyosabb galibákat okozhat. Itt "csak" az jöhet elő, hogy beleér terhelésnél a kerékdobba, hamarabb fogynak a fékek, nagyobb lesz a fogyasztás, nem gyorsul úgy az autó stb...
Üdv,
Gumidoki
Kedves Doki!
Nemrég beszéltem egy ismerősömmel, aki gumis műhelyben dolgozik. Valahogy témába került az, hogy én keresztbe cseréltem a gumikat (természetesen nem forgásirányosak) az egyenletesebb kopás érdekében, így a jobb első ment bal hátulra, bal első jobb hátulra. De ez a barátom azt mondta, hogy szálszakadás lehet belőle. Ráadásul én elég agresszívan kanyarodok, de nem is ez érdekel, inkább az aggaszt, hogy a családba rajtam kívül még két autón anno az én javaslatomra, téli és nyári gumikkal is megcsináltuk az ilyen cserét, mivel ott sem volt jelölés. Kb. 10 ezret futottak így a gumik. Egyébként egyik autó könyvébe (Toyota) láttam is a keresztbe cserét javasolta. Ezért nem értem, és jó lenne igazságot tenni, vagy most mi legyen, cseréljük vissza, vagy maradhat?
üdv.
Gábor
Kedves Gábor,
Egészen a közelmúltig minden abroncsgyártó biztonsági okokból azt az elméletet támogatta, amit a gumis barátja is mondott. Ez nem is véletlen, hiszen hiába nincsenek mozgó alkatrészek a gumiabroncsban, azok szerkezete mégis kismértékben "beállhat", deformálódhat az erőhatások következtében. Ha mi ezen erőhatásokat a forgásirány felcserélésével megváltoztatjuk, - végső esetben és elenyésző százalékban ugyan, de - bekövetkezhet az abroncsszerkezet sérülése, felbomlása. És a közlekedésben a biztonság elsődleges szempont ugye, a baleset legkisebb kockázatát is igyekszik mindenki elkerülni. A keresztbecserét is átszereléssel, az abroncsok eredeti forgásirányának megtartásával javasolták a gyártók és a szakkönyvek. Ez nem jelenti azt, hogy Önre és családtagjaira nap, mint nap óriási veszély leselkedik, de érdemes időközönként komolyabban szemrevételezni az abroncsokat és a legkisebb gyanús jelet sem szabad félvállról venni. Illetve el kell gondolkozni arról, hogy a jövőben ezt a fajta cserét alkalmazzák-e.
Egyébként manapság, a legmodernebb technológiával és anyagokból készülő abroncsoknál már azt hangoztatják a gyártók, hogy a forgásirány megváltoztatása nem járhat semmilyen kellemetlen meglepetéssel, veszéllyel meg pláne nem.
Üdv,
Gumidoki
Tisztelt Gumidoktore
Az lenne a kerdesem, hogy 175/70 R14 es gumik felszerelhetoek e Opel corsa C 2004 evj ra. Az elso kerekekre.
Kedves Levélíró,
A C-Corsa szériában 14"-os kerekek esetén 175/65 R14 méretű gumikkal volt szerelve. Ehhez képest a 175/70 R14 átmérőben túl nagy rá, nem használható ezen az autón.
Üdv,
Gumidoki
Tisztelt Doktor úr!
Mitsubishi Lancer típusú 2011-es gyártmányú autóm 205/60 R16 92H nyári gumival van alufelnivel gyárilag szerelve.
Télen szeretném előző autómról maradt, jó állapotú 195/65 R15 91T téli gumimat használni acélfelnivel. Acélfelnim nincs, azt vennék hozzá.A gyári tájékoztató 16x6 1/2JJ (offset 46mm) abroncsot ír elő. Mit gondol, fel lehet a gyár által előírt felnire rakni az előző autómról maradt téli gumikat, vagy vegyek a téli gumihoz való méretű acélfelnit? Egyáltalán jó lesz 195/65 R15 91T gumi az új autómhoz?
