Totalcar Vakbarát Hírportál

2022. augusztus 25., 16:11 Módosítva: 2022.09.28 06:15
444
Tízből kilenc vásárló minden elképzelést mellőzve érkezik a telepre. Két fontos paramétert azonban már mindenki jó előre tud, ami az árkategória és a méret. Őket gyakran kíséri egy barát, egy szerelő, egy rokon vagy egy önjelölt állapotfelmérő. A vásárló tőlük próbál tippeket szerezni legalább a márkákat, vagy a típusokat illetően, akik ilyenkor rendszer a saját álmaikat ajánlják, vagy azt, ami nekik is van. Repkednek a szubjektív vélemények: "az Opel dízel jó, mert Isuzu!", "vegyél Volvót, mert az örök élet!", "Japánt ne mert drága az alkatrész!". A szerencsétlen vevő pedig csak kapkodja a fejét, mert már nem tudja, kire hallgasson.

János automata váltós kombit szeretne városi és autópályás üzemre. Példaként dízel Opelt, valamint egy Volvót ajánlottak neki. A C Vectra hárommillióért banális hiba lenne, hiszen egy félresikerült múmia. A Volvo pedig bármennyire is remek, nem fér bele a keretbe, pláne, ha a fenntartási költségek is számítanak a jövőben.

Kedves Nepperűző,

szükségünk lesz hamarosan saját autóra, és fő szempont az automata váltó illetve a kombi, pakolhatóság szempontjából. Inkább a megbízhatóság a szempont, mintsem a márka. Többször lenne pályán használva hosszabb utakra, mint mindennap, általában heti 2-3x városban bevásárlásra.

A 3 millió a plafon mindennel együtt, és amit ajánlottak az Opel Vectra C 150 LE dízel, viszont ennél nem lenne baj, ha kisebb lenne. A Volvók nagyon tetszenek, és ajánlották még. Nem azonnal kellene az autó, érdemes lehet-e még várni a vásárlással inkább télig?

Segítségét előre is köszönöm!

János

Kedves János,

egyáltalán nem vagyok biztos benne, hogy hárommillió forintért automata dízel C Vectrát vagy Volvót vásárolnék nyugodt szívvel. Utazni persze mindkettő tökéletes lehet, sőt a Volvo egyenesen pazar, de az Opel dízelek minőségéről nem vagyok teljesen meggyőződve, ahogy a Volvóban használt Aisin automata váltó is hajlamos feladni a harcot, és javíttatásuk sokba kerül. Utóbbi esetében további adalék, hogy a Volvókhoz minden típusspecifikus alkatrész rendkívül drága.

Tehát a lehetséges hibákat és fenntartási költségeket figyelembe véve egyik sem ideális választás, ha a megbízhatóság - és leveléből feltételezem, hogy az olcsó üzem is - a célok között lebeg.

Jelenleg a 2,5-3 millió forint közötti kínálatban Peugeot 508, BMW 320d, Mercedes C 220 CDI, Opel Insignia, Citroen C5, Ford Mondeo, Renault Megane, Audi A4 és VW Passat szerepel főként. Ezek közül a BMW-t és a Mercedest merném meglépni jó szívvel, ha találnék jó állapotú példányt.

A BMW automata váltói meglepően tartósak, és az M-es kódú motor is elég jól bírja, ha megkapja a kellő törődést. Autópályán rendkívül stabil, jó vezetni akár nagyobb tempóval is. A Mercedes 2143 köbcentis motorja pedig egy a legendás "taxis dízelek” közül, de részben pont ezért óriási rizikó, hiszen sok a visszatekert, ex-repterezős példány. A Passat 2.0 PDTDI még simán lehet jó vétel a DSG váltóval, de esetében számolni kell a hatszögtengely, majd idővel a kuplung/lendkerék cseréjével. A CR TDI lenne a legjobb, de ennyiért inkább csak a kínálat alját kapni, azok lelakottak lehetnek.

A többiért sosem adnék szemmel látható összegeket. Szívem szerint pedig hozzáraknék még fél-1 millió forintot és vennék egy Honda Accord 2,2 dízelt, hogy nyugodtan aludjak.

Azt gondolom, hogy mindenek előtt el kell eldönteni, hogy mire használják majd az autót. Városban kényelmes az automata, de a dízelmotor előbb-utóbb hibát produkál majd. Hosszabb utakra pedig érdemes megfontolni a manuális kiviteleket (úgysem kell sokat váltogatni), így kereséskor nem szűkül majd ötödére az amúgy sem bőséges kínálat.

Fontos, hogy vásárlás előtt mindenképp nézesse át a kiválasztott autót, mert ez pont az az árkategória, amiben már óriásit lehet szívni egy mellényúlás alkalmával. Várni nem érdemes, az árak úgy mennek fel, ahogy talán még soha.

Üdv,

Marci

Kövesd Marcit a Facebookon!

2022. augusztus 20., 16:26 Módosítva: 2022.09.02 06:14
168

Kedves Nepperűző!

Hamarosan gyermekünk születik, és feleségemnek szeretnék autót venni - viszont elakadtam.

Paraméterek:

- a keret max. 10M, de 8M-nak örülök

- kis/közepes méret elég (2. autó egy Ioniq 5 mellé)

- 5 ajtós, esetleg kombi, hogy jól pakolható legyen

- automata váltó előny

- benzines / hibrid

Eddig 2-3 éves Kia Ceed, Toyota Corolla vagy Hyundai Ioniq jött szembe a hahun. 1,5-2 évig fogjuk használni, utána visszakapja a cégautóját, ezért olyat keresek, aminek minimális az értékvesztése. Tovább bonyolítja az ügyet, hogy nem tudom eldönteni, hogy szeptember-március időszakban mikor vegyük meg az autót (ősszel szül a feleségem, de a mostani cégautót márciusig használhatja). Az infláció, autóhiány miatt lehet, hogy érdemes megvenni ősszel az autót?

Kérlek segítsetek. Köszönöm,

Bálint

Kedves Bálint,

Értékvesztéssel mostanság felesleges kalkulálni, hiszen bármit is vesz, az többet fog érni a következő egy-két évben, de kevesebbet nem, az szinte biztos. A Toyota a használt autók aranya, legalábbis befektetési oldalról nézve mindenképp. Én egy újszerű, hibrid Corollára (vagy bármilyen más Toyotára) szavaznék, hiszen azt bármikor el tudja majd adni és a fenntartása is minimális lesz a következő egy-két évben.

