A kérdésem az lenne, hogy Eurotax árlistához hol lehet hozzájutni?
A külföldi behozatallal kapcsolatban nem feltétlenül a szervezett utakat érdemes választani.
Eredetvizsgálata volt, ettől függetlenül számíthatok-e arra, hogy egyszercsak külföldre menetkor kiderül kint, hogy lopott?
Szeretném lecserélni kissé koros autómat (1985-ös Fiat Ritmo 1.7D), ezzel
kapcsolatban kérnék némi tanácsot.
Maximum 1 millió forintot tudok a vásárlásra fordítani, amiből egy kb. 10
éves korú autót szeretnék venni ('92-'93-as évjárat). Évi 10-15 ezer km
futásteljesítménnyel, kb. 5 évig szándékozom használni a leendő autót.
Mindenképpen dízel autót szeretnék vásárolni, de a jobb menettulajdonságok
miatt a turbófeltöltős motorral szereltekkel szimpatizálok.
A legfontosabb szempontok a következők lennének:
a - megbízhatóság és/vagy alacsony szervizköltségek,
b - jó felszereltség, kényelmes utastér,
c - jó ár-érték arány,
d - jó menetteljesítmények.
Az eddigi információgyűjtésem eredményeképpen a következő típusok maradtak
bent a "versenyben":
a - Alfa Romeo 164 2.5TD
b - Citroën XM 2.1/2.5TD
c - Citroën ZX 1.9TD
d - Fiat Croma 1.9/2.4TD
e - Fiat Tempra 1.9TD
f - Fiat Tipo 1.9TD
g - Lancia Dedra 1.9TD
h - Lancia Delta 1.9TD
i - Opel Omega 2.3TD
j - Peugeot 405 1.9TD
k - Renault 19 1.9 TD
A lista még mindig túl hosszú, ezért abban kérném a tanácsukat, hogy mely típusokkal nem érdemes foglalkozni a megadott kritériumok alapján vagy egyéb okok miatt, illetve melyek megvásárlását javasolják. Ha valami kimaradt a listából, de Önök szerint érdemes figyelembe venni, szívesen veszem javaslatukat.
Köszönettel:
Béla
Kedves Béla!
Az említett szempontok alapján érdemes lenne esetlegesen benzines autókat is számításba venni, hiszen az Ön által közölt éves futásteljesítmény nem indokolja a gázolajos autó üzemeltetését, a magasabb beszerzési ár és szervizköltség tekintetében sem. Ha mindenképpen a dízel mellett teszi le a voksát, akkor véleményem szerint érdemben az alábbi típusokkal érdemes foglalkozni:
Fiat Croma 2.0 TDID
-korszerű dízelmotor, megfelelő teljesítménnyel
-kényelmes utastér
-jó alapfelszereltség
-korának megfelelő értékvesztés
Citroen ZX 1.9 TD
-megbízható, kiforrott technikájú dízelmotor
-az autó piaci keresettsége nem túl élénk
-általában szerény alapfelszereltség
-a dízel változatok értékvesztése nagyságrendekkel kisebb, mint a benzines
változatoké, azonban egyiké sem nevezhető csekélynek
-a helykínálat megfelel a kategória átlagának
Renault 19 1.9 TD
-a dízelmotor megegyezik a Citroenben találhatóval (PSA Csoport)
-keresett a használtautó piacon
-értékvesztése átlagos
-szerény alapfelszereltség
-átlagos helykínálat
-megfelelő méretű csomagtér
-jó menetteljesítmények
Az általam kiemelt típusok azért maradtak versenyben, mert megfelelő műszaki tartalommal rendelkeznek, a dízelmotorjaik az említett típusok közül a legkorszerűbbek és megbízhatóak. Piaci keresettségük is jelentős, azonban nem szabad figyelmen kívül hagyni azt a fontos tényt, hogy a fent leírtak ellenére majd a kiválasztott autó állapota alapozza meg a jövőbeni elégedettségünket vagy elégedetlenségünket. Kérem a vásárlás előtt mindenképpen ellenőriztesse szakszervizben az autót, különös tekintettel a motor állapotára és a futásteljesítmény hitelességére.
Üdvözlettel,
Opticar
Nagyon tetszik a rovat, már sokkal korábban szerettem volna levelet írni, de még mindig nem vagyok biztos benne, hogy mit is akarok.
Az igényeim megfogalmazásával kezdeném:
Mivel a mindennapi munkámhoz nincs szükségem autóra, számomra az elsődleges szempontok a vezetés élménye, és hogy jól nézzen ki. Sokat szűkít a lehetőségeken, hogy kényelmes legyen, mivel én 2 méter magas vagyok.
Lehetőleg ne legyen francia vagy amerikai, ez utóbbi kategóriába sorolok minden olyan autót ami mérföldben méri a távolságot. A minimum követelmény a felszereltséggel kapcsolatban az automata váltó és a légkondicionáló, esetleg a tempomat, de az optimális a full extra lenne. Általánosságban a motor méretéről csak azt tudom mondani, hogy szerintem egy sima 2l-es motor kevés egy nagy automata váltós autóhoz.
És végül szeretném, ha nem igazán kerülne többe, mint 3 millió forint, és 2 millió felett, már számít, hogy eladható legyen.
Viszonyítási alapnak leírom, az eddigi elképzeléseimet:
92-94 Ford Scorpio Cosworth - Leginkább az ára miatt tetszik, de nagyon keveset kínálnak belőle eladásra, és azok is nagyon szomorú állapotban vannak. Az újabb karosszériásak nem igazán tetszenek, bár az áruk még mindig vonzó.
95-96 Opel Omega MV6 - Jelenleg ez tűnik a legvalószínűbbnek, annak ellenére, hogy ahogy egyre többet látok belőle, egyre kevésbé találom szépnek, és nem vagyok meggyőződve, hogy eladható marad.
Toyota Camry - Még nem ültem benne, mivel szintén elég ritka. Sok jót hallottam erről a típusról, de úgy tűnik, mintha az általam elérhető példányok (kb 95-ös évjárat) a kategóriájukhoz képest elég szerényen lennének felszerelve.
Audi, BMW, Mercedes - Kézenfekvő megoldás lenne. Az Audik tetszenének is, de szerintem túl drágán adják őket. Az automata BMW-kben nagyon nem tetszik ahogy kinéz az első két ülés közti rész. A Mercedes-ben pedig az E osztályt még kicsinek találom, az S pedig nagyon drága, ráadásul nagyon rossz hírük van, pedig a 124 coupe vagy a 126 még tetszene is.
Van néhány kevésbé körüljárt hirtelen ötletem is:
Jaguar XJS - Az egyik képes hirdetési újságban találtam, nagyon megtetszett (kezdetben csak ennek az árára akartam rákérdezni, de gondoltam akkor már leírok mindent), de az eladó nagyon borsos árat (4M) mondott rá. Mennyibe kerülhet egy 89-es V12 közel full extrás szép állapotban lévő példány?
Lexus SC - Nem tudom, hogy beleférek-e, és azt sem, hogy lehet-e kapni az általam megjelölt árketegóriban.
Mitsubishi Colt - Még kérdésesebb, hogy beleférek-e. A józan ész utolsó morzsája, ha nem találnék olyan autót, ami minden szempontból megfelel, akkor lehet, hogy ilyet vennék, hogy valamilyen legyen, de ekkor a tempomat-ról biztosan le kellene mondanom.
Egy kicsit hosszúra sikerült, de azért remélem kapok rá választ.
Köszönettel:
Simon Ákos
Kedves Ákos!
