Kevés egyszerűbb közösségi médiás platform létezik az Instagramnál, ami az olvasni sem hajlandó, szép fotókkal beérő tartalomfogyasztókra épített ki magának óriási globális forgalmat. Épp emiatt a nagy aktivitás miatt van, hogy amilyen buta az egész koncepció, annyira jól értékesíthető - akár egy top autóversenyzőnek is. Egy felmérés nemrég megvizsgálta, hogy a Forma-1 mezőnyében mennyi pénzt hozhat a versenyzőknek egy poszt átlagosan a felületen, ha alkalmanként reklámfelületté teszik egyiket-másikat, és születtek meglepő számok.
Ez a kép csapatokra bontva versenyeztette meg a mezőnyt, és ahogy a sorozatban jó ideje, úgy itt is a Mercedes van fölényben. A lista ugyan becsült számokból áll, de a nagyságrendek átjönnek így is. A Mercedes elsősége például úgy jön össze, hogy amíg Lewis Hamilton átlagosan 67 ezer euró fölött keres egyetlen Insta-poszttal, addig csapattársa, Valteri Bottas csak hétezer eurót. Az egyéni listákon egyébiránt négyen vannak még tízezer eurós átlag fölött: Max Verstappen 16 ezer, Daniel Ricciardo 15 ezer, Charles Leclerc 15 ezer, Lando Norris pedig 11 ezer eurót keres egy átlagos megosztáson az Instán a felmérés szerint.
Az egyéni és így a csapatlista többé-kevésbé párhuzamban van azzal, ami a pontversenyben látni. Egyedül az Aston-Martin lóg ki a képből, akik azért lettek utolsók ebben a jelentéktelen meccsben, mert négyszeres világbajnok versenyzőjük, Sebastian Vettel távol tartja magát mindenféle közösségi médiás felülettől, így Instagramja sincs. A lista elejét és a versenyzők Insta-aktivitását elnézve ezzel éves szinten euró százezrekről, vagy inkább milliókról mond le.