Totalcar Vakbarát Hírportál

Gumipor

Könnyed autós tartalmak a Totalcaron

Totalcar
2021.09.30. 11:10

új hír érkezett, kattintson a megtekintéshez!
  • A coloradói San Miguel megyében történt balesetben leginkább az autó az érdekes: egy 2021-es Ford Bronco Sport. A rajognók pozitívan fogadták a negyedszázados interregnum után újjáélesztett nevet, amelyből rögtön kettő is érkezett: a sima Bronco, ami egy rendes, létrevázas terepjáró és a Bronco Sport, ami viszont egy kompakt crossover.

    Kicsit talán félrement a marketing, mert utóbbi kevésbé alkalmas az off-roadozásra a nagyobb testvérénél, ám egy 23 éves lány és utasa mégis egy kimondottan nehéz útvonalra, a Black Bear Pass-re tévedt vele a Sziklás-hegységben. A baj akkor történt, amikor vissza akartak fordulni a szűk ösvényen: az utas kiszállt, hogy onnan segítsen, de a manőver közben olyan magasra került két kerék, hogy az autó felborult.

    Le, egy 120 méter szakadékba. Közben a sofőr - ő a hírek szerint nem volt bekötve - és az utastérben tartózkodó kutya is kirepült az autóból, előbbi súlyos, utóbbi könnyebb sérüléseket szenvedett.

    via durangoherald.com

  • Lezajlott a NAV árverése, elkeltek a győri maszkosztogató sportautói, amiket nemrég mi is felkerestünk a hivatal telephelyén. A fekete Bentley Continental GT és a rózsabogárszínű Lamborghini Aventador még tavaly kerültek a sajtóba, miután egy győri kötődésű vállalkozó ezekkel járt kórházról idősotthonra és osztogatott arcmaszkokat azokban a hetekben, amikor azokból nagy hiány volt az országban. Ezt a vállalkozót, egy bizonyos Istvánt aztán áfacsalásért letartóztatták, vagyontárgyait, így autóit is árverésre dobták.

    A Blikk írta meg, hogy a NAV által előzetesen 77 millió forintra értékelt Bentley-t, aminek a licitje 38,5 millió forintról indult végül 54 millió forintért vihette haza valaki. Az Aventador licitje ennél valamivel magasabbról, 47 millió forintról indult, és ugyan ezt 94 millióra értékelték előzetesen, végül 71 millió volt a nyertes ajánlat.

    Bár az autókon túladott a NAV, miután azokat egy németországi lízingvégtől bérelhette az adócsaló, még viharos utóélete lehet az árverésnek. A cég vitatja az árverés jogosságát, a Győri Járásbíróság szerint viszont a gyanúsítotté voltak az autók, és ő az azokkal kapcsolatos szerződési és bérbeadási körben színlelt ügyleteket kötött azért, hogy vagyont ne lehessen közvetlenül hozzá kötni, így szélsőséges esetben elárverezni se. 

  • Már beszámoltunk arról, hogy két cseh egy öreg Škodával csapatott a Dakaron, az ehhez keretet biztosító Dakar Classic kategória persze több hasonló öreg autót is felvonultatott. Volt öreg Range Rover, buggy-sított Bogár és olyan különlegességek is, mint a Volkswagen Iltis.

    A Petrolicious csinált egy bő tíz perces videót a versenyről, amelyben a csapat saját felvételei mellett archívok és a kategória versenyzőivel készített interjúk is helyet kaptak. A minőség a szokásos, ebédhez, kávéhoz szuper kísérő.

    Ha a múlt helyett inkább a jelen érdekel, a srácok a Rebellion Racing versenyét is végigkövették, a kétrészes anyagot itt és itt találod.

  • Az Ariel összes terméke játék. Ott a pályára termett Atom, ugyanezt képviseli két keréken az Ace,  murvára, sárba, patakmederbe pedig a Nomadot szánták. Gyanús, hogy a tulajdonosok többsége elégedett. Tehetős férfiaknak címzett játék lévén viszont drága mind, az alap Nomad 13 millió forintnyi fonttól indul, a Tactical kivitel pedig 28 millió körül mozog.

