Totalcar Vakbarát Hírportál

2017. március 29., 11:16 Módosítva: 2017.03.31 06:18
145

Tisztelt Nepperűző!

Nekem most egy 2002-es Peugeot 307 1,4 benzines 3 ajtós autóm van. Ezt szeretném a közeljövőben lecserélni. Elmúlt a szerelem, leginkább a 3 ajtó miatt. Ami anno jó ötletnek tűnt, így 6 év után már nem annyira. Így elkezdtem nézegetni az eladó autókat, ezek közül az alábbi típusokkal szimpatizálok:

- Mazda 3

- Ford Focus

- esetleg VW Golf V vagy Honda Civic.

Mindenképpen benzinest szeretnék, mivel évi 10-13 000 km-t megyek vele. Korban 2006-2009 közötti évjárat. Árban úgy 1,3-1,7 m Ft között. Szeretnék egy kicsit mozgékonyabbat, így 1,6 vagy az 1,8 nagyságú motorok között nézelődök. De még igazán nem tudtam eldönteni, hogy melyik lenne a legjobb nekem. És így szeretném kikérni a véleményét, hogy melyiket milyen motorral ajánlaná. És melyiknél mire figyeljek a vásárlás előtt.

Köszönöm!

Üdv.:

István

Kedves István!

A Mazda 3-ast 1.6-os benzin motorral venném, a kritikus pont viszont mindig a rozsda, elsősorban a hátsó íveknél, de az ajtók alján is előfordulhat. A Focusnál nincsenek ilyen problémák, az első generációnál még voltak rozsdásodások az ajtók élein, de a második genrációnál ez nem jellemző. Ufó Civic-et nem fog ennyiért találni, az a legdrágább ezek közül, az igazán jók inkább kétmillió körül és felette vannak. Golfból a sima 1.6-ost venném, nem az FSI-t, az megbízhatóbb.

Üdv:

-Becsületesnepper-

2017. március 26., 12:59 Módosítva: 2017.03.29 13:54
399

Tisztelt Nepperűző!

Jelenlegi megbízható 2006-os Ford Escortomat (benzin) szeretném lecserélni egy 10 évesnél fiatalabb autóra. Jelenlegi dilemmám hogy nem tudom eldönteni újra benzinest vagy dízelüzeműt vásároljak. Napi használatra venném az autót kb. 100km ingázásra, mellette természetesen van két kis gyermek is akiknél a biztonság is fő szempont lenne.

A vásárlásra szánt összeg kb. 2,5 millió forint. Külföldről vagy Magyarországról érdemes ilyenkor autót választani?

A jelenlegi autópiacon a Ford-ok tetszenek mivel a jelenlegi autó is az és nagyon meg vagyok vele elégedve, illetve még a Skodákat (Octavia) néztem. Ismerősöm még a Honda Accordot és a Jazz-t javasolta.

Ilyen paraméterekkel milyen autó vásárlását javasolná, ha hosszú távra szeretnék autót vásárolni?

Természetesen nem zárkózóm el más márkák elől sem természetesen fontos a megbízhatóság és a feltarthatóság.

Válaszát előre is köszönöm!

Gábor

Kedves Gábor!


Mindegy, hogy külföld vagy Magyarország, mindenhol lehet jó autót venni, kint a választék nyilván nagyobb. Napi száz kilométer ingázásra más megérné dízelt is venni. Octaviából, ha dízelről beszélünk, akkor kizárólag 1.9 PDTDI, ha benzinesről, akkor 1.6-os szívó benzines, a kis TSI-ket felejtse el, a 2.0 PDTDI-t szintén. Fordból nagy mennyiségben van Focus 1.6 tdci, ezeknél sok a cég es autó, jól meg kell nézni nehogy valami 400 ezerről vissza tekert talicskába nyúljon bele. Ha talál egy valódi kilométeres autót, azzal jól járhat, de a szervizre nagyon figyelni kell, a befecskendezők alatt időnként ki kell cserélni a tömítést, és az olajcserét sem mindegy, hogy miként végzik el. A benzinesekkel nincs probléma, ott a levetett rendőrautókat fel lehet ismerni a tesztben leírt jelekről.


Jaazből nincs dízel, de ez a legmegbízhatóbb az összes közül. Vezérműlánc van benne, de nem olyan, mint a TSI-kben, ezt tényleg soha nem kell cserélni. Lábtól és felhasználási módtól függően 5-6,5 literrel eljár, soha nem megy tönkre, csak féket, gyertyát és olajat kell rajta cserélni. A csomagtartója is meglepően nagy, a saját kerekeiből négy lötyögve befér, ezt szinte semmilyen autóval nem lehet megtenni. Az Accord is nagyon megbízható, de ott a dízeleknél előfordulhat, hogy megnyúlik a vezérműlánc, illetve az első modelleknél még előfordult kipufogócsonk repedés. A vezérlés problémánál a márkaszerviz komplett vezérlés cserét javasol, de sokszor elég csak a láncot kicserélni. A csonkra volt visszahívás, de bontóból is lehet már a módosítottat venni, nem különösebben nagy összegért. Az összes közül a Jazz a legmegbízhatóbb, és a legolcsóbban fenntartható.


Üdv:

-Becsületesnepper-

2017. március 25., 10:18 Módosítva: 2017.03.31 06:29
325

Kedves Becsületesnepper!

Autót vennék, a tanácsára lenne szükségem. Kacsintgatok a 6-10 év körüli sport/luxusszedánok felé, azonban elakadtam. A keret kb. 3-3,5M a vásárlásra, amiből már van választék, de az első pár autó megtekintése után érezhető, hogy aknamezőn járok. Eddig az alábbiakkal szemeztem: Mazda 6 MPS, Lexus IS250, Lexus GS450h, Passat CC 2.0 TSI. Eltérő autók, sokféle karakterrel. Nem autózom sokat (évi 10k km), de amikor igen, akkor szeretném élvezni, valamint nem elhanyagolható szempont, hogy az autó ötödét azért ne kelljen egy-egy szerviz alkalmával a szakinál hagyni. Ön mit választana? Esetleg van más titkos favoritja?