Minél később veszi meg, annál többe fog kerülni, és annál kisebb lesz a választék is, szóval én igyekeznék a vásárlással!

Üdvözlettel:

Balló Marci

Kövesd Marcit a Facebookon!

2022. augusztus 18., 14:40 Módosítva: 2022.09.16 10:34

Tisztelt Nepperűző,

25 éves, frissen végzett egyetemista vagyok, és első autóvásárlásomhoz szeretném a segítségét kérni. A keretem 1,5-2,5 millió forint, és a következő szempontokra próbálok figyelni:

  • - városon (Budapest) belüli használat lenne az elsődleges, főleg munkába járás
  • - havonta 1-2x tervezek hazautazni vidékre autópályán és országúton, egy kanyar kb. 350km
  • - leginkább szedánt szeretnék, de vágyom egy kabrióra is, és talán ősszel-télen jobb áron is hozzá lehetne jutni
  • - automata némi előnyt élvez, fontos továbbá, hogy jól, de legalább vállalható módon fogyasszon
  • - nem szeretnék vagyonokat költeni szervizre és fenntartásra lehetőség szerint

Ezeket szem előtt tartva, hosszabb böngészés után az alábbi listából tervezek választani:

- BMW 318i kézi/automata: talán a legnagyobb várható fenntartási költségekkel ez járna, de röviden az indokom: ez egy 3-as Bömös, illetve ezt a benzinmotort annyira nem is szapulják

- Opel Astra H Twin-Top 1,6 vagy 1,8 benzinmotorral, manuális: egész pofás kabresz, talán nem költöm rá a nadrágomat, de elvileg csavarodik csúnyán

- Honda Accord 2.2 i-DTEC Elegance, manuális: dögös gép, megbízhatónak mondják, fogyasztása sem vészes, bár a dízelmotortól nyilvánvaló okok miatt tartok, plusz lehet nem élvezné a kisebb Pesten belüli távokat

- Honda Civic 1,3 benzines hibrid, automata: habár a külső kicsit snassz, belülről szerintem rendben van, a fogyasztás illetve sokoldalúság talán itt a legkiemelkedőbb, csupán attól tartok, hogy nagyon-nagyon gyenge lesz a teljesítménye pályán, illetve előzni is egészen szeretek

+1: Honda Jazz 1.4 Elegance benzinmotor, automata: kicsit kilóg a sorból ez a városi kis cuki cirkáló, de valamiért egészen tetszik, kompakt, különleges kis járgány, viszont a pályától ezzel is ódzkodnék. Mit gondol ezekről az autókról, melyik mennyire lenne jó/rossz választás? Esetleg más javaslat? Köszönöm kedves segítségét és válaszát előre is :)

Üdv,

Martin

Kedves Martin,

A leírásod alapján számomra egy közepesen erős autós érdeklődésű srácnak tűnsz, aki bár nem teljesen autóbuzi, de semmiképp sem közömbös az autók iránt. Én azt gondolom, hogy ha 25 évesen bármennyire is megfogalmazódott benned a kabrió gondolata, akkor ne vegyél mást, mert később megbánod. Ráérsz még unalmas autókat hajtani, addig pedig élvezd ki nyáresti naplementében suhanást tető nélkül!

BMW 318 kabrió:

A 318i esetében nyilván az E46 szériára gondolsz, hiszen a következő már nem férne bele a meghatározott keretbe. Nem rossz autó, de az 1500 kilós önsúly kontra 143 lóerő nem a legvirgoncabb párosítás. Ezek sokat fogyasztanak és nem mennek jól. Én már akkor a 170 lóerős 320i-t vásárolnám. Az utóbbi befektetésnek sem rossz, ha találsz egy jó állapotú példányt, és sikerül vigyázni rá! (Na jó, egy nagyon patika 318i-t lehet hogy akkor is elvinnék, ha nem a tápláléklánc csúcsa.)

Opel Astra H TwinTop:

Az Opelekkel rengeteget szívunk a telepen. Ha nem a tető, akkor a motor adja meg magát, vagy valamelyik szenzor. Akkor már sokkal inkább egy Focus CC, annak legalább a futóműve jó, és nem is túl problémás széria, ha sikerül egy rozsdamentes példányt találni. Az 1,6 literes a legstrapabíróbb, a 2,0 viszont jól megy. Fogyasztásban nincsenek nagy differenciák. Azt válaszd, amelyikből jobbat találsz!

Honda Accord 2.2i-DTEC

Ezt csak tönkreteszed majd a városi etapokkal. Nagy kedvencem a típus, de nem munkába járásra találták ki. Benzinesben már jobb vétel lehet, ha nem zavar, hogy úgy már 12 litert eszik. Az alap karbantartáshoz szükséges alkatrészeken kívül minden mást aranyárban mérnek hozzá, ezzel érdemes számolni. A 2,5 milliós keretbe az i-DTEC kínálat legalja fér bele csilliárd kilométerrel, és bármennyire is megbízható a típus a komolyabb problémák elkerülhetetlenek 3-400 ezer kilométer felett.

Civic hibrid / Jazz

Ezekkel csak idő előtt kiheréled magad. A hibrid Hondák esetében érdemes az akkupakkcserével is kalkulálni. Sajnos mi már annyiszor megszívtuk vele, hogy ilyet nem veszünk többé. A 340-es EUR árfolyam idejében félmillió forint volt az új utángyártott és garanciális akkumulátor, de a matek azóta nyilván sokat változott. A Jazz megbízhatóság szempontjából remek, de amúgy egy gyenge és unalmas kefires doboz. Szerintem fiatal vagy még hozzá, vagy nem eléggé anyuka jelleg.

Költeni mindegyikre kelleni fog, az automata váltó pedig önmagában garancia a magasabb fogyasztásra. Összességében én a fedél nélküli BMW E46-ra szavazok. Azt a legjobb vezetni, jól is néz ki, és még az árát is tartja (vagy épp lassacskán emeli). Ha mégsem létszükséglet a kabrió, akkor legyen az Accord, de szigorúan a benzinmotorral vagy egy coupe E46!

Üdvözlettel:

Balló Marci

Kedves Marci,

nagyon szépen köszönöm a kimerítő választ! Abszolút jól ráéreztél az autókhoz való hozzáállásomra, és nagyon nagy segítség olvasni ezt a sok-sok észrevételt és véleményt. Felbuzdulva a javaslatodon maradok a benzines-kabriós vonalon. :)

Még a BMW-s vonalhoz egy kiegészítő kérdésem-észrevételem volna. Találtam kint Németországban, illetve idehaza is egy-két E93 modellt, ami a 3 misit nyaldossa, azok még jobban tetszenek. Viszont az E46 is baromi szép kabrió kivitelben, aggaszt azonban, hogy mi lesz télen a rongytetővel.