Véleményem szerint első lépésben érdemes lenne meghatározni pontosabban az árkategóriát, és szűkíteni a kiválasztott autók körét. Egyetértünk abban, hogy ebben a kategóriában legalább egy 3 literes motor szükséges a megfelelő dinamizmus biztosításához és a kívánt örömautózáshoz. Az Ön által említett autók különböző árkategóriát képviselnek valamint presztízsben, stílusban, megítélésben és műszaki tartalomban is különböznek.
Nézzük sorban az autókat:
Ford Scorpio Cosworth 2.9 V6 24V
-Akár a régi akár az újabb karosszériaváltozatot nézzük, mindkettő különösen jó ár-érték aránynak örvend, viszont a régi modellből kevés a kifogástalan állapotú a magyar piacon
-A V6-os motor elnyűhetetlen, még a régi modellek is nagyon jól felszereltek és megbízhatóak
-Az újabb modellből nagy a választék és lehet találni megfelelő állapotút a piacon, de jelentős értékvesztéssel kell számolni
Opel Omega MV6
-jó ár-érték arány
- magas értékvesztés
-az MV6-os a legkevésbé eladható az Omegák közül, a kisebb motorváltozatokkal lényegesen nagyobb keresettségnek örvend a magyar piacon
-csekély lopási veszélyeztetettség
-jó alapfelszereltség
-az általános megbízhatóságot apróbb műszaki problémák árnyékolják be
Toyota Camry
-nincs nagy választék belőle a piacon
-jó minőségű, megbízható autó
-a V6 GX változat megfelelően felszerelt és az ára sem magas
-nehezen eladható, az értékvesztése átlagos
-a belső kialakítása japán autókhoz híven egyszerű és funkcionális
-nehéz sérülésmentes autót találni a piacon
Audi, Mercedes, BMW
-a többi említett autóhoz képest a nagyobb presztízs miatt magasabb árkategóriát képviselnek
-társadalmi megítélésük nem kedvező, mert a felhasználói réteg nagyon vegyes képet mutat
-Megbízható, jól felszerelt, jó minőségű autók
-Jelentős értékvesztéssel nem kell számolni
-Érdemes minden esetben ellenőrizni az autó származását és előéletét
-Sok a lestrapált, eladásra rendbe hozott autó a piacon
Jaguar
-rendkívül magas szerviz -és alkatrészköltségek
-nem megfelelő szervizháttér
-a régi típusokra nem jellemző a megbízhatóság
-Az Ön által említett 89-es autókért állapottól függően 1,6-2,5 Mft kérnek a piacon
Lexus SC
-megbízható jól felszerelt, kifogástalan minőségű autó
-Nagyon ritka a magyar piacon
-Magas fenntartási költségek
-nem megfelelő alkatrészellátás
-Eladási nehézségek a márka magyarországi csekély ismertsége miatt
Mitsubishi Colt
-Nem értem, hogyan került a felsorolásba ez az autó, hiszen fényévekre van az említett kategóriától minden szempontból
-érdekelne, hogy miért pont ez lehetne a végső megoldás?
-véleményem szerint nem csak a tempomatról kellene lemondani, ha ezt a típust választja
-a helykínálata messze elmarad az elvárttól
Véleményem szerint az Ön szempontjait figyelembe véve a felsorolt típusok közül az Opel Omega a legmegfelelőbb választás, amely típusból érdemes lenne a kisebbik V6-os motort is számításba venni. Amennyiben további személyes tanácsadásra vagy vásárlási segítségre lenne szüksége, kérem, keressen meg a regisztráción keresztül.
Üdvözlettel,
Opticar
Autóvásárláson töröm a fejem, gondolom ez nem új dolog, gondolom a levelek döntő többsége ilyen célzattal kerül Önhöz.
Lehet, nevetni fog, de én egy öreg Opel Rekord E kombi 2.0 E (a köznyelv szerint "Omega lámpás" változata) vásárlásán gondolkodom. Amit fontosnak tartok az az olcsó alkatrész, viszonylagos megbízhatóság. Amit eddig találtam róla: kb 200.000 körüli ár, de enyhén sérült olcsóbb, alkatrész olcsó, de nem tudom mennyire megbízhatóak. Nálam ne az anyagiak indokolják a választást. Egyszerűen tetszik a formája és enyhe optikai tunninggal ez még fokozható (és én szeretném "megcsinálni").
Kérdésem a megbízhatóságra és az üzemelésre vonatkozna, azaz mi a véleménye erről a típusról és a motorról (befecskendezős).
Válaszát előre is köszönöm:
Schmieder József
Semmiképp sem nevezhető nevetségesnek amit szeretne, hiszen a tanácsadó szempontjából teljesen mindegy, mivel a Mi dolgunk, hogy tanácsainkkal segítsük az autóvásárlás előtt állókat.
Az Ön által említett típusból a piaci kínálat az árakat tekintve 200.000-450.000 forint között mozog, állapottól függően. Sajnos nagyon sok rossz minőségű, leharcolt Rekord található a piacon, főleg a kombi típusból, amit általában szállításra, "munkaautónak" használtak. A 4 ajtósból nagyságrendekkel jobb minőségűek is elcsíphetők, ezért ha nem feltétlenül szükséges a kombi kivitel, akkor érdemes a másik karosszériaváltozatban gondolkodni.
Az autó általános megbízhatósága nem mondható rossznak, szerkezetileg strapabíróak, rozsdásodási hajlamuk nem rosszabb, mint amit az életkor alapján elvárhatunk. A befecskendezős motorváltozatokról érdemben nem tudok nyilatkozni ezért ezt az Autódoktorra, bíznám.
Üdvözlettel,
Opticar
Új autó vásárlása előtt állok, és nem tudom, milyen finanszírozási formát vegyek igénybe.
Az új autót a BT-m nevére venném. Nem tudom eldönteni, hitelt vegyek igénybe, vagy lízingeljem.
Ebben kérnék tanácsot.
Köszönettel:
Tóth István
Kedves István!
A Bt. számára a hitel és a lízing között lényegi különbség nincs. Mindkét esetben 60 hónap alatt tudja 100%-osan elköltségelni az autó vételárát, vagyis nullára leírni az autót csakúgy, mint kp-s vásárlás esetén, és a havidíj Áfája sem igényelhető vissza.
Az alapvető különbség ott jelentkezik, hogy hitel esetében az autó forgalmi engedélyében az Ön Bt-je fog tulajdonosként szerepelni, a lízing esetében pedig a finanszírozó, ami egy kicsit körülményesebb autóhasználatot eredményez. Ez utóbbi esetben a Bt. üzembentartóként lesz feltüntetve, ami azt jelenti, hogy a finanszírozást követően az autót át kell majd írni a Bt-je nevére.
Ha a cégnek bőven vannak olyan pénzei, amit más módon nem tud elköltségelni, akkor érdemes operatív lízingben (más néven tartós bérletben) gondolkodni. Igaz ugyan, hogy fajlagosan ez a legdrágább finanszírozási forma, viszont fölös pénzkészlet esetén a gyors költségelési lehetőség többet hoz a konyhára, mint amennyit onnan elvisz.
Tudni kell még, hogy tartós bérlet esetén is a finanszírozó az autó tulajdonosa, és azt, hogy és a futamidő végén a bérlő hivatalosan nem szerezhet tulajdonjogot az autón. Ez azt jelenti, hogy csak kisebb, nagyobb trükkök eredményeként lehet az autót házon belül tartani.
