A zseniális néhai Colin Chapman vesszőparipája volt a súlycsökkentés, mert akkor kisebb súly akar lesodródni a kanyarban oldalra, kisebb súlyt kell megállítani, gyorsítani. F1 világbajnoki címek és a Lotus autómárka bizonyítja, hogy tudta mit beszél. Ha beleteszel valamit az autóba, az súly és pénz, ha kiveszel belőle valamit, az ingyen van, és könnyebb lesz. A súlycsökkentés a legolcsóbb tuning, mert az, hogy kivegyünk valamit az autóból, nem kerül semmibe, könnyebb autó jobban gyorsul, könnyebben fordul, tehát ingyen nyertünk dinamikát. A súlyon kívül a másik a futómű, mert az tartja a kapcsolatot az úttal. A drift autónál, mint bármilyen sport célú autónál is ugyanez a lényeg, ha nincs súly, nem kell túl erős motor, hogy mozgassa az autót. Kell egy jó futómű, ettől függ az autónk viselkedése, és ennek a beállításával tudjuk az autót kezesebbé tenni. Nem szabad, hogy magas legyen, nem szabad, hogy puha legyen, mert akkor billeg az autó, és nem lesz megfelelő tapadásunk. Sokan nem tudják, de ez kell legyen a két legelső lépés az autó építésénél. A következő részben súlyt csökkentünk, utána jöhet minden más.
A Kontra podcast egy bringázásról szóló, kötetlen beszélgetős műsor. Grósz Béla és Bognár Tamás ezentúl minden héten egyszer jelentkeznek a Totalcar címlapján, és kitárgyalnak valamilyen a tekeréshez kapcsolódó témát. Ha pedig nem megy a lejátszó, hallgasd Youtube-ról:
A bukásról pedig itt olvashatsz bővebben.
Nem rég meghirdettük, hogy Keressük az ország legszebb Opeljét. A felhívásra több mint 130 nevezés érkezett, ezeket ezúton is köszönjük! Rengeteg szép, érdekes, különleges autó közül szűkített le végül a Totalcar szigorú zsűrije végül egy 12 tagú listát. A lista első 3 tagját ismerhetitek most meg, a poszt végén pedig szavazzatok, melyik a legszebb szerintetek.
Kati! Itt van még a Carmina Burana, ezt is tedd fel. Többet nem hozunk, ötszázért sem viszik. Tudtad, hogy már nem kell jogdíjat fizetni érte, letelt a hetven év. A Boney-M-et tedd külön, hé! Azt keresik a hipszterek, mindegy milyen karcos. Forgatják, mint bölcsész a teszkós dinnyét, hümmögnek aztán teszik a szatyorba. Megveszik a szart is. A lemezjátszóval várj, az puhára menjen, azt a vékony rudat húzasd le postásgumival. Ott van a váltón egy köteggel. Állványos fúrógép, huhhh. Menjen középre, súlypontba, gumipókót vigyél még Kati!
Első tulajtól, megkímélt, keveset futott, végig márkaszervizben szervizelve, beszámítási áron elérhető. Igazi csoda. Le is csaptam rá gyorsan. Kicsit több pénzért 2016-ra már csak egy kategóriával kisebb autóba tudtam beleülni, de nem számított, hiszen legalább ismert az előélete.
Papp Tibi 8 évvel ezelőtt ilyennek látta a használt Yarist
A Kontra podcast egy bringázásról szóló, kötetlen beszélgetős műsor. Grósz Béla és Bognár Tamás ezentúl minden héten egyszer jelentkeznek a Totalcar címlapján, és kitárgyalnak valamilyen a tekeréshez kapcsolódó témát. Ha pedig nem megy a lejátszó, hallgasd Youtube-ról:
Igen jó ritmusban kezdtük el ezt a turnét, szép autókat vettünk, kevés csalódással, de nem csak hullámhegyek vannak, onnan le is kell néha jönni, hogy újra fel lehessen menni. A nepper is akar venni néha egy új autót magának, de neki sem sikerül mindig minden. Nekem is kell csalódnom, itt az eladók hozzá nem értésén és igazmondási képességén sok múlik. Tartsatok velünk ezen az úton is!
Még a karantén elején, amikor nem voltam teljes testtel a kanapéhoz szögelve, és voltak értelmezhető perceim, gondoltam, milyen jó lenne már összeszedni azt a nem sok, de pont kellemesen elég sztorit, amibe Tibi Puntójával keveredtem. Hát, most itt van. Kezdem az elején.
Kevés olyan Facebook előtti időből származó fotóblog élte túl a közösségi média térnyerését, mint a szovjet nosztalgiával, Oroszország ismeretlen arcaival foglalkozó English Russia. Az oldal, ahol egymás után jönnek szembe a nagyon könnyed posztok Oroszországról: hol az orosz történelem, kultúra, nők vagy vidék szépsége, hol az ország körül élő negatív sztereotípiák a téma. Az ER Oroszország és aszfalt című friss posztja is egy ilyen tök egyszerű képgyűjtés, ami a hírhedten borzasztó orosz munkamorálon viccelődve az abból születű, hasonlóan hírhedt infrastruktúra állapotát mutatja be. Semmi nagy megfejtés az okokról, csak egy galéria, ami rosszabb kedvbe hoz, mire a végére érsz.
