Totalcar Vakbarát Hírportál

2016. augusztus 11., 14:40 Módosítva: 2016.08.15 06:23
185
20 hozzászólás

Imádom a TVR-t, ez az egyik olyan gyártó, ami a hétről-hétre változó top 5-ös listámon stabilan ott van. Hol megszűnik, hol halovány életjelet mutat, valószínű mindezt azért, mert olyan autókat gyártott, amiket nem ért a világ. Itt van például utolsó autójuk, a Sagaris, aminek négyliteres sorhatosa 380 lóerőt üvölt a világba, miközben az autó körülötte alig 1080 kiló. Ez épp csak egy megpakolt utazótáskányival több a Mazda MX-5-nél, csak míg a Mazdában van menetstabilizáló, ABS, légzsák, és hasonlók, addig a TVR ezekről hírből sem hallott. 

20 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még
2016. augusztus 11., 13:35 Módosítva: 2016.08.13 17:26
362
24 hozzászólás

Mostanság mindig meglepődök egy kicsit, ha katonai járművel találkozom közúton, egy picit mintha kiment volna a fejünkből, hogy egyáltalán van hadseregünk. Gyerekkoromban még végeláthatatlan katonai menetoszlopok jártak felénk, ma már ritkaság az ilyesmi.

Erre mibe szaladok a minap az M0-son? Rögtön két BTR-be. Az ember ilyenkor nem is tudja, mit kéne csinálni, nekem sem volt világos, hogy most kimenni vagy bejönni akarnak majd. Egy biztos: nem kell velük összetűzésbe keveredni, indulnak be a reflexek, amiket az X5-sösök neveltek belénk. Ugye milyen jó is lenne egy ilyen BTR-rel döngetni a belső sávban? Hát nem. Úgy nézem, ennek úgy 80 lehet a vége (bár a magyar Wikipédia legendáriumában van egy sztori, hogy a '90-es években az M7-esen lefotóztak egy BTR-konvojt a rendőrök 135-tel). Ahogy egy német szaklap fogalmazna, a karosszéria átláthatósága rossz, a sávváltás maga lehet a rémálom, a vezető hiába tekergeti a fejét, valójában a magasan kiülő társa néz szét. De ami a legszebb, a páncéloson van index.

Sőt, használják is.

24 hozzászólás
2016. augusztus 9., 17:43 Módosítva: 2016.08.13 09:51
64
9 hozzászólás

A jópofáskodáskodó reklám egy végtelenül modoros fajtája a videó, amiben a termék E/1-ben mutatja meg magát. Normál esetben ízlésrendőrségért kiáltanánk bármi láttán, ami egy ilyen ostoba koncepciót követ, de ez most nagyon más. Az Autobiography of Jeep, azaz a Jeep önéletrajza című 1943-as kisfilmben az autó narrálja végig addigi rövid történetét. Értelemszerűen nem reklám, de bármilyen furcsa, még csak nem is buta háborús propaganda, hanem egy nagyon aranyos kilencperces videó ilyen jelenetekkel.  

9 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még
2016. augusztus 8., 13:44 Módosítva: 2016.08.09 17:21
308
11 hozzászólás

Hogy is mondja a hangzatos szlogen? Real cars, real racing. Amit John Bowe a V8-as Holden Toranával művel, az megérdemel egy pár perc néma csendet.

11 hozzászólás
2016. augusztus 8., 11:37 Módosítva: 2016.08.10 16:26
97
47 hozzászólás

Mindig is érzékeny voltam a jó ablaktörlőre. Illetve, talán úgy helyesebb, hogy régebben hisztizni tudtam, ha csíkozott az ablaktörlő, manapság csak zavar, de már nem állok meg a kölcsönautóval az autópályán, hogy a legdrágább benzinkúton megvegyem a márkás ablaktörlőt. De az biztos, ablaktörlő-kérdésben próbáltam már pár megoldást, és kocsimosáskor a lapátokat is le szoktam törölni, sőt, időnként csak a gumilapot is átdörzsölöm egy ronggyal. Az ablaktörlő barát, az ablaktörlő jó, mert segít tisztán látni – az meg fontos.

47 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még
2016. augusztus 8., 06:08 Módosítva: 2016.08.12 12:20
145
25 hozzászólás

Az ötlet nem saját, és azt hiszem, az a taxis, aki egyszer elhozott a reptérről,  kimaxolta a témát, mármint a csomagtartó kivilágításáét. Az illető ugyanis a konyhapult-világításnak szánt ledszalaggal rakta körbe a csomagtartót, és ez este tényleg impresszív végeredményt ad. Én nem akartam ennyire messzire menni. Gondoltam, beteszek a hagyományos izzó helyére egy ledet - mondjuk egy métert sem tettem érte pluszban, egyszer a szupermarketben felfedeztem egy kis ledboltot, lecsaptam a cuccra, mint gyöngytyúk a tudják mire.

