Totalcar Vakbarát Hírportál

Gumipor

Könnyed autós tartalmak a Totalcaron

Totalcar
2021.09.07. 15:24

új hír érkezett, kattintson a megtekintéshez!
  • A harmadik világ (talán Pakisztán vagy Banglades a helyszín) egyik olajban ázott műhelyéből jött az extrém műhelymunkákra fogékony nézők új gyöngyszeme. Tizennyolc perc hosszan lehet követni, ahogy egy hathengeres Nissan motor hengerfej felújítását végigveszi a páros itt-ott kora múlt századi módszerekkel a döngölt padlón. 

    Hogy ugyanez a munka milyen környezetben zajlik mifelénk, azt itt mutattuk be egy hosszú cikkben pár éve.

  • Összesen öt autó és egy bevásárlókocsi-tároló égett hétfőn a XXIII. kerületben, a Bevásárló utcai Auchan áruház parkolójában. A baleset-info.hu információi szerint a tűz a teljesen leégett X6-osról indult, onnan terjedt át a közvetlen mellette parkoló Toyotára, de menthetetlenre égett egy Octavia, egy Lupo és egy Civic is a közelben.

    A lap elektromos zárlatról tud, mint tűzforrás. Az autó az alatt kapott lángra, amíg tulajdonosa az üzletben vásárolt, és ugyan az arra járók próbálták fékezni a lángokat palackos vizekkel, kevés sikerrel. A tüzet aztán a helyszínre érő hivatásos tűzoltók oltották el.

  • Hivatalosan is bejelentette Valtteri Bottas szerződtetését az Alfa Romeo. A finn pilóta jelenleg a Mercedes Forma-1-es csapatát erősíti, jövőre azonban átül a honfitársa, Kimi Räikkönen visszavonulásával megüresedő alfás ülésbe.

    A 32 éves Bottas 2013-ban, a Williams versenyzőjeként mutatkozott be az F1-ben, 2017-ben csatlakozott a Mercedeshez, ahol rögtön bajnoki bronzot szerzett. A legjobb eredménye a tavalyi és tavalyelőtti ezüstérem, de komoly részt vállalt a négy konstruktőri cím elnyerésében Lewis Hamilton csapattársaként.

    A finn eddig kilenc futamot nyert a száguldó cirkuszban, 63-szor állt dobogón, pole pozíciója és leggyorsabb köre 17-17 van. Az Alfa Romeónál jövőre újra együtt dolgozhat Fred Vasseur-vel, akinek kezei alatt 2011-ben bajnok lett a GP3-ban. Új szerződéséről a részleteket egyelőre nem közölték, csak annyit lehet tudni, hogy több évre írt alá. Helyét jó eséllyel George Russell veheti át a Mercedesnél, aki Bottashoz hasonlóan a Williamstől igazolhat oda.

  • Nem izgulta túl az autólopást egy virginiai Chevrolet-szalon látogatója. A férfi a Corvette iránt érdeklődött, be is ült az egyik autóba, majd gondolt egyet, és szó szerint az értékesítő orra előtt elhajtott a sportkocsival.

    Ami ezután következett, talán a történelem legrövidebb üldözéseinek toplistájára is felkerül, néhány sarokkal arrébb ugyanis sikerült visszaszerezni a Chevyt. Igaz, ennek körülményeit már nem részletezték, talán magától tért jobb belátásra a tolvaj, aki nem sokkal korábban még potenciális vevő volt. Ki tudja, lehet, hogy a hosszú várakozási idő sarkallta cselekvésre.

  • Mindig is irigykedtél James Bondra a kétéltű Lotus miatt? Vagy egyszerűen csak túl egysíkúnak érzed a hajók, csónakok formáját? Akkor a Floating Motors elborult ötletére biztosan felkapod a fejed. Oké, ezek se nem kétéltűek, se nem tengeralattjárók, de annál őrületesebbek: klasszikus, legendás modelleket álmodtak meg motorcsónak formájában.

    Egyelőre csak a digitális renderek stádiumában jár a dolog, de gondolatban máris vízre tették a Fiat 500-ast, a Minit, a Jaguar E-Type-ot, sőt még a Volkswagen ikonikus buszát is. Teljesítményben modelltől függően 40-240 lóerőt céloztak meg. Azt egyelőre nem tudni, mikor lehet kézzel fogható eredmény.

