Totalcar Vakbarát Hírportál

Jobb, mint a Navara?

2013. március 30., 15:09 Módosítva: 2015.07.31 15:02
58 hozzászólás

Olvasónk, Pozsonyi Imre két éve fordult a Totalcar szerkesztőségéhez, hogy tanácsot kérjen: milyen összkerekes autóval tudná megközelíteni otthonát a szinte járhatatlan úton? Pista és Winkler egy BMW X3-assal és egy Opel Insigniával vágott neki a jeges-havas kaptatónak, végül azonban csak Imre saját, hóláncos Navarája tudta leküzdeni az akadályt. A választás most mégis az Opelre esett.

Kedves Winkler Róbert!

A múltkor a szentendrei borbisztróban az a scampis izé tényleg elég jó volt, de inkább maradunk a phónál. Szerintem tavasszal - már ha emlékszik valaki arra, hogy mit jelent ez a szó - magyarítom a receptet és készítek egy rendes phót, de bográcsban.

És, hogy a fonál el ne vesszen... (oké ez így nagyon szarul hangzik)

Szóval az úgy kezdődött, hogy a magyarországi, kettes számú, felelősségmentes "szakma" beígérte ezt az esőt, itt a hóesés után, én meg ahelyett, hogy az utca aljában leparkoltam volna a féltett vasat, hazajöttem, fel a hegyre. Sőt még az udvarra is beálltam az új kedvenccel. Aztán reggelre nemhogy eső nem esett, de az egész autómat vastag hótakaró borította. Ja, meg az utat is, amit már ismertek.


Nem, hazudok: az úgy kezdődött, hogy kicsivel több, mint kettő évvel ezelőtt bepróbálkoztatok a small hegyi felfutóval hóban. Az akkori eredményt nem részletezném, azonban nálunk megérett a Ssangyong Musso cseréje, és Feleségem megörökölte ideiglenesen az akkori tesztgyőztes (oké doppingos volt egy hólánccal) Navarát, én pedig új vas után néztem.

Talán érdekes lehet, hogy kinek mi csapódik le egy ilyen videó 1000X történő visszanézése közben, de én arra a következtetésre jutottam, hogy az az Insignia, amivel itt, az utcánkban bepróbálkoztatok nekem pont jó lenne, csak: túl drága, túl nagy benne a motor, túl alacsony a hasmagassága, túl kicsi a csomagtere (hogy a rákba teszek bele egyszerre és egyben egy vizslát, egy goldent, meg egy cane corsót?). Úgyhogy akkor az ötletet el is vetettem.

Aztán eltelt két év. Ezalatt rájöttem, hogy a következő autóm biztos benzines és lehetőleg automata lesz. Persze az összkerékhajtás alap. És pont ahogy a TC-s cikkekben is olvasom, elindult a vadászat...

Volt itt minden:

Pathfinder (diesel), Toyota Highlander, Grand Cherokee, SX4, Octavia 4x4 (ilyenem már volt korábban), a VW csoport szinte minden összkerékhajtásúja, BMW xDrive, stb. Aztán egyszer csak befigyelt az Opel. Ha valaki öt, nem három, kettő, egy éve azt mondja Opeleket kezdek el nézegetni, biztos megforgattam volna a keszthelyi egyetem Főpraxi választásán büdösen füstölő faszénen, az ökörnek kikészített nyárson.

Aztán szűkítettem, mint a konzumálódó szülész, a zsebpénzért cserébe a hatosikrek után...

Insignia Turbo 4x4 Tourer

Kutakodtam egy pár hónapig, végül megleltem. Mondhatom, majdnem mindent tud, ami elvárás volt. Az alja azért alacsonyabban van, mint kéne, de kis odafigyeléssel ki lehet kerülni a buckákat, meg hétvégén amúgy is közösségformáló, ha a szomszédokkal kimegyünk utat kapálni, sőt a pálinka sem romlik meg közben. Az autó hegymenetben, rövidtávon jobban működik a "hobby" 4x4 meghajtásával, mint a Navara a sajátjával, tehát szinte bármikor feljön. Amiben a Nissan többet tud, az a lefele. Ott ugyanis van felező, 1, alapjárat. Oszt mikor csúszik, akkor kicsi gáz az irányba állításhoz. Ez utóbbi az Insigniában még az automata manuál állásának M1 fokozatában sem klafa, ha csúszós a pálya. Mondjuk valszeg nem is erre találták ki.

Csak azt nem tudom, hogy akkor mire szánták ezt a 4x4-et? Közúton, forszírozott körülmények közt nem lehet kihozni a sodrából. Nem áll keresztbe, nem driftel, nem rakoncátlankodik. Persze, havas, jeges nagyparkolóban lehet feszegetni a határokat, de aki ezt közúton megteszi, annak simán kiutalható egy lobotómia, hogy a jövőben kevésbé legyen ötletteli.

