Totalcar Vakbarát Hírportál

Gumipor

Könnyed autós tartalmak a Totalcaron

Totalcar
2022.04.11. 23:24

új hír érkezett, kattintson a megtekintéshez!
  • Korai tesztfázisban az autók végleges formaterve még hiányzik, így a műszaki alapot vagy meglévő, átalakított típusokba vagy elfekvő karosszériaelemekből összefércelt öszvérekbe építik.

    A Mercedes SLR McLarenhez levetett TVR Cerberákat használtak (a konkurens BMW pedig egy Ultimában tesztelte a McLaren F1-be szánt V12-esét), az utód SLS AMG donorja pedig - a méret- és felépítébeli hasonlóságok miatt - egy Dodge Viper volt. Sőt, ha minden igaz, az SLS eredetileg egy következő Dodge Viper-generációnak indult, de azt a projektet elsodorta a válság, és végül Mercedes lett belőle.

  • Kényes holmi a világos színű bőrülés, márpedig egy piros Ferrariba a hagyományok szerint az passzol. Ebben az egyedileg készített SF90-ben azonban elrugaszkodott a tulajdonos a szokványos megoldásoktól.

    Sötétkék árnyalatúra fényezett tetőt és a karbon felnik mögött kék féknyergeket választott az autóhoz, ami egyfajta utalás is a beltérre, melyet a Ferrari egyedi építésekkel foglalkozó részlege készített.

    Kék karbon kagylóülésein ugyanis nem bőr vagy alcantara kárpit van, hanem farmer. Ez az anyag köszön vissza a műszerfal egyes részein is, és minél többet nézem, annál jobban tetszik. 

  • Közel kétéves sztori, de a kabrió Dusternek nem láttam nyomát a Totalcaron, ezért most megemlékezünk róla: a romániai Auto K9 csapatának egy csúnyán összetört Dusterből kellett valami értelmeset faragnia, a végeredményt Summernek nevezték el.

    A projekt több típusból merít, sőt, célba is veszi őket: a tetőtlenítéssel a Nissan Murano kabrióra húz lapot, az álló tablet a Ford Mustang Mach-E-t idézi, a hajópadlóval pedig a Rolls-Royce Boat Tailre licitálnak a bukarestiek. Az Auto K9 korábban is követett el hasonló erőszakot Dacián, azért katt ide.

    Melyikkel vinnéd a pápát a máriapócsi Könnyező Szűzanyához? ...és mennél tovább a Rabócsiringre?

    • 400
      Dacia Duster Summerrel
    • 302
      Inkább üljön a hátamra
    • 258
      Rolls-Royce Boat Taillel
    • 154
      Ford Mustang Mach-E-vel
    • 52
      Nissan Murano kabrióval
  • A Ford Kuga harmadik generációja idén lesz három éves, megérett a frissítésre. Néhány álcázott tesztpéldányt már eddig is láthattunk, de a most előkerült kémfotókon már szinte minden lényeges részletet - a fényszórókat, az immár nyolcszögletű hűtőrácsot - látni lehet, további különbség, hogy a Ford logó az új Fiestáéhoz hasonlóan a hűtőrácsra került.

    Az új Kuga - és az Észak-Amerikában, Escape néven futó változatának - bemutatója ez év végére várható, a műszaki változtatások alighanem minimálisak lesznek.

    via Carscoops

  • Valószínűleg hetekig tartó projektet zártak sikerrel az angliai Devon város haditengerészeti bázisán, ahol összesen 250 ezer fontnyi (115 millió forintnyi) üzemanyagot fújtak meg az ott régóta felújítás alatt álló HMS Bulwark hadihajóról. A hajó 2001-ben állt a Brit Királyi Haditengerészet szolgálatába, ám 2020-ban a szárazdokkba küldték, hogy apróbb fejlesztéseken és felújításon essen át.

    Az üzemanyagot persze nem magából a hajóból csapolták le, a fedélzeten működő generátorokba szánt dízelt a The Telegraph cikke szerint már a jóval a dokk előtt meglovasították: a tolvajok az üzemanyagszállító teherautókat üzemeltető cég embereinek adták ki magukat, és egyszerűen elhajtottak a velük a bázisról. Valamivel koordináltabb akció, mint a Honvédség gépállománya alól kifűrészelni a katikat.