  • Sőt, valójában két alagútban repült egymás után Dario Costa. Az olasz műrepülő pilóta egy Zivko Edge 540 típusú versenyrepülővel száguldott az észak-törökországi Catala dupla alagútján: a világrekordhoz 245 km/h-s sebességgel repült a gépének alig négyméteres mozgásteret engedő alagútban, 2,26 kilométeres távon. Ez a műfajban magasan új rekord, a korábbi világcsúcs ugyanis 1,61 kilométerrel állt. 

    A mutatvány persze nem csak a pilótán múlt. Egy negyven fős stáb dolgozott vele az előkészületeken, hogy a legkisebb esélye legyen a tragédiának, amire azért maradt lehetőség bőven. A legkritikusabb szakasz a két alagút közti nyitott rész volt, az itt bezavaró oldalszél hatását ugyanis gyorsan és nagyon finom mozdulatokkal kellett korrigálnia Costának, mindezt úgy hogy az alagutak és a nyitott szakasz különböző fényviszonyai zavarták a látását.   

    A mutatványt pontban reggel 6 óra 43 perckor indította el a stáb. Ez volt a tökéletes időzítés, a felkelő nap ugyanis ekkor ért arra a pontra, hogy Dario háta mögül telibe világította az alagutakat.

  • A Memminger Roadster 2.7 2018-ban született, de eddig valahogy elsiklott a TC-radar alatt. A cég egyébként régi Käferek restaurálásával szerzett hírnevet, de úgy döntöttek, építenek egy saját modellt. Ez lett a Roadster 2.7, amibe egy 210 lóerős, 247 Nm-es nyomatékú, léghűtéses négyhengeres került, ráadásul középre - és hogy záruljon a kör, a tárcsafékek egy 911-es Porschéból származnak.

    Az autó alig nyom 800 kilót,  így a tervezők könnyen hegyezhették ki a vezetési élményre: semmilyen szórakoztató elektronika nincs az autóban, csak a legszükségesebb analóg mutatók. Az építők nem árulták el, pontosan melyik típust használták kiindulópontnak, a tengelytáv viszont hosszabb (2444 mm), a teljes hossz rövidebb (4037 mm) és a szélesség is nagyobb (1725 mm), mint az eredeti Käfernek. 

    Eredetileg a közönség szondáztatására készült koncepciónak szánták, és siker esetén 20 példányt terveztek legyártani belőle, de úgy tűnik, azóta nem álltak úgy a csillagok, hogy összejöjjön a sorozatgyártás.

  • A koronavírus miatt komoly csúszással mutatják be az új (?) James Bond filmet, a Nincs idő meghalni című epizódot. A filmsorozat sikerrel abszorbeálta a brit autóipar remekeit, manapság főleg az Aston Martint társítjuk a 007-eshez, az amerikai (AMC, Ford) és német (Audi, BMW) afférokról pedig nagyvonalúan megfeledkezünk (katt az összes Bond-autóért). Előbbire épít a Battersea Power Station mellett október elsejéig kiállított installáció, egy 1:1-es méretarányú "Corgi Toy" játékdobozban prezentált DB5.

    A kiállított modell mellett három másik Aston is feltűnik a filmben, egy V8 Saloon, egy DBS Superleggera és egy Valhalla. További érdekesség, hogy az Aston Martin 25 darab DB5 Goldfinger Continuationt épít az új film effektekért felelős koordinátorával, Chris Corboulddal együttműködve, hogy a lehető leghűebbek legyenek az eredetihez a DB5-ök: kizárólag Silver Birch színben kaphatók, a műszerfaluk is stimmel és a kütyüket is igyekeztek az autóba építeni.

    A film premierje szeptember 30-án lesz, nem spojlerezünk el semmit, ez nem a Halálos iramban

    Via motor1.com

  • A Lamborghini legfrissebb modellje, a Countach LPI 800-4 egész sok indulatot váltott ki azzal, hogy... nem váltott ki különösebben sok indulatot. Formailag tökéletes utódja ugyan az eredetinek, igazi homage, ám hiányzik belőle az 1974-es modell forradalmisága. Semmi drámai nem történik az autó formatervén azon túl, hogy egy átfésült Aventador, de sokak szerint épp ez a szépsége. 