Szóval nekem csak egy telefonos kamerám van, ráadásul azzal a kezemmel is időnként a kormányt kellett fognom ("szemed legyen az úton, kezed a kormányon..."), nincs zene és össze/átkötő szövegek, nincs összehasonlítás UAZ-zal, Nivával, stb. Valamint nem indulunk sziklamászó, egyedi építésű autók triálversenyein.

Helyettük egy kis opeles szánka a nagypénteki hóban:

Nagy hónyulakat!

Üdv:

A Pozsi

58 hozzászólás

Kisebb hóakadályoknál lendületet kell venni

2013. március 27., 18:56 Módosítva: 2015.07.31 15:02
37 hozzászólás

Közszolgálati percek. megkésett téli autós tanácsok következnek - több évtized távlatából.

"Télen mindig számolni kell kisebb-nagyobb hóakadályok keletkezésével. Kisebb hóakadályoknál lendületet kell venni a gépkocsival, így valószínű az átjutás. Hófúvás, nagyobb hóakadály esetén meg kell akadályozni, hogy a hó a gépkocsit betemesse. A motort járatni, a gépkocsit fűteni csak akkor szabad, ha a kipufogó cső szabadon van, mert betemetett kipufogócső esetén fennáll a gázmérgezés veszélye."

Megyek hólapátot és homokot venni.

37 hozzászólás

A tavalyi év legszorosabb befutói

2013. március 27., 18:05 Módosítva: 2015.07.31 15:02
26 hozzászólás

Legalábbis ezt állítja a videó magáról és - bár tény, hogy messze nem az összes - igaza is van. Én pislogás nélkül néztem végig a válogatást, aztán egyszer csak azt vettem észre, hogy állnak még páran a hátam mögött, Papp Tibi pedig csak annyit mond: Kíváncsi vagyok, hogy a sok Nascar-fikázó közül hányan láttak már futamot élőben, mert az egyik leggyorsabb- és idegtépőbb autósport, amit valaha láttam.

Mondjuk ha megnézzük csak az első bejátszásban a közeli, forgókamerás részt, akkor láthatjuk, miért: háromszázzal, egymástól centiméterekre tépni azért messze nem a hosszú élet titka.

De - természetesen - a Plato-Neal párharc vitte a prímet, pedig mindketten sokat veszítettek vele, de ahogy a fűre kiérve egy pillanatra sem veszik el a lábukat a gázról, az azért mutatja, miért a BTCC az egyik legdurvább túraautó-sorozat. (Mondjuk ehhez kell a pályán hírhedten türhő Plato mellett egy olyan is, aki nem ijed meg tőle.)

De feltűnik még Nelson Piquet Jr. kötélidegekkel és 97 Forma-1-es világbajnoka, Jacques Villeneuve is. A szerencsétlen motoros, aki ünnepeltette magát az utolsó körbe érve, már csak hab a tortán. Fogyasszák egészséggel!

26 hozzászólás

Gyors, pontos tájékoztatás?

2013. március 26., 13:01 Módosítva: 2015.07.31 15:02
71 hozzászólás

A közutak kezelői tanultak a múltkori fiaskóból, ezért minden tőlük telhetőt megtettek már tegnap éjjel, hogy mindenki a fontos információk birtokába jusson. Az M0-n legalábbis ezt láttam.

Azoknak, akik esetleg nem vették volna észre a hófehér utakon, három nyelven is kiírták: Vigyázat, csúszásveszély! Ezek után mondja csak valaki, hogy nem szóltak előre.

A teherautók sofőrjeit már csak egyetlen nyelven kiírt szöveggel igyekeztek figyelmeztetni, hogy különleges intézkedéseket hoztak az illetékesek. Azt még nem tudom, melyik is ez a nyelv, de sajnos, ha angolul akarták, jelezném: nem sikerült. Annak ugyanis, hogy Kamion stop up 7,5T , Shakespeare nyelvén nem sok értelme van. Mivel rádióban hallottam, hogy a 7,5 tonnánál nagyobb össztömegű tehergépkocsikra közlekedési tilalom van érvényen sok helyen, én tudtam, mire gondolnak. De nem nehéz úgy értenie az egyszeri kamionosnak (már ha az elején a kamion stop-ot megfejtették), hogy up to 7,5T, ami pont az ellenkezőjét jelenti.

IMG 3564
A Google fordítónak is jobban sikerült volna

Persze, ne nyafogjunk, megpróbálták, nem volt senki a környéken, aki beszélne angolul, és se internet, se telefon nem volt, hogy megkérdezzenek valakit: mégis mit írjanak ki. Ez most így sikerült.