Előre is köszönöm,

Ottó

Kedves Ottó!

A Passat szerintem a leggyengébb választás a motorja miatt, mert a TSI-k közül még talán ez a legjobb, de nem az, ha a Lexus IS 250-el hasonlítjuk össze. A GS 450h is jó választás. Az egyik szomszédomnak van Mazda 3 MPS-e, ő nagyon szereti, én is mentem ilyen autóval, tényleg jól megy, de nekem valahogy nem jön át, pont az igazi tüzet nem érzem benne. A hatost még nem próbáltam, így arról nem tudok véleményt mondani. Az én favoritom a Lexus IS250, a műszaki tartalom, de különösen a formája miatt.

Üdv:

-Becsületesnepper-

2017. március 24., 11:54 Módosítva: 2017.03.27 06:18
440

Kedves Nepperűző!

Egy nagyon fura kérdéssel fordulnék önhöz. Egyik jó barátomnál van egy igazi autós ülés a szobában, illetve még 3-4 szék. És tapasztalatom szerint mindenki azért veszekedik, mert annyira kényelmesek az autó ülések. Úgy döntöttem én is beszerzek egyet, viszont akkor már tényleg egy fotel szerű nagyon kényelmes ülésre gondoltam. Ebbe kérhetnék egy kis segítséget?

Nem sok autóban volt szerencsém egyenlőre elől ülni, azt tudom hogy például a Volkswagen Polo, Skoda Octavia kőkemény ülésein nem bírok megülni még hosszabb perceket se, viszont régi Renault és Audi ülésekből egyszerűen nem akarok kiszállni.

Tud esetleg olyan (nem méregdrága vadi új autóba való) autóülést, amit bontóba érdemes lenne beszerezni mert iszonyat kényelmes?

Kedves Ádám!

Én elsősorban a franciáknál nézelődnék, és mindenképp plüssben gondolkodnék. Valami felső kategóriásnak szánt autó ülését nézném meg, mint a Citroen XM vagy a Renault Safrane. A Renault Vel Satis annyira nem régi, tehát nem biztos, hogy olcsó lesz.

Üdv:

-Becsületesnepper-

2017. március 22., 13:39 Módosítva: 2017.03.27 06:25
204

Tisztelt Nepperűző!

Segítségét szeretném kérni.

3 éve Németországból hoztak be nekem egy 1,9 TDI Ford Galaxyt. Az elmúlt 3 év a küzdelmekről és a forintokról szólt. A legendásan megbízható motor kivételével majd mindenhez hozzá kellett nyúlni, már a szerelőm is kibírja röhögés nélkül, ha újra megjelenek nála. Eljutottunk oda, hogy elengedjük ezt a kocsit...

3 gyermekünk van (7, 5 és 3 évesek). Nekik és a csomagoknak kell egy rendes méretű csapatszállító. EZ az egyetlen, ami a Galaxyban hiányozni fog...

A kérdésem: Alapvetően szkeptikus emberként benzines, nagy köbcentis, 7 személyes autóban gondolkodom. Ha az árat 3M körül maximalizálom, van-e javaslata, hogy milyen típusokat érdemes megnéznem?

Illetve, a nagy köbcentis, benzines vonalon mennyire kell tartani a "legendás" francia minőségtől?

Segítségét előre is megköszönve tisztelettel kívánok további szép napot!

Kedves Kérdező!

Ha már unja a dízel problémákat, akkor egy Toyota Previa 2,4 benzin vagy egy Grandis 2.4i jó lenne önnek. A Previában rendes hét ülés van, a Grandisban nem. A Fordnak is van két literes szívó benzinese, ezeket rakrák a Galaxy-ba és az S-Maxba is. Szerintem ezek, mind jók lehetnek, mert a felhajtható hátsó üléses autókban is elfér hátul a három gyerek, és ezekkel vélhetően kevesebb baj lesz.

Üdv:

-Becsületesnepper-

2017. március 21., 11:43 Módosítva: 2017.03.24 06:49
245

Kedves Nepperűző!

Van egy közel 20 éves FIAT Barchettám, amitől semmi pénzért nem válnék meg, de időnként már jól jönne plusz 2 kényelmes ülés, hogy 4-esben, nyugdíjas szülőkkel, barátokkal is tudjunk kulturáltan közlekedni egy színházba, operába vagy koncertre.

Jelenleg a Barchettát napi szinten használom, de így se kerül bele évi 10 e km-nél több, így nyilván a keresett autó se lenne agyonhajtva.

Az áron kívül (1,5-1,8 millió Ft) sok megkötésem nincs. A benzineseket és a szedánokat preferálom. A Toyota Corollán (2008-2009-es évjáratok férnek bele) és az alternatív taxizási lehetőségen kívül mit ajánlanál?

Kedves Kérdező!

A Corollával semmi baj, de az 1.33-as vagy az 1.4-es motor nem fogja felszedni az aszfaltot, azonban helyváltoztatásra alkalmas. Én az 1.6-os motorral szerelt változatokat keresném elsősorban belőle. Nem szedán, de a Prius is jó lenne a célra, és kifejezetten nagy az utastere.

Üdv:

-Becsületesnepper-

2017. március 20., 10:14 Módosítva: 2017.03.24 06:55
198

Tisztelt Uram!

Hozzávetőleg 2,5 MFt-ból kellene autót vásárolnom, a következő célokra: napi 45-60 km városban és általában dugóban, 2-6 km-es szakaszokban megtéve. 2010-2012 közötti Toyota Auris Hybridben gondolkodom, a kicsi magyar kínálat miatt külföldről behozatva. De megéri egyáltalán ezt a korú autót vásárolni?

Nem tudom, mennyi az akkumulátorok élettartama, ennyi idős kocsinál a szervizelési költség, esetleg érdemesebb egy olcsóbb benzinest venni? Van valami javaslata?

Köszönöm a válaszát!

Kedves Kérdező!

Nem kell félni a Toyota hibridjétől, ez a legmegbízhatóbb hibrid technológia a világon. Ugyanez van a Prius-okban és a Lexus CT 200h-ban is. Az akkucsomag élettartamától nem kell félni, nagyon sokáig jók. Ha esetleg mégis tönkremenne, akkor elég csak cellákat cserélni, ezek bontottan 20 ezer körül megvásárolhatók. A szervizköltségek ezen az autók eseten a legkisebbek.