Emiatt szerinted nem volna érdemesebb egy pár hónapot még gyűjtögetni, és inkább egy keménytetős E93 benzinest venni? Azt sajnos hallottam, hogy az E93 benzinmotorjai (N-es kódúak) már nem olyan megbízhatók, mint az E46 esetében az M-es motorok - vagy azért nem olyan vészesek?

Köszönettel és üdvözlettel,

Martin

Kedves Martin,

az E93 N-es motorkódos benzinmotorjai nem épp az autógyártás csúcsát képviselik, mi kereskedőként egyiket sem szeretjük. Fontos azt is figyelembe venned, hogy ennyiért a gyengébb minőségű széria aljáról válogatsz majd, ami nem biztos, hogy a legjobb taktika.

Én egységnyi pénzért a lehető legjobb állapotú, legjobb felszereltségű és legkevesebbet futott E46-ra szavaznék mindenképp, már csak a befektetés miatt is. Ráadásul utólag tudsz hozzá szerezni hardtopot is egy kis kutatómunkával.

Ha mégis az E93 lesz a befutó, akkor vegyél egy 320d-t, szigorúan M-es motorkóddal, és majd megnyugtatod magad a kedvező fogyasztással. Azok a dízelmotorok még elég stabilak, és ha sikerül egy ellenőrizhetően nem túl sokat futott példányt találnod (hobbi kabriók között nem lehetetlen), akkor a megfelelő karbantartással még sokáig boldogan autózhatsz vele!

Drukkolok, és majd jelentkezz, hogy mi lett végül!

Üdvözlettel:

Balló Marci

Kövesd Marcit a Facebookon!

2022. augusztus 13., 12:40 Módosítva: 2022.08.17 06:09

Kedves Nepperűző!

Egy 2007-es, RF motorkóddal rendelkező (1998 köbcentis, 105 kW-os) Mazda 6 kombi érdeklődésem tárgya. A szóban forgó autó 290 ezer kilométert futott. A kérdésem az lenne, hogy milyen tapasztalatokkal rendelkezik a típusról, és javasolja-e a vásárlását?

Ez az a típus amelyről a MűhelyPRN 48-ban mutatnak be? Ha igen, akkor helytállóak lehetnek az ott elhangzottak a hibás konstrukcióval kapcsolatban? A választ előre is köszönöm!

Üdvözlettel, Csaba

Kedves Csaba!

Általános autókereskedelmi tapasztalatainkból merítve azt javaslom, hogy az utcán sétálva is kerülje el a típust. Ez a motor újonnan még nem volt rosszabb mint a többi, viszont 15 év és közel 300 ezer kilométer után már minden méter ajándék egy bonyolult dízelmotor kapcsán.

Ha mégis megússza motorproblémák és komolyabb kiadások nélkül (nem), akkor a karosszéria rohad el körülötte, és ezért lesz totálkáros. Ez a Mazda 6 széria jónak indult, ám idővel kiderült, hogy egy igazi istencsapása. Eladni is közel lehetetlen, az emberek többsége elkerüli, és vesz valami mást helyette.

Ne vegyen ilyet!

Üdv,

Marci

Kövesd Marcit a Facebookon!

2022. július 24., 08:03 Módosítva: 2022.08.09 06:10

Kedves Marci!

Autóvásárlás előtt állunk a családdal, a jelenleg használt 16 éves Octaviánk sajnos egyre több javítást kér a szolgálataiért, és a törődést újabb hibákkal hálálja meg. A rendszeres nagymamajáratokhoz a két gyerek és a sok csomag miatt az Octaviához hasonló nagy, kényelmes autót keresünk. Elsősorban benzinest, évi 10-12 ezer kilométert megyünk a kocsival. A keret 4 millió forint, amibe jó lenne, ha a használatba vételi költségek is beleférnének. Évjárat, futásteljesítmény másodlagos, a jó ár-érték arány számít.

Az interneten böngészve megakadt a szemem a Suzuki Kizashin. Itthon anno nem volt nagy sikere, ráadásul csak automata váltóval forgalmazták. De itt-ott felbukkan néha egy külföldről behozott, kézi váltós példány. Olyan árban vannak, mint a kortárs Focusok vagy Astrák, de úgy néz ki, ugyanezért az összegért "több autót" kap az ember. Meg szabad venni ezeket? Kell-e tartani a ritkaságától, gondolok itt a szerelői know-how-ra, vagy az alkatrész-ellátottságra?

Ha esetleg nem a Kizashi, akkor mit tud még javasolni? Az újabb Octaviák is tetszenek, de a TSI-kről mindenki lebeszélt. Na jó, ez nem igaz, pont az autószerelőm mondta hamiskás mosollyal, hogy mivel egy építkezés kellős közepén van, és szaladnak felfelé az anyagárak, ő nagyon örülne, ha vennék egy TSI-t. :-)

Válaszát előre is köszönöm!

Ferenc

Kedves Ferenc,

TSI-t tényleg ne vegyen, Kizashit pedig igen. Remek autó, jó párat eladtunk belőle használtan, és egyikkel sem volt soha problémánk. Cascót kössön rá, mert egy váratlan törés alkalmával nehéz lesz majd a Kizashi-bontót elérni, mert nincs. Alkatrész a karbantartásokhoz pedig úgy tűnik, akad, én ettől nem tartanék. Itthon azért nem vette senki, mert Suzukinak túl drága volt, prémiumnak meg túl Suzuki, de ne foglalkozzon vele.

Tízből kilenc építkező szerelő pedig biztos, hogy a TSI-t ajánlja, ami végtére is érthető. Ha tetszik, akkor hajrá, szerintem remek autó, ráadásul nem fog minden sarkon szembe jönni. Én az automata váltóval is tudnám szeretni, de ez egyéni preferencia kérdése. A lényeg, hogy olaj legyen benne meg víz, valamint idővel egy profi alvázvédelem sem árthat neki. Ha ezek megvannak, akkor kimegy a világból.

Üdv, Marci

Kövesd Marcit a Facebookon!