71 hozzászólás

Heti merítés

2013. március 24., 08:47 Módosítva: 2015.07.31 15:02
102 hozzászólás

Lendület tornádó

23822

Hogyan is kezdődött? Több havi ösztöndíjamból sikerült szert tenni egy ´72-es kiadású járgányra. Amikor hozzám került teljesen, szétszedtem és újra lett építve. Azóta lassan 13 ezer izgalmas kilométer van mögöttünk olyan kalandokkal, amiket más autóval biztosan nem sikerült volna megélni. Szakadó esőben a Mecsekben minta nélküli gumikkal csúszkálás; négy személyes, tetőig rakott csomagos, jön a kamion, de nem gyorsulós előzes.

102 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Ezen könnyezünk most. HD-ben

2013. március 22., 18:14 Módosítva: 2015.07.31 15:02
10 hozzászólás

Racing In Slow Motion IV from Mattzel89 on Vimeo.

Mattzel89 megint odatette magát. Pedig újfent csak egy lassított kisfilm. Mégis...

10 hozzászólás

Magyarország: a kolozsvári Dadan versenypályája

2013. március 21., 17:53 Módosítva: 2015.07.31 15:02
160 hozzászólás

András olvasónk küldte be a hírt és a videót, köszönjük neki. Lényegében bearanyozta a napunkat, annak ellenére, hogy ismét a halmozottan súlyos szabálysértés öndokumentációjának tipikus példányával szembesültünk. Amit nyilván elítélünk és szomorú, de mindezek mögött egy olyan karakter áll, akin – pár percnyi gondolkodás után – csak szívből nevetni lehet.

883359 357436101028763 236283989 o

Ismerjék meg a magát kolozsvári maffiafőnöknek tituláló Nelson Mondialut és E39-es BMW-jét, mely – a mellékelt videó szerint is – képes a kétszázas tempóra, pláne, ha Nelson átruccan Magyarországra, itteni barátaihoz.

Nelson pszichéjét és lelkivilágát Freud valószínűleg egy A5-ös lapra képes lett volna felírni, magyarán: nem egy bonyolult ember. Ugyanakkor rendkívül vicces, már amennyiben egy Dadan Karambolo-Grga Pitic génjeiből gyúrt entitásként tekintünk rá.

Először is van stílusa. Olyan-amilyen, de mindenképpen van. A surdakalap-pufikabát kombó abszolút trendszetter és – ahogy az egy komoly emberhez illő – saját honlappal és nyilvános Facebook-profillal is rendelkezik. És ha kicsit is szétnézünk a fotói között, akkor pár perc alatt úgy lapozunk Nelsonban, mint egy nyitott könyvben.

Életében elérte azt, amire sokan csak vágynak, hiszen megteremtette fix pontjait, és ezen fix pontok Bermuda-háromszöge teljes mértékben boldoggá-kiegyensúlyozottá teszi. BMW, csajok, pénz, minden, amire manapság egy sikeres üzletembernek szüksége lehet.

230789 329116503860723 793133107 n

Ráadásul a verdán KGB-s rendszám virít, a karácsonyfát százeurós bankók díszítik és ha kell, Nelson egy harmadnapos zsömlét is képes bankókkal kitömni és szó szerint zabálni a pénzt. Két csajjal? Nelsonnak megvolt. Col de Turini-csapatás a bömössel? Nelsonnak megvolt. Bankókkal takarózás? Nelsonnak megvolt. Sőt, a humor sem idegen tőle, hiszen – ha kell – akkor hamvas testét pelenkába öltöztetve, cumival a szájában várja a büntetést. Mindezt – természetesen – fotóval is illusztrálja, lássák a beosztottak, mire vihetik, ha ügyesen és szorgalmasan dolgoznak. Ugyanakkor bármikor szopat, pápának delegálja magát vagy éppen iPhone-okban dúskál és SS-tiszt viaszbábukkal paroláz.

458595 265420433563664 1408284278 o

Nelson – akár csak névrokona, Mandela is – alapvetően a békés megoldások híve, a lelki nyomor magasba tornyosuló felhőjéről tekint le a világra. Talán ezért sem zavartatja magát azzal, hogy a megengedett kilencvenes tempó helyett élete egyik párjával a hátsó ülésen (tudja, hol a helye) kétszázzal nyomul.

Princz Attila jóvoltából (aki sikeresen kihámozta a mondanivalót az elhangzottakból) tudjuk, hogy:
- Megy a bömös, mama.
- Jól van na, jön a kanyar.
- Hagyjál már, hát Schumacher kanyarodik így.
- Hetven a max?
- Autopilótán megyünk, mama, ne akard, hogy csúnyán beszéljek.
- Megállíthat a rendőrség, de el is szalad, ha látják, hogy itt a bolond Nelson. És a KGB-s rendszámomat!
- Mi van? Félsz, amikor kilencvennel megyek? – Akkor is félek, ha hússzal mész.
- Itt a magyaroknál olyan sok ideig tart a piros, haljak meg.
- Mennyit fogyaszt ez a kocsi? Ajjaj, haljak meg, ha nem.