Üdv:

-Becsületesnepper-

2017. március 19., 14:13 Módosítva: 2017.03.20 17:53
160
Szép napot!

A szüleim eladták a '99-es Feliciájukat, mert erőteljesen megdolgozta a rozsda. 600 ezer körül keresnének egy megbízható és tartós autót, amiben az ülések aránylag magasan, kb. Ford Fusion ülésmagasságban, vannak. Én inkább egy rozsdamentes, megfelelő évjáratú Feliciát ajánlottam, mert az 600 alatt is megúszható. De az is alacsony már. A Renault Scenic/ Megane, Toyota Corolla is szóba került. Esetleg tudna egy megfelelő modellt ajánlani?

Előre is köszönöm!

Üdvözlettel,

Miki

Kedves Miki!

Ha a Fabia alacsony, akkor a Corolla is az lesz. Scenic-ből láttam már olyat, aminek nem volt semmi baja, meg olyat is, ami állandóan beteg volt. A Hyundai Matrix hasonlóan magasabb építésű autó, és megbízhatóbb, mint a Renault. A Mazda 2 első generációja vagy a Mazda Demio szintén jó lehet, de az összes ilyen öreg autónál a rozsdára kell nagyon figyelni. Érdemes még megfontolni a Suzuki Wagon R+-t, illetve a Suzuki Ignist is.

Üdv:

-Becsületesnepper-

2017. március 18., 07:22 Módosítva: 2017.03.20 10:26
140

Tisztelt Nepperűző!

Furcsa döntés előtt állok. A Lexus IS220d és a Volvo S60 (2010) D3 közül kellene választanom. Előbbire 2,8, utóbbira 3,2 millió forintot szánnék. Ami fontos, hogy a belső kényelmes és prémium hatású legyen. Ennyiért Lexus-ból van bőr belsős, viszont 190cm-el a svéd lenne inkább a befutó.

Fontos, hogy az autó megbízható legyen és vásárláskor a szervizes átvizsgáláson minél több hibát előre lehessen látni, ne legyenek meglepetések. Megjelenésre mindkettő nagyon tetszik. Km-ben a Volvo-k átlagban egy százassal kevesebbek, bár nem tudom, hogy a japán 220e km-étől kell-e félni egyáltalán. Ön mit tenne a helyemben?

Köszönöm a választ előre is!

Üdvözlettel: Attila

Kedves Attila!

A Lexusban lévő 2.2-es Toyota motorral szerelt autót nem vennék, konstrukciós hibája van, itt olvashat róla. A Lexus-okat egyébként nagyon szeretem. A D3-as motor sem rossz de inkább a D5-ös motorral szerelt változatokat keresném, az a motor szinte elpusztíthatatlan. Én D5-ös Volvót vennék.

Üdv:

-Becsületesnepper-

2017. március 16., 15:37 Módosítva: 2017.03.18 19:13
230

Kedves Nepperűző!

Nemrég Németországba költöztem, ahol új munkám új anyagi lehetőségeket is adott számomra. Eddig egy '98-as F Astrát hajtottam, annak azonban több problémája is van a nulla presztízsértéken túl, ami miatt hamarosan meg kell válnom tőle.

Új autóm méretben és minőségben is jelentős ugrást jelentene, viszont a kinézett 2,5-3,5 millió forintos vételár túl tág. A prémiumból a 10 éves, a népautókból a 6-8 éves is belefér. Emiatt segítségét szeretném kérni, hogy megtaláljam itt az arany középutat. Tisztázásképp a paraméterek: németországi üzemeltetésű, kombi kialakítású, a fogyasztás miatt preferáltan dízeles (de benzinről is meggyőzhető vagyok) és 130-200 lovas járművet keresek. Használni főként 10-30 km-es távolságú ingázáshoz, pár hetente 150-300 km-es túrákhoz és néha jól megpakolva 750 km autópályához fogom. A felső keret forintban értve kb. 3,5 millió, amibe az átírásnak, rendszámnak, biztosításnak, első szerviznek, stb. is bele kell férnie.

Bevallom, szívemhez legközelebb a 2008-2011 közötti C-Klasse kombi áll, de a népítéletek alapján motorikusan és elektromosan is sok hiba jellemzi ezt. A piac átnézését követően nagyjából tetszési sorrendben a következőkre gondoltam. Ezekből kérem, segítsen nekem kiválasztani (vagy hozzáadni) azt az 1-2 modellt, amit érdemes lenne komolyabban is körbejárnom, vagy azonnal levadásznom:

- Mercedes-Benz C-Klasse (preferáltan C220 CDI)

- BMW 3 (E91, 20d vagy nagyobb, esetleg E60 5-ös)

- Volkswagen Passat (B6, B7)

- Mazda6

- Opel Insignia

- Ford Mondeo

- Audi A4 (esetleg A6)

- Skoda Octavia

- Honda Accord

Fontos számomra a vezetési élmény és a megbízhatóság. Német autókról lévén szó bízom a magyarnál jobb állapotban (főként a futóműnél), de persze nem mind arany, ami fénylik.

Ön melyik modellre csábulna rá a helyemben? Melyikkel lehet a legkevesebbet szívni? Esetleg a két kérdésre azonos a válasz?

Üdvözlettel: Kálmán

Kedves Kálmán!

Amikor írta, hogy az F Astrának nulla a presztízse már tudtam, hogy benne lesz a felsorolásban a Mercedes, a BMW és az Audi. Ezeket nyugodtan felejtse el, egy hipertérugrás lesz a szervizköltség az F Astra után, pláne, ha valamit Németországban kell rajta megcsináltatni. Ott a nyolcvan eurós rezsi órabértől lehet fölfelé számolni, de ezeknek a prémiummárkáknak a szervizében ez lehet 130-140 euró is. VW Passatból vagy az 1.9 PDTDI (lényegesen öregebbek) vagy a 2.0 CRTDI, a 2.0 PDTDI-t felejtse el, ugyanez vonatkozik az Octaviára is, illetve az A4-esre.

