Válaszában kérem vegye figyelembe, hogy alapvetően nem akarom visszacsinálni a vételt, hanem azt szeretném, hogy kártalanítsanak. Nem csak a pénz miatt (bár az is fontos), hanem elsősorban azért, mert vérlázítónak tartom hogy relatív nagy összeget fizettetnek ki velünk és a nyújtott szolgáltatás pedig egyenlő a semmivel.
Véleményünk szerint, ha egy oszlop dől el, akkor nem vízszintes csíkot húz az autó kilincsének magasságában a bal tükörtől a bal hátsó sárvédőig, hanem lefelé húzódik a küszöb irányába, valamint nem üti le a festéket az ajtók szélénél. Látszólag tipikusan olyan sérülések voltak a sértett gépkocsiján, amit egy másik autóval való találkozás okoz, de az én járművemen külső sérülés nem volt látható mint azt a rendőr meg is állapította.
A kistehergépkocsit magáncélra használom, ugyanúgy, mint más a maga személyautóját. Az autó az én nevemen van, céges vállalkozásom nincs. Ennek ellenére a rendőrök minden igazoltatásnál kérik a menetlevelet. Egyes rendőr ismerőseim szerint nem kellene menetlevelet vezetnem, mivel saját tulajdonom az autó, és a benzinpénzt sem számolom el sehol.
A bűncselekmény elkövetését tükröző "AF" jel a veszélyesebb kategória. Mivel ha nem ismert a jármű eredeti tulajdonosa, az bármikor felismerheti és elperelheti azt, illetve külföldre utazáskor a vámosok előszeretettel ellenőrzik az ilyen járműveket és pozitív eredmény esetén a járművet utasaival, poggyászokkal és a házi ebbel együtt feltartóztatják.
Immár elismerte a szerviz, hogy a motor hibás (a dugattyúk gyártási hibásak) és azt ajánlották fel, hogy kicserélik a teljes motort. Én erre megjegyeztem, hogy a gépkocsi ezáltal értékcsökkentté válik. Állításuk szerint az új motornak is ugyan az lesz a száma - ez önmagában is elég nehezen hihető - tehát a motorcseréről csak ők és én mint tulajdonos tudunk majd.
Tisztelt Doktor úr! Vajon az állítólagosan elkövetett szabálysértést követő 6 hónapon belül kell megindítani az eljárást, avagy a jelzett időn belül kell (jogerős?) határozatot hozni?
Mivel többszöri érdeklődésemre közölte, hogy nincs készen a gépkocsi, de visszafizeti a vételár előleget, e mellett döntöttem. Mikor személyesen elmentem a pénzért, minősíthetetlen jelzőket használva tudtomra adta, hogy ezt már elköltötte, esze ágában sincs visszafizetni, ám az autó még mindig nincs kész.
Mivel a jármű vámárunak számít, így harmadik személynek nem adható át. Szerencse, hogy az intézkedő rendőr - ahogy ezt már megszokhattuk - nem állt a helyzete magaslatán és nem tudta, hogy vámbűncselekményt követnek el. Ezért azt ajánlom, hogy a külföldi rendszámú jármű használatával hagyjanak fel.
Tisztelt Autójogász! Úgy tudom magyar állampolgár (csak magyar, azaz nem kettősállampolgár) nem vezethet Magyarországon csak magyar rendszámú autót. De ha az én édesanyám litván állampolgár, akkor én nem vezethetem (magyar állampolgár vagyok) itthon a litván rendszámú autóját?
Tisztelt Autojogász! Külföldön dolgozom most egy jó ideig, és külföldi rendszámú autót kaptam a cégtől, amivel néha Magyarországra is el szeretnék utazni. Kell-e valamilyen papírt intéznem a magyarországi használat miatt, vagy nyugodtan közlekedhetek az autóval, akárcsak más országokban teszem azt?
Két hét után az új autó motorján egyre hangosodó ciripelő, az ékszíj csúszásához hasonló, de attól azért eltérő hang jelentkezett. A szervizben ékszíjcsere, újabb két hétig rendben, majd ismét a hang. El kell-e fogadnom, hogy ugyanazzal a hibával hatodszor viszem az autót szervizbe?
A kérdésem az, hogy a műszaki vizsgán követelmény-e a harmadik féklámpa olyan személyautón, melyen az nincs gyárilag felszerelve.
Bár a papírok látszólag "rendben" vannak, azért figyelmes szemlélőnek feltűnhet, hogy a motorszám nem egyezik a forgalmiban szereplővel, ami kissé idegesítő. Esetleg valahol anonim le lehet ellenőrizni az "új" motor tiszta múltját? Azért jellemzi a magyar helyzetet, hogy az autó idegen szívvel jó tíz éve él Magyarhonban zavartalanul.