632097


Világosan látszik, hogy vezetés közben nehéz magvas gondolatokat megfogalmazni, nem véletlenül nem készült az Ómagyar Mária siralom sem egy szekéren zötyögve, de Nelson mindent megtesz, hogy a hosszú és kimerítő úton az útitárs ne unatkozzon. A jóléttel társuló szintetikus drogok szerencsére nem vették el teljesen emberünk ítélőképességét, így – már-már eposzi felelősségről téve tanúbizonyságot – lakott területen hatvanra lassít.

Nelsonnak szerencséje volt, hiszen hazaért, és fel is töltötte videóját saját Youtube-csatornájára, a kérdés – és a jelenség – viszont adott és tudott: külföldi rendszámmal Magyarország csak egy kitartott nyélgáz három órán át keletről-nyugatra. Teljesen mindegy, hogy egy kolozsvári John Dillingerhez, vagy egy román, bolgár stb. rendszámos Sprinter pilótájához tartozik a láb.

(fotók és itt)

160 hozzászólás

Ma lenne 53 éves

2013. március 21., 14:44 Módosítva: 2015.07.31 15:02
97 hozzászólás

Minden idők legnagyobb Forma-1-es tehetsége, versenyzőtársai és millió rajongója szerint (én is ide tartozom) pedig minden idők lenagyobb pilótája, Ayrton Senna da Silva.
Méltón meg fogunk emlékezni halálának évfordulójáról, ebben biztosak lehetnek.
Addig is emlékezzünk rá ezzel a jól ismert, pár perces - legendás - videóval, melyben semmit nem úgy csinál, ahogy azt egy vezetéstechnikai tréningen tanítják, aztán valahogy mégis csak csodálatosan finoman, gyönyörűen, krémesen hajtja rommá az NSX-et. Az ő autóját. Nyújtott karokkal.

Nem feledjük.

97 hozzászólás

Raikkönennek ez való

2013. március 20., 15:48 Módosítva: 2015.07.31 15:02
32 hozzászólás

Na, végre-valahára igazán testhezálló szerepet kapott Kimi Raikkönen. A Renault nagyon ráérzett és szemmel láthatóan a finn zseninek sem kellett felborítania szokott formáját.

32 hozzászólás

A rokonoknál minden rendben

2013. március 19., 17:56 Módosítva: 2015.07.31 15:02
12 hozzászólás


Tekintsünk most el attól, hogy tényleg van-e közünk a finnekhez. Ha van, ha nincs, mindenképpen tisztelni kell bennük az őrültséget - és merészséget. Írtunk már róluk, kicsit irigykedve, kicsit csodálva őket, a flexibilitásukat, szervezőkészségüket és a tényt, hogy meg tudják csinálni, amit kitalálnak. Pedig valójában semmi extra maga a Crosskart-bajnokság sem, tulajdonképpen pici, autókrossz-rettenetekkel csapatnak városban-erdőben-murván és körpályán. A hazai viszonyokat és szabályokat, valamint előírásokat ismerőknek (illetve azoknak, aki valaha is megpróbáltak hivatalos versenyt szervezni) valami elképzelhetetlen.

Pedig - valószínűleg - nem utolsó móka és van olyan látványos, mint egy tetszőleges OB Ralifutam, hiszen a 600-900 köbcentiméteres, soros négyhengeres GSX-R és RR-motorok hajtják a 687 font súlyú (311 kilós) gépeket. Valahogy így (ha netán azt gondolnánk, hogy tudunk mi hóautózni...):

Hogy mennyire jó ötlet az autókrosszt kivinni a poros-sáros katlanokból, azt mi sem mutatja jobban, hogy olykor még a Mikko Hirvonnen-kaliberű pilóták is beugranak egy jó mókára. (Vigyázat, ha szédül, ne kattintson.)

Van idejük gondolkodni és van idejük megcsinálni. Tegye fel a kezét, akinek kéne egy ilyen otthonra (mondjuk egy 11 hektáros telekkel). A szöcske iszonyatos nagy móka, egyszer volt szerencsém kipróbálni Szabó Krisztiánét, maradandó élmény volt. Két napig földet ropogtattam a fogaim alatt, de akkor is...

ommszocske.jpg

12 hozzászólás

Nincs elég tesztautó

2013. március 19., 05:51 Módosítva: 2015.07.31 15:02
84 hozzászólás

Régi partnerünk, a Dension kért meg minket, segítsünk, hogy a lehető legjobb minőségű termékekkel elégíthessék ki a vevők igényeit. Ehhez nincs szükségük másra, csak pár tesztjárműre.