    Az autó kapcsán sikerült egy marketing-videó erejéig egy asztalhoz ültetni az eredeti Countach tervezőjét, Marcello Gandinit és az újért felelős Mitja Borkertet: a beszélgetésből kiderül, hogy a Countach célja az volt, hogy teljesen új irányt adjon az olasz márkának. Ez sikerült is, Borkert ettől a típustól származtat minden azóta készült Lamborghinit, de annyiban rákontrázott Gandinire, hogy a Countach-ot tekinti minden szupersportautók ősének is.

  • Igazi életbölcsességet osztott meg közösségi oldalán Ari Vatanen. A finnek ralilegendája egy sérült Ferrari 250 mellett állva mutat a ritka és értékes klasszikus bal elejére, azonnal leszögezve: "Ezúttal nem én voltam."

    Aztán kifejti, hogy a tulajdonos megtehetné, hogy csak a garázsban őrzi és dédelgeti ezt a gyönyörű sportkocsit, ő viszont inkább versenyeken indul vele. Vatanen szerint így tesz egy igazán bölcs ember. Hiszen egy makulátlan autó olyan, mint egy élet, amit nem is élnek igazán.

  • Nincs is annál jobb érzés, mint elsőként végiggurulni a friss aszfalton - talán ezt gondolhatta a videóban látható Honda Jazz sofőrje. Csak éppen ez a burkolat még túlságosan friss volt, így két csíkban csodálatos keréknyomot hagyott benne. Hogy miért hajtott be az újraaszfaltozott szakaszra, és hogy a viharban nem vette észre, hogy mit csinált, nem tudni.

    Mindenesetre az autó aljáról is izgalmas lesz majd levakarni a felcsapott aszfaltot - már ha nem költséghatékony alvázvédelmi módszernek tekinti a Jazz sofőrje. Talán még elkeserítőbb, hogy az eredeti Reddit-poszt alatt kommentelő útépítők szerint a hasonló manőverek gyakoribbak, mint gondolnánk.

  • Az idény végén befejezi Forma-1-es pályafutását Kimi Räikkönen. A 2007-es világbajnok saját Instagram-oldalán közölte, hogy már télen meghozta a döntést, ami egyáltalán nem volt könnyű számára. Most viszont úgy érzi, nagyon sok olyan dolog van még az életben, amit szeretne kipróbálni, amiben örömét lelné. Ezért búcsút int a száguldó cirkusznak.

    A Jégember idén éppen húsz esztendeje, 2001-ben mutatkozott be a sorozatban a Sauber-Petronas színeiben. Sokan támadták eleinte, mert igen rutintalannak számított, nagyon kevés tapasztalata volt együléses versenyautókkal. Kritikusainak frappánsan válaszolt, már az első futamán pontot szerzett a nem túl acélos Sauberrel, pedig akkor még csak az első hat volt pontszerző hely.

    2002-ben már McLaren-Mercedesszel ment, első futamgyőzelmét 2003-ban aratta Malajziában. Abban az évben világbajnoki második lett, ezt a sikert 2005-ben megismételte. 2007-ben igazolt a Ferrarihoz, ahol első évében világbajnoki címet ünnepelhetett. 2010-11-ben szünetet tartott, a ralit és a Nascart is kipróbálta, majd a Lotusszal tért vissza az F1-be. 2014-től ismét a Ferrarit erősítette, 2019 óta pedig az Alfa Romeo pilótája. Mérlege: 21 győzelem, 103 dobogós hely, 18 pole pozíció, 46 leggyorsabb kör.

    Kíváncsian várjuk, most mit fog kipróbálni, mert Valentino Rossihoz hasonlóan róla is nehéz elképzelni, hogy teljesen felhagyjon a versenyzéssel.

  • Vasúti sínre hajtott egy Ford Escort Debrecenben. A sofőr az egyik átjáróban nézett be valamit nagyon, talán egyszerű kereszteződésnek hitte azt. Végül azonban a hajnali kocsikázása rossz véget ért, mert a helyszínre érkező rendőrök megfújatták vele a szondát, amely csodák csodájára pozitív értéket mutatott.

    A magát mozdonyvezetőnek képzelő autóssal szemben ittas vezetés miatt indult eljárás.

