Totalcar Vakbarát Hírportál

RSVPTC

Egy kamionos sirámai

2008. július 8., 13:12 Módosítva: 2009.07.25 20:01
12

 Tamás nevű kedves olvasónktól kaptuk ezt a levelet, aki egyébként kamionsofőr. Az éremnek van egy ilyen oldala is:

Feladó: Tomi
Küldve: 2008. június 19. 13:58
Címzett: TotalCar
Tárgy: megjegyzés

Üdvözlöm!

A kamionosok nevében lenne egy megjegyzésem.
Az itt leírtak szerint csak arra valók, hogy az örömlányokat gazdagítsák.
Hozzá nem értő emberek bírálják őket. Negatív szemmel nézik az előzéseket, amik 90 km/h val történnek. Az utak állapotát nem a teherfuvarozás számlájára kellene írni. Aki már járt külfüldön, az tudja, mi a hiba. Ha igy haladunk,az autópályákon a kerékpár is elsüllyed.

Miért megy a kamion 90km/h val ?? Mert sebességkorlátozó van benne.

Ha a személyautókban is lenne, és a 280km/h végsebességű autók is max 120al mennének, az lenne az igazi. Senki nem önszántábol araszol Pesten 3 órát.

Szégyen hogy nem a valóságot írják. Mit szólnának hozzá a megfelelő emberek, ha a határtól fél órára érné a KAMIONSTOP őket, mert 1 személyautó feltartotta ??
És 1 vizeletszagú parkolóban kellene állnia 2 napig a tűző napon ??
Persze sem wc, sem zuhanyzó, és esetleg ennivaló nélkül ??
Vasárnap este amikor egész nap nem aludt, mert 60 fokos kabinban nehéz, induljon el.
A család meg persze várná, mert a gyerekeknek be van igérve a 7végi program.
Szomorú valóság.

Lenne mit tanulni Spanyolországtól, és néhány országból. De nem, itt csak az megy, ami valakinek negatív, és az biztos nem a kitaláló.

Ki lehet próbálni bárkinek hogy 2 napig ül az autójában a tűző napon, azután kétszer is meggondolja, hogy miről is beszél. A teherfuvarozás nélkül éheznének az emberek, és nem lenne semmi a boltokban. Könnyű így, bemegyek az áruházba, és lám, van minden.
Miért is ??
Mert a sokat fikázott kamionos, aki örül hogy pihen, és nem k.rvázik, odavitte az árut hajnal 4-kor.

Külön öröm, hogy a kötelező vezetési időket van mikor lehetetlen betartani, mert araszolni kell, vagy a tervezett parkoló zárva. Ezért persze több ezer euró a büntetés.

Gondoljon bele a személyautós: Mondjuk 600 km a tervezett út hazáig. 580 km megvan, és egyszer csak lejár a vezetési idő. Na nem baj, negyed óra maradt hazáig, de most szombat reggel 8 van. Hmm, vasárnap este hazaér a család, STOP van.

És még 1000 igaz dolog, amit ha tudnának, akkor más lenne a nézet.

Boldog leszek ha a nagyvárosokban megtiltják a kamion áthaladást.
Viszont akkor lenne az igazi, ha személyautón kívül más nem is mehetne be.
Igy azok hordhatnák be az élelmiszert, építőelemet, műszaki árut, stb a boltokba. :-)

Már várom, és a többi kamionos is.

Üdv.: Tomi

Bunkó a MÁV Szegeden

2008. július 2., 14:15 Módosítva: 2009.07.25 20:01

Szellemvasutas cikkünkre érkezett Róbert levele:

From: Róbert
Sent: Wednesday, July 02, 2008 10:39 AM
To: Rácz Tamás
Subject: szellemvasut

Kedves Tamás,


bár én nem Budapest környékén lakom, így nem is érint különösebben a szellemvasút problémája, azért nagyon örülök annak, hogy efféle dologgal is foglalkoztok. Ehhez némileg hasonló problémára nálunk Szegeden is van egy példa, ami remekül tükrözi, hogy a MÁV mekkora figyelmet fordít azokra a dolgokra, amelyek csak valaki másnak okoznak kellemetlenséget.
Szegeden a Dorozsmai úton van egy vasúti átjáró. Az útról annyit kell tudni, hogy négysávos, ennek megfelelő forgalommal. Bár az út nincs tömve, de elég nagy a forgalma. Van külön kerékpárút is, bringával is sokan járnak itt. A vasútvonal szintén viszonylag forgalmas, mivel itt mennek a vonatok Szeged és Budapest között. A gyorsvonatok óránként járnak mindkét irányba, plusz a személyvonatok, vagyis elég sűrűn lecsukódik a sorompó. Egy-egy ilyen alkalommal legalább 100 méteres autósor gyűlik össze, de inkább hosszabb. Emiatt még nem is problémáznék, végülis a vonatoknak is járni kell.
 

A problémát az okozza, hogy közvetlenül az átjáró mellett van a dorozsmai vasútállomás. Innen indulnak Ausztria felé a kamionokkal megrakott Ro-La (Rollende Landstrasse) szerelvények, és persze ide is érkeznek meg onnan. Amikor a Ro-La végpontot ide helyezték (már sok éve), még nem volt kiépülve a szükséges infrastruktúra, a vonatra váró kamionok a Dorozsmai úton várakoztak, többnyire a Budapesti úti elágazásig ért a sor, és csak azért nem tovább, mert ott már nem volt hova állni. Aztán egyszer építettek egy parkolót az állomáson a kamionoknak, úgyhogy megszűnt végre a kamionsor. A helyi sajtóban lelkendezve fogadták a dolgot, a MÁV részéről el is hangzott, hogy milyen jó bevételt hoz a kamionszállítás, ennek ékes bizonyítéka, hogy még ezt a parkolót is el tudták készíteni belőle. Már ennek is jónéhány éve, és ez valóban remek dolog.
Már csak egy dolog hiányzik a boldogsághoz. Az állomás olyan közel van az átjáróhoz, hogy ha az utolsó váltón csak egy szóló mozdony vágányt vált, már le is csukják miatta a sorompót. A kamionszállító kocsikat pedig rendezgetni kell, és ehhez rendszeresen a vasúti átjárót veszik igénybe.

Én régebben Dorozsmán laktam pár évig, onnan jártam be Szegedre dolgozni, és gondolhatod, nagy öröm, ha az ember a menetrend miatt egyébként is sűrűn lezárt átjáróban azért kap sorompót hetente háromszor, hogy tizenöt kamionszállító kocsi elguruljon az orra előtt 3 km/h sebességgel, majd megálljon, váltó átállít, és visszaguruljon az egész ugyanekkora tempóban.
Én a helyi napilapnak korábban többször is írtam levelet, hogy esetleg mi lenne, ha a MÁV-nak abból a szédületes bevételből még arra is telne, hogy az állomás másik végén lefektessen mondjuk maximum egy kilométernyi sínt, hogy ott lehessen rendezgetni a kocsikat, de ezek egyszer sem jelentek meg. Persze a bakterek helyzete érthető, nekik semmiféle problémát nem jelent ez, hiszen nekik mindig szabad az út.
Csak megnyomják a gombot, a sorompó lecsukódik, az autók megállnak, ők akkor foglalják el az átjárót, amikor csak akarják.
Egyébként arról sem vagyok teljesen meggyőződve, hogy síneket kellene még fektetni, nem tartom kizártnak, hogy az állomás sínrendszere most is lehetővé tenné a kocsirendezést az átjáró igénybe vétele nélkül, csak esetleg kellene egy gondolkodásra képes ember, aki rájön a módjára. Igazából csak remélni tudom, hogy ez hamarabb megvalósul, mint hogy a sorompót egy Dorozsmára tartó mentő vagy tűzoltó előtt csukják le a kocsirendezés miatt.

Róbert

Maserati Spyder és Eva

2008. július 2., 13:59 Módosítva: 2009.07.25 20:01

Feladó: Tamás
Küldve: 2008. július 1. 10:25
Címzett: Winkler Róbert
Tárgy: fiat50012dl

Kedves Winkler Róbert,

 

Olvastam a mai Fiat 500-ról szóló cikkedet, és ennek kapcsán szeretném megjegyezni, hogy Eva Longoria egy Maserati Spydert is hajtott a "Szülfelben". Ha már egyszer olasz autóról szól a cikked :-)

 

 

További infó itt: http://www.seenon.com/television/abc/desperate-housewives/character/gabrielle-solis/filter/product_subcat/Cars/#products

További jó munkát!

Üdvözlettel:
Tamás

Az ördögbe! Köszönöm az értékes információt így, uborkaszezonban.


Üdvözlettel:
 
Winkler Róbert

 

Miért is nem csinálunk prémium benzin tesztet?

2008. június 25., 09:48 Módosítva: 2009.07.25 20:01

 

From: Tamás
Sent: Monday, June 23, 2008 12:05
To: TotalCar
Subject: Prémium benzin Mercedesbe ill. BMW-be


Tisztelt Szerkesztőség!

Mostanában tervezem új autó vásárlását, és egyelőre a Mercedes C-osztály és a BMW 3-as sorozat tűnik befutónak. Viszont, a nagy többséggel ellentétben én dízel-ellenes vagyok, így a Mercedes C180 Kompressor és a BMW 320i (170 LE-s, 4 hengeres) automata váltós verziói környékén nézelődök leginkább. Azonban, ezekről a motorokról egymásnak ellentmondó információkat lehet olvasni a neten: leginkább arra lennék kíváncsi, 95-ös benzinnel elmennek-e ezek a motorok, vagy a kompresszor (Mercedes) ill. a direkt befecskendezés (BMW) miatt minden tankolásnál vagy minden 2.-3. tankolásnál szükség van-e prémium (98-99-es) benzinre?

Várható egyébként a Totalcar hasábjain benzines prémium autókról szóló cikk? Nagyon kíváncsi lennék pl. egy A4 1.8T vs BMW 320i vs Mercedes C180Kompressor roundup-ra, bár nyilánvalóan a tesztautók szinte kizárólagos dízel volta miatt ezt nagyon nehéz lenne megszervezni kis hazánkban :(

Esetleg érdemes lenne a "szegény ember BMW-jével" (116i) is foglalkozni, pláne mivel ezt mostanában nagyon előnyös konstrukcióban kínálja a BMW nálunk...