Remélem, válaszom segít a kérdés eldöntésében. Ha további kérdései vannak, tegye fel írásban, vagy lépjen velünk kapcsolatba személyesen a Regisztrációs oldalunkon keresztül.
Üdvözlettel:
OptiCar
A nyár elején el szeretném adni a Lancia Deltámat. Állapota: Lancia Delta 1500, 1984, 85 Le, kb 105.000km jelenleg 98.000km, szürkemetál fényezés, kasztnija 3 darab, kb. 5cm-es karc híján kifogástalan, újrakárpitozott belsőtér, Blaupunkt rádió 4 hangszóróval, 2 zsír új gumi (a másik kettő kb. 85%-os), műszakija áprilisban lesz friss, törzskönyvezett a gép.
Az általam kalkulált ár: 275-305e Huf körül lenne. Ez reális-e érte?
Ugyanis júniusban lejár egy bankbetétem, és azzal együtt a németektől akarok egy 92 környéki Dedrát hozni (az egyik rokonomnak van egy autóimporttal foglalkozó cége). A másik kérdésem az volna, hogy melyik benzinmotorral vállasszam a típust? Általánosságban helyközi használat (20-30km) lenne a dolga, és évi egy-két alkalommal hosszabb túrára mennék vele (1500-2000km). Fogyasztás terén 8 liter lenne az elvárásom. Magam szerint 1,6-ost vagy 1,8-ast választanék. Ezekkel kapcsolatban van-e valami negatív tényező??
További jó munkát kívánva: Jenő
Kedves Jenő!
Feltételezve a kifogástalan állapotot és a valós futásteljesítményt, az eladási ár véleményem szerint a leírtak alapján 250000-275000 között mondható reálisnak. A Dedra mindkét motorral megfelelő menetteljesítményekre képes, fogyasztásban sincs jelentős különbség közöttük, viszont a szerviztapasztalatokról és a motorváltozatok sajátosságairól az Autódoktor véleményét érdemes kikérni, hiszen Ő a Guru ebben a témában.
Kérem ,hogy az említett eladási árral kapcsolatban vegye figyelembe, hogy az autót nem láttuk és ez befolyásolhatja a leírtakat.
Üdvözlettel,
Opticar
A következő döntésben kérem tanácsát:
Feleségemmel kinéztünk egy Fiat Tipo 1.4 1991-es autót 125e km van benne, első MO.-i tulaj mi lennénk. Nagyon megtetszett mindkettőnknek, de egy autókereskedő ismerősöm a következőkre hívta fel a figyelmem (az autót látta).
Az autó hátulról meg lehetett nyomva, erre utaló nyomok a hátsó lámpatestek
mögött található karosszéria javítás nyomai, a bal hátsó
lámpatest a felső részén kicsit törött (nyitott csomagtartónál
látható), ezt a kereskedő természetesen nem mondta meg. Az autó
szélvédőjének üvegébe 1990-es évjáratra utaló jelzés van, a kereskedő
az eredeti (német) forgalmira hivatkozva írt ki 1991-et.
Téli gumikat extraként tüntette fel, de nyári gumik nincsenek hozzá.
A bal hátsó gumi sérült, cserére szorul, és nem tudjuk mennyit mehettek
ezzel a gumival (igazából csak egy vágás van benne ami szövetet
valószínű nem sértett, de ezt ugye én mint laikus nem látom), gondolom
ez a futómű kárára is mehet.
Az autóval elsősorban feleségem utazna két gyermekkel.
Az autót 750ezerre tartja. Igazából 700-at kiadnék érte ha lenne
nyárigumi garnitúra + a hibás gumik ki lennének cserélve + a lámpatest
ki lenne cserélve, futómű megvizsgálva, beállítva.
Ön szerint 650-re le lehet-e alkudni, illetve mennyire megbízható
az autó a két gyermekkel közlekedő hölgyre gondolva. A Fiatoknál
a futóművet említik gyenge pontnak, ez mennyi figyelmet/karbantartást
igényel.
Előre is köszönöm válaszát, üdvözlettel:
Soldevila Americo
Kedves Americo!
Az Ön által említett autó állapota megfelel a külföldről behozott autók
általános állapotának, azonban érdemes körülnézni a piacon, mert hasonló
állapotú Tipót lehet találni szép számmal. Nézzük sorban a problémákat.
A korábbi sérüléssel ma már nem tudunk mit kezdeni, a törött
lámpabura, viszont ha feltétlenül cserére szorul, akkor azt a kereskedő
valószínűleg kérésünkre ki fogja cserélni, hiszen néhány ezer forintnál nem
kerül többe. Az autó gyártási évét az eredeti forgalmi és az alvázszám
segítségével lehet pontosan meghatározni, az autót valószínűleg 1990 év
végén vagy 1991 év elején gyártották, ezért lehet 1990-es jelölésű az üveg. A
gumikat látni kellene, hogy meg tudjam állapítani a gumik állapotát és a
sérülés mértékét, azonban ez nincs hatással a futómű állapotára, ez
fordított esetben lehetne így, a rosszul beállított futómű hibája miatt nem
egyenletesen kopnak a gumik. A sérült gumi cseréje megoldható használtgumi vásárlással, nem túl nagy költségvonzattal. Ha nincs az autóhoz nyári
gumigarnitúra, akkor azt a kereskedőnek is meg kellene vásárolnia, de Ő
azzal érvelhet, hogy eladja az autót másnak, akinek így is megfelel majd,
vagy jobb esetben használt gumit vesz hozzá. Véleményem szerint, ha az autó
árát le lehet alkudni 650000 Forintra, akkor vagy nem érdemes megvenni, mert
a kereskedő szabadulni akar tőle, és ez nem jelent jót, vagy nagyon olcsón
vásárolta meg, ezért tud engedni az árból ilyen mértékben. A megbízhatóság
záloga ennél és minden más használt autónál a megfelelő karbantartottság,
ezért azt javaslom, a vásárlás előtt vigyék el az autót állapotfelmérésre
egy független szervizbe.
Üdvözlettel,
Opticar
Tavaly vettem egy Seat Ibizát, és sajnos saját bőrömön tapasztalhattam a nem megfelelő átvizsgálás hátrányait (autó mindenképpen kellett, esetleg az árból
lehetett volna lefaragni a tervezett javítások felsorolásával).
Azonban a sebességváltó meghibásodása volt eddig a betetőzése a dolgoknak (csere). A szerelő szerint az előző tulaj hanyag olajcsereintervalluma lehet a dologban a ludas. Viszont a vásárlástól számítva kb 6-7e km-t mentem az
autóval.
Hogyan lehet egy ilyen fiaskót kiküszöbölni? Lehet egy átvizsgálás alkalmával akár azt is kérni, hogy nézzék meg a váltót, motort belülről, hogy a nagyon durva hiányosságok kiderüljenek? Itt nem az autó csavarokra való szétszedését értem, hanem pl. a motor szelepfedelének leszedését, stb, kisebb munkákkal járó "lebontásokat", hogy biztos lehessen benne az ember, hogy (nem lévén szervízkönyv) az eladó legalább cserélt olajat amióta megvan nála a jármű.
Ugyanis ha veszek autót akár 50e km-el az órában, és csak közvetlenül az eladás előtt cseréltek benne olajat, az kb. halottnak a csók...
Köszönettel,
MUDRA Péter
Kedves Péter!
Az esetek 95%-ban teljességgel lehetetlen, hogy az autót vásárlás előtt
megbontásos vizsgálatnak vessük alá. Nincs az az eladó, és nincs az az
ügylet, ami ezt a macerát elviselné. Nem kell azonban elkeseredni, mert a
számunkra drága hibák az esetek nagy részében megbontás nélkül is
detektálhatók.
