Akad néhány baleset, amit nem teljesen értünk, ez is közéjük tartozik. A BpiAutósokhoz eljuttatott felvételeken épp egy fehér Toyota Yaris igyekszik átkelni Budapest Thököly útján, mikor megtörténik a baj.
Szombat este Karácsond térségében baleset történt, ezért az M3-as főváros felé vezető szakaszát teljes szélességében lezárták.
Miután a Teslának annyira nem jöttek be az alternatív perifériákkal irányított járművek (rád nézünk steering yoke), a Lexus gőzerővel fejleszti a saját verzióját. A Ferrari fejlesztőcsapatának sokkal radikálisabb ötlete támadt. Hamár autóik hasonlítanak is vadászgépekre, áruk és teljesítményük pedig bőven meghaladja egy kisrepülőgépét, miért is ne irányítanák az autót egy joystickkal?
Gyakran hallható, hogy a modern pickupoknak manapság már nem sok közük van a haszonjárművekhez. Főleg az Egyesült Államokra jellemző, hogy a platós járműveket egyszerűen személyautó helyett használják, így a gyártók egyre kisebb platóval és egyre nagyobb utastérrel szerelik ezeket.
A Budapesti Rendőr-főkapitányság beszédes címmel adott ki közleményt, amivel a gyalogátkelőhelyeken közlekedők védelmére hívják fel a figyelmet. Aggasztó ugyanis, hogy az elmúlt négy napban öt gázolás is történt a főváros zebráin, ahol többnyire gyerekek, illetve az őket kísérő szülők sérültek meg.
A német autóklub, az ADAC minden évben átfogóan teszteli a piacon lévő gumiabroncsokat. A 2023-as gumitesztet a „melyik a legjobb?” és a „melyiket semmiképp?” szempontból is feldolgoztuk.
Egy ideje megszokhattuk már, hogy a november utolsó hétvégéjén esedékes Black Friday – avagy a kapitalizmus ünnepe – az akciós árak mellett a boltokban nyomorgásról, stresszelésről és ide-oda rohangálásról szól. A Dacia ennek üzen hadat új marketingkampányával.
Philip Nelles, Continental AG igazgatótanácsának tagja szerint jelenleg az autóipar történelmének eddigi legjelentősebb átalakulása zajlik, amelyben kiemelt szerepei vannak a digitalizációnak, a járművek hálózatba kapcsolásának és a mesterséges intelligenciának is – derült ki az Index interjújából.
Alig pár órája a Porsche hivatalosan is bemutatta a Panamera harmadik generációját. Bár a kedvelt luxusmodell kívül csak kisebb átalakuláson esett át, a megújult hajtásláncok és a maximális kényelmet garantáló Active Ride futómű miatt mégis van miről beszélni.
A Panamera formája lényegében maradt a régi, ahogy a részletek sem változtak sokat, inkább finomodtak. A megjelenés elsőre generációváltás helyett lehetne egy nagyobb facelift is, de azért akad néhány érdekes részlet. Ilyen az új hátsó lámpa, mely a gyártó jelenlegi trendjeinek megfelelően már a teljes farrészen végigfut, így körbeölelve a karosszériát. Ezen kívül sok apró változtatással az egész dizájnt frissítette, aktualizálta a Porsche.
Megszüntették a letartóztatását, így szabadult a börtönből az a 34 éves férfi, aki elgázolt egy biciklist július elsején éjszaka az Árpád hídon – értesült a 24.hu.
A Veterán Autó Kft. elsősorban egzotikus és ritka régiségekkel foglalkozik, ám most valami egészen más, egy különleges filmes autó landolt a kínálatban. Vannak előnyei annak, hogy Hollywood előszeretettel forgat nálunk látványos blockbustereket.
Jim Rowan, a Volvo Cars vezérigazgatója felidézte, hogy a kombijaik már több díjat is bezsebeltek más-más kategóriákban. Ebből pedig az következik szerinte, hogy itt lenne az ideje csinálni egy rendes elektromos kombit.
A szélenergia szó hallatán mindenkinek a jól ismert szélturbinák jutnak eszébe, pedig nem ez az egyetlen megoldás. A papírsárkányos generátor például megvan?