A termékfejlesztés önmagában is nehéz kenyér, hát még, ha többféle gyártó, különböző tulajdonságú rendszereivel kell tökéletesen együttműködnie egy elektronikai terméknek. Nem egyszerű már a sokféle fedélzeti szórakoztató elektronika beszerzése, próbálgatása sem, de gyakran kiderül, mit sem ér a különálló fejegység és szorosan vett tartozékainak tesztelése. Van, hogy a komplett, gépkocsiba szerelt komponensekkel már nem úgy működik a kiegészítő, mint a steril, laborkörülmények közt.

bmw 5 series 2009 dashboard

Éppen ezért kell, hogy minél több, autóban működő rendszerhez csatlakoztathassák a legújabb fejlesztéseiket, illetve a régebbiek frissítéseit. Nem nehéz belátni, minden szóba jöhető típusból nem tarthatnak egyet-egyet raktáron. Ezért keresnek vállalkozó kedvű önkénteseket.

Ha van önnek egy olyan autója, ami az alábbi listán szerepel, az több szempontból is jó dolog. Már csak azért is, mert ha egy-két napra nélkülözni tudja autóját (amivel a teszt során egyetlen métert sem mennek, pusztán kipróbálják, hogyan működik benne az adott Dension termék), és az elsők közt jelentkezik a tesztre, ingyen az öné lehet egy  Dension Gateway 500S BT , amit térítésmentesen szerelnek be az autóba. Ez járművenként közel 150 000 Ft értékű cucc, két napnyi garázsban pihentetésért cserébe.

Ha esetleg nem fér bele a márkánként első három jelentkezőbe, akkor is elég jól járhat: a Gateway 500S BT a normál ár feléért lehet az öné, és az beszerelést ingyen végzik el -ez így bő nyolcvanezer forintos árelőny. Tehát zsíros konc ez, komoly jutalom vár a 12 villám tempóban jelentkezőre, és akárhonnan is nézzük, a többiek is jól járnak. Hirtelen összeszámolva, a leggyorsabbak összesen durván 1 800 000 Ft értékű extrával növelhetik autóik értékét, a többiek, ha csak húszan vannak, akkor is 1 200 000 forintnyi pénzt takaríthatnak meg.

Böngésszék a listát, ha benne van az autójuk, és vágynak egy Dension Gateway 500S BT-re, jelentkezzenek ízibe!

Porsche Cayenne

Ezeket a típusokat illetve audio rendszereket keresik a mérnökök:

- BMW: 1-es, 3-as, 5-ös, 6-os illetve X5-ös iDrive Business (M-ASK) vagy IDrive Professional audio rendszerrel. IDrive lehetőség szerint legyen 7 gombos (2008 -2009), de limitált számban 1 vagy 2 gombosokra is szükség van (korábbi gyártású modellekben volt benne).

- Audi: A6, A8 esetleg Q7-et MMI High (színes kijelzős) vagy kormánygombos MMI Basic (egyszínű, piros kijelzős) audio rendszerrel. Jellemzően ezeket a fejegységeket 2004 – 2008 között szerelték.

- Porsche: 2004 és 2009 közötti Porsche-kat nagy, színes kijelzős PCM 2.0 vagy 2.1-es rádiókkal, amin van külön 'Phone', azaz telefon menü gomb.

- Mercedes: 2004 és 2007 közötti modelleket, Navigációs Comand rádiókkal.

bmw 5 series 2009 dashboard

Akik úgy érzik, szívesen részt vennének ebben a tesztsorozatban, de további információkra van szükségük, látogassanak el http://www.dension.com/beta oldalra, vagy írjanak levelet beta@dension.com email címre – itt akár jelentkezhetnek is. 

84 hozzászólás

Heti merítés

2013. március 17., 08:42 Módosítva: 2015.07.31 15:02
40 hozzászólás

Duci Juci

60584

Nehéz nem elfogultnak lennem, mivel életem első autója volt. Egyszóval nagyon szerettem/szerettük, 2,5 évig volt nálam. Ez alatt kb. 50 000km-t hajtottam bele. A km számlálója 5 számjegyes, tehát talán 2 (vagy 3:)) lett volna az első számjegy... Ennek ellenére nagyon megbízható volt, olajat nem evett, és egyszer sem hagyott cserben.

40 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Soha ekkora haszonkulcsot

2013. március 17., 06:51 Módosítva: 2015.07.31 15:02
91 hozzászólás

Térdig lógó arccal húztuk a belünket az éjszakai parkolóban az autó felé Papp Tibivel. Egyikünknek sem volt nagyon beszédes kedve, egy full-size cikkgyártó-maraton a Genfi Autószalonon bárkit taccsra vág még úgy is, hogy nem először csináljuk.

DSC 6830
Innen nézve csak egy Toyota IQ, de...

Tibi mögött csak a banyatank csörömpölt ütemesen, pár lépéssel mögötte húztam a belem én, utolsó, félig megtört cigarettámat rágcsáltam, mint a vert sereg, úgy tántorogtunk a meleg, puha Mazda 6 felé, ami majd a szállásra visz minket.

91 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Ilyen a járható autópálya?