Az autó elhasználódása ugyanis minden esetben magával hozza a
működési paraméterek változását, amit megbontás nélkül is fel lehet ismerni.
Nagyon fontos ezért, hogy vásárlás előtt minden esetben kipróbáljuk az
autót, illetve elvégezzék a szervizben az állapotfelmérést.
Egy alaposabb állapotfelmérés magában foglalhatja pl. az autó kipufogó
gázának elemzését, ami sokat mesél a motor állapotáról, ill. a futómű, a
fék és a lengéscsillapítók műszeres vizsgálatát.
A próbaút során is sok hibát kiszűrhetünk, hiszen a puding próbája az evés.
Ha a kiszemelt autó motorja gyengécske, erős gázadásra kékes füstfelhőbe
burkolódzik, váltás közben recseg, akad, szorul a váltó, kotyog a kormány,
sípol a kerék, és sorolhatnám még az intő jeleket. Ez mind arról mesél, hogy
ez az autó bizony nincs 100%-os állapotban. Azt megmondani persze, hogy
mikor fogja kilehelni a lelkét, és mennyibe fog kerülni a javítás, csak
akkor lehet, ha szétszedik az autót, és a hiba gyökerét vizsgálják.
Ha tehát olyan hibajelenséget észlel, aminek az eredete nem állapítható meg megbontás nélkül, akkor viszont már jogos a kérés, hogy az üzlet megkötése
előtt szedje szét a szerviz, és mondja el, hogy mit lát. Másik lehetséges
megoldás erre a problémára, hogy nem szedik szét az autót, viszont a
feltételezett hiba kijavításának költségeit szakemberrel megsaccoltatják
(vastagon), és annak költségeit levonják a kialkudott vételárból. A harmadik
megoldás, hogy keres egy olyan autót, ami nem ennyire kehes.
A teljes igazsághoz persze az is hozzátartozik, hogy az autó egy nagyon
bonyolult és kényes szerkezet. Egy használt autó előéletét 100%-osan
megítélni lehetetlen feladat, és a legalaposabb vizsgálódás után is
előfordulhat, hogy néhány km után egy drága és bonyolult alkatrésze
felmondja a szolgálatot, mert az anyag éppen akkor fárad el. Ez ellen nem
lehet igazán védekezni, legfeljebb ennek valószínűségét lehet csökkenteni.
Azért próbálkozni érdemes!!!
Üdvözlettel:
OptiCar
Ebben az évben Opel Asconám után, szeretnék újabb használt autót venni.
A német márka és a nagy autók híve vagyok, két márka, három típusa között dilemmázom.
Talán csak sznob vagyok, de a BMW 520i benzines változata tetszik, azonban az Opelommal semmi baj nem volt, ezért az Omega és Senator nagytestvérek közül is szívesen választanék. Mindhárom esetben, az anyagi lehetőségeimre való tekintettel, a 90-92 évjárat körüli modellek elérhetőek.
Arra szeretnék választ kapni, hogy melyik típus esetében a legjobb az ár/érték arány és a megbízhatóság mivel az autót hosszú táv(olságok)ra, családi utazó kocsinak venném.
A szívem a Senatorhoz húz (a megfizethető luxus), de erről a modellről szinte semmit nem tudok, a "piacon" is ritka mint a fehér holló és ráadásul azok is automata váltósak, amit nem szeretek.
Köszönettel,
Miklós
Kedves Miklós!
Az említett 3 típus közül a BMW a legdrágábban beszerezhető és fenntartható viszont cserébe megbízható, és az értékvesztése sem jelentős. A másik két típus közül az Omegát ajánlom, hiszen az ár-érték aránya kiváló, megfelelő felszereltségű, néhány elektromos problémától eltekintve megbízhatónak mondható és kényelmi szempontokat figyelembe véve a BMW szintjének megfelelő adottságai vannak. A Senator és az Omega között nincs nagyságrendi különbség, ezért a kevésbé megbízható luxus Opel mellet a felszereltségen kívül nem sok érv szól.
Véleményem szerint, ha nem fontos a presztízs, akkor az Omega lehet a legjobb választás az említett márkák közül.
Üdvözlettel,
Opticar
Először is köszönöm a korábbi levelemre adott válaszukat!
Nemsokára átvehetem az új autómat. A forgalmi engedélyben én leszek a tulajdonos és szeretném élettársamat is, mint üzembentartót bejegyeztetni.
Kérdéseim a következők:
1. Kinek a nevére kell vagy lehet megkötni a biztosításokat?
2. Köthetem-e a két biztosítást a saját nevemre, mint
tulajdonos?
3. Ha a nevemre, mint tulajdonosra megköthetem a
biztosításokat, akkor a kötelező felelősségbiztosítás
Bonus-om átvihető-e az új kocsira a korábbi eladása után,
ha üzemben tartó is szerepel a forgalmiban?
Megtisztelő válaszukat előre is köszönöm!
Ernő
Kedves Ernő!
A biztosítás szempontjából teljesen mindegy, hogy az üzembentartó vagy a tulajdonos nevére szól a biztosítás, hiszen mindketten szerepelnek a forgalmiban. Mindkét esetben megköthető a GFB és a Casco biztosítás is a kívánt névre. A Bonus természetesen igazolás ellenében átvihető az újonnan vásárolt autóra, függetlenül attól, hogy van-e üzembentartó bejegyezve a forgalmiban. Véleményem szerint érdemes megnézni, hogy melyikük nevére kötve lenne kedvezőbb a biztosítás és ennek ismeretében érdemes eljárni.
Üdvözlettel,
Opticar
Mint egyéni vállakozó kérdezem, hogy ismernek-e olyan kisteherautót,
amiben nem csak 2, hanem több személy is ülhet? Méret tekintetében a
Peugeot Partner, vagy a Citroen Berlingo megfelelő lenne, de ezek
teherautó változata csak 2 személyes. A kereskedő külön felhívta a
figyelmemet, hogy eszembe se jusson a 2 személyes teherautóba még egy
üléssort beszerelni, mert óriási bajok származhatnak belőle. (Nekem úgy
is megfelelne, hogy egyszer négy személy és kevés szállítmány, máskor
két személy és sok cucc.)
Láttam négy személyes platós kocsikat is, de ezek hatalmas terepjáró
batárok, én pedig csak aszfalton járok.
Tanácsukat előre is köszönve:
F.L.
Kedves László!
Sajnos az Ön által említett kategóriában valóban nincs olyan kisáruszállító, amelyben 2-nél több utast szállíthatunk legálisan. Az említett variációs lehetőségeknél kockázatot kell vállalni, ha több személyt szállítunk a forgalmiban engedélyezettnél. Ha nem túl nagy kompromisszum az Ön részéről, akkor érdemes egy picit nagyobb kategóriát választani, ahol az autó tehergépkocsiként szerepel a forgalmiban, de 5 vagy 6 személy szállítására alkalmas, és ez hatóság által engedélyezett. Véleményem szerint érdemes számításba venni a Nissan Vanette Cargo kombi kivitelét, amely 5 személy szállítására alkalmas hivatalosan tehergépkocsiként. Természetesen az említett 6 személy + teher kivitel, több márka kínálatában megtalálható, azonban méretben a Nissan közelít legjobban az Ön által megjelölt kategóriához.
Üdvözlettel,
Opticar
Ezt követően már "csak" fogyasztási adót és a forgalomba helyezés költségeit kell kifizetni.
