Tisztelt Nepperűző
Jelenleg egy 2001-es évjáratú Twingót vezetek és imádom, azonban a ki és beszállás számomra gyötrelem, illetve hátfájós vagyok, így kissé kényelmetlen is. Tényleg imádom ezt az autót, de lassan családalapításon gondolkozunk és megnehezítené a gyermekülés ki és beszerelését. Egyszóval szeretnék egy kényelmes autót magamnak 1,5 millióért. Napi 50 km-t utazom (én a benzineseket preferálom). Az általam nézett típusok a következök lennének:
- PT Cruiser (2.0)
- Renault Megan (1,6 ferdehátú, nem a szedán, hanem az a kis rohangálós :))
- Chevrolet Epica.
Nekem nagyon tetszik a Vel Satis is (az egyik titkos favoritom).
Mint ebböl kiderül, szeretem az extrém formákat (ez egyfajta pecsípödés nálam).
Ön mit javasolna? Nagyon rossz irányban nézelödöm?
Válaszát elöre is köszönöm.
Arnold
Kedves Arnold!
A PT Cruiser-t ajánlom, kicsit lusta, de egyébként jó. A küszöb végeken és a hátsó sárvédő íveken kezd először rozsdásodni. A kacsa seggű Megane-nak nem vagyok nagy barátja, elég csúnyán tud öregedni a belseje, és műszakilag sem a legmegbízhatóbb.
Vel Satist csak akkor vegyen, ha szereti a mély torkos orális szexet a fogadói oldalon. Az egy négy keréken guruló probléma, egy igazi örök darab. Egyszer kell megvenni, és onnantól örökké az öné lesz, mert soha senki nem veszi meg. A mobilén ezer euró körül válogatni lehet közülük. Ön szerint miért? sürgősen keressen másik favoritot. A Chevrolet Epicával nincs gond, kicsit puritán a belseje, de műszakilag megbízható.
Üdv:
Kedves István
Két kisfiam és kutyus mellett 260 ezer kilométeren bedaráltunk egy Fabia szívó dízel 1,8 kombit. Szuper megbízható volt, alig evett, de most halnak meg a dolgok sorra. Megválnánk tőle...
Kérdésem: hasonló kombit, újat (?), de kis futás miatt (város főleg, ritka használat-inkább BKV-zunk ha lehet, és fontos a környezetvédelem is) benzines szeretnénk. Márka nem fontos. Ami fontos, hogy egyszerű, megbízható, kipróbált motor legyen. Semmi turbó, kettős lendkerék, stb. huncutság.
Logan? Új Fabia? Más MEGBIZHATÓ használt??
Fontos, hogy megbízható legyen, ez az egy autónk lesz. Nem baj, ha fapados, legalább átlagos biztonsagi felszereltsege skacok miatt legyen.
Keret 2-3milla.
Köszönöm
Gábor
Kedves Gábor!
Én egy Kia Ceedet vagy Hyundai i30-at vennék, ugyanazokból az elemekből épül, megbízható, olcsón fenntartható technika. Nézzék meg melyik tetszik jobban, nagyon mellényúlni nem lehet velük. Ezek az autók sokkal igényesebbek, mint egy Logan. Kell venni egy szívó benzin motoros autót, azzal nem lesz baj.
Üdv:
Tisztelt Nepperűző!
Cheerleader-egyesületünk van, és sokszor futunk bele abba problémába, hogy egy kis csapatot(6-7 fő) 1 kocsival nem tudunk fuvarozni akár belföldi versenyekről vagy fellépésekről, akár külföldi versenyekről lévén szó.
A megoldást egy 7 fős személyautó jelentene (a 9 fős kisbusz az anyagiak miatt kilőve).
Amire tervezni kell: 3 nagyobb darab férfi sportoló, 2 átlag testalkatú hölgy és 2 kisebb méretű sportoló.
Az anyagiak 1,5 millió+papírozást engednek meg.
Amit eddig nézegettünk:
- Chrysler Grand Voyager
- Mazda 5
- Renault Grand Espace
- Peugeot 807
Abban kérem szíves tanácsát, melyik gépjárművel járnánk jobban fenntarthatóság/megbízhatóság mérlegén.
Ha a fenti autókat nem, helyettük milyet tudna javasolni?
Válaszát előre is megköszönve,
üdvözlettel:
Balázs
Kedves Balázs!
A Chrysler Grand Voyagert elég sokan szeretik, bár én nem tartozom a feltétlen hívei közé. Nemrég árultam egy 2012-est az meggyőzött, de most nem olyat nézegetünk. A rajongó tábor hozzáállását mutatja, hogy az összes érdeklődő (négy) Voyagerrel jött, és azokat kellett volna beszámolnom, jellemzően jó drágán, volt hogy a piaci ár fölött fél millióval, mert az övék nagyon jó. A 2.8-asokkal már kevesebb probléma van, inkább az extrák működésével kapcsolatos elektromos jellegű gondok szoktak lenni, de az automata váltó is elromolhat. A testvéremnek volt egy olyan, amiben a hat elektromos ablakból csak egy hátsó elefántfül működött, de ennek ellenére nagyon szerette az autót. Rozsdásodás első jeleit a géptető első élén csomagtér ajtó élén, és az alvázon kell keresni.
A Mazda 5 érdekes módon sokkal rosszabb értékelést kapott a népítéletekben, mint a többi Mazda típus. Sokkal kisebb belül, mint a Grand Voyager, és a 6., 7. ülése csak a padlóból kihajtható szükség ülés. Rozsdásodni ez is szeret, mint szinte minden Mazda. A rozsda legjellemzőbb előfordulási helyei a hátsó kerékív és a toló ajtók alja. Motorok közül leginkább az 1.8-as benzinest venném. A Grand Espace-ból inkább már a kétliterest dci-t venném, ha már az kellene, de azok felette vannak a keretnek. Az 1.9-es és 2.2-es motorok nem a legmegbízhatóbbak, helyettük jobb lenne egy két literes benzines. Ebből a felsorolásból leginkább az utolsót venném, de nem ragaszkodnék csak a Peugeot-hoz. Ezt a kasznit hívják Eurovan II-nek, a Citroen C8, Fiat Ulysse, illetve a Lancia Phedra szinte ugyanazok, csak kicsit mind másképp van felöltöztetve. Ennyiért lehet kapni VW Transporter T4-est is, abból egy Caravelle-ben jobban elférnének, és a cuccoknak is lenne helye.
Üdv:
Kedves István!
A segítségét szeretném kérni a következő témában. Van egy totálkáros autó, több szerelő szerint sem érdemes már megcsináltatni. Szeretném kivonatni a forgalomból vagy valamilyen módon értékesíteni. Az interneten több olyan céget is találtam akik autóroncs felvásárlásával foglalkoznak és sima adásvételi szerződéssel vesznek autót állapottól függetlenül és intézik a forgalomból való kivonást. Nincs ismerősöm ezen a területen és nem szeretnék úgy járni, hogy a későbbiekben visszaélnek az autóval, a rendszámával vagy bármilyen módon...
