Robotsofőr vezeti falba a Nascar új autóját
A Nascar új generációs versenyautókat vezet be, amelyeket a valódi pályára küldés előtt biztonságtechnikai teszteknek kell alávetni. Ehhez az AB Dynamics tesztrendszerekkel foglalkozó cég segítségét kérték, akik a Talladega Superspeedway versenypályán folytatták le a vonatkozó próbát.
Ez abból állt, hogy az autót 130 mph-s (209 km/h) sebességgel, 24 fokos szögben a versenypálya ütközéselnyelő falának (SAFER - Steel and Foam Energy Reduction) vezettették, az irányítást korábban rögzített vezetési információkra és GPS-adatokra támaszkodó robotokra bízták: egy a kormányzásért, egy a pedálok, egy pedig a váltó kezeléséért felelt.
Az ütközés emberi szervezetre gyakorolt hatását egy szenzorokkal és gyorsulásmérőkkel felszerelt bábuval vizsgálták, a cég szerint a teszt révén olyan adatokhoz sikerült jutni, amilyenekhez a számítógépes szimulációkkal nem lehetett volna.