    A CarThrottle áthidalta a problémát, és építettek egy saját Nomadot, aminek alapjául egy 100 fontért (~41 ezer forint) vásárolt harmadik generációs Toyota MR2 Spydert alakították át. Az autó eleve nem volt nehéz, 996 kg, de az összes fölösleges lemezt és a beltér alkatrészeit is a kukába küldték, hogy legyen hely a mérlegen az egyenként 45 kilós hátsó kerekeknek, és a (legalább) 55 kilónyi külső csövezésnek, és persze hogy az 1.8-as Toyota motor se fulladjon meg. Ha dinamikájában nem is éri be az Arieleket, de az élményt biztos tudja.  

  • Hatalmas szerencse, hogy a Magyar Közútnak kiterjedt kamerahálózata van, így ugyanis rengeteg tanulságos esetet tudnak megosztani. Most például az M1-es autópályán gondolta úgy egy fiatal férfi, hogy minek kerülne nagyot, ha a sztrádán átsétálva rövidebb. Nekiindult hát, és zsebre tett kézzel szépen átkelt. Aztán a szalagkorlát mentén - de véletlenül sem a védett oldalán - elbattyogott a legközelebbi csomópontig, ahol elhagyta az autópályát.

    Aligha kell magyarázni, hogy ez miért veszélyes, és egyben tilos is. Mondjuk, a srác alaposan be volt mindenezve - vagy ahogy ezt szebben mondják: bódult állapotban volt -, így aligha volt a topon a veszélyérzete. Szerencsésnek mondhatja magát, mert nem lett semmi baja, de azért senki ne csinálja utána.

  • A brit üzemanyaghiány egy különös mellékhatásáról ír a Guardian. A pánikszerűen tankoló autósok között megsokszorozódtak, egy autómentő szolgálat adatai szerint konkrétan megötszöröződtek a félretankolások a káoszban: ennyivel többen vannak most, akik benzint tankolnak a gázolajra vagy fordítva. 

    A káoszt a kutakon az óriási mértékű kamionsofőr-hiány idézete elő (itt írtunk hosszabban erről). Erre fel kezdtek sokan pánikszerűen tankolni, ami miatt a londoni benzinkutak 90 százaléka kifogyott az üzemanyagból, és vidéken is egyre rosszabb a helyzet. A tankolásokhoz ezzel bejött stressz sokakat vitt bele a félretankolásba, a cikk az AA autómentő szolgálat adataira hivatkozik, ami szerint a hétvége két napján összesen 250 ilyen esethez hívták őket, miközben egy átlagos napon 20-25 félretankolásos mentésük szokott lenni. Az ilyen esetek, legalábbis ha még a kúton észlelik őket, aztán tovább lassítják a forgalmat a kutakon, amiken most eleve nagy a terhelés.

    Hogy mi történhet az ilyen vagy olyan félretankoláskor, arról ezt a korábbi, részletes cikket ajánljuk.

  • 111 év után vége a GB-jelnek a brit autókon, mától (szeptember 28) a UK a hivatalos jelzés az Egyesült-Királyság autóin. A változás nem okoz nagy változást a brit autósok életében, legfeljebb annyit, hogy a külföldre autózó britek autóin ezután a UK matrica lesz használatos. A nemzetközi autójelek műfajában mégis jelentős lépés, a 2000 után nevet változtató vagy azután létrejött államokat leszámítva a bolygó valamennyi országa ugyanis még a huszadik században választott jelét használja. És nincs is miért változtatni rajtuk, a brit lépés is csak egy, vélhetően a Brexittel összefüggő politikai gesztus Észak-Írország felé. 