Ön mit ajánl? El lehet így adni az autót, mire kell figyelni? Vagy ha biztosra szeretnék menni, akkor inkább én intézzem a forgalomból való kivonását? Mindenképpen valami biztonságos megoldást szeretnék választani. És ha Ön szerint jobb közvetlenül a forgalomból való kivonást intézni, akkor kérném a segítségét hogyan kezdjek neki.
Válaszát előre is köszönöm!
Üdvözlettel:
Ágnes
Kedves Ágnes!
A legegyszerűbb, ha adásvételivel eladja nekik, és az adásvételire írja rá, hogy az autó totálkáros, forgalomképtelen állapotban került értékesítésre, azután ők azt csinálnak vele, amit akarnak. Ha gondolja, csináljon pár képet a kocsiról így sérülten, ha esetleg valamikor a jövőben kérdés merülne fel, hogy mennyire volt törött az autó.
Üdv:
Üdv Mester!
Nagyon sokat olvasom a véleményed, és respect a messze menő őszinteségedért és segítőkészségedért! Azt gondolom, a cím önmagáért beszél, de hogy egyértelmű legyen, mégis kifejtem. Előzményként annyi, hogy teljesen megelégedve használok hat éve egy 7 személyes Dacia Logant. Gyermekeim most éppen 5, 6, 8 évesek. Napi szinten nincs szükségem a 7 ülésre, de ha az anyóst kell vinni, jó ha be tud ülni hátra – jóóó, ez volt a poén helye... De nem mindegy, hogy egy kocsival megyünk, vagy kettővel-anyósnak se kocsi, se jogsi, gondolhatod a felállást.....
Nagyon nem tudott érdekelni a Dacia presztízse mikor megvettem, elégedetten élveztük mind a 120000 kilométerét az elmúlt 6 évben-második autó. Ellenben feszített mellkassal jöttem ki a szervizből, mikor egy teljes vezérlést cseréltünk alapjáratival, vagy mikor tankolunk –pláne németben, igaz invesztáltam az LPG-be, így nevetséges a fogyasztása. Mikor kimegyünk németbe, az autópályán öten, teli csomitartóval is nevetségesen tartja a 180-at az első emelkedőig. Na, és itt jön az első probléma, kellene bele még 30 lovacska. Több nem, mert így is fickós (a 90 LE), ha csak egyedül ülök benne- ez persze szubjektív, én az a típus vagyok, aki tisztában van a saját mentalitásával, és még viccből sem ülnék be egyedül egy 150+ lóerős kocsiba... De kéne a kraft, ha családilag megyünk.... Az álom, egy 7 üléses, LPG-s, S-Max lenne, de miután hónapok óta még a 7 üléses benzines S-Maxból is 3-4 darab van, ezért újra kell gondolnom. Lassan ott tartok, hogy veszek egy szalon benzinest. Azt gondolom, a prioritások a fenti sorokból kiolvashatók – röhejesen olcsó fenntartás, röhejes fogyasztás – akár további beruházások árán is (LPG), röhejes ár/értékvesztés, akár szükség +2ülés. Szerintem az autó benzinnel megy vagy gázzal, de ha át is nyergelnék dieselre, a kettős tömegű és a részecskeszűrő árnyékában semmiképpen sem szeretnék élni. Mindenre nyitott vagyok, várok ötletet, javaslatot, bármit szívesen vennék (kínomban a Tourneoval is szemezgetek...) Márkától, presztízstől, mindentől függetlenül-persze a fentieket figyelembe véve!
Köszönöm
Kedves András!
A Ford S-Max nagyon jó autó, bár valóban kevés a benzines belőle. A Galaxy-ból ugyanúgy van kétliteres benzines, az is nagyon jó, és nem olyan puruttya kivitel, mint a Tourneo. Ha nincs itthon, akkor kell hozni kintről, kint sincs sok, de mégis nagyobb a választék, mint itthon. Az utóbbi időkben már egyébként sokan kezdenek átállni a benzines buszokra, különösen, akik anya taxiként használják a városban.
Nem egyet hoztam mostanában ilyen célra, mert igaz, hogy többet eszik, mint a dízel, de nincsenek olyan problémák, mint a dízeleknél. A félreértések elkerülése végett annyit hozzátennék, hogy egy csomó benzines autóban is van kettőstömegű lendkerék, csak az emberek azt hiszik, hogy csak a dízelekben van. Az S-Maxban és a Galaxy-ban is van. Ismeri a mondást, akinek majma van, legyen pénze banánra. Szerintem egy több milliós autónál bele kell, hogy férjen 180 ezerért egy kettőstömegű, azt nem kell minden héten cserélni. A kettőstömegű élettartamát egyébként nagyban befolyásolja a használat. Ha kis fordulaton erőlteti a motort, az nyírja a lendkereket, célszerű kétezer körül vagy fölötte tartani a motort. Leállításnál, indításnál a kuplungot be kell nyomni, ezzel nagymértékben meg lehet hosszabbítani az élettartamát.
Üdv:
Kedves Becsületesnepper!
Most vagyok 24 éves, két éve van jogosítványom, az egyetem mellett dolgozom és napi szinten vezetek a városban egy céges (dögunalmas) Skoda Octaviát. Eddig nem igazán érdekelt az autózás, úgy voltam ezekkel a bódékkal, hogy guruló esernyőnek jók, de amúgy nem hoztak lázba.
Mostanáig! A múlt hétvégén kaptam kölcsön egy Mazda MX-5 NC-t, amivel a barátnőmmel bejártuk a Balaton-felvidéket. Mondhatom megvilágosodtam, végre értem azt, hogy mit lehet ebben szeretni és láttam a barátnőm arcán is, hogy lehajtott ponyvával cirkálás nagyon bejött neki (amíg el nem kezdtünk fázni a közép-márciusi 16 fokban).
Szeretnék én is venni valamilyen élményautót, nem napi használatra. Nem nagyon értek hozzá, hogy mit érdemes venni (egy szükség esetén kis mértékben túlléphető) 1 milliós keretből. Az NC-nél régebbi MX-5-ösök nem annyira jönnek be formailag. Hatalmas előny lenne a ponyva vagy levehető keménytető (de inkább ponyva). Ha nagyon alálőttem a keretet, akkor várok és spórolok. A lényeg, hogy ketten élvezettel szakadhassunk el egy-egy hétvégére a szürkeségből.
Köszönök bármilyen iránymutatást, hogy milyen típusok felé nézelődjek!
Üdv,
Zsolt
Kedves Zsolt!