  • Ha péntek délután 4, akkor élő stream a Totalcar Twitch-csatornáján! Ezúttal a legelső Need for Speedet nézzük meg 1994-ből, ami technikailag és grafikailag mai szemmel már egy egészen elavult játék, 26 éve viszont maga volt a csúcs, ami sok fiatalt indított el az autóbuzéria hosszú és rögös útján. A játékot Anti és Ákos fogja bemutatni, 4-től 6-ig várunk mindenkit szeretettel, kommentelni, kérdezni nem csak ér, kötelező is!

  • Amikor megjelent a Suzuki Jimny aktuális generációja, akkor mindenki azonnal elolvadt, annyira aranyos lett a Mercedes G-osztályra erősen emlékeztető, de annál jóval picuribb terepjáró. Egyenesen népszerű divatholmi lett, pedig valójában a Jimny egy kőkemény terepjáró.

    Azzal együtt, hogy a hasonlóság tagadhatatlan, még Dubaiban is elkezdték felszippantani a Jimnyket, méghozzá olyan átalakításokhoz, mint ez itt. Brabus G-osztálynak öltöztették, mintha egy igazi G-nek volna az éjszakai plüssállata.

    Stimmelnek a gépházfedél mellett álló irányjelzők, a függőleges osztású rács, a tükrök és a LED-es hátsó lámpák is a Mercedestől érkeztek. A belterét mindenütt élénk narancssárga bőrbe varrták. Az 1,5-ös, négyhengeres motor érintetlen, de itt nem is a teljesítmény a lényeg, hanem a poén.

  • Alig két hónapja gyulladt ki és süllyedt el a Felicity Ace nevű szállítóhajó az Atlanti-óceánon. A rakományáról már eddig is tudtuk, hogy a Volkswagen-csoport értékesebbik végéről jutott bele jónéhány modell, most viszont a holland Top Gear jóvoltából itt a teljes lista. Az évszámmal jelzett típusok magántulajdonban voltak, vagyis eszmei értékek is odalettek.

    Típus Darabszám
    Audi A5 Convertible 84
    Audi A5 Coupe 43
    Audi A5 Sportback 147
    Audi e-tron 121
    Audi etron GT 1
    Audi Q2 1
    Audi Q3 297
    Audi Q3 Sportback 144
    Audi TT 7
    Audi TT Roadster 1
    Bentley Bentayga 77
    Bentley Continental GT 38
    Bentley Continental GTC 50
    Bentley Flying Spur 25
    BMW 750i (2007) 1
    Fendt traktorok 12
    Ford Mustang (2015) 1
    Honda Prelude SiR (1996) 1
    Kia Soul (2014) 1
    Lamborghini Aventador 15
    Lamborghini Huracan 20
    Lamborghini Urus 50
    Land Rover Santana (1977) 1
    MAN TGM 1
    Mini Countryman (2019) 1
    Nissan Versa Note (2018) 1
    Porsche 718 Boxster GTS 4.0 1
    Porsche Cayenne (2015) 1
    Porsche Cayenne, Macan, Panamera 30
    Porsche egyéb (718, 911, Taycan) 558
    Seat Ateca 3
    Volkswagen Caddy 47
    Volkswagen Golf 199
    Volkswagen ID.4 (tesztautó) 159
    Volkswagen Jetta (2017) 1
    Volkswagen Taigo (tesztautó) 1
    Volkswagen Transporter T6 116
  • Évtizedek óta készít a BMW különböző kortárs művészekkel együttműködve guruló műalkotásokat, de most először lehet ilyet megvásárolni. A Jeff Koons által tervezett frissített 8-as BMW-ből 99 darabot készítenek 350 ezer dolláros áron.

    Ennek a sorozatnak az első, Jeff Koons által dedikált példányát árverezték el New Yorkban 475 ezer dollárért, a bevételt pedig egy gyerekeket segítő alapítvány kapja, melyet maga a művész is támogat.

    530 lóerős 4,4 literes, biturbó V8-asával a négyajtós M850i xDrive Gran Coupé 3,9 másodperc alatt gyorsul 100-ra, de a 8 X Jeff Koons limitált szériás modelleket aligha fogják sürgetni ennyire.

  • Egyesek szerint bűn veteránokhoz hozzányúlni, mások szerint viszont épp elég szépre restaurált öreg autó maradt fenn, így a többihez bátran hozzá lehet nyúlni. Nagyszerű kiállású ez a 02-es BMW a kiszélesített karosszériával, amiből kihajították a négyhengeres motort és a helyére elektromos hajtás került.