2022. július 14., 17:39 Módosítva: 2022.07.20 07:46
788
Egyre többek számára kezd nyilvánvalóvá válni, hogy egy nyomorult, négyhengeres családi kombi vásárlásához is nagyobb szerencsére van szükség, mint a forintnak az erősödéshez. 2022 közepén a 2010 után gyártott, hárommillió forint körül elérhető benzines kombik kínálatában 35 darab eladó autót találunk, ha szabadjára engedjük vágyainkat és 1,5 liternél nagyobb motorra szűrünk. Háromhengeres, ezres, turbós csettegőből már némileg komolyabb választékra számíthatunk, de valahol mélyen legbelül nem merem ezeket ajánlani.
Nem is olyan régen még 2015-2016 körül gyártott, középkategóriás autót adtak ennyiért, de az euró erősödésével, az inflációval, a háborúval szomszédunkban és az eladó használt autók számának jelentős csökkenésével együtt nőnek az árak. Ma, ugyanazért a pénzért már 5-6 évvel idősebb autóban reménykedhetünk.
András nincs könnyű helyzetben, mert a felsorolt típusok száma első látásra bőséges, de valójában többségükből csak 3-4 darab van eladó.
 

Címzett: Nepperűző

Tárgy: Családi autó kerestetik

Kedves Nepperűző!

Autóvásárlás előtt állunk feleségemmel, mivel második gyermekünk várható érkezésével kinőjük a jelenlegi autónkat, egy 2003-as Toyota Corollát. Éves szinten kb 10E km-t autózunk, ebből kb. 60% város, 25% autópálya, 15% országút. Fontos, hogy az új autóba beférjen 2 felnőtt, 2 gyerekülés és sok csomag. Nagyon fontos, hogy egy biztonságos, megbízható autót találjunk, illetve jó lenne ha 2010 utáni lenne. Alapvetően valamilyen benzines kombira gondoltunk. A keretünk 3 millió Ft (plusz átírási költségek). Előre is köszönöm válaszát.

Üdvözlettel: András

Távolról sincs vége, olvasson még
2022. július 4., 13:20 Módosítva: 2022.07.12 06:56
59
Kedves Nepperűző!

Autóvásárlás előtt állunk feleségemmel, és a garázs méretei miatt egy kisebb példányban gondolkozunk. A jármű főként hétvégi bevásárláshoz, plusz hetente - két hetente 40 km-es táv megtételéhez lenne elengedhetetlen, amikor is a gyereket visszük nagyszülőkhöz. Jelenleg céges autóval hoznak- visznek munkába, de ez később változhat, de maximum 15 km-es táv oda-vissza. Már autókkal álmodok, mert a jelenlegi árak mellett igencsak nehéz a döntés. Gondolkoztunk már Suzuki Swiften, Honda Jazzen, Ford Fiestán, Yarison és körülbelül az összes autón ebben a kategóriában. Olyat keresnénk, aminek a várható fenntartási költségei a legkevesebbek, mert számunkra az a fontos, hogy eljussunk A-ból B-be, és persze a fogyasztás is baráti legyen. Maximum 1,2 milliónk lenne rá. Mit ajánlana Ön? A fenti példákon kivül is bármire kíváncsiak vagyunk. (Jelenleg is francia autónk van, így nem idegenkedünk azoktól sem, még eddig a 406-osommal voltam legjobban megelégedve, de kezd nagyon kiöregedni szegény).

A segítséget előre is köszönjük! Üdv, Péter

Távolról sincs vége, olvasson még
2022. június 27., 15:18 Módosítva: 2022.07.06 06:09
233
Kedves Nepperűző!

Cabrio vásárlásán töröm a fejem! A keret kb. 2.000.000 Ft. (igazából magamnak vásárolnám, hobbi autónak) Azt azért sejtem, hogy a vezérlést ki kell cserélnem vásárlás után. Két modell között vacillálok, az egyik a Ford Focus, a másik a VW Eos. Mindkettőt 2.0 benzines motorral vásárolnám! Az Eos jobban tetszik és 6 sebességes, de az FSI motortól kicsit félek. Kérdésem az, hogy kell-e félnem az FSI motortól, megbízhatóbb-e a Focus 2 literes benzinese, esetleg ezeket a modelleket érdemes-e 2.0 PD TDI, vagy 2.0 TDCI motorral vásárolni. Ezeknek milyen hátulütői vannak? Vagy ebben az árkategóriában tudna ajánlani valami más, megbízhatóbb modellt, ami ugyanezt az élményt nyújtja? Megtisztelő válaszát várom!

Köszönettel: Zoltán

Távolról sincs vége, olvasson még
2022. június 18., 12:28 Módosítva: 2022.07.12 06:56
206

Kedves Nepperűző!

Legkisebb gyermekünk is (Nr3) megkezdi a bölcsit, így elgondolkodtunk a családban körbejárt és nálunk kikötött, karbantartott, 2003-as évjáratú Grand Espace cseréjén. Szeretjük, hibáit tudjuk. Viszont budapesti lakosként és úgy, hogy vegyes munkarendben 4-6-8-12 órás műszak, illetve ügyelet is lesz már mindkettőnknek és nagyszülők vidékiek, így még több rohangálás lesz az életünk, ami BKV-val ennyire sem fog már menni.

Gondolkoztunk, mit lehetne csinálni: második autót nem nagyon szeretnénk, mert nincs sehol saját parkolónk (és utcai parkoló amúgy is necces 1 autóval is), illetve a 13. kerületben egyre drágul a második autóra a matrica ottlakóként is. Viszont valami csoda folytán e-töltőpontokból sok van a lakás és a munkahelyeink mellett is. Ezért örülnék, ha a zöld rendszám előnyeit kihasználhatnám 7 üléssel. Ugyanis eddig akárhogy sakkoztunk, akkor volt csak béke hátul, ha felnőtt is volt ott - az Espace erre szuper volt.

A gondom: én a hibridtől kicsit fázok, 2 rendszert szervizelek. De tisztán elektromosból viszont nem nagyon látom a három kisgyerekkel, télen fűtve, autópályán Pécsre/Miskolcra zabszem nélkül lejutó autót. Létezik ilyen? Vagy engedjem el a 7 ülést, vagy vegyek hibridet, vagy maradjon Espace és egy használt e-up/Leaf/akármi városon belülre?

Köszönettel: Kálmán

Kedves Kálmán!