Sajnos nagy baj van, a kategória legjobbjával kezdett, az MX-5-östől csak lefelé van, minden más elöl kapar, semmiben nincs ilyen váltó, ilyen egyensúly, ilyen kormány, ilyen futómű. Ettől tetszett az MX 5 azon a hétvégén, nemcsak a lehajtott ponyvától. Az NA-val, illetve az NB-vel sincs baj, sőt, ők alapozták meg a típus hírnevét. Különösen az 1.8-as motorral szereltek a jók, azok már mennek szépen keresztbe is, ha kell. Az NB-ben volt 99-ben az Anniversary modell, ami hatos váltóval, 1.8-as motorral, Bilstein futóművel és sperrel jött ki, na az nagyon finom áru.
Sajnos ezek sem jönnek ki egymillióból. Én elkezdeném szokni a régebbiek formáját, de legalábbis kipróbálnék egyet, azokban is van élmény. Higgyen nekem, három NA-m és egy NB Anniversary-m volt, de mentem a sima 1.6-os NB-vel, az 1.8-as és a 2.0-es NC-vel is, tudom mit beszélek. Az MX5 NC 2.5 milliónál kezdődik, úgyhogy még erősen spórolni kell, ha ez kell.
Üdv:
Tisztelt István!
Körülbelül egy millió forintos felső limittel szeretnék egy jó kiállású ötajtós autót vásárolni. Alapvetően városban használnám, így benzinesben gondolkozom, de időnként azért kimennék vele a világból, így az sem ártana, ha lenne benne egy kis erő a sok cucchoz, illetve elmenne valamilyen szinten "úttalan" utakon is.
Valamiért van egy furcsa becsípődésem az 1.5-ös 109 lovas Smart Forfour irányába, de csak Németországban találok, onnan pedig kicsit túllő a költségvetésen behozni. Jó lehet a 95 lovas 1.3-as is? Esetleg valami hasonló méretű alternatíva?
Sok cuccot inkább két személlyel vinnék. A Smarton kívül eddig a 4-es Golfot, Almerakat néztem, a Skoda Fabian is gondolkodom, de az valamiért kicsinek tűnik. Kezdek elveszni a sok lehetőség közt, igazán hálás lennék egy jó tippért. A Jazzel se lenne semmi bajom, de úgy látom az ársávomban a kínálat alja van...
Tudna esetleg valami jót ajánlani ezen a vonalon? Előre is köszönöm a segítségét,
László
Kedves László!
Ha a Golf IV-eseket nézegeti, akkor a Seat Leon is jó lehet, ugyanarra a platformra épül, ugyanazokból a műszaki elemekből építkezik, de más a forma. A Smart Forfour-t nem ismerem, de ugyanaz a minősíthetetlen bohóc váltó van benne, mint a kisebbik testvérében, arra pedig nincs mentsége senkinek. Egyébként Mitsubishi Colt alvázra épült, és Mitsubishi motorok vannak bennük.
Az Almerákkal nincs gond, több ismerősömnek is volt, illetve van, és mindenki elégedett vele. A Fabia tényleg kicsi, hiszen a Polo alvázára készült, az Octavia épült a Golf IV platformjára a Skodánál. A Jazzből valóban a kínálat alja van, és itt már néha kompromisszumot kell kötni. Ha már a Honda képbe került, akkor a 2001-től gyártott Civic is jó lehet.
Üdv:
Kedves István!
Jelenleg egy 3 éves CDTI dízellel járok, de mivel évi kb. 12 ezer km-t megyek csak (annak is jó részét rövidebb városi utakon – az autó megvételekor még sok autópályázás volt), erősen gondolkozom egy benzines cserén.
Elolvastam Stump András Dízel vagy benzin? Döntse el most! c. cikkét, amiben van ez a részt: „Mondanám, hogy rövid utakra tuti a benzines, de az a szomorú helyzet, hogy ilyen használat mellett az aktuális, közvetlen befecskendezéses turbósok másképpen, de szintén kötelet tekernek a nyakukra.”
Szóval, szeretnék egy újabb, jól felszerelt pár éves benzines kombit, mert 2 gyerekkel kell a hely, menjen normálisan, mert már megszoktam a dízel 160 lóból álló ménesét és nagy nyomatékát, és lenne a projektre mondjuk 6 millióm. Fogyasztás nem érdekel, belefér, hogy havi 20 helyett 45-öt tankolok, de az autó legyen megbízható és biztonságos. A mostani modern autók között van a kritériumoknak megfelelő szívó benzines, vagy maradnak a turbós újabbak, és keressek mondjuk egy 2.0T Insigniát? Ön mit javasolna?
Előre is köszönöm:
M
Kedves M!
A megoldás a 2008-tól gyártott Honda Accord 2.4 szívó benzin, azzal nincs baj, van benne elég akarat, nem zabálja le az ember fejét, soha nem megy tönkre, és még a hatmilliót sem kell elkölteni. A VW csoportban van a 3.2-es szívó benzines, amit később leváltott a 3.6-os, azok sem rosszak, erősebbek is, de a japán jobb, nem véletlen a népítéletekben az a 8.41-es szám. BMW-ből a soros szívó hathengeresek a legjobbak, mondjuk egy 530i, az egy nagyon jó motor.
Üdv:
Kedves Nepperűző!
Most, hogy végre megvan a jogsim, a korábbi autónézegetésből a valós vásárlás irányába kanyarodtam, de teljesen tanácstalan vagyok.
Első autónak semmiképpen sem szeretnék drágát, ugyanakkor a személyiségemhez nem illene egy unalmas, klasszikus értelemben vett városi kisautó.
A családban már van egy Mazda MX-5, mellé keresnék egy hasonlóan kellemes küllemű és minőségű társat. A büdzsé, amiből gazdálkodom, max. 1.700.000 forint. Szeretem, ha kabrió, de nem ragaszkodom hozzá. A korábban nézegetett autók: 1. Smart Roadster, 2. Peugeot 206 CC és 3. Ford Streetka. A vásárlásnál szempont lenne a személyiség mellett az is, hogy mennyire szervizelhető itthon az autó.
Az öregebb, de könnyedén szervizelhető, személyiséggel rendelkező autóktól sem tartózkodom.
Ha tudnátok ajánlani valamit, vagy segíteni a már kinézett autók kapcsán tanáccsal a döntésemet, hálás lennék.
Üdvözlettel,
Bori
Kedves Bori!
Az a baj, hogy ön már tudja milyen egy MX 5-ös, onnan pedig ezért a pénzért csak lefelé van. Ennek tökéletes példája a Smart Roadster. Nem vagyok a márka nagy barátja, mert az igazából csak egy autópótlék, és nem is különösebben tartós maga a Smart. Elég buta váltója van, és egy MX 5 váltója után ez iszonyú lesz.
A Peugeot 206 CC már jobb, de annak előfordul, hogy zörög a teteje. Egy ismerősömnek volt egy, amit újonnan vett, sosem volt összetörve, de a tető nyüszögését nem lehetett megszüntetni. A Street Ka vicces dolog, nem is gondolná az ember, hogy azzal a kis vacakkal milyen jól lehet autózni, és még az 1,7 milliót sem kell elkölteni. A rozsdára kell figyelni, mert a Kák tudnak rohadni.
