Totalcar Vakbarát Hírportál

Gumipor

Könnyed autós tartalmak a Totalcaron

Totalcar
2021.10.12. 12:58

új hír érkezett, kattintson a megtekintéshez!
  • Egészen szokatlan funkciót kap a United Airlines egykori Boeing 747-ese. A Seattle-ben épülő 1200 Stewart szerves részét alkotja majd. Az iker-felhőkarcolók építését 2018-ban kezdték, a tervek szerint jövőre készülnek el. Az utasszállítót a csupasz fémig pucolva, szárnyak nélkül láthatják majd az arra járók. Sőt, nemcsak díszítőelemről van szó, hanem egy luxus-társalgó funkcióját is betölti majd.

    Ez a konkrét repülőgép egyébként 1990 novemberében állt szolgálatba a Unitednél. Huszonnégy év után nyugdíjazták, ez idő alatt több mint százezer órát töltött a levegőben, és mintegy 13 ezer sikeres landoláson van túl.

  • Úgy tűnik, nemcsak az autósokat nyomasztják az újabb és újabb bejelentések, amelyekkel igyekeznek visszaszorítani a belső égésű motorral szerelt modellek használatát, a villanyosok javára. Kalifornia kormányzója ugyanis aláírt egy törvényt, amely szerint 2024-től betiltják a benzines kisgépek forgalmazását.

    Az indoklás szerint az államban közel 17 millió ilyen kisgép van használatban, úgy 3 millióval több, mint személyautóból. Márpedig a számítások szerint egy lombfúvó egyetlen órányi használat közben annyit szennyez, mint egy 2017-es Toyota Camry a teljes, Los Angelesből Denverbe vezető utazás alatt, 1770 kilométeren.

  • Nem ez az első videó a Magyar Közúttól, aminek a tanulsága, hogy nem mindenkinek való az autópálya/gyorsforgalmi út. A csúcs idióták máig az a bagázs, amelyik az M1-es belső sávjában parkolta le autóját és várta a segítséget egy koccanás után, de ez a furgonos is erős nevező a címre, miután az alábbi felvétel készült róla az M0 Csömörhöz közeli szakaszán.

    Nem tudni, mi lett volna, ha a Közút diszpécsere nem észleli a láthatósági mellényével kapálózó srácot és küldi oda a rendőröket, valamint az útellenőröket, de jó esélye volt egy gázolásnak.

  • Nagy fogása volt nemrég a dán autópályarendőrségnek: egy új Lamborghini Huracan, amit gyorshajtás miatt foglaltak le, ára pedig hamarosan a dán államot gazdagítja majd. Az autót egy iraki születésű norvég lakos vezette, ő ment vele 236 km/h-val egy 130-as szakaszon Dániában, alig pár órával azután, hogy nagyjából 90 millió forintnyi euróért Németországban megvette a Huracant.

    Az új dán törvények lehetővé teszik a rendőröknek, hogy az ilyen szélsőségesen közveszélyes vezetők autóját akár a helyszínen elkobozzák. A Huracan sofőrje amellett, hogy ezzel elvesztette a tulajdonjogát az autója felett, még pénzbüntetést is kapott a gyorshajtás miatt.

    (AP news)

  • Nyolc, kifejezetten csomagszállításra alkalmas Opel Combo Cargo kishaszongépjárművel bővítette flottáját a Mol Limo, a zárt furgonok segítséget nyújthatnak költözéshez vagy nagyobb bútorok szállításához is - közölte a Mol pénteken az MTI-vel.

    A közösségi autómegosztó szolgáltatás flottájában a több mint 400 személyautó mellett októbertől jelentek meg az új kishaszonjárművek. A közlemény idézi a Mol Limo ügyvezető igazgatóját, aki jelezte: az autómegosztó szolgáltatás több mint három évvel ezelőtti indulása óta jelentősen bővítették a szolgáltatási területet és a bérelhető autók típusát, a háromnapos bérléssel pedig a hosszabb üzleti utakat és hétvégi kirándulásokat is lehetővé tették. A furgonnal most azokra gondoltak, akik az átlagosnál nehezebb és nagyobb tárgyakat szeretnének szállítani.


    Budapesten kívüli, többnapos út esetén a járművek tankolása és töltése a felhasználókra van bízva, de azt a Mol töltőállomásokon, az ügyfélszolgálattal egyeztetve a Mol Limo állja a vonatkozó szabályok szerint.

