70 éve, 1951-ben mutatták be a Toyota BJ-t, a Land Cruiser 70 Series-t pedig 1984-ben. Azóta mintegy 10 millió Land Cruisert adtak el világszerte, ebből 1,14 milliót csak Ausztráliában. A Közel-Kelet mellett Downunda a modell kulcspiaca, az ország és a kemény terepjáró kapcsolata legendás, de a kietlen Outbackben szükség is van a megbízhatóságra.
A születésnapra készült, egyelőre Ausztrália-exkluzív 70th Anniversary Editionből 600 példányt készítenek, közülük 320 darab duplakabinos, 200 szimpla kabinos és 80 wagon lesz. A legmagasabb, GLX felszereltségre épül és három színben lesz elérhető, ezek a French Vanilla, a Merlot Red és a Sany Taupe, a dizájnt érintő változtatásokat viszont a minimumon tartották: a "Heritage" és “70th Anniversary" feliratok mellett a legszembetűnőbb a fekete hűtőrács és lökhárítók, a szintén sötétre fújt felnik és lámpaház, valamint a hagyományos jelvény helyetti Toyota felirat.
A fekete téma az autó belsejében is folytatódik, amit a különleges kiadásoknál megszokott plakett és a Hiluxból származó új bőrkormány egészít ki, ezeknél valamivel kevésbé érdekes extra a két plusz USB csatlakozó és két plusz pohártartó.
A hajtáslánc gyakorlatilag változatlan, a V8-as turbódízel továbbra is 202 lóerőre és 430 Nm-re van belőve, amihez ötsebességes manuális váltó kapcsolódik. A felező és első/hátsó diffizár, a 130 literes tank és a tetőig vezetett légcső a kontinens mérete és a terepviszonyai miatt alapfelszereltség. A 78-82 ezer ausztrál dollár elsőre soknak tűnik, de a helyi fizetéseknek végül is megfelel, különösen annak fényében, hogy a Land Cruiserek árai az utóbbi években meredek emelkedésbe kezdtek, a különleges kiadásokról nem is beszélve.