A 7 személy számára elfogadható méretű és kellően nagy hatótávú elektromos autók 24 millió forint körül indulnak használtan. Nem ismerem az anyagi lehetőségeit, de a kérdés alapján arra következtetek, hogy ez több, mint amit autóra kíván költeni. Ha tévedek, akkor vegyen egy Tesla Model X-et, és biztos vagyok benne, hogy örömét leli benne. Ha mégsem egy sirályszárnyas EV-SUV-ban gondolkodik, akkor a következőket javaslom.

A Grand Espace-t felesleges eladni, mert a használati értéke több, mint amennyit adnak érte manapság. Ha az állapota elfogadható és szeretik, akkor béreljen neki egy garázst a környéken, és használják kifejezetten a hosszabb utakra. A bérleti díj árát megspórolhatja a hétköznapokon használt elektromos autó tankolásán és fenntartási költségein, ráadásul így továbbra is elegendő lesz egy autónak parkolót keresni esténként.

Városi használtra a második generációs Leaf és az E-Up! tökéletes lehet, de nagy kedvencem a BMW i3 is. Sokan szeretik a Renault ZOE-t is, aminek tudásához nem fér kétség, azonban számomra egy kerekeken guruló mobil budi hangulatát nyújtja.

Ha mégsem a két autó mellett dönt, akkor vegye meg a legjobb állapotú Prius+-t, és ne féljen a hibrid rendszer fenntartási költségeitől. Remek autó, túlél szinte bármit, bár a zöld rendszám előnyeit nem tudja felmutatni. A gyerekek okán az 5 ajtós Nissan Leafre szavazok az Espace megtartása mellett.

Üdv: Balló Marci

Távolról sincs vége, olvasson még
2022. június 8., 11:55 Módosítva: 2022.06.17 06:12
274

A nyár közeledtével rendszerint élénkül a kabriók és roadsterek iránti kereslet, legyen szó használt, vagy új autóról. Ez elsősorban az eladók számára jó hír, mert tavasszal és nyár elején magasabb áron tudják értékesíteni szezonális autóikat, de a vevők is örülhetnek, mert a kínálat ekkor a legnagyobb. Zoli úgy döntött, hogy beáll a sorba, és szeretett Alfa GT-jét sportkocsira cseréli, ami lehet BMW, de az se baj, ha Porsche. A hétvégi szerelemautó mellé szeretne egy rohangászós igáslovat is, ami nem árt, ha bírja a strapát és keveset fogyaszt.

Kérdésével nem is sejti, hogy mennyire célba talált, ugyanis tavaly én is hasonló cipőben jártam. Esetemben végül a Porsche nyert, amit nyár végén eladtam, és azóta is verem a fejem a falba. Figyelem: elfogultság alert!

Távolról sincs vége, olvasson még
2022. június 6., 07:57 Módosítva: 2022.06.30 10:58
528

Kedves Nepperűző!

Családi dízel kombit szeretnék vásárolni, olyan 3 millió körül, elsődleges igény a megbízhatóság és az olcsó szerviz, így mindenképp japán vonalon keresgéltem.

A korrózió miatt a Mazda 6-ost inkább hanyagolnám, így ami szerintem szóba jöhet, az a 2,2-es Honda Accord és a 2,0 vagy 2,2 Toyota Avensis. És a kérdésem a Toyotához fűződik, mégpedig a 2,2-es dízelhez. Rengeteg cikket olvastam, hogy nem szabad megvenni, de még mindig nem tiszta, hogy a 2.2 D4D 150 LE is tiltott motor, vagy csak a 2.2 D-CAT 177 LE? Illetve olyanokat is hallottam, hogy 2010 után már a D-CAT motort is meg lehet venni. Szóval mindenképp kerülni kell, vagy a 150 LE változattal nincs probléma?

Válaszát előre is köszönöm!

Üdvözlettel: István

Távolról sincs vége, olvasson még
2022. június 1., 14:53 Módosítva: 2022.08.14 10:14
325

Kedves Nepperűző!

Külföldre járáshoz szeretnék olyan kombit vásárolni, amelynek a lehető legjobb a térkihasználása. A lényeg, 10-12 évesnél ne legyen öregebb, célszerűen dízel, a keret kétmillió forint, plusz-mínusz az apró. Ahogy néztem, a németek (VW-Audi-Skoda) ennél egy nagyságrenddel drágábbak, a Fordot inkább hanyagolnám.

Ami tetszik: J Astra 1,7-es dízellel, illetve Citroën C5, bár azoknak a többsége 1.6 HDI, amit tudtommal kerülni kell.

Ön mit javasol?

Köszönettel és üdvözlettel:

Gergő


Kedves Gergő!

A német autók egy része pont belefér a megszabott büdzsébe, és autópályás menetekre nem is választanék mást. Ideális lehetne a kétliteres CR TDI, de ez már valóban drágább, és az 1,6-os dízellel is sokan elégedetten közlekednek Európa sztrádáin.

Az 1.6 HDI-vel sincs semmi gond, ha szakértő kezek tartják karban, és a C5 kombi is remek autó, bár az életemet nem bíznám rá. A dízel Astrát végképp elengedném, mert néhány kivételtől eltekintve nem egy megbízható technika.

A felvázolt célra mindenképpen a Volkswagen csoport kínálatában keresgélnék, mert bárki bármit mond, autópályás távolságok megtételére a németek a legjobbak. Akár más márkákat is figyelembe vehet (Seat, Skoda), de az 1.2 CR TDI-t hanyagolnám, mert az már nagyon gyenge. Találkozni fog automata váltós (DSG) példányokkal is, de ragaszkodjon a manuális váltóhoz, mert autópályán amúgy sem kell sokat váltogatni, így csak felesleges kockázat lenne az automata. A Passatok drágábbak mint a keret, de egy Golf Variant megfelelhet a célnak.

Sok sikert a vásárláshoz!

Marci

Kövesd Marcit Facebookon!

2022. május 27., 16:37 Módosítva: 2022.05.31 06:15
102

Rendszeresen találkozunk elszánt férfiakkal, akik a távol maradt feleségüknek keresnek autót. Izzadnak a negyven fokos napsütésben, nyitogatják a kocsikat, beülnek, méregetnek, adatokat elemeznek, megtesznek mindent, hogy az asszony kedvére tegyenek, feleslegesen.