Lerántotta a leplet Horacio Pagani a legújabb limitált Huayra szériáról, mely a korábbi Imola nyitott verziója. A bejelentés szerint nyolcdarabos szériában kínált Roadsterről ezek még csak renderek, tehát a prototípus egyelőre nincs fotózható készültségben. Bárhogy is, ez a zöld-konyak kombináció elég ütősre sikerült.
A brit Lunaz nevű cég kimondottan a régi brit autók modernizálásában jártas. Villanyosítottak már Jaguar XK120-at, Rolls-Royce Cloudot és Bentley S2-t. Most az Aston Martin DB6-ot modernizálták, és alkották újra fenntartható, környezetbarát anyagokból.
Rohamosan közeledik november utolsó napja, amikor egy hivatalos esemény keretében átadják majd az első elkészült Cybertruckokat. Nem meglepő hát, hogy egyre több és több tesztpéldány tűnik fel Amerika útjain, amelyekről folyamatosan landolnak új fotók és videók az interneten.
A villanyautózás új fejezete lesz, ha a gyártók képesek lesznek átállni a szilárdtest-akkus autók gyártására, viszont még rengeteg a kérdőjel, a tömegyártásuk pedig még nem megoldott. Erre példa a Toyota, akik 2030-ra tervezik az új akkuk tömeggyártását, de ez jelenleg évi 10 ezer darabot jelentene.
Az Egyesült Államokban, illetve a világ egészén határozottan nőnek az újautó-eladások. Az autógyártók profitja meghaladja a pandémia előtti szintet.
Horacio Pagani mindenből csinál kvázi Zonda R verziót, tehát miután kipörgött az eleve pályázásra hangolt Huayra BC, szükség lett további öt darab Huayra Imolára is. Most úgy tűnik, hasonlóan limitált, vagy akár egyedi formában megszületett a nyitott verzió is a 827 lóerős V12-es pályaharcosból.
A rendőrség az elmúlt napokban 600 sebességtúllépést rögzített Pest vármegyében, most pedig a három negatív rekorder adatait osztotta meg a rendőrség.
Alig jelent meg a Hyundai Ioniq 5 N, a cég első N-es villanyautója, de már olyan információkról hallani, hogy készül Ioniq 6 N-es változata, ami még erősebb és gyorsabb lesz, mint az Ioniq 5 N.
A két testvérmodell, a Volkswagen ID.3 és Cupra Born ugyanazon a gyártósoron készül, a Volkswagen zwickaui gyárában. Eddig három műszakban gyártották őket, de a csökkenő kereslet miatt visszavesznek a termelés üteméből.
Az Európai Parlament elfogadta azt a javaslatot, amely szerint a tagállamok kezdjék meg a tárgyalási sorozatot annak érdekében, hogy az EU-ban közlekedő nehézjárművek légszennyezését a minimálisra csökkenthessék. Tehát a képviselők szigorú szén-dioxid-kibocsátási célokat szeretnének a közepes és nehéz tehergépjárművekre, például a buszokra, a kukáskocsikra, az áruterítő teherautókra és a betonkeverőkre. A tervek szerint a 2030-2034-es időszakra 45 százalékos, a 2035-2039-es időszakra 65 százalékos, 2040-től pedig 90 százalékos károsanyag csökkentést szeretnének elérni. Az EP képviselői egyetértenek az Európai Bizottság azon javaslatával, amely szerint 2030-tól csak nullemissziós új, városi buszok nyilvántartásba vételét engedélyeznék, szigorú feltételek mellett azonban ideiglenes mentességet javasolnak (2035-ig) a biometánnal üzemelő városi buszokra. Az EP 445 igen szavazattal, 152 nem és 30 tartózkodás mellett elfogadta a javaslatot, hogy megkezdjék a tárgyalásokat az uniós kormányokkal a jogszabály végleges formájáról.
Lehet arról vitatkozni, hogy a Toyota Hilux mint pickup terepjáró-e, a lényeg, hogy a Toyota a briteknél le akart adni egy Hilux reklámot még 2020-ban, ami főleg az autó off-road képességeiről szól. Vagyis szólt volna, ugyanis az Egyesült Királyság Reklámszabványügyi Hatósága végül betiltotta azt.