    Ahogy azt korábban írtunk, az alig kétmilliós Észak-Írország az Egyesült Királyság egyetlen része, amely nem a Brit-szigeten, hanem az Ír-szigeten fekszik, így földrajzi és politikai értelemben nem része Nagy-Britanniának. Az észak-íreknél nagy feszültségeket okoztak a Brexit körüli változások, szakértők szerint már az sem kizárt, hogy az ország pár éven belül kiválik az Egyesült-Királyságból, és egyesül Írországgal, ami óriási csapás lenne Angliának, és alighanem felfokozná a skótok függetlenedési kedvét is. Miután Nagy-Britannia annak a szigetnek a neve, amelyen Anglia, Skócia és Wales található, a GB jelölés eddig nem passzolt az észak-írekhez, a UK viszont sokkal inkább passzol, így alighanem ez az egész váltás egy feléjük tett gesztus, semmi több.

  • A korábbi kézből telefonálós és a még korábbi biztonsági övet be nem kötő sofőrös akció után újabb tematikus hetet tartanak a hatóságok az ország útjain. Hétfőtől péntekig az ország négy nagyvárosában, Budapesten, Győrben, Pécsett és Szegeden vesznek ki autókat környezetvédelmi ellenőrzésre a Közlekedési Felügyeletek munkatársai. Az akcióban erősen szennyező autókat keresnek, és ami rosszul szerepel az út menti vizsgán, azt időszakos vizsgálatra rendelhetik be. Budapesten 15, a vidéki nagyvárosokban öt-öt helyszínen dolgoznak a hatóság ellenőrei, az öt nap alatt várhatóan 6–700 közúti mérést végeznek majd.

    (Forrás: HVG)

  • Minden hasonló videó után, aminek főszereplője valami pajtában talált ritka veterán, felmerül a kérdés, hogy te vagy én miért nem találunk ilyesmit a kert végében. Aztán hamar leesik, hogy viszonylag ritkán járok évek óta elhagyott, vidéki angol házak pajtáiban vagy kaliforniai garázsokban, ahol fellelnek ilyesmiket.

    Most a The Late Brake Show látogatott el Kendalba, ahol egy 30 éve letett Lamborghini Espada-t fedeztek fel. A fehér autó egyike a 130 eredetileg is jobbkormányos Espadának, és az érthetően poros és retkes karosszériája meglepően hiánytalan, kék színű bőrbelsőt rejt. A gépháztetőt felpattintva az is kiderült, hogy a 3,9 literes, V12-es minden eleme a helyén van.

    Eredeti tulajdonosa hozta az autót a birtokra tárolni, de aztán néhány hónapos fizetés után eltűnt, az Espada pedig magára maradt. Az már most tudható, hogy az autónak aukción keresnek gazdát, utána pedig nagy eséllyel egy komolyabb restaurálás veszi kezdetét.

  • Egy tapasztalt kamionsofőr talán csak vállat von a videót látva, de átlagos képességű átlagautósként nehezen érthető, hogyan lehet egy ekkora testet így bevezetni egy ilyen szögből abba az alagútba. A videón a Toyota sportrészlegének, a GR Sportnak egy kamionját látni, ahogy befolyik egy szűk alagútba valahol Japánban (ahol amúgy balra tarts van, de ennyi szabálytalanságot muszáj volt bevállalni a mutatványhoz). 

  • Hosszú évek óta folyik az Aston Martin 1000+ lóerős csúcssportautójának fejlesztése, a Valkyrie pedig ugyan még mindig nincs az utakon, de nemrég megmutatták a nyitott tetős változatát is, a Spidert. Ebből 85 példány készül majd, 2022 második felében vehetik át az első darabokat a megrendelők, de hogy mennyit fizettek érte, az nem publikus.

    Ahogy az ilyen szűken limitált, extrém drága sportautóknál lenni szokás, egy szűk körnek ad csak lehetőséget a gyártó, hogy vehessen belőle. Alighanem a Spidernél is ez történt, és már mind a 85 darab vevőre talált, ezért is kerülhetett fel kalóz módon az egyik példány a classicdriver.comra. Valaki szerencsés tette fel a vélhetően már részben kifizetett, de még meg nem kapott Spiderét 2,3 millió fontért (920 millió forint). Hogy ezen mennyit keres majd a trükkös vevő és hogy mit szól ehhez az Aston, egyelőre nem tudni.