Köszönettel: Zsigmond
Kedves Zsigmond,
Én úgy tudom, hogy erre a Lancerre nem szerelhető 16"-nál kisebb átmérőjű kerék, így a megmaradt 15"-os abroncsai nem lesznek jók hozzá. Egyébként a 195/65 R15 amúgy sem lett volna megfelelő váltóméret a 205/60 R16 helyett, de innentől teljesen elméleti ez a kérdés már...
Üdv,
Gumidoki
Tisztelt Gumidoki!
A napokban vásároltam egy Fabiat. Azonnali gumicsrére szorul, ugyanis a 8 éves Michelin Energy gumijai rettentően elöregedtek. Hezitálásom itt kezdődik. Másodmárkás gumikra gondoltam, méretben pedig 175/65 R14-re áruk szinte azonos, mégsem tudok választani.
Ebben kérném segítséged. A konkrét gumitipusok pedig:
Firestone MultiHawk
Barum Brillantis 2
Fulda EcoControl
Kleber Dynaxer HP3
Gyors válaszod előre is köszönöm.
Balázs
Kedves Balázs,
A felsoroltak közül - áruktól függően - én a Klébert, vagy a Fuldát választanám.
Üdv,
Gumidok
Tisztelt Gumidoktor!
2 hete vásároltam az autót, 15 gyár alufelnikkel, amire a kereskedő 185/65R15 téli papucsokat tett. Jó ez a méret rá? A gyári méretezése 185/55R15. Néztem ebben a kategóriában a gumikat, de igen húzós árai vannak ennek a méretnek. Gondolkodom, hogy 14" acélfelnivel szerelt téli, 15" nyári gumikra ruháznék be. Milyen méretet ajánl?
Tisztelettel:
András
Kedves András,
A 2006. előtti Accent-re 14"-ban a 185/60 R14, 15"-ban pedig a 195/50 R15 való. Ha azonban a z autó 2006. közepe utáni gyártású, akkor a 185/65 R14 és a 195/55 R15 a helyes méretek. A 185/65 R15 semmiképp nem passzol erre a típusra...
Üdv,
Gumidoki
Tisztelt Gumidoktor!
ASTRA H 1.6 116 LE Kombi autómra szeretnék vásárolni lemezfelnit téli gumikhoz! Több márkakereskedést is hívtam, ahol megtudtam, hogy jó rá a 15" és a 16" -os is, de az ET számot nem tudták megmondani,és minden opelszervíz más számot mondott! 15"-os szeretnék 5 csavaros az enyém. Használtan szeretnék venni, de a pontos méretet nem tudtam sehonnan megszerezni. Azt tudom, hogy 6,5 X 15, de fontos lenne az ET szám is!Kérem a segítséged!
Köszönöm!
Kedves Levélíró,
Az ötcsavaros Astra-H a következő méretű lemezfelnikkel szerelhető fel:
6,5Jx15" 5x110x65 ET35
illetve,
6,5Jx16" 5x110x65 ET37.
Ilyen paraméterekkel rendelkező felniket kell tehát beszerezz ehhez az autóhoz!
Üdv,
Gumidoki
Tisztelt Gumidoktor!
Trabant 1.1 típusú autómon jelenleg 145 mm széles gumi van (a gyári), 13 colos gumival.
Azt szeretném megkérdezni, hogy valamilyen módon megoldható e mondjuk egy 14 colos felnivel egy legalább 175 de jobb lenne 185 mm széles gumi.(nem baj ha egy-két centit kilóg a kasztniból)
Előre is köszönöm válaszát.
Üdvözlettel
Dávid
Kedves Dávid,
Az 1.1-es Trabi gyárilag 145 R13 (145/80 R13) méretű abroncsokkal készült. Ez - ha találsz az autóra való felnit - természetesen helyettesíthető nagyobb, 14"-os váltómérettel, ami a 175/60 R14 lenne. A felnivadászat lesz itt a nehezebb ügy, a fenti méretű abroncs beszerzése már ahhoz képest gyerekjáték...
Üdv,
Gumidoki