Totalcar Vakbarát Hírportál

Gumipor

Könnyed autós tartalmak a Totalcaron

Totalcar
2021.11.06. 15:46

új hír érkezett, kattintson a megtekintéshez!
  • Hatalmasat fejlődtek a nagy platósok, a motorjaik izmosak, a belterük személyautós, és akadnak belőlük olyan sportváltozatok, amikkel terepen is riasztó tempót lehet menni. A Toyota Tundra Pro is éppen ilyen pick up, mely annyira amerikai, hogy csak a logó miatt hívunk japánnak.

    Ezeknek az autóknak azért mégis bizonyítaniuk kell, hogy nem töri meg őket a munka, ezért a Toyota kitalálta, hogy a 880 kg-mal terhelhető Tundrával elszállítják a kontinens legnagyobb zöldségeit.

    Már csak azért is meggyőzőnek kell lennie, mert az új Tundrában a V8-as helyett a Toyota friss i-Force Max hajtása van 3,5 literes, turbós V6-ossal és 10 sebességes automatával, mely közel 440 lóerőt és 790 Nm nyomatékot tud.

  • Az Opelnek eddig elég szűk színpad jutott Stellantis márkacsoporton belül. Azon kívül, hogy full elektromosnak szánják a márkát, és bemutattak egy dögös retro-koncepciót, valójában inkább a praktikus, családi szerep jut neki. Ezzel nincs is baj, de sok rajongónak hiányzik azért egy jó kupé. Mondjuk egy Calibra. 

    A theottle nevű felhasználó osztott meg az instagramon egy elképzelést, ehhez az új Astrát (hírünk a premierről itt) és a Nissan Z-t használta fel. Nem csak a fényszórókat cserélte le a PS-dizájner, de az első tengelyt is hátrébb mozgatta, mivel a Calibra tradicionálisan elsőkerekes. 

    Érdemes ránézni theottle profiljára, - platós Dacia, platós Range Rover, SL Shooting Brake - vannak hülye ötletei.

  • Szinte már elcsépeltnek tűnnek azok az intelmek, hogy időről időre ellenőrizzük az autógumik állapotát. Mégis rá kell csodálkoznunk néha, hogy egyesek milyen kukába való abroncsokkal merészkednek ki az útra, ne adj isten az autópályára. A szabolcsi rendőrök az M3-ason szűrték ki azt a szlovák szerelvényt, amelyen ez a csodálatos, szinte újszerű gumi díszelgett.

    Mivel a futófelület sérült volt, és több helyen hiányos is, a rendőrök az abroncs cseréjére kötelezték a sofőrt, és kiszabtak egy elég combos, 300 ezer forintos bírságot is.

  • Kesztyűtartó, könyöklő, pohártartó és vezeték nélküli töltőpad már mind van bőséggel az autókban, de ezek közül mind leginkább egyetlen tárolási célt szolgál. Néha pedig csörög bennük az apró vagy a lakáskulcs, zörög a kaputávirányító.

    Most a BMW olyan tárolóra adott le szabadalmi dokumentumot, amihez hasonló gyerekjátékok is vannak már. A kis besüllyedő tüskék úgy felveszik a formát, mint valami memóriahab, így aztán nem is mozog majd benne semmi, amit rádobnak.

    Ezeknek a csapoknak a végén mágnesek vannak, így nyerik vissza az eredeti formájukat és a biztos tartást maga a tárgy súlya adja. Hasonló megoldás felbukkant már Renault Twingo-ban, csak épp gumiból. Az ötlet ígéretesen hangzik, de azért vet fel olyan kérdéseket, hogy miképp lehet majd tisztán tartani ezt a rekeszt.

  • Az Aérofiatok egy francia képzőművész, Alain Bublex munkái, amiket a harmincas évek kutatásai ihlettek. Alapul a 126-os Fiat szolgált, amire vagy aerodinamikus csepp alakú farok vagy épp másfél méteres ventillátor került. Bublex az Ipari Formatervezési Iskolán tanult Párizsban, majd csatlakozott a Renault dizájn csapatához.

