Míg az Audi csak-csak megtalálja vásárlóit, a Volkswagen hosszú évek óta gyengén muzsikál az Egyesült Államok piacán. Közben a tengerentúlra tart a Cupra is, mivel mással, mint egy futurisztikus, nagy SUV-vel. A Volkswagennek is kellene pár versenyképes modell, ám úgy döntöttek, nem VW márkajelzéssel, hanem a történelmi Scout logó mögött hódítják vissza Amerikát.
Egyike a harminc gyárilag is utcára szánt, így kevesebb légbeömlővel megszórt GT40-nek. Mk1, tehát 1966-os, ám majdnem harminc éve egy tulajnál pihent. 57 év alatt 21 632 kilométer került bele, most pedig eladó lesz Floridában. Méghozzá úgy, hogy nem más pofozta valószínűleg a gyárinál is jobb állapotúra, mint a Ruf, a híres Porsche-átépítő és autógyártó Pfaffenhausenben. Más kérdés, hogy 27 évvel ezelőtt.
A közúti infrastruktúrát nemcsak megépíteni, karbantartani is kell. Kevesen tudják ezt jobban a világ vezető közúti infrastruktúra-építő és -fenntartó vállalatánál, a Colasnál. A francia gyökerű cég több különleges céleszközzel is rendelkezik, melyek egyike ez az alagúttisztításra specializált négykarú szörnyeteg is.
Csúnya, közveszélyes izmozás történt az M5-ös autópálya bevezető szakaszán. Egy sötétkék Ford Galaxy sofőrjét felbosszantotta a belső sávban lassan haladó fehér Seat Mii, így alaposan megbüntetőelőzte a kisautót.
FRISSÍTÉS: A svéd közlekedési minisztérium bejelentette, hogy Norrköping bírósága egy ideiglenes ítéletben a Teslának adott igazat. A döntés értelmében az autógyártónak hét napja van arra, hogy összegyűjtse és elszállítsa a kérdéses rendszámtáblákat a minisztériumtól.
A Tesla így reagált a hírre: „Elégedettek vagyunk a döntéssel, hiszen a Tesla folytathatja az új autók kiszállítását az ügyfeleknek."
A svéd közlekedési minisztérium jelenleg is vizsgálja a döntést.
Korábban írtuk:
A Tesla híresen szakszervezet ellenes vállalat. A villanyautó óriás nem csak Amerikában, de nemzetközi szinten sem engedi a munkavállalóinak, hogy érdekvédelmi csoportokat hozzanak létre. A világ nem minden részén nézik viszont ezt jó szemmel - derül ki a Telex cikkéből.
Az autózás infrastruktúrájának fenntartási költségei alapján a villanyautók működtetése jóval drágább lehet a hagyományos járművekénél. Legalábbis erre jutott egy új tanulmány.
Furcsa baleset történt Tápiógyörgyén még szeptemberben: a község egyik szűk utcájában egy ezüstszínű Mercedes nagy sebességgel lesodródott az útról, majd látszólag fék nélkül egy kerítésnek csapódott és felborult.
A 2023-as brüsszeli Busworld kiállításon mutatta be az Ikarus az új 80e típusjelű, elektromos midibuszát. Persze csak nekünk, magyaroknak nagy újdonság az elektromos Ikarus midi, Belgiumban már közlekedik ilyen busz, csak ott az eredeti nevét használja, a CRRC TEG 6853-at. Az év elején európai típusbizonyítványt kapott CRRC villanymidiből már három közlekedik Bruggeban. Az Ikarus változatnál annyi a különbség, hogy megváltoztatták a busz homlok- és hátfalát, valamint kapott a tetejére egy paravánt, amitől kissé esetlennek, aránytalannak tűnik a jármű. A kis Ikarus busz prototípusát teljes egészében Kínában gyártották, és ha lesz megrendelés, akkor már a sorozatpéldányok is a nagy falon túl és nem Székesfehérváron készülnek majd.
A gyalogosbiztonság rendkívül fontos egy modern autónál, így szigorú szabályok és előírások vonatkoznak rá. A Tesla Model S és Model X egyes piacokon különleges megoldással igyekezett a szokásosnál is jobban óvni az esetlegesen elütött járókelőket, amely funkciót most a frissített európai Model 3-ak is megkapják.
A Hyundai almárkája, a Genesis már szorgosan dolgozik a GV70 crossover frissített változatán, de ez nem jelenti azt, hogy a jelenlegi modellel nem foglalkoznának. Ugyanis a koreai márka a terepjárók tuningolásával foglalkozó céggel, a Delta Geländesporttal közösen elkészítette a GV70 kimondottan off-roadozásra tervezett verzióját – ami jelenleg csak egy koncepció (sajnos).
