Totalcar Vakbarát Hírportál

Gumipor

Könnyed autós tartalmak a Totalcaron

Totalcar
2021.12.02. 13:57

új hír érkezett, kattintson a megtekintéshez!
  • A bármit fapadosítani képes magyar virtuáltuner, X-Tomi általában jó érzékkel reagál a felkapott témákra, ahogy azt tette most is, amikor a legújabb hazai autónak, az új S-Cross-nak esett neki friss munkájában. A munka pedig a bevett fapadosítás volt (fényezetlen elemek hada, acélfelni), amivel megmutatja, mivel lehetne még lejjebb nyomni az S-Cross mostani 6 millió 90 ezer forintos alapárát.

    X-Tomi rengeteg más munkáját megtalálod a holnapján, ez itt pedig egy vele készült interjúnk a múltból.

  • Túl sok volt a baleset, 20 km/h-ról 10 km/h-ra csökkentik a villanyrollerek végsebességét Párizsban. A francia fővárosban csak bérelhető villanyrollerből 15 ezer darab elérhető, és nagyjából a megjelenésük óta téma a közveszélyességük. Idén júniusban történt egy halálos gyalogosgázolás, az egész idei évben pedig 300 dokumentált közlekedési balesetnek volt részese elektromos roller, nem előzménytelen tehát a szigorítás.

    Az új szabályozás hatékonyabban szankcionálja majd a járdán rollerezést, és a gondtalanul hátrahagyott rollereket is. Hogy a végsebesség-korlátot a magán használatú e-rollereknél hogyan tartatják be, még nem tudni, a bérrollereknél ez az üzemeltető felelőssége lesz. A városvezetés most megvárja, hogy ezt milyen hatékonysággal sikerül elérni, illetve hogy az mennyire látszik majd meg a baleseti számokon, de még az is be lett lengetve, hogy ha a szigorítás nem hoz drasztikus javulást, annak akár a villanyrollerek kitiltása is lehet a vége.

    (HVG)

  • Elhiszem, hogy kiakadtál, mert a BMW egy lapon emlegeti az XM-et a középmotoros M1-essel, mint önálló M-es modell, de sajnos ezzel a gondolattal meg kell barátkozni. Amíg konnektorról tölthető sportosnak mondott behemótok mellett lehet venni M240i-t és M3-ast, addig még nincs mindennek vége.

    Ahogy több autógyártó, úgy a BMW is különféle módon támogatja a művészetet, és ennek egy bizarr formáját lehet látni ebben a klipben is, ahol a lovasok között felbukkan a két ordas nagy, világító vese, majd egy döbbenetes erődben folytatódik a tánc.

  • Mindig lehet igazán vágyni egy Ferrarira, hiszen az olasz sportautó hangja semmivel nem hasonlítható össze. Aztán ott vannak a csodálatos formák, amiket a Pininfarina stúdió vagy más neves, olasz cég készített - ezt itt épp a Bertone -, és a régi autóknak is van bőven varázsuk. Meg nyitott kulisszás kézi váltójuk, aminél kevés szebb van.

    Ez a fehér 308 GT4 viszont a legrozsdásabb Ferrari, amit csak kapni lehet. Az állapota messze van attól, amiben meg szokás látni a fantáziát. Erősen hiányos a karosszériája és a hajtása is, hiszen nincs benne motor.

    Ritka látvány az ilyesmi, hiszen a hasonló autók értéke megsokszorozódott az elmúlt években, ezért sokat restauráltak, mások igyekeznek megőrizni az eredeti formájukban fennmaradtakat. Az 1978-as autót viszont 20 ezer dollárért árulják Angliában azzal a reménnyel, hogy valaki lát benne még valamit.

  • Karan Adivi indiai művész tervezte és egyelőre csak grafikákon létezik, de a Corruptt Builds elhatározta, hogy ezzel fognak nagyot villantani a 2023-as SEMA Show-n, így megvalósul a Lamborghini V10-es motorjával töltött C2-es Corvette.

    Készítettek már Ford Mustangot egy Ferrari F430 motorjával, tehát nem új tőlük a hasonló jellegű kihívás, amikor egy középmotoros sportautó blokkját kell belógatni valami köré nem illőnek az orrába.