    A karrierje mondjuk nem tartott sokáig, saját bevallása szerint ő autókat akart csinálni, a Renault meg profitot. Megnéznénk egy műszaki vizsgabiztos arcát, amint beállítunk hozzá egy ilyennel, de valószínűleg az Aérofiatba sem kell sokkal többet belelátni, mint művészi kísérletezést. Ha mégis megihletett a projekt, Bublex további munkáit és még több Légfiatot erre találsz.

  • Kevés aranyosabb tárgy akad az autóiparban, mint a japán belpiacos kei carok. Ezeket az apró autókat egészen szigorú határok közé szorítják be, mégis rendkívül sokszínű a mezőny a családi autótól a haszongépjárműn át egészen a sportautóig. A Suzuki Mighty Boy normális esetben egy kis platóval rendelkező, elsőkerék-hajtású kétajtós. De nem ez itt.

    Ebbe ugyanis az 550 köbcentis, háromhengeres motor helyére 6,0 literes, V8-as került, ami a hátsó gumikból csinál sűrű füstöt. A Suzuki még így is kevesebb mint 600 kilós, amit röhögve visz a 440 lóerő. Nagyon sok őrültség ez, nagyon kicsi helyen.

  • Már szellőztetik egy ideje, de a Volkswagen retró kisbuszának gyártásérett verzióját még nem láthattuk. Pőrén még most sem mutatták meg, de a minap leleplezett ID.5 sajtóvideójában egy kép erejéig azért előkerült az ID.Buzz, ami már rendes tükröket és a márka jelenlegi lökhárító-dizájnját hordja, de mentes a koncepcióautós túlzásoktól.

    Némi álcafólia így is jutott az autóra, de az végül is stimmel: a pszichedelikus, szivárványos minta simán hozza Woodstockot, csak néhány virág meg a füst hiányzik belőle.

  • Nemrég Kínából került elő egy felvétel, amin a sofőr a fényszórókig érő vízen gyötri keresztül a Porsche Taycanját, de egy amerikai tweet alapján úgy tűnik, a világ többi részén is így tesznek a villanyautó-tulajdonosok. A kínai felvételen több, belső égésű motoros autóval megálltak a közlekedők - ezekre egyértelmű veszélyt jelent a magas víz - , de ez nem tartóztatja fel a Taycan-tulajt.

    Nem tudni, hogy ennyire bíznak-e a német/elektromos technikában vagy épp fittyet hánynak a veszélyre, mindenesetre megússzák: a poszt szerint nem sokkal később leellenőriztették az autót egy Porsche-szervizben, de egy ventillátorba szorult faágon és némi hordalékon kívül minden rendben volt.

    Igaz, hogy Elon Musk szerint a villanyautók gyakorlatilag tengeralattjárók is lehetnének, a szerelők szerint azonban így sem tanácsos a többszáz voltos elektromos rendszert védő szigetelés határait feszegetni.

    via motor1.com

  • Áprilisban leplezték le a 11. generációs Honda Civic-et, és a lenti felvételek alapján valószínűleg a legsportosabb változat, a Type-R bemutatója sincs messze: az álcafólia alatt gyártásérettnek tűnő tesztautó kemény köröket fut a Nürburgringen.

    Valószínűleg az elsőkerék-hajtású kategória körrekordja is a célok között van, mivel az előző generációtól a Mégane RS Trophy-R hódította el az elsőséget.  

  • Elsőre akár formatervezői cicaharcnak is tűnhetne, ám Marcello Gandini, az eredeti Lamborghini Countach tervezőjének hivatalos nyilatkozata nem kimondottan az újrahasznosított Countach tervezőjére, Mitja Borkertre, mint inkább a márkára vet árnyékot

    Gandini, akinek olyan legendák fűződnek a nevéhez, mint a Lancia Stratos Zero, a  Bugatti EB110 vagy épp az első generációs (E12) 5-ös BMW,  teljes mértékben elhatárolódik az "új Countach"-ként emlegetett LPI800-4 nevű projekttől, mivel az semmiben nem tükrözi az eredeti modell mögötti szellemiséget. Az autót Borkert személyes tisztelgéseként mutatták be neki egy interjú során, ám hogy abból limitált példányszámban gyártott modell is lesz, nem közölték vele.

    "Nyilvánvaló, hogy a piacok és a marketing is sokat változott [az 1971-es Countach óta], de egy korábbi modell megismétlése az én DNS-em alapelveinek ellentéte." Gandini ezért tisztázni szeretné: a projektben nem vett részt és nem is fogadja el azt. 