Mercedes W123 240D vagy 300D vásárlását fontolgatom. Eddigi élményeim lehangolóak: a piacon mintha csak lestrapált roncsok lennének. Tudom, hogy 20-25 éves autóknál az ember nem várhat csodát. Ettől függetlenül megkérdezném, hogy tapasztalataik szerint mennyire elérhető egy jó motorikus és esztétikai állapotban levő példány, lehetőleg 200.000-nél kevesebb futott kilométerrel? Mekkora összeget tartanak reális árnak egy ilyen autóért?
Segítségüket előre is köszönöm.
Üdvözlettel,
Szabolcs
Kedves Szabolcs!
Sajnos egyet kell értenem az Ön piaci tapasztalataival az említett Mercedest illetően. Valóban az esetek 90%-ában rendkívül rossz állapotú, lestrapált roncsokat találhatunk a piacon, azonban nem lehetetlen a '84-'85-ös évjáratúak között megfelelő autót találni. A megfelelő jármű beszerzésének egyetlen korlátja a rendelkezésre álló időintervallum, mert sajnos időbe telik, míg felbukkan a megfelelő minoségű autó a piacon. Az említett autókat állapottól és motorizáltságtól függően 400000-700000 forint közötti áron kínálják. A kimondottan jó állapotban lévő autókért a reális vételár 700000 forint körül mozog, de a maximált 200000km-es futásteljesítményt nem tartom teljesíthetőnek (óra szerint esetleg), ha a realitásokat nézzük.
Üdvözlettel,
Opticar
Néhány kérdésem lenne az Önök szolgáltatásával kapcsolatban. Jelenleg egy használtautó vásárlásán gondolkodom, és ennek kapcsán kerültek képbe Önök. A homepage-ükön láttam, hogy a szolgáltatás tartalmazza a megkeresett használt autó átvizsgálását, eredetvizsgálatát, átiratását, stb. is. Az a kérdésem, hogy ezeknek a költsége benne van-e a szolgáltatásért kifizetendő összegben, vagy külön kell fizetni, és Önök csak a megszervezését vállalják? Amennyiben külön kell fizetni, milyen összegekre számítsak (a pontosítás kedvéért: kb. 1.5m Ft-os, 4-5 éves, max. 1.6-os (biztosítási küszöb alatti) autóban gondolkodom)?
Válaszukat előre is köszönöm.
Viktor Metzing
Kedves Viktor!
A folyamat úgy kezdődik, hogy az Ön igényének legjobban megfelelő autókat
lekeressük az országban található eladásra kínált használtautók közül.
Ezeket különböző szűrőkön keresztül addig szűkítjük, ameddig csak legjobb
2-3 marad. Ezeket használtautó szakértőnk személyesen is megnézi, és
kipróbálja, majd kiválasztja a legjobbat. Amikor mi felkínálunk egy autót
megnézésre, akkor már sok olyan vizsgálaton átesett, amit Ön nem is lát, és
benne van a szolgáltatás alapárában. Ekkor értesíti Önt, a megbízót, hogy
nézze meg a kiválasztott autót. Ha Önnek is megfelel, akkor jönnek azok a
vizsgálatok, amelyek kizárólag arra szolgálnak, hogy megerősítsék a
szakvéleményünket, és az Ön számára egy plusz biztonságot adjanak.
* Eredetvizsgálat saját eredetvizsgálóval (ált. az eladó költsége) -
kötelező - 11.000 - 15.000 Ft (erre a kategóriára)
* Állapotfelmérés egy független szervizben - opcionális - 3.500 - 5.000 Ft
* Igazságügyi szakértői vizsgálat - opcionális - 15.000 - 20.000 Ft
Ha minden vizsgálat igazolja a választásunkat, akkor következik a tulajdonosváltással kapcsolatos folyamat, az átírás. Ennek költségei hatóságilag
előírt fix összegek, amik a vevőt terhelik:
* Tulajdonszerzési illeték (10Ft/cm3): 16.000 Ft (1.600 cm3)
* Törzskönyv: 8.000 Ft
* Kfb (A0 bonusszal, biztosítótól, típustól és még sok más tényezőtől
függően): 9.000 - 22.000 Ft / negyedév
Az OptiCar díja tartalmazza a gyorsaságot, a biztonságot, a szakértelmet, és a kényelmet, amit a szolgáltatásunkkal Önnek biztosítunk.
Üdvözlettel:
OptiCar
Kedves TotalCar,
Tanácsot szeretnék kérni a következő ügyben: még sosem volt autóm, és szeretnék venni egyet. Gyakorlatilag fogalmam sincs, hogy mit célszerű figyelembe venni a választásnál, mit kell megnézni, megkérdezni, mit kell tenni, ha meg akarom venni, mit kell elintézni, milyen jogszabályok vannak, hol, hogyan kell vizsgáztatni, és ezek csak azok, amik eszembe jutottak. Kérem, adjanak tanácsokat és/vagy címeket, ahol utánanézhetek ezeknek.
Köszönettel: G. Tamás
Kedves Tamás!
Alapvetően két módot látok az első autó megvásárlásának lebonyolítására.
Ha szereti az izgalmakat, van némi felesleges pénze, bőven van ideje, és szeret kockáztatni, akkor a NEPPERŰZŐ rovat használt autó vásárlás - Csináld magad! itinerének áttanulmányozását követően vegyen magához megfelelő mennyiségű pénzt, és vágjon bele a kalandba.
A másik, kicsit unalmasabb, de sokkal biztosabb módszer, ha regisztráltatja magát az OptiCar személyes szolgáltatására, és ránk bízza az ügy lebonyolítását.
A kérdés az, hogy mit szeretne jobban: kalandot, vagy egy megbízható jó autót?
Üdvözlettel:
OptiCar
Gépkocsit szeretnék vásárolni Magyarországon 2002 tavaszán.
Mivel Kínában élek, csak a neten keresztül van lehetőségem
szemügyre venni a gyártók kínálatát. Egyébként így találtam Rátok is.
Magyarországi cég részére szeretnék részletfizetésre kishaszongépjárművet, vagy tartós bérletbe személygépkocsit. A
lényeg, hogy visszaigényelhessem az ÁFA-t. Sokat futna a gép
Szombathely és Budapest között, és valószínű városban is.
Havonta minimum 5000 kilométer.
Tehát gazdaságos erőforrásra lenne szükség. Én az elektronikusan vezérelt közvetlen
befecskendezésű turbódízel motort (HDI, JTD, dTi, DTI)
szemeltem ki erre a célra. Mivel szeretem a kényelmet és a
tágas teret, ezért egyterűt szeretnék. Ez a kategória még
árfekvésben is elérhető számomra, és mivel a
mobilkommunikációban tevékenykedem, ezért mind
teherbírásra, mind rakterét illetően ideális.
A jelenleg kiszemelt típusok:
Peugeot Partner 2.0 HDi, Citroen Berlingo
2.0 HDi (a ModuTop tető nagyon tuti, igazán jól kiforrott
típus, ütős akciókkal), Fiat Doblo Cargo 1.9 JTD (nehezen
tudom megszokni a belső kialakítását, de a seb.váltó jó
helyen van a műszerfalon, sajna még nem elérhető az új
dízel erőforrással), talán Renault Kangoo Express F980 1.9
dTi (fura, meg olyan gagyinak néz ki, pedig biztos jó), és
esetleg az Opel Combo 1,7 DTI.