    (MTI)

  • A jávorszarvas-teszt tovább szedi az áldozatokat: a Jaguar I-Pace, a Plug-in RAV4 (ezt azóta állítólag orvosolták), legutóbb pedig a Ford Mustang Mach-E hasalt el rajta. Vagyis nem, mert a legutolsó bukás a Skoda villanyos SUV-jáé, az Enyaq iV 60-é.

    Az alap 77 km/h-s tesztnél az autó több bóját is felborított, bár a sofőr szerint végig kontrollálható maradt. A Volkswagen ID.4, amivel az Enyaq egyébként osztozik a műszaki alapokon, 73 km/h-s maximummal tudta teljesíteni a tesztet, az 58 kWh-s akkumulátorral szerelt Skodának ugyanez végül csak 67 km/h-val sikerült, amiben valószínűleg a sokadjára futott próbálkozások miatt felmelegedett gumik is közrejátszottak.

    Az Enyaq iV 80-ról írott tesztünket itt találod, az ID.4-ét itt, egy nagyobb villany-SUV összehasonlítóért pedig katt ide

  • Nemrég mutatták be a Toyota amerikai óriás-pickupjának új generációját, az XK70-es Tundrát. A modell fontosságát mutatja, hogy a cég egy már-már Super Bowl szintű reklámot is készített hozzá, amiben gyakorlatilag az összes lényeges Toyota terepjáró felvonul.

    A videó egy Mad Max: Fury roadra hajazó világban indul, ahol egy elsőgenerációs 4Runner a főszereplő, innentől kezdve szcenáriókból szcenáriókba ugrik a néző, ahol mindig épp az adekvát modell rongyol: FJ45 Land Cruiser a szavannán, J70 Land Cruiser Ausztráliában, Tundra az amerikai erdőtüzek közepette, Tundra a NASCAR versenypályán, de bónusznak még egy MCFLY rendszámú Hilux is feltűnik.

    Úgy tűnik, nosztalgiával és off-roaddal továbbra sem lehet mellélőni. 

    via japanesenostalgiccar.com

  • A Gordon Murray Automotive T.50-esről főleg a finom mérnöki megoldásai és az utolsó mohikán mivoltja miatt sokat cikkeztünk már, de a minap a cég egy másik autóról tett közzé videót: a GMA szóvivője, Dario Franchitti hajtja meg George-ot, az öszvért, amiben a mérnökök a végleges T.50-be szánt V12-est tesztelték. Érdekesség, hogy George alapja egy másik apró angol sportkocsi, egy Ultima, amit eredetileg Chevy V8-as mozgatott, így a V12-es beépítése nem ment zökkenőmentesen. 

    A bárgyú, de szerethető külső mellett azért is érdemes belekattintani a videóba, mert most hallhatjuk először az egészen 12100-ig elforgó szívó V12-est, ami a T.50 egyik nagy selling pointja. A végleges autó egyébként október 16-17. között rendezett Goodwood Members' Meetingen debütál, ahova George-ot is elviszik.

    via roadandtrack.com

  • Rengeteg elektromos átépítés jön szembe manapság a neten, vannak nemistudom... i3-as Porschék, de sokan a Tesla hatjásláncát használják. Ezen a trenden fordít egy merészet Rich Benoit - a Teslák felújításával foglalkozó Rich Rebuilds arca - , aki egy kibelezett Model S-be építen egy Camaróból származó, 6.2-es LS3-as V8-ast. A projekt nem most kezdődött, de most már van olyan stádiumban, hogy említésre érdemesnek találjuk.

    Bizonyára az érzékeny tartalomfogyasztó a zöld-hullám felé mutatott fityisznek, görbe tükörnek, urambocsá' kimunkált performansznak érezheti a dolgot, de szerintünk ennél ártatlanabb az átépítés apropója: egyszerűen jó poén, ráadásul axiomatikus is: LS-swap everything.

  • A carindustryanalysis Instagram-fiók megbízhatóságát sem kétségbevonni, sem alátámasztani nem tudjuk, de nagyságrendileg azért szoktak stimmelni az infografikái. Nemrég hozták le a a 2020-as év legjobban fogyó modelljeinek 99-es listáját, egy böngészést mindeképpen megérnek: 

     Ha ugyenennek a listának a másik felére, tehát a legkisebb számban fogyó autókra lennél kíváncsi, azt is összeállította az oldalért felelős Felipe Munoz, íme:

    Riasztónak tűnnek az eladásban látható általános mínuszok, de ezek valószínűleg a vírus okozta bezárkózások miatt voltak, kíváncsian várjuk, hogy idén a felrobbant keresletet hogyan ellensúlyozza majd a chiphiány miatt vékony kínálat.