Üdv:
Kedves Nepperűző!
Munkám jellegéből adódóan heti 3-4 alkalommal általában közúton 20-40 km-t kell mennem, majd 2-10 km a határban, földutakon. Jelenleg erre a célra egy utolsó kiadású Toyota Yaris Verso-t használok (1.3 VVTI). Csúcsszuper gép, de egyre többször kell menteni, a terepezést nem nagyon bírja. Váltani kellene, de nem szeretnék többet áldozni a "munkásautómra", viszont a szintet (megbízhatóság, fenntartási költségek, klíma, raktérméret -ez is fontos) megtartanám.
Dilemmában vagyok, mert volt már 1-2 terepjáróm, de igazából egyiket se szerettem (Freelander 1.8 benzintemető volt, meglehetősen sok hibával, Jimny nagyon kicsi, Lada Niva fapados, benzinszagú, kultúrálatlan). Régebben 2-3 db Toyota Tercel 4WD kombit is elnyúztunk a családban, ez etalonnak tekinthető, ha nem akadt fel bárhol elment.
Tudom, hogy valami kompromisszum kellesz, de nem tudom milyen irányban válthatnék 1 millió Ft körül? Ennyiért használható pickup nem nagyon van, idősebb SUV-ok esetleg, vagy valamiféle terepes kombit ajánl? Kipróbálnék régi ML Mercit vagy Volvót is, de nem tudom szabad-e ezekhez közelíteni? Inkább benzines párti vagyok ilyen korú gépeknél. Esetleg a VW csoport összkerekes kombijai is jók lehetnek?
Várom szíves tanácsát.
Üdvözlettel:
Stefi
Kedves Stefi!
Nem akar kipróbálni egy ML Mercit. Amúgy is elég csúnyán öregszik, de egymillióért a siralom völgyébe tesz kirándulást, és a fenntartási költségekről még nem beszéltünk. Volvóból az XC70 lenne jó errre, de a benzines tizenhat litert fog enni, mind automata, és ha megkotlik a váltó, az sokba lesz, ráadásul nincs is ennyiért.
A VW-csoport autói közül a hosszmotorosokban az Audi hajtása van, azok a jobbak, keresztmotorosokéban a syncro, ami csak akkor kapcsol be, ha az első kerék megcsúszott. A 94-97-ig gyártott Audi A6 nagyon jó kis kocsi, de eljárt felettük az idő, nagyon sok lelakott, rozsdás példány van, ám nem lehetetlen jót találni. Az Octavia szintén jó lehet egy 1.9 TDI-vel, kérdés, hogy a hasmagassága elég-e. Egy Yaris Verso után a fenntartási költségek tekintetében csak feljebb van, de van megoldás.
Én egy RAV 4-est vennék az első szériából, ne legyen elrohadva, az a lényeg. Nagyon fontos, ha sokat jár földutakon, rendszeresen el kell vinnie alvázmosásra, mert a sártól hatványozottan gyorsabban porlad el a fém.
Üdv:
Tisztelt Autónepper!
Kérdésem igazából az egész szerkesztőséghez is szólhat. Autóvásárlás előtt állok, mint ahogy Önök közül is sokan, sok(k)szor.
A rengeteg szar után, amit hajtottam ezúttal valóban egy jó - úgymond - egy második, első autót tervezek venni. Megvan a konkrét típus, motor, évjárat(?), nem is az a lényeg, hogy mit.
Kb. 1 hónap van hátra a vásárlásig. Napi szinten többször (órákat) bújom a hirdetéseket és elgondolkodtam a dolgon, hogy ez normális-e? Úgy értem, Önökkel is és az olvasók közül is vannak ilyen "speciális" esetek? Kezdjek-e orvoshoz járni vagy ilyesmi?
Megnyugtató válaszát előre is köszönöm!
Kedves Kérdező!
Megnyugtatom, ez autóvásárlás előtt teljesen normális, másképp nem is megy. Az egész szerkesztőség ugyanígy tesz időszakosan, még akkor is, ha épp nem is akar autót venni. Az én esetem más, én heti hét napon ülök órák hosszat a net előtt autók után kutatva. Az én esetem lehet, hogy beteges, egy ruházati üzletbe nem megyek be magamtól, de imádok autót venni.
Üdv:
Kedves Nepperűző
Úgy alakult, hogy egyesületünknek autóra van szüksége. Eddig megoldottuk innen-onnan kölcsön kérve, bérelve de most valami saját kell. Olyan saját amibe belefér 6-7 ember, vagy teljes felszereléssel 2 újszülött. Egyrészt látás és mozgáskorlátozottak szállítása a cél. 5 emberrel (plusz sofőr) vagy másik profilunkból adódóan kisdedeket szállítunk kórházból haza, otthonról gyógyulni, így be kell férni 2 babának, anyukával, sofőrrel, tehát fontos hogy az autó megbízható, emberbarát járgány legyen, és a lopási statisztikája se legyen kiemelkedő.
- Kiszemeltjeink: Fiat Multipla, Eurovan, Previa... Néztünk kisbuszt is (bár a fenntartása jóval drágább, ezért inkább az egyterű a cél) Ducato, Hiace, Transit, Transporter(?). Itthon nézegessünk, vagy inkább külföldi portálokon?
- Szempont: Legalább 6 különálló ülés. Maradjon csomagtartó is. Legyen megbízható, mert kellemetlen lerohadni 2 újszülöttel, vagy 5 látássérültel, mozgáskorlátozottal...
- A keret: kb 1.200.000 között támogatásból szedjük össze, a teljes keret kb 1.500.000 de átírásra, apróbb javításokra is hagyunk nyilván...
Mi a tanácsa? Mit tartana Ön szem előtt? Melyiknél mire figyeljünk? Melyik motortípusoktól óvakodjunk, melyiket részesítsük előnyben?
Hálás köszönettel:
János és Márk (Emberek Vagyunk Egyesület)
Kedves János és Márk!
Fiat Multiplából inkább a dízelt venném, a JTD motorok elég megbízhatóak, és jól mozgatják a kasznit. Az 1.6-os benzinessel kicsit vérszegényebb, és relatív sokat is eszik. 1.2-1.5 millióért nem Previát kapni, hanem szemetet. Persze lehetnek kivételek, de amiket eddig láttam ebben az árkategóriában, azok inkább ehhez az említett kategóriához voltak közelebb, mint az autóhoz. A jó Previa inkább kétmillió fölött van.
Az Eurovanokkal nincs baj, egy jó HDI motor van bennük. Ha az Eurovan I-est választják, azok jóval olcsóbbak, és szerintem még kevesebb problémájuk van. Ott a bal hátsó kerékdobban vezetik el a tanbeöntő csövét, arra feltud ülni a sár, és ennek következtében el tud rohadni.
Üdv:
Tisztelt Becsületesnepper!