    Ehhez a Corvette mellett beszereznek egy 5,2 literes V10-est a Lamborghini Gallardo LP560-4-ből, amit a Huracan Performante néhány alkatrészével fűszereznek. Az biztos, hogy legalább akkorát szól majd, mint a Supra motoros Lamborghini.

  • Minden idők egyik legszebb kombija a második generációs Mercedes CLS Shooting Brake változata, melyből a négyhengeres turbódízel ellenpontjaként ott volt a CLS 63 S AMG, mely 577 lóerővel és 800 Nm nyomatékkal bőven elég a család mozgatásához.

    De nem a Pogea Racing szerint, akik az 5,5 literes biturbó V8-ast addig hergelték, amíg ki nem jött belőle 732 lóerő és 1114 Nm nyomaték. Ehhez a hűtőrendszert és a motorvezérlőt is alaposan átdolgozták.

    Már gyári formájában is 3,6 másodperc alatt gyorsul 100-ra, de leginkább a végsebességét tolták ki 330 km/óráig. A brutális számok mellé pedig megalkották az üléshez passzoló bőrrel és varrásokkal díszített ülésmagasítot. Mégis csak egy családi kombi ez.

  • Távozott az ikonikus trió, de a Top Gear nem áll meg és töretlenül gyártják a látványos videókat mindenféle lehetetlenül drága sportautóról is, melyekhez nagyon komoly technikával készülnek a stúdióban felvett vágóképek.

    Ezt mutatja meg most egy videóban a Top Gear sorozat rendezője, Jon Richards. Különböző fényeket, lángszórókat és egyéb trükköket használnak ahhoz, hogy a kipufogó hangja alá olyan képsorok kerüljenek, amiket háromszor tekerünk majd vissza.

    Szóval így készül a Lamborghini Huracan STO kipufogójából kiszaladó víz, a Sián mögött felbukkanó lángok és lettek hangsúlyosak a Dallara Stradale vonalai.

  • Versenyeken induló sirályszárnyas tette legendává az SL-t, de a sportos Mercedes hamar felvette a nyitható tetős kabrió szerepét. Az 1971-től 1989-ig gyártott R107-essel viszont nem csak Bobby Ewing krúzolt, hanem durva Trans Am versenyautó is épült belőle a '80-as években.

    Kevés maradt meg az eredeti SL-ből, ez sokkal inkább egy arra emlékeztető, kiszélesített üvegszálas karosszéria, amit egy acél térvázra húztak. A Michelob szponzorálta autót dupla Holley karburátoros 4,5 literes V8 hajtja.

    Loren St. Lawrence versenyzett vele az 1982-es szezonban, de a csapat legjobb eredménye abban a szezonban a hatodik hely volt. Viszont az utcai autóhoz képest radikálisan más SL versenygép mindig jól néz ki.

  • Rengeteg feltűnően szép, luxus- és sportautókkal foglalkozó kereskedés van a világon, de mind közül az egyik legnagyobb a németországi Hollmann, ahol egy piros Ferrari szinte már hétköznapi.

    40 millió dollárnyi autó parkol náluk, csillognak a tökéletes fényezések a hatalmas csarnok lámpái alatt. Mercedes-Benz SLR McLaren 722, Lamborghini Aventador SVJ, Ferrari F40 LM, 6X6-os Mercedes G-osztály és friss Maserati MC20 is van raktáron.

  • ... az eredmény pedig pont olyan lett, amit előre várnál. A hétvégi ralikrossz-világbajnokság pályájára gurult ki Andreas Gülen, a Nürburgring egy instruktőre egy Formula BMW-vel. A pálya hol a ring aszfaltján, hol a bukóterében kanyarodik, ezekkel a vegyes körülményekkel küzdött Andreas az alig féltonnás formulaautóval. 

  • Akármennyire is vágyik rá a közönség, Európában - valószínűleg az emissziós normák miatt - nem fogják árusítani az új Nissan Z-t. A napokban előkerült néhány kép az autó leendő brosúrájából, ezen kívül egy videót is kerített róla a motor1.com, amin már Sacramento egy utcáján gyorsul az autó.