  • A C8 Corvette Owners Groupban tűnt fel az a videó, amelyiken a tennessee-i Nashville közelében, alig másfél órányira a gyártól bő 900 ezer dollárnyi C8-as Chevrolet Corvette ég. A lángok miatt pontosan nem látszik, hány autóról van szó, de a műértők szerint tíz Corvette szállítására képes a trailer.

    A jelenlegi chiphiányos időkben egyébként is fájó egy-egy ilyen veszteség, de a relatíve kis példányszámú sportkocsiknál ha lehet, még rosszabb is a helyzet. A tűz okát egyelőre nem tudni.

    via roadandtrack.com

  • Szürreális helyzetbe kevert egy kamionsofőrt az üzemanyaghiány a briteknél. Johnny Anderson a BBC-nek mesélte el, hogyan vezetett egy világ háta mögötti építkezésre nagyjából húsz, benzinre vágyó autóst, akik nem tudták, hogy egy tartálykocsiban nem csak üzemanyagot lehet szállítani. Ő például cementet vitt.

    Már hetek óta tart az üzemanyagellátási káosz a briteknél. A sofőrhiányból indult helyzetre válaszul már a katonaság kamionsofőrjeit is bevetették, de vannak kutak, amik akár még egy-két hétig is zárva maradnak ellátás híján. A hiány egyeseknél pánikot szül, másoknál olyan furcsaságokat, minthogy kilométereken át kövessenek egy tartálykocsit, azt remélve, hogy egy kútra tart, hogy feltöltse. Anderson elmondta, hogy ott lett neki gyanús, hogy követik, amikor egy kétszer kétsávos úton sem előzte meg senki, aztán értetlenkedve figyelte, ahogy egy nagyjából húsz autóból álló konvoj követte, bármerre is kanyarodott. 

    Amikor Anderson az építkezésre ért a cementszállítmánnyal és megállt, az első autókból rögtön kérdezték, hogy mégis melyik kútra megy. Mikor tisztázta, hogy nem benzint szállít, még őt kérték számon, hogy miért nem állt meg út közben és közölte ezt a követőivel. Anderson azt mondja, nehezen hitte el, hogy ez komoly, de mint mondja, amellett, hogy valahol vicces, ijesztő is a helyzet, mivel egy tartálykocsi vezetése nem egy veszélytelen foglalkozás. Egy üzemanyagszállítóé különösen, pláne ezekben a napokban, egy ilyen ostobákból álló konvoj pedig csak felesleges extra nyomás a vezetőkre, amiből extrém esetben még baj is lehet. 

  • Ha nem szól közbe a járvány, ezen a hétvégén rendezték volna a Forma-1-es Japán Nagydíjat. A helyére ugrik be a török futam, a Red Bull pedig úgy döntött, itt búcsúzik el a japán motorszállítójától. Az alkalomra készült egy egyedi festés, ami annak a Honda RA 272-esnek állít emléket, amivel Richie Ginther megszerezte a gyártó első F1-es győzelmét az 1965-ös Mexikói Nagydíjon. Ezt idézi a fehér festés, míg a hátsó szárnyon ott az arigato, azaz köszönjük felirat.

    A Honda a szezon végén kiszáll a sorozatból, a folytatásban így a Red Bull maga fejleszti tovább a japánok által ráhagyott motort.

  • A japán 4Design by DW jóvoltából egészen új értelmet nyer a megkívántam egy klassz felnit kifejezés. Mostantól akár jóízűen el is majszolhatunk egy szett BBS-t, és ez a csokiból készült változat még a fogunknak is kevésbé árt, mintha az igazit harapdálnánk. Ezúttal csak az öntőforma készült alumíniumból.

    Persze az igazi csokiművészek akár ennél is sokkal precízebb munkadarabokat faragnak ki egy-egy tömbből, de a hobbistáknak ez sem rossz azért.

  • Na jó, valójában csak az Airbus A320-as törzse szorult be, miközben egy kamion szállította Újdelhi útjain. Az indiai nemzeti légitársaságtól, az Air Indiától vásárolt repülő egy leselejtezés után került új tulajdonosához, aki jól láthatóan megspórolta a logisztikusokat az elhozatalkor. 

