A német prémiumtriót gyártási mennyiség tekintetében a BMW vezeti, de a Mercedes-Benz jobb profitrátával kecsegteti részvényeseit. Az Audi villanyautó-gyártásában ígér előrelépést.
Annak ellenére, hogy a vezetés közben telefonozó autósok komoly baleseti kockázatot jelentenek, az autógyártók egyre több képernyőt pakolnak modelljeikbe, a fizikai gombok rovására. Bár egyes kutatások szerint ez határozottan rossz irány, a Volkswagen pedig már visszakozott is a témában, egyes márkák nem tágítanak.
A Somogy Vármegyei Rendőr-főkapitányság egyenruhásai három civil gépkocsi, öt járőrautó és egy drón használatával tartottak fokozott közúti ellenőrzést Kaposváron és vonzáskörzetében. Az ittas sofőrök kiszűrésére a finn módszert is bevetették: ennek lényege, hogy az ellenőrzés helyén az összes arra közlekedő járművezetőt megszondáztatják. Negatív eredmény esetén a sofőr azonnal folytathatja útját, ám ha jelez a szonda, az érintett ellen eljárás indul.
Súlyos ráfutásos baleset történt az M0-s autóúton január elején. Egy forgalomfigyelő kamera felvette, ahogy egy tolakodó kamion először kielőzi egy társát, majd szinte fékezés nélkül belerohan az autósokba.
A koronavírus-járvány idején ütötte ki utoljára úgy az autógyártást az beszállítási lánc megszakadása, mint mostani a vörös-tengeri konfliktus.
Izgalmas lenne egy olyan világ, ahol a környezetvédelem jegyében nem kéne eltűnnie a nagy, sokhengeres motoroknak. Mennyivel jobb lenne egy hagyományos belső égésű motor, mely a benzin vagy a gázolaj helyett alternatív üzemanyaggal működik, így nem enged a levegőbe mérgező gázokat. Ezen dolgozik most a NAMX.
Óriás beruházást indít a BMW, amely során az egyik legnagyobb és legrégebbi autógyárát készíti fel az elektromos modellekre. Ha minden a tervek szerint halad, akkor 2027-től már csak elektromos autó gördül majd ki a müncheni gyár kapuján.
A modern telefonokba szerelt arcfelismerő rendszerek ha nem is elengedhetetlenek, kényelmesebbé teszik a mindennapjainkat. Most a Continental állt elő egy autókba szerelhető arcfelismerő rendszerrel.
Sokakkal együtt eleinte én is benéztem azt a magyarországi Bugatti Chiron hirdetést, ami végigfutott az interneten. Mivel számomra teljesen megfoghatatlan az összeg amiért ezek az autó mennek, simán elhittem, hogy egy valódi hirdetésről van szó. De elég gyanús, hogy kamu volt.
A Hyundai az egyik legjobb villanyautót tette le az asztalra az Ioniq 5 személyében. A kompakt crossover mutatós, remekül használható és akár 321 lóerővel, összkerékhajtással is kérhető. A gyártó igyekszik is meglovagolni a modell sikerét: hamarosan 621 lóerős, N jelölésű sportváltozat érkezik, de egy eN1 Cup nevű versenyautó is fejlesztés alatt áll.
Egy kellemes hétvégi élményautózás sokunk kedvenc elfoglaltsága, különösen, ha izgalmas kanyarokkal teli, minőségi utakon taposhatjuk a gázt. Ilyen szakaszokat találni azonban nem mindig egyszerű feladat. Legalábbis eddig nem volt az.
Sok autós múzeum van a világon, de a nashville-i The Lane Motor Museum erősen kilóg sorból. Itt ugyanis ritka, egzotikus luxus- és sportautók helyett a furcsaságokat gyűjtik. Kezdenek viszont kifogyni a helyből, így az intézmény most elad néhány kiállítási darabot. A kínálat rendkívül érdekes.