    A felvételen látható Z ugyan a 9-gangos automatával van szerelve, de hogy tényleg fájjon, hatos kéziváltóval is lehet majd kérni. Ha esetleg ismerős a hang, nem tévedsz, a Z-t ugyanaz a VR30DDTT motor hajtja, mint az Infiniti Q60 Red SportotNincs mit tenni, elvtársak, bízzunk a szürkeimportban.

  • 1990-ben mutatták be a Lamborghini Diablót, ami az 5,7 literes V12-esének 492 lóerejét kizárólag a hátsó kerekeken át küldte az útra. Öt évvel később érkezett a Super Veloce, vagyis SV változat, ami majdnem tíz év kihagyás után hozta vissza a típusjelzést - előtte a Miura viselte a két betűt. Diablo SV-ből azonban két fajta is készült, a ráncfelvarrás előttiek még 517 lóerőt, a 1999 utániak pedig 536 lóerőt tudtak. Érdekesség, hogy a facelift után az SV lett az alapmodell, a sima Diablo pedig nyugdíjba vonult.

    Az  NM2255 Car HD Videos csatorna egy 1997-es példányt állított a mérőpadra, érdekes lesz látni, hogy mennyi maradt a szívó V12-es teljesítményéből majd' negyed század és 37 ezer kilométer után.

  • Nem hivatalos rekord, de a tesztek során 490,484 km/órás sebességet értek el Bugatti csúcsmodelljével, a Chiron Super Sport 300+-szal. Ebből az autóból mindössze 30 darabot készítenek azoknak, akik kicsengetnek minimum 1,3 milliárd forintnyi pénzt érte.

    8,0 literes, 16 hengeres, négy turbóval megfújt motorja 1600 lóerős és a Super Sportnak átdolgozták a váltóját és a hőmenedzsmentjét is. Hidegen pedig egészen hasonlít a hangja a világháborús gépekére.

  • Köztudottan veszélyben vannak a kisautók, a szedánok, sőt minden, ami nem SUV, de a legveszélyeztetettebbek természetesen a kombik - hisz azok valójában alacsony hasmagasságú SUV-k. Mi itt Európában nagyon rájuk is vagyunk csavarodva, és ha a világ legnépszerűbb villanyautójából - a Tesla Model 3-ból - is kínálnának ilyen kivitelt, lehet, hogy még inkább leuralná a piacot. A tágasabb Tesla szerepe persze a Model Y-é, de az azért nem ugyanaz, mint egy jó Touring/Estate/SW/ShootingBrake/kombi.

    A sugardesign_1 nevű virtuáltuner csinálta meg az autót, a képek alapján talán könnyebb lesz dönteni. 

    • 976
      Kéne
    • 97
      Inkább a halál
    • 74
      Nem kéne
    • 62
      Inkább a Model Y

     

  • Ha az autóiparral kombináljuk a Photoshopot, ilyen hülyeségeket kapunk. Értelme nincs, de jót lehet rajta mosolyogni.

    A művész kitartó, ugyanis egy halom autón elvégezte a beavatkozást, érdemes végiggörgetni az oldalát. Nálam az Fe40 nyert:

     Mondjuk a Po11 sem rossz:

  • Bár idehaza kevésbé elterjedtek, a gépesített parkolók egészen népszerűek a világban. Főleg olyan metropoliszokban népszerűek, amik rogyásig vannak autókkal, a rendelkezésre álló hely viszont kevés és értékes (ld. a Tokiói hajsza vonatkozó jelenetét, amikor a forgótáras parkolóházban egy Porsche és egy TVR után megjelenik Bow Wow Touranja).

    Alapvetően tehát hétköznapi dolog, de az alábbi, olaszországi Bresciában lőtt rövid felvétel egy Bond-jelenet is lehetne: villanymotorok, fogaskerekek és láncok emelnek... mit emelnek, kínálnak fel egy mandulaszínű Citroën DS-t. Méltóságtelj.