Hamarosan autóvásárlás elé nézek és a következő lenne a helyzet: használt autót szeretnék venni, valami közepes méretű sedan vagy cupe, esetleg ferdehátú autóban gondolkodtam. Az autót főként városban használnám, de a heti 1-2 hosszabb út belecsúszna. Elsőként 1.9-2.0 TDI motoros VW/Audi konszernben gondolkodtam (Passat, A4, A3 esetleg Golf). A családunk régóta használja ezek variációit, de rá kellett jönnöm, hogy nálam nem érné el az autó azt az évi futásteljesítményt, ami indokolná a dízelmotort.
Így hát számomra kicsit ismeretlen terepre tévedtem, a benzines BMW-k világába. A 3-as széria E46 változatából mazsolázgattam, mert nagyon tetszik az autó (volt már a családban ilyen, 320Dezső). 3 féle motortípussal tudnám elképzelni magamnak ezeket, 318i (sor4, 143LE), 320i (sor4, 150LE), 320i (sor6, 170LE). Nehezen tudok dönteni ezek közül, mivel nem igazán ismerem őket. Szeretném ha a normális használat mellett egy vegyes 10 liter körüli fogyasztást tartani tudnék.
Kérem segítsen döntenem, melyik motor lenne az igazi? Mire kellene odafigyelni az ilyen autók vásárlásakor? A keret 1 200 000 plusz tartalék, a szervizelést jól és olcsón meg tudom oldani. Rossz ajtón kopogtatok vagy elérhetem imádott cupe-mat? Nem szeretnék egy szürke dízel passatos fiatalkort, legyen egy kis boogie az életben! Nemde?
Köszönettel:
Szabolcs
Kedves Szabolcs!
Ennyiért már lehet vállalható állapotú E46 coupét venni. A motorok közül majdnem mindegy melyiket veszi, a benzinesekkel sok baj nincs, persze minél erősebb, annál jobb, és a sorhatnak szebb a hangja. A rozsdásodásra kell odafigyelni, az első sárvédő íveknél, illetve a hátsókon a lökhárító mellett, először itt kezd el rohadni.
Üdv:
Kedves Nepperűző!
Amióta újra viszonylag olcsó az üzemanyag, gondolkodom egy régebbi hathengeres benzines kocsi vásárlásán. Első sorban nem a prémium márkákra gondolok, nem szempont a márkanév, a hátsó- vagy összkerékhajtás, viszont szívesen hallgatnám a V6-ot egy kényelmesen felszerelt utazóautóban. A keret nagyjából 1 millió lenne (csak a vásárlásra), ezért az összegért egy megkímélt állapotú 10-15 éves autót (youngtimert) szeretnék.
Eddig szimpatikusnak tűnik a Mondeo ST 200, a Laguna II, a Peugeot 406, esetleg a 406 Coupé is, ha műszakilag van ugyanolyan jó, mint a sima változatok.
Érdemes józan ésszel ezekben a típusokban gondolkodni vagy más márkákkal jobban járnék? Esetleg lehetséges, hogy eleve rossz az elképzelésem, mert ezeket az átlagos alapokra épített középkategóriás kocsikat az erős, nehéz, meleg stb. motor ennyi év alatt már rég tönkretette? Keresgéljek inkább a nagyautók és/vagy a három német prémiummárka termékei között?
Köszönöm!
Ágost
Kedves Ágost!
"A keret nagyjából 1 millió lenne (csak a vásárlásra), ezért az összegért egy megkímélt állapotú 10-15 éves autót (youngtimert) szeretnék." A tízéves autó nem youngtimer, de nem is kap ilyet egymillióért. Lagunát nem vennék, mert soha nem volt acélos az elektronikája, de azóta sokat öregedett. A V6-osok tele voltak rakva elektromos kütyükkel, amik már tíz éve sem működtek, ez az állapot azóta sokat romlott, ráadásul nincs semmi abban az autóban, ami érdekes lenne. A Mondeo ST-nél elsősorban a rozsdára kell figyelni, mert az ajtók élénél belül és a küszöbökön nagyon tudnak rozsdásodni.
Ebből a felsorolásból a 406 Coupe a legizgalmasabb, de ebből sem a V6-ost venném, mert nem is annyira megbízható, viszont nehéz a motor a kocsi orrában, és emiatt elég orrtolós lesz az autó. Az Audinak van 2,4-es V6-osa, de az nem megy viszont sokat eszik. A Merci szintén nem izgalmas, a nagy motorosok kábelkötegének szigetelése a nagy hőterheléstől jellemzően elöregszik, és sorozatos elektromos problémákat generál. Én egy sorhatos BMW 3-ast vennék, azoknak a motorja nagyon bírja a terhelést, és legalább hátul kapar, abban van valami móka, és viszonylag könnyen fenntartható. Egymillióért már vehet egy normális E30-ast vagy E36-ost, azok közül a jobb daraboknak már legalább nem lefele megy az ára.
Üdv:
Tisztel Becsületes Nepper!
Tud ajánlani olyan weboldalt, ahol tájékozódni lehet az új autók rugózási kényelméről?
Jelenleg Swiftem van. Szeretem, de az az érzésem, ha átmegy egy érmén érezhető hogy a fej vagy az írás volt felül. Nagy autót igazából nem szeretnék. Főleg városban járok egyedül. Az E-Merci rugózik. Néha volt hozzá taxiban szerencsém. tizen milliót nem szeretnék új autóra költeni. Tesztekben - Fizetett hirdetés? - mindig az autó remek kanyartulajdonságait hangsúlyozzák. Én nem rally céljára venném. Síri csendet és puha felfüggesztést szeretnék.
Üdvözlettel
Sándor
Kedves Sándor!
Tudomásom szerint nincs ilyen weboldal. Teszteket kell olvasni, és kipróbálni néhány autót, aztán meglátjuk, hogy mi az, ami jó nekünk, de a Citroenek hidropneumatikus rugózása elég puha.
A Citroen C5 nagyon lágyan rugózik, de abból csak a 2010-től gyártott, már átdolgozott elektromos rendszerűt venném.
Üdv:
Kedves István!
Nagyobb autóra váltás előtt állunk, immár 3 gyermekkel, és olyan "buckán" lakunk, ahová a hókotró csak akkor jön fel, ha előtte ellapátoljuk a havat. Az utca csak egy nyomvonalas, tehát gyakran előfordul a félreállásos szituáció is, ilyenkor főleg jól jön az összkerékhajtás. Az esetek többségében rövid, városi közlekedésre használnánk az autót. Vezetési stílusom dinamikusnak mondható.
3 autóval szimpatizálok: az Octavia II-vel, a Honda CRV-vel és a Hyundai SantaFével. Szerinted melyik lenne a legjobb választás? És milyen motorral? A rövid távok miatt inkább a benzines lenne a nyerő, abból talán a CRV a nyerő, az Octavia FSI-jétől tartanék, a Hyundai meg nagyon ritka benzinesben (meg sokat is fogyaszt). Vagy van egyéb javaslatod?