2013. március 16., 09:59 Módosítva: 2015.07.31 15:02
218 hozzászólás

Kőbájker kollégánk, a Robogó blog gazdája Debrecenbe indult az ítéletidőben, és semmi oka nem volt az aggodalomra, hiszen az autópálya-kezelő honlapja az M3-ason nem jelzett problémát. Ilyen lenne a tökéletes állapotú autópálya?

Tegnap az M3 tökéletes állapotban volt. Tökéletes volt, csak hókotrót nem látott. De azért elértünk Debrecenig, lassan, sok 60-70-es szakasszal. Volt persze, aki sietett, találtunk is idiótát az árokban. Valamiért rendőrautók és kisbuszok is nagy számban előztek minket, legalábbis jelentősen többen voltak, mint a hókotrók, akik sehányan se voltak.

Nyilván egyébként nem lehetett kitalálni, hogy hosszú hétvégén elindulnak majd az emberek a rokonokhoz, bármi áron. Nekem mondjuk nem volt nehéz abszolválni, hogy a neten utánanézzek a híreknek. Mivel az M3-ról nem érkezett az autópálya-kezelő oldalán semmiféle problémára utaló jelentés, el mertem indulni (igaz, a webkamera oldal elérhetetlen volt).

Sokkal egyszerűbb utólag idióta sms-eket küldeni "Belügyminisztérium" aláírással mindenkinek, hátha akad a címzettek között hóba rekedt valaki, de persze telefonszám nem volt, hogy mégis kit hívjon, ha baj van, és milyen másik járműbe üljön Röjtökmuzsaj és Bánatosf***ompuszta között beesve az árokba.

Mert ugye, hogy legyen készenlétben egy úttakarító flotta legalább az autópályákon, az nem annyira megy. Uram bocsá', hogy lezárják és kész.

Megjegyzem, visszafelé már minden oké volt.

 

218 hozzászólás

Összkerekes az autód? Azzal is elakadsz

2013. március 15., 17:51 Módosítva: 2015.07.31 15:02
136 hozzászólás

A Totalcar készítői aggódva figyelik az országban kialakult drámai közlekedési helyzetet. Kérjük, aki teheti, ne induljon útnak amíg nem érkeznek megnyugtató hírek az utakról. A veszély még nem múlt el, a meteorológiai oldalak szerint továbbra is hóátfúvások nehezítik a közlekedést, és a viharos téli idő a keleti országrész felé vonul. Ezzel a poszttal szeretnénk felhívni a figyelmet a tényre, hogy még a fejlett menetbiztonsági berendezésekkel felszerelt, összkerékhajtású autók sem jelentenek tökéletes megoldást a hóakadályok leküzdésére. Kedves olvasók, csak óvatosan. Akinek módjában áll, segítsen autóstársainak, de vigyázzon, nehogy megmentőből áldozattá váljon.

136 hozzászólás
2013. március 14., 18:34 Módosítva: 2017.12.11 14:20
60 hozzászólás

Nyegleo - aki a szerkesztőségen belüli haszonjármű- és pickup-nörd - nem egy beszédes srác. Napi első szava a Helló! reggel, a második pedig az Ebéd? 12.00 után. Néha hozzáteszi, hogy Busszal? Brekihez? - ilyenkor általában egy komolyabb csapat verődhet össze, hiszen Zoltánunknál megint valami sokszemélyes izé van. És ez jó, mert a Bodega Vágóhíd - ahogy rendes nevén hívják - nincs közel, és több autóval/járművel megközelíteni mindig macerás. Jobban szeretünk falkában vonulni, vidámabb is úgy. Igaz, nem mindig van mindenkinek éppen ideje átvonulni a fél városon, egészen a Soroksári útig. Pontosabban a vágóhídig, a Lágymányosi-híd pesti hídfőjéhez. Ezúttal egy Volkswagen Multivan volt a jármű, biturbó dízel, bőrkárpit, kihangosító-rendszer, minden firlefranc, keresték is az autósok a kormányfőt, de csak minket találtak benne.

Tulajdonosáról általában csak családiasan Breki Burgernek hívott hely ugyanis szinte kultikus már. Nyugodtan és felelősségünk teljes tudatában jelenthetjük ki, hogy a város legjobb hamburgerét itt találni, a tükörtojással megbolondított Borzasztó-burger egyszerűen fantasztikus. Helyben készített marhahús-pogácsa, finoman megpirított zsömle, friss zöldség... bármikor azonnal összefut az ember nyála a szájában. Mindezt tetézi a remek hangulat, a kemény rock'n roll (hiszen a főnök maga is zenészember, Buso von Kobra, jegyezzék meg a nevet), ilyet nem tud egyik gyorséttermi lánc sem.