Köszönettel,
Tamás

Ajánljuk Tamás figyelmébe egy régebbi prémium benzinekről szóló cikkünket.

Hát igen, ezért nem csinálunk ilyen tesztet!

 

Így is lehet büntetni

2008. június 24., 15:30 Módosítva: 2009.07.25 20:01

Mentődobozos cikkünk apropóján egyik olvasónk elmesélte, nem kell ahhoz lejárt mentődoboz, hogy megbüntessen a rendőr. Így is lehet:

Feladó: Lóránt
Küldve: 2008. június 21. 3:13
Címzett: Rácz Tamás
Tárgy: mentodoboz

Tisztelt Rácz kolléga,

kár, hogy ez a cikk nem kommentezhető... nekem is mondta egy jóbarátom néhány hónappal ezelőtt, hogy emiatt nem büntethet meg a rendőr... de 2005-ben volt egy érdekes esetem: szabályosan haladtam, be voltunk kötve, égett a tompított, betartottam a sebességkorlátozást... kb 1 km-ről láttam, hogy ott igazoltatnak, nyugodt szívvel haladtam feléjük, tudván, hogy ha akarnak sem tudnak megbüntetni... nem az elsősegély dobozzal kapcsolatos ügy volt, elkérte a papírjaimat... mondott vmit, erre mondtam neki, hogy ez a kreszben nem így szerepel, erre azt a választ kaptam, hogy akkor nem adja vissza a forgalmit... ilyen esetben mit tehet az ember? Diktafon és egyéb technikai berendezés hiányában.:(

Üdvözlettel,
Lóránt

 (Egyébként a publiajink a Belsőségen kommentezhetőek.)

Fogyasztáscsökkentés kicsit máshogy

2008. június 24., 12:13 Módosítva: 2009.07.25 20:01
2

Péter kedves olvasónktól kaptuk ezeket a zseniális ötleteket fogyasztáscsökkentés céljára. Ezeknek talán tényleg van valami értelmük:

Feladó: Péter
Küldve: 2008. június 18. 15:59
Címzett: Gulyás Gusztáv
Tárgy: magyarcsoda

Tisztelt Gulyás Gusztáv!

Örömmel olvastam "felvilágosító" cikkét a fogyasztáscsökkentő és teljesítménynövelő csodaszerekről, jó dolog, hogy egy ilyen nagy látogatottságú portálon felhívják az emberek figyelmét az átverésekre.Én magam soha nem próbáltam még semmi hasonlót, nem is fogok, tiltja a vallásom. :)

Azonban a Magyar Csoda valóban létezik. Úgy hívják, súlycsökkentés. Sokan bele sem gondolnak, mennyi fölösleges cuccot hurcolásznak magukkal a kocsiban. Nekem 875 kg-os autóm van (nem, nem japán :)), ilyen kis tömegnél már 50-60 kg súlykülönbség is érződik. Ugyebár kisebb tömeget ugyanakkora erő nagyobb intenzitással tud mozgatni, kevesebb energiafelhasználással, és ezzel együtt kisebb károsanyag kibocsátással. Nem mellékesen egy könnyű autó sokkal kezesebben viselkedik kanyarban is, úgyhogy csupa-csupa előny. Nyilván egy 1500 kilós autónál már nem tűnik fel ennyire a különbség, de ott is számít valamennyit biztosan.

Leírnék pár tippet a súlycsökkentésre, ha gondolja, ossza meg a többi autós kollégával is, hátha még nem gondolkodtak el ezen a dolgon:
- Csomagtartóban felejtett cuccok: nagy családi túra után még nem volt idő kipakolni a sátrat, hűtőtáskát, kempingszéket, gumizás után a régi gumikat, stb, úgyis elfér ott, munkába járáshoz meg nem kell a csomagtartó, addig hétvégén elvannak ott a dolgok. 3 perc őket kipakolni, ezzel 10-50 kilót nyerhetünk.
 

- Mélyláda: ha nem csajozásra/városban jaszkarizásra/rajoskodásra készülünk, hosszabb út előtt nyugodtan ki lehet pakolni a mélyládát, főleg ha mondjuk még gyerekek is vannak az autóban. Nyugodtan lehet hallgatni a zenét mélyláda nélkül is, feltéve ha valakinek nem fétise a dübörgő basszus minden kilométeren. Nyertünk 5-25 kilót.
 

- Szerszámok, pótalkatrészek: régebbi autókban szokás inkább ilyeneket hurcolni, de csak az ésszerűség határain belül. Egy ékszíj bőven elfér, egy gyújtásrotor, pár méter kábel, gyorskötöző, maximum 2-3 kulcs, és egy csavarhúzó. Ha ennél többre lenne szükség út közben, akkor már nagyobb a baj, nem fogunk nekiállni motort cserélni az út szélén. Szerszámosláda, több kiló pótalkatrész tök fölösleges. Ezzel is nyerhetünk 5-10 kilót.
 

- Gyermekülés: Sok autót látok akár több gyermeküléssel rohangálni, miközben csak a sofőr ül benne. Nem hiszem, hogy mindenki épp az óvodába rohan a kölkökért. Nyerhető súly: 5-15 kg.
 

- Felnik: Ez talán a legfontosabb. Alufelni vásárlásakor ne csak a dizájnra törekedjünk, hanem emelgessük is meg a kiválasztott kerekeket. A kis tömeg nem feltétlenül egyenlő a rossz minőséggel (ld. versenyfelnik). Persze nem kell rögtön magnézium kerekekért rohanni a boltba, de amellett, hogy csökken az autó saját tömege, a forgatott tömeget is csökkentjük, és még a futóművünket is kíméljük vele. Nem mellékesen minél kisebb a rugózatlan tömeg, annál jobb az autó úttartása. Egyszóval megéri jobban szétnézni felnivásárlás előtt. Nyerhető súly: 10-20 kg
 

- Ülések, kárpitok, és úgy általában a belső tér: Ki-ki eldöntheti, mire van szüksége az autójában. Persze ez ízlés dolga is, de mint tudjuk, a szépség nem feltétlenül áll rokonságban a praktikussággal. Aki évente 360 napot egyedül él le az autójában, annak totál fölösleges hátsó üléseket cipelnie. Ugyanez igaz az egyterűek harmadik üléssorára is (már ha van). Egy ülés a sofőrnek, egy az utasnak, ha valakit SOS-ben el kéne dobni valahová, és ennyi. És ha már nem utazik hátul senki, akkor le lehet venni az ajtókárpitokat is (régiautósok előnyben), a kapaszkodókat, egyéb fölösleges macerákat. Nyilván nagyobb lesz a zaj az autóban, nyilván nem esztétikus látvány az ülés nélküliség hátul, de valamit valamiért. Elvetemültebbek kidobálhatják az összes kárpitot is, én nem tettem, de ez megint csak ízlés kérdése, kompromisszumok mindig kellenek. Akár 50-100 kilót is nyerhetünk ezzel az akcióval.
 

Még lehetne folytatni a sort apróságokkal, ajtózsebben hagyott, soha nem használt többszáz oldalas térképekkel, rengeteg dologgal, de ezeket már mindenkinek a saját fantáziájára bízom. Remélem adtam pár jó tippet az olvasóknak, és Önnek is.


Tisztelettel: Péter

Nem érti...

2008. június 12., 16:14 Módosítva: 2009.07.25 20:01

Egyik olvasónk - nevezzük Péternek - fantáziáját megmozgatta a fogasztáscsökkentőkkel folglalkozó cikkünk: 

Feladó: Péter
Küldve: 2008. június 12. 13:46
Címzett: Gulyás Gusztáv
Tárgy: magyarcsoda

 Tisztelt szerkesztőség!


Felkeltette figyelmemet az Önök által reklámozott termék. Az lenne a kérdésem, hogy menyi lenne az ára, milyen métékű a fogyasztás csökkentése, és milyen garancia van arra, hogy működik? Hogy pontosítsak, egy 1997-es Opel Astra Caaraván 1,6 16v motorral felszerelt járműről lenne szó, aminek a jelenlegi fogyasztása.6,5l/100 km országúti, 8,5-9/100 km városi, 7,5-8/100 km vegyesben.

Köszönettel: Péter

Kedves Péter!

Szomorú hírem van: a sörösdoboz, a kínai strandpapucs és a fogpiszkálók semmilyen, általam ismert elrendezésben nem alkalmasak az Astra fogyasztásának csökkentésére, ezért szerkesztőségünk nem is forgalmazza a „magyar csoda” néven emlegetett eszközt.

A cikkben pont arra próbáltam rávilágítani, hogy érdemes némi egészséges bizalmatlansággal szemlélni és józan paraszti ésszel még egyszer átgondolni a fogyasztáscsökkentő csodacuccokkal (továbbá a péniszhosszabbítókkal, fogyasztótablettákkal, valamint a rézből készült varázsingákkal) kapcsolatos dolgokat. Nem kizárt ugyanis, hogy az Ön vágyait kihasználva egyszerűen be akarják csapni. Kérem, ne hagyja magát!

Üdvözlettel:

GG

Min buknak a suzukisok?

2008. június 11., 16:28 Módosítva: 2009.07.25 20:01

From: N. J-né

Date: June 10, 2008 7:27:32 PM

To: Totalcar

Subject: érdeklődés

A következő problémával keresem meg Önöket várva segitő tanácsukat: 3 éves Suzuki Swiftem van amelyre bankhitelem van, jelen pillanatban a fennálló tartozás az autóra 1.89o.ooo ft. /a vételára 2.89o.ooo ft  volt./ Szeretném az autót lecserélni Opel Astra gépkocsira. Találtam is a 3A kereskedésben  ugyanennyi a vételára. Sajnos ők azt mondták nekem, hogy az autómat 1.2oo.ooo ft-ért számolnák be, a különbözetet nekem kellene kifizetnem egy összegben a bank felé. Plussz az autóra melyet venni szeretnék be kell fizetnem 2o százalék majdnem 4oo ezer ft önerőt. Nagyon irreálisnak tartom azt, hogy a 3 éves autóra 1.2oo.ooo ft-ot ajánlottak, és ez az egész egy óriási bukás lenne, hiszen az én autómra is ugyanannyi a tartozás, mint amennyit kérnek a kinézett autóért. Kérem adjanak tanácsot, hogyan tudnék ebből a szerencsétlen helyzetből a legszerencsésebben kijönni.