    Ha épp Lombardiában jársz, és megnéznéd:  Parcheggio San Domenico

  • Szaúd-Arábiában a medve is játék, mint a pénz. Humaid Abdulla Albuqaish sejk azzal csinál milliárdos megtekintéseket az Instagramon és a TikTokon, hogy egzotikus állatokkal (medve, oroszlán, hiéna, kígyó) és luxusautókkal (Lamborghini Urus, Rolls-Royce Wraight, Lamborghini Huracan) pozőrködik, a tartalomfogyasztó meg boldogan kattint az olcsó szórakoztatásért.

    A fenti videóban az az érdekes, hogy miközben egy Huracán vezetőüléséből kínál almával egy siheder medvét a sejk, valószínűleg az állat súlya alatt letörik az ajtó. A tulaj legyint, valószínűleg aprópénz neki az ilyesmi, de tényleg ennyire gyenge lenne a rögzítési pont?

    • 405
      Mindkettő.
    • 242
      A rögzítés gyenge.
    • 195
      A medve nehéz.
  • Rutin igazoltatásnak indult, hídról leugrással végződő autósüldözés lett belőle. Az alábbi videót Floridában vette fel egy rendőrségi helikopter hőkamerája. Ezen át nézve még a menekülésből lett nagy baleset is egész érdekes látvány, ami viszont nagyon furcsa a szemnek, az a leugrás a végén a szürke mindenféle árnyalatában.

    A 34 éves - lopott autó miatt menekülő - helyi férfi terve aztán nem jött be. A folyón át sem volt menekülőút, a rendőrség vízi egysége hamar kihalászta onnan.

  • Egy nem akármilyen közlekedési szituról készült tökéletes felvétel a holland A28-as autópályán. Egy eszméletlen autóst, miután lehajtott a pályáról, a szalagkorlát vezetett vissza az útra - ekkor jött, sőt ekkor már készen állt a pálya rögtönzött hőse, Henry Temmermans, aki észrevette az eszméletlen nő elszabadult VW-jét és a sajátjával blokkolta azt, mielőtt begurult volna a belső sávokba. 

    A VW vezetőjéről annyit tudni, hogy kórházba szállították.

  • 510 lóerő nem kevés, ahogyan a BMW M4 Competition 3,9 másodperces 0-100-a sem mondható lassúnak, ahogyan a 290 km/órás végsebességgel is lehet már látványosan haladni. Aki viszont remeg, amikor meglátja a G-Power plakettet a műszerfalon, annak az egója menthetetlenül kívánja a 700 lóerőt.

    Ez itt pedig megadja, hiszen a G-Power tuningcég ennyit facsart ki az S58-as kódú turbós sorhatosból: 700 lóerőt és 840 Nm nyomatékot. Ezzel már 330-as végsebességet is tud az M3 és M4.

    Karbon elemeket, kis szárnyat a csomagtérfedélre és 21 colos felnikre ültetett futóművet lehet még választani a hergelt M4-eshez, ha ennyi nem volna elég. A helyükben azért még rámennék az összkerekes változatra, hogy biztosan úton maradjon ez a pusztító erő.

  • Hanns-Oliver Plöger szakterülete a közlekedési és a büntetőjog, dee polgári, öröklési és szerződési jog területén is foglalkozik ügyekkel. A Berlin közelében lévő Lichtenrade-i házuk mögött lévő garázsban pedig nyolc Porsche 911-es parkol, mindegyik látványos színben a 964-es generációból.

    1993 novemberében vásárolta az első 964-esét, egy menta zöld színű kabriót, melynek fekete vászontetejét hótakaró borította, de az élénk színe megragadta.

    Kedvese, Andrea szintén kedveli a színes Porschékat és a táskájában mindig magánál tart egy DME relét, amely a benzinszivattyúhoz, a gyújtáshoz és a motorvezérlőhöz szükséges. Az eredetiség nem igazán fontos, sokkal inkább az olyan feltűnő színek, mint a Riviera Blue, Ruby Star, Violet Blue Metallic és még sok más. Meg a Speedline felnik.

  • Lágy vonalai miatt sokaknak nem a kedvence a Ferrari F430-as, de valamilyen oknál fogva nagyon kedvelem. Amennyiben valakit nem győzne meg Frank Stephenson dizájnja, akkor csak hallgassa meg a szívó V8-as hangját, és megtér.