    A híd alá szorult, szárnyaitól megfosztott repülőről még október 3-án készült ez a felvétel, de állítólag még mindig ott áll beszorulva a pálya gyalogoshídja alatt. Az ilyen helyzetekben nyilván az infrastruktúra védelme az első, így - ha még tényleg nem tették meg - várhatóan szétvágják ott helyben az Airbus törzsét, az illetékesét pedig jól megbüntetik. Az Air India mindenesetre már minden lehetséges módon közölte, hogy bár a gép korábban a flottájukba tartozott, már semmi közük hozzá.

  • Sorhatos motorral éppen tökéletes sportkupé a BMW M3-as, ami nem csak azért van, mert 343 lóerő igazából bőven elég, hanem mert az S54B32 remek karakterű sportmotor. Elvetemültek viszont mindig lesznek, ezért születhetett meg ez a V10-es E46 is, amire nehéz nemet mondani.

    Mindezt ráadásul a BMW polcáról szedte össze a holland Auto Service Procar. Az 5,0 literes, szívó V10-es az E60 M5-ből érkezett, a hozzá kapcsolt duplakuplungos automata pedig az E92 M3-asból. 500 lóerő és 520 Nm viszi így az E46-ot, remek hanggal.

  • Tudom, hogy a gyors Audikból mindig a kombi változat az igazi, de imádom a klasszikus limuzin formát, ezért engem az RS 4-ből is sokkal inkább fog meg ez, mint a praktikusabb verzió. Különösen így, hogy a 2007-es autóban csak 350 kilométer van, ami bizonyára valamilyen elvetemült, befektetői szemléletű gyűjtőnek köszönhető.

    Gyönyörű az egész autó, ez nem is kérdés, hiszen ennyi kilométer alatt nem volt senkinek alkalma figyelmetlenül az oldalára tolni a bevásárlókocsit vagy kiülni az üléseit. Az RS 4-esnek persze, aukción keresnek olyan gazdát, aki jó sok pénzzel értékeli az ennyi idő után is újnak elsüthető autót.

    Sokaknak nyilván a három szám a lényeg a futott kilométernél, de az autó igazi varázsa az összkerékhajtáson túl a 800 fölé forgó, 420 lóerős 4,2 literes, szívó V8-as motor, melynek már a látványa is csodás. 4,8 másodperc alatt gyorsul 100-ra és 16,6 mp alatt megvan neki a 200 is. Ezt ma tudja egy Golf R is, de hangulatban és megjelenésben messze van az RS 4-től. Ha másért nem, a V8-as hangja miatt egész biztosan.

  • A versenyen ugyan csak hetedik lett, egy pillanata miatt mégis sokat ír most Adrien Fourmaux-ról a nemzetközi autósportos sajtó. A hétvégi finn rali egy szép mozzanatát hozta össze a Ford gyári versenyzője, aki életében először szerepelt WRC-vel a finn versenyen, és máris tökéletesen hozta azt, amitől ez a verseny hosszú évtizedek óta hírhedt, és ugrott egy óriásit. Konkrétan 68 métert, azaz egy ekkorát:  

    Fourmaux a francia ralisport új reménysége. A hosszú Loeb-korszak után úgy tűnik, hamarosan véget ér az Ogier-korszak, és utóbbi jövő évre tervezett visszavonulásával két évtized után bajnokesélyes francia nélkül marad a rali-világbajnokság. A 24 éves Fourmaux kevés híján orvos lett, aztán nem sokkal az utolsó vizsgái előtt megtalálta magának a Ford, betette a gyári csapatába és most a közeljövő legnagyobb reménységének tartják a hozzáértők. Nagy sikereket egyelőre nem ért el, de a hétvégén produkált ugrásával felhívta magára a figyelmet. 

    A videón látható ugrató már az adott szakasz célvonala után van, azaz a levegőben már nem az óra ellen mennek a versenyzők, inkább csak a szurkolókért és a rekordért, ami még ezzel a 68 méterrel sem lett meg. A finn rali történelmében a legnagyobb mért ugrást ugyanis az a Jussi Kynsilehto produkálta még 1975-ben, aki akkor 72 métert repült. Igaz, ő rögtön a földet érés után rommá törte Ford Escortját.