    Akksija házon belülről, egy i3-astól érkezett, a hátsó tengelynél lévő elektromotor azonban egy Teslától származik. Mivel a 02-es BMW még így is könnyű maradt, ezért 160 lóerővel is szépen szalad, egy töltéssel pedig úgy 200 kilométert tehet meg.

    Legnagyobb varázslata azonban a TÜV, így nem kell rejtegetni sem, hanem hivatalos, akár mindennap használható rendszámos autó válik belőle az Econs átalakítása után is.

  • Több mint 50 milliárd forint értékű McLaren F1 érkezett a párizsi Retromobile kiállításra, melyek között nem csak az XP3 nevű prototípus látható, hanem a versenyváltozat mellett az F1 GT is felbukkant.

    Mind közül a GT a legritkább, hiszen a hosszú fenekű utcai McLarenből mindössze három darabot gyártottak. Egy példány természetesen a brunei szultán garázsának tagja és épp mostanában érkezett repülőn a McLarenhez egy kezelésre.

    620 lóerős motorja 6,1 literes, 60 fokos hengerszögű V12-es, a blokk a BMW-től származik és Gordon Murray eredeti elképzelésénél alig lett nehezebb (266 kg lett végül), ellenben messze erősebb. Mai napig ez a leggyorsabb szívómotoros szupersportautó. Egy prototípus megfutotta a 386 km/órás sebességet.

     

  • Klasszikus, autós égéstér érkezik, a stúdióban pedig hírszerkesztőnk, Andróczi Balázs, Bolla Gyuri, valamint Zomborácz Iván. A témákat nem spoilerezzük, a lényeg, hogy mivel élőben streameljük az adást Twitch-en, lehetőségetek van kérdezni, hozzászólni, szóval hozzátenni az adáshoz. Délután, 14:00-tól várunk titeket a következő linken:

    https://www.twitch.tv/totalcarhu

  • 1911 óta rendezik meg az amerikai Indianapolis Motor Speedway versenypályán az Indianapolis 500 mérföldes futamot, melyből épp a 106-odik esik majd 2022 májusának végére. Az eseményre mindig készülnek az autógyártók is, hiszen itt rengeteg néző előtt lehet villantani.

    Most éppen a Chevrolet Camaro SS változatából készítettek egy egész flottát a versenyre, mindegyik autón ott figyel az Indianapolis 500 matrica, de feltűnő a cukorkavörös fényezés és a fehér bőrbelső is.

    6,2 literes V8-asa 455 lóerős, és álló helyzetből 60 mérföld/órás sebességre kicsit több mint 4 másodperc alatt gyorsul, a negyedmérföldes távot pedig 12,4 másodperc alatt futja le.

     

  • Néhány kémfotón, álcázva már láthattuk a Peugeot következő modelljét, de az autó nevét igazából még nem tudjuk. Az mindenesetre biztos, hogy egy újabb sportos fazonú SUV-t kapunk, így a típus a márka négyszámjegyű modelljeinek sorába, a 2008, a 3008 és az 5008 közé várható. Az álcázott modell alapján egy orosz dizájner nyújt némi kapaszkodót a majdani 4008-as végleges dizájnjáról.

    Az autó a Stellantis EMP2-es platformjára épül majd, legközelebbi rokonának egyelőre a szintén francia kupé SUV Citroen C5 X tűnik, bemutatócikkünket itt találod róla. Apró részleteiben bizonyára eltér majd a végleges autó, de a Peugeot jelenlegi márkaarculata van annyira egységes, hogy nagy meglepetésre ne számítsunk.

    via autoevolution

  • Az AMG gyári tesztpilótája, Adam Christodoulou posztolt Instagramra egy rövid videót, amin egy Aston Martin Valkyrie kóstolja le a vakolatot a silverstone-i falról.

    A Valkyrie ára 3 millió dollár, vagyis 1 milliárd forint körül mozog, így ez a finom érintés is jelenthet többmilliós kárt, de sokkal nagyobb csattanástól és egy valószínű GTK-tól sem választotta el sok az autót. 1160 lóerővel persze nem nehéz megbotlani, az eset a Woodcote kanyarból való kigyorsítás közben történt, mindenesetre tisztelet a sofőrnek, amiért össze bírta szedni az Astont.

