Totalcar Vakbarát Hírportál

Fontos mérföldkőhöz ért el a Tesla akkumulátorgyártásban

2025.04.11. 11:55 Módosítva: 2025.04.11. 14:06

  • A Tesla sikeresen kifejlesztette a száraz elektródás akkumulátort, amely a 4680-as cellák gyártásának költségeit jelentősen csökkenti, mivel nem szükséges a katódot folyékony vegyszerekkel kezelni és szárítani.
  • A száraz elektródás technológia olcsóbbá és egyszerűbbé teszi az akkumulátorok gyártását, mivel az aktív anyagot por formájában préselik a hordozóra, így elmaradnak az oldószeres és szárítási lépések.
  • Michael Guilfoy, a Tesla akkugyártásának vezetője több hasonló áttörésre számít a sikeres alkalmazás után.

A Tesla akkugyártásának vezetője fontos áttörést jelentett be LinkedIn profilján: sikerült száraz elektródás akkumulátort gyártaniuk, amivel a 4680-as akkucellájuk (a Tesla új generációs akkucellája, ami 46 mm átmérőjű és 80 mm magas, nagyobb energiasűrűséggel, jobb hőkezeléssel, alacsonyabb előállítási költséggel rendelkezik) a legolcsóbb a Tesla portfóliójában, olcsóbb, mint a többi, beszállítóktól vásárolt NMC cella – vette észre a villanyautosok.huA gazdaságos sorozatgyártás és a felskálázás jelentett eddig gondot (a gyártósori gépek mentek tönkre), ezt sikerült mostanra kiküszöbölni.

Michael Guilfoy posztjában kijelentette, hogy még több hasonló jelentőségű újításra számít idén a most bejelentett miatt. 

A száraz elektródás akkumulátor azért egy fontos előrelépés, mert így nem kell a katódhoz folyékony vegyszereket használni, amit utána hővel kell szárítani (az anódnál 2022 óta működik ez a megoldás). A száraz elektródás technológiánál por állagú aktív anyagot közvetlenül préselik a hordozóra, vagyis nem kell szárítani, oldószert használni, ergó olcsóbb és egyszerűbb a gyártási folyamat, kisebb az akkumulátorok ökolábnyoma és a gyárak víz- és helyigénye is.



Rovatok