Ha sikerül egy minden maszkulin aspektus szerint a feminin igényeknek megfelelő verdát találni, a nőnek tuti nem fog tetszeni valami. Például a motorháztető ívének hirtelen lejtése, a külső tükrök sarkának legömbölyítése, vagy a Henna piros fényezés, miközben ő a Marrakesh vörös árnyalatra gondolt. Tudod, hiszen tavalyelőtt szerdán délután mondta is neked Ibinéni felé félúton. Emlékszel, ugye? Baszki. :-(

Az ilyen történetek vége szinte mindig ugyanaz. Az önjelölt lovag által vadászott és tökéletes állapotú autók közül általában egyik sem tetszik a hölgyeknek, mert más szempontok alapján döntenek, nem ugyanazok a preferenciák. Végül összevesznek és döntésképtelenül elmennek, vagy kiválasztanak egy stílusos betegágyat, mert annak szép formájú a ködlámpa-takarója és ledes menetfénye. Gergő most egy lépéssel előrébb jár, még nem szívatta meg magát az élő show-ban, először online érdeklődik.

Íme levele:

Távolról sincs vége, olvasson még
2022. május 24., 18:20 Módosítva: 2022.05.31 06:15
743

Kedves Nepperűző!

Sajnos olyan helyzetbe kerültem , hogy totálkárra törték szeretett ufó Civicemet, és eközben a gyerek is úton van. Nagyon szerettem a kis Civicet, és sokat is foglalkoztam vele, de nem szeretnék újra ilyen autót venni érzelmi dolgok miatt. Ezért is szeretném a segítségét kérni.

Nagyon szemezek a 6-os Mazdával, főleg a második generációssal. Sajnos nem találok olyan sok információt mint pl. az ufó Civic kapcsán, ezért szeretném kérni a segítségét. Főleg a rozsdásodással kapcsolatban. Azt olvastam, hogy ennek a szériának már jóval jobb az alvázvédelme, de persze ha netalán hozzám kerülne egy 6-os Mazda, akkor alvázvédelemmel kezdeném.

Előre is köszönöm szépen a válaszát! További szép napot!

Üdvözlettel: Gábor

Kedves Gábor,

részvétem a Civic kapcsán, remélem, hogy senkinek sem esett komoly bántódása. A Mazda-tulajdonosok többsége meg van győződve arról, hogy az általa birtokolt széria már pont nem rozsdásodik. Az első szériás hatosok gazdái pedig büszkén ecsetelik, hogy az ő autójuk már abban a hónapban gyártódott, amikortól nem rohadnak annyira. A gond az, hogy ez mind hülyeség, mert a GH, vagyis a második generáció ugyanúgy hajlamos a korrózióra, mint elődje. Sőt, a jelenleg futó szérián is látjuk a kezdődő jeleket, ötévesen rozsdás a pótkerékdob, a hossznyúlványok, a kipufogó stb.

Én azt javaslom, hogy hamarosan családos emberként ne vegyen GH-t, nézzen inkább helyette egy Avensist vagy Accordot. A felületi rozsda japán autó lévén ezeket sem kerüli majd el, de a mérték messze nem ugyanaz. Inkább költsön majd a babára, mint karosszérialakatosra. Ha mégis a Mazda 6 mellett dönt, azzal mindenképpen számoljon, hogy eladni tortúra lesz, mert sokan félnek a típustól a már ecsetelt problémák miatt.

Üdv: Marci

Kövesd Marcit Facebookon!

2022. május 18., 11:51 Módosítva: 2022.05.22 15:43
126

Rekordon az infláció, a szomszédban lőnek, a világ forrong, erre Péter egy Business felszereltségű négyéves Ford Kuga tulajaként attól tart, hogy túl drága lesz a kinézett Lexus időszakos szervizelése! Hát ember az ilyen? Peti, ez most komoly?!

A szegényebb átlagpolgárok hasonló gondolatokkal illetik a menőbb autókról álmodozókat. Szinte minden alkalommal hallom a susmorgást, amikor drágább járgányok mellett sétálunk el ügyfeleimmel a telepen. Péternek viszont nemcsak joga előzetesen vizsgálódni a fenntartási költségekről, de igaza is van, hogy a döntésnél figyelembe veszi ezeket. Az irigykedők pedig kénytelenek elfogadni, hogy nem kényszeríthető mindenki Skoda Favoritba, és azt is, hogy nem mindenki csaló, aki megteheti, hogy fasza kocsit vásároljon magának.

Távolról sincs vége, olvasson még
2022. május 13., 13:45 Módosítva: 2022.06.01 17:20
311

Az üzemanyagárak emelkedésének lehetősége sokakat megijesztett, és elkezdtek alternatív megoldások után kutatni. Akik megtehetik, azok nagy hatótávolságú elektromos autót vásárolnak, a kevésbé tehetősek pedig ugyanezeket választják használtan. Néhány millió forintért szintén megoldást nyújthatnak a hibridek . Végső esetben a dízelek is, a bizonytalanság ellenére, hisz nem tudni, Magyarországon terveznek-e a németekéhez hasonló behajtási tilalmakat a régi dízeleknek.

Itt jönnek képbe az LPG-hívők, akik a jelek szerint mára egyre kevesebben maradtak. Az elmúlt években nemcsak a gáz ára emelkedett drasztikusan, hanem a beépítendő szetteké is, a munkadíjjal együtt. Egy ilyen átalakítás egy átlagos négyhengeres autó esetében 2-300 ezer forint az extráktól függően. A kész rendszert tovább terheli a hatósági engedély és a tervezési díj is, majd kétévente a műszaki vizsga előtti nyomáspróba és tízévente a tartálycsere ára.

László a lányának keres olcsó városi kisautót:

 

Üdvözlöm!

A lányomnak szeretnék egy kis városi, olcsón üzemeltethető járgányt, minél olcsóbban, minél fiatalabbat és minél kevesebbet futottat. Egymillió forint környékén szembe jöttek az LPG-vel szerelt benzines Dacia, Renault, Fiat modellek. Mi a véleménye ezekről, megérik? Mit kell néznem? Mire figyeljek? Most a benzin drágulásakor jobban megéri ? Köszönöm.

Távolról sincs vége, olvasson még
2022. április 18., 15:15 Módosítva: 2022.04.20 06:15
244
 

Kedves szakértő!

Olyan kérdéssel fordulnék hozzád, hogy szeretnék vásárolni egy autót, amivel hajószállítót vontatnék. Olykor 1000 kilométeres távolságon is. A vontatmány 1500 kg körül lenne. Azt szeretném kérdezni, hogy tudnál-e esetleg olyan autótípust ajánlani, amivel megbízhatóan és problémamentesen tudnék dolgozni, illetve az autó megfelelő műszaki állapotban tartása sem kerülne éves szinten milliókba. A vásárlásra szánt keret sajnos elég szűkös, 2-3 millió forint lenne. Válaszodat nagyon megköszönném, és mérhetetlenül sokat segítenél abban, hogy merre induljak el.

