Totalcar Vakbarát Hírportál

Önvezető módban hajtott a sávelválasztónak a Tesla

2018.04.01. 00:43

Önvezető módban közlekedett az a Tesla Model X, amelyik múlt szombaton rohant egy sávelválasztó betonfalnak Kaliforniában. Egy héttel a halálos baleset után fontos információkat adott ki a Tesla a halálos balesetről. 

A Tesla közleménye egyértelművé tette, hogy a baleset bekapcsolt Autopilot mellett történt. A kinyert adatok szerint a becsapódást megelőző hat másodpercben a Model X sofőrének keze nem volt a kormányon, pedig a rendszer többször is figyelmeztette a férfit, akinek így legkevesebb 150 métere volt, hogy észlelje a veszélyt, de nem avatkozott közbe. (Hogy a rendszer miért nem tudta kikerülni az akadályt, még nem tudni.) A korlátról lecsapódó autónak aztán két másik is nekiütközött, majd ki is gyulladt. A balesetben egyedül az elektromos SUV 38 éves sofőrje vesztette életét.  

A Tesla közleménye említ egy fontos körülményt is, mégpedig, hogy az a bizonyos sávelválasztó nem volt szakszerűen helyreállítva. Soha nem láttunk még ennyire összetört Model X-et egy korábbi balesetben sem – írták, majd utaltak rá, hogy a sávelválasztó ebben az állapotában a szükségesnél sokkal kisebb energiát volt képes elnyelni, mint kellett volna.

Ez a kaliforniai volt a második halálos baleset, ami a Tesla önvezető funkciója mellett történt. 2016-ban egy Model S hajtott egy pótkocsis teherautó alá hasonló körülmények között. Az Autopilothoz eddig ez a két tragédia köthető, ezzel a Tesla adatai szerint kilométerarányosan 3,7-szer kisebb valószínűséggel történik halálos baleset önvezető módban (ide értve a gyalogosgázolásokat is), mint emberi sofőrrel és a rendszer folyamatosan fejlődik.

Ha megnéznéd egy korábbi videónkat az önvezető Tesla használatáról, itt megteheted, ha pedig elolvasnál egy jó publicisztikát az önvezető autók jövőjéről, ezt ajánljuk: Vezessen helyettem az autó! Ha az önvezetés jövőjének fejtegetését is videóban fogyasztanád, akkor pedig ide kattints



Rovatok