  • Modellautóhoz nyúlni sokszor vékony jég, mert temérdek apró buktatója van és egy nagyon pici felület, amin minden átkozott kis hiba sokkal nagyobbnak látszik.  A Petrolicious videójából viszont egyértelmű, emberünk eléggé képben van azzal, hogy miként lehet gyári minőségben egyedibbé tenni az 1:18-as modelleket.

     

    Steph nem kartondobozzal, hanem komplett fényezőkamrával és profi cuccokkal megy neki a feladatnak és attól sem retten meg, ha nincs kéznél a beszállítónál megfelelő felni az Autoart Alfa Romeo-hoz, mert csinál magának a 3D nyomtatóval.

    Először kicsit megrettentem, amikor elkezdte szétpattintani az egyébként szép modelleket, hogy milyen lesz a végeredmény, de most csak azon gondolkozom, milyen szelvényt kell kitölteni egy ilyen szetthez.

  • Az S38-as motor nagyjából az a BMW-nek, ami a 2JZ a Toyotának. Egy vödörnyi turbóval a hullócsillagokat is le lehet vele szedni az égről, a svéd AG i Norrköping kezelésében bő 900 lóerősre dagasztott E34 M5-tel is ez a helyzet: a 8 literes Bugattinak is simán bájbájt intett.

    Az autó pattogó korcsolyázásából mondjuk látszik, hogy állórajttal ugyanez nem sikerült volna, nem egyszerű ekkora teljesítményt két kerékkel az útra vinni.

     Via GTBoard

  • Amikor a Totalcar új Hírlevél szolgáltatását raktuk össze, akkor akadtam rá korábbi, 2001. januári cikkünkre, ami büszkén hirdeti, hogy elindult a TC hírlevele.

    Ültem a pici turbódízel kocsiban, és nyomtam a gázt ezerrel. Budapest aranyifjúsága vagy nem volt versenyzős hangulatban, vagy csak én gyorsultam mindenkinél jobban, de piros lámpás kilövésnél egyszerűen nem volt ellenfelem. - Szekeres W. Stevie

    Akkor még egészen más volt az internetezés világa, az emberek sokszor napokig nem ültek gép elé. Ma ez az egész megfordult és azért készítünk hírlevelet, mert a sok-sok netes tartalom fogyasztása mellett simán elsikkadhatnak érdekes hírek, cikkek, videók.

    Alább iratkozhattok fel hírleveleinkre:

    Illusztráció: Audi A2 2001 - használt teszt

  • Egy szupersportkocsinak kijár a tisztelet. Ha másért nem, már csak azért is, mert bitang erős és elképesztően drága mindegyik. Elég egy rossz mozdulat, egy átgondolatlan padlógáz, és máris elveszíthetjük az uralmat felette. Ne legyenek illúzióink, a baj gyorsan megvan. Ezt tapasztalhatta meg az az amerikai autós is, aki csak egy napig tudta élvezni a McLaren 720 S-ét.

    Pénteken még nagy volt az öröm, közel 90 millió forintnyi dollárt kicsengetve megvette a 720 lóerős sportautót. Szombaton viszont megtörtént a baj, és alaposan leamortizálta. Ő maga is megsérült a balesetben, kórházba is vitték, de úgy tudni, szerencsére nagy baja nem lett.

  • 635 lóerő és 750 Nm bőven elég ahhoz, hogy irgalmatlanul meglódítsa az 1,9 tonnás BMW M5 CS-t. Nem is lassú, hiszen megvan neki 3 másodperc alatt a százas sprint és 305 km/órás sebességgel is tud hasítani. Igazi nehézbombázó, ami nyilván többször páváskodik majd a Monaco-i kaszinó előtt, mint ahányszor a Nordschleifén zúznak vele. Pont ezért volt fontos, hogy a Manhart is hozzá tegye a magáét.

    Persze, a tuningcég olyan adatokkal nem terheli a közönséget, mint az esetlegesen javuló 0-100 vagy a nagyobb végsebesség. Köridőkről, kagylóülésekről, tökéletesített futóműről is viszonylag kevés szó esik (állítható KW, hogy az se hangozzék rosszul azért), a könnyítés gondolata pedig szinte bűn.