Marha nehéz fényképen visszaadni, mennyire gyenge volt a világítás a csomagtartóban, és este tényleg nem lehetett megtalálni semmit benne. Igaz, a fényképezőgép kicsit rosszabbul adja vissza - hiszen a szem alkalmazkodik a fényviszonyokhoz, én viszont azt akartam érzékeltetni, hogy ténylegesen mekkora a fényerő-változás. Innen indultunk (igen, ez egy csomagtartó):

25 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még
2016. augusztus 7., 12:39 Módosítva: 2020.10.06 17:19
928
32 hozzászólás
Soha nem készült ennél valósághűbb üldözős jelenet, talán azért, mert élesben, előkészületek, engedélyek és belegyorsítás nélkül vették fel. A mai napig lélegzetelállító, megismételhetetlen.

Másfél millió dollár már 1970-ben sem volt sok pénz egy egész estés, fordulatos akciójelenetekkel teletömött, kiemelkedő színészekkel habzóvá tett mozifilmre, bár a rendezőnek, William Friedkinnek így is éppen csak sikerült megszereznie rá a dellát, mert mire aláírták a szerződést, mindenkit kirúgtak a film támogatói közül. Pár hetet csúszik vele, és soha nem születik meg a darab. Annyira hirtelen kellett megcsinálni a filmet, hogy végül az egészet 1970 december-1971 januárjában forgatták, egy rekord-hideg New York-i télben, ez pedig látszik is a filmen, mert mindenki folyamatosan majd megfagy benne.

32 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még
2016. augusztus 7., 09:12 Módosítva: 2016.08.09 16:31
52
16 hozzászólás

Bonyolult, mint az ék, igényes, mint a kaktusz...

Arra kell használni, amire való! Elsősorban terepjáró, és annak kiváló! Be lehet hajszolni különösebb frusztráció nélkül a susnyásba, és ki is jön onnan...

16 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még
2016. augusztus 6., 18:06 Módosítva: 2016.08.08 13:48
549
6 hozzászólás

Patrick Snijers neve messze nem fogalom a ralisportban. Néhány belga bajnoki címen túl sok emlékezeteset nem is alkotott, kivéve az 1988-as évet, amikor egy Prodrive-féle E30 M3-mal az európai ralik egyik legnagyobb sztárja volt. A Road& Track túrta most elő egy méltatlanul ismeretlen videóját az 1988-as Manx Rally-ról, ahol Jimmy McRace-t verte el szoros meccsben. E30 M30 + kemény aszfalt =  

6 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még
2016. augusztus 5., 13:48 Módosítva: 2016.08.08 13:05
267
77 hozzászólás

Januárban kaptunk egy levelet Pétertől, aki Kanadában él, és van egy Audi Q7- ese háromliteres TDI-vel, amelyen úgynevezett  csalós szoftver  futott. Leveléhez csatolta az e-mailt, amelyben az Audi Canada tájékoztatja ügyfelét az aktuális helyzetről. Itthon akkor még javában ment a nyammogás, mi lesz, hogy lesz, az intenzív ködösítés és időhúzás folytán már mindenkinek a könyökén jött ki az ügy – még azelőtt belefáradtunk, hogy bármilyen konkrétum kiderült volna. Ehhez képest odaát már a kezdet kezdetén szépen letérdeltek az ügyfelek elé, bűnbánóan felfelé sandítva, hogyan járhatnának kedvükben.

77 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még
2016. augusztus 4., 14:52 Módosítva: 2016.08.07 06:26
86
7 hozzászólás

Kevés szórakoztatóbb dolog van annál, mint amikor egy tevékenységet egy arra teljesen alkalmatlan eszközzel próbálnak meg csinálni. Ennek kétféle kimenetele lehet: kudarc, vagy egy szórakoztató baromság. Ez csak arról jutott eszembe, hogy kevés terepjárásra alkalmatlanabb jármű létezik a Nissan 350Z-nél, de ezt nem rójuk fel neki, hiszen sportautó, aszfalton kell gyorsnak lennie. Marcus Meyer viszont úgy gondolta, több potenciál van az autóban holmi sima úton száguldásnál, ezért elkezdte terepre átépíteni a Z-jét. Megemelte a futóművet, az autó orrát és alját tisztességes vasakkal burkolta, terepgumikat rakott fel, és a komoly ledes fényszóró, valamint a csörlő sem maradhatott el. Meyer állítása szerint még mindenképp felszerel egy magasított légbeszívót is, hogy ne legyen gond, amikor patakokon gázol át.