Mellékletben küldök egy összehasonlító táblázatot a kiszemelt modellekről, amit
magam állítottam össze. Pár adaton kívül teljes, és pontos a
lista. Az árakban lehet némi eltérés, és természetesen nincs
utalás az aktuális akciókra, amelyek esetleg döntő
befolyással lehetnek a választásra.
Nem várhatok Tőled megfellebbezhetetlen választást, de
nagyon kiváncsi lennék rá, hogy te melyikbe ülnél, és miért. Na
meg, hogy melyikbe nem, és miért nem. Kérlek írj egy rövid
elemzést.
Előre is köszönöm!
Üdv: Feri
Kedves Feri!
Haladjunk szépen sorban. Az Áfa visszaigényléssel kapcsolatban az említett
két lehetőség kínálkozik, vagy haszongépjárművet vásárol részletre, vagy
személygépkocsit tartós bérleti konstrukcióban, így mindkét esetben
visszaigényelhető az Áfa.
Az említett futásteljesítmény alapján mindenképpen indokolt dízelüzemű jármű vásárlásában gondolkodni. Véleményem szerint
érdemes tisztázni a levelében említett néhány téves információt, amelyek a
következők: egyterű jelzővel az említett modellek közül csak a személyautó
változatok illethetőek, azonban ők sem a klasszikus egyterűnek nevezett
kategória képviselői.
Az Ön által küldött összehasonlító táblázatban szereplő modellek mindegyike teherautó változat, amely 2 személy
szállítására alkalmas, tágas raktérrel rendelkezik és csekély
alapfelszereltséggel bír, hiszen áruszállításra készült. A táblázatban
szereplő árak is a haszonjármű változatokra vonatkoznak, azonban ezeknél a
személyautó változatok 500.000-700.000 forinttal drágábbak. Érdemes
megfontolni, hogy a két említett járműkategória közül melyikre lenne a
legoptimálisabb a családi használat, az áruszállítás, valamint az üzleti
felhasználás igénye szerint.
Amennyiben az igények alapján meghozta a döntést, kérem, küldje el levélben, hogy az összehasonlítás kérdésére érdemi
választ tudjak adni, és amennyiben időm engedi, elkészítem Önnek a
kiválasztott járművek összehasonlító táblázatát a jelenlegi árak és
felszereltségek alapján.
Üdvözlettel,
Opticar
Szolgáltatásuk felkeltette érdeklődésemet, nagyon jó ötletnek tartom. Autócserét tervezek, amiben tudtak volna segíteni. Már majdnem regisztráltattam magam, amikor az árszabást elolvasva elszörnyülködtem. Az 5 százalékot nagyon soknak tartom, és nem is értem, hogy miért százalékra megy. Az én autócserémben kb 1.5 + 3.5 mFt pénzmozgás lenne. Ez azt jelenti, hogy Önöknek 250 ezer Ft-ot fizetnék, hogy eladják a régit és keressenek egy újat. Ezt irreálisnak tartom, és nem veszem igénybe a szolgáltatásukat.
Üdvözlettel egy majdnem ügyfél:
Gömbös Péter
Kedves Péter!
Elöljáróban egy jó hír. Számítása, abban az esetben sem helytálló, ha mindkét Ön által említett autó használt, az árlistánkból ugyanis sajnos kimaradt, hogy csere ügylet esetén az egyik megbízás 50%-os KEDVEZMÉNNYEL muködik. Ez azt jelenti, hogy ha egy eladással és egy vétellel bíz meg minket, akkor a magasabb értékű ügyletnek az 5%-a és a kisebb értéku ügyletnek a 2,5%-a a jutalékunk.
Ez az Ön esetében azt jelenti, hogy 3,5 mFt-nak az 5%-a és a 1,5 mFt-nak a 2,5%-a a jutalékunk, ami összesen 212.500 Ft + Áfa.
Igen elismerem, ez sok pénz. A kérdés már csak az, hogy mennyibe kerül Önnek a használt autó eladása és vétele akkor, ha saját maga intézi. A szakértelem nyújtotta biztonságot, a gyorsaságot és a kényelmet érdemes összevetni a szolgáltatás árával, és akkor biztosan nem tűnik már túl drágának. Ha figyelembe veszi azt is, hogy a saját kivitelezésnek is megvan az ára (utánajárás, információ gyűjtés, esetleges "tévedés"), ami szakértelem hiányában szinte biztos, hogy több, mint a mi szolgáltatási díjunk, akkor pedig egyszerűen nem is kerülünk Önnek pénzébe. Sokan tudják ezt azok közül, akik jártak már pórul a használt autó eladás vagy vásárlás során.
Néhány kérdés, aminek megválaszolása után el tudja dönteni, hogy megéri,
vagy sem:
* Meg tudja állapítani egy használt autóról, hogy hány km-t futott, volt-e
törve, vagy milyen muszaki állapotban van?
* Meg tudja mondani, hogy a fényezés gyári-e vagy sem?
* Utána tud nézni a biztosítónál, hogy volt-e az autónak vélt, vagy valós
káresete?
* Utána tud járni, hogy a vásárolandó autóra lehet-e biztosítást kötni, vagy
a korábbi káreseményei miatt már nem biztosítható?
* Meg tudja állapítani, hogy az autó szervizkönyve eredeti, vagy sem, ill. a
benne lévő szerviz igazolások eredetiek, vagy hamisak?
Ez csak néhány abból a kérdésbol, ami szakértelem hiányában nehezen válaszolható meg nagy biztonsággal, és bármelyikben is téved, annak ára jóval magasabb is lehet, mint a mi szolgáltatásunk.
Abban az esetben pedig, ha a beszerzésre kerülő autó új autó, akkor ugye a szabályok értelmében a beszerzés az Ön számára INGYENES! Ekkor Önnek csak a használt autó eladásért kell fizetnie, összesen 75.000 Ft + Áfát.
Abból, hogy felkeltette érdeklődését a szolgáltatásunk, arra következtetek, hogy valószínűleg nem járatos a használtautó piac útvesztőiben. Azt javaslom tehát, hogy gondolja át még egyszer véleményét, és ha a fenti információk következtében mégis úgy dönt, hogy szeretné a szolgáltatásunkat igénybe venni, akkor várjuk jelentkezését. Ellenkezo esetben sok sikert kívánok a saját kivitelezéshez, és kívánom, hogy NE gyarapítsa azok táborát, akik pórul jártak a használt autó vásárlás során.
Üdvözlettel:
OptiCar
Az iránt érdeklődöm, hogy létezik-e olyan használtautó-finanszírozási rendszer, ahol nincs szükség jövedelemigazolás bemutatására, hanem a vásárlandó autót állítják fedezetként.
Köszönöm a választ!
K.Imre
Kedves Imre!
Szerencsére ma már nem olyan bonyolult dolog használtautót finanszíroztatni. Az autó életkorától, típusától és árától függően általában 30% saját rész befizetését követően ma már elegendő a finanszírozási szerződés megkötéséhez a hitelfelvevő személyes dokumentumainak, az állandó lakhelyre szóló közüzemi számlának a bemutatása, ill. egy, a finanszírozó által összeállított kérdőív kitöltése. Jövedelemigazolás csak nagyon alacsony kezdő befizetés, vagy nagy összegű hitel felvétele esetén szükséges.
Ha úgy gondolja, szívesen adunk Önnek konkrét finanszírozási ajánlatot is. Ehhez kérem, regisztráltassa magát.
