Ha nem megy a lejátszó, Youtube-on is eléred a podcastet.
A Kontra podcast egy bringázásról szóló, kötetlen beszélgetős műsor. Grósz Béla és Bognár Tamás ezentúl minden héten egyszer jelentkeznek a Totalcar címlapján, és kitárgyalnak valamilyen a tekeréshez kapcsolódó témát.
Sziasztok, érdekel titeket? – írta András a minap mailben és a címlapfotónkon is látható Alfa Nero nézett rám. Persze, hogy érdekel! (Amúgy a Ferrari-bázisú Alfa csak engem emlékeztet az Így neveld a sárkányodat című rajzfilmből Hablaty sárkányára, Fogatlanra?)
Elsőre le sem esett, hogy András volt az, aki az új 4-es/i4 BMW orrát helyrehozta – vagyis normális méretű BMW-veséket tett rá. Szintén ő volt az, aki a hátsókerekes Mazda 6 hírének a hallatán gyorsan faragott egy kupét is a pixelekből.
Ha már levelezésbe bonyolódtunk, gondoltam, megkérdezem, tulajdonképpen ki is-mi is ő. Unatkozó esztergályos, netán egy dizájner, akit széklábak tervezésére kényszerítenek, és csak hobbiból hódol a szenvedélyének? Miért készülnek ezek a tervek?
Rengeteg olyan megoldás létezik a piacon, amiknek a forgalmazói valamennyi százalék teljesítmény növekedést ígérnek. Ezek az ígéretek a legtöbbször nem valósulnak meg, vagy nem hoznak olyan mértékű javulást, ami meg volt beszélve. A sport vezérműtengely tudottan olyan alkatrész, aminek igazi van hatása a motorra, és valóban változik tőle a motor teljesítménye. Módosítja a töltéscsere idejét, és kialakítástól függően a szelepnyitás mélységét, ezek által pedig a bejuttatható üzemanyag mennyiségét és a motor égésterének öblítését. De nem ilyen egyszerű, nem baj, ha kéznél van egy fékpad.
Kínában mindennek a másolatát meg lehet találni, a ruházati termékektől kezdve a telefonokig, sőt, ebből a kategóriából a járművek sem kivételek. Számos autógyártó modelljének hasonmása is megjelent az ottani piacon az elmúlt években, ezek közül gyűjtött össze most húszat a carwow nevezetű YT-csatorna.
A Mazda MX5 állandó hivatkozási alap, ha a legjobb vezetési élményt adó autók kerülnek szóba. A Mazda mérnökei csodát tettek, megalkották a tökéletes roadstert, amikor minden egyensúlyban van. Nem csak annak tűnt, hanem tényleg kis teljesítményű volt az első generáció, ennek ellenére mégis nagyot lehetett vele autózni. A forma telitalálat volt, teljesen más volt, mint bármi abban az időben, egyszerűen egy cuki autót csináltak. Pontos kormány, megbízható, jó karakterű motor, pontos váltó, precíz kormány és hátul kapart. 1989-et írtunk, megszületett az autógyártás történetének egyik csillaga, ami azóta is igazodási pont mindenkinek.
Ha pedig nem indul el a lejátszó, akkor hallgathatod Youtube-on is:
A Kontra podcast egy bringázásról szóló, kötetlen beszélgetős műsor. Grósz Béla és Bognár Tamás ezentúl minden héten egyszer jelentkeznek a Totalcar címlapján, és kitárgyalnak valamilyen a tekeréshez kapcsolódó témát.
A beszélgetésekből folyamatosan kiderül, hogy az olvasóink között is sok olyan ember van, aki hasonlóan beütötte a fejét, mint én. Mindenki szövögeti az álmokat, hogy összerak valami játszós autót, amivel szépen elfűzi keresztben, dől a füst a hátsó kerékről, a szája pedig fülig ér. Az autósportok közül talán a drift az, amelyiket a legkisebb pénzből lehet űzni hobbi szinten. Verseny szinten aztán elszaladnak a költségek, de mi csak játszani akarunk. Kell egy viszonylag erős (150 lóerő is elég) hátsó kerék hajtású kocsi, valami futómű alá, gumis kukájából felgumizzuk, és mehet a csapatás. Elviekben ilyen egyszerű, aztán jönnek a buktatók, és rájövünk, hogy amit kitaláltunk a haverokkal, vagy olvastunk a neten, az nem működik, vagy nem úgy, ahogy mi azt elképzeltük. Ebben a sorozatban sorra vesszük, hogyan kellene nekiállni, milyen lépésekből áll össze, és leginkább mennyiből lesz készen, hogy már csak tankolni kelljen.