  • Talán kevés olyan jellegzetes és az emlékeinkben erőteljesen élő raliautó van - persze a B csoportos szörnyeket leszámítva -, mint a kilencvenes évekbeli kék Subaru Impreza. Most egy 1994-es példány került elő, és miután huszonöt évet dekkolt egy raktárban, új gazdát keresnek neki.

    Az autót két igazi legenda is hajtotta: Colin McRae és Carlos Sainz. A Subaru és a Prodrive közös munkájából született versenygép 1994 és 1996 között rótta a gyorsaságikat, a két világsztáron kívül az új-zélandi Possum Bourne is ment vele. Róla annyit mindenképpen érdemes tudni, hogy hétszeres ausztrál bajnok, egyszer pedig az ázsia-óceániai bajnokságot is behúzta.

    Ez a konkrét autó egyébként három szakaszt nyert meg az 1994-es Monte-Carlo Ralin, Sainzcal a volánnál. Állítólag nem restaurált, hanem eredeti állapotú, csak kapott egy alapos takarítást - bár egy régebbi kép alapján a matricaszettet biztosan pótolni kellett. Fő egységeiben megtalálhatók a Prodrive eredeti jelzései. Huszonöt évvel ezelőtt visszavonultatták a versenysporttól, azóta több tulajdonos kezein is átment, a legutóbbi gazdája talán azt sem tudta, milyen kincset birtokol. 

    Természetesen rendelkezik mindenféle hitelességi, eredetiségi tanúsítványokkal. Most a Lloyds Classic Car Auctions árverésén kerül kalapács alá. Eredetileg 15-20 ezer dollárra becsülték az értékét, de mikor kiderült a származása és múltja, rögtön felkúszott ez a szám egymillióra.

  • Aligha dicsérték meg azt az önkéntes tűzoltót, aki a dél-karolinai Starrban állt fejre a szolgálati autóval. Az alig kétszáz lelkes kis településen bizonyára komoly attrakciónak számított mind a manőver, mind pedig az utána következő mentési folyamat.

    Egyes hírek szerint a pórul járt tűzoltó éppen egy esethez sietett, bár más források szerint egyáltalán nem egyértelmű, hogy valóban erről volt szó. Mindenesetre vélhetően a túl nagy sebesség is közrejátszhatott abban, hogy letért az útról, majd felborult. Mint kiderült, alkoholt - vagy drogot - fogyasztott, mielőtt útnak indult.

    A fedélzeten rajta kívül még egy ember volt, ő szerencsére nem sérült meg, de a tűzoltóautó nagyjából totálkáros lett. A sofőr ellenben kisebb sérüléseket szenvedett, ráadásul börtönbe vitték.

  • Néhány perc alatt teljesen kiégett egy Ssangyong Rexton az M4-esen. A Magyar Közút felvételein látszik, ahogy a sofőr valamiféle hibát észlelve lehúzódik a leállósávra, az autó már ekkor is füstöl. Rövidesen azonban teljesen füstbe burkolózik a dél-koreai SUV, majd felcsapnak a lángok.

    Mire a tűzoltóknak sikerült megfékezniük a tüzet, sajnos nem sok maradt a Rextonból, és az útburkolat javítására is szükség lesz. Az viszont nagy szerencse, hogy mindenkinek sikerült időben kiszállnia, így senki nem sérült meg.

    Forrás: Magyar Közút Instagram

  • Nem sokkal azután, hogy elkezdte végre az először 2018-ban megmutatott R1T sorozatgyártását, összetörtek egy prototípust a Rivian pickupjából. Az első ismert Rivian-baleset a neten megjelent képek szerint minimum különös, de a gyártó szerint nem az autóval volt a baj, a tesztelőjük hibázott, ezért hajtott fel egy egyenes út végén egy bokrokkal védett parkolóba a kaliforniai Irvine-ban.