7 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még
2016. augusztus 3., 17:13 Módosítva: 2016.08.07 06:26
263
0 hozzászólás

Igen, már kicsit én is unom ezt az örökké elővett témát. Igen, a csapból is ez folyik, aztán meg úgyse hiszi el már senki. De ilyen szép filmet nem forgattak még erről a témáról.

Szólj hozzá! Távolról sincs vége, olvasson még
2016. augusztus 3., 17:00 Módosítva: 2016.08.06 13:33
37
0 hozzászólás

Összesen 108 futamon indult a Formula 1-es mezőnyben, nem egyszer jó nevű csapatok színeiben, de mindig rosszkor érkezett. Chris Amon soha nem állhatott a dobogó legfelső fokára, de 11 dobogós helyezése és 5 edzéselsősége jól mutatja, hogy elég tehetséges lett volna akár egy világbajonki címhez is.

Szólj hozzá! Távolról sincs vége, olvasson még
2016. augusztus 3., 15:21 Módosítva: 2016.08.05 08:47
46
5 hozzászólás

Nem tudtam, hogy az átlag bárány nagyjából tizenötezret ér, ha még van rajta tíz hónap műszaki. De ha kitörik a Zsiguli kereke, akkor mennie kell mind a négynek. Sajnos egyik bárány sem lemezlovas, ez biztos értékcsökkentő tényező.

Az viszont talán dobhat rajtuk, hogy túrabárányoknak tűnnek. Képről ugyanis meg nem mondanám, hogy már lefutottak százezer kilométert a rendszerváltás óta, és még mindig boldogan legelnek. Az, hogy a bárányok hallgatnak majd az új tulajra vagy sem, a hirdetésből nem derül ki.

5 hozzászólás
2016. augusztus 3., 13:20 Módosítva: 2016.08.06 13:33
254
14 hozzászólás

A világ legköltségesebb vadászrepülőjeként emlegetik az F-35 családot, amelynek több régebbi típust kell leváltania az Egyesült Államok haderőnemeinél.

14 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még
2016. augusztus 3., 12:56 Módosítva: 2016.08.06 13:33
368
102 hozzászólás

Eddig az árnyékhatalmak meggátolták, hogy neked is legyen valódi, 12 voltos, szivargyújtóról üzemeltethető kompresszorod, de most egy bátor kis cég végre eljuttatja hozzád a kínai technológia csodáját, annyiért, amennyiért egy normális biciklipumpát sem kapsz. Kétezernyolcszáz alatt vettem meg az Auchanban, de valami azt súgta, hogy ne dobjam el a blokkot. Pláne miután rádöbbentem: a gyártó lazán behazudja, hogy ez a kis pokolgép közel 18 bar nyomás előállítására képes. (A boltban csak a PSI-ben kifejezett értéket láttam, és bevallom, nem megy fejben az átváltás.) A használati útmutató már azt javasolja, hogy amikor a manométer 14 bart mutat, mindenképp kapcsoljam ki a kompresszort. Azt, hogy a 10 baros skálán hogyan mutat 14-et, már nem részletezik.

Íme a hányattatásaim a Global Export Import márkájú, 12 voltos kompresszorral, remélem, sok szenvedéstől kímélek meg mindenkit, akihez eljut az infó. Annyit elárulhatok, hogy a videó fénypontja az, amikor megpróbálok felfújni vele egy koktéllufit.

102 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még
2016. augusztus 1., 16:46 Módosítva: 2016.08.03 11:09
3
0 hozzászólás

Több mint tízéves reklám, de még mindig lehidalok az eleganciáján. Az akkor új Volkswagen Golf V GTI-t reklámozták vele, nem is akárhogy: Gene Kelly híres, esőben táncolós jelenetét pörgették fel újrakevert zenével és modern tánccal. A ma már 64 éves filmrészlet átirata elképesztően jól sikerült, hibátlanul ötvözi a retrót a modernnel. A szlogen az igazi pont az i-n: „The original, updated”, azaz „Az eredeti, felújítva”. Perfekt.