Válaszukat előre is megköszönöm:

N.J-né Baja

Kedves N.J-né,

külön kell választanunk az Ön autójának a piaci értékét és a bankkal szembeni tartozását.

Ön ugye fizette a törlesztőrészleteket. Ha kiszámolja, (a kezdőrészlettel együtt) biztosan jóval többet fizetett már, mint egymillió forint. Ha leegyszerűsítjük, a többi a bank haszna volt. Sajnos Ön egy olyan hitelkonstrukciót választott, amelynél a törlesztés első szakaszában az autó nem nyújt fedezetet a teljes tartozásra, vagyis ha a futamidő során úgy dönt, eladja, akkor rá kell fizetnie. Mert az autó használtpiaci értéke kevesebb, mint a fennálló tartozása. Sajnos, Önnek ezt a békát le kell nyelnie. Ez volt az első bukás.

Most jön a második. Ön úgy döntött, hogy egy autókereskedőnél számíttatja be a kocsit. Tekintve, hogy ebből élnek, ők a piaci ár alatt fogják beszámítani, mert hát el is kell adni utána, van egy csomó költségük (mosatás, munkabér, km-óra visszatekerés, stb...). Itt viszont van egy kis mozgástér. Ön akkor jár jól, ha saját maga eladja a kocsiját, és akkor még 100-200 ezer forint közötti összeget nyerhet, az ilyen évjáratú Swiftek kb így mennek a piacon. A dolog szépséghibája az, hogy előtte rendezni kell a hitelt és nincs garancia a gyors eladásra. Dunát lehet velük rekeszteni, annyi a Swift. Addigra meg lehet, hogy a kiszemelt Astra elkel.

Én mit tennék az Ön helyében? Esetleg szétnéznék abban a Suzuki-kereskedésben, ahol az autót vette, nincs-e ott a beszámított járgányok közt egy Önnek tetsző másik Astra, esetleg más autó. Ki tudja, ha ugyanannak a banknak a hitelkonstrukcióját választja, talán kedvezőbb költségekkel nyergelhet át. A másik alternatíva az, hogy most nem vesz se Astrát, se mást, hanem vár, hogy a hiteltartozás elfogadhatóbb szintre csökkentjen. Ez a megoldás is hordoz némi kockázatot, hiszen a Swift is veszíteni fog értékéből, ahogy telnek a hónapok. Nem ismerem az Ön hitelkonstrukcióját, de meg kell kérdezni a finanszírozót, hogy fog alakulni a tartozás az évek során. Tovább bonyolíthatja a kérdést, ha ez nem forintalapú hitel, hanem pl. svájci frank alapú, hiszen akkor az árfolyamingadozások is bekavarhatnak.

Az ügy szolgál több tanulsággal is:

- sajnos a kis kezdőrészletű, nagyon hosszú futamidejű hitelek ilyenek, ezért kerülendők. - a Suzukinak szokása, hogy amikor kihoz egy új modellt, a régebbit leárazza. Olvasónk pont belesett egy ilyenbe: megjött a Splash, lement a Swift2 ára és ez a használtpiaci árakat is lenyomta. Aki tehát Suzukit vesz három évnél hosszabb futamidőre, az nyugodtan kalkulálja be ezt is veszteségként.  Így jártak a swiftesek az Ignis megjelenésekor, így jártak az ignisesek a Swift2 megérkezésekor, és most olvasónk is. Ez így működik.. - hitellel terhelt Suzuki beszámíttatása egy hitelre veendő használt Opel Astrára - nos, lehet, hogy van rosszabb kombináció, de nem sok. Sajnos az Opel eladásakor majd hasonló nehézségek elé nézhet, ezért nagyon gondolják meg, milyen távra terveznek. Bár riasztó lehet egy magasabb törlesztőrészlet, összességében sokkal jobban járhat vele: mindenképp rövid futamidőt válaszzanak!

Üdvözlettel: Papp Tibor

Szabad-e jobbról előzni?

2008. június 11., 11:02 Módosítva: 2009.07.25 20:01
2

Feladó: Ákos
Küldve:2008. június 11. 7:21
Címzett: Winkler Róbert
Tárgy: hangoskip

 Motoros témához lenne egy kérdésem és pár észrevételem:
A kérdés a jobbról előzgetés lenne. Te is írod. Tilos? Remélem, mert k**ra kiszámíthatatlan dolog... Tehát ha én jobbra kis ívben akarok bekanyarodni, indexelek, satöbbi, akkor kell-e arra számítanom, hogy a semmiből egy motoros rongyol belém és majd én leszek a hibás? Én úgy gondolom, hogy ha MÁR MELLETTEM van, akkor látom, ha meg nincs mellettem és indexelek akkor meg nem előzhet meg, párhuzamos közelekdésről egyazon sávon belül meg nem beszélünk.
A felvetésem:
- Jó e az, hogy egy motoros éjszaka az Árpád hídon 80-nal megy 1 keréken, közben az eget világítja és a tükörből nem látni, hogy jön valami?? Haverom majdnem megölt egy ilyen istenbarma faszkalapot előzéskor...

- Miért kell a motorosnak előrepofátlankodni a lámpánál ÚGY, hogy ELÉM áll? Ha marad a 2 sáv közt, oké. De mért gondolják a kétkerekűek, hogy abból, hogy a motor jobban gyorsul, az is következik, hogy előbb veszik észre, hogy vált a lámpa... Mert sokszor nem veszi észre, én meg má mennék fél perce...

- És a bónusz, de ez a fentihez csatlakozik: a robogósok mégis mit képzelnek? Mégcsak nem is gyosulnak jobban VAZE!!

üdv,
Ákos

 

Kedves Ákos,


Árpád hídi egykerekezés ügyében egyetértek, főleg, hogy nem is tudok egykerekezni. És a motorosok sajnos átlagban szerintem nagyobb barmok, mint az átlagautós. Tehát az össz motoros/barom motoros arány jóval nagyobb, ez tény.
Jobbról előzni pedig semmivel sem szabad, és hát igen, mindnyájunknál benne van a pakliban, hogy egyszer megölünk egy kamikaze motorost, nekem is van tévés kollégám, akinek a visegrádi szerpentinen a motorházán halt meg egy kanyart elsokalló motoros.

A lámpánál azért kell az autó elé pofátlankodni, hogy az autók közötti résbe ne szoruljon motoros, tehát ne duguljon be a folyosó. Egy átlagos motor, már egy 600-as is kb. 3 másodperc alatt van százon, tehát lényegesen jobban gyorsul, mint egy autó; ezt persze nem azért mondom, hogy mindenki tesztelgesse, csak hogy egy normális elindulásnál a motoros nem tarthatja fel az autóst, leszámítva mondjuk a padlózó Gallardósokat. Ez persze a motorra vonatkozik, és nem az esetleg elmélázó motorosra. Én ezért előrepofátlankodáskor le se veszem a szemem a lámpáról, mert az tényleg súlyos, hogy előrepofátlankodok és még fel is tartom a sort.

A robogósok meg... Hát igen. Viszont minden robogós és motoros elvileg csökkenti a közlekedési terhelést, tehát ha ugyanők autóval mennének, sokkal nagyobb lenne a dugó.


Üdvözlettel:
 
Winkler Róbert

Mégsem éri meg a dízel?

2008. május 30., 14:57 Módosítva: 2009.07.25 20:01

Feladó: semmicico
Küldve: 2008. május 30. 12:21
Címzett: Papp Tibor
Tárgy: v7020d

 Szia!

Szerintem nem jól számítottál. Nincs értelme csak a fogyasztási adatokat összehasonlítani. 

Egy dízel igaz, hogy kevesebbet eszik, ám a szervízköltsége is magasabb. Gondolok itt arra, hogy a kötelező szervíz 15-20 % drágább és arra, hogy (a motor) meghibásodásnál esetén szintén kb. ennyivel magasabb a számla.

Azt mondanám, hogy ez utóbbit egy jó ideig nem kell komolyan számba venni ( fiatal kocsinál ), ám a mai magyar helyzet  persze nem ilyen. Az újabb magas nyomású befecskendezéssel működő diezel autók kifejezetten érzékenyek a gázolaj minőségére - és ezzel itthon komoly gondok vannak ( lásd  pl. mazda6 fórum az indexen ) .

Továbbá a számításoknál azt is figyelembe kellene venned, hogy a diesel autók drágábbak.

Én is számoltam, osztottam /szoroztam és nekem az jött ki, hogy 3 évre, 120 E km -re tervezve, a benzines kb. ugyannyiban van mint egy hasonló diesel .

A számításnál nem vettem figyelembe, hogy a dieselüzemanyag ára meredekebben emelkedik mint a benzin  , sem egy esetleges meghibásodás  költségeit.

üdv

semmi cicó

Kedves Cicó!

Részben van igazad. De pont ezért írtam a következőt az egész kalkuláció elé:
"legalább ilyen jól vezethető benzinmotorral".

Ezzel egy az egyben kizártam az összehasonlításból a sima, kétliteres benzinmotort. Amely egyébként mindössze 60 ezer forinttal olcsóbb, mint a dízel, eleve picivel rosszabbul gyorsul (11,3 másodperc a dízel 11 másodpercével szemben). Ám a gyorsulási adat becsapós: ez azt jelenti, hogy ha szétforgatod a benzinest, akkor megy picivel rosszabbul, mint a dízel. De ha nem forgatod, akkor sokkal lomhább.

Ellenben ugyanúgy húszezrenként kell szervizelni, mint a dízelmotort - szerintem ilyen kondíciók mellett a kétliteres benzines költségekben sem versenyképes a dízelmotorral. Arról nem is beszélve, hogy még az elméleti fogyasztása is több 2,7 literrel (ez a norma szerint nézve közel +50 %!). Szerintem a gyakorlatban ez a motor is csak úgy fogyaszthat (a gyakorlatban) tíz liter alatt, ha nem járnak vele nagyvárosi forgalomban és nem autópályáznak vele túl gyorsan. Na de ilyen körülmények között a dízel simán elmegy 6 literrel. Tehát ez engem is meglep, de erre a verzióra is igaz a számításom.