  • Escalin-művelet néven fut az a válságterv, amivel a brit kormány igyekszik kezelni az ország benzinkútjain kialakult káoszt. A helyzetről már mi is írtunk korábban, az előzménye pedig röviden annyi, hogy a Brexit utóhatásaként annyi külföldi kamionsofőr tűnt el az országból, hogy nem maradt elég, aki kiszállítsa az árut az üzletekbe vagy az üzemanyagot a kutakra. Utóbbinak a hatását fokozta aztán, hogy a sofőrhiány hírére rengetegen kezdetek pánikszerű tankolásba.

    A brit vezetés már múlt héten beszélt róla, hogy akár a hadsereget, legfőképpen annak kamionsofőrjeit is bevethetik, hogy enyhítsenek a helyzeten, végül aztán küldtek is kétszáz katonát, javarészt sofőröket. A katonai segítség Londonba és az ország délkeleti részére érkezett, ahol minden ötödik kút teljesen kifogyott már, és a kutak nagyjából csak felében lehet kapni benzint és gázolajat is. A szakma üdvözölte a segítséget, abban azonban minden érintett egyetért, hogy ez nagyon kevés.

    Az országnak nagyjából százezer sofőrre lenne szüksége, hogy az ellátási láncokban minden rendeződjön, de a briteknek nem vonzó szakma a sofőrködés, a keleti munkaerőre pedig többé nem akar támaszkodni a Brexitpárti kormány, így a helyzet gyorsan nem lesz megoldható. A karácsonyi szezonig minimum eltart a káosz, a kérdés jelenleg annak a foka, és egyelőre nem látni, mitől lesz jobb a helyzet hosszútávon.

  • Napjaink futballvilágának egyik legnagyobb egyénisége, egyben talán legmegosztóbb alakja Zlatan Ibrahimovic. Amellett, hogy zseniális játékos, nem állnak távol tőle a hajmeresztően öntömjénező nyilatkozatok. Talán úgy fogalmazhatjuk meg manapság divatos szóhasználattal élve, hogy elképesztően nagy troll. Tegnap ünnepelte negyvenedik születésnapját, ebből az alkalomból egy Ferrarival lepte meg magát.

    Előszeretettel beszél magáról egyes szám harmadik személyben, így nem túl meglepő, hogy az Instagramon is csak annyit írt a Ferrari fotója mellé, hogy „Boldog születésnapot Zlatannak!” Amúgy egy SF90 Stradaléról van szó, amely az olasz sportkocsigyártó eddigi legbonyolultabb hajtásláncát alkalmazza. 3,9-es biturbó V8-asát még két villanymotorral is megtámogatták, és úgy 430 ezer euróba, vagyis bő 150 millió forintba kerül.

  • Régi olvasóinknak ismerős lehet Prokee neve. Remek korábbi szerzőnk, Trabant-mágus, aki élete bázisát is Zwikau vonzáskörzetébe helyezte át néhány évvel ezelőtt. Több Trabant is rátalált Prokee garázsára az elmúlt években, most az egyiken megmutatja, hogy a gyári kétüteműt hogy lehet kiszerelni majd szétszedni:

    Nem is olyan régen vendégünk volt Prokee az Égéstérben is, ahol azt fejtegették, hogy milyen volt a Trabant a kor szintjén, hallgatáshoz kattints ide.

  • 2016-ban mutatták be a második generációs MINI Countryman-t, vagyis azt az UKL platformra épülő nagy MINI-t, ami a lehető legtávolabb esik az eredeti Minitől. 2020 májusában esett át egy szokásosnak mondható frissítésen, aminek során új színek, átrajzolt lökhárítók és lámpák érkeztek rá, ezek közül a hátsók kifejezetten jópofa Union Jack mintásak, mint az angol zászló.

    Több mint 1 év után az internet Amerikához közelebb eső fele háborodott fel rajta, hogy a nyílként is értelmezhető részlet indexeléskor épp az ellenkező irányba mutat. Ez nálunk azért nem fedezhető fel, mert itt kizárólag a középső csík villog sárgán, az amerikai piacos változaton viszont az egész rajzolat pirosban.

    Mókás, hogy a BMW-nek… khm… a MINI-nek még reagálnia is kellett a jelenségre. Szerintük korábban nem volt fogyasztói panasz erre vonatkozóan és eleve könnyen kitalálható a kanyarodási szándék abból, hogy az autó melyik oldalán is villog pontosan a fény.