  • Mindössze egy hete adták át az M30-as autópálya új szakaszát, a Miskolc és Tornyosnémeti közötti hatvan kilométert. Ennyi idő is elég volt azonban ahhoz, hogy a Magyar Közút kamerái lencsevégre kapjanak néhány elég durva és veszélyes szabálytalanságot. A főszereplőknek láthatóan nem sok fogalmuk volt róla, hogy mit csinálnak.

    Először egy kazincbarcikai nő fordult meg, majd haladt közel harminc kilométert a forgalommal szemben, nagy sebességgel. Sajnos balesetet is okozott, két kamion ütközött érintőlegesen miatta, de ő továbbment. Később egy encsi nő választotta a rossz irányt, majd kétszer is megfordult, mire sikerült elhagynia a pályát. Volt továbbá olyan is, aki kerékpárral tekert teljes nyugalomban a leállósávban.

    A Magyar Közút arra figyelmeztet, hogy mindenki fokozottan figyelje a táblákat, előjelzéseket. Ahol pedig új utakat, autópálya-szakaszokat adnak át, nem árt előre megtervezni az útvonalat, hogy ne történjenek efféle véletlenek.

  • Pontosan tudja a Toyota is, hogy a GR86-ból sok driftautó vagy pályanapi gép, esetleg más játékszer épül majd, ezért sokaknak az első dolguk lesz kidobni belőle a felesleges kényelmi extrákat és lehajítani a gyári felniket.

    Épp ezért találták ki a GR86 RC-t, ami lemezfelniken érkezik, központi érintőképernyős fedélzeti rendszer és tempomat nélkül. A LED-es fényszórókat és a klímát viszont továbbra is meghagyták a kizárólag Japánban árult fapados modellben.

    Hazai piacon a Toyota GR86 RC adókkal együtt 2 799 000 jenről indul. Ehhez jön majd a kompresszor vagy turbó ára, a futóműé, a kagylóüléseké és a TE37-es szetté. Meg még ki tudja, mi mindené.

  • A Mansory néhány évvel ezelőtt készített egy FXX K bodykitet a Ferrari 488 GTB-hez, ezzel pedig nem lopták be magukat túlzottan az olaszok szívébe. El kellett azonban telnie pár esztendőnek ahhoz, hogy a maranellóiak jogi útra tereljék a dolgokat, most viszont beperelték a Mansoryt.

    A Ferrari azzal érvel, hogy az FXX K-nak olyan sajátos formajegyei vannak, amelyek határozottan megkülönböztetik más modellektől. A tuningcsomag miatt viszont ez az egyediség sérül. Persze a két sportautó, az FXX K és a 488 GTB közt nem csupán dizájnban van különbség, hanem technikában is, ami közel 400 lóerőt jelent a számok nyelvére lefordítva. Mindenesetre az ügyben az Európai Unió Bírósága a Ferrari javára döntött.

  • Lehet. Vaughn Gittin, Jr. neve az amerikai Formula D versenysorozatban nőtt össze a Ford Mustanggal és a Monster energiaitallal, ugyanez a kooperáció most a Feröer-szigeteken forgatott egy könnyed videót a Ford Performance szárnya alatt, a főszerepben a szokásos V8 helyett most egy felpumpált Mach-E-vel a főszerepben. 

    Vegyesek az érzéseim, mert a villanyautó cincogása a legnagyobb tolerancia és villanyinkluzív hozzáállás mellett is furcsán hat, és a videóban is valahogy több a lé, mint a hús. Szóval nem egy ős-Gymkhana, de ha másért nem is, a déli/nyugati-félteke Izlandjáról lőtt vágóképekért érdemes megnézni.

  • Egészen csodálatos formájú autó a Alfa Romeo Giulia, aminek még a kézi váltós dízel változata is gyönyörűen élt a vezető keze között, az 510 lóerős Quadrifoglio pedig olyan lett, amiről egy M3-as BMW mostanság csak álmodhat. Soha nem nyúlnék hozzá. Ellentétben a Manharttal, akiknek szerintem még a karácsonyi jászol se szent.