    Hiszen a bárpult mellett csak az a fontos, hogy jól hangzik a 4,4 literes, biturbó V8-asból kimasszírozott 777 lóerős teljesítmény meg a 935 Nm nyomaték. A Manhart MH5 GTR-re átnevezett autót a müncheni IAA Mobility-n mutatják majd be. Hátha valaki majd csírának érzi utána a 600 lovas M5-jét.

  • A lényeg röviden: a vasúti átjáróba szorult túlméretes kamionnak esélye sem volt. Szerencsére komolyabban senki nem sérült meg, de az anyagi kár tetemes.

  • 65 év után új nevet adnak a monzai pálya legismertebb kanyarjának, a Parabolicának. A hosszan elnyújtott, nagyon tempós jobbos a pálya 1955-ös átépítése óta része a körnek, a formája után kapott neve pedig legalább annyira sokat hangoztatott, mint a Spa-i Eau Rouge vagy a nürburgringi Karussel. Új nevét az olaszok mára elfeledett versenyzőjéről, a húsz éve elhunyt Michele Alboretóról kapja: Curva Alboreto lesz hamarosan.

    Alboreto 2001. áprilisában hunyt el egy Le Mans-i Audi R8 tesztje alatt a Lausitzringen. Az akkor 44 éves olasz addigra már túl volt pályafutása csúcsán, a 80-as/90-es években összesen 215 Forma-1-es futamon szerepelt, amiken öt futamgyőzelmet szerzett. Olaszként nyert futamokat a Ferrarival, amiért hazájában elevenen él az emlékezetben, az F1 után pedig győzni tudott a Le Mans-i 24 óráson és a Sebringi 12 óráson is. Az ünnepélyes névadásra a szeptemberi olasz nagydíj szombatján kerül sor Alboreto özvegye és családtagjai jelenlétében. 

    A Parabolica több nagy pillanatot és tragédiát látott már hosszú múltjában. 1961-ben Wolfgang von Trips, 1970-ben Jochen Rindt vesztette itt életét - előbbi balesetben Trips mellett 15 néző is meghalt a balesetben, Rindt pedig tragédiája után posztumusz lett világbajnok, amire azóta nem volt példa a Forma-1-ben.

  • Íme egy szuburbánus Amerikai Álomban tálalt reklámszörnyeteg Sony Bravia-utánérzéssel, 99 luftballon-remix-szel, Audi Sport-os Hall of Fame-mel (Röhrl!), gejl narrációval és Doug Demuro-képviselte influenszer-powerrel.

     Állítólag az anyacégnek nem tetszett a videó (holmi vízibombás főmotívum egy Audi AG-hoz, kérem, komolytalan), gyorsan le is tiltották a francba, pedig pénz és meló van benne bőven.

  • Egy összehangolt somogyi akcióról adott hírt nemrég a Police.hu. Egy szokásosnak mondható, nem csak gyorshajtásra figyelő ellenőrzésről, amin többek között az elsőbbségadási szabályok megsértése, az előzési tilalom, és a záróvonal figyelmen kívül hagyása, a vezetés közben kézben tartott mobiltelefon használata, valamint a biztonsági öv használatának elmulasztása miatt intézkedtek a helyi rendőrök. Az sem újdonság, hogy a somogyi rendőrök drónt is bevetnek az ilyen akcióknál, az viszont érdekes, hogy két képen megmutatták, hogyan szűrik ki a magasból azokat, akiknél nincs becsatolva az öv.

    Mint írják, az öt civil rendőrautóval, egy járőrautóval és egy drónnal végzett somogyi ellenőrzésen összesen 37 szabálysértővel szemben léptek fel. Az öv nélkül autózókon túl volt minden, Kiskorpád belterületén például volt, akit 112 km/h-s tempóval kaptak el egy 50-es szakaszon. 

    Hogy miért épp a somogyi rendőrök ellenőrzésein kerül elő az országos rendőrség eszköztárában látszólag nem bevett drón, nem tudjuk. Áprilisban nem fotókat, hanem egy videót adtak ki részben drónnal végzett akcióról, amin a kétsávos körforgalmat rosszul használókat büntették. Az a videó itt látható.

  • December 5-én jön a Forma-1 történetének első szaúdi nagydíja, a kimondottan az alkalomra épülő pálya munkálatairól pedig kiadott egy képcsokrot az F1 Instagramja. 