    Közhelyes pirosban, de azért ez az F430 Spider még jobbkormányosan is nagyon vágyható autó. Nem is a világos bézs bőrbelső vagy a 17 ezer futott kilométer miatt, hanem azért a csodálatos, nyitott kulisszás kézi váltó miatt, amiből kevés jutott az F430-asokba.

    Mert mindenki a gyorsabbat akarta, meg az F1 váltón pöckölgetni a füleket, de arra az élményre, amit egy ilyen ad, csak kevesen voltak fogékonyak. Rossz oldalra tett kormánnyal egész pontosan 128-an.

    4,3-as V8-asa (közeli rokona a Maserati GranTurismoénak) 480 lóerőt üvölt ki magából 8500-as fordulaton, 4,1 másodperc alatt lezavarja a 0-100-at és 300 km/óra felett hasíthat. De ennek a rongytetősnek nem ez a lényege, hanem az élmény.

  • Abban a korban, amikor sorra jelennek meg a járatlan utakon használhatatlan terepjárónak kinéző autók, üde színfolt egy olyan modell visszatérése, mint a Ford Bronco. A leszerelhető elemek, a terepszögek mellé nem igazán fér bele az ültetés, de a SEMA Show nem az a rendezvény, ahol ezt megteheti egy olyan cég, mint a Vossen.

    Mentségükre szóljon, hogy a Bilstein lengéscsillapítók mellett az AccuAir légrugós felfüggesztést úgy oldották meg, hogy megmaradjon minden GOAT (Go Over Any Terrain) funkció a Broncóban. Szóval, ha valaki a városban porig ültetett, 20 colos felnikkel szerelt terepjáróval akar krúzolni, de hétvégén meg túrázna, megoldható.

  • Egy építőanyagokat szállító teherautó rakománya borult az úttestre az M7-es autópálya egyik felhajtóján a napokban. A szerelvény vezetője valószínűleg rosszullét miatt lassított és húzódott a padkára, a manőver során azonban a téglák vagy falazóblokkok elszabadultak.

    A sofőrt a mentők kivizsgálásra kórházba szállították, a helyszínelő rendőrök pedig megállapították, hogy a rakomány a nem megfelelő rögzítés miatt tudott elszabadulni. Emellett a pótkocsi gumija is durván kopott volt.

    Forrás: police.hu

  • Egy fogadásnak hála gurultak pályára Mika Hakkinen 1998-as, világbajnokságot nyerő McLarenjével Laguna Secában. A dugóhúzó kanyarjáról hírhedt kaliforniai pályán, ahol Forma-1-es autó ritkán jár, nem úgy az amerikai autósport mindenféle szériái, köztük a kontinens csúcs formulaautós bajnoksága, az Indycar. A sorozatnak minden évben van itt egy futama, ezért is érdekes, hogy ez a 23 éves F1 autó a napokban egy laza élményautózáson jobb kört futott a pályán, mint az idei legjobb Indycar-idő.

    A pilóta a múlt századbeli McLarenben az a Patricio O'Ward, aki a McLaren Indycar-versenyzőjeként két futamot is nyert idén a sorozatban, amivel egyúttal megnyert egy fogadást is a csapatával, ennek hála kapta meg pár körre Hakkinen MP4-13-asát. A köridő pedig, amit ezzel a 90-es évekbeli technikával futott 1:10,3 volt, ami hét tizeddel jobb, mint amit O'Ward tudott Dallara DW12-esével az Indycar forduló időmérőjén, de fél másodperccel még Colton Herta akkori pole idejénél is gyorsabb. 

    A technika mögé nézve persze annyira nem is meglepő az eredmény, a 800 lóerős, 590 kilós F1-es McLaren ugyanis erősebb és könnyebb, mint az Indycarban idén használt egyenautók. Az eredmény azért meglepő, mert egy ilyen rögtönzött próba egy féltett, történelmi értékű autóval fél úton van a teszt és az élményautózás között - messze nem mennek el az autók határaiig, azaz O'Ward egy messze nem százas körrel is gyorsabb tudott lenni egy 23 éves technikával, mint az idei Indy-vel.