Tisztelettel: Ádám

Távolról sincs vége, olvasson még
2022. április 17., 14:31 Módosítva: 2022.04.26 12:11
130
 

Kedves István!

Autóvásárlás előtt állok, két típust néztem ki, mindkettőből 6-8 éves, 5 ajtós verzióban gondolkodom: Opel Astra 1,4T vagy 1,6T benzines motorral, illetve Ford Focus III 1,6 vagy 2,0 benzines motorral. A keret kb. 3 millió forint, plusz a vásárlás utáni szükséges kiadások. Mindkét autóról hallottam jót is, rosszat is, mindkettőnek vannak olyan elemei, amibe kicsit beleszerettem, mint például az AGR ülés vagy a szuper futómű. Szabad automatában gondolkodni vagy inkább a kézi váltó? Melyik milyen rejtett csapdát tartogathat? Van helyettük más opció?

Üdvözlettel: Pali

Távolról sincs vége, olvasson még
2022. április 11., 14:12 Módosítva: 2022.06.04 15:05
Tisztelt Nepperűző!

Autóvásárlás előtt állva kérném ki tanácsát. Eddig egy Opel Astra G Cabrio gazdája voltam, közel öt éven át. Most váltani szeretnék, és maradnék a nyitott vonalon, de mivel jelenleg nem megoldható a garázsban tartás, ezért egy keménytetős kabrióra gondoltam.

A ráfordítandó összeg 1,8 és 2,5 millió forint között van. A fogyasztás mértéke nem játszik szerepet, tudom, ha ilyen ló kell, legyen pénz abrakra is. Az autó négy évszakosan lenne használva, minimális városi (vidéki kisváros), inkább városok közötti, 30-100 kilométeres távokra.

A kinézett példányok, a motorok megjelölésével, a tetszési index sorrendjében, tehát a sor elején a személyes kedvenc:

1) Peugeot 308 2.0 HDI

2) Opel Astra H 1.8 benzin

3) Ford Focus 2.0 benzin

4) Volkswagen Eos 2.0 TDI

5) Volvo C70, itt nincs ötletem a motorválasztásra

Természetesen szívesen veszem, ha egy adott típusnál más motorválasztást tart jobbnak.

Válaszát előre is köszönöm!

Balázs

Kedves Balázs!

Az ön által felsorolt motorok rendben vannak, nem húznám ki egyiket sem a listáról. A Volvo esetében vagy a 2,4-es dízelt vagy a 2,4-es benzinest venném leginkább. Mindkettő nagyon sokat kibír, a benzinesnek olcsóbb lesz a szervizelése, a dízelnek a fogyasztása. Az Eos és a Focus esetében már láttam elég rozsdásakat is. Az Eos esetében az első sárvédőív teteje, küszöb, hátsó kerékív volt rozsdás, a Focusnál az első sárvédő alja és a küszöb találkozásánál, a hátsó kerékívnél. A többire annyira nem jellemző a rozsda, a Peugeot első sárvédője emlékeim szerint műanyagból van.

A tető egy lehetséges problémaforrás, mert mindegyiké elég bonyolult szerkezet, és mindegyik típus esetében láttam már rossz tetőt. A probléma sokszor nem is olyan nagy, csak meg kell találni azt az embert, aki ért hozzá. Na, ez a nagyobbik feladat. Nekem a Volvo tetszik ebből a felsorolásból a legjobban, és 2,4-es benzinessel venném, de nem akarom rábeszélni. Nézze meg mindet élőben, hogy melyiknek a hangulata fogja meg leginkább, melyikben érzi egyből otthon magát.

Üdvözlettel:

-Becsületesnepper-

2022. április 10., 12:59 Módosítva: 2022.04.20 06:16
177

Tisztelt Kroneraff István (Kedves Kopasz)!

Régi rajongó vagyok, újabban házas is. Sőt, még telkezésre is adom a fejem épp, egy hegytetőn. Izgalmaim szellemében itt az idő hozzád fordulnom. Egy 2011-es, Volvo V50 1.6 D2 R-Design büszke, gondos gazdájaként most mégis váltanom kellene.

Egy telekjáró, a Ssangyong Actyon Sports kóborol a gondolataink közt asszonypajtival. A népítéletek nagyon hasznosak. Saját elképzelés alapján a pickup értéktartó, koreai automata, 2.0 dízel (141Le) meg hasonszőrűen a japántechnikához tartós lehet.

Valahol 600 ezer kilométerrel, porlasztó gondokkal árulják a 2007-as típus olcsóbbjait itthon. Építkezés gyanúja miatt a mi családi mindenesünk/hű társunk lehet elméletben? Egy 2008-as, automataváltós, kétliteres dízelt néztünk ki, 180 ezer kilométerrel. Van ami gyakoribb hibája lehet a típusnak? Kössük fel a gatyát, ha gond van? Hegyre fölcipelni a betonkeverőt és ehhez hasonló, nagyobb terheléseket  az automataváltója bírja?

Köszönettel, András

Kedves András!

A Ssangyong Actyon egy, a piacon nem, vagy alig létező autó. Én harminc éve vagyok autókereskedő, de ilyen autót utcán is alig láttam, de mellette még sosem álltam. A válasz írásakor két darab ilyen autót árultak. Pont emiatt a ritkasága miatt nincs is vele tapasztalatom.

A motorjától érzésre nem félnék, mert koreai, de fogalmam sincs a váltó, hajtás tartósságáról, a kaszni rozsdásodási hajlamáról. Én inkább a ritkaságából adódó jövőbeli kockázatokra hívnám fel a figyelmét. Ha karambolozik, bontott alkatrész sehol sem lesz. Ha van egy komolyabb műszaki meghibásodás vagy törés, előfordulhat az a helyzet, hogy meg kell vennie egy komplett autót, hogy legyen alkatrész. Értem, hogy csábító az alacsony ár, de a ritkasága miatt vannak kockázatok.

Üdvözlettel:

-Becsületesnepper-

2022. február 13., 14:27 Módosítva: 2022.02.20 15:04
232

Kedves Nepperűző!

Első autó vásárlása előtt állok. Pontosabban jövőre tervezem, addig egyelőre csak információt gyűjtök. 11 éve motorozom, de most már szeretnék egy négykerekűt a család miatt. Rengeteg videót néztem a használt autókról, de jobb szeretném, ha egy szakértő mutatna nekem utat.