    A 6,1 kilométeres versenypálya Dzsidda tengerpartjára épül, a városközponttól távol, és még ha utcai pályaként is hivatkoznak rá, jól láthatóan nem a négymilliós metropolisz épületei között kanyarog majd. Kanyarból viszont az átlagosnál lényegesen több, 27 lesz benne, a szimulációk alapján pedig közel monzai, 250 km/h-s átlagtempót tud majd rajta a mezőny.

  • A restomodok dagadó sorába illik a Himalaya újabb Land Rover átirata. Kívülről egy normál Defendernek tűnik, de az eredeti "Grasmere Green" színű Hue 166 egészen más technikát rejt.

    A Corvette-ből származó turbós LT4 V8-as 650 lóerőt teljesít, amihez 8-sebességes automata csatlakozik, de a Brembo-fékek, a Dynatrac tengelyek és a multilink coiloverek is az újítások közé tartoznak.

    A Dél-Karolinában működő vállalkozás a divat-faktor mellett a négy évig tartó fejlesztést és a luxus bőrbelsőt is belekalkulálta az árba, 300 ezer dollárért (~90 millió forint) árulják az autót.

    Via hiconsumption.com

  • Autóval hibázni mindenhol veszélyes, de versenypályán, nagyobb sebességgel és közel lévő korláttal súlyosbítva a kockázat is nagyobb. A videón látható Porsche Cayman GTS a Nürburgringen tapasztalta meg ezt, de a személyi sérülés helyett az anyagi kár lett jelentős annak ellenére, hogy első blikkre aligha tűnik nagynak a probléma. Az pláne nem, hogy gazdasági totálkárt látunk.

    A javítási költségek súrolják a százezer eurót, egész pontosan 97841 euró, azaz 34 millió forint a vége, aminek nagyobb része, 65 ezer euró csak az alkatrész, a maradék pedig a munkadíj. Szomorú, hiszen jó eséllyel a roncstelep vagy a kiárusítás lesz a szinte érintetlennek tűnő Cayman sorsa.

  • A Közlekedési Múzeum pénteken bemutatta gyűjteményfejlesztési programjának első eredményét, egy restaurált Ikarus 66-ost. Az autóbuszt a múzeum egy méhészetből mentette meg, a restaurálásnak köszönhetően visszanyerte eredeti állapotát, üzemképességét, illetve az oldtimer minősítést is megkapta. A felújított járművel megalakult a Közlekedési Múzeum nosztalgiabusz-flottája, amelyet a Faros mellett egy időközben beszerzett 311-es és egy szintén mostanra restaurált 211-es Ikarus autóbusz alkot - írja a múzeum pénteki közleménye.

    Méhészbuszból oldtimer

    A múzeum Farosát 1973. április 3-án helyezték üzembe a székesfehérvári, 14. számú Volán vállalatnál, az évtized végén a MEZŐGÉP Vállalat egri gyáránál közlekedett, majd 1982-től a Kisegítő Foglalkoztató Iskola és Nevelőotthon autóbuszaként szolgált, egészen 1983. március 16-i forgalomból való kivonásáig. Ezt követően a Farost egy méhész használta. Az oldalán a kaptárak felhelyezésére alkalmas pontokat alakítottak ki, valamint kiszerelték a jármű üléseit is.

    Szerencsére a jármű lényegesebb fődarabjai, így motorja, a váltója, illetve a teljes műszerfali egysége azonban épségben maradtak, így látszólagos rossz állapota ellenére a múzeumi szempontoknak megfelelően jól restaurálható volt. A Közlekedési Múzeum még 2016-ban vásárolta meg az autóbuszt. Aprólékos és hiteles restaurálása mintegy másfél évet vett igénybe. A jármű visszanyerte eredeti állapotát, üzemképességét, illetve az oldtimer minősítést is megkapta.

    Új nosztalgiabusz flotta

    Az intézmény szeretné, ha az utcaképet egykor jelképező ikonikus régi járműveket nemcsak múzeumban állva, kívülről lehetne megcsodálni, hanem azok közül néhány nosztalgiamenetekre is alkalmasak lenne. Ilyen járműparkja a Közlekedési Múzeumnak korábban soha nem volt.