Ahogy szeptemberben mi is megírtuk, az Európai Parlament elé került egy zöldpárti javaslat, amely ketté bontaná a jelenleg ismert B kategóriás jogosítványt. Lenne egy korlátozott formája - mint a motorkerékpároknál - és egy korlátlan, a B+. A javaslatot sokan kritizálták - úgy tűnik, eredményesen.
Éjszaka az ember hajlamos bátrabban közlekedni az üres utakon, pedig a látási viszonyok miatt ilyenkor könnyebb benézni egy balesetveszélyes helyzetet. Ezt nem mérte fel az a BMW-s, aki keresztben vágódott ki a Váci útra.
Felmérést készített a navigációs rendszereket gyártó TomTom azzal kapcsolatban, hogy a világon mely városokban a leglassabb az autós közlekedés. Ennek a felmérésnek a nyertese - vagy inkább vesztese - idén másodszorra is London lett, amihez képest Budapest nem is vészes.
Különös esetet rögzített egy fedélzeti kamera nemrég Budapesten az Orbánhegyi úton. Egy suzukis egyszer csak sodródni kezdett, majd némi ijesztő közjáték után az oldalára borult.
Rövidesen óriási áremelésre számítanak Kubában, akár 400 százalékkal is emelkedhet az üzemanyagok ára. Ezt a rossz gazdasági helyzetre hivatkozva, több költség emelésével együtt jelentette be az ország kommunista kormánya.
Úgy tűnik, a villanyautós forradalomban kissé lemaradt Honda végre összeszedi magát, és teljes gőzzel az elektromos átállásra koncentrál - ez érződik legalábbis a közelmúlt híreiből.
Rendkívül látványos elektromos koncepciókat mutatott be a Honda a CES-en, melyek mind a gyártó vadiúj "0" elnevezésű szériájához tartoznak. A Space-Hub és Saloon névre hallgató modellek szakítanak korunk villanyautóinak túlzó méreteivel, és a kis légellenállásra, valamint a letisztult formákra helyezik a hangsúlyt.
Nem olyan rég megírtam, hogy mennyire menő az a Ford F-350, amit igen szokatlan módon alakított lakóautóvá a tulajdonosa. A platóra egy fából készült kisházat épített, így ez a Ford nemcsak egy klasszikus lakóautó, hanem hangulatos, erdei kunyhó is egyben.
Nem félős arcok dolgoznak a Petersen Automotive Museumnál: két baromi érdekes, poszterre kívánkozó ritkaság tudását mérték össze élesben. A kék sarokban egy Vector W8, a piros sarokban egy Dodge Viper. Utóbbi ráadásul prototípus.
Sok olyan balesetet látunk, amit fedélzeti kamera rögzített: ezek szenvedő alanyai általában civil személyautók, furgonok, teherautók. Rendőrautó ritkán érintett, az általában jóval a baleset után szokott megjelenni. Most nem így történt.
A De Lijn flamand közlekedési szolgáltató még tavaly írt ki közbeszerzést 500 darab, szóló, 12 méteres, elektromos buszra. Ezt a tendert a BYD Europe nyerte meg, köszönhetően annak, hogy a konkurenciához képest a kínai cég alacsonyabb áron és rövidebb határidővel tudja leszállítani a buszokat. A már megkötött keretszerződés értelmében a De Lijn az 500 buszból most 92 darabot hívott le.
A Toyota Gazoo Racing World Rally Team a közelmúltban bejelentette, hogy hivatalosan is homológ lett a GR Yaris Rally2-es változata. Ezt a verziót nem a gyári, hanem kimondottan privát csapatoknak szánja a Toyota.
A nyolcvanas és kilencvenes években készült autókat nem véletlenül övezi töretlen rajongás: sok köztük a rettentő érdekes típus, már kellően retrónak számítanak, de a műszaki megoldásaik és az általános egyszerűségük miatt sok még ma is remekül használható.