Már nem kell annyira sokat aludni a Genfi autószalonig, ami február 26-án nyitja kapuit a nagyközönség számára. Az a pár gyártó, aki részt vesz a rendezvényen még inkább rejtegeti, hogy mit szeretne majd bemutatni, de most az MG elárulta: az új MG3-at.
Érdekes esettel találkoztak a siófoki rendőrök, amikor megállítottak egy Lada Nivát, aminek a rendszáma nem volt épp hétköznapi. Sőt, kimondottan egyedi rendszám volt az autón, ugyanis azt az autó tulajdonosa készítette - otthon.
A Cybertrucknál a Tesla több, az autóiparban nem épp szokványos megoldást alkalmaz: ezek közül az egyik, hogy nem fényezik le. A rozsdamentes acélból készült kaszni elvileg hatékonyan ellenáll a környezeti hatásoknak, de mint kiderült, nem mindnek.
A Suzuki Jimnyk tuningolása Japánban kezd annyira elborult lenni, hogy a gyártó offroaderéből már G Mercit, Land Rover Defendert, de Renault 5 Turbót és Lancia Deltát is csináltak már. Aztán jött az NATS, akik kettőből csináltak egy Toyota Mega Cruiser - Hummer - Suzuki Jiimny egyveleget. Ez az NATS Shakotan Jimny J1.
Az újautó-piac és a használtautó-import komolyabb megtorpanásával ellentétben a havi hirdetések átlagos száma éves viszonylatban növekedett a Használtautó.hu-n: 103 266 darab a 2022-re vonatkoztatott 96 223 darabhoz képest, ami 7,3 százalékos emelkedést jelent. A hirdetések forgási sebességéből mindeközben az látszik, hogy tavaly átlagosan 36,5 napba telt túladni egy személyautón, míg 2022-ben erre elég volt átlagosan 31,6 nap. Vagyis tavaly átlagosan 5 nappal többet kellet várni, hogy gazdát cseréljen egy használt autó.
Az „átalakult utazási szokásokhoz” igazítja menetrendjét a BKK. A változtatás már január 19-től, vagyis péntektől életbe lép.
A kormány 300 milliárd forintot szán infrastrukturális fejlesztésre a Mini-Dubajnak becézett, Rákosrendezőre tervezett új városközpont miatt. Ebbe beletartozik a kisföldalatti felújítása és meghosszabbítása is, ami az állami keret több mint egyharmadát vinné el.
Először indult Európa felé a BYD járműszállító hajója a dél-kínai Sencsenből, amelyen több ezer villanyautó a rakomány, írta az ANE .
Bár egy baleseti helyszínelés rutin munka a rendőrségnek, néha azért akadnak különlegesebb esetek. Január 3-án például Gyula közelében okozott jókora felfordulást egy műszaki hibás kisteherautó.
Narancs riasztást adott ki az OMSZ ónos eső miatt több észak-keleti járásra, de jelenleg Budapest környékén is csúszósak az utak.
Frissítést kapott Európa legnépszerűbb Ford SUV-ja, a Kuga. A facelifttel megváltozott az autó orra, (elvileg) nagyobb hatótávval rendelkezik a plug-in hibrid verzió, picit a belterén is változtattak, valamint egy új felszereltségi szintet is bevezettek.
Még tavaly szeptemberben mutatták be a Toyota Centuryk új ágát, a SUV-kat, amelyből a sima verzió mellett lesznek tolóajtósak, GRMN verzió, valamint kabrió is. Most az utóbbit mutatták be a nagyközönség számára Japánban, az autó úgy néz ki, mint egy nagyon drága, négy keréken guruló kád.
Amióta elindult az SUV láz, azóta egyre csökken a többi autókategória népszerűsége. Mindenki hobbiterepjárót akar, ezért pedig a klasszikus szedánok lassan kikopnak. Vagyis Európában, a világ egy másik részén viszont tárt karokkal várják többek közt a Volkswagent.
A Tesla ismét olcsóbbá tette egyik modelljét. Innentől egy Model Y-hoz nagyjából 2-3 millió forinttal lesz olcsóbb, ami így már olcsóbb, mint a Tesla Model 3.
Sokan még midig úgy érzik, hogy egy igazi sportautós élménynek elengedhetetlen része a kézi kapcsolású váltó. Kitartanak mellette foggal-körömmel és ebben partner néhány gyártó. Ilyen a BMW is, melynek M részlegén várhatóan még sokáig megmarad a manuális váltó.
A gyártók és a villanyautó-tulajok is szinte mindent megtesznek a plusz kilométerekért. De lehet, hogy a Beta One napelemrendszer megalkotója most túlzásba esett.
Bár elektromos autókat is szép számmal árul, a BMW kitart a belső égésű motorok mellett, sportos modelljeit nagyköbcentis benzinzabálókkal is rendelhetjük. Ennek ellenére a vállalatnak nincsenek illúziói a jövőt illetően.
Nem lassít a Toyota, de továbbra is halogatják az villanyautó-váltást.
Még mindig meg tud lepni minket, milyen abszurd jelentek történnek a hazai utakon. Január 10-én például egy BMW-s eldöntötte, hogy csak azért is forgalommal szemben hajt fel a Róbert Károly körútra a Kacsóh Pongrác útnál.
A prágai városvezetés még 2021-ben döntött úgy, hogy fél évszázad elteltével, újra trolibuszvonalakat építenek a cseh fővárosba. Másodikként a Nádraží Veleslavín és a Václav Havel Nemzetközi repülőtér közötti 59-es vonal készült el, amelyre duplacsuklós trolibuszokat kívántak beszerezni. A kiírt tendert végül tavaly februárban a lengyel Solaris Bus & Coach és a cseh Škoda Transportation konzorciuma nyerte meg a Solaris Trollino 24 típussal. Így ők szállíthatják le a 20 darab, duplacsuklós, 24,7 méter hosszú trolibuszokat.
A szakszervezetek 18-25 százalékos béremelést szeretnének.
A BKK nemrég közleményben számolt be a tavalyi év bliccelő utasokra kiszabott legdurvább büntetéseiről. A 10-es listán még a legkisebb tétel is 1 millió forint feletti, de a rekordernek több mint 2 millió forintot kellett fizetnie.
A Toyota régóta nyíltan szkeptikus a villanyautókat illetően, pláne ami a vállalat elnökét, Akio Toyodát illeti. A 67 éves vezető legutóbb a Tokió Autószalonon osztott meg furcsa gondolatokat a belső égésű motorok jövőjével kapcsolatban.
A Stellantis olaszországi dolgozóinak egy részét kényszerszabadságra küldi, részben azért, mert viszonylag gyenge a kereslet az ott készülő elektromos autók iránt –írta a Reuters a szakszervezetektől származó információra hivatkozva.