Viszont a napi közelekedésben a dízelt a nyomatékossága miatt inkább a turbós benzinessel érdemes összevetni, ez a V70 esetében a 2.5T soft turbót jelenti (régebben voltak kisebbek is, de megszűntek). Ez már rugalmasságban is jó, sőt, sokkal jobban gyorsít álló helyzetből százra
(-2,4 mp). Ez már tényleg különbség, valóban remek motor ez az öthengeres. De őszintén szólva, nagyon szerény becslés rá a 11 literes gyakorlati fogyasztás. De ha csak 10,5 l/100 km, már akkor is igazam van.

Miért? Igaz, hogy az öthengeresre 30 ezer km az olajcsere-periódus, ami 120 ezer km-re vetítve két csere megspórolását jelenti, viszont ez a motor 1 460 000 forinttal kerül többe. Ha tehát egyik sem romlik el, és mindenáron V70-est akar az ember, akkor a egyértelműen a kétliteres dízel a legjobb anyagi szempontból. Ezek durva számítások persze, lehet, hogy csak 420-as gázolajig. Viszont ma még úgy tűnik, hogy ilyen árarányok mellett a gyakorlatban még mindig a dízel éri meg jobban.
Pláne azért, mert ha gyorsan mennek vele, alig nő a dízelmotor fogyasztása a benzineshez képest. Nyilván, ha gond van a részecskeszűrővel, vagy beáll egy injektor, kicsit romlik a mérleg, de a 2.5T anyagilag semmiképp sem meggyőzőbb.


Üdvözlettel
Papp Tibor

 

 Kedves Tibor!

  Végre valaki aki reálisan méri össze a diesel és benzines "kérdést".
  A múltkor is felháborodtam egy ilyen összehasonlításon ahol összevettettek egy 1,4 dizel autót, és egy 1,4 (agyrém!!!!!) benzinest. A kulcs szó az általad is használt "vezethetőség".
  It a boltomban is ezzel érveltem, de azt mondták, ezer emberből csak egy gondolkodik így mint én.Te vagy a második.De ha egy rosszul kiszámított előzés leküzdése után tennénk fel ugyan ezt a kérdést???? A benzines autós már nem biztos, hogy válaszolna ( pl. 1,4 literes Octavia).
  Aki ezeket a hülye összehasonlításokat készíti szerintem a következő módon vásárol:
  BOLTBAN:  -Jó napot kívánok, tessék parancsolni!
                       -Jó napot kívánok, mennyibe kerül?
                   - 2500 forint.
                       - Akor kérek 3 darabot, köszönöm.


  Köszönön neked, ez a levezetés korrekt.


  Üdvözlettel
 József

 

De hát tartsuk tiszteletben mások hülyeségét.
Üdv
pt

...pláne, ha azt nézzük, hogy az az 1,4 benzines még benzinesnek sem a legjobb. Számolni kell, ennyi. Nyilván agyonhasználtan, amikor már a dízelben nagynyomású szivattyút kell cserélni, meg hasonlók, már másmilyen lehet a mérleg.

V70 szőrözés

2008. május 29., 17:20 Módosítva: 2009.07.25 20:01

Feladó: Dávid
Küldve: 2008. május 29. 14:09
Címzett:Papp Tibor
Tárgy: volvo v70 20d

 Üdvözletem !

Én a szőrözős olvasó vagyok.
Az oké, hogy lefordították a menüt magyar nyelvre de a fénykép tanúsága szerint a Lane departure warning (sávelhagyásra figyelmeztetés?), hogy, hogy nem sikerült magyarra?
Illetve nem igazán láttam utalást a stabilitásra. (vak volnék?) Lévén méretes kombi autó, milyen a stabilitása? Kanyarban? Jávorszrvasnál?
Egyébként a cikk akárcsak annak alanya kiváló.
Volt szerencsém egy V40 20d -t vezetni minap. Hát mesés.

Tiszteletem:

Dávid

 


Köszönet a kedves szavakért. Amit hiányolt: a V70 stabil, nagy a tengelytáv, kicsit feszesek stabilizátorok (valószínűleg ezért ráz egy kicsit a keresztbordákon, mint írtam), az összhatás egy kellemes túraautóé. Ez azt jelenti, hogy egy átlagautós kívánalmainak többszörösét tudja, a többit meg az elektronikus stabilizálás teszi hozzá.

A szőrözéssel kapcsolatban: valóban, a lefotózott képernyőn van egy angol nyelvű menüpont. Szerintem egyszerűen azért, mert a Lane Departure Warning magyarul kb így hangzana: sávelhagyásra figyelmeztető rendszer, vagy valami hasonló...ennyi betű csak több sorban férne el. A többi viszont tényleg magyarul van, esküszöm:) A magyar nyelv sajna kevésbé tömör, mint az angol.

Üdvözlettel:
Papp Tibor

Kedves Dávid!

Jön az S80?

2008. május 29., 12:19 Módosítva: 2009.07.25 20:01

Feladó: Ádám
Küldve: 2008. május 29. 7:44
Címzett: Papp Tibor
Tárgy: v7020d

 Kedves Tibor!

Csak egy érdekesség, ami valószínűleg nálunk sem várat soká' magára: Belgiumban láttam S80-ból is 2.0D változatot! Az aztán a presztizs arculcsapása, de logikus lépés!

Üdv:

ÁDám

Papptibi

Hála a regadónak, szerintem is jön. Azért jópofa, hogy annyi a regadója, mint egy jobb benzines Honda Civicnek....Már alig várjuk a tesztautót!

Csereautó kálvária

2008. május 23., 09:35 Módosítva: 2009.07.25 20:01

 Tamás nevű olvasónk kért tőlünk tanácsot egy eléggé peches eset kapcsán. Kapott egy csereautót, amiről kiderült, hogy még sem járt volna neki. Sajnos mi túl sokat tenni nem tudunk, de Bende Tibor utána kérdezett a dolognak, amit itt megosztunk Önökkel:

Tisztelt Cim!

Szeretnék tanácsot kérni Önöktől az alábbi eset kapcsán.
Van egy 1,5 éves, 24 000 km-t futott Xsara Picasso 1,6 benzines autóm, amin a fenti igen "gyilkos" paraméterek ellenére hengerfejet kellett cserélni. Mint kiderült, ez a Citroen által tudott probléma, már több autón is előfordult. Az autó kijavítása márkaszervízben kereken kettő hetet vett igénybe. Jeleztem, hogy szeretnék csereautót, mivel garanciális javításról van szó. Az első válasz az volt, hogy három napnál hosszabb javításhoz adható csak autó. Ezt megoldottam valahogy, ezután ismét kértem autót. A márkakereskedés ekkor adott egyet, de azt mondták, hogy nekik is kérvényezni kell a Citroentől. Most, hogy visszakaptam az autómat, közölték, hogy a Citroen Hungária nem járult hozzá a csereautó kiadásához, mert nem kötelező adniuk, ezért fizessem ki a csereautó költségét.
Szeretném segítségüket kérni. Önök szerint jogos a Citroen hozzáállása és eljárása ebben az esetben? Tényleg köteles vagyok a csereautó költségét kifizetni? Mit ér a garancia? Ha a telefonom elromlik és elviszem javíttatni adnak cserekészüléket, ez autónál nem magától értetődő?
Előre is köszönöm segítségüket és válaszukat.

Üdvözlettel:

 Tamás

Kedves Tamás!

Nincsenek túl jó híreink, az erkölcsi igazságtétellel most sokra nem megy.

Megkérdeztünk egy hozzáértőt, aki a következők információkkal tenné tönkre a hétvégéjét:

Őszintén sajnáljuk és mi pironkodunk a törvényhozók helyében, de sajnos már nem jár a csereautó. Az új EU fogyasztói jog konformizációja szerint még a 15 napon túli javítások idejére sem jár csereautó, a régi 30 napos cserét pedig - milyen meglepő - egyenesen eltörölték a színről.

A telefonos hasonlat nem egyenértékű, ugyanis egy telefon nem autó. Nem kell rá biztosítás, nem kell utána adót fizetni és ha ellopják vagy összetörik, akkor nem milliós a kár, hacsak nem Vertu telefonja romlott el.

Némely szerviz ilyenkor ad csereautót, mások kedvező feltételekkel adnak bérautót, de erre nem kötelezhetők. A saját jóindulatukon múlik, a napszélen, az északi fényen. Sajnos ez van.

Mondjuk a szerviz hozzáállása enyhén szólva sem vásárlóbarát. Ahogyan mi mondanánk: tipikus hülye munkafelvevő duma.

Bende Tibor

Van másik

2008. május 22., 13:29 Módosítva: 2009.07.25 20:01

Feladó: Matyika, hopihe

Küldve: 30 2008.05.21 22:56:48

 

A Hyundai megítélésével naponta szembenézünk mi tulajdonosok.

"Ez is egy autó?" - ez az alaphang.

Hogy miért? Ki tudja... egyetlen fanyalgó sem tudja érvekkel alátámasztani a rossz véleményt. Gagyi, - hatodik legnagyobb autógyár , a világon - mert koreai, mert kicsi, mert olcsó, mert nincs nagy múltja, - 40 éves múltja van - mert ronda, ehhez hasonló, üres előítéleteken alapuló látszatvélemény.

Mindenesetre annyi biztos, hogy halmozottan fordul elő a márka családokon belül, és a legtöbb tulajdonos hű a márkához, illetve igyekszik a lecserélt Hyundai-át úgy eladni, hogy a látómezejében maradjon. Szerintem ez jelent valami jót. Mint a "másik" klub alapítóinak, van némi rálátásunk a dologra. Nem kell agyon fanatizálni ezeknek az autóknak a tudását és erejét, viszont tény, hogy a saját kategóriájukban minőséget képviselnek.

Az i10 pedig... egy miniautó. Van olyan ügyes, okos, aranyos, mint egy másmilyen márka ugyanilyen kategóriás modellje. SŐT. Amikor összehasonlítjuk valamivel, tán ezekkel kéne összehasonlítani.

Rácz Úr megtette, az i30-al kapcsolatban.. . Az, hogy valamiért egy Hyundai mindig "gyengébb" a Totalcaron mint az KIA-féle ikertestvér, örök bélyegnek tűnik. Csak az felejtődik el, hogy ők nem egymás konkurensei akarnak lenni tulajdonképp, hanem a többi márkáé, ezekkel kellene összehasonlítani, nem design elemek, vagy nem tetsző kilincsállás szerint (lásd Santa Fe teszt), hanem valódi tulajdonságok alapján, amitől egy ember el tudja dönteni, hogy egy ilyen teljesítményű, menetstabilitású, stb autóról mit gondol.