A Kontra podcast egy bringázásról szóló, kötetlen beszélgetős műsor. Grósz Béla és Bognár Tamás ezentúl minden héten egyszer jelentkeznek a Totalcar címlapján, és kitárgyalnak valamilyen a tekeréshez kapcsolódó témát.
Ha nem indul a lejátszó, Youtube-on is meghallgathatod az adást:
Kell ehhez bármit hozzátenni? Keressük az ország legszebb Opeljét! Mindegy, hogy benzines, dízel, gyári, tuning, veterán vagy szinte új, fullextrás vagy alapkivitel. A jelentkezéseket menete a következő:
15 évesen került hozzám, mint egy megvalósult féltve dédelgetett álom. Nem igazán adatott meg, hogy akár még ehhez hasonló autókat is birtokoljak, így 40 előtt félve kértem ki feleségemtől írásos engedélyét, hiszen tisztában voltam vele, hogy a Spyder csak Önös érdeket fog szolgálni.
Stump Bandi kiváló cikke a Quattroporte bemutatóról
Van olyan, hogy „ahhoz képest” jó egy autó, hogy mennyi idős/mennyi kilométer van benne, s van olyan is, hogy abszolút értékben az, a futásteljesítmény és a kor pedig csak mellékkörülmény, ami miatt még pluszban kicsit kihúzhatja magát az ember.
Na még az utolsó törökhöz benézünk, égeti a zsebemet ez az ötszáz euro. Nem mehetünk haza vonattal, mint a szegények. Hopp, ott az a korzika. Vastagon felszerelt, hátul is villanyablak, dízeles: megtakarítás olcsón! Mit ír a papír? Várjál csak, olvasom: Der Ölverbrauch ist ein bißchen hoch, meg Das Auto hat keine gültigen Umweltplakette, bzw. die Schadstoffklasse kann nicht festgestellt werden, blablabla, sok a betű – Peti, neked van még mobilneted? Transzlátorral rámennék. Nincs? Mindegy, megoldom. Ebből nagyjából annyit értek, hogy tölteni kell majd a klímát, meg pici olajat rá, amúgy minden zsűl. Ez biztosan nincs tekerve, nem lehetnek olyan hülyék, hogy 360 ezerre húzzák vissza, odanézz! Az a pedálgumi még rücskös, a váltószoknya gatya, de mindegyik ötvenezernél kezd vedleni, olvastam a neten. Figyeled? Grófezüstmetál, belül plüss minden, mint a pápamobilban, esőszenzor, xeroxlámpa, magas élet.
A Mohó Hiéna nem először hozott el értékes koncokat az Osramtól . Ezúttal csak egy történetet kértünk cserébe a ledes tolatólámpáért. Köszönjük a sztorikat, alább olvashatjátok a nyertes pályaművet, Uborka írását:
A Kontra podcast egy bringázásról szóló, kötetlen beszélgetős műsor. Grósz Béla és Bognár Tamás ezentúl minden héten egyszer jelentkeznek a Totalcar címlapján, és kitárgyalnak valamilyen a tekeréshez kapcsolódó témát.
Futómű mindenen elmegy, útpadkára szűk parkolásnál felmásztam mindig. Viszont ha üres hátul akkor pattog (nyilván a merev híd miatt), meg egyébként is folyamatosan dülöngél enyhén állandóan jobbra-balra mint az elől/hátul merev hidas terepjárók. Körforgalom max 20 km/h. Utazni hosszabb útra: nehéz vele annyit mondok.
Koncz Jani tapasztalatai a saját Ignisével
A Mohó Hiéna nem először tartogat értékes koncokat az Osramtól. Ezúttal csak egy történetet kérünk cserébe, inspirációnak álljon itt a sajátom a témában:
Késő tinédzser-kora húszas éveim meghatározó eleme volt piros színű Volkswagen T3-asom. Utólag okos az ember, ma már tudom, hogy megvenni sem lett volna szabad, majd utána szenvedni a kókler szerelőkkel, de abban az 5 évben ameddig megvolt, így is felejthetetlen élményeket hozott össze az egész társaságunknak (és itt nem csak az emlékezetes lerobbanásokra gondolok).
Ha az ember az életét az autósportban töltötte, hol versenyzéssel, hol versenyautó építéssel, akkor nehezen bírja ki, hogy ne faragjon valamit. Mivel az autósport nem olcsó dolog, ezért ha épp egy jelentősebb anyagi veszteség után van, de valamit építeni szeretne, akkor ahhoz nyúl, ami van a polcon. Az egyik embernek lekvár van a polcán, a másiknak Porsche kasznik, alkatrészek. Lekvárból nem lesz autó, az utóbbiakból azonban össze lehet legózni valamit. Aztán az ember fián múlik, hogy mi lesz a végeredmény. Jelen esetben ez lett.