Az az igazság hogy idő és hely híján kb. két évet állt leponyvázva egy ismerős kertjében vevőre várva, aztán amikor úgy tűnt hogy van rá vevő, előszedtem, eladásra felkészítés céljából, és használgatni kezdtem hogy lássam tényleg jó e, nehogy szart adjak el, persze mindez egy fék beállítással kezdődött mert nyilván minden dob máshogy fogott, vagy be volt ragadva.
Az első emberes Holdra szállás és az űrsiklós korszak közé szorítva volt pár év, amikor a NASA egy óriási, Föld körül keringő hordóban ismerkedett az űrrel. Ez volt a Skylab-program, ami ha nem ér olyan furcsa véget és nem szórja meg Ausztráliát pár tonna fémhulladékkal, még ennél is kevésbé lenne ismert. Pedig az oly sokat romantizált, és a Holdra szállásig az egész emberiség által követett űrverseny egy jelentős meccsének szereplője volt ez is.
A Renault 5 Turbo 2 a híres, hírhedt 80-as évekbeli B csoportos időszakban született, amikor le kellett gyártani kétszáz darab utcai autót, hogy a gyár által épített szörny indulni tudjon a Rally VB-n. A 90-es, 2000-es években még lehetett belőle találni a hirdetési portálokon, mára azonban szinte láthatatlanná vált a típus, ha előkerül egy-egy, akkor csillagászati összegekért cserél gazdát.
Ha nem tudod lejátszani, akkor itt az adás Youtube-linkje.
A Kontra podcast egy bringásoknak szóló, kötetlen beszélgetős műsor. Grósz Béla és Bognár Tamás ezentúl minden héten egyszer jelentkeznek a Totalcar címlapján, és kitárgyalnak valamilyen a tekeréshez kapcsolódó témát.
Tök jó dolog egy okosóra, bár nekem csak az Apple Watch-csal van tapasztalatom, nem bántam meg a vásárlást. Szeretem a sportfunkcióit, és munka közben is egy csomó időt spórolok azzal, hogy csak rápillantok, nem minden notinál veszem a kezembe a telefont. Viszont amennyire praktikus az Apple Watch, ugyanennyire szeretem alkalmanként felvenni a nagyapámtól örökölt automata Seiko 5-ot. Csak az időt és a dátumot mutatja, de ahogy érzem a rotor forgását, miközben mozog a karom, bőven kárpótol.
Megdöbbentő volt, hogy némelyikhez közeledve már messziről hallatszott a rozsda csámcsogása. Itteni javítási költségekkel számolva azok az autók, a rohadó küszöbjeikkel lényegében gazdasági totálkárosak voltak. Én pedig mentem a kis festékvastagságmérőmmel felszerelkezve, és nézegettem a kocsikat.
Ha MX5-öt vennél, erre figyelj!
Nagy csodát nekem már senki nem mutat veteránozásban – mármint szerkezetet valószínűleg tudna, mert a régi autók világának megismeréséhez öt emberélet sem elég. Típus-esetet viszont nehezebben. Láttam én már mindenfélét, a klubom dugig van sztorikkal, az én életemben is akadt már néhány.
A film 2013-ban indul, egy évvel vagyunk az után, hogy a Renault-Nissan többségi tulajdont szerzett a Ladát is gyártó AvtoVAZ-ban, így pedig már az is megtörténhetett, ami azelőtt soha: egy nem orosz vezető került az óriásvállalat élére. Ez az ember a svéd származású világpolgár, egyben a Saab és a General Motors felsővezetését megjárt nagykutya, Bo Inge Andersson. A szakmájában zseniként számon tartott üzletember, akinek egy éves szinten több százmillió dolláros veszteségeket termelő autógyárat kell kiemelnie a káoszból, és végeredményben nyereségessé tenni.
Már kétszer indultunk Nyírádon a 24 órás autóversenyen egy Ingis-szel, de idén szerettünk volna egy olyan autóval menni, ami inkább kinéz versenyautónak. A kiszemelt típussal nyertek is már a magyar ralibajnokságban. Már ki voltak nézve a példányok, és indultunk volna értük, amikor a COVID19 miatt lezárták a határokat, és mindenki maradt a fenekén. A kinézett típust még nem lőjük le, mert a jövőben szeretnénk megépíteni. Ott álltunk autó nélkül, de egyik nap egy három ajtós Suzuki 1,3 16V motoros autót hoztak beszámításra. Aki nem ismerné a típust, meglepő tempóra képes ez a kocsi, el lehet vele érni a 200 km/h-s sebességet. Azonnal beugrott, hogy ez jó lesz Nyírádra, le is teszteltük azonnal szakmailag. Kiálltunk a telepről, és nyomtunk egy padlót. Az autó kettesben 100 km/h felett tud tiltáson, ezzel jók vagyunk. Levettük a légszűrőt az utcán, és meglepődtünk mert az autónak rendes versenyautó hangja van, olyan gyönyörű szívás zajjal közeledett az erdő alatt, mint amikor egy rally versenyen hallja az ember a közelgő versenyautót. Az Ignis-ünk 350 ezer kilométer után is majdnem hozta a gyári teljesítményt, a Swift esetében is hasonló eredményre számítottunk. A Swiftünk hidegen nagyon rövid ideig kéke n füstöl, mi szelepszár szimeringre gyanakszunk, de vajon az erő velünk van-e?