Üdvözlettel:
OptiCar
Először is szeretnék további sok munkát és sikereket kívánni Önöknek, nagyon tetszik a szolgáltatásuk! A nagy kérdésem pedig a következő lenne:
szeretnék mostanában (a nyár folyamán) egy használt autót venni, egyelőre a 1.2-1.5 MFt-os árkategóriában (talán részletre, de még nem biztos...) gondolkozom. Nincsenek nagy igényeim, ez lenne az első saját autóm (azért már vezetek pár éve). Úgy gondoltam, hogy kb. 3-4 évig szeretném használni, mielőtt egy újabba fektetnék, és jó lenne, ha ez alatt az idő alatt a legkevesebb költséggel járna a fenntartása. Ugyanúgy gondolok itt a kis fogysztásra, mint a kevés szervízelésre (vagyis örülnék ha nem menne sűrűn tönkre).
Nagyjából fele-fele arányban használnám városban és országúton, főleg munkába járásra, meg nyaralás, stb alkalmával, olyan évi 15000 km-t mennék vele, kevés csomaggal, max. két fő rajtam kívül. Tudom, hogy ez így elég tág meghatározás, de mégis kíváncsi lennék rá, hogy Önök milyen típust ajánlanának?
Végső elkeseredésemben ragadtam billentyűzetet, nekem eddig a Ford Escort - Volkswagen Polo - vagy valamilyen japán autó (talán Toyota vagy Honda) között ingadozott a fantáziám és nem tudok dönteni. Elvi okok miatt sajnos kizártam az olasz és a francia kocsikat (rosszul tettem?)...
Végül lenne egy olyan kérdésem is, aminek lehet, hogy nem nagyon fognak örülni, de gondoltam, ha már írok, megkérdezem ezt is: ha netalán úgy döntenék, hogy vásárláskor igénybe veszem a szolgáltatásukat, milyen garanciát tudnak vállalni arra, hogy tényleg jó autót találtak nekem, mert bevallom, nem értek különösebben az autókhoz, és bár sokat meg tudnék tanulni róluk, nincs rá elég időm, és a vásárláshoz nem szeretnék egész szakértői brigáddal vonulni, hogy pótoljam hiányos tudásom :-)
Tehát pl. vállalnak valamilyen garanciát, van referencialistájuk, vagy tudnak szakértői véleményt adni a választott autóról?
Mégegyszer elnézést kérek a gyanakvásom miatt, de sajnos az interneten is sok negatív tapasztalat terjed az autóvásárlások kapcsán... Várom válaszukat, és remélem, még találkozunk:
Priest
Kedves Priest!
Köszönjük a jókívánságokat és reméljük hamarosan elégedett olvasóink/ügyfeleink táborában, üdvözölhetjük. Az Ön által meghatározott igényeknek viszonylag könnyű megfeleltetni a piac kínálatát, hiszen teljesen hétköznapi igényekről van szó.
Első lépésben a rendelkezésre álló anyagi lehetőségek határozzák meg, hogy mely autók jöhetnek számításba, majd, ezek közül kiválaszthatjuk az igényeknek leginkább megfelelőt. Véleményem szerint az említett márkák mellett érdemes számításba venni az ellenérzések ellenére a Peugeot 306-ost is, mert megbízható, kiforrott műszaki tartalommal bíró, jól felszerelt, megfelelően motorizált autót kapunk az említett összegért.
Jó választás lehet a Toyota Corolla is, hiszen többszörösen kiérdemelte már a legmegbízhatóbb címet, amelyre tisztességgel rá is szolgál és a beszerzési ára sem jelentősen magasabb, mint kategóriatársaié, továbbá az alapfelszereltsége is megfelelő. A másik említett japán márkát (Hondát)azonban nem ajánlom jó szívvel, mert időigényesebb a beszerzése és nagyságrendekkel több kockázatot vállalunk vele, hiszen kevés a törésmentes, hibátlan, követhető előéletű autó a piacon, ill. a lopási veszélyeztetettsége is nagyon magas, nem beszélve a többi típushoz képest jóval magasabb vételárról.
A Volkswagen Polo jó választás lenne, de a szerény alapfelszereltsége és a lopási veszélyeztetettsége miatt kerül hátrányba a többiekhez képest. Végére maradt, de az említett márkák közül a legjobb ár-érték arányt képviseli a Ford Escort, amely megbízható, megfelelően motorizált (az 1.3 -as motor kivételével), és ebből a típusból vásárolhatjuk a legfiatalabbat a rendelkezésre álló anyagi keretből. A tolvajok nem favorizálják és a későbbi eladhatósága sem jelent nehézséget, hiszen kedvelt és keresett modell a használtautó piacon.
Összegezve tehát a fent leírtakat: véleményem szerint a megfontolásra érdemes sorrend a következő: 1. Ford, 2. Toyota, 3. Peugeot, 4.VW , 5.Honda.
A garanciára vonatkozó kérdésének nagyon örülök, hiszen így most lehetőségem van újra felsorolni azokat a közvetlen vagy közvetett biztosítékokat, amelyek megerősíthetik a leendő ügyfelek bizalmát abban, hogy érdemes ránk támaszkodni az autóvásárlás során:
* Az első és egyik legfontosabb biztosíték a szakértelmünk, amit számos korábbi ügyfelünk meg tud erősíteni. Igény esetén biztosítjuk leendő ügyfeleink számára, hogy korábbi ügyfeleinkkel konzultálhassanak szolgáltatásunkról.
* Szakértelmünk megítélésének további lehetősége a NEPPERŰZŐ című autóvásárlási tanácsadó rovat cikkeinek olvasása. A TotalCar szakértő és rendkívül kritikus olvasótábora, melyek közül egyre többen szereznek személyes tapasztalatot is szolgáltatásunkról, minden apró hibát, tévedést, mondhatni hülyeséget azonnal véleményez, ezért itt nem lenne jó ötlet részünkről vaktában okoskodni.
* A következő pont, ami biztonságot adhat leendő ügyfeleinknek, az ügymenetünkbe beépített biztonsági kapuk, amelyek konkrétan a következők: minden potenciálisan jónak tűnő használt autót használt autó szakértőink személyesen néznek meg. Az általuk kiválasztott legjobb(ak)at egy független szervizben alávetjük egy alapos állapotfelmérésnek, ill. lemérjük a festék rétegvastagságot. Ezt követi a saját eredetvizsgálónk vizsgálata, aki a kötelező vizsgálaton túl, igény esetén egy jelképes összegért elkészít az autóról egy minden részletre kiterjedő igazságügyi szakértői véleményt. Ennél hitelesebb jelentés az autó állapotáról nem létezik. Ha valamilyen oknál fogva szükségesnek tartjuk, akkor lekérdezzük még az autó előéletét a legnagyobb biztosító társaságoknál is.
* Minden esetben törekszünk arra, hogy lehetőleg olyan autót találjunk, aminek az előélete jól követhető, és mivel kiterjedt kapcsolatokkal rendelkezünk a hazai márkakereskedők között, viszonylag kevés információ alapján is le tudjuk követni az autó életét. Abban az esetben, ha a legkisebb gyanú is felmerül, hogy az autó nem felel meg az igényeknek, vagy az eladó "története" nem állja meg a helyét, és nincs módunkban a történet ellenőrzésére, inkább elejtjük az autót.
* Végül, de nem utolsó sorban, nekünk nincs eladási kényszerünk, hiszen nincsen saját készletünk, így nem kell azokat az autókat az ügyfélre erőltetnünk, amiben a pénzünk áll, ergo nem kell "megvezetnünk" az ügyfelet, hogy az autót el tudjuk adni. Más autójáról pedig nincs okunk mást mondani, mint, amit látunk.