Ha nem éred el az adást, itt egy Youtube link.
Mike Schickerowski egy kanadai férfi, aki születése óta szemtekerezgésben - nisztagmusban - szenvedett. Emiatt távolra látása homályos volt, közelről pedig úgy látta a világot, mintha ugrálnának a tárgyak - mint amikor fényképezünk, és az utolsó pillanatban elmozdítjuk a gépet, vagy megmozdul az alany. Mike azonban jelentkezett egy kísérleti stádiumban lévő szemműtétre, és ez bejött neki: sikeresen helyreállították látását. Nem sokkal ezután pedig megszerezte a jogosítványát és vett egy Corvette-et - írta a The Drive.
Frank Stephenson YT-csatornája igazi csemege az autófanatikusok számára, videói olyan érdekesek, hogy nehéz egy kicsit is levenni róla a szemünket. Frank egy baromi híres formatervező volt, olyan márkákkal dolgozott, mint a Ferrari, Maserati, McLaren - és még sok másikkal, elég hosszú a lista. Pár hónapja indult csatornáján az általa tervezett autók dizájnját mutatja be, mi több, néhány perc leforgása alatt le is rajzolja azokat, miközben háttérinformációkat csepegtet a projektekkel kapcsolatban. Tényleg zseniális amit csinál.
A hibrid akku cellák nem örök életűek. Sokan tudomást se vesznek róla és csak köpködik a típust a hibrid hibák miatt. Tökéletesen tisztában voltam az autó állapotával, mikor megvettem, annak ellenére hogy az eladó egy becsülettelen nepper volt. A hibrid hajtás ha kekeckedik->akku hiba. Ha fedélzeti kijelző ESP hibát jelez->akku hiba. Rettenetes a fogyasztásod->akku hiba. Sorolhatnám de a szerviz jobban tudja. Lényeg hogy az ócsárlásokat (elmondások alapján) a nem megfelelő szervizeltetés okozza, illetve a nemtörődömség. Olykor az, hogy valakinek annyi esze van mint egy marék szotyinak.
Új korában elég ütős autó volt a 450h
Új bűnelkövetési divat van Németországban, álrendőrök csalják kelepcébe a trélereseket, mert azoknál nagyobb eséllyel van pénz, mint a normál autósnál. Elsőre minden egy normális közúti ellenőrzésnek látszik, igazolvány lóg a nyakban, rendőr mellény, határozott fellépés. A delikvens együttműködő, hiszen egy rendőr állította meg, aztán lesz benne egy kis csavar, mi meg szegényebbek leszünk némi készpénzzel.
Egy jávorszarvas megjelenik a sávban, és hirtelen -70-75 km/órás tempóval kell kikerülni. De miért ilyen félelmetes jószág ez, hiszen ott van a cuki Rudolf...állj! Rudolf rénszarvas, ami a valóságban alig nagyobb egy középtermetű kutyánál. A jávorszarvas viszont hatalmas és nem túl izgága kérődző, mivel élőhelyén nincs természetes ellensége, tehát a felé száguldó autóra rá sem hederít. Kábé akkora, mint egy ló hatalmas agancsokkal, úgy 400 kilótól indul a kifejlett állat, de a legnehezebb hím egy súlycsoportban van egy Daewoo Matizzal: 700 kilós is lehet.
A jávorszarvas másik kellemetlen konstrukciós tulajdonsága, hogy ennek a testtömegnek a jelentős részeit hosszú lábakon hordja. Vagyis amíg egy Daewoo Matizt elnyel az autó gyűrődő zónája, addig a jávorszarvas a szélvédő magasságában támad. A hatás pusztító, rengeteg életet követelt már ez a balesettípus, a skandináv autógyártók komoly teszteket folytattak, hogy az A oszlopok nyújtsanak azért valamiféle védelmet ez ellen. De minden skandináv autóvezető tudja, hogy a jávorszarvas elütését jobb elkerülni BÁRMI ÁRON. Ezen a videón látszik, miért:
Ilyenkor a vezető tehát inkább félrerántja a kormányt, majd utána megpróbál visszatalálni a sávjába, hisz jöhetnek szemből is. Mivel a tempó viszonylag nagy, a vacakabb autók már az első rántásnál kisodródnak, az átlagos kocsi a visszatérő kormánymozdulattól sokall be; ha pedig még magas is a súlypontja, akár fel is borul.
Hogy megússzuk-e az esetet, azt rengeteg tényező befolyásolja: a futómű, kormányzás, gumi, felépítés és a modern kocsiknál a stabilizáló elektronika tudása. Hogy ne éles helyzetben derüljön ki, mire képes autónk, megszületett a skandinávoknál a jávorszarvasteszt. Ez egyfelől jó, mert esetleg, ha erdős részen lakunk, akkor beleszólhat a típusválasztásba, másfelől a gyártók verejtékes homlokkal várják, hogy vissza kell-e még ülniük a tervezőasztalhoz.