A facebookos autós adok-veszek csoportok színvonala itthon olyan alacsony, hogy a béka segge ahhoz képest toronyház. Tényleg, az ember szinte szociológiai kutatásokat végezhet a kommentelők és a posztolók elrugaszkodott vitáiból. Ugyanakkor néha kifejezetten szórakoztató is tud lenni:
Fólságen paszáty fulesztra 19 tdi 2002 1500000
Eladó 2002-es Volkswagen Passat, 1,9 TDI, fullextrás, 1,5 millió forint
Első komment:
800 kp indulok
Ha 800 ezer forint készpénzt elfogadsz, most azonnal érte megyek!
A múltkori Ladás, tandem driftes posztunk után meg voltam győződve, hogy ennél királyabbat egy darabig nem fogok látni a kategóriában. Most mégis úgy tűnik, méltó kihívója akadt a Garage 54 csapatának, ugyanis egy c4drifter nevű Instagram felhasználó azzal büszkélkedik, hogy Corvette-jével simán tud kamionok alatt driftelni - írta a Carscoops.
Már egy hetet sem kell várnunk arra, hogy újra jöjjön egy civil rendőrautóból kamerázott válogatás a kellemetlenebbnél kellemetlenebb szabálytalanságokról. Öt nap telt el a legutóbbi epizód óta, és máris itt a 13. rész, amiből nem úgy tűnik, hogy javulna a helyzet a magyar utakon.
Mit is írhatnék ide bevezetőnek? Szégyelljük magunkat! Bár öt-hat agyzsibbasztó forgatási nap terméséből talán nem is sok ennyi. Olvasói leveleinkből kiviláglik, hogy van pár olyan olvasónk és nézőnk, aki semennyire sem tolerálja a csúnya beszédet. Nekik ajánlanék inkább egy cikket a káromkodás egészségügyi hatásairól. Ez alapján mi kicsattanunk az egészségtől:
Aki közelebbről ismer, az tudja: régóta álmodozom az első autó megvásárlásáról. Sokáig a szülői autókat hajtottam, amivel nem is lett volna baj, de az idő múlásával kikoptak a manuális váltós kocsik a családból, az automata pedig sosem tudta betapasztani a vérző sebet, amit a vezetés hiánya okozott. Eljött az ideje a vásárlásnak.
Sokan ezt a filmet a commedia dell'arte (az olasz filmes vígjáték műfaj) egyik alapkövének tartják, Dino Risi, az egyik legismertebb olasz filmrendező pedig e film hátán vált szupersztárrá. Pedig az 1962-ben, Ettore Scola, Ruggero Maccari (mekkora nevek megint) és ő maga által írt sztori egyáltalán nem szenzációs – Bruno Cortona (Vittorio Gassman), az életművész autóbuzi Rómában a hóna alá csap egy vadidegen jogászhallgatót, Roberto Marianit (Jean-Louis Trintignant), s annak akarata ellenére körbeviszi fél Olaszországon Lancia Aurelia B24 Convertible-jében. Klasszikus road movie, bár akkor ez a műfaj még szinte nem is létezett.
A koronavírus járvány első hulláma után végre feloldották a határzárat, és ki tudtam menni Németországba autóért. A határokon semmi különös nem volt, simán tudtunk haladni, csak a szokásos migráns-ellenőrzés volt tapasztalható a kisteherautóknál, buszoknál.
Az idei volt a náci Németország feletti győzelem 75. évfordulója, és bár május 9-én elmaradt az ünneplés a járványveszélyre tekintettel, június 24-én meglesz a parádé, a megszokott fényében.
A szokásos tavaszi tanpályás körünket elvitte a járvány, de már tréningfronton is kezd beindulni az élet: mi már tudjuk, mikor tartjuk az idei elsőt. Ha úgy érzed, rád fér egy extrém gyakorlás erre épített környezetben, ehhez értő oktatókkal, az a jó hírünk, hogy június 27-én szombaton három kört tartunk a Groupama Tanpályán, és van rá összesen kilencven helyünk.