Minden óvatosság és szakértelem ellenére persze a használt autó az csak használt autó, amiben mindig van kockázat. Mi azt mondjuk, hogy ha velünk vásárol autót, akkor a lehetőségekhez képest a legkisebb kockázatot kell vállalnia, ill. nagyobb az esély, hogy egy esetleges melléfogást sikerül kiküszöbölni. Erre eddig szerencsére nem volt szükség!
Remélem válaszaimnak jó hasznát veszi, és várom a személyes találkozást az autóvásárlásnál.
Üdvözlettel:
OptiCar
Két kérdésem is lenne:
1. Új autót szeretnék venni (személyautó), de nem tudom eldönteni, hogy
a cégem nevére vegyem, vagy saját névre. A könyvelőmmel már sokat
beszéltünk erről, de nem vagyok teljesen meggyőzve. Ezirányú
véleményükre lennék kiváncsi.
2. Az új autó vásárlásának "milyenségében" is kétségeim vannak. Hitel, vagy lízing? Ebben is kérném tanácsukat.
Köszönettel:
Tóth István
Kedves István!
Abban az esetben, ha magánemberként vásárolja meg az autót, akkor adózott pénzből vásárol, ha cégként veszi meg, akkor pedig adózatlan pénzből. Ez ugye azt jelenti, hogy céges vásárlás esetén a finanszírozási formától függően 12-60 hónap alatt el tudja számolni az autó teljes vételárát költségként, ami azért jó, mert ez után az összeg után már nem kell adót fizetnie. A céges vásárlásnak csak akkor van értelme, ha cégnek vannak olyan szabad pénzei, amely sem az üzlethez nem kell, sem más, a cég tevékenységéhez közvetlen kapcsolódó tevékenység kapcsán nem lehet elszámolni költségként.
Cég esetében a hitel és a lízing között elszámolhatósági szempontból igazi különbség nincs, hiszen mindkét esetben 60 hónap alatt lehet az autó vételárát 100%-osan költségként leírni. Egyetlen szembeszökő különbség, hogy hitel esetén az Ön cége, lízing esetén pedig a finanszírozó kerül tulajdonosként bejegyzésre a forgalmiba. Lízing esetén az Ön cégét üzembentartóként jegyzik, ami az autóhasználatban jelent némi kényelmetlenséget, illetve a futamidő lejártával át kell íratni az autót az Ön cége nevére..
A tartós bérlet, vagy más néven operatív lízing az a finanszírozási forma, amely lehetővé teszi, hogy 60 hónapnál rövidebb (12-.60) idő alatt legyen elköltségelve az autó vételára. Ebben az esetben bérleti díjat fizet, aminek az Áfa-ja bizonyos feltételek teljesülése esetén visszaigényelhető, viszont a futamidő végén a bérlő cég, és annak tulajdonosai nem szerezhetnek tulajdonjogot az autón. Ez azt jelenti, hogy kicsit trükközni kell, hogy az autó berkeken belül maradhasson. Ezt a finanszírozási formát akkor érdemes igénybe venni, ha a cégnek olyan felgyülemlett pénzkészlete van, amit gyorsan kell elköltségelni.
Ha további tanácsra van szüksége, vagy esetleg konkrét finanszírozási ajánlatra, akkor keressen meg minket személyesen is a Regisztráción keresztül.
Üdvözlettel:
OptiCar
A rémtörténeteknek sajnos van alapja.
Első tulajdonosa vagyok egy közel 12 éves Lada Samarának. Nemsokára megérkezik az új autóm és ezután szeretném minél hamarabb, korrekt módon és áron eladni kedvelt Samarámat.
Tudnának-e tanácsot adni, hogy ezt milyen csatornán tehetném meg legkönnyebben? Idő hiányában nem szeretnék hírdetésekkel és érdeklődőkkel foglalkozni, valamint a kocsi várható eladási ára (250-350 eFt) nem teszi reálissá, hogy igénybe vegyem az amúgy igen nagyra becsült és tetsző szolgáltatásukat.
Vannak-e ilyen keleti típusokra szakosodott használtautó-kereskedők, akik lehetőség szerint megveszik az autót a bizományosi eladás helyett?
Másik kérdésem az, hogy szabad-e igénybe venni az autók szélvédőjén "Tisztelt Autótulajdonos! Amennyiben gépkocsija eladó, KÉSZPÉNZÉRT MEGVÁSÁROLNÁM" szövegű cédulával hirdetett lehetőséget? Ha nem, akkor miért nem - ha igen, akkor van-e ennek valami veszélye, és mire kellene nagyon ügyelnem?
Megtisztelő válaszukat előre is köszönöm!
Ernő
Kedves Ernő!
Az autó értékesítésére két lehetőséget látok, amivel érdemes foglalkozni: az egyik az anyagilag többet ígérő, de kellemetlenségekkel járó és időtrabló hirdetéses módszer, a másik a kereskedőnek történő eladás, ami azonnali bevételt jelent, viszont pénzügyileg kedvezőtlenebb.
Vannak kizárólag keleti autókra szakosodott használtautó-kereskedők, általában az ő szórólapjuk található a szélvédőn. Velük kapcsolatban hátránynak tekinthető, hogy szemérmetlenül próbálják autónkat a valósnál lényegesen rosszabb állapotban feltüntetni, és az eladási árat nagymértékben csökkenteni.
Viszonylagos előnynek tekinthető, hogy azonnal fizetnek, de ez nem biztos, hogy tudja feledtetni az általuk kifizetett alacsony árat.
Fontos, hogy amennyiben kereskedőnek adjuk el az autót, akkor tisztázzuk, hogy az adásvételi szerződésben ki lesz a vevő, és törekedjünk rá, hogy az autó átadásakor kapjunk egy példányt a szerződésből.
Üdvözlettel,
OptiCar
Nagyon örülök sok más autós társammal egyetemben, hogy szakszerű tanácsaikkal segítenek az autósberkekben járatlanabb embereknek eligazodni ebben az egyszerűnek semmiképpen nem mondható procedúrában. Értem itt ezalatt mind az új, mind a használt gépkocsi vásárlás folyamatát.
Az én vágyam tárgya egy Opel Astra G. Maximum 2 éveset (2000-es) szeretnék vásárolni a következő paraméterekkel:
1.6 16V (1.4 16V?) motor
ABS, klíma, elektromos tükör és ablak.
5 vagy 4 ajtós változatban
Milyen reális áron vásárolhatok ilyen autót?
Illetve tanácsát kérem abban is, hogy döntésemben segítsen, miszerint nem tudom még biztosan eldönteni, hogy 1.6-os vagy 1.4 motort válasszak. Mert paraméterekben nem sok különbség van (fogyasztás pld.), de esetleg megbízhatóságban vagy más egyébben lehet.
Segítségét előre is köszönve: Leslie
Kedves László!
Örömünkre szolgál, hogy segíthetünk és reméljük a hasznos tanácsok megkönnyítik az autóvásárlók életét.
Az Ön által említett Opel Astra a kívánt felszereltséggel, függően az általános műszaki állapottól és a futásteljesítménytől, jelenleg 2,9-3,1 Mft-ért vásárolható meg az autópiacon.
A motorváltozatot illetően csak a magasabb közterhek szólnak az 1.6-os ellen, hiszen a nyomaték- és lóerőtöbblet, valamint a nagyobb dinamizmus, csekély fogyasztáskülönbség mellett is mind a nagyobb motor mellett lehetnek döntő érvek.
Üdvözlettel,
OptiCar