    510 lóerőt és 600 Nm nyomatékot tud alapból a Giulia QV 2,9 literes, biturbó V6-osa. Ezt tolják ki 653 lóerőig és 790 Nm nyomatékig. Hogy ettől jobban gyorsul-e, azt persze, nem taglalják. Hogy látványos legyen az átalakítás, felnyaltak rá néhány dekorcsíkot és a formához cseppet sem passzoló felniket szereltek alá.

    10 darab ilyen QV600-nak hívott, tuningolt Alfa Romeo-t készítenek majd közel 120 ezer euróért.

  • 410 lóerős turbós sorhatosával a BMW M2 Competition egy remek sportkupé, amivel már bőven lehet sietni versenypályán is. Az elvetemült autóépítés viszont nem ismeri az optimumot, ezért az sem meglepő, hogy simán helye van a kipakolt M2-esben egy Hemi V8-nak.

    Már csak azért is, mert a SEMA Show-n minimum ekkorát kell villantani, hogy az emberek felkapják a fejüket. A Filippo Speed Shop-nál a Hellcat 6,2 literes, kompresszoros Hemi V8-asát préselték be a motortérbe, amit 800 lóerőre lőttek be. Elöl hat-, hátul pedig négydugattyús Stoptech fékek lassítják majd az autót, amik 18 colos kovácsolt felnik mögül villannak meg.

    53:47 százalékos súlyelosztása valamelyest felborul, de csurig töltött versenytankkal és szénszálas karosszériaelemekkel a helyére billentik majd.

  • Az MTI adta ki ezeket a fotókat egy szombati ütközésről a fővárosból. Az elsőn azt látni, hogy egy törött Suzuki pihen a Rákos-patakban, de az már csak a leírásból és a galériából derül ki, hogy azután került oda, hogy összeütközött egy Forddal a Füredi utca és a Gvadányi utca kereszteződésében.

    A kiadott képeken a darus mentést is látni. A balesetben ketten megsérültek.

  • A 31. évadához ér a BBC autós műsora, ami Chris Harris, Freddie Flintoff és Paddy McGuinness mellett/helyett elég komoly kontenttel készül megfogni az affinis közönséget: van itt Forma-1-es különítmény, villanyautós terep-lakóautózás és persze olyan ritka dögök is, amilyeneket egy mezei autós műsor egyébként nem vagy csak ritkán kaphatna meg: a Giulia GTAm, az Aston Martin Victor és a Huracan STO valószínűleg csak a jéghegy csúcsa.

    Az új évad nézettségét valamelyest segítheti, hogy az exműsorvezető majombrigádot futtató The Grand Tourt erősen sújtották a vírus miatti lezárások, az epizódok csak lassan készülnek és nagy időközökkel jutnak el a közönségig.

  • Jelentős lépés történt az UAZ 452-es 1966 óta tartó egyhangú gyártásfolyamában: a típus - amit Buhanka néven ismer a fél világ - legújabb darabjaiban már klíma is van. Nem a hazai piac miatt volt rá szükség, az oroszok továbbra is elvannak légkondi nélküli 452-esekkel, Chile viszont nagyon rákapott az UAZ-okra mostanság, az oda készülő példányok kapnak a képen látható klímarendszerből.

    A 452-esekbe faragott légkondi semmilyen kapcsolatban nincs a normál szellőzőrendszerrel, az utastér fölé került modulból jön a hideg az 5 kW-os hűtési kapacitású rendszernek hála. A vezérléspanel pedig jól illeszkedik a koros beltérhez, ez lenne itt alább.

  • Ahogy az autópaletta alja a szerény profitráta miatt szép lassan eltűnik, a spektrum teteje úgy bővül. A BMW-nél hamarosan megmutatják a legnagyobb SUV-nek számító X7 testvérmodelljét, az XM-et, de az Audi sem rest, az eddigi fő batárok, a Q7 és a Q8 után már a Q9-et futtatják a Nürburgringen. Az álcafólia alól már egészen kificcen a nemrég bemutatott Grandsphere-re/vagy épp a szintén előkészületben lévő új Fordokra hajazó dizájn: nagy, keret nélküli hűtőrács és egy szinttel feljebb ülő szűk fényszórók.