A költségvetés 2 millió körüli jármű beszerzését engedné, de ahogy nézegettem az árakat, lehet, hogy kissé feljebb kellene vinni a limitet, így több (és fiatalabb) közül lehetne válogatni (így már beleférne akár a SantaFe II-is, ami azért pofásabb, mint az első széria).
Köszönöm válaszod!
Norbert
Kedves Norbert!
A CRV hajtása nem mindenhol elég, mert nem igazi 4X4 hajtás van alatta. A Hyundai-ban már egy jobb hajtás van, az már tényleg terepjárósabb. Én elgondolkodnék a Toyota RAV 4-en is, jó a hajtása, pofásabb is, bár sokan csajos kocsinak tartják, és abból nagyobb a választék, mint a Santa Fe-ből.
Az FSI motor egy érdekes dolog, én is költöttem már sokat ilyenre, és van akinek hibátlanul üzemel, de a választék belőle egyenlő volt a nullával a válasz megírásakor. Én meg merném venni az 1,9 PDTDI-t is, ha azért előbb-utóbb bemelegszik az autó, az nem olyan érzékeny, és keveset is fogyaszt. Ha rövid távokat mentek, akkor minden sokat fog enni a normál felhasználáshoz képest, egy terepjáró meg pláne. Ti tudjátok, hogy mi fér bele, de egy benzines terepjáró ilyen üzemben biztos, hogy jóval tíz liter fölött fog enni.
Üdv:
Tisztelt Nepperűző!
Autóvásárlás előtt állok és szeretném kikérni az Ön véleményét is előtte.
Éves szinten 15 ezer km-t megyek körülbelül. Az esetek 80%-ában városban. Kb. 3 millió forint a keretem. Maximum 5-6 éves modellek közt gondolkozom. Kombit nem akarok. Főleg benzines autók mellé esett a választásom, de akár a dízel is szóba jöhet. Szeretném ha dinamikus, jól vezethető autót vásárolnék, aminek a fogyasztása max. 8 liter. Általában egyedül utazom, így nagyon fontos a vezető oldali kényelem. Van pár elképzelésem, amik elnyerték a tetszésemet.
-Honda Civic 1.8 benzin (2009, 2010, 2011) 140LE
-Mazda 3 1.6 benzin (2010, 2011, 2012) 105LE
-Volvo C30 1.6 dízel (2010, 2011) 109LE
-Ford Focus 1.6 benzin (2013, 2014) 125LE
-Citroen DS3 1.6 benzin (2010) 150LE
Kíváncsian várom a véleményét a felsorolt autókról. Természetesen, ha a felsoroltakon kívül Önnek is lenne pár ötlete ezekkel a kritériumokkal, akkor szívesen meghallgatom.
Várom mielőbbi válaszát. Köszönöm szépen!
Gergő
Kedves Gergő!
A Hondák közül a Civic (is) köztudottan nagy kedvencem, nem véletlenül. Itt ír róla a Vályi Pista. A Mazda 3-asnak is nagy rajongó tábora van a megbízható japán technika miatt. A Volvo C30 is jó kocsi, de nyugodtan veheti két ülésesnek, annyira jelzés értékűek a hátsó ülései, és nagy kirándulásokat se tervezzen vele a csomagtartó mérete okán.
A Citroen DS 3-ból csak szívó benzinest vennék vagy dízelt, a turbósról már tudjuk, hogy nem a megbízhatóság szobra, és különösen sokba tud kerülni a javítása. A Focus már sokadik generációja óta bizonyítja, hogy jó autó, nem véletlenül veszik a cégek ezrével. Nálam a Honda Civic, Mazda 3, Ford Focus, Volvo C30, Citroen DS 3 (szívó benzin vagy dízel) lenne a sorrend.
Üdv:
Tisztelt Becsületesnepper!
Jelenleg egy 2009-es Suzuki Swift 1.3 tulajdonosa vagyok, leszeretném cserélni egy sportosabbra, évi 10-15 ezer km-t megyek 90%-ban városban használom, dinamikus a vezetési stílusom, ezért mindenképp egy megbízható benzines jöhet szóba, én valami fürge 1,6-osra gondoltam a fogyasztás miatt nem nagyon akarok nagyobbat, de azért egy előzésbe bátran belekezdjek.
A keret 1.5-1.6 millió lenne.
Amire gondoltam:
-Honda Civic 1.6 sport 110le (2001-2005)
-Toyota Corolla 1.6 sport 110le (2001-2007)
Persze bármi mást is szívesen meghallgatok (japánok előnyben).
Válaszát előre is köszönöm.
Üdv:
Dàvid
Kedves Dávid!
A Corollát nagyra tartom műszakilag, de a sportosság nem jut róla eszembe, még kinézete sem ezt sugallja. A Civic már inkább hasonlít valami sportosra, és nagyon megbízható. A váltójában előfordul, hogy megszólalnak a csapágyak, de más baja nem nagyon szokott lenni, csak a kopó dolgokat kell cserélni.
Üdv:
Kedves Nepperűző,
Jelenlegi remek ám nem túl észérveken alapuló autóparkunk (BMW E28 525e 86', E30 318i cabrio 92', E30 325i coupe 84' és Suzuki Alto) mellé keresek napi 250 km ingázásra alkalmas kényelmes nagy autót. BP-Ajka autópálya és gyorsforgalmi. Nem hiszek a nem elromló autókban, ezért olyat keresek amit olcsón lehet javítani vagy egyáltalán lehet , porlasztót felújítani, részecske szűrőt kikötni stb. és nem 700e ért kell komplett üzemanyag rendszert cserélni stb. 140 tempomatnál egyen jól és legyen nagy. Nem úgy nagy mint egy Jazz hanem mint egy Superb kombi. Keret 3-4 millió. Az én kiszemeltem a Superb 1.6 tdi amiben talán nincs kettős tömegű és a motor is kulturáltnak tűnik, ugyanez Passatban, de még az új Vitara is bejön. Minden megoldásra nyitott vagyok ( de azért Hondát mégse).
Köszönettel, István
Kedves Nepperűző,
évi 40 ezer km-t tolok be egy "költséghatékony" (értsd: dögunalmas) céges verdába, így elég sokat utazok ahhoz, hogy folyamatosan egy mind megjelenésében, mind pedig vezetési élményben izgalmasabb autón járhasson az agyam.
Olyan autóban gondolkodom, amit valószínűleg csak hétvégén, autós kirándulásokon, hosszúhétvégés mini nyaralásokon vennék elő, egyébként garázsban pihenne.
Közelebb a 40-hez, mint a 35-höz azért van néhány spec elvárás is, 2+2 ülés legyen benne (hátul 10 év alatti gyerek elférjen), de két ajtós coupé elvárás, a teljesítmény pedig nem baj, ha már megüti a magasabb teljesítményadó kategóriát (170LE :) ). Nem p@namágnes és nem is valódi sportautó kell, elég ha az érzést hozza.