Ezzel együtt ez az i10 teszt nem olyan rossz, ismerve az autós újságírók viszonyát a miniautókkal. :D

Fehér Göngyi (hopihe30)
Héber Mátyás (Matyika)
Hyundai Autó Klub
hyundaiklub.hu

Tisztelt Fehér Göngyi (hopihe30), Héber Mátyás (Matyika)!

Köszönöm a biztatást. Dolgozunk rajta, hogy a megfelelő ellenfelet megtaláljuk az i10-nek, összehasonlító tesztre.

Bár tisztelem az autógyártók nagyságát, ilyen alapon a GM-nek csakis jó autókat kellene gyártania. Ami ugye könnyen cáfolható. Ezért kevésbé érdekel, hogy egy adott gyártó mekkora.

Szerintem egyébként az i10 egy korrekt mini, amint azt már egy "másik" klub elnökének (hány klub van összesen?) kifejtettem. De azt kell mondanom, hogy például a nemrégiben eladott 13 éves Nissan Micrám azért jobb kocsi volt, mint ez az i10. Rendes anyagminőséggel készült, jobban kanyarodott, jobb motorja és váltója volt, jobban használható volt a csomagtartója, sőt, még rendes méretű pótkereke is volt. És ez visszatartott attól, hogy rendkívüli hurráoptimizmussal emlékezzek meg a típusról. Tudom, azóta sokat fejlődött a környezetvédelem, van ABS, szervokormány, légzsák - és ezek az újítások mindegyikét tartalmazza az i10. De amit beleraknak pluszban, azt valahol máshol ki kellett venni - és ez a trend sajnos az összes mai miniautón tetten érhető. Hát ezért mondom, hogy a mai mezőnyben korrekt ajánlat. De nem átlagon felüli.

Higgyék el, hogy például a Toyotát sem az tette naggyá, hogy a világ legjobb autóit gyártotta: ha megnézzük, gyártmányaik új korukban erősen átlagosak, hogy mást ne mondjak, a Corolla kereklámpás verziója kiskocsi volt az akkori vetélytársakhoz képest - csakhogy ezek a Corollák a mai napig problémamentesen működnek, eladhatók, tartósak. Szemben a vele egyidős jóautókkal. És a Hyundai pontosan ezt az utat választotta - lásd az amerikai, európai megbízhatósági felméréseket. csak ez sokkal lassabban érvényesül egy márka megítélésében, amit tovább tud rontani a zilált importőri háttér, ahogy az Magyarországon történt. Így lehetett, hogy a közelmúltig nem ült újságíró Hyundaiban, hacsak nem vett, vagy nem az Autóteszt című lapnál dolgozott. De ezt most hagyjuk.

Még egy apróság, a Kia testvérrel kapcsolatban. Az i30 valóban kicsit más, mint a Cee'd (kormányzás, rugózás), nem értem, miért. Ez esetben osztom Rácz úr véleményét, igaz, az eltérés nem nagy. Olyannyira, hogy - mint azt már írtam - az abszolút skálán így is remek értékelést kapott az i30. Sok márkalub örülne itt egy négyesnek.

A differencia sokkal nagyobb a kombiknál, ha jól emlékszem, jelentős a csomagtartók mérete közti különbség. De ezt majd meglátjuk hamarosan.

Ugyanez viszont nem mondható el az általam becsült Rio/Accent párosra, amelyben ráadásul a piac egyik legjobb 1,4-es motorja van - csak azt sajnálom, hogy a Hyundai nem készít ötajtóst belőle. Ennek is nyilván piacpolitikai okai vannak - a konszernen belül inkább a Kiát szánják a fiatalosabb európai piacnak. Arra kérném mégis Önöket, hogy ne legyenek rossz érzéseik a kiásokkal szemben, hiszen ez olyan, mintha egy citroenes meg egy peugeot-s azon vitázna, hogy melyikük autójában van jobb HDI-motor.

Hadd ajánljam fel viszont Önöknek is azt, amit a "másik" klubnak - és ha a többi Hyundai-klub vezetősége is olvassa, nekik is - hogy amennyiben találkozókat szerveznek, értesítsenek minket az olvasok@mail.totalcar.hu címen, és mi a hétvégi programajánlónkban közzétesszük. Persze, annak örülnénk a legjobban, hogyha félretennék a megosztottságukat, és egyesített erővel állnának ki szeretett márkájukért. Akár velünk szemben is.

Kívánok Önöknek jó hyundaiozást.
Üdvözlettel
Papp Tibor

Nem a BMW találta fel a spanyolviaszt

2008. május 22., 12:27 Módosítva: 2009.07.25 20:01

Feladó: Iván
Küldve: 2008. május 20. 18:09
Címzett: Papp Tibor
Tárgy: x6bem

 

Érdekes ez a cikk, bár szerintem az az autó ótvar ronda. Tipikus öszvér, annak minden aránytalanságával.
Viszont gyanítom, hogy a Saab XWD-eLSD kombinációja is tud ilyet, amit ez a hátsó aktív differenciál, tehát nem a BMW találta fel a spanyolviaszt, és még az is érdekes, hogy az ezzel debütáló Saab Turbo X-ben is a két V hengersor közt van a turbó, igaz, csak egy.
Azért arra kíváncsi lennék, mi lesz, ha egyszer a turbó utókeringetése leáll...
Üdv,

Iván

Szia Iván!

A Saab kicsit kevesebbet tud, ott ugyanis nincs fordulatszám-módosítás a kétoldali hátsó kerék között, csak szimpla részleges zárás. Magyarul: a dolog csak akkor működik, ha valamelyik oldal elpörög.

A BMW esetében az az okosság, hogy a legjobb tapadás mellett is úgy játszhat az erőkkel, hogy az segítse a kormányzást. Sőt, még motorfék-üzemben is. Én inkább azt mondanám, hogy a japánok által használt aktív differenciálművek (Honda Accord/Integra Type R, Lancer EVO-k, stb) hasonló tudásúak, a BMW csupán a fokozat nélküli szabályozást tette hozzá az alapötlethez. Kérdés, hogy megéri-e mindez azt a hatalmas fejlesztőmunkát, amit belefeccöltek - főleg abba, hogy ez együttműködjön a stabilizáló elektronikával. Szerintem a gyakorlatban pont elég, amit egy EVO hajtáslánca tud:) Sőt, már az is sok egy átlagsofőrnek, amit a 9-3 összkerekes verziója nyújt. Igaz, ez ettől még nem von le semmit a BMW (és ha jól tudom, a ZF) fejlesztőinek érdemeiből.

A turbó utólagos hűtése azért fontos, mert a hirtelen lehűlés belső feszültségeket okozhat a járókerék anyagában (amit akár 1000 fokos kipufogógáz fűt - ez nem egy turbódízel...), aztán amikor legközelebb megkergetik 150 ezres fordulaton, szétszáll. Ami az álmoskönyv szerint nem egészséges.Érdekesség egyébként, hogy a turbó vízhűtése a motor hűtővízkörének meleg ágából ágazik le - hiszen ez még mindig jóval "hűvösebb", mint a feltöltő. Ez a módszer egyébként nem teljesen új, a VW/Audi kétliteres, erős TFSI motorjában is használják, csak ami így elsőre beugrott.

A hengersorok közé rakott turbókról valószínűleg a Bugatti fejlesztői is tudnának mesélni, hiszen vízhűtés ide vagy oda, a kisugárzott hő komoly problémákat tud okozni. A BMW-nél is megküzdöttek a problémákkal, hiszen még a két katalizátor is ezen az elég zárt helyen van. Szerintem a tűzzel játszanak (szó szerint) - aztán majd meglátjuk, mennyire fog mindez működni 10 évesen.

Üdv
Pt

Twinturbó és biturbó

2008. május 22., 09:34 Módosítva: 2009.07.25 20:01
6

Feladó: Ádám
Küldve: 2008. május 20. 14:24
Címzett: Papp Tibor
Tárgy: x6bem

 Kedves Tibor!

Némi ellentmondásra lettem figyelmes:

"a két feltöltő egymással párhuzamosan dolgozik (tehát ikerturbó), míg a dízel esetében alul a kisebb feltöltő, felül a nagyobb (biturbó, vagy a lépcsőzetes feltöltés, ki hogy szereti)"


"de a V8-as benzines biturbóval...
Az új 4,4 literes turbómotor esetében egy-egy hengersort töltenek a turbók."

Akkor most, hogy is van ez a twin-turbo / biturbo dolog? Mert szerintem a V-motoroknál mindkét hengersor turboja egyszerre dolgozik és ezek valóban biturbo motorok. De akkor miért biturbo a feltöltőkkel lépcsőzetes ütemben operáló diesel (ha a supra-k, skyline-ok mind twin-turbok)?

Ádám

Kedves Ádám!


Jogos az észrevétel, javítjuk.

A kérdésre: valóban, a V-motoroknál szokták külön turbók tölteni az egyes hengersorokat, de az X6 esetében a soros, hathengeres motornál is így jártak el, azaz egy-egy feltöltő három hengert lát el. Ez a twin=ikerturbó. Ugyanez a konfiguráció fordult elő a soros Skyline és Supra motoroknál, de a Volvo S80 T6 motorja is ilyen volt. Van egyébként négyesiker-turbó is, a Bugatti Veyronban.

Mi szeretnénk azt hinni, hogy a biturbó a helyes szóhasználat arra a feltöltési módra, amikor mindkét feltöltő az összes hengert tölti. Ez lenne ugyebár a kétlépcsős feltöltés, amikoris egy kisebb feltöltő kis fordulatszámon, egy nagy pedig magas fordulaton dolgozik: ez fordul elő a már ismert _35d jelű BMW-knél, de a 123d kétliteres dízele is ilyen feltöltést kapott.

Azonban van egy kis gond. Sajnos a nemzetközi szóhasználatban is keverednek a fogalmak, tehát Amerikában szívesen hívják twin turbónak mindkét rendszert. Ha műszakilag meg akarják különböztetni a kettőt, az egyiket paralel (azaz párhuzamos) twin turbónak nevezik; amit mi biturbóként említünk, ők simán hívják szekvenciális twin turbónak.