    A Riviannál azt mondják, minden biztonsági asszisztens jól működött, de persze az sem lenne meglepő, ha ennek az ellenkezője igaz, elvégre egy korai prototípus volt érintett a balesetben.

    Ha csak nem lesz független vizsgálat az ügyben, a Rivian biztosan marad a vezetői hibánál a kommunikációjában, és tekintve, hogy személyi sérülés nem történt (egy S-osztályt és egy Ford Explorert zúzott meg az R1T), aligha áll neki a vizsgálatnak az illetékes hatóság.  

  • Az M0-s csömöri szakaszán vette fel a Közút egyik térfigyelő kamerája az alábbi jelenetet. Kevés veszélyesebb dolog történhet a mindennapokban egy autóssal, minthogy egy autópálya leállósávjában állva kelljen hosszú perceket várnia a segítségre, de van, aki ezt tudja fokozni  még ha jó szándékból is teszi.

    Bár az okokról a Közút is csak tippelni tud, a felvételen egy bikázási kísérletet látni, ezért fordult neki orral a segítő a lerobbant másiknak. A bizarr, autópályán látva vérfagyasztó, ahogyan az ehhez szükséges fordulást előadja a forgalmas forgalmi sávba nyúlva.

  • Szinte napra pontosan két éve, hogy először, és máig utoljára írtunk néhány kanadai fotóról, amin egy nagy telep pusztuló BMW-t és Minit lehetett látni. Mint kiderült, nullkilométeres új, bár akkor már négy éve leselejtezett autókról volt szó: a közel háromezer német autó egy rakományként 2015 februárjában érkezett hajóval Halifax kikötőjébe, ahol egy nagy vihar megáztatta a szállítmányt sós tengervízzel.

    Két éve már végigment a neten, hogy egy vancouveri aukciós telepen áll ez a háromezer autó, és már akkor sem értette senki, miért kell bő négy év, hogy legalább donornak kiárulják a vízkáros rakományt. Azóta eltelt még két év, és ha hinni lehet a feltöltőnek, és a felvétel tényleg új, semmit sem változott a helyzet. Ez már azért is különös, mert háromezer autó rengeteg helyet foglal, a tárolás pedig így vagy úgy, de valakinek költség.

  • papp_tibor
    Papp Tibor követés

    A Smarter every day csatornára csak az merészkedjen, akit érdekelnek a műszaki dolgok - de nekik kötelező. A csatornát egy alabamai mérnök, Destin Sandlin tolja 2007 óta, és ha feliratkozol, nem leszel benne az első tízmillióban. Zseniális és meglepően érthető, ahogy srác magyaráz - persze angolul (a YT automata feliratozása nagy segítség). Felteszi a kérdést, hogy kilőhető-e egy baseball-labda hangsebességnél gyorsabban (igen), és meg is csinálja. Ehhez hasonló, hajmeresztően érdekes dolgokat találsz itt.

    Most egy nyomtatott, átlátszó karburátort szerel egy rotakapára, hogy megértsd, hogyan működik, Előtte elmagyarázza az elméletet, aztán jön a szuperlassított makróvideó: látod, mi történik az úszóházban, hogyan működik a szívató és a pillangószelep, és végre a saját szemeddel is látod, hogy az egész egy lüktető folyamat. A videó 24 perces, szánj rá időt, megéri.

  • A mutatvány sikerült, de könnyen lehet, hogy egy életre megnyomorította az orosz srácot, aki bemutatta. Jevgenyij Csebotarev abból épített magának szemmel látható mértékű ismertséget a neten, hogy mindenféle autós kaszkadőrvideókkal sodorta magát az életveszély közelébe, de eddig megúszta komoly sérülés nélkül. Legutóbbi nagy mutatványa is sikeresnek mondható: egy E34-gyel szeretett volna átugratni egy folyón a Rosztov régióban, és a 40 méteres ugrás sikerült is, a biztonságos földet éréshez viszont kevés volt a BMW futóműve.