  • Ma 16:00 – 18:00 között a twitch csatornánkon élőben vesszük elő kedvenc autóreklámjainkat, legyenek tévés darabok, vagy eleve vírusvideónak szánt kisfilmek. Kielemezzük, miért szóltak akkorát: van, amelyiken röhögünk, van, amelyiken megbotránkozunk, és olyan is van, ami miatt csak iszonyatosan vágyni kezdünk egy autóra. De milyen a jó autós reklám? Vicces legyen vagy látványos? Divatos, vagy örök érvényű? Komolytalan vagy elgondolkodtató? Sokak szerint mindegy, az a lényeg, hogy beszéljünk róla! A mikrofon mögött Sturcz Anti és Bolla Gyuri, meg persze az élő stream kommentelői - gyere, csatlakozz!

    Ha néznéd, katt IDE!

  • A napokban mutatta be a Toyota a népszerű kompaktjából faragott sportautót, a GR Corollát. Messze áll a hibrid testvéreitől, inkább a GR Yarisszal áll rokonságban, ugyanannak az 1.6-os G16E alapmotornak egy-egy változata hajtja őket, bár a Corolla erősebb, 304 lóerő. Képeket már láttunk róla, de a Toyota most a háromhengeres hangjának szentelt videót is közzétett.

    A három kipufogó elsőre megosztó lehet, de a márka szerint a teljesítmény érdekében lett ilyen - szemben a Civic Type-R-rel, ami a jobb hanghatás miatt kapott tripla csövet.

  • Ehhez a címen kívül nem is nagyon lehet mást hozzáfűzni. Egy zakkant csávó beleült egy bevásárlókocsiba, belekapaszkodott egy kamionba, egészen pontosan tartálykocsiba, a biztonság kedvéért olyanba, amelyik veszélyes anyagot szállít. És aztán egy többsávos autópályán húzatja magát, a szakadó esőben.

    Azt hiszem, ehhez fölösleges leírni, hogy ne próbáljátok ki otthon, de ha már egyvalaki megtette, inkább mégis bepötyögöm: ez marhára veszélyes. Ha véletlenül leválna a tartálykocsiról, és elszabadulna az autópályán, annak könnyen lehet tragédia a vége. Szóval: NE CSINÁLD!

  • Ha valaki szkeptikus lenne a Trabantok kasznijának biztonságát illetően, most egy fejlesztett merevségű változattal találkozhat Budapesten: ez nem más, mint a kőből készült Trabant kombi. Azt érdemes hozzátenni, hogy nem egy igazi autóról van szó, hanem egy szoborról, ami Kolodko Mihály alkotása.

    A szobrász már több alkotást is kihelyezett Budapesten, a legújabb közülük a kicsinyített, mészkőből készült Trabi, amire még egy kis felhúzó is került. Igaz, az már fémből. Az aranyos szobrot a budai oldalon kell keresni a Margit híd környékén.

    Az alkotásról egy rövid videó is készült:

  • A World RX – FIA World Rallycross Championship Facebook-oldalára került fel az a videó, amin az látszik, hogy kiáll a boxba egy sérült Volkswagen Polo. Egy koccanás miatt az autó hátulja szépen átrendeződött, illetve egy defekt is felkerült az étlapra.

    Ez normál esetben nem lett volna akkora baj, mivel az ilyen sérülésekre fel vannak készülve a szerelők, de normál esetben idejük is szokott lenni a javításra. Most viszont a Petter Solberg vezette Polo lógó elemekkel nem indulhatott volna az elődöntőn, ami pár perc múlva következett. A szervizcsapat versenyt futott az idővel, ugyanis mindössze 4 percük volt, hogy úgy ahogy gatyába rázzák a lezúzott versenyautót.

    A szerelők némi kézügyességgel és pár tekercs ragasztószalaggal kis túlzással a fénynél is gyorsabban szobrászkodtak új elemeket a Polóra. Végül az eszeveszett tempó kifizetődött, hiszen pont időben befejezhették a mutatványt, így Solberg rajthoz állhatott az elődöntőben.

  • Már a veterán Ferrari sem szent, ami abból is látszik, hogy valaki elektromossá alakítja, más pedig egyszerűen kidobja belőle a V8-as motort és helyére belógat egy K24 kódú Honda blokkot, a biztonság kedvéért turbófeltöltővel.

