A Hyundai N divíziójának már számos élvezetes modellt köszönhetünk, ez pedig az elektromos korszak beköszöntével sem változik. Albert Biermann legalábbis mindenképpen ebben reménykedik.
Alig lett vége a leginkább kínai márkákkal megtöltött Genfi Autószalonnak, a szervezők már bejelentették, hogy jövőre is lesz, ugyanis a mostani „sikeres és ígéretes volt”.
Bemutatkozott az új Dodge Charger, mely a pletykáknak megfelelően tisztán elektromos hajtásláncot kapott – igaz, később belső égésű motoros változatok is érkeznek, ezekről azonban keveset tudunk. A Dodge szerint egyébként teljesen mindegy, mi hajtja a klasszikus izomautó nyolcadik generációját, mivel nem az üzemanyag, hanem az élmény a lényeg.
Nagy átalakulásra készül a Jaguar, emiatt pedig áldozatokat kell hozni. Az autógyártó ezért „heteken belül" leállítja az XE, az XF és az F-Type modellek gyártását, így a kínálatban kizárólag olyan SUV-k maradnak, mint az I-Pace vagy az E-Pace.
Az utóbbi években az egyre nagyobb érintőképernyők átvették az uralmat az autók műszerfala felett – egyre több funkciót csak ezeken keresztül lehet elérni. Ez azonban biztonsági kockázatot jelent, melyre fokozatosan a közlekedésbiztonsági szervezetek is felfigyelnek. A probléma, hogy míg egy fizikai gomb helyét könnyű megtanulni, a benyomásához pedig oda sem kell nézni, az érintőképernyőkön való tapicskolás sokkal több figyelmet igényel a sofőr részéről.
Egy 28 éves sofőr úgy gondolta jól meghajtja járművét a bécsi Hernalser Gürtelen hétfő este. Az esti csapatás jól sikerült, 114 km/órával kapta le a traffipax, amivel az extrém gyorshajtás kategóriájába sorolták és a nemrég bevezett törvény értelmében nem csak a jogosítványát, hanem az autóját is bukja.
Vannak balesetek, amik egy szabálytalankodó miatt történnek, míg más esetekben az időjárás, vagy egyéb külső tényező a ludas. Ebben az esetben viszont semmi ilyenről nem beszélhetünk: ezt bizony simán csak benézte a sofőr, nem is kicsit.
Ugorjunk egy kicsit vissza az időben, egészen a 2023-as F1-es Szaúd-arábiai nagydíjig. Ezen futam egy mára talán elfeledett mozzanata volt, mikor a versenybírók elvették az Aston Martin színeiben versenyző Fernando Alonso harmadik helyét, mivel a spanyol nem megfelelően töltötte le 5 másodperces büntetését.
Bár a villanyautók eladásai továbbra is növekednek, ez jelenleg a vártnál lassabb ütemben történik. Sok autógyártó döntött hát úgy, hogy késlelteti a teljes elektromos átállást és egy darabig még ellavíroz a benzines és hibrid modellekkel. Akadnak azonban olyan márkák és szakemberek, akik szerint ez hatalmas hiba.
Gerhard Berger számára az 1995-ös San Marinói Nagydíj mondhatni szokásosan indult. Az akkor épp a Ferrarinál versenyző pilóta beült a piros F512M-jébe, elment a pályához, majd a verseny végén az autójának már csak a hűlt helyét találta, ráadásul csapattársa, Jean Alesi F355-esével is ugyanez történt. Az ellopott autókat pedig nem találták meg, egészen mostanáig.
A Hyundai 2021-ben mutatta be a nagyvilágnak a mai napig koncepcióautókra hasonlító Ioniq 5-jét. A modell pedig sikeres volt és nem is vártak sokat a facelifttel. Csaknem kereken 3 év elteltével itt a frissített verzió, ami csak ott újít, ahol igazán szükségesnek érezték.
Rendületlenül folytatódik tovább az árverseny az elektromos autók kínai piacán, a Tesla próbálja átvenni a kezdeményezést, de minden árcsökkentésre hasonló választ kap ottani versenytársaitól. Az amerikai piacon viszont pont az ellenkezőjét csinálta az amerikai gyártó.
Vámospércsen kigyulladt a Bzmot 223 (új számozás szerint 117 223) pályaszámú motorkocsi. Az állomáson szolgálatot teljesítő vasutasok, a tűz keletkezésekor az utasokat leszállították a vonatról, majd leakasztották a motorkocsival közlekedő pótkocsit és azt biztonságos helyre vitték. Ezután a kigyulladt motorkocsi teljesen megsemmisült a tűzben. A nagy lángokkal égő Bézét végül a vámospércsi tűzoltók oltották el.
Az akkumulátortöltő hálózat hézagossága az egyik legnagyobb akadálya az elektromos autók gyorsabb elterjedésének, amin nagyot változtat, hogy a Tesla gyorstöltői szabvánnyá válnak Amerikában.
Július 27-28-án Nyirád ad otthont a Rallycross Világbajnokság egyik futamának (RV), ahol eddig csak Európa-bajnoki futamokat rendeztek.
Furcsa esetről számolt be az ügyészség.hu. A történet főszereplője egy középkorú borsodi férfi, aki egy köteg pénzzel próbálta megvesztegetni a rendőröket – sikertelenül.
A Porsche Taycan és a Tesla Model S között komoly rivalizálás alakult ki a legjobb Nürburgring Nordschleife köridőért. Bár mindkét gyártó tartotta már a rekordot, a németek egy előszériás Taycan verzióval vették át a vezetést még januárban, mely 7:07,5-ös idejével 17,6 másodpercet vert a Tesla Model S Plaid legjobbjára.
A Porsche nem kötődik annyira a belső égésű motoros Panamerához, mint a 911-hez, így elképzelhető, hogy a jövőben tisztán elektromos meghajtású (is) lesz. Így viszont feltevődik a kérdés, hogy mennyire lesz létjogosultsága a Taycannak. Vagy fordítva.
Az orosz Állami Hírügynökségnek (RIA Novosztyinak) adott interjút a hadiiparért felelős Rosztek állami vállalat vezérigazgatója Szergej Csemezov, aki elmondta, hogy egyelőre nem tervezik az Armata harckocsik sorozatgyártását, mert annak előállítása túl sok pénzébe kerülne Oroszországnak.
Az autóbemutatók és az előszezoni teszt után a Bahreini Nagydíjjal ténylegesen kezdetét vette az idei Forma 1-es szezon. Bár a futam papírforma szerint zajlott – a Red Bull Max Verstappen vezetésével kettős győzelmet aratott, a dobogó harmadik fokára pedig Carlos Sainz állhatott fel – bőven akad beszédtéma a szezonnyitó után.
Majdnem a folyóba zuhant egy teherautó az egyesült államokban, Louisvilleben. A kamiont vezető nő a hídon haladva elvesztette uralmát járműve felett, nekiütközött néhány autónak, majd átszakította a híd korlátját, félig lelógva állt meg a hídszerkezetébe szorulva.
A gázolaj ára most nem változik.
Balesetet fényképezni, videózni nem túl jó ötlet.
A főváros felé vezető oldalon ütköztek a járművek.