Átadtam az üzletkötőneki a Providencia által adott igazolást, miszerint az autó 2001-ben B9 besorolású. Viszont most az Argosz a negyedéves csekkel azt írta nekem, hogy besorolásom csak B6. Telefonon megkérdeztem őket, mi miatt minősítettek vissza, azt a választ adták, hogy a tulaj kora szerint utánaszámoltak és nem lehet kor szerint B9. Azt mondták, hogy nem is volt akkor még jogosítványa a tulajnak.
Este gyakran későn érek haza, és akkor már csak a szomszédos bírósági épület előtt található parkolóban tudok megállni. Ott viszont kint van egy várakozni tilos tábla, amely reggel 8-tól, délután 4 óráig tiltja a várakozást a nem bírósági dolgozók részére.
A motor hangszintjének emelkedése nyilvánvalóan hangszigetelési problémát mutat. Emiatt a jármű cseréje, jogi kifejezéssel élve "a kellék szavatosság" érvényesítése általában nem lehetséges, mivel minden jármű típusnál a zajszintet tűréshatárokkal határozzák meg. Vélhetően az Ön által érzékelt hangosabb motorhang még megfelel az előírásoknak.
Egy német ismerősöm kölcsön adná az autóját, hogy hazamenjek vele Magyarországra. A kérdésem az lenne, hogy ez megoldható-e és amennyiben igen, hogyan. Vajon milyen papírok kellenek hozzá - pl.: ilyet találtam a neten: illetékes hatóság által láttamozott munkavállalási engedély - de mi ebben az esetben az illetékes hatóság?
Tisztelt Mándi úr! Kérdéseim a gépjármű üzemben tartójára vonatkoznak. A természetes személyként birtokolt autómnak lehet-e egy másik természetes személy az üzemben tartója? Ha igen, akkor mit kell ehhez tennem? (szerződés, okmánybélyeg, stb.) A kötelező biztosítást vajon fizetheti-e az üzemben tartó?
Pár hete balesetet szenvedtünk, aminek az oka piroson való áthajtás. Szerintünk - mivel többen ültünk az autóban - a másik fél hajtott át pirosra váltó sárgán, szerinte mi piroson. A rendőrség kiérkezéséig a másik fél szerzett egy tanút (érdekes módon, telefonon).
Tisztelt Mándi Úr! Megtagadhatja-e a kötelező felelősség biztosítóm az általam okozott kár, a károsult gépkocsijának javítását fedező összeg kifizetését a károsult felé, ha a baleset után a bejelentő lapot nem a helyszínen töltötték ki?
Az "Elsőbbségadás kötelező" táblát a legutóbbi látogatásom óta elfújhatta a szél, alapos (kiszállásos) vizsgálattal is csak a lyukat találtam meg az aszfaltban. Az a 3 irány, ahol nem látható tábla, ezáltal egyenrangú lenne? Fel kell-e ismernem a szembe jövő forgalom számára állított stoptáblát és ebből következtetni, hogy az én oldalamon is lehetett ilyen?
Sajnálatos esemény történt az egyik cégautónkkal. 2000. október közepe táján egyik munkatársam némi sürgős teendővel együtt egy 30-as táblánál kb. 75-tel haladva lefényképeztette magát. A BRFK-tól márciusban jött meg a nevezetes adatbekérő lap. Munkáltatóként kérhetem-e az elkészült fénykép másolatát? Mi van akkor, ha a fényképről vagy a nyilvántartásunkból nem megállapítható, hogy ki vezette a cégautót?
Ha az autó mind a négy kerekével az utcán állok meg (ahol egyébként kijelölt parkolóövezet van) a Dohány utca forgalmát akadályozom. Adott esetben, mivel trolibusz is jár arra, a busz az autóm fél hátát magával viheti. Az adott helyen más módon, biztonságosan nem lehet parkolni, ezt az is alátámasztja, hogy minden ott parkoló autó hozzám hasonlóan volt leállítva.
A gépkocsit 4 éve vásároltuk, a forgalmi engedélybe beírt adatainkban egy alkalommal történt egy lakcímváltozás. Ha a körözés kiadása óta még csak telefonon sem érdeklődtek nálunk, akkor mi lehet az indoka az azonnali lefoglalásnak. A feleségem személyesen adta be a panaszunkat az eljárás ellen, de akarata ellenére ott tartották egy másfél órás újabb tanúkihallgatáson "addig innen ki nem megy, amíg alá nem írja".
Áll itt hazánkban egy osztrák ismerősöm tulajdonában lévő 1978-as Merci. Magamévá tehetem valami úton, vagy sem? Még a bizonyos AF-től sem riadok vissza