    A több szögből is felvett ugratás egy tökéletes keleti tisztelgés is lehetne a Hazárd megye lordjai előtt, csak amíg a felvételt sikerült filmes színvonalon megoldani, addig a biztonságvédelemre nem sok figyelem jutott. A földből épített sánc és az oda vezető út sem tűnik elég átgondoltnak, a földet érésre pedig mintha nem is gondoltak volna a korábbi videóik alapján ennél azért profibbnak tűnő srácok.

    Csebotarev a kórházból üzente az érte aggódóknak, hogy a földet éréskor eltört a gerince, és most egy kis szünetet tart, mert a következő időszakban azért kell küzdenie, hogy újra teljes életet élhessen. Utolsó hírek szerint még nem érzi a lábait, ami nem jó jel, de arról nem írnak, hogy visszafordíthatatlanul lebénult volna. 

  • Kevés egyszerűbb közösségi médiás platform létezik az Instagramnál, ami az olvasni sem hajlandó, szép fotókkal beérő tartalomfogyasztókra épített ki magának óriási globális forgalmat. Épp emiatt a nagy aktivitás miatt van, hogy amilyen buta az egész koncepció, annyira jól értékesíthető - akár egy top autóversenyzőnek is. Egy felmérés nemrég megvizsgálta, hogy a Forma-1 mezőnyében mennyi pénzt hozhat a versenyzőknek egy poszt átlagosan a felületen, ha alkalmanként reklámfelületté teszik egyiket-másikat, és születtek meglepő számok. 

    Ez a kép csapatokra bontva versenyeztette meg a mezőnyt, és ahogy a sorozatban jó ideje, úgy itt is a Mercedes van fölényben. A lista ugyan becsült számokból áll, de a nagyságrendek átjönnek így is. A Mercedes elsősége például úgy jön össze, hogy amíg Lewis Hamilton átlagosan 67 ezer euró fölött keres egyetlen Insta-poszttal, addig csapattársa, Valteri Bottas csak hétezer eurót. Az egyéni listákon egyébiránt négyen vannak még tízezer eurós átlag fölött: Max Verstappen 16 ezer, Daniel Ricciardo 15 ezer, Charles Leclerc 15 ezer, Lando Norris pedig 11 ezer eurót keres egy átlagos megosztáson az Instán a felmérés szerint.

    A bejegyzés megtekintése az Instagramon

    Lewis Hamilton (@lewishamilton) által megosztott bejegyzés

    Az egyéni és így a csapatlista többé-kevésbé párhuzamban van azzal, ami a pontversenyben látni. Egyedül az Aston-Martin lóg ki a képből, akik azért lettek utolsók ebben a jelentéktelen meccsben, mert négyszeres világbajnok versenyzőjük, Sebastian Vettel távol tartja magát mindenféle közösségi médiás felülettől, így Instagramja sincs. A lista elejét és a versenyzők Insta-aktivitását elnézve ezzel éves szinten euró százezrekről, vagy inkább milliókról mond le. 

  • Ha valaki igazán betalált a piaci résbe, akkor az ennek az Audi RS 6 Allroadnak az alkotója. Az autó egy 2003-as évjáratú, 265 ezer kilométert futott A6 kombi volt, méghozzá a hírhedt 2.5 TDI-vel az orrában.

    Kihajították belőle a teljes hajtást és a helyére bekerült az RS6 Avant 4,2-es biturbó V8-as motorja 450 lóerővel és 580 Nm nyomatékkal. Az automata helyett 6 sebességes kézi váltót pakoltak vissza, és nem hagyták ki az összkerékhajtást sem.

    Sárga fóliába húzták az egészet, aztán leültették, de ez utóbbi lépés szerintem megöli benne a mókát. Én inkább kiemelném, hogy veszett gyorsan lehessen vele veretni, mindenen át.