P1110514

Ezúttal egy régi restanciánkat törlesztettük, amikor is túránkra elvittük magunkkal az Index programozó-gárdájának jeles tagjait, valamint a Mindentudó Ágnest, a recepciós pult egyik koronázatlan királynőjét. A siker garantált volt, azonnal megtértek. Közben pedig elkészült egy újabb, Hátsó ülés-rovat videó. Jó étvágyat! És ha netán kedvet kaptak, akkor egy jó tanács: telefonáljanak oda legalább húsz perccel korábban és adják le a rendelést, a várólista hosszú, a hír gyorsan terjed...

P1110516
60 hozzászólás

Ladás vagányok, szevasztok!

2013. március 12., 18:37 Módosítva: 2015.07.31 15:02
44 hozzászólás
IMG 4476
Velkám to Máriapócs

Még december végén született egy véleménycikkünk egy illegális ladás megmozdulást kommentálva, amelynek nyomán kaptunk az érintett szervezőktől és résztvevőktől hideget-meleget. Születtek kommentek pro és kontra, voltak normális hangvételű és minősíthetetlenül gusztustalan hozzászólások is. Vályi Pista meglehetősen indulatos cikke sokaknál kiverte a biztosítékot, de ugyanakkor talán még többen valóban megértették, mi volt a probléma a ladaracing.hu által szervezett eseménnyel kapcsolatban.

44 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

A lányok, a lányok, a genfi lányok

2013. március 11., 17:28 Módosítva: 2015.07.31 15:02
43 hozzászólás

Biztos nem véletlen, hogy az autók mellé nem fiúkat állítanak az autószalonokon. Mármint ha azt akarják, hogy megnézzék. Mert ez a világ rendje, nem lehet minden autó új, viszont rájuk kell irányítani valahogy a figyelmet, elvégre attól még, hogy egy típus öt éve jelent meg, attól még el kell adni. Az persze már a Jeep szoc.problémája, ha a Wranglert gyakorlatilag 70 éve pofozgatják, egy ideje már csak békés célra. Mindenesetre a csaj szépsége, autó érdekessége szorzat állandó, ahogy azt már megállapítottuk. A kivétel a Lamborghini Veneno és az Alfa 4C jelenti, de ők meg azért vannak, hogy erősítsék a szabályt.

IMG 8213
És íme a Lambó-stand hagyományosan legszebb lánya, a többiek a galériában, katt!
43 hozzászólás

Heti merítés

2013. március 10., 12:28 Módosítva: 2015.07.31 15:02
140 hozzászólás

Kiváló útitárs

29976

Jelenvoltam mikor az autó megérkezett a kereskedő telephelyére, nagyobb hibát nem találtam rajta, de néhány bosszantó apróságot igen. Az autó egyik (pont a motorindító) akkumulátora teljesen le volt merülve. Kérésemre sem cserélték ki, csak feltöltötték.

Japán ritkaság

60578

Beülve rögtön otthon érzi magát..Már aki megszokta a jobb kormányt mert ezeket az autókat a japánok csak saját részre gyártották.Természetesen szürke import útján eljutott majd mindenhova pár darab de ahogy nálunk se gyakori úgy nem lett nyugat Európában sem az utcakép része.

Soha többet!

60568

Lejött a Peugeot Hungária szakértője, aki azt sem tudta mihez jön, tőlem kérdezte milyen motor van a kocsiban. Szerintem ezt ránézésre tudni illett volna a látható jegyekből. Mindegy. Leszedték a hajtókarcsapágyakat, vezérművet, amikről tájékoztatást nem adtak, a jó kapcsolaton múlt, hogy a szervíz egyáltalán odaadta a dokumentumokat, fényképeket, amiken látható csíkok, barázdák voltak 15 ezer km.-nél.

Akár egy túl jó csaj : sokat kell rá költened de nem bízhatsz benne

60548

Sajnos a vétel után 2 hétre jellemzően március 15-én le is robbantam vele és trailert kellett hivnom. Itt még megvolt bennem a lelkesedés szeretem az Omegámat jól megy nagyon jól fogyaszt és kényelmes. De ahogy telt múlt az idő szinte minden hónapban előjött valami nyáron a víz melegedett a klíma nem volt tökéletes..szóval végig stresszeltem minden hosszabb utat nehogy történjen valami amikor együtt utazunk kis családommal.

R9M @ 320Nm

58762

A fikázók kedvéért nem magyarázom el, miért nem jobb az Orlandó (csúnya), Citroën (drága), Touran (még drágább), C-Max-ot (szűk 7 személynek) stb., maradjunk annyiban, hogy ár-érték arányban ez a legjobb. Nekem.

140 hozzászólás

Mélyről merít a Rolls?

