A Lexus vezető a rangsort a Toyota és a Mini előtt.
A Nvidiának és a Huaweinek dob kesztyűt a Geely-csoporthoz tartozó chipgyártó.
A Dacia 2021 óta árulja Európában a Springet, a kontinens egyik legolcsóbb elektromos autóját. Az észszerű, megfizethető autóiról ismert márka azonban már javában tervezi a következő elektromos modellt, melyről Denis Le Vot CEO árult el részleteket.
A körforgalmak különösen egyszerű forgalmi szituációkat teremtenek, ám úgy tűnik, hogy még mindig vannak, akiknek gondot jelent a szabályok értelmezése. Ebbe a csoportba sorolható a képkockákon látható Honda és Opel vezetője is - egy 40 tonnás kamionnal ráadásul kifejezetten nem okos dolog szórakozni.
Hamarosan véget ér a kínai márkákkal telített Genfi Autószalon, ahol a Lucid is képviselteti magát a vezérigazgatójukkal karöltve, ezáltal megtudhattunk pár érdekességet és elképzelést a gyártótól.
Napjaink autópályás kúposztói egyébként is a céges Skodák (legalábbis azt hiszik), ez a kombi Superb azonban teljesen más ligában játszik. Belelógatták a VW csoport benzines, 5 hengeres motorját és felhúzták 720 lóerőre. Egészen elképesztő gyorsulási adatokra képes a családi kombi, ám ami a legszebb az egészben, az az öt henger zsíros morajlása - egyszerűen zseniális.
A British Racing Green szín és az arany felnik már csak hab a tortán...
Facebook oldalán tette közzé a Blinkee.city azt a hírt, miszerint beszüntetik robogómegosztó szolgáltatásaikat Budapesten. Az információk alapján a robogók bizonytalan ideig továbbra is bérelhetőek lesznek, egyéni bérleti konstrukciók keretein belül, illetve kedvezményes áron meg is lehet őket vásárolni.
Gyorsan körbejárta az egész autós világot, hogy az új Tesla Roadster akár egy másodperc alatt felgyorsul 0-ról 100 km/h-ra. Emiatt mindenkiből előbújt a fizikus/mérnök, hogy ez miként érhető el, már ha elérhető egyáltalán. Mate Rimac, a Rimac vezérigazgatója kijelentette: elérhető. Csak van pár "probléma".
Még nincsenek nagyon messze azok az idők, amikor a Hyundai és a pláne a Kia lesajnált dél-koreai autómárkáknak, japán klónnak halvány minősültek Magyarországon is, ám ez végképp a múlté
Lesújtó számokat tett közzé nemrég Henrik Fisker cége, a Fisker Inc. A villanyautó startup 463 millió dolláros, azaz 167 milliárd forintos veszteséget könyvelt el a negyedik negyedévben, így amellett, hogy komoly leépítéseket jelentettek be, a vállalat jövője is veszélybe került.
Az olcsó kínai autók érkezésével a nagy európai autógyártók versenyfutást kezdtek az idővel: nekik is képesnek kell lenniük hasonló áron villanyautókat gyártani, ez azonban hatalmas kihívást jelent. Ez különösen a kisautók szegmensére igaz, melyben eleve nagyon szűk haszonkulccsal számolhatnak a márkák.
A napokban érkezett a hír, miszerint az Apple tíz évnyi fejlesztés után végül törölte saját elektromos autó projektjét. A Project Titan kódnéven futó modellről korábban lesújtó hírek érkeztek, így a kukázás ténye nem meglepő. Bár eleinte csal találgattuk, mi ment pontosan félre a projekt körül, a The New York Times most további információkat hozott nyilvánosságra a kudarc okáról.
Nem egyértelmű, hogy csupán paranoiás képzelgés vagy valódi veszély-e, hogy az okos vezetéstámogató eszközökkel ellátott kínai autók kémkedhetnek azokban az országokban, ahol értékesítik őket.
Az Aston Martin előző CEO-ja, Andy Palmer idejében határozta el, hogy a Lagonda név alatt ultra-luxus elektromos modelleket dob piacra, melyek a Bentley-kkel veszik majd fel a harcot. 2018-ban és 2019-ben még két koncepcióautót is láttunk, ám a projekt ennek ellenére a kukában végezte.
Köztudott, hogy a modern Bugattikat a gyártó négy turbóval szerelt, 8 literes W16-osa mozgatja. Ez a brutális motor a Veyronban még "csak" 1001 lóerővel debütált, ám a Chrion Super Sport 300+ esetében már 1 580 lóerőig húztak.
Áll a bál a Tesla németországi gyára miatt, ahol a Model Y készül. A berlini Gigafactory bővítését tervezi az amerikai vállalat, ennek értelmében 420 hektárral nőne a gyár területe. Ehhez elég tetemes mennyiségű fa, konkrétan egy erdő kivágása szükséges, ami ellen környezetvédelmi aktivisták léptek fel egy különös módszerrel.
Volt olyan modellje a BYD-nak, amely eddig nem lett olcsóbb az árháború ellenére. Most változott a helyzet.
Két számjegyű növekedéssel zárta a februárt a magyar autópiac.
A Lamborghini már tavaly bejelentette, hogy legyártották az utolsó Huracánt, így a típus életútja elméletileg a végéhez ért. Sőt, egy ideje már nagy erőkkel tesztelik az utódját, amibe már nem csodásan éneklő V10-est, hanem egy V8-est szerelnek majd. Most azonban úgy tűnik, hogy jöhet még egy nagy, utolsó utáni dobás.
Az Apple körülbelül tíz éve kezdett saját villanyautóján dolgozni, melynek az eredeti tervek szerint idén kellett volna megérkeznie. A projekt azonban jóval lassabban haladt a vártnál, így a premiert 2026-ra, majd 2028-ra tolták.
A tavalyi Concorso d’Eleganza Villa d’Este-n a BMW nagyot villantott a Z4 Concept Touring Coupé-val. Akkor még tervben volt, hogy limitált darabszámban, átszámolva 87 millió forintért gyártanának belőle ötvenet, de ez a jelek szerint mégsem fog megtörténi.
A Budapesti Autósok olvasója szúrta ki Dunaharasztiban, a törött alvázú duplafülkés, platós Jumpert. Az olvasó szerint: Az alváz teljesen el van rohadva, ahogy a képen látható éppen kettétörik. A képek beküldője azt is megjegyzi, hogy: Ezzel a „valamivel” járnak dolgozni vidékről a Budapest-Belgrád vasútvonalhoz. Életveszélyes a jármű.
Összefog a Tesco és a Vauxhall a brit piacon.
A Frissmédia beszámolója szerint a megkülönböztető jelzéseit használó orvosi autó Nyíregyháza felől közlekedett, amikor Apagy külterületén egy kocsisor előzésébe kezdett, ekkor tisztázatlan körülmények között neki ütközött a szemből közlekedő BMW oldalának. Az ütközés erejétől az ügyeleti gépkocsi a menetirány szerinti árokba csapódott.
A Frissmédia információi szerint a balesetben érintett mentőjármű három utasát kórházba szállították. A Baktalórántháza felől közlekedő BMW utasai nem sérültek. A helyszínelés és a műszaki mentés idejére a 41-es számú főúton teljes útzár volt érvényben. A baleset körülményeit a rendőrség vizsgálja.