Mazdából inkább benzinest vennék, valamiért nekem a dízelek nem jönnek be, nem érzem olyan jónak őket. A 2008-tól gyártottakat még nem éehet tudni biztosan, hogy mennyire rohadnak, mindenesetre én már láttam rozsdásat. Az Insigniáknál a turbócső repedés az egyik tipikus probléma, de az örvénycsappantyú is kiszopósodik 200 ezer kilométerig. Az Accord 2008-tól gyártott szériáján már kiküszöbölték azt a néhány típus hibát, ami az elődjénél még előfordult, ezeknél már nem hallottam semmi bajról.

Üdv:

-Becsületesnepper-

2017. március 15., 10:13 Módosítva: 2017.03.18 19:13
154

Kedves Nepperűző!

A jelenlegi autóm egy '11-es Audi A4 kombi 2.0 dízel, amely megfelelt a napi 80-90 km-es használathoz országúton. Azonban a közelmúltban az autóhasználatom gyökeresen megváltozott.

Túlnyomóan városi használat, 10-15 km naponta, ami indokolja a benzinesre váltást. De van itt még valami: a hobbijaim erősen kötődnek a természethez (vadászat-horgászat), így hát jöjjön egy SUV könnyű terepre összkerekes koncepcióban egy kb 2 literes benzin motorral.

Nos tehát Nissan Qashqai vagy Honda CR-V esetleg Suzuki Grand Vitara a versenyzők 2 és 3 millió között.

Szervizköltség, fenntartás, fogyasztás, buktatók tekintetében kérném a véleményét.

üdv

G

Kedves Kérdező!

A CR-V városi harcra való nem terepre, már sárban, emelkedőn sem biztos, hogy jól fog szerepelni. A Qashqai-t nem ismerem ilyen szempontból, a Suzuki már jobb lehet, de én vennék egy RAV 4-est, azzal nem fog elakadni, annak rendes összkerék hajtása van, normális futóműve, városban sem kellemetlen, és nem is fog elromlani.

Üdv:

-Becsületesnepper-

2017. március 14., 15:34 Módosítva: 2017.03.17 06:39
247
Kedves Nepperűző,
segítséget szeretnék kérni öntől. Második autót keresünk a következő páraméterekkel:


- Télen max. heti 1x lesz használva kb. 20 km távolságra

- Nyáron valamivel gyakrabban, de szintén ritkán.

- Főleg a feleségem használná gyerekszállításra, de időnként én is vezetném, és családostul bele kellene férni valahogy, tehát mögém, ha szűkösen is, de be kellene férnie egy gyereknek gyerekülésben. Én két méter magas vagyok.

- max 400e a keret

Olyan autót keresek, ami nem rohad el 3-4 év alatt, és megfelelő karbantartás mellett üzembiztos ilyen ritka használat mellett is.

A fogyasztás/kor nem fontos, csak a megbízhatóság.

Nem tudom, létezik-e ilyen autó ennyiért, sajnos nekem nincs olyan piaci ismeretem és műszaki tudásom, hogy magamtól válasszak, kérem legalább mondjon pár tippet:)

Köszönettel, Gábor

Kedves Gábor!

A kétméteres magassággal feladta a leckét. Én sem vagyok kicsi, de a köztünk lévő kilenc centi már jelentős, így nem biztos, hogy amibe én beleférek, abba ön is, ezért csak a személyes üléspróba a megoldás. A rozsda az egyik probléma. Az ennyiért kapható autók már nem fiatalok, és életkorukból adódóan előfordulhat rajtuk némi rozsda. Ennek a mértékéről legjobb meggyőződni, megemelni, és alaposan átnézni az alját. Előfordulhat, hogy egy felülről nem is annyira rozsdás autónak salátára van rohadva az alja. A legdrágább mindig a karosszériamunka, mert elkezdi az ember bontani a lemezt, és nem tudja, hogy mi lesz a vége, hol talál olyan lemezt, amihez hegeszteni lehet. A lakatosok nem is szívesen vállalják.


A megbízhatóságról a Toyota Carina jut eszembe, ha rendesen karban van tartva, szinte agyonüthetetlen, de előfordul rozsda rajtuk, elsősorban a hátsó íveken kezdődik a baj. A Toyota Corolla szintén nagyon jó, a méret a kérdés. A Nissan Almera első generációja legendásan megbízható, és mint autó sem rossz, még ennyi idősen is finom a váltója, érződik rajta, hogy jót akartak csinálni. Ha már a Nissannál tartunk, akkor érdemes megemlíteni a Primerát is, az mégiscsak egy mérettel nagyobb. A Mitsubishi Lancer, Carisma vagy Galant is megfontolandó. Az Opel F Astra a maga faék egyszerűségével szintén jó választás lehet.

Üdv:

-Becsületesnepper-

2017. március 11., 09:28 Módosítva: 2017.03.14 13:33
232

Tisztelt Becsületesnepper!

Már egy ideje azon töprengek, vajon melyik autót válasszam a Peugeot 406 2.2 HDI vagy VW Golf4 1.9 TDI? A keretem maximum 700.000 ft Mindenképpen dízelben gondolkozok és már volt nekem franciám és német autóm is. Bevallom hiányzik a francia kényelme és menetdinamikája.

A Golf viszont sokkal megbízhatóbb. Számomra az elsődleges szempontok azok, hogy kényelmes legyen,megbízható és egy előzésen ne keljen sokat gondolkodni. Egyszerűen nem tudom, hogy melyiket válasszam.

A tanácsát előre is köszönöm!

Kedves Kérdező!

Én az 1.9 TDi-t választanám mindenképpen, az sokkal egyszerűbb, megbízhatóbb, minden van hozzá gombokért, és sokan értenek hozzá. Peugeot-ból évek óta csak lelakottat láttam, és a francia elektronika nem az örökkévalóságnak készült, minél extrásabb, annál több lehetséges probléma van benne.

Üdv:

-Becsületesnepper-

2017. március 9., 11:21 Módosítva: 2017.03.12 23:34
172

Kedves Becsületesnepper!