  • Nagyjából egy hét leforgása alatt háromszor kaptak el egy jogosítvány nélkül közlekedő 32 éves férfit Monoron. Először szeptember 10-én igazoltatták, de nem tudta átadni a vezetői engedélyét, mivel korábban már eltiltották a járművezetéstől. Előállították, kihallgatták, majd elengedték.

    Egy héttel később újra igazoltatták, kezdődhetett elölről a folyamat: előállítás, kihallgatás, szabadon engedés. De megint nem bírt magával, újra beült a volán mögé, nagy tempóval száguldozott a városban, mire a rendőrök utána eredtek. Hiába kapcsoltak azonban fény- és hangjelzéseket, és hiába szólították fel, nem állt meg. Belerongyolt egy álló autóba, de tovább is hajtott anélkül, hogy meggyőződött volna arról, van-e valakinek szüksége segítségre.

    Később megállt, és futva próbált menekülni, de elfogták. Az eltiltás hatálya alatt történő járművezetés mellett immár cserbenhagyás miatt is folyik vele szemben eljárás, a folytatást letartóztatásban várhatja.

    Forrás: police.hu

  • A pokolba vezető út is jó szándékkal van kikövezve - szokták mondani. A jó szándék annál az autósnál is megvolt, akinek forgolódását a Magyar Közút kamerái rögzítették. Egy lerobbant, ezért a leállósávon veszteglő autó vezetőjének próbált segíteni a meggondolatlan jótevő, vélhetően be akarta bikázni a másik kocsit.

    Ehhez azonban orral kellett volna ráállnia, ami nem nagyon akart összejönni. A külső sávot is többször érintve - mit érintve, keresztben elállva - igyekezett megfordulni. Végül a lerobbant autó sofőrjét inkább felvette, és együtt elhajtottak. Fontos, hogy bármennyire is szeretnénk segíteni, azt ne így tegyük!

  • Goodwoodban javában zajlik most a Revival, tehát az az esemény, ahol nem csak a milliárdot érő Ferrarikkal versenyeznek, hanem ott vannak a régi, lángokat okádó, repülőgépmotoros szörnyetegek is, körülöttük pedig korhű ruhába öltözött emberek mászkálnak és ünneplik a régimódi autózást. Itt bőven akadnak izgalmas versenyek, mint például a Minik futama, ahol az egyik versenyző akkora mentést mutatott, amekkorát ritkán lát az ember:

  • Nem sok hozzáfűznivaló lenne a felvételhez, hisz az attitűd sajnos hétköznapi: egy Kia Venga próbál felhajtani az M6-osra a lehajtón, de egy határozott autós megpróbálja ezt megakadályozni. Egy-két perc olaszos gesztikuláció és spagetti-westernes farkasszemnézés után az elszánt kiás megelégeli az akadályoztatást, és a meghagyott szűk helyen csak azért is felkanyarodik a pályára.

    Ekkor tűnik elő a videó pikantériája, a hátsó ülésen ugyanis ott csücsül egy gyerek. Az objektivitást kicsit félretéve gratulálunk a férjhez/feleséghez, egyben kitartást kívánunk a gyermeknek az elkövetkezendő évekhez.

    via Bp-i Autósok Közössége

  • Soha el nem dőlő vitának tűnik a villanyautó vs hagyományos hajtású autó. A gyorsulási versenyeknél már mindenkinek egyértelmű, hogy a villanymotorok instant nyomatéka szinte verhetetlen, de a szintén borzasztó relevanciával bíró kötélhúzásból még nem sokat láttunk.

     Most viszont az autós tartalmak gyorsbüféje, a carwow eresztett egymás ellen két Land Rover Defendert, a küzdelem több szinten is folyik: gyári az átépített ellen, új a régi ellen, dízel a villany ellen. A piros sarokban tehát egy 570 Nm-es nyomatékú, 2,2 tonnás új Defender (tesztünk a hosszú verzióról itt), a kék sarokban pedig egy Tesla Model S technikával bélelt régi Defender, ami 450 Nm-t és 2 tonnát jelent.  