Remélem, végre sikerült teljesen összekeverni benned a fogalmakat.
Üdv
Pt

A Hyundai-ok megítélése

2008. május 21., 09:45 Módosítva: 2009.07.25 20:01

 A Hyundai Klub Magyarország elnöke sajnos vagy nem sajnos, nem volt teljesen elégedett az i10-ről megjelent cikkünkel. De Papp Tibor azt hiszem, mindent érthetően megmagyaráz:

Feladó: F.Kornél
Küldve: 2008. május 16. 21:03
Címzett: Papp Tibor
Tárgy: i10bem

 Tisztelt Papp Tibor Úr!

Elolvastam az i10-ről szóló cikket, melyet Őn írt. A hangvételben nem "csalódtam" ,mert évek óta hasonló a Hyundai márkával kapcsolatos megítélés a Totalcar-on. Viszont az mégis megütötte a "szememet", hogy egy miniautó nem bírja el a dél-koreai munkaerő költségeit és ezért kezdték el Indiában gyártani. A pontos információ a következő, Indiában régóta képviselteti magát a Hyundai Motor Co. a gyártás és eladás terén, sőt a Hyundai Atos Prime-ot is ott gyártják, és fogják is még egész sokáig az ottani piacra, mert ebben a kategóriában a legkeresettebb az Atos és a Maruti. Tehát nem új dolog ez az anyacégtől, sőt, gyártanak Hyundai-t az USA-ban és Európában is. Jelenleg a világ 5. legnagyobb autógyára. 
A hazai viszonyok sajnos az indiai (akiknek jobb a valutájuk mint a Forint...) felé tolódik, egyre inkább a minikategória kerül előtérbe.
Jómagam 4 éve hajtok egy Atos Prime-ot. Az autó (mint a Hyundai-ok általában)kifogástalan. A nagyobb autóklubok által végzett felmérésekben sokszor végez a Toyota mögött a márka...
A megemelt futóműnek köszönhető a bedőlés, ami még nagysebességnél (körforgmalomban) sem vészes, pláne nem ijesztő, s őszintén megmondom, hogy a téli "csapatások" kivételével még nem sikerült kihoznom belőle a kisördögöt. Munkámból adódóan sokat használom rossz terepviszonyok között. Szántóföldet is járt meg párszor, valamint a Szigetközt is keresztül-kasul bejártam már milliószor, s még a tengelyig érő sár sem jelentett gondot. Sőt a Dunán átívelő épített zubogókon is sikerrel áthalad az autó (lökhárító tetjéig érő víz).
Azzal, hogy írtam Önnek csak annyi célom volt, hogy egy kicsit más színben tüntessem fel mind a márkát (melyet lenézően kezelnek sok helyen), mind pedig az Atos-t és az i10 típust is.
Ajánlom figyelmébe a www.gportal.hu/hyundai, valamint a www.hyundai-motor.com-ot. Az előbbin tulajdonosi vélemények, az utóbbin pedig számos érdekesség található. Érdemes az indiai Hyundai oldalt is megtekinteni.

További jó munkát kívánok!

Tisztelettel:

Füredi Kornél
elnök
Hyundai Klub Magyarország

Tisztelt Füredi Kornél Úr!

Nem tudom, milyen hangvételt vár a Hyundai-okkal kapcsolatban. Mi ugyanis soha sem egy márkáról írunk, hanem az adott típusról. Ha mondjuk az említett típust a BMW vagy a Skoda gyártotta volna, pontosan ugyanilyen cikk született volna róla. Azt már Önnek kell eldöntenie, hogy ez pozitívum, vagy negatívum.

Egyébként - bár nem régóta dolgozom itt - én úgy érzem, hogy írásainkban nem éri semmilyen hátrányos megkülönböztetés a Hyundai típusait, hadd emlékeztessem Önt például az i30 négycsillagos értékelésére a tesztünkben. Akkor mit mondjon a Renault a 2,5 csillagos vadonatúj Kangoora, vagy a Subaru a háromcsillagos Imprezára? A Hyundai típusai szemmel láthatóan feljövőben vannak, de a márka kínálata még nem teljesen homogén. Az i30 például egészen kiváló a maga nemében, szerintem ugyanez igaz a kisautók között az Accentre, de a pont most bemutatott, felújított Sonata is hatalmas minőségi fejlődésen ment át.

Nyilvánvalóan az i10 egy másik világ autója: úgy kell sikeresnek lennie, hogy Indiában is eladható (=olcsó) legyen, de azért az európaiak is elfogadják. Ezt a célt azonban biztosan kompromisszumok árán lehet elérni: egyszerűbb anyagok, kevés extra ötlet, célszerűség. Szerintem ilyen remek ár mellett nincs is szükség többre. Egyébként Az indiai gyártás valóban bevett dolog, nemrég olvashatta nálunk, hogy az eddig Angliában Nissan Micrát is ide telepítik, de onnan érkezett hozzánk a Suzuki Alto is, sőt, a Suzukik 1,3 literes kis dízelmotorját is ott készítik majd, nem tudom pontosan, hogy beindult-e már a gyártás.

Azt hiszem, az i10 akár az ön Atos Prime-jának méltó utódja, mert bár a gázlón való átkelést nem próbáltuk (talán ezt nem bánja az importőr), azért rossz úton meglepően jó. Ráadásul valóban kényelmes a rugózása.
Azonban ennek a fokozott oldaldőlés egyenesági következménye - tegyük hozzá, az "ijesztő" szót nem alkalmaztam rá. Viszont érdemes megemlíteni azok számára, akiket ez zavarhat.

Oldalukat megnéztem, s tegyük hozzá, meglepődtem, hogy a márkának milyen baráti köre van. Amennyiben programokat szerveznek, ezeket jelezzék ezen  az email címen, és mi a hétvégi programajánlónkban közzétesszük.

Üdvözlettel:
Papp Tibor

Minik: praktikum vagy divat?

2008. május 20., 10:17 Módosítva: 2009.07.25 20:01

 A múlt heti Hyundai i10 bemutatóval kapcsolatban írt nekünk Peresz olvasónk. A szerző, Papp Tibor válaszolt:

Feladó: peresz
Küldve: 2008. május 15. 14:50
Címzett: Papp Tibor
Tárgy: i10bem

Szia!

A hivatalos árlista szerint az alapmodellben is van szervokormány.
http://www.hyundai.hu/html/autok/i10_spec.pdf

Még két dolgot kiemelnék.
1. NÉGY tárcsafék. (Ez tényleg nem rossz ebben a kategóriában.)

2. Vízhőmérő a műszerfalon. (Ezt meg mindenki kihagyja, még feljebb is, szóval ez sem semmi, egy városi autóban jól jön.

Nem is olyan rossz vétel. Városi dodzsemnek határozottan jó., mint írtad. :-)

Ez a praktikumra koncentráló mini, szigorúan racionális alapokon. A divatmini (Fiat 500, Ford Ka, Citroen C1, Lancia Ypsilon) már régen elvált a "praktikusok"-tól (Fiat Panda, Chevy Spark).

Szóval attól függ, ki melyik felé hajlik. Én speciel a praktikum felé. A kettőt legjobban kombináló mini eddig egyetlenegy volt: az előző Twingo. Bár a háromajtósság mínusz pont.

Üdv

 Szia!

Szerintem a Twingo jobb abból a szempontból, hogy létezik hozzá tologatható hátsó ülés, ha már alapból ilyen rövid a csomagtartója - egy ilyen jópofa lenne a Hyundaiba is. A kocsi a célnak megfelel, szerintem ez tényleg a "használati tárgy"-kategória, ahol nem az élmény dönt.

Sokszor az ABS-hez féktárcsa is jár, de például a Suzuki dobféket alkalmaz hátul. Azonban én nem az elvet szoktam díjazni: vannak rossz konstrukciójú, gagyi anyagú tárcsák és jól működő dobok. Hátul, ilyen kiskocsinál, amivel nem mennek kétszázzal autópályán, nem vontatnak hatalmas lakókocsikat, szóval, a dobfék tökéletesen megfelelhet.

Ja, és köszönöm, én úgy emlékeztem, hogy alapban nincs szervó - meg a műszaki adatokban is benne volt a szervótlan verzió. Javítottuk.

Üdv
Pt


Most már ezt is tudjuk

2008. május 19., 09:12 Módosítva: 2009.07.25 20:01

A múlt heti szárnyas hajós cikkünkre több olvasó is reagált, egészen érdekes infókat megosztva velünk. Például egy T-72-es harckocsi szakértő megírta, hogy mekkora pontosan egy T-72-es tankja helyett a hengerűrtartalma:

From: Csaba
Sent: Friday, May 16, 2008 3:32 PM
To: Winkler Róbert
Subject: szarnyas

 Tisztelt Winkler Róbert!

Ismét érdeklődve olvastam cikkedet, melyben most a dunai hajózást veszed nagyító alá. Különös vonzódást érzek a "nagyvasak" iránt, főleg gépészeti szempontból, ezért alig vártam, hogy a sok érdekes, de számomra másodrendű beszámolód után az erőforrásokat is szemügyre vehessem. Ambivalens érzésekkel vettem tudomásul, hogy bár szép kép készült a motortérről és a leírás is frappáns, de csak a legerősebb hajót említed és ismét hibázol a cikkben: "...hogy ez a T72-es tank 62 liter hengerűrtartalmú motorja..."
Mivel közelebbi ismeretségben vagyok a T-72 harckocsival, biztosan állíthatom, hogy a motor hengerűrtartalma: 38,8 liter körül van (~150x180), ami jócskán elmarad az általad említettől. Amúgy a T-72 szabályzat (Pc/25) V-46 típusjelöléssel illeti a motort, amely egy mechanikus feltöltővel van ellátva, így hozza létre a 780/2000 (Le/ford) teljesítményt és 3100/1200 (Nm/ford) nyomatékot. Egyéb adatokért fordulj hozzám bizalommal, ha tudok/lehet segítek.
Egyébként a kép alapján nehéz megmondani, de lehetséges, hogy ez a motor szolgál a T-72-ben is.
Remélem nem neheztelsz rám a kijavítás miatt, nem kukacoskodásnak szánom.
Maradok továbbra is hűséges olvasótok!