    Augusztus 27-én a Faros mellett bemutatták a Közlekedési Múzeum fiatal és bővülő nosztalgia autóbuszflottáját is, amelyet a Faros mellett egy Ikarus-311-es és egy szintén mostanra elkészült Ikarus-211-es Ikarus alkot. Az autóbuszokkal elindult gyűjteményfejlesztést az új Közlekedési Múzeum megnyitásáig, 2026-ig folytatja az intézmény a májusi kormánydöntés értelmében. A műtárgyak az új Közlekedési Múzeum kiállításában, illetve egyes darabok a most megalapozott nosztalgia flottájában lelik el végleges otthonukat.


    Ikarus-hétvégén debütál a Faros az Északiban

    Az Ikarus-rajongók a Faros mellett tucatnyi régi Ikarus busszal találkozhatnak a nyár utolsó hétvégéjén, a X. Kőbányai út 30. szám alatt található Északi Járműjavító Dízelcsarnokában. Ezúttal a régi magyar autóbuszok régi magyar mozdonyokkal találkozhatnak, ráadásul a két programot egyetlen jeggyel lehet most megnézni. A járművek a Volt egyszer egy Északi… a történet folytatódik című időszaki kiállítással együtt tekinthetők meg, külön jegy váltása nélkül. Jegyet a helyszínen, illetve a jegy.kozlekedesimuzeum.hu honlapon lehet kapni.

  • Még júniusban történt az eset, ami miatt elítélték az ügyészség által most közzétett videó főszereplőjét. A felvételen nem látható előzmény annyi volt, hogy a később bevadult sofőr a 7-es számú főúton kikanyarodott a később megtámadott nő elé. Utóbbi nem sokkal ezután megelőzte, majd miután visszasorolt elé, lekanyarodott egy mellékutcába. A vádlott ezt a manővert értelmezte büntetőfékezésként, amiért követni kezdte a sértett autóját, majd miután az félreállt, nekirontott.

    A vádlott megpróbálta kinyitni a telefonjával felvételt készítő nő autóját, de miután az nem sikerült neki, dühében az autót rongálta meg: a közlemény szerint 200 ezer forintos kárt ütött össze, majd távozott. A siófoki rendőrök még aznap elfogták a férfit, a Siófoki Járásbíróság pedig most bűnösnek ítélte; hat hónap fogházbüntetést szabtak ki rá, amelynek végrehajtását egy évi próbaidőre felfüggesztették.

  • Szürreális jeleneteket osztott meg a Közút két, egymástól független augusztus 22-i balesetről. A balesetek maguk nem is látszanak a felvételeken, az ijesztő az, ahogy az M1-esen és az M3-ason is reagált a torlódásban álló autósok egy része. 

  • Ha ráuntál a sofőr szemszögéből lőtt Autobahn videókra, felüdülést jelenthet a Forza/Need For Speed perspektíva. Láttunk már néhány hasonlót, főleg orosz utcai versenyzők csináltak ilyeneket, de a valósághoz közelebb álló setup valahogy szórakoztatóbbnak tűnik: tuner 350Z-k helyett egy második generációs 735i, éjszakai tuner-milliő helyett pedig kellemes szlovén vidék.  

    A videó az autó hátuljára rögzített GoPro Max-szal készült, a szélzaj ellenére a 3,5 literes M30 motor hangja is egész jól átjön, utóbbi az E32-es, második generációs hetesben nagyjából 210 lóerőt és 305 Nm-t tudott, a felvétel alapján ennyi bőven elég egy kellemes csapatáshoz.

    Via Motor1

  • A Netflix gondozásában készülő sorozat szeptember 15-én indul, amelyben a hétszeres világbajnok családtagjai, például a jelenleg is versenyző Mick Schumacher mellett több olyan, Formula 1-ben tevékeny figura is megszólal, mint Luca di Montezemolo, Bernie Ecclestone vagy épp Sebastian Vettel. A sorozat címe egyszerűen “Schumacher”, amelyben családi események és a versenyző karrierjét érintő mérföldkövek is előkerülnek, az első trailer már most nézhető:

    Ez lesz az első hivatalosan engedélyezett dokumentumsorozat Schumacherről, mindenesetre érdekes lesz látni, hogy a család mennyire engedett bepillantást a 2013-as síbaleset óta tartó felépülésbe/küzdelembe.

     

Rovatok