Azért a Fox Body Mustang is lehet dögös
Amilyen ütős siker volt az első Ford Mustang, annyira feledhetőre sikerültek a közeli utódai, hiszen a második generációra az olajválság volt nagy hatással, a harmadikat pedig sokak szerint az eleve jellegtelen forma tette azzá. Szerintem is kicsi eséllyel indul a szépségversenyen a Fox Body, de akadnak meglepően kívánatos formái, mint ez a Saleen tuningos.
Négyajtós családi limuzintól a kétajtós sportautóig használták a Ford Fox platformját, amire felhúzták a Mustangot, innen jön a neve is. 2,3-as turbómotorral is szereték, de nyilván ez még messze nem a mai EcoBoost szintje volt. Szerencsére a Saleen eleve az 5,0 literes, V8-ashoz nyúlt hozzá. Többek között 65 mm-es fojtószelepet és módosított szívósort, meg Walker Dynomax kipufogórendszert kapott, így bő 290 lóerő és 440 Nm nyomaték jön ki belőle.
Ötfokozatú Borg-Warner kézi váltóval szerelték és Monroe Formula GP elektronikusan állítható lengéscsillapítókkal, hogy tényleg jobb legyen vezetni, mint egy átlagos izomautót. A belterében sportosabb fazonú bőrülések vannak és nincs hátsó pad, cserébe van egy szerényebb bukócső benne.
161-et készítettek a Saleen tuningos Mustangból és ebben az 1989-es autóban valamivel több mint 16 ezer kilométernyi mérföld van, így magabiztosan kérnek érte 85 ezer dollárt. Minél tovább nézegetem a sárga és szürke csíkokkal feldobott fehér bódét, annál jobban tetszik a Fox Body.