Feleségem részére keresek autót, árban 900e Ft lenne a plafon. Naponta, kétnaponta használná 50 km-es távon, három gyerkőc szállítását kellene biztonságosan megoldani az óvoda/bölcsőde és az otthon közötti viszonylatban. Elsődleges szempont a biztonság és a megbízhatóság.

Ennyi pénzért nyilván nem lehet csodát várni, de remélem tud valami olyat ajánlani ami nem nagy szerviz igényű, stabilan működik és nem eszi meg a gyerekek kajapénzét...

Dízel vagy benzin? Kombi vagy szedán? Ezek teljesen másodlagos szempontok, de persze jó lenne valami nem fapados verzió... Egy régi Focus vagy Volvo? Vagy vegyünk részletre egy új Dustert?

Válaszát előre is köszönöm.

Üdvözlettel

Jocó

Kedves Jocó!

A Focus jó irány, és ennyiért már a II-es Focus-ok közül is lehet válogatni, de ez még sajnos a kínálat alja. Talán még megbízhatóbb a Toyota Corolla 2002-től gyártott változata. Motor tekintetében benzinest javasolnék, azokkal kevesebb lehet a probléma. A Duster is jó választás, de én három gyerek mellé nem vállalnék be egy ekkora autóhitelt, akármi is történhet, és a sárga veszedelem minden hónapban jönni fog.

Üdv:

-Becsületesnepper-

2017. március 8., 10:30 Módosítva: 2017.03.20 11:03
252

Kedves Becsületesnepper!

Első autó vásárláson töröm a fejem egy ideje. Max 1,5 milliót tudnék rászánni. Hétközben napi max 10 km-t használnám városban, szinte minden hétvégén 200-300 km-t országúton/autópályán.

Gondolkoztam 1.5 dCi motoros Renault Lagunán vagy Megane-on (2006-2007), illetve most képbe került egy 2005-ös Prius (1.5 HSD) is. Állítólag(!!!) 280.000 km van benne, de karbantartott darab.

Ennyi km-rel 1,5 millió a valós ára ennek a kocsinak?

A fenti távok viszonylatában a 3 autó közül melyiket javasolja?

Válaszát előre is köszönöm.

Üdvözlettel:

Dávid

Kedves Dávid!

Ebből az összeállításból mindenképp a Prius-t javasolnám. Ezekben a Renault-kban még nem Bosch, hanem Delphi rendszer van, az meg nem a megbízhatóságáról híres. A dízel Renault-kban is lehet, hogy van ennyi, csak nem annyira mutat az óra. A másfél millió reális egy Prius-ért, ha az autó jó állapotban van.

Üdv:

-Becsületesnepper-

2017. március 7., 10:45 Módosítva: 2017.03.09 11:21
272

Kedves Becsületesnepper!

Jelenleg egy 2003-as Seat Ibiza 1.4 Stellát használok, amit nagyapámtól örököltem meg. Közel másfél éve használom, és eddig semmi problémám nem volt vele, viszont a bővülő család miatt muszáj lesz lecserélnem egy nagyobb autóra.

Évente kb. 20-25 000 km megyek. Ebből heti háromszor Budapest-Érd vonalat járom és havi egyszer Budapest-Debrecen, illetve 2 havonta benne van még 1-2 hosszabb túra, olyan 100-200 km között. Városban minimálisan használom.

A lényeg az lenne, hogy 10-12 évnél ne legyen öregebb, és elől két felnőtt, hátul egy gyerek, és egy vizsla kényelmesen elférjen. Az összeg, amit rászánok 1,5-2 millió forint, és szeretném, ha ebbe beleférne az átírás, szerviz... stb.

Amiket néztem:

- Volvo V50 2.4 D vagy 2.0 D 2006-2007-es évjárat

- Volvo S60 2.4 D 2006-2007-es évjárat

- SAAB 9-3 2.0 Benzin vagy 1.9 Tid 2006-2007 évjárat

Segítségét kérném, hogy Ön melyiket ajánlaná? Mik az előnyök, és hátrányok?

Egyáltalán érdemes-e dízelt vennem, maradjak inkább a benzinesnél? Akár Ön is mondhat más típust, amit ebben az árkategóriában jónak tart.

Köszönöm segítségét!

Üdvözlettel,

Csabi

Kedves Csabi!


A tárgyban szereplő svéd vagy svéd kérdést úgy módosítanám, hogy svéd vagy izé. A Saab 9-3 Opel padlóra készült, és egy 1.9-es Fiat dízel van benne. Az embléma tényleg svéd. A Volvo és a Saab közül mindenképpen a Volvót venném és a 2,4-es dízel motorral. A baráti társaságomban szolgált egy XC90 ezzel a motorral 560 ezerig, de akkor se volt baja, csak eladták, azért nem szolgált tovább. Egy másik barátom S60-asában 600 ezer van, és sose volt motor baja, csak a automata váltó állt meg, mert elhitte, amit a szerelő mondott, hogy a váltó olajat nem kell cserélni.


Üdv:

-Becsületesnepper-

2017. március 5., 13:16 Módosítva: 2017.03.07 17:18
213
Tisztelt Becsületesnepper!

Autócserére szorulok mert 21 éves B4-es passatom már több törődést igényelne mint amit a szabadidőm és a pénztárcám még elvisel! Kettő típust nézegetek! 2005 és 2007 közötti évjáratok.

Opel Astra H illetve Ford Focus 2. Mindkettőt 1.6 benzinesekben! Nem igazán bízom a dízelekben és nem is járok vele nagytávokat hogy előnyösebb legyen. Focusból inkább a sedanok és a kombik tetszenek Astrából inkább csak a kombikkal szemezgetek! Szeretném kikérni a véleményét és tanácsát ezzekkel a típusokkal kapcsolatban! A keretet elég szűkösre lőttem be 800-1000000 Ft között. Szívesen meghallgatom az ön javaslatait is!

Válaszát előre is köszönöm!

Üdv.: Lackó

Kedves Lackó!