Üdvözlettel: Csaba

 A csúnya éttermi hajóról is kiderült, hogy micsoda:

From: Anonymus
Sent: Thursday, May 15, 2008 6:46 PM
To: Winkler Róbert
Subject: szarnyas

 

Az Újpesti öbölben található csúnya "éttermi" álló hajó valójában casino-szálloda hajó és Albán rendelésre Kismaroson készült a Santeam kft.  álltal. Sosem fizeték ki.

 A holland felirat megfejtését pedig Sanyától kaptuk:

From: Sanya
Sent: Thursday, May 15, 2008 6:34 PM
To: Winkler Róbert
Subject: szarnyas

 Szia Robi!

Tetszett az íras, míg olvastam én is ott voltam veletek a Dunan. :) Látom a holland nyelvű tábla tetszett, íme egy hevenyészett fordítás: Gépterem, Nem bejárat. A személyzet csak csökkentett fordulatszámnál mehet be. Max 800 RPM.

Üdv, és további jókat!
Sanya
Belgium

Most már mindent tudunk. Köszönjük!

Winkler felnijei

2008. május 16., 11:44 Módosítva: 2009.07.25 20:01

Megőrülök! Nincs annál megalázóbb, mint amikor az ember egy teremgarázsban tárolja a szép, karcmentes, lelkesen rendbentartott autóját egy azonos típusú és színű, rettenetes pusztulattal. A pusztulatot speciel mostanában megjelent papír alapú újságunkba is beraktuk, a cikk arról szól, miért ne vegyünk meg egy ilyen autót még olcsón se. Erre ilyen leveleket kap az ember:

From: Szasza
Sent: Thursday, May 15, 2008 10:29 PM
To: Winkler Róbert
Subject: Miata felni


Szia Robi!

Megvettem a Totalcar magazint, és ismerős volt a Mazdád alufelnije! Nekünk van egy ugyanilyen garnitúra, csak a küllők feketék, a perem pedig polírozott! Egy import Escorton volt, a kocsi ment a felni maradt. Ha kíváncsi vagy rá szívesen küldök képet ha adsz nekem egy mail címet! A Fiestánkra próbáltuk fel, jól néz ki! Amúgy nagyon ritka ez a típus, a neten semmit nem találok róla! Ha esetleg többet tudsz a Mas márkáról kiokosíthatnál! Régi felni de szerintem nagyon ott van! 

Ciao! Szasza.


Ááááááááááá!
Kedves Szasza, örülök, hogy írtál, de az nem az én Mazdám, az enyémen gyáriak a felnik és kisebbek is, 14-esek. A Mas márkáról még sose hallottam.


  Az én MX5-öm


Az újságban látható MX5

Üdvözlettel:

Winkler Róbert

"Az ember, aki legtávolabb olvassa lapunkat" verseny

2008. május 14., 11:13 Módosítva: 2009.07.25 20:01

A megjelenés utáni napokban a legújabb Totalcar magazin már a tengerentúlra is eljutott. Miklós le is fotózta nekünk. Ezennel meghírdetjük "Az ember, aki legtávolabb olvassa lapunkat" versenyt. Eddig Miklós vezet Észak-Karolinából.

Update: május 15. 13:30

Újabb nevező a versenyen. Ezzel a képpel Ádám átvette a vezetést :)
 

Feladó: Ádám
Küldve: 2008. május 15. 12:15
Címzett: Asztalos Angéla
Tárgy: "Az ember, aki legtávolabb olvassa lapunkat" verseny

Sziasztok!

A csatolt képpel szeretnék indulni a versenyen.

 

Feladó:Miklós
Küldve: 2008. 05. 10., Szo 2:02
Címzett: Totalcar
Tárgy: TC újság

 

Kedves TC!

Bizonyítván, hogy a napokban megjelent TC újság megérte a fáradságot mellékelek egy képet, és egyben szeretnék benevezni, habár még meg sem lett hírdetve, " Az Ember, aki legtávolabb olvassa lapunkat" versenyre.
Felesleges említenem, nekem Réka után a "Veszélyeztetett német bálnák" cikk tetszett a legjobban.
Még sok hasonló újságot kívánok minden TC-t szerető társamnak!

 

UI: Küldök még egy képet ráadás gyanánt. Ma készítettem, élőben sokkal viccesebb volt az a "valami" ami a vonóhorog alján fityegett jobbra-balra. Bár a "valami" által a külvilág felé küldött üzenete kétes, értelmezés kérdése :)

Üdvözlettel,

Miklós

 

 

Logikus

2008. május 13., 09:21 Módosítva: 2009.07.25 20:01

 Peti autórádió vásárlási dilemmájával Papp Tibitől kérdezett:

Dátum:  Fri, 02 May 2008 16:03:53
Feladó:  Peti
Címzett:  Papp Tibor 
Tárgy: Autórádió   

 

Segítségüket szeretném kérni autórádió ügyben.
Nemrégiben találtam rá egy áruházban a következö autórádióra: Logik 5005CA.
Segítségüket szeretném kérni hogy ez a márka mennyire minőségi, vagy egyáltalán minőségi termék-e? Most 9900 Ft-ért árulják, mp3-as mono kijelzös.
Vagy inkább javítassam meg a gyári 16 éves végfok hibás Blaupunkt-ot?

Előre is köszönöm.
Tisztelettel: Peti

Tisztelt Totalcar!

 Szia Peti,

Biztos örülnél, ha azt írnám, hogy ez tulajdonképpen olyan cucc, mint egy Pioneer, csak nálunk nem annyira ismert, ezért kell ilyen olcsón adniuk. De nem írok ilyet.
Azonban tudd: az ilyen cuccok is működnek egy darabig. Ha nem guruló stúdiót szeretnél a kocsidból csinálni, arra megfelel, hogy menet közben hallgasd. Csak hangszóróra se költsél túl sokat, mert az már kidobott pénz lenne.
Ezek az alap cd-s rádiók elműködnek egy pár évig, aztán a lézer úgyis elöregszik - de ugyanez igaz az igazi márkák legolcsóbb modelljeire is.
Viszont ott van rajta az USB, ha tehát már ugrik a zöttyenőknél, egyszerűen fogod, felveszed MP3-ra a zenéket, rádugod pendrive-on, és kész.
Egy dologgal lehet még bajod: az ilyen legolcsóbb készülékek rádiói nem mindig a legjobb vételi érzékenységűek, így ha az autód antennája sem a legjobb, az agyonvághatja a rádiózást, pláne, ha a kedvenc rádióidat kisebb teljesítménnyel sugározzák.

Netán a Blau? Szerintem jobb, ha szétnézel a Vaterán.

Ezt mérlegelve döntsél - ne feledd, minden annyit ér, amennyibe kerül.

Üdv:
Papptibi

Szeretnél autószerelő lenni?

2008. május 9., 10:12 Módosítva: 2009.07.25 20:01
1
Péter érdekes kérdéssel keresett meg. Autószerelő szeretne lenni. Ez manapság hiányszakma, ennek ellenére alig találni nem középiskolai nappali képzést.

 

Feladó: Péter
Küldve: 2008. április 24. 16:49
Címzett: Asztalos Angéla
Tárgy: auószerelo képzés

 Szia!

Nem tudtam, hova forduljak a Totalcaron belül, de mivel te kezeled a levelezés rovatot, gondoltam, esetleg neked is írhatok. A lényeg az, hogy szeretnék autószerelői végzettséget szerezni. Ez idáig nem lenne gond, de jelenleg van egy munkahelyem, ahonnan nem szívesne lépnék ki. Ezért szeretném estin elvégezni a szakmát. Erre van lehetőség valahol Budapesten vagy környékén? Hétvégén is bejárok, ha kell, az se gond, ha fizetős.
Mivel van már egy szakmám, mindenképp fizetnem kell érte, ezért az anyagi vonzata másodlagos kérdés.
Van esetleg valami ötletetek, hol végezhetném el?
Ha autószerelő képzés nincs, akár az autóvillamossági műszerész is szóbajöhet.

Válaszotokat előre is köszönöm:

Péter

Kedves Péter!

  A kérdésed egyszerűnek tűnt, de aztán kiderült, hogy mégsem az. A legtöbb műszaki szakiskolában csak nappali tagozaton oktatnak autószerelést, a munkaügyi központ felnőttképzései között pedig egyáltalán nem szerepelt az egyébként hiányszakmának tekinthető autószerelés. Viszont érzelmi intelligencia-, és menedzser képzéseket vannak dögivel...

Végül hosszas telefonálgatás és internetes keresgélés után mégis találtam egy olyan intézményt, ahol van esti autószerelő képzés. Ez budapesti Csonka János Műszaki Szakközépiskola és Szakiskola.

Idén szeptemberben is terveznek esti csoportot indítani, ha összejön a minimális 28 fő jelentkező. A jelentkezés feltétele az érettségi. A képzés egyébként 2 éves, OKJ-s oklevelet adó szakmai képzés. Az esti tagozat pedig inkább késődélutánt jelent: heti 3 alkalom (hétfő, szerda, péntek) 15-19 óráig. Reméljük ez még belefér a munkád mellett. A tandíj 100 ezer Ft /tanév, plusz kb. 20 ezer Ft tankönyv költség. Nagyjából ezek a lényegi infók.

Ha van még kérdésed nézd meg az iskola honlapját (innen tudod letölteni a jelentkezési lapot is), de a legjobb, ha felhívod őket, mert a honlapon én is kevés infót találtam.

Sok sikert és jó autószerelést kívánok!

Üdv: Angéla

Szlovák rendszám, de mit szól hozzá az APEH?

2008. május 8., 16:36 Módosítva: 2009.07.25 20:01

  A szlovákiai rendszámos cikkünk sokaknak felkeltette az érdeklődését. Többen kérdezték, hogy, hogy is működik ez a kiskapu. A levelekre a szerző válaszolt, én pedig könyvelőnket kérdeztem meg a témáról: 

Feladó: Gábor
Küldve: 2008. április 28. 23:49
Címzett: Vályi István
Tárgy: segítség!

 Tisztelt Vályi István!

Elolvastam ezt a cikket és az lenne a kérdésem, hogy ha én mint Mo.-i lakos kimegyek Szlovákiába autót venni, szlovákiai lakcím nélkül akkor azt hogy kellene intézni? Ugyanúgy mintha rendelkeznék szlovákiai címmel (ahogy leírta a cikkben)?
Ebbe bele lehetnek kötni valakinek hogy szlovák rendszámú autóm van de nincs szlovák állandó lakcímem? Vagy erre jogosult pl. a rendőr hogy számonkérje tőlem hogy töltök-e 183 napnál többet szlovákiában?