    A méret alapján bőven befér majd egy harmadik üléssor, de bizonyára a kétsoros felállásban is kínálják majd az autót, hogy a legnagyobb kényelemre és térre vágyó kuncsaftokat is meg tudják fogni. Érdekes részlet, hogy a tesztautó a Kínába szánt járműveken jellemző álcázást viseli, így előfordulhat, hogy a Q9-et csak Kínában és Amerikában forgalmazzák majd, a szigorú kibocsátási normákon rugózó Európában viszont nem. Konkrétumok egyelőre nem ismertek, egyelőre 2022-es premiert rebesget az internet.

    via motor1.com

  • A nagy balesetek és a forgalommal szembe feltévedt autópályázók mellett van egy kevésbé látványos típusú tartalom a Magyar Közút Insta-oldalán, ami arra jó, hogy az életét nem az autópályán töltő átlagautósnak megmutassa, milyen furcsaságok történnek ott. Ilyen furcsaságok például a jószándékú bikázók, amilyen autósról nem az első felvételt adja ki a Közút, és az utóbbi épp olyan nehezen érthető, amilyen a korábbi volt.

  • Már a katalógusban is látványos, mennyivel gyorsabb az M3-as BMW összkerékhajtással, de azért az angolok meggyőződtek róla maguk is. Mindkét autóban a 3,0 literes, biturbó sorhatos 510 lóerős változata van és a ZF 8 sebességes automatája.

    50 kilóval nehezebb, így 1780 kg az M3 Competition xDrive, ellenben a négy hajtott kerékkel egyszerűen jobban kilő a reptéri kifutón a horizont felé. Aligha meglepetés ez.

  • Látni és látszani elnevezéssel baleset-megelőzési kampányt indított az Országos Rendőr-főkapitányság hétfőn - írja az MTI. Ennek keretében december 10-éig ingyenes vizsgáltathatod át az autód világító és fényjelző berendezéseit, gumiabroncsát. Az érdeklődők térítésmentesen ellenőriztethetik a látásukat is - olvasható a rendőrség honlapján.

    A kampányhoz csatlakozó szervizekben az autósok igazoló lapot kapnak arról, hogy autójuk megfelel a jogszabályokban előírtaknak. Az akcióban részt vevő optikusoknál ingyenes látásellenőrzésre van lehetőség, amiről szintén igazoló lapot kapnak a megjelentek - olvasható a police.hu oldalon.

    Ahogy a közlemény írja, a kampány célja, hogy minél szélesebb tömegek számára váljon világossá a baleset-megelőzés területén a közlekedés szereplőire háruló felelősség, és az, hogy a vezető látása és a vezetett autó műszaki állapota, láthatósága egyaránt elválaszthatatlan összetevője a biztonságos közlekedésnek - írták. További részletek a kampány hivatalos honlapján, a https://latnieslatszani.hu/ oldalon olvashatók.

  • Sokadszorra akadt fent a rendőrökön egy szekszárdi férfi szombaton, és mint kiderült, sokadszor azért, mert jogosítvány nélkül vezetett. Még 2004-ben vették el ittas vezetés miatt a vezetői engedélyét, és mivel a kötelezően előírt utánképzésen azóta sem vett részt, sosem szerezte azt vissza. Mint kiderült, ennek ellenére az elmúlt 17 évben újra és újra megállították vezetés közben, számos közlekedési szabálysértést és bűncselekményt követett el.

    Mivel idén május előtt csak szabálysértésnek számított, ha valaki a vezetéstől való eltiltás hatálya alatt vezetett autót, hiába fordult elő többször is az 55 éves tolnai sofőrrel korábban, hogy jogerősen eltiltották a vezetéstől, ezidáig nem volt komoly következménye. A börtönbüntetést most is megúszta, a Szekszárdi Járásbíróság hétfőn 200 000 forint pénzbírságot szabott ki rá.

    (Police.hu)

  • Ferrari 250 GTO. Rendre ez a legenda a világ legdrágább autója, aminek minden egyes darabja valami eszelős rekordot dönt az árverésen és simán kiugrik bármelyik Concours d'Elegance mezőnyből is.

    Ilyet látni is ünnep, itt meg versenypályán mennek vele és hallani a Colombo V12-es hangját, ahogy betölti az egész kabint. Ez az, amihez fel kell venni a fülest és néha becsukott szemmel hallgatni, mert olyan.