A két típus közül a Focus a jobb szerintem, de az Astra sem rossz, tényleg megbízható autók. Ezekből tényleg nagy a választék, de mivel ezeket a cégek is előszeretettel vették annak idején, illetve már nem annyira fiatalok, sok a tekert órás autó. Mindegy melyiket veszi, inkább az állapot döntsön, amelyikből jobbat talál, azt vegye.

Üdv:

-Becsületesnepper-

2017. március 4., 12:22 Módosítva: 2017.03.05 20:20
886

Szép napot kívánok!

Tavaly nyár eleje óta nincs kocsim, illetve nincs kocsi a családban. Nem létszükséglet, persze, néha jól jönne, de a vidéki kisvárosunkban biciklivel is el lehet jutni mindenhová, a távolsági tömegközlekedés pedig igazán kiváló.

Szóval, az autó nem lételem, de jön a tavasz, nyár, mennék csavarogni... És szeretnék egy olyan autót, ami tetszik. Egyszer már volt Carinám, azokat nézegetem hónapok óta, de vagy nem jött szembe az igazi, vagy a külföldi munkám miatt elvitték az orrom előtt, mire hazajutottam.

Most eszembe jutott egy régi szerelmem (nem én lettem hűtlen, azt hittem, meghalt), és erről szeretném kérdezni: a Citroen XM...

Ahogy a Carináról szinte csak jót, úgy az XM-ről csak a két végletet lehet olvasni, hallani. Mondom, nem napi használatra kellene, és szerencsére a karbantartását, ésszerű keretek között a felújítását is elbírom anyagilag. Vagy remélem... A konkrét kérdésem az, hogy a szinte biztosan megjelenő elektromos/elektronikus hibákat lehet-e egyáltalán értelmesen megoldani, illetve ha mondjuk éves szinten egy "normális" autó fenntartásához képest még plusz 100-150 ezer forintot képes lennék kidobni az ablakon, akkor abból lehet-e megbízható XM-et prezentálni...?

Köszönöm, ha megosztja velem a véleményét, üdvözlettel:

Levente

Kedves Levente!

A probléma ott lesz, hogy honnan vesz olyan XM-et, amit nem kókányoltak szét a "hozzáértők", aminek megéri nekiállni rendbe rakni. Elektromos nyűg az biztos lesz, de ha XM-et szeretne, érdemesebb a 94 végétől gyártottakat venni, azoknak átdolgozták az elektromos rendszerét a korábbi rengeteg probléma miatt. Onnan lehet tudni, hogy középen van már az emblémája, új kormány és műszerfal kerülte bele, hátul írott betűre hasonlít az XM felirat, és átkerült a jobb oldalra, illetve a jobb tükör lebillen, hogy lássa a padkát, ha hátramenetbe teszi.

Az, hogy mire elég a 100-150 ezer forint az attól függ, hogy milyen az alap autó. Nem tudom, hogy mennyit szánna a vásárlásra, mert azt nem írta, de mindenképp a drágábbak közül válogatnék, illetve megkeresném a márka klubot, ott biztosan tudnak olyan szerelőt, aki látott már ilyet közelről, illetve tudhatnak olyan autóról, ami eladó. Sok esetben az ilyen jobb darabok föl sem kerülnek a netre, mert berkeken belül kelnek el.

Üdv:

-Becsületesnepper-

2017. február 28., 16:45 Módosítva: 2017.03.07 17:53
184
Kedves Nepperűző!
Lassan 30. évembe fordulva, és még a családalapítás előtt állva úgy érzem, hogy a teljesen megbízható, 'sohacserbennemhagyós Civicemet (amelyről ítéletet is írtam: "Imádott Civic 1.6 sport" címmel) lecserélném. A japán autós vonalat annyira nem szerettem volna megtörni, ezért Lexus GS300-akban gondolkodtam mindeddig.

Nemrég azonban láttam egy pár képet BMW Z4 kupékról és szó mi szó, iszonyatosan megfogott... Elkezdtem olvasgatni, youtube-ozni és sokszor TT-vel rakták párba vagy a 350Z-vel egyes teszteken. Az utóbbi, igaz japán, annyira nem tetszik. Az előbbi két német viszont igen, leginkább a Z4 3.0 motorral. A kérdésem az lenne: nagy hiba lenne E85 Z4 kupét venni? Van-e esetleg olyan probléma, legyen az motor, váltó vagy konstrukciós hiba, amire figyelni kellene vásárláskor (tehát nem elég nézni mondjuk az állapotot...). Esetleg a korábban említett alternatívákból (TT, 350Z) valamelyiket jobban ajánlaná vagy esetleg más típus jönne szóba?

Az autó 2 max. 3 év használatra kellene... utána jöhetne a családi verda :)

Válaszát előre is köszönve: Sanyi

Kedves Sanyi!

Az E85 Z4-el nem fogna mellé, és az ebben lévő M54B30 motort is kedvelem, ebben már van annyi akarat, amivel arrébb lehet állni. BMW-ből lehetőség szerint az M-es motorkódú motorokat kell keresni, az N-esek sokkal gyengébb konstrukciók, különösen a négyhengeresek.

Én kézi váltósat keresnék, és az első szerviz után azonnal vennék alá egy sperrt, ha nincs benne, az mindenképpen kell hozzá, hogy teljes legyen az élmény. A TT-t én nem érzem teljesen vetélytársának, mert rossz helyen kapar, nekem a rendes sportautó élményhez kell a hátsó kerék hajtás. A TT két literes TSI motorja a kisebb TSI-knél jobb jobb, de az M54 sorhat szívóhoz képest már nem. A 350Z áll ezek közül a legközelebb hozzám, igazán jó szívó motorja van, kézi váltós, hátul kapar. Szerintem ez a leginkább el nem romló a három közül.

Üdv:

-Becsületesnepper-

2017. február 27., 13:03 Módosítva: 2017.03.01 10:03
350

Tisztelt Becsületesnepper!

Autóvásárlás előtt, hetek gyötrődése után odáig jutottam, hogy sikerült 3 típusra szűkíteni a kört. A keret 1,3-1,5 MFt.