Míg hazánkban a Magyar Közút figyelmeztetést adott ki, hogy pár megyében akár 15 centiméternyi hóra is lehet számítani, addig Horvátországban hétfő reggel pár helyen olyan mértékű havazás volt, hogy az autópálya egyes szakaszain csak 40 km/h-val lehet közlekedni.
A SmarterEveryDay YouTube-csatorna több mint 15 éve szállít részletes, minőségi videókat a tudomány és technológia legkülönbözőbb területeiről. A legújabb epizódban a csatorna alapítója, Destin Nebraskába látogat, hogy ott tanulmányozza a belső égésű motor működését.
Nincs mit szépíteni ezen. A Panamera eddig is nagyon ment a hibrid hajtáslánccal, miközben jön az új, komplex és kényelmes új aktív légrugós futóművel a következő generáció, de a kombi verzió, vagyis a Panamera Sport Turismo karrierjének vége. Egyszerűen nem fogyott elég, így marad az elektromos Taycan Sport Turismo.
A benzin literenkénti átlagára 580 forint maradhat, a gázolajé 604 forintra emelkedhet.
A kínai autók értékesítésének bővülését hozta az idei év Oroszország újautó-piacán a háború okozta tavalyi összeomlás után. Viszont a javuló eladási adatok ellenére nem várható áttörés.
Akár 15 centiméter hó eshet Nógrád, Heves, Borsod-Abaúj-Zemplén, Szabolcs-Szatmár-Bereg és Hajdú-Bihar vármegyében.
Kiválasztották a 2024-es Év Autója hét döntősét. Az 59 fős zsűri 28 modellből szűkítette tovább a listát, amelyek közé több, csak tisztán elektromos meghajtással kapható autó is bekerült.
Egy autós legalább három kilométeren keresztül hajtott a forgalommal szemben a leállósávban az M0-son. A sofőrt nem nagyon zavarta, hogy eközben többen is villogtak neki - írta a Magyar Közút posztjában.
A budapesti buszsávokat ellenőrizték a múlt hét közepén a rendőrök.
Az észak-amerikai ECS Tuning az idei SEMA Show-ra készítette el az Ultra X5 projektautót, ami már első ránézésre is egy kevés akadályt ismerő terepjárónak tűnik. Az ECS Tuning egy 408 köbhüvelyk, vagyis 6,7 liter hengerűrtartalmú Texas Speed & Performance LSX V8-as motort épített be az eredeti erőforrás helyére, illetve a váltót is egy hatsebességes Monster Stage 3 6L80E egységre cserélték.
Budapest egyes kerületeinek önkormányzatai az elmúlt időszakban telítettségi vizsgálatok elvégzése után több javaslatot is megfogalmaztak a parkolási övezetek bővítésével kapcsolatban. A Fővárosi Közgyűlés november 29-én szavazhat a többek között ezeket a javaslatokat is tartalmazó előterjesztésben leírtakról - írja az index.hu.
A közúti közlekedés biztonságát, folyamatosságát befolyásoló események:
A 61-es főúton, Nagykanizsa térségében a 191-es km-nél két személygépjármű összeütközött, félpályás útlezárás mellett váltakozó irányban halad a forgalom.
Aszfaltoznak az M1-es autópálya főváros felé vezető oldalán, Győr és Komárom között. A 96-os és 93-as km között a külső sávot lezárták. Az ebből fakadó torlódás pár km-es.
A magyar-román határszakaszon:
- a 44-es főúton, Gyula határátkelőhely előtt a megnövekedett tranzitforgalom miatt a személyforgalmat a 140-es km-nél leterelik, és Gyulán keresztül vezetik át, majd a 142-es km-nél terelik vissza a 44-es főútra.
- a 49-es főúton, Csengersima határátkelőhely előtt a kilépésre várakozó kamionsor hossza 3 km-es.
A magyar-ukrán határszakaszon, a 4-es főúton a Záhony határállomás előtt, az erős tranzitforgalom miatt 15 km-t meghaladó a kilépő kamionsor.
Forrás: utinform.hu
Sajnos már két sportosan dögös Auditól kellett megválnunk a közelmúltban. Legutóbb az Audi TT-től búcsúztunk (amiről írtunk egy remek cikket is), de előtte már az R8 „utolsó körét” is többször emlegették. Emiatt pedig a híres ABT tuningcég méltó módon búcsúzik az utóbbi modelltől: megalkották a közúton is használható Audi R8 LMS GT2-t.
Rohamosan közeledik 2024, és vele együtt a Ford új GT3-as versenyautójának debütáló szezonja. Bár a Mustang GTD alapjaira épülő modellről már több képet és rövid videót is láttunk, most végre éles körülmények között, nyélgázon is megleshetjük és hallgathatjuk.