  • Lengyelország északi végében, Koszalin városában történt egy olyan felüljáróbontás, amihez hasonló közveszélyes bakit fejlett országban nem szokás látni. Ezen az első videón még csak azt látjuk, ahogy két légkalapácsos munkagép nagyban püföli a vasbetonszerkezetet, majd miután az első blokk megadja magát, dől tovább az egész, mint a dominó.

    Akkor lesz igazán ijesztő az első videót újranézni, miután láttad ezt itt lent. Ez a fedélzeti kamerás videó ugyanakkor készült, és azt látni rajta, hogy a bontástól néhány blokkal odébb, de ugyanaz alatt a felüljáró alatt nagyban megy a forgalom, amikor egy váratlan pillanatban rádől az egész az útra.

    Hülye közhely, de itt csak a véletlenen múlt, hogy az omlás másodpercében épp nem hajtott át senki a felüljáró alatt. Az illetékes hatóság nyilván vizsgálja az ügyet, és a felelős még úgy sem számíthat sok jóra, hogy emberi áldozata nem volt a bakinak, csak néhány parkoló autót zúztak össze a betonelemek.

  • Amikor befutott a driftelő Bentley Continental GT Speed, akkor Assur megjegyezte, hogy Jeremy Clarkson már kente kilinccsel előre az Arnage-nak. Ez az az autó, ami még pont úgy néz ki, mint egy régi Rolls-Royce-testvér Bentley, de már a Volkswagen pénzéből készült, ahogyan azt Jezza is említi az elején.

    Mielőtt még beledobták volna a klasszikus 6,75 literes V8-ast, az Arnage gépházteteje alatt megfordult a 4,4 literes BMW M62-es is, melyre a Cosworth akasztotta rá a két turbófeltöltőt. Mielőtt döntöttek, állítólag szóba került a GM Northstar-ja és a Mercedes M119-ese is.

  • Nem egy eltévedt átlagautóst, hanem egy hivatásos kamionost videóztak múlt csütörtökön forgalommal szemben az M85-ösön. A kamerarendszernek hála az is kiderült, hogy ő nem véletlenül került a rossz oldalra, szándékosan ment szembe öt kilométert a forgalommal, hogy így kerüljön rá az M85-M86 csomópontjának lehajtóágán keresztül az M86-os útra. 

    Ami a videón nem látszik, hogy a lengyel kamionos még ezalatt az öt kilométer alatt is képes volt egy balesetet okozni. Szerencsére csak kisebbet: az M85-ön haladt egy autó, ami egy kamiont előzött éppen, pont olyan ívben, hogy nem láthatta a szemből érkező járművet, így végül a két kamion között haladt el, a jobb elejével így kisebb ütközése volt.

  • Mára hatalmas érték egy jó állapotú Toyota Supra és rajongói is bőven akadnak nem csak a Halálos iramban filmek, de önmagában a végtelenségig húzható 2JZ motor miatt is. Azt hiszem, kicsit sem meglepő, hogy valaki saját testével védi a közelgő vihar elől:

    Aki szereti az autóját és nincs garázsa, esetleg út közben érte a jégeső hideg szele, az pontosan tudja, mi játszódik le ilyenkor az ember fejében:

  • Vannak szép emlékű versenyautók az autósport múltjából, amiknek nem a múzeumi öröklét jut, hanem jobb-rosszabb képességű hobbisták kezei között máig a pályákon hajtják őket. A videón látható 962C is egy ilyen darab. Egy a Porsche nagy múltú szériájából, aminek egy rövid időszakra a 80-as évek második felében nem volt ellenfele a pályákon, mígnem jött a Jaguar az XJR-rel. Ez most mindegy is, a lényeg itt látható alább: egy szegény 962C, amit csúnyán összetörtek a Spa-i pályán.

    Se a sofőr kilétéről, se a baleset okáról nincs még hír, de tudva, hogy ezekben a 80-as évek béli csúcsversenyautókban a brutális teljesítmény mellett szinte semmilyen biztonsági segédlet (se kipörgésgátló, se menetstabilizátor) nincs, még egy ilyen groteszk falba fordulás mögé sem lehetetlen belelátni a vezetői hibát. A baleset költségéről ellenben már egy egész konkrét szám kering a neten, eszerint 1,2 millió dollár, azaz bő 370 millió forint lesz rendbe hozni a Porschét, aminek a fülke előtti része teljesen eltűnt.

Rovatok