Mazda 6 (2002-2007)

Honda Accord (2002-2007)

Volvo S60 (2000-2009)

Ezek közül melyik a legjobb konstrukció? Olvastam, hogy a Mazdák rohadnak, a Volvóban hátul 175 felett nem lehet elférni. Az Accordról találtam a legkevesebb rosszat és az is áll talán a legközelebb a szívemhez, viszont ennyiért a kínálat alsó harmadából tudnék válogatni, ez nem tudom ennél a típusnál mennyire necces.

A másik kérdésem, hogy milyen motorspecifikációt érdemes választani? Évi 15-20 ezer kilométerre célszerű lenne benzinest venni, de a 2.4-es benzinesek a Volvóban és a Hondában is viszonylag sokat fogyasztanak. Városi fogyasztásnak a 12-14 litert olvastam, ez azért nem esne jól. A kisebb benzinesekben félelmem, hogy nem megy eléggé. Nem vagyok versenyző, de azért szeretném ha autópályán 150-nél ne szenvedjen és egy előzést se kelljen 10 percig tervezgetni. A dízeltől sem zárkózom el, ha nem kell a benzines sokszorosát rákölteni.

Válaszát előre is köszönöm.

Üdvözlettel,

Ádám

Kedves Ádám!

A 2,4-es Accord nem eszik 12-14 litert az biztos, illetve nagyon falábúnak kell hozzá lenni. Egyénként ha a kisebbik két literes motort veszi azzal is lehet simán 150 felett utazni, és az csak nyolc liter körül eszik. A Volvo szintén hasonlóan fogyaszt. Én ugyan súlyos Honda buzi vagyok, de a 2.4-es Volvo motort is szeretem. A Hondánál is előfordulhat az idősebb daraboknál kezdődő rozsda a hátsó íveken, de korántsem jellemző annyira mint a Mazdára.

Üdv:

-Becsületesnepper-

2017. február 26., 09:48 Módosítva: 2017.03.03 06:26
322

Kedves Nepperűző!

Autóvásárlás előtt állok, főleg rövid városi utak lennének. Évi 15-20e km, így a dízelt kilőném. Lexus-on gondolkozok, IS250 formában tetszik, de a nagy benzin motor lehet kiürítené a tárcám, ezért jött szóba a hibrid. GS450H,aminek hátránya a Yaris-méretű csomagtartó, a másik a RX400H.

Van közelítő adat a fogyasztásukról? Illetve melyiket ajánlaná, illetve más hasonló kaliberű hibrid?

Köszönöm előre is!

Üdv, Ati

Kedves Ati!


Az, hogy valami hybrid, még nem jelenti azt, hogy termeli a benzint. Az RX sorozat egy suv, tehát nagy a tömege, és nagy a légellenállása, ezért közel tíz litert eszik. Az IS 250 átlaga 9.5 liter, az RX 400h átlaga 9.4 liter, az RX 450h átlaga pedig 8.7 liter száz kilométerre.


Én megvenném az IS 250-et, de ha keveset akar tankolni, és Lexus kell, akkor vegyen egy Lexus CT200h-t, az gyakorlatilag egy Prius technikája elegánsabb ruhában és jelvénnyel, és az tud 5.4-et a német fillérb@szó oldal szerint. Érdemes megnézni a linket, van egy olyan hülye, aki elgázosította az 5.4-et evő hybrid Lexus-t, hogy utána 6.2 liter gázt egyen, őt azért megkérdezném, hogy milyen ízű az ürüléke.


Üdv:

-Becsületesnepper-

2017. február 24., 10:45 Módosítva: 2017.02.27 06:59
214

Tisztelt Nepperűző,

Jelenleg egy 2006-os 2.2HDI C8-cal járok munkába, ez havi kb. 2500 km-t jelent csak a bejárást illetően, összesen havi 3000 km-t megyek.

Az autóm 7-8l-t eszik, ezt szeretném redukálni 4-5l-re úgy, hogy pakolni is maradjon helyem, tehát egy kis fogyasztású kombival kiegyeznék az egyterű helyett.

Csodálatos fogyasztási adatokat látni az 1.5dci és 1.6tdci motorokról. Tanácsát kérem, hogy ilyen futásteljesítmény mellett melyik motorral nem lövök nagyon mellé a megbízhatóságot és a reális fogyasztási adatokat tartva szem előtt.

Előre is köszönöm a szakértést, segítséget.

Tisztelettel,

G.F.

Kedves Kérdező!


Azt nem írta, hogy mennyit szán az autóra. Az 1.5 dci-ről itt írtam. Ez igaz a korábbi dci-kre, de ha jól tudom, akkor 2010 körül leváltották a méltán rossz hírű Delphi rendszert Bosch-ra, és onnantól kevesebb probléma van velük. A gyár által előírt 30 ezres olajcserét el kell felejteni, az csak arra jó, hogy 150 ezernél csapágyas legyen a motor, én legkésőbb 15 ezrenként lecserélném.


Az 1.6-os tdci-nél az olajcsere elvégzésére kell odafigyelni, illetve a befecskendezők alatti réz tömítést kell időközönként cserélni. Egyébként ez egy francia hdi motor, csak a Fordban hívják tdci-nek, de ez van a Miniben és a Volvóban is. Én egy 1.6-os koreai crdi-t vennék, ami a Hyundai-ban és a Kiában van, azokban még kettőstömegű sincs.


Üdv:

-Becsületesnepper-

2017. február 21., 13:03 Módosítva: 2017.02.23 10:59
274

Tisztelt Becsületesnepper!