Elnézést a sok kérdésért de valóban érdekelne a téma.

Köszönöm előre is a válaszát.

Gábor

 

Kedves Gábor!

 Szlovákiában minden további nélkül vásárolhatsz autót, nem kell hozzá  lakcím. Viszont lakcím hiányában nem jelentheted be, szóval vissza autóstól Magyarországra és onnantól kezdődik a játék.

 Nem a rendőr fogja számonkérni az út mellett, hanem feljelent, és az  adóhatóság előtt tisztázhatod magad. Bekérhetik mindenfele  életvitelhez szükséges papírodat, hogy kintre köt a munkád és a  családi kötelékek, hogy kint járnak oviba a gyerekek, hogy kint  vásárolsz minden második napon a boltban, hogy a kinti lakcimen a  nevedre jön a gáz, víz és villanyszámla, meg a vezetékes telefon, a  tévé és az internet.

 Dióhéjban összefoglalva: Magánszemélyként meg lehet próbálni, de van  esély a lebukásra, mégha teljességgel nonszensz is a helyzet.
 Cégalkalmazottként, vállalkozóként azonban minden törvényes és jogilag tiszta.

 Üdvözlettel:

Vályi István

 

Feladó: Viktor
Küldve: 2008. április 29. 10:07
Címzett: Vályi István
Tárgy: szovrendsz

 Hello!


Érdekes cikk, egy dolog azért megütötte a szememet: magánszemélyként úgy vehetsz szlovák rendszámú autót, ha nyilatkozol, hogy életvitelszerűen szlovákiában élsz, és min 183 napot ott töltesz. Jól értettem? (bocs, ha nem, kicsit gyorsan olvastam). Ezzel csak az a bajom, hogy ha ilyen nyilatkozatot teszek írásban, akkor a hatályos nemzetközi adó törvények/egyezmények szerint ha munkavállaló vagy, akkor személyi jövedelem adót is ott kell fizessél ahol életvitelszerűen élsz, "rezidens" vagy. Értem, hogy vállakozóknak ez nem gáz, és van kettős adóztatási egyezmény amivel ezt le lehet papírozni, de szerintem a többség ezzel nem törődik. Ha meg lepapírozod, hogy mégis Mo-n fizetsz,akkor meg nem vagy jogosult kint autót venni és szerintem a kör bezárult, bár nem vagyok jogász...
Nyilván az EU adóhatóságai (jé a szlovák APEH és a magyar APEH egy kalapba tartozik...) között az info áramlás -szerintem- még gyerekcipőben jár, és nem sok esély van a lebukásra. Csak azt akarom mondani, hogy veszélyesnek érzem ezt a szitut. Nem hiszem, hogy a szlovák cég erre kellően felhívja a figyelmet. Gondolom a szerződés kisbetűs részében van egy nyilatkozat, hogy "a helyi adó és jogszabályokat betartom..." és máris itt a szívás. A legrosszabb helyzet leegyszerűsítve: megveszem az autót, nem értek az adókhoz, aláírok minden papírt, örülök a spórolásnak, majd pár év múlva a magyar APEH felkeres, hogy szlovákiában nem fizettem SZJA-t, pedig nyilatkoztam arról, hogy ott élek. Mondom: de Magyarországon fizettem! (tegyük fel, hogy még ez is igazolható). Ő reakciójuk: ez nem érdekel senkit, ők most nem magyar APEH, hanem EU APEH, szlovák APEH megbízásra, lehet kezdeni magyarázni a bizonyítványt.
Nem tudom érthető voltam-e. És az is lehet, hogy erre van jogi/adótanácsadói szakvélemény, akár garanciavállalással is...szerintem nincs ismétlem, cégeknek biztos tuti... és a cikk témájával alapvetően egyetértek, pofátlanok a magyar szabályok melyek fittyet hánynak az EU szabad kereskedelmi elveinek, csak a bevételszerzés motiválja.

Üdv
Viktor

Ui.: Ja még annyi, cimborám német rendszámmal csinál hasonlót. őt amivel "jóakarók" paráztatják: APEH úgyis megtalál és megkérdezik miért magyar mobiltelefonod van ha kint élsz? Válasz: céges, itteni cég stb. Ok, ha kint élsz, akkor miért Mo-i hívásaid vannak... mondjuk ez nálam urban legend inkább...

 

Szervusz Viktor!

 Nem elég nyilatkozni ahhoz, hogy szlovák papírokon fusson az autód.
 Igazolnod kell egy állandó lakcímmel, mivel ennek alapján jelented be  a helyi Kerületi Hivatalban (hogy megkapd a forgalmit). A szlovák APEH  nem valószínű, hogy a továbbiakban belefolyna a dologba, hiszen te már  adózol azzal, hogy itt veszed a gépjárművet, esetleg itt tankolsz,  fizeted az illetékeket, biztosítást.
 Bizonyítanod a Magyarországi APEH felé kell majd, és csak tőlük függ  milyen mértékben és mennyire mélyen merülnek el a bizonyítós játékban.

 Ugyanazt tudom válaszolni, mint egy előző levélre:

 Nem a rendőr fogja számonkérni az út mellett, hanem feljelent, és az  adóhatóság előtt tisztázhatod magad. Bekérhetik mindenfele  életvitelhez szükséges papírodat, hogy kintre köt a munkád és a  családi kötelékek, hogy kint járnak oviba a gyerekek, hogy kint  vásárolsz minden második napon a boltban, hogy a kinti lakcimen a  nevedre jön a gáz, víz és villanyszámla, meg a vezetékes telefon, a  tévé és az internet.

 Dióhéjban összefoglalva: Magánszemélyként meg lehet próbálni, de van  esély a lebukásra, mégha teljességgel nonszensz is a helyzet.
 Cégalkalmazottként, vállalkozóként azonban minden törvényes és jogilag tiszta.

 Üdv és fel a fejjel!

Vályi István

 

Én pedig a könyvelőnktől azt tudtam meg, hogy a magyar jövedelem után Magyarországon, a szlovák jövedelem után Szlovákiában kell adózni. Tehát attól, hogy valaki életvitelszerűen Szlovákiában tartózkodik, vagyis évi 183 napnál többet, nem kell Szlovákiában adóznia, ha ott egyébként nem dolgozik és szlovák jövedelme nincs. Viszont az életvitelszerű ottartózkodást bizonyítani kell a magyar APEH felé minimum egy lakcímmel, vagy albérleti szerződéssel, nem árt egy szlovák élettárs vagy férj/feleség sem. Ám még ez sem garancia. Az APEH sem buta, tudja mire megy ki a játék, ezért várhatóan ezeket az eseteket alaposan fogják vizsgálni. Például szerintem elég nehezen lehet azt bizonyítani, hogy valaki 8 órában dolgozik Magyarországon (mondjuk nem határközeli városban, hanem Budapesten), de az év több, mint felét mégis Szlovákiában tölti...

Autóvásárlási tanács: új, családi és dízel

2008. május 7., 12:50 Módosítva: 2009.07.25 20:01

András nevű kedves olvasónk autóvásárlási kérdéssel fordult hozzánk: új, családi és dízel autót szeretne venni. A tanácsot Winkler Róbert adta: 

From: András
Sent: Tuesday, May 06, 2008 8:21 PM
To: Winkler Róbert
Subject: Segíts nekem légyszíves


Szia Robi!

Bizonyosan sokan kérnek tőled (tőletek) segítséget autóvásárlással kapcsolatban, én is ezt szeretném kérni. Tudom, tudom most jelent meg a TC Expressz melléklete, de én új autóban gondolkodom. Hülyeség? Nem az?
Hasonlóan a magyar átlaghoz, én is az ár megjelölésével kezdem: maximum 5 mFt. Leginkább magam használnám az autót munkábajárásra, de emellett mennék vele vidékre a telekre, télen síelni, mert az jó, meg úgy általában szeretek autózni egyedül is, a barátnőmmel is, családdal is, tehát sokat ülnénk benne. Évi kb. 25-30 ezer kilométert vezetek, az elmúlt négy-öt évben legalábbis. Szeretnék dízel autót, nem csak a megtérülés miatt, inkább a nagy nyomaték, kellemes vezethetőség az ami e mellett szól. Őszintén bevallom, némi előítélet van bennem az olasz és francia autókkal szemben, így ezekben nem is gondolkodtam.

A kezdetektől olvasom (és néztem) a Totalcart, de a "rajongás" már a Kutyaszorítóban c. könyved megjelenése óta tart. Bízom az értékítéletedben és tapasztalatodban, nagyon megtisztelnél néhány gondolattal a fentiekkel kapcsolatban.


Üdvözlettel,
András

 Kedves András,

Nem hülyeség, illetve felfogás kérdése. Én nem vennék új autót az értékvesztés miatt: én egyszerűen a tízéves Toyotákat tartom jó vételnek. Van kevés kivétel az újautó-vásárlásra, például Honda Jazzt érdemes újonnan venni, mert jól tartja az árát, tehát nincs akkora különbség az új és az egy-két éves Jazz ára között. Ugyanakkor a használtpiac tele van gyanús, törött, szar Jazzekkel, párszor már körülnéztünk és eléggé elcsodálkoztunk. Szerintem egyébként a Jazz a te céljaidra tökéletesen megfelelne, leszámítva, hogy a legjobban felszerelt is csak négymillió forint.

Vagy, ha nagyon síelésben és dízelben gondolkodsz, esetleg nézd meg a Nissan Qasquai-t,
Az 1,5-ös, 107 lovas dízellel ugyan nem fogsz elájulni a híres dízelnyomatéktól, de már el lehet vele járni. Igaz, ez csak elsőkerekes, de visítva belefér még az ötmillióba (5,2). Összkerékhajtásra meg valójában elég kevés embernek van tényleg szüksége. Téli gumival és hólánccal bármelyik sípályára eljutsz elsőkerék-hajtással is. Szerintem próbáld ki mindkettőt, aztán ha egyik se tetszik, jelentkezz, és kitalálunk valami mást.

Üdvözlettel:

Winkler Róbert

Rovatok