Szólj hozzá!
2016. augusztus 1., 15:17 Módosítva: 2016.08.04 17:06
88
14 hozzászólás

Egy tucat belső-amerikai roncsderbi teljesen átlagos, nekiszaladós borultatásának indult, aztán olyat látott a Heber City-i derbi közönsége, amit még ebben a szakágban se szokás. Bár a nézők felé repülő fémrúd látványa alapján nem sok fantázia kell egy tömegmészárláshoz, meglepően szerencsés véget ért a történet.

14 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még
2016. július 31., 14:17 Módosítva: 2016.08.03 08:43
161
7 hozzászólás

Lejtős kerted van? Nem tudsz mit kezdeni vele, mert mindig elgurul a borsó meg a dinnye? Rendezz üveggolyó versenyt. Izgalom. Feszültség. Váratlan fordulatok.

7 hozzászólás
2016. július 31., 10:49 Módosítva: 2016.08.02 12:54
149
17 hozzászólás

Mindig nagyon érdekes látni, mennyit változik egy város, ahogy telnek az évek. Ez a videó szemléletesen mutatja be, hogy Los Angelesben mennyi minden változott az elmúlt hetven évben. Nem maradt sok minden, amit nem ért utol a fejlődés, az biztos. Valahogy mégis nyugisabbnak és stílusosabbnak tűnik L.A. a régi felvételen.

17 hozzászólás
2016. július 31., 07:00 Módosítva: 2020.12.10 23:38
446
99 hozzászólás

Tanár úr kérem, az úgy volt hogy... kezdhetném a magyarázkodást, de hosszú lenne. Röf kommentelőnk korábban elhelyezett átka utolért, a Bianchi szétment az út elején, de azért elég messze hazulról, hogy már eléggé fájjon. Baross tér, nem megy tovább, hallottuk a Beag járműipari hangszórókból a vezető baritonját, majd hívtuk Wolf urat, a megoldóembert.

99 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még
2016. július 30., 09:54 Módosítva: 2016.08.02 10:54
202
18 hozzászólás

Ha bejönnek a szerkesztetlen, fémes zajos haditechnika-videók, ez tetszeni fog. A military-fanok egyik legkedvencebb bázisa, az AiirSource Military YouTube-csatornája töltött fel egy videót, amin nyolc Humvee pottyan az észak-carolinai Fort Bragg porába. 0:50-nél indul az érdemi műsor. 

18 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még
2016. július 30., 08:44 Módosítva: 2016.08.01 15:18
188
13 hozzászólás

Az Egyesült Államok mindig meg tud lepni. Elképesztően kreatív állatságokat tudnak kitalálni saját szórakoztatásukra. Valamiért vonzódnak a romboláshoz is, ezért ez a szórakozás a legtöbb esetben durva pusztítással jár. Úgy tűnik, a Maine állami Beech Ridge-ben megunták a klasszikus gyorsulási versenyeket és roncsderbiket, ezért összekombózták a kettőt. Az igazi hab a tortán az, hogy gyorsulási roncsderbit hátramenetben játsszák, hogy véletlenül se vonják ki az ütközés lehetőségét az egyenletből. A legkülönbözőbb lefingott autók rükverc-csatáját kísérhetjük figyelemmel. A végeredmény költséghatékony, teljesen értelmetlen és baromi szórakoztató.

13 hozzászólás
2016. július 29., 16:39 Módosítva: 2016.08.01 06:14
1102
34 hozzászólás

Most találtam ezt a videót, igaz, nem személyautó-motor, hanem a BMW S1000RR motorjának szelepei láthatók rajta. Belülről. Értelemszerűen a motor nem üzemel, gondolom megtekerték a vezérműtengelyeket. Nem is picit, annyira, amennyire 14 ezres főtengely-fordulatnál pörögnek. Vagyis maga a vezérműtengelyek percenként hétezret forgott, és másodpercenként 116-szor nyitották-zárták a szelepeket. Ezt a kamera már szemmel láthatóan nem tudta követni, egy idő után már az sem látszik, hogy a szelepek egyáltalán kinyílnak. Mégis döbbenetes a látvány, és jól megfigyelhető, hogy nagy fordulaton a szelepek elkezdenek forogni.

34 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Így szellőztess!

2016. július 29., 14:58 Módosítva: 2016.07.31 10:51
348
52 hozzászólás

Nem mindenki szeret májustól szeptemberig felhúzott ablakú, zúgó klímájú autóban ülni. Nincs kifogásom a légkondi ellen, sőt, de ha csak tehetem, az ablakok lehúzásával teszem az utasteret elviselhetőbbé. Városban még nagy kánikulában, még olyankor is, mikor megy a klíma, beengedem a menetszelet a kocsiba, mert így nem kapok hősokkot, mikor kiszállok.

52 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Rovatok