Ha a határt valahol 2 millió Ft körül húzzuk meg, akkor elég érdekes dolgok jutnak az eszembe: pininfarinás Peugeot 406 coupé, első generációs Audi TT (esetleg ebből Quattro, nagyobb turbós motorral), de igazán semmilyen tapasztalatom sincs ebben a kategóriában, így kicsit bizonytalan vagyok mi is felelne meg a fenti elvárásoknak.
Van a fenti két típussal kapcsolatos általános benyomás/vélemény, vagy lehet, hogy teljesen más dolgokat kellene nézegetnem?
Köszi a véleményt előre is!
Kedves Kérdező!
Az Audi TT valóban 2+2 üléses. Papíron. Ki van alakítva az ülés, illetve az öv, de oda nem fog senki beülni, maximum egy táska, mert szinte nulla lábtér van hátul. Egyébként a szokásos VW alkatrészekből van összerakva, nagy baj nincs velük, de bele nem fognak férni.
A 406-os coupe formája még mind a mai napig megállja a helyét. Sajnos kevés jó állapotú maradt, de azért még lehet találni, én is hoztam valakinek egy egész szépet mostanában, és nem is volt drága. Motorok közül inkább a 2.2-est venném, mert a három literes nagyon nehéz, és orrtolós lesz tőle a kocsi, de nem is olyan megbízható, mint a kisebb motor. Elég kézenfekvő az E46 coupe is, de sok embernek azért nem kell, mert ellenérzései vannak a "szimpatikus" BMW tulajokkal szemben, pedig az egy nagyon jó kocsi, szép is, és jó helyen kapar. Ha már sportos kocsi kell, az legalább tud keresztben menni, mondjuk spert kell hozzá csináltatni, mert nincs benne.
Üdv:
Kedves Becsületesnepper!
Lassan már egy éve keresem az igazit - ami az autót illeti. :) Mindenféle forrásból gyűjtöttem be az adatokat, ideje most már megvenni azt a kiszemelt drágaságot, de elvesztem.
Cél: 4 felnőtt számára is kényelmes beltér, megbízható, elfogadható fogyasztású autó.
Szituáció: utcán állna, kevés városi-több országúti használattal, de szeretném, ha egy-két német autópályás, szerpentines úttól sem ijedne meg az autó.
Keret: 900 ezer + átíratás.
Kinézett típusok: Ford Mondeo 1.8-as, 110 vagy 125 LE, Seat Toledo 1.6 16V-s, 105 LE, benzinesek mind, mert télen is a szabad ég alatt állna. (Ilyen árban 2001-2004 évjáratú autókat találni a hahun.)
Az lenne a kérdésem, hogy melyiket választaná ezek közül? Esetleg szóba jön nálam a Skoda Octavia, VW Passat, de ezek közül szinte lehetetlen megkímélt darabokat találni a piacon. Toledóból meg pont lenne egy első tulajos megkímélt darab, elvileg 195e k-rel. Tehát keressem még a tökéletesnek tűnő példányt ezek közül, vagy gondolkozzak teljesen másban?
Mit ajánlana?
Üdvözlettel,
Edina
Kedves Edina!
A Toledóban egy egyszerű VW technika lapul, sok baj nincs velük. A négy felnőtt méretétől függ, hogy mennyire elég önöknek, mert hátul nem túl nagy a hely. A VW csoporton belül ugyanez a padlólemeze a Seat Leonnak, VW Golf 4-nek, Borának, Audi A3-nak, Skoda Octaviának. Ezek ugyanabból az alkatrész repertoárból vannak összelegózva, és pont ugyanannyi hely lesz bennük hátul. Vásárlás előtt mindenképpen javasolnék egy ülés próbát.
A Mondeóból én is az 1.8-as motort javasolnám elsősorban. Itt a rozsda a fő ellenség, aminek a felbukkanására lehet számítani leginkább az ajtók éleinél, ahol a lemez vissza van hajtva. Ha van egy ilyen első tulajos, ismert előéletű példány, akkor nem haboznék sokat.
Üdv:
Tisztelt István!
Svájci autóvásárlást tervezek. Egyrészt nosztalgiából, másrészt mert nekem azon autók állapota a megfelelő a hirdetéseket böngészve az interneten. Kis összegű, régebbi, ámde megkímélt, kisebb bütykölést igénylő autókat szoktam nézegetni. Megkíméltebbnek, szebbnek tartom a svájci autókat a német és osztrák társaiknál.
A jogszabályok és a behozatali (jó)tanácsok között már elvesztem a világhálón, mivel nem egyértelműek a megfogalmazások és a fórumnyilatkozatok számomra. Mivel Ön gyakorlott külföldi autóvásárló, biztosan segítségemre tud lenni a tisztánlátásom végett.
Kérdéseim az alábbiak lennének:
- Behozható Svájcból a régebbi, EURO2-EURO3 motorral szerelt autó?
- Svájcból hozott autóra szükséges az un. származás ellenőrzés és az előzetes eredetiségvizsgálat? Mennyi ennek az átfutási ideje a gyakorlatban?
- Mit takar az Eur1 igazolás a vámmentességhez? Svájcban beszerezhető? Vagy itthonról kell vinni? Ki adja ki? Konkrét autónál gondolom, hogy vihető innen, de ha ott botlik bele az ember valamibe és esik szerelembe?
- A határon célszerű vámolni, vagy tetszőlegesen megállhatok pl. Lindauban, a határtól pár km-re és ott intézhetem a vámkezelést egy speditőrnél? A magyar vámkezelés felejtős, nem kell részleteznem, hogy miért...
- Milyen összeg kb a kinti vámkezelés eljárási díja a kinti speditőrnél?
Gondolom, hogy oda már kellene a fent említett EUR1 igazolás.
- Mit mond a gyakorlat? A német vagy az osztrák vámkezelés a kedvezőbb?
Gondolok itt a formaságokra, procedúrára, eljárási díjjakra.
Előre is köszönöm a válaszait!
Tisztelettel.
T. Attila
Kedves Attila!
-Behozható a régebbi, rosszabb besorolású autó is, nincs ilyen korlátozás Svájcból.
-Mindkettő kell, az eredetiségvizsgálatot bármikor meg tudja csináltatni, mint az itthoni autók esetében, a származás ellenőrzés kb. 4-5 hét.
-Egy itthonról vitt üres Eur 1-et nyugodtan a hajára kenheti, arra svájci vámos pecsét kell. Ezt a kinti vámhivatalok állítják ki európai gyártású autók esetén, de egyszerűbb ráírni egy számlanyilatkozatot nyomtatott betűkkel a számlára vagy adásvételire. Ezt külön alá is kell írni az eladónak, csak úgy érvényes. Ezt hatezer euróig teheti meg magányszemély is, afölött már mindenképp EUR 1 kell. Nem európai autóknál mindenképp vámot kell fizetni. ÁFA-t vámmentesség esetén is kell fizetni.