  • Előzni szeretett volna egy 31 éves férfi az M35-ös úton, ami még sikerült is, de a manőver után nekicsapódott a szalagkorlátnak. Idáig egy szokványos elrontott előzésnek tűnhet a történet, de hősünket annál keményebb fából faragták, mint hogy simán megálljon egy baleset után. Nem. Bár defektet kapott és az autója is súlyosan sérült, ez se akadályozta meg abban, hogy simán továbbhaladjon.

    Végül is nagyjából két kilométernyi felnin közlekedés után döntött úgy a sofőr, hogy mégis érdemes lenne lehúzódni. A rendőrök természetesen hamar a segítségére siettek, és gyorsan ki is derítették, hogy a pilóta nem volt szomjas, ami némi magyarázatot adhat a nem feltétlenül indokolt döntéseire.

    A debreceni férfit végül előállították, a jogosítványát pedig bevonták.

  • Szerintem rég született már annyira szép Ferrari, mint a Roma. Az új belépő sportkupéjukban erősen visszaköszön a 250 GTO néhány formai megoldása, meg alapvetően is jó egy hosszú orrú, széles és lapos autót látni mostanság.

    Keveseknek engedi meg a Ferrari jogi osztálya, hogy hozzányúljanak az autóihoz, de a Novitec általában csak óvatosan tesz hozzá ezekhez a szép formákhoz. Az más kérdés, hogy szükség van-e ilyesmire. Ha az nem is, de igény az van.

    3,9 literes, biturbó V8-asát 700 lóerő fölé hergelik és 882 Nm nyomatékot hoznak ki belőle. A külső néhány karbon kiegészítőt kap, a futómű pedig 35 mm-res ültetést, meg Vossen felniket.

     

  • Kaliforniában, San Diego környékén pénzeső esett az autópályán. Nem valami deus ex machináról volt szó természetesen, ennél sokkal prózaibb az ok: egy balesetező páncélautóból származtak a bankók.

     Természetesen az emberek megőrültek a talált pénztől és a legtöbben persze meg is álltak összeszedni a váratlanul érkező vagyont. Úgy tűnik, hogy ilyenkor nem mindenkinek jut eszébe, hogy ez tulajdonképpen szimpla lopás, az viszont annál többeknek, hogy erről maradandó bizonyítékot gyártsanak egy-egy poszt formájában. Nem meglepő módon a rendőrség rontotta el a szorgalmas gyűjtők szerencsenapját, így valószínűleg az anyagi kár sem lett olyan jelentős.

  • Még mindig csodálatos, hogy a Renault-nál egy időben születhettek olyan modellek, mint az eszement Clio V6-os vagy az Avantime, ami egy limuzin. Vagy busz. Vagy kupé. Esetleg egy kicsit kabrió. Szóval sok ötlet egyetlen helyen, hatalmas ajtóval.

    Néhány évig gyártották, és csak 8557 darab készült belőle, de minden furcsasága ellenére nagyon kívánatos és modernnek ható autó ez ma is. Karottának akad egy otthon, és szintén közel került vele a bójákhoz:

    Hogy van-e értelme, arról megoszlanak a vélemények, de néha hoz meglepő eredményeket és látványos lebőgéseket is a jávorszarvasteszt, amelyen most éppen egy Avantime a főszereplő.

  • Tőlünk néhány száz kilométerre, Zágrábban épül a jövő sportkocsigyártója, a Rimac, és a márka már ott tart, hogy a tulajdonos fennhatósága alá tartozik a Bugatti is. A most készülő sportkocsijuk, a Nevera már a tesztfázis végén tart, immár az amerikai homologizáció következik, amihez azonban törésteszt is tartozik, így fel kell áldozni egyet a kétmilliós villanyautók közül.

    Nem is akármelyiket, konkrétan azt a darabot küldik a vérpadra, amelyiket a szokásos műszaki teszteken kívül a potenciális vevők próbavezetéseihez és a média-megjelenésekhez is használtak. Sőt, az előszériából is ez a kék Nevera volt az első. A tulajdonos, Mate ennek megfelelően meg is adja a módját a búcsúnak: a majdani gyár területén, földutakon, sárban veri végig az autót. 

Rovatok