    Eredetileg a 2,9 literes, szívó nyolchengeres motor az amerikai specifikációjú autóban alig több mint 200 lóerőt tudott, ezt a teljesítményt pedig méltatlannak találták a Ferrarihoz. Mivel ennél jóval többet lehet kihozni a Honda motorjából, és még kellően piros is, így egyértelmű volt, hogy ez kerül majd az autóba.

  • Beindult a tavaszi tornádó szezon az Egyesült Államokban, így Texasban is hatalmas viharok és irgalmatlan szél támadt, mely nagy károkat képes okozni. Az elmúlt napokban bejárta az internetet az a felvétel, melyen egy Chevrolet Silverado pickupot kap fel a vihar, az oldalára dönt, majd újra a kerekeire állva tovább halad.

    Ezt a piros platóst vezette a 16 éves Riley Leon, aki kisebb karcolásokkal úszta meg az esetet. Ezek után egy texasi Chevrolet kereskedő megkereste a Riley-t és egy új piros Silveradóval, valamint 15 ezer dolláros csekkel lepték meg.

    Nem csak a család kapott pénzt és új autót, de a tornádó károsultjait segítő alapítványnak is felajánlottak 50 ezer dollárt. Hasonló akciók nem ritkák az autógyártók között kezdve a sokat futott autóktól a kaliforniai tűzvészben segítő Toyota Tundráig.

  • Ahogy megjelent a '80-as évek Ferrari Testarossája, a stíluselemei rögtön uralkodóvá váltak a tuning világában is, a német Koenig Specials egész sokáig kitartott a szélesítések és a látványos oldalsó légbeömlők mellett.

    Ez a sárga Ferrari 348-as nem csak a látványelemeket kapta meg, hanem a 3,4 literes, V8-as motorhoz még két turbófeltöltőt is, amivel a teljesítménye 520 lóerőre nőtt. Új motorvezérlőt kapott, intercoolert és karbon-kerámia fékeket.

    OZ Racing felnijeit az autó sárga színéhez passzolóra fényezték, a fekete bőrrel kárpitozott beltér éke pedig a nyitott kulisszás kézi váltó. A ma is szerénytelenül mutató, tuningolt Ferrarit még Douglas Hall, a Newcastle United FC elnökhelyettese is birtokolta.

  • Láttunk mi már eszelősen megépített elektromos rokkantkocsit is, de azért mindig akad egy elborultabb kreáció. Ez itt bármennyire is egy kerekeken guruló V8-as blokknak tűnik, valójában egy motorizált bárszék.

    Abban az értelemben valóban bárszék, hogy magasan lehet rajta ülni egy kerek párnán. Alatta viszont nem lábak vannak, hanem egy Chevrolet 9,4 literes V8-as közel 730 lóerővel és 920 Nm nyomatékkal.

  • Talán a leghíresebb Mercedes dízelmotor az OM606-os kódú, 3 literes, sorhatos egység. A hírneve nem alaptalan: a végtelenségig megbízható, egyszerű technika, ami ráadásul a végtelenségig tuningolható. Nem ritkák az 5-600 lóerőre húzott darabok se.

    Sokféle autóba szokták pakolni és kicsit meglepő módon viszonylag sokan használják versenyautókban is a húzott 606-osokat. De olyan is van, amikor még a márka se számít és most is ez történt: egy BMW-be, konkrétan egy E46-os 3-asba, ráadásul egy kombiba -bocsánat, Touringba- dobták bele az öreg dízelmotort.

    A motor szemmel láthatóan nem gyári: egy malomkerék méretű turbóval fújták meg, a kipufogó pedig szerénytelenül egyből a motortérből lövi a levegőbe a kormot, de a cooler is tisztességes méretű. Az autó többi része se tűnik gyárinak: a hatalmas szélesítések, a bukócső, a durván megnövelt nyomtáv és a matricázás tűnik fel először.

  • Az ausztrálok nem szokták elaprózni a tuningot, aminek most az alapja egy körülbelül 40 éves Holden Commodore kombi volt. Az őrületnek vannak különböző fokozatai, jelen esetben a gyógyszer messzire gurult: az öreg, VH szériájú Commodore orrába egy gigantikus V8-ast lapátoltak. Mivel ez még így is túl harmatosnak tűnhetett, a biztonság kedvéért ráakasztottak egy akkora kompresszort, ami simán beszívja a kisebb madarakat is.