    Spoiler: a Tesla Típusú Defendernek sem a gumijai, sem az orrnehéz kialakítása nem segít, esélye sincs a felezővel induló, nehezebb gyári modell ellen. Az öröm viszont véges, mert a kék sarokban hirtelen feltűnik egy Spectre kiadású Land Rover, ami a megegyező című James Bond filmből lehet ismerős. Tipp: a 2,6 tonna már nem kérdez.

  • A Life OD YouTube-csatornán nem ismeretlen a hülyeség: készítettek már unikornis-felépítésű Civic-et, de azon még bicikli került a motorháztetőre, ellentétben a mostanival, amelyen már egy robogó trónol. Az új hajtás révén valamelyest gyorsult az autó, megvan a gyalogtempó, grátisz, hogy az üzemeltetéshez szükséges elülső ember sem fullad ki, csak a gyorsítással és lassítással kell foglalkoznia.

    Egy Connecticutban rendezett Honda-találkozón túráztatták meg a hibridet, ahol tuner-Type-R-ek és gyönyörű youngtimerek elől is ellopta a show-t. A hajtáslánc egyébként a motortól eltekintve érintetlen, a váltó szintén eredeti, még rükit is lehet kapcsolni. Értelme a szórakozáson kívül nyilván nincs, de nem is kell.

    via Motor1

  • Az ízlés sokféle lehet, azonban az alábbi Porsche Cayenne láttán inkább azt kellene mondanunk: valakinek vagy van, vagy nincs. Annak, aki ezt tette az autójával, aligha jutott belőle sok. A matt strandkorlát kék fóliázás még csak-csak, ha valakinek ez jön be, ám legyen, a sötétítéssel és a krómdíszítéssel annyira nem is borzasztó. Oké, a szintén kékre színezett fényszórók már feszegetik a határt. Na de azok az arany malomkerekek!

    Nem tudni pontosan, hogy mekkorák a felnik, csak következtethetünk egy 30-32 col körüli méretre, ha megnézzük mondjuk ebben a cikkben, hogy néz ki egy Cayenne Turbo S a húszasokkal. Már maga a méret is viccesen buta megjelenést kölcsönöz a SUV-nak, de a szokatlan mintázat és az arany szín csak még inkább kiemeli az ismeretlen szerző életének fő művét.

    Őszintén meg lennék lepve, ha bármilyen szempontból lenne pozitív hozadéka ennek a borzalomnak, amit most látunk, jó eséllyel az úttartás és a vezethetőség is áldozatul esett a kifinomult ízlésnek.

  • Nagy eséllyel ez az 1960-as fotó a híradásokra és téli sportfotózásra szakosodott Hans Truöl leghíresebb munkája. A fekete-fehér képen az látható, ahogyan egy piros Porsche 356B-t ugrik át az osztrák Zürs síparadicsom közelében a síelő, Egon Zimmermann. A Flexen Passon található utat nem sokkal előtte tisztították meg egy lavina után.

    Ezt a több mint hatvanéves képet alkották újra egy kék Porsche Taycannal és Aksel Lund Svindal többszörös olimpiai- és világbajnok síversenyzővel. Szerencsére még mindig akadt akkora hófal az út mellett, hogy sikerüljön a modern kori változat.

  • Drónos-motoros összehangolt akciót tartott a Veszprém Megyei Rendőr-főkapitányság 13-án a 8-as úton. Nem újdonság a földi-légi vegyes munka, Somogyból láttunk már több ilyet is, most pedig a 8-as út városlődi szakaszán dolgozott össze a rendőrmotoros és a hatósági drónos, amiből lett például ez a fogás is.

    A sofőrrel szemben az elsőbbség és az előzés szabályainak megsértése, illetve közúti közlekedési szabályok kisebb fokú megsértésének elkövetése miatt indult eljárás. A köz számára legfontosabb infót, az ezért kapható bírság mértékét sajnos nem tette a videó a mellé a rendőrség, így csak sejthetjük, hogy nagyon drága lesz neki a felvétel.

Rovatok