  • Jó tíz éve lehet már kapni Takumi márkájú motorolajat Japánban, de az Initial D rajongó itt csapdába esik: ez a takumi (mesterember), nem az a Takumi, amelyik esténként tofut hordárkodik (tofutár) a fekete-fehér AE86-jával. Legalábbis eddig nem az volt, mert a manga készítője, Shuichi Shigeno nemrég megállapodást kötött a motorolaj gyártójával, hogy marketingértéket kovácsoljanak a nevek azonos hangalakjából/olvasatából. Nagy szerencse ez a rajongóknak, így végre Initial D-s olajat is vehetnek a mogis testpárna mellé. Mi lesz a következő? Dragon ballos vegeta?  

    v ia japanesenostalgiccar.com

  • A Forma-1 kereskedelmi jogait birtokló Liberty Media csütörtökön hozta nyilvánosságra, hogy a széria mezőnye november 19-21-én a Losailban versenyez majd, ahol megtartják a sportág történelmének első katari nagydíját. A 2004-ben épített pályán állandó szereplő a gyorsaságimotoros-világbajnokság (MotoGP) mezőnye akárcsak azokat a futamokat, az F1 versenyét is éjszaka, lámpafénynél rendezik majd. 

    A Liberty mindjárt hosszú távú szerződést kötött a katariakkal. 2023-tól tíz éven át lesz része a versenynaptárnak a katari nagydíj ('22-ben nem rendeznek futamot, akkor elég lesz nekik a foci vébé), azaz a bahreini, az emirátusi és a szaúdi futamokkal együtt négy futam is lesz a naptárban az Arab-félszigeten. Hogy a későbbi katari nagydíjak is Losailban lesznek-e, azt még nem tudni, tervezés alatt áll ugyanis egy új pálya a Magyarországnál kilencszer kisebb méretű félszigeten.

  • Szeptember elején mi is megírtuk, hogy Dario Costa, az olaszok kiváló műrepülője - aki mellesleg kaszkadőr is - 245 km/h-s sebességgel repült át a törökországi Catalca dupla alagútján. Ez már önmagában is elképesztő teljesítmény, de ha kíváncsi lennél, hogyan készül fel egy pilóta a hasonló hajmeresztő manőverekre, és egyáltalán, hogyan tartja formában magát, akkor most itt a válasz a Red Bull Motorsports videójában. A java úgy 20 másodpercnél kezdődik.

    Ezekhez a gyakorlatokhoz elképesztő koncentrációra, reflexekre és lenyűgöző mozgáskoordinációra van szükség, nyilván rengeteg gyakorlás eredménye, amit láthatunk. Az egyébként sem könnyű feladatok közben ráadásul még a trénere is folyamatosan vegzálja, próbálja kizökkenteni. Hát nem sikerül.

    Costa egyébként ezen az alagút-átrepülős világrekordon kívül is nagyszerű eredményekkel büszkélkedhet. 2019-ben éppen hazánkban nyert Red Bull Air Race-t, de más kötődése is van Magyarországhoz: mentora Besenyei Péter. Az olasz emellett az első pilóta, aki egyazon évben a Forma-1, a MotoGP és a ralivébé egy-egy futamának betétprogramjaként bemutatózott. Kaszkadőrként közreműködött a Mission: Impossible hetedik részében - a film a tervek szerint jövőre kerül a mozikba.

    Végül pedig ezen a linken elérhető egy tízperces videó a felkészülésről és a rekordról.

  • Az autók egyes generációi között nem sok különbség szokott lenni, egy-két tizedmásodperc itt, néhány lóerő ott, de a Bugattinál ugye természetszerűleg nagyobb minden. Míg a Veyron 1001 lóerő és 1888 kiló, a Chiron már 1479 lóerő és 1996 kiló. Ez így nem mond sokat, úgyhogy ha égsz a vágytól, hogy fizikai valójában lásd a differenciát, hát tessék:

     A youtuber ripacs, a különbség emberes, de a cím legalább találó: "Hogyan alázz meg egy Bugatti-tulajt? Egy gyorsabb Bugattival".

    via carscoops.com

  • Hogy a félretankolások számát mennyire felnyomta a kutakon kialakult káosz Angliában, arról már írtunk korábban. A történet előzménye röviden annyi, hogy a kamionsofőr-hiány miatt sok termék hiányzik most az ország boltjaiban, ezzel együtt pedig akadozik az üzemanyagellátás is a kutakon. Ezt a problémát fokozza, hogy egyes britek elkezdték pánikszerűen felhalmozni az üzemanyagot, ami nagy sorokat és sok üres kutat eredményezett.