    Az összeállítást tesztelendő, a műhely előtt lerendeznek vele egy olyan kegyetlen gumiégetést, ami másodpercek akkora füstöt gyártott, hogy egy komplett falu összes avarégetése egyszerre megirigyelné. A lóerő borítékolhatóan négyjegyű és arra is nagy esély van, hogy nem egyessel kezdődik. Az viszont valószínű, hogy nem öncélú gumipusztításra, hanem sokkal gyorsulási versenyre készült a jármű.

  • A félretankolás egy létező és nem is olyan ritkán előforduló hiba, még olyanok is belefutnak néha, akik egyébként sokat vezetnek, akár még az autókhoz is értenek. A villanyautósok ilyen szempontból biztonságban vannak, ők biztosan nem tudnak benzint vagy gázolajat tankolni kilowattórák helyett. Az alábbi videóban látható nő mégis megpróbálta a Tesláját megitatni.

    Ha tippelni kéne, azért én azt mondanám, úgy 99% esélye van annak, hogy a jelenet megrendezett. A Teslában eleve nem hagyományos mérőóra mutatja az akkumulátorok aktuális töltöttségét, hanem a telefonokhoz hasonló, elemet ábrázoló ikon. Mindenesetre a hölgy hosszú percekig kínlódik az autóval is a tankolópisztollyal, telefonál is közben, mígnem végül valaki segít neki.

    Mondjuk, ha igaz lenne a sztori, akkor a kamerás autóban ülők igazán büszkék lehetnének magukra. Ahelyett, hogy kiszállnak segíteni és felvilágosítani, percekig vihognak. De nyilván lehet, hogy ők is beavatottak, valakinek mégiscsak el kellett készítenie ezt a videót.

    Szerinted igazi vagy kamu?

    • 1138
      Ez sajnos a szomorú valóság
    • 1058
      Kamu! Ilyen hülye senki nem lehet
  • Ezen a héten egy igazi nagyágyú a vendégünk, az autózás és a bűnözés viszonyáról nála senki nem tud többet: Bezsenyi Tamás kriminológus jön, és hoz őrületes témákat autótolvajokról, betörőkről, piti alakokról és maffiafőnökökről.



    14:00-kor kezdjük felvenni az e heti Égésteret, ha élőben néznéd, hozzászólnál, akkor irány a Twitch!

  • Az autók és a színek érzékeny téma, sajnos a legtöbb vásárlónak nincs elég töke a merészebb árnyalatokhoz. Ez szerencsére nem jelenti azt, hogy ne születnének extravagáns kombók, főleg a sportmodellek szoktak erősebb fényezéseket kapni. A Hagerty gyűjtött csokorba ikonikus párosokat, lapozható formátumban tették őket közzé az Instagramon.

    Mondjuk a feketének és szürkéknek is megvan a maga helye az autós legendáriumban, az M3 finom piros csíkkal ugyanúgy kifogástalan, mint a békazöld GT3 RS. Pro tip: kommentben nyugodtan felül lehet bírálni a Hagerty listáját.

    • 1106
      Babakék 993
    • 614
      Békazöld GT3 RS MR
    • 295
      Narancs Carrera
    • 217
      Sárga Enzo
    • 155
      Lila SVJ Roadster
    • 151
      Fekete E30 M3
    • 118
      Ezüst DB5
    • 96
      Piros Corvette C8
    • 55
      Grafit F1
  • Fura dolgokat tudnak csinálni az emberek, és ezek a furcsaságok csak hatványozódnak, ha valamilyen járművet is belekevernek. Vannak például azok, akik simán belehajtanak a tóba vagy akár a tengerbe, ha a navigáció azt mondja, itt fordulj jobbra. Az alábbi videó főhőse, egy Volkswagen e-Up sofőrje jóval kisebb vízbe, egy patakba tévedt, nem tudni, miért.

    Persze az sem biztos, hogy véletlenül tette azt, amit tett. Hiszen elég határozottan nyomul előre, szeli a habokat, pedig nehéz elképzelni, hogy közben nem jut a vízből az utastérbe is. Azt talán kizárhatjuk, hogy beleesett volna a mederbe, hiszen elég az elég meredek, jó eséllyel sérült volna a kocsi. Mindegy is: ahová ő megy, ott nincs szükség utakra.

Rovatok