Ma már döntő többségében a mélytengeri hal formájú Toyota Priusok lepik el az utcákat, ezért hajlamosak vagyunk megfeledkezni róla, hogy a nemzetközi piacon 2000-ben megjelent első generáció még milyen konzervatív szedán formájú volt. Mindig mondom Antinak, hogy tele van formai finomságokkal, hiszen eleve egy kedves, háromdobozos autó, aztán ott van a sportosságot sugalló szárny is a hátulján, de aztán mindig elnevetjük a végét.
Galéria: 24 ezer km Prius 1 Gumipor
Elegáns a sötétkék metál szín és a világos beltér kombinációja és ennek alapján az is tagadhatatlan, hogy a kevesebb mint 24 500 kilométert futott autóban nem sokszor kenték össze a kárpitot morzsával vagy csokidarabokkal. Mindenütt tökéletes állapotú és a szimmetrikusra rendezett műszerfal halványan megidézi a Mustangot.
Galéria: 24 ezer km Prius 1 Gumipor
1,5-ös Atkinson-ciklus szerint működő benzinmotorja 70 lovas, a nikkel-metál-hidrid akkumulátorból energiát nyerő villanymotor pedig valamivel több mint 40 lóerőt tesz hozzá a hajtáshoz.
Galéria: 24 ezer km Prius 1 Gumipor
Lehet a Priusszal viccelődni, de azt senki nem tudja elvenni tőle, hogy egészen új utat mutatott a takarékos autózásnak és az egész ipar jövőjének. A Toyotát pedig azóta nem csak a megbízhatósággal azonosítjuk, hanem a hibrid hajtással is. Nem véletlen bízik valaki abban, hogy más is meglátja a makulátlan állapotú példányban a mérföldkövet.
Galéria: 24 ezer km Prius 1 Gumipor