Erősen szemezek négy típussal:

1) Hyundai Getz 1.3 GLS Cool (2004-2005)

2) Volkswagen Lupo 1.4 (2000-2005)

3) Toyota Yaris 1.3 (2004-2006)

4) Fiat Panda 1.2 Dynamic (2003-2010)

Városi használatra szánnám, és évente maximum pár alkalommal nagyobb, autópályás utazásra. Ön szerint melyik az ideális és a leginkább megbízható? Melyik az a típus, amibe beleáshatom magam?

Előre is köszönöm a segítséget.

Tisztelettel: Endre

Kedves Endre!

Ebből a felsorolásból a Yarist és a Getz-et választanám. Az 1,3-as Yarisban van elég erő az esetleges autópályázáshoz is, vezérműlánc van benne, ha az előző gazdája cserélte az olajat, akkor az a lánc örök élet, plusz egy nap. A Getz is javasolható, a koreai autógyátásnak abból a korszakából származik, amikor már jók voltak az autók, de még nem európai formanyelv szerint voltak rajzolva. Nagyon megbízható, stabil technika. Itt majd vezérlést kell cserélni, mert ebben már szíjas van.

Üdvözlettel:

-Becsületesnepper-

2022. február 10., 15:01 Módosítva: 2022.02.18 15:48
223

Kedves Nepperűző!

Idén szere,tnék Mercedest vásárolni. 2005. előtti CLK 200 vagy W202-es szériájú C 180 vagy C 200 érdekelne benzinmotorral, manuális váltóval. Ezek a forma miatt tetszenek, nem baj, hogy régi, nem igénylek sok extrát, egyedül az ezüst vagy fekete szín lenne fontos. Éves szinten pár ezer kilométert teszek meg, vagyis még sokat kibírhat nálam. Nagyjából egymilliót tudnék rászánni, és hosszabb távra, akár 5-10 évre terveznék az autóval. Érdemes lehet megvenni ilyen autót és ha igen, elsősorban hol keressek ilyeneket? Szegeden élek, a környéken sok a túlárazott rom, ezért bármilyen keresési, illetve más hasznos tanácsot szívesen vennék.

Előre is köszönöm!

Kedves Kérdező!

Sajnos a rendelkezésre álló keret miatt kompromisszumokat kell kötni, a nagyon patent Mercik nem ennyibe kerülnek. A jó állapotú autók kezdenek hobbiautóként funkcionálni, a kevésbé jókat elhasználják. Ilyenkor szokott kialakulni egy szakadék árban a jó és a rossz között, a jó egyre jobban felértékelődik.

A típusra egyébként is jellemző a rozsdásodás, aminek a kijavítása a legdrágább. A válasz megírásakor hetvenhat benzines CLK-t hirdetnek 2005-ig, ebből tizenhat van egymillióig. Ebből az következik, hogy a kínálat legaljáról tud válogatni, ami előrevetíti azt, hogy vackokat fog nézegetni, kis szerencsével belefuthat jóba is. Azt, hogy mi van túlárazva, a jelen bolond piaci körülmények között nehéz eldönteni, de egy biztos, a szépnek már nem lefelé megy az ára. Én még spórolnék egy kicsit, és a drágább, rozsdamentes példányokat venném. A legjobb lenne egy Olaszországból származó darab.

Üdvözlettel:

-Becsületesnepper-

2021. augusztus 24., 10:50 Módosítva: 2021.09.21 14:13
72

Tisztelt Becsületes Nepper!

Jelenleg egy 2009-es dízel Toyota Avensis tulajdonosa vagyok. Munkahely változtatás miatt már felesleges a dízel. Ami érdekel minket:

-Honda Jazz 2009- hibrid vagy szívó benzin.

-Toyota Pirus III

Én a sima szívó benzint gondoltam, de érdekelne hibrid is. Na de erről semmi infót nem találok.

Üdvözlettel,

Norbert

Távolról sincs vége, olvasson még
2021. június 13., 08:51 Módosítva: 2021.07.11 07:24
130

Kedves Becsületes Nepper!

Kisbusz vásárlás előtt állok. Abszolút hobbiautónak használnám. Baráti társasággal fesztiválra, barátnővel vadkempingre, horgászathoz és ehhez hasonlók. Városban maradnék a tömegközlekedésnél.

Az anyagi keretem 1 millió forint. Rengeteg cikket olvastam, mindenki nyilván a saját autóját, autómárkáját isteníti.

Ilyen árkategóriában 2 márka, 2 típusára szűkült a leendő autók köre A T4-es transporterek és a Ford Tranzitok. (A Vitók tudom, hogy a legrozsdásabbak mind közül, ezért is esett ki)

Nem értek az autókhoz ezért szeretném segítségét kérni, hogy melyik a megbízhatóbb, melyikre kell kevesebbet költeni. Transporterekből ugye a legújabb T4 2000-2001 körüli, Tranzitokból van 2004-es is amit láttam hirdetésben. Tudom, hogy öreg autók és úgyis mindig kell majd rájuk költeni, de vajon melyik az amelyikkel kevésbé fordulhat elő probléma?

Illetve, érdemesebb-e venni 5-6-700 ezer forintért és rákölteni 2-300 ezer forintot, kicserélve sok alkatrészt, vagy inkább drágábban 8-900 ezer körül, kevesebb ráfordítással?

Válaszát előre is köszönöm

Domonkos

Távolról sincs vége, olvasson még
2021. június 11., 11:00 Módosítva: 2021.06.14 19:06
279

Tisztelt Becsületes Nepper!

Olyan horgászós autó vásárlását tervezgetem, amit azért a hétköznapokon is lehet érdemben használni. A két legfontosabb szempont talán a kapcsolható összkerék és a fenntartható fogyasztás.

Nagyjából 1-1,5 millió a keret. Az eddigi "kutatómunkám" alapján a Jimny tűnik tökéletes választásnak, de abból a nem teljesen leéltek inkább többe kerülnek. Ekkor jött képbe az Opel Frontera, főként a 2.2-es és 2.3-as dízelmotorokkal. Ezekből látszólag szépeket lehet találni 1 millió forint környékén, de meglehetősen vegyes véleményeket olvastam róla. Szabad ilyen autót venni ennyiért? Mire kell különösen odafigyelni? Vagy érdemesebb lenne még spórolni egy Jimnyre?

Köszönettel,

Máté

Távolról sincs vége, olvasson még

Rovatok