A harmadik gyerekem születése előtt beruháztam egy Renault Scenic 1-esbe, mondván abban elfér három gyerekülés egymás mellett. Persze már tudom, hogy elférni elfér, csak a biztiövet becsatolni egy kínlódás. Vétel előtt átvizsgáltattam, azt mondták, hogy nyugodtan beleinvesztálhatok. Örültem is... egy ideig. Mint ahogyan az lenni szokott, elkezdtek előjönni a problémák: vezérléscsere, első féktárcsák és fékbetétek, kerékcsapágyak, hátsó (!!!) féktárcsák és fékbetétek, hátsó ablakemelő csere, csomagtér zár csere, első és hátsó lengéscsillapítók... és még sorolhatnám. Mindezek mellett úgy érzem, hogy szomjas az 1,6 benzines. Kicsit kivett a családi kasszából a kis francia szuka! Most költözünk vidékre Budapestről, és nagyon gondolkodom a Scenic lecserélésén, bár elég sok mindent megjavíttattam már rajta. És itt jönnének az elvárások: tágas belső tér (három gyereknek is), megbízható működés - nem csak 2-3 hét erejéig, alacsony fogyasztás, kifizethető alkatrészárak, beszerezhető alkatrészek, magyarul könnyű és olcsó fenntarthatóság és megbízhatóság. Nagyjából napi 50-60 kilométeres használatban lenne, 2-3 havonta egy hosszabb vidéki kiruccanás. Esetleg megbirkózzon egy havazással a bakonyi hegyekben is.

Gondolkoztam benzin-gáz meghajtásban, hibrid Toyotában, esetleg szög egyszerű dízelben. Sajna minderre kb. 8-900.000 lenne fedezetként, és ha az átíratás is beleférne ebbe az összegbe, még boldogabb lennék.

Abban kérném a segítségét, hogy merrefelé érdemes elindulni a keresésben és merre nem ajánlatos kutakodni. Gondolom már keresték meg páran ilyen témában...

Válaszát várva tisztelettel:  Dávid

Kedves Dávid!

"Mint ahogyan az lenni szokott elkezdtek előjönni a problémák: vezérlés csere, első féktárcsák és fékbetétek, kerékcsapágyak, hátsó (!!!) féktárcsák és fékbetétek, hátsó ablakemelő csere, csomagtér zár csere, első és hátsó lengéscsillapítók... és még sorolhatnám.

Amiket felsorolt, azok nem problémák, hanem szinte kizárólag kopó alkatrészek, amiket az ember cserél, mikor egy autót használ. Ez teljesen normális. Probléma az, amikor random problémákat generál egy autó, és lerohad. A felsorolásából úgy látom, hogy az alacsony fogyasztás lenne a cél. A benzin-gáz meghajtásnak nem vagyok nagy barátja, így arra nem beszélem rá. Sajnos ennyiből nem jön ki semmilyen hibrid, ezeket nyugodtan elfelejtheti. Kb. másfél milliónál kezdődik a kicsit jobb Prius, a Civic hibridek is egymillió felett vannak.

A szög egyszerű dízelnek egy 1.9 TDI felelne meg az olcsó fenntarthatóságával. Ennyiért lehet találni valami jobb Passatot vagy A4-est, esetleg Octaviát. Én azért elgondolkodnék egy egyszerűbb szívó benzinesen is, például egy Avensisen.

Üdv:

-Becsületesnepper-

2017. február 20., 13:28 Módosítva: 2017.02.23 16:06
241

Autót szeretnék venni, és egy ilyen céges példányra hívta fel a figyelmem egyik ismerősöm. Sokat egyelőre nem tudott mondani az autóról, csak amennyi a címben szerepel és, hogy Caravan. Azt sem tudni, hogy a 380 ezer milyen úton-módon került bele, végig városban, vagy a nagyja pályán. Annyi bizonyos, hogy legalább négyen használták eddigi pályafutása során.

Garázsban volt alkalmam körbejárni az autót, de nem tudtunk beülni, kipróbálni, mert egy munkatársánál volt a kulcs. Azt sem tudjuk, hogy beindul-e, már ősz óta a garázsban hibernál kihasználatlanság miatt. Azt sem tudjuk, hogy milyen felszereltségű, csak annyit láttam kívülről, hogy a színes képernyős változat, és vannak gombok a kormányon. Állítólag működik.

Felhívta a munkatársát, és holnap lenne lehetőség kipróbálni, akku tuti kell bele. Törve nem volt, de több karc, horzsolás is borítja testét, jég is elverte rendesen.

Az ára gyanúsan olcsó: 620 ezer. Szerintetek mit lehet várni egy ilyen géptől?

Kedves Kérdező!

Nem gyanúsan olcsó, ez ennyit ér. Majd, ha esetleg egy nepper veszi meg, akkor kap egy használt aksit és egy kozmetikát, visszacsapják az óráját 180 ezerre, és fent lesz a hahun egymillióért. Egyébként, ha szervizelve volt, és nem rúgták szét, akkor ennek még van jövője. Valószínűleg sokat pályáztak vele, azért van benne ennyi, az meg csak jó.

Üdv:

-Becsületesnepper-

2017. február 19., 11:25 Módosítva: 2017.02.23 06:39
212

Tisztelt Nepperűző!

Friss jogsis (Opel Astra Classic 1.4-en oktattak), friss állással rendelkező személy vagyok, aki jelenleg első autóját keresi. Lehetőleg a japán márkák érdekelnek, mégpedig azon modellek, amik benzinesek, kicsit kockák, de azért sportosak, viszont nem olyan "gömbölydedek" mint a mai autók.

Mivel egy Toyota Corolla GT-S AE86, vagy egy Mitsubishi Starion nem éppen egy jó választás kezdő autónak (hiába is álmodozom róluk), ezért egy Mitsubishi Galant 8-on gondolkodom ('96-'99-es évjárat).

A költségvetés maximum 600 000 Forint volna, és a járművet legkésőbb Decemberben venném meg. Napi 30 kilométert menne oda-vissza, valamint havonta egyszer 200 kilométer autópályán szintén oda-vissza. A munkám (készenléti rendszergazda) miatt pedig néha "meg lenne hajtva" a sietség okán.

Előre is köszönöm válaszát.

András

Kedves András!


Ez a fajta Galant nagyon jó autó volt, kár, hogy sose volt belőle sok a vámok miatt, pedig igény lett volna rá. A hátsó ívek rozsdásodásával szokott kezdődni a baj, erre érdemes fokozottabban odafigyelni, de a küszöböket doblemezeket is érdemes megnézni. Ennél a szériánál hallani még váltó hibáról is, ahogy Stump Bandi kollégánknak is foglalkozni a kellett a sajátjáéval. Érdemes vásárlás előtt átnézni a galériát és elolvasni a cikkét.


Üdv:

-Becsületesnepper-

Rovatok