    Arra, ami most a brit kutakon történik, tényleg a káosz a legjobb kifejezés, ebből a helyzetből pedig sokaknak lett hirtelen vonzó alternatíva a villanyautózás, ami sokaknak szintén infrastruktúra függő, de akinek van egy garázsa, egy erős otthoni töltővel minden ilyen felhajtásból kimaradhat egy életre. A carguide.co.uk brit használtautós oldal nézett a netes keresések mögé, és mint kiderült, a villanyautókkal kapcsolatos keresések 1500 százalékkal nőttek a múlt hét második felében.

    A tizenötszörös érdeklődés nyilván nem hoz majd ugyanekkora ugrást a vásárlásokban, de valamelyest meglátszhat majd rajtuk. Mindenesetre valamelyest a briteknél is folyamatosan nő a villanyautók aránya az újautós piacon. Idén júliusban például 11 139 villanyautót helyeztek forgalomba Nagy-Britanniában, szemben a tavaly júliusi 8162-es darabszámmal. 

    (HVG találata)

  • Állítólag ő a hatodik ember, aki vezethette a középmotoros Quattro prototípust az Audi Motorsportnál tett látogatása kapcsán, és valószínűleg az első, aki nem sajnálta a limiteren veretni a megfizethetetlen géppel. A sok autónézegetés után a lényeg 9:45 környékén indul:

     Szerencsés ember:

  • Folytatjuk a Zombi által megkezdett Herman Ottó sorozatot, most egy amerikai mókusról számolunk be, ki is akad mindjárt az autós-tartalom-méter: a helyszín Észak-Dakota, az áldozat pedig a főszerk éjjeli padlása helyett egy Chevrolet Avalanche, amiben hét diszperzites vödörre való fekete diót, nagyjából 70 kilót gyűjtött össze az állat.

    De mivel a Chevrolet működéséhez nincs szükség ennyi dióra, sőt semennyire se, a tulajdonos Bill Fischernek végül az autó komplett elejét le kellett bontania ahhoz, hogy le tudja csapolni a készletet. Nem tudta: néhány darabot elérhetetlen helyekre - a vázba, szűkebb üregekbe - tuszkolt a mókus, úgyhogy komolyabb trancsírozás híjján azok az idők végezetéig ott maradnak. És zörögnek.

    Bár egy-két darab nem vészes, egy nagyobb mennyiség viszont komolyabb problémát is okozhat 15 másodperc hírnévnél: a diókupacok elállják a levegőáram útját, a motor túlmelegszik, ráadásul a száraz csonthéjas tűzveszélyes is. Ha tehát van dió/mogyoró/magvfa a közelben, és van a háznál ritkán járatott autó (mondjuk a Chevy csak négy napig állt), meg gyanúsan összetapicskolt fényezés, érdemes néha belesni a motortérbe. Esetleg elektromos rágcsálóriasztót beszerelni.

    via thedrive.com

  • Teljesen megszokott dolog, hogy néhány versenypályához saját hotel is tartozik, - vagy épp városállam, lásd Monaco. A hanyatló nyugat közepétől egy kicsit jobbra, Missouri államban viszont a recept reciprokát vették, és egy AirBnB-hez kínálnak saját versenypályákat.

    A Little Talladega nevű hacienda autós tartalma nem merül ki a pályákban (az aszfaltozott mellett egy dirt track is van), a falakon a hőskorra emlékező képek, a garázsban hangárban motorok, gokartok, ATV-k és arcade gépek állnak, a tévében meg 0-24 megy a Ghymkhana képújság. A (remélhetőleg) gyerekszobák szintén hozzák a hangulatot, az egyikben öreg amerikai pickupokra, a másikban pedig 300ZX-re és R33 GT-R-re maszkírozott ágyakban lehet aludni.

    A versenypálya nyilván nem bír el egy teljes Gran Prix-t, de driftelni, gokartozni - szórakozni - simán lehet rajta, főleg, hogy a ház 16 vendégnek biztosít helyet, az már egy mezőny. 

    Hat éjszaka 5,5 millió -  ha nem tévedek, ez a bérelhető Amerikai Álom.

    via Carscoops

Rovatok