2013. március 8., 17:52 Módosítva: 2015.07.31 15:02
89 hozzászólás

Szerkesztőségünk egy emberként borult földre az új Rolls-Royce Wraith előtt. Már az Égéstérben is hosszan lelkendeztünk egy korai gyári teaser-fotón, amin csak a tetővonal látszott, meg kell adni, a PR-részleg remekül csepegtette az anyagokat, elhitetve a szakmával, hogy itt valami egészen rendkívüli dolog készül.

rr2.JPG

89 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Motordoktort lekapcsolták

2013. március 3., 17:53 Módosítva: 2015.07.31 15:02
49 hozzászólás


Göbölyös "Jó tanuló, jó sportoló" Zsolt talán éppen kosárlabda-edzésre sietett, hogy ő lehessen a következő Zsizsi bácsi. Az is lehet hogy randevúra igyekezett az Uránia Filmszínházba, hogy megnézze egy helyes barnával a 'Brilliantovaya ruka' szovjet akciófilmet. Vagy csak élvezte a vezetést, ahogy a Döbrentei tér enyhén emelkedő jobb-bal kanyarkombinációjában meg-megnyikkannak a 135-ös gumik, hogy aztán negyvenhét lóerő húzza ki nyolcvanig a kis Fiatot az Erzsébet híd középső sávjában. Balról lehagyott egy Skoda Feliciát, majd jobbról egy Ford Eifelt. Szinte tökéletes volt a harmónia ember és gép, gumi és aszfalt, napsütés és fényezés között...

Prokee:
...és akkor a Göbit...megfogták országúti rendetlenkedésért.

fiat127

49 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Heti merítés

2013. március 3., 09:55 Módosítva: 2015.07.31 15:02
43 hozzászólás

Kis pénz, kis Subaru

60500

Megvettem életem első Subaruját…
Erre a kijelentésemre sokan felkapták a fejüket ismerőseim közül egy „közösségi oldalon”, akik Subaru és/vagy rali rajongók. Nekik elsőre csak a Subaru logo-t töltöttem fel. Napokig ment a találgatás, hogy vajon milyen Subarut vehettem?
Legacy? Esetleg egy korai Impreza? A bátrabban (vagy poénosabbak) rögtön Justy-t emlegettek. Senki nem találta el!

Bárhová... szovjet gépkocsival!

46257

A fogyasztás témáját szóba hozók sokszor nem is nagyon kérdeznek, inkább csak közlik, hogy márpedig az autóm húsz litert fogyaszt. E hiedelem elterjedtségét és szívósságát jelzi, hogy szinte minden érdeklődő és hozzászóló ezt a konkrét értéket társítja a kocsihoz. Nem is nagyon szokták elhinni, hogy közúton kevesebb mint a fele is elegendő száz kilométer megtételéhez.

A beteljesült álom

60046

Az autó jól, és viszonylag könnyen szerelhető otthon, házilag is. Olcsó alkatrészek. A kényelem olyan UAZ-os, de megszokható. A fűtése nem kimondottan jó, de azzá tehető, egy hűtőtakaró segítségével.

Megbízható, olcsó traffipax

38355

Amikor megvettem két évesen azt hittem, hogy egy szinte új autót kapok 22000 km-el. Már 2000 megtett km után nehezen lehetett reccsenés nélkül betenni hátramenetbe, ezért kellett a kuplung csere.

Filléres útitárs

60516

Heti rendszerességgel utazok min 200-300 km-t (Bp-Vp odavissza), és nagyon gyűlöltem a késéseket járatkimaradásokat, a bunkó sofőröket és hogy 2 és fél óráig állnom kell a pénzemért, ezért egy OLCSÓ és olcsón fenntartható autót akartam, sikerült is :)

43 hozzászólás

Legközelebb talán már el is hozom

2013. március 3., 06:24 Módosítva: 2015.07.31 15:02
183 hozzászólás


Nem, még nincs kész. Nem is megy a motor, hol élsz? Hogy kereke van-e? Dehogy, még bakon áll. Az ülések? Benne vannak, de csak a hátsók, ugyanúgy, ahogy már vagy december óta. Utoljára 2012 végén írtam a kocsiról, az több mint két hónapja volt. Mi történt közben? Szabadságolás? Havaj? Hepaj?

DSC05615
Még mindig légpárnás üzemmódban

183 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Piros Porsche? Ráadásul lassú?

2013. február 25., 15:29 Módosítva: 2015.07.31 15:02
36 hozzászólás

Ki mást lehetne felkérni egy valódi Porsche-tesztre a Nürburgringen, ha nem magát Waltert?

(Forrás: http://www.autobild.es)

36 hozzászólás

Heti merítés

2013. február 24., 09:21 Módosítva: 2015.07.31 15:02
110 hozzászólás

Családi autónak sem rossz egy tank

60450

Miután az egyszem gyerek mellett is sikerült csordultig pakolni a feleségem Volvoját, elhatároztam, hogy kell egy nagyobb autó a családnak, főleg, hogy úton van a második kölök is. Mivel nekem egy Minim volt városi rohangálásra, egyértelmű volt, hogy melyiket adjuk el.

110 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Rovatok