-Mindenképp a határon, a belső vámhivatalokban nem fogják megcsinálni, csak ha korábban már oda továbbíttatta az árut, de ahhoz a határon meg kell állni, és ugyanannyi idő ezt megcsináltatni, mintha levámolná. Kb. egy óra kényelmesen.
-Változó, 40-60 euró.
-Én Németországban vámkezeltettem mindig, az osztrákokat nem ismerem. Ezt a fickót érdemes keresni.
ui. Rohadt sokba lesz.
Ez nem szentírás, erre ne hivatkozzon, nézzen utána a jogszabályoknak, sem a Totalcar, sem én semmilyen felelősséget nem vállalunk.
Üdv:
Kedves Nepperűző!
Napi 160 km utazáshoz, amelyből 80 % autópálya, keresnék egy takarékos dízelt. Pályakezdő lévén, nem vet szét a pénz. Kb. 600 ezret + papírozást tudnék ráfordítani. Amiket eddig néztem: VW konszern 1,9 TDI-k, Mazda 323-626 ditd, Renault dci-k. Nagyon vágyom arra, hogy legyen tempomat a kocsiban, ezzel nagyban faragni tudnék a pályás fogyasztáson (ez lehet csak álom marad még).
A lényeg az, hogy 6 literből jöjjek ki 100 km-en, ne kelljen attól tartanom, hogy mikor nem tudok dolgozni menni, mert a technológia megállt. Nem 1-2 évre tervezem az autót, szeretném legalább 5 évre venni.
Ön mit választana erre a célra? Esetleg mit ajánlana, ami nincs felsorolva?
Köszönettel,
Dávid
Kedves Dávid!
Én mindenképpen 1,9 TDI-t vennék, ahhoz a legolcsóbbak az alkatrészek, megbízható, kiforrott technika, mindenhol értenek hozzá. Ha netán összedőlne a motor, akkor is ezt a legolcsóbb pótolni, mert nagyon sok van belőle. Az ezért az összegért kapható dci-ket elfelejteném, mert egy esetleges befecskendező rendszer javítás 300-350 ezerért nem esne jól. A Mazdák már sokkal jobbak, de a költséghatékonyság és megbízhatóság mindenképp az 1,9 TDI mellett szól. A rozsdára persze már figyelni kell.
Üdv:
Kedves Nepperűző!
Napi használatra szeretnék vásárolni egy nagy kényelmes (190 cm magas vagyok), biztonságos (üzem és töréstesztileg is) benzines autót. A keret sajnos szűkös: ötszázezer Ft.
Kinézet autók:
Opel Omega 2.0 Benzin
Nissan Maxima 2.0 benzin
Ford Mondeo 2.0 benzin
Ezek közül az autók közül melyiket ajánlaná? Vagy ha estleg tudna jobbat a tanácsát szívesen venném.
Üdvözlettel: Antal
Kedves Antal!
A Mondeónál gondolom az MK3-as, 2000-től gyártott szériára gondolt. Itt arra kell figyelni, hogy az ajtók éle, a lemez visszahajtásánál rozsdásodik, és az első évjáratoknál szinte biztosan ilyeneket fog találni. A kétliteres motornál előfordulhat nagyobb olajfogyasztás, ez ezeknek a motoroknak jellemzőjük. Én az 1.8-as motort jobban szeretem, a Mondóból ilyet vennék.
Az Opel Omegánál szintén a rozsdásodásra kell odafigyelni. A C Omegák kevésbé rozsdásak, mint a B-k, de azért már ott is előfordulhat. Sajnos ebben az időben már nem volt a nyolc szelepes motor, az volt az egyik valaha gyártott legjobb Opel motor. A tizenhat szelepeseknél a vezérlés időbeli cseréje fontos, emlékeim szerint 60 ezrenként esedékes. A legjobb autó ezek közül a Nissan Maxima, én ezt venném.
Üdv:
Üdvözlöm!
Nagy kombik piacán keresgélek autót, mert én is nagy vagyok, közel két méter és 130 kg. Ráadásként van három gyerekem, két kutyám és időnként a komplett családnak be kellene férnie nem csak széltében, hanem hosszában is. Szóval legyen mögöttem lábtér is.
Egyterűnk már van (Xsara Picasso), rövid utakon kényelmes, de fél óra múlva már megfájdul benne a térdem, szűkös a lábtere elöl nekem, de a feleségem természetesen imádja.
Évi max 7-8000 km-t megyek az autóval, ennek 80%-a autóút lenne munkábajárásra és ilyenkor egyedül ülök benne, így nem nagyon izgat, ha 10+l körül fogyaszt, és ezért csak benzinesek jöhetnek számításba.
A keret max 2m ft mindennel együtt, életkor nem izgat, állapotot veszünk jelmondattal egyetértek, a lényeg legyen nagy, megfelelően biztonságos, és lehetőleg automata.
Felmerült bennem a W210-es Merci mert az tényleg nagy, de hallottam, hogy hajlamos a rohadásra. Szabad ilyet venni, vagy inkább más felé nézzek, van javaslata? A listán van még a Volvo V70, Ford Mondeo 2007-től, Citroen C5 kombi, Opel Vectra C és az Audi A6. A lényeg a méret és a minél nagyobb kényelem.
Üdvözlettel:
Soma
Kedves Soma!
A W 210-es volt szerintem a Merci mélypontja, és egyben szégyene, mert deréktól lefele nincs olyan rész a kasznin, ami ne tudna rozsdásodni, és ez még az elemek közepén is előfordulhat. Egyszer vettünk olyan négy éves 210-est, aminek az összes csavarkötéssel rögzített elemét cserélték garanciában, és megvolt róla a mercis számla. A sárvédőíveken, küszöb végeknél, ajtók éleinél, a díszlécek alatt, a csomagtér ajtó díszlécénél, rugótányéroknál, bölcsőnél, stb. Ennek ellenére léteznek facelift utáni darabok, amiket elkerült a barna veszedelem, és meglepően jó állapotban vannak, igaz ezek kint is pénzbe kerülnek. Ha nem rohadt, akkor jó tud lenni, feltéve, hogy nem tette meg a Föld-Hold távolságot többször.
A V70-esből leginkább a 2.4-es szívó motorosat venném, az kimegy a világból, és nem eszi le a fejét. A 2007-től gyártott Mondeo is nagyon jó autó, azt is bátran ajánlom. A Citroen C5-ösből a 2008 utánit venném, az elődjét hanyagolnám. A Vectra C-vel egyszerű, megbízható autó, ott a 2003-tól gyártott 2.2-es közvetlen befecskendezéses motorok vezérlésével van baj, legjobb egy 1.8-as.
Az A6-osból szinte csak a 2.4-es van, ez nem túl erős, de legalább torkos. Van még néhány 2.7-es turbós, ezek is elég sokat esznek, meg a tirbó okán még belép egy hiba forrás. A Multitronic váltósakat kerülném, a Tiptronic egy fokkal jobb, de én leginkább kézi váltóst vennék. A legjobb lenne egy két literes benzines, kézi váltós, csak alig van belőle.
Üdv: