Extrém gondolat, de természetesen működne. Extrém, mert dobozostól kell
betenned a hangszórókat és nem tudom elképzelni sem a rögzítését, sem azt, hogy esztétikailag milyen lesz. Műszakilag rendben, de gondold át még
egyszer. A rögzítés nagyon fontos, mert nagyon komoly sérülést okozhat
benned vagy az utasodban egy közepes fékezésnél is.
Ezért nem ajánlom!
Szerintem két nagy ovál a kalaptartóba és minden gondolatodat felülmúlja az eredmény. Semmi baja nem lesz a kalaptartónak attól, hogy szakszerűen belekerül egy hangszóró. Eladásnál nem kell kiszedni és akkor nem csúnya. Ha nem akarod, hogy látsszon, készíts rá egy kerete és húzd le hangszóróselyemmel. Aki olcsón szeretne szebb hangot, annak ez a megoldás.
Hangképét tekintve szörnyen nagy hiba, de nincs győzelem veszteségek nélkül!
Kérdésem az lenne, hogy autóriasztó távirányítóból lehet e pót irányítót venni, vagy gombot cserélni rajta(az romlott el).
A riasztó típusának ismeretében igen, azaz többségében igen.
A kereskedelemben létező riasztókhoz tudunk új távkapcsolót, amik általában, típustól függően, 4000-6000 Ft közötti árban kaphatók. Általában külön ház is kapható hozzá, ha törött, vagy egyszerűen rondán kopott.
Természetesen a javítással kell kezdeni, hiszen szinte minden áramköri hibát tudunk javítani.
Kedves Kütyüdoktor!
Érdeklődnék, hogy létezik-e itthon hivatalos Parrot szerviz, vagy beszerelő műhely? Korábban vásároltam egy MK-6100-as kihangosítót az autómba, de sajnos nem kapcsol be, a garancia pedig már lejárt. Ahol a beszerelést végezték nem értenek hozzá a forgalmazó pedig nem nem tud segíteni. Korábban a csatlakozók újra csatlakoztatása megoldotta a problémát, de
ezúttal nem hozott sikert, így szakemberre lenne szükségem a probléma felderítéséhez.
Válaszát előre is köszönöm.
Márkaszervizről nem tudok, de a javításban jártasak vagyunk. Látogass meg minket, remélem tudunk segíteni. Általánosságban egy tanács, amivel nem mindenki ért majd egyet, csak azok, akik már megjárták. A legbiztosabb dolog ott vásárolni, ahol szereltetsz. Lehet, hogy egy internetes áruházhoz képest "buksz" pár ezer forintot (bár ez közel sem biztos), de azt ajánlják, amit ismernek és a garancia, valamint a javítás is megoldott. Minden egy helyen!
A kérdésedből kiikszeltem a vásárlás helyét, mert ez így korrekt. De, sokszor találkozunk a problémával, hogy hozott anyagot kell beszerelni és az hibás vagy nem kompatibilis. A bolt csak eladni tud. A webshop csak az árakhoz ért. Kis haszonnal dolgozik, kis rezsivel tartja fenn magát, nincs raktárkészlete és nincs műszaki háttere. Nem ismeri az autótípusokat, azok adottságait. Nem találkozik a beépítés során felmerülő problémákkal és nincs visszajelzése a készülék működéséről. Aki szerencsés, annak működik, de ha nem, akkor a bolt húzza-vonja a garanciális cserét. Hivatkozik a beszerelés hibájára, Te pedig lötyögsz a bolt és a beszerelő között, amíg le nem ketyeg a garancia. Így lesz a szuper vásárlásból egy negyvenezer forintos bukta. Ha nem ott vásároltad ahol szerelteted, akkor egy hiba esetén fizetheted a ki és beszerelést, hiszen nem a szerelő hibája, de az ő munkaideje! Vitás kérdésben senki nem fog dönteni, így Te húzod a rövidebbet. Ha ott vásárolsz, ahol szerelik, akkor csak visszamész az esetlegesen felmerülő hibával és reklamálsz, a többi a szerviz dolga, no meg az is, hogy a végén elnézést kérjen a kellemetlenségért. A webshopban a legjobb esetben is csak egy e-mail címmel beszélhetsz, szakembert nem találsz. (tisztelet a kivételnek)
Egy 2005-ös Suzuki Swift GS-em van. Gyári fejegységet szeretnék cserélni. A hangfal szetteket már dymension by elementre cseréltem. Nagyjából funky, és soul zenét szeretnék hallgatni usb-n keresztül. Ha van lehetőség a multikormány funkciót is megtartanám. Mit javasolnak?
Én a Pioneer és az Alpine fejeket részesítem előnyben a hangjuk miatt, bár
ez ízlés dolga. Az Alpine roppant natúr hangzású készülékcsalád, tőle kapod a valósághoz legközelebbi hangot, míg a Pioneer egy tetszetősebb, a fül számra kellemesebb hangot biztosít. Mindkét termékcsalád magas színvonalú és nagyon megbízható. Árban a Pioneer készülékei kedvezőbbek, de azonos tudásvilágú készülékeket összevetve nem komoly a különbség. Kormány távkapcsoló adapter mindkét márkához létezik opcióként, ez nem probléma.
Nézz körül a honlapunkon, vagy a két márka honlapján, vagy, ha kérdésed merülne fel szívesen segítünk.
A problémám az lenne, hogy van egy Pasatom, amibe nem nagy, de az átlagnál nagyobb zenét építettem. A hangszórókat cseréltük JBL hangszórókra, külön magassal, a fej egy Pioneer DEH2200-as és van hozzá egy erősítő, ami hajtja az elejét és egy Mongoose mélyet. A bajom az, hogy nem szól úgy, ahogy elvárnám ennyi pénzért. Ha rádiót vagy USB-én keresztül hallgatok zenét, akkor nincs elég magas benne. Néha, egy pár CD-vel pedig olyan hangot ad ki hogy feláll a szőr a karomon. Mi lehet a baj, mert ha rosszul lenne kötve valami, akkor mindig rosszul szólna. A fej ennyire gyenge rádióval és USB-vel lenne és rádiót kellene cserélnem? A szerelés szerintem hozzáértő autóvillamosságis csinálta, abban megbíznék.
Látatlanban, azaz meghallgatás nélkül nehéz a válasz, de azt hiszem, sejtem a probléma okát.
Mivel gyakori a vélt probléma, ezért kicsit hosszabban válaszolok.
Tízen évvel ezelőtt megjelent az MP3 és vele kezdetét vette a tömörítés kora. Akkor nagy szükség volt rá, hiszen az adathordozók kis kapacitásúak voltak, az Internet pedig olyan lassú, mintha a postás hordta volna flopin, és percdíjat fizettünk érte. Minél kisebb adatot kellet készíteni az eredeti hanganyagból, hogy kezelhető legyen. Elkezdtünk MP3-akat letölteni a Netről és belepasszírozni a hordozható lejátszónkba, ami 128MB kapacitású volt. Lényeges, hogy a hordozható lejátszóba, hiszen a tömörítés okozta minőségromlás a fülhallgató amúgy is gyenge átviteli karakterisztikája miatt ott nem volt annyira zavaró. De akkor még otthon és az autóban eredeti (vagy másolt) audio CD lemezeket hallgattunk igen jó minőségben, a zene élvezetéért.
Aztán terjedt az MP3, mivel könnyen kezelhető volt és sokszor ingyen letölthető. A rádió stúdiók is elkezdték lecserélni zenei gyűjteményüket könnyen kezelhető és tárolható MP3 adatbázisra. Mi meg egyre több minőségileg gyenge zenét hallgattunk, mindaddig, míg szinte teljesen elfelejtettük az eredeti, minőségi hangzást!
Otthon a HiFi tornyok szép lassan lecserélődtek házimozi rendszerekre, amik élvezetesen ijesztően jó hatást keltettek a film nézése közben, de minden minőségi követelményt nélkülözve szörnyű hangot adtak és adnak ki audio CD lejátszás ürügyén.
Ez idő alatt felnőtt egy nemzedék, hiszen a hat éves gyerek, aki még látta a fatert zenét hallgatni a nappaliban, ma már tizenhat éves és sok közülük soha nem ült le két jó hangfal elé és hallgatott meg egy felvételt CD-ről vagy bakelitről egy komoly rendszeren. Ők nem ismerik a zenehallgatás élményét, azaz a hangzás élményét, hiszen eddig csak manipulált felvételeket hallgattak.
Szerintem a problémád valahol a hosszúra nyúlt bevezetőmben rejtőzik. Ritkaság, amikor a rádióban nem tömörített forrású zene szólal meg és élvezhetnénk a rádió átviteli sávjának minden Hertzét. Az USB-vel szintén ez a helyzet. Nem tömörítés mentes hangot tárolsz rajta, hanem valami veszteséges állományt. A CD lejátszód viszont megfelelő CD behelyezése esetén azt adja ki, amit a CD-re felvettek. Amikor egy jó minőségű lemez megszólal természetes, hogy megborzong az ember, hiszen ezért tanultak zenélni a felvételen szereplő emberek. A tömörítés során, azért, hogy a zeneszám kisebb legyen, mindenféle ördögi trükkel csökkentik az adatállományt. Ez a végeredmény a nyereséghez képest nagyon jó, de természetes, hogy veszítünk a hang minőségéből is. Kevesebb, azaz rondább magas hangot kapunk, elveszítjük a hangszerek elkülöníthetőségét, összeomlik a hangkép, mosott, fátyolos mélyhang keletkezik, mintha függöny mögül szólna a zene.
Én nem támadom az MP3-at, hiszen nekem is van egy komolyabb gyűjteményem, de kezeljünk mindent a maga helyén. Az MP3 könnyen használható és kifejezetten alkalmas hordozható lejátszókba, otthon háttérzenének… De, amikor zenehallgatás a cél, azaz a teljes odafigyelés, akkor elő kell venni az audio CD-t vagy idősebbeknek a bakelit lemezt és leülni elé, hogy a felvétel minden időpillanatát élvezhessük. Egyszer mindenkinek ki kell próbálni és hallani kell, hogy a magas hang nem egy csattanás, hanem egy finom rezdülés és a mélyhang nem egy hangos búgás, hanem kellemes mindent körülölelő hullám. Tapasztalni kell, hogy a zene nem csak hang, hanem tere van. Mélysége, szélessége, magassága, mint élőben a színpadon.
Mindent a helyén kell kezelni. Az USB bemenetedre kötött eszközről ne várj szép hangot, ahogy a rádió is korlátozott hangzást biztosít. Ha minőséget szeretnél, akkor még mindig a CD a megoldás, vagy egy olyan hordozható lejátszó, mint pl. az iPod, amire tömörítés mentesen is fel tudsz tenni zenét. Lehet, hogy egyéb baja van a rendszerednek, de lehet, hogy csak olyat vársz el tőle, amit nem tud, mert nem kell tudnia.
Peugeot 207-esem van. Kiírta, hogy remote control battery flat,ez elemcserét jelent a távirányitóban. Kérdésem, hogy ez otthon elvégezhető vagy szakszerviz is kellene hozzá?
Otthon is elvégezhető természetesen.
Némely autótípusnál az elemcsere után újra kell tanítani a távkapcsolót, de
ennek fortélya le van írva az autó használati utasításába. Amennyiben
valakinek nem sikerülne elsőre, fáradjon be a márkaszervizbe, vagy egy
szerelőhöz és az rutinos mozdulatokkal megoldja.
Elemet olyan helyen vásárolj, ahol látni, hogy sok fogy. Sokszor érkezik
hozzánk olyan ügyfél, aki esküszik, hogy új elemet tett a távkapcsolójába és nem érti, hogy miért mondjuk rá, hogy lemerült. A magyarázat egyszerű, mert egy olyan helyről vásárolta az elemet, ahol az idők kezdete óta lóg a polcon szegény és az önkisülés útjára lépett.
Vannak távkapcsolók, amelyekben az elem külön kihúzható és van olyan ahol szét kell szedni a távkapcsolót. Amikor szétszeded a távkapcsolót, nagyon kell vigyázni, hogy az elektronika ne sérüljön, illetve az immobiliser chip ne essen ki. Az immobiliser chipje általában egy jelentéktelennek tűnő kis fekete műanyag, de nélküle soha többet nem indul az autó!
Tisztelt kütyüdoktor! Van egy Ford Mondeo MK2-m, 1997-es évjárat. Van benne kormánytávvezérlő, de a fejegység nem a gyári már, hanem egy Pioneer DEH-7500MP. A kormánytáv csatija az egysoros fajta. Szeretném távvezérelni a magnót a kormánytávról. A magnó csak infra távos gyárilag. Tudna segíteni hova forduljak egy ilyen modulért? Ki tudna nekem gyártani ilyet? Köszönöm válaszát!
Sajnos infra adaptert nem tudok. Volt, de az igény nem merült föl a vásárlói oldalról, így megszűnt. Lehet gyárttatni, ebben tudok segíteni, de szerintem igen költséges lesz. Sajnálom.
Szeretném megkérdezni azt, hogy az f típusú Astrámba egy Bären Profi 12V 55Ah 480A-es akkumulátor van jelenleg, amit egy Varta Silver Dynamic 12V 77Ah 780A típusú akkumulátorra szeretnék kicserélni. Lehetséges-e, illetve okozhat-e valami károsodást az autóba a teljesítmény különbség. A méret nem akadály, mert pont elfér. Az csere azért lenne indokolt, mert 220-as invertert használnék az autóba, és laptopot kéne tölteni a rét közepén. A választ előre is köszönöm. Tisztelettel: Zoltán
Amennyiben a generátorod alkalmas egy ekkora akkumulátor töltésére, cserélhető. Bármelyik elektromos szakember meg tudja nézni neked, hogy milyen generátorod van.
Igaz, hogy egy 40%-al nagyobb akkumulátorról beszélünk, de a laptop töltése szerintem így sem lesz megoldott álló motorú autónál. Az inverterek nagyon rossz hatásfokkal működnek, a laptop akkumulátor pedig lassan töltődik. A vásárlás előtt azért gondold át. Nem ismerem a felhasználás területét, de lehet, hogy olcsóbban és jobban kijössz egy pótakkumulátorral a laptophoz. Két akkuval egy közép kategóriás laptop is elmegy hat órát, és az autót sem kell tolni a végén.
Tisztelt Kütyüdoktor! Van egy 5x50W-os Pioneer DEH-2220UB fejegységem, és van egy 4x40W-os Daewoo DB-4 erősítőm. Érdemes összekötni a 2-t, vagy baj az, hogy az erősítő teljesítménye kisebb, mint a fejegységé. Így is javít a jelen az erősítő, vagy ép ellenkezőleg? Válaszát előre is köszönöm!
Ez nem egy nagy teljesítményű erősítő, nem érdemes bekötni, csak rontana a hangzáson. Általánosan legalább 70W az a teljesítmény, ami hallható dinamikát hoz a rendszerbe, bár ezt a számot nehéz meghatározni, hiszen a gyártók elég szabadon értelmezik a teljesítmény meghatározását. Úgy tudom, hogy a DB4 nem hidalható, így mélysugárzóhoz sem használható. A Pioneer végfoka elég jó és, ha nem szeretnél woofert, akkor nem kell erősítő. Nem tudom, hogy milyen hangszóróid vannak. Ha erősítőt használnál, nem szabad elfelejtkezni, hogy a hangszórók bírják-e majd. Egyébként első lépésben egy hangrendszer bővítéseként mindig a hangszórók cseréjét ajánljuk.
Milyen lopásvédelmet javasol 2004-es G Astrába?
Jelenleg csak indításgátló van benne. A riasztókat őszintén gyűlölöm mert nem lehet miattuk rendesen nyitott ablaknál aludni. Az autó ár érték arányához hasonló megoldásra lesz szükségem.
A teljes körű védelem egy lakás esetében a mechanikus védelem, például rács, és az elektronikus jelzőrendszer, mint a riasztó, kombinációját jelenti. Így van ez az autóknál is, ezért javasoljuk a sebességváltó zár és egy riasztó vagy immobiliser, illetve rablásgátló kombinációját. A két rendszer együttes használata rendkívüli módon meghosszabbítja a hatástalanítás idejét és két féle felkészültségű embert feltételez, ezért az ilyen módon védett autók kiesnek az "elkövetni vágyók" érdeklődéséből.
Egy váltózárral szerelt autót lehet kinyomott kuplunggal húzni vagy lehet vele tolatni, de lássuk be nem jellemző. A közhiedelemmel ellentétben utcán szétszedni, eltörni, elgörbíteni a váltózárat nem lehet, vagy inkább helyesebb megfogalmazás, hogy komoly vállalás lenne, ilyen csak a szóbeszédekben létezik.
Az immobiliserrel ellátott autók beindítása, alapos típusismeret birtokában inkább elképzelhető, de feltételezi, hogy az autó egy olyan védett, kifigyelt helyen van, ahol adott időben, például hajnalban nyugodtan szétszedhető, szerelhető a külső szemlélőktől elzártan.
A gyári védelmek, mint például az immobiliser (tisztelet a kivételnek) védelmi szintje alacsonyabb, hiszen minden azonos típusú gépkocsiban ugyan oda szereli a gyár és ugyan azon pontokat blokkol. Sok esetben a blokkolást végző egység vagy az immobilisert tartalmazó elektronika cseréjével kijátszható (pl. Golf 2).
A rablásgátló gonoszabb szerkezet, mert nincs külső nyoma és csak az autó beindítása után aktiválódik, ezzel kimozdítja az autót a kifigyelt, nyugalmas helyéről és késleltetve állítja le a motort, olyan helyen, ami nagy valószínűséggel már alkalmatlan az autó szétszerelésére és a rendszer hatástalanítására. Emiatt a rablásgátló biztonságot nyújt olyan esetben is, amikor az autó kulcsát lopják el a táskából vagy öltözőszekrényből.
Elérkezve végre a kérdésedhez én egy rablásgátlót ajánlanék és, ha lehet, szereltess hozzá egy váltózárat is, ebben az esetben roppant kicsi a valószínűsége, hogy a te autód lesz az áldozat és nem a közelben parkoló, védelemre nem költő autóstársunk kedvence. Egy ilyen autó eltulajdonítása macerás és hosszú időt vesz igénybe, márpedig egy autólopásnál időből van a legkevesebb.
Az ár érték arányt neked kell meghatározni, de úgy vélem, hogy egy 26 000Ft beépített értékű rablásgátló az a minimum, aminek mindenki autójában ott kéne, hogy legyen. Természetesen szolgáltatásaik és védelmi szintjüknek megfelelően fokozható a védelem és adott esetben eljuthatunk a távfelügyeletig is, mert annak is van értelme, hiszen van, aki olyan helyen használja az autót, hogy a biztonsága azt követeli meg.
Utoljára hagy ejtsek pár szót a riasztók védelmében. A riasztóknál és minden védelmi eszköznél létezik egy minőség és megfelelőség vizsgálat, amit a MABISZ végez. Egy MABISZ által elfogadott eszköz helyesen beszerelve és beállítva nem okoz hamis riasztást.
A baj az, hogy a gyanútlan autótulajdonosok anyagi megfontolásból sok esetben vásárolnak olyan riasztót, ami nem rendelkezik semmiféle bevizsgálással, hiszen ettől is olyan olcsók, nem tudva, hogy ezzel nem biztonságot kapnak, hanem önámítást és problémát. Az állandóan megszólaló riasztó megszokottá válik és elveszti biztonsági szerepét, a sziréna megszólalásakor a tulajdonos csak legyint egyet és ki sem néz az ablakon, pedig lehet, hogy pont akkor kéne. A riasztó nem szól másnak, mint az autó tulajdonosának és nem szól máskor, csak ha baj van. Lehet probléma a beépítést követően az érzékelők beállításával, de azt azonnal korrigálni kell, no meg évente egyszer leellenőrizni.
A jó riasztó (és mi ilyeket árulunk) blokkolja a motort, egyes típusok esetében több ponton is, mint egy immobiliser és lehet bennük rablásgátló funkció is. Baj esetén felhívja magára a figyelmet ezzel az esetek túlnyomó részében már az autó feltörésének elején meggátolja az esemény folytatását. Nézz körül a honlapunkon, vagy keress fel minket, szívesen segítünk a megfelelő rendszer, vagy eszköz kiválasztásában. (www.duett.hu)
Üdvözlöm!
Nem olyan rég vettem egy 99-es évj. Opel Tigrát, aminek sajna a gyári risztó távvezérlő kulcsai nincsenek meg!
Viszont két "pici" kulcsot megkaptam hozzá amivel a motortérben található risztót müködésbe lehet hozni!
Kérdésem az lenne hogy lehetséges utólag v.honnan beszerezni távvezérlőt? Sajnos a riasztón semilyen azonositó számot nem találtam!
Csatoltam pár képet amit az autó papirjai között találtam.
És egyben készítettem egy képet magáról a risztóról!
Segítségét előre is köszönöm!
Köszönöm, nagy segítség volt a kép a riasztóról. Ez nem gyári riasztó, hanem a kereskedő szerelte be. Ne ijedj meg, nem vagy átverve, sőt, jobban is jártál! A gyári riasztók jók, de minden azonos típusú autóban ugyan azt a megoldást használják, és ugyan úgy van beépítve. Ez nem jó, hiszen fel tudok készülni, ha ilyen autót akarok lopni. Tudom, hogy hol van, tudom, hogy mire véd és tudom, hogy mit blokkol. Néhány kivételtől eltekintve típusismeret birtokában könnyebben hatástalanítható a gyári riasztó, mint egy utólagos.
Az Opel kereskedő nagyvonalú volt és a Te autódba egy GT riasztót szerelt, ez a riasztócsalád a legjobbak közül való. Minden probléma nélkül beszerezhető hozzá távkapcsoló, de annak tanítása csak szerviz körülmények között lehetséges. Mi igen jó kapcsolatot ápolunk a GT-vel, így mi is tudunk segíteni, látogass el hozzánk!
Tisztelt Kütyüdoki!
2007. auguszusi évjáratú Suzuki Swiftem van. Rádióvásárlás előtt állok, és szeretnélek megkérdezni, arról hogy szerinted milyen típust válasszak, ami kompatibilis a kormány távirányítóval.
Mi Pioneer hívők vagyunk, abból bármelyiket választod, egy adapterrel kiegészítve működni fog. Sajnos nem minden forgalmazó tart palettán kormány távirányító adaptert, mert ez egy roppant problémás termék. Széles típusismeretet kíván és rengeteg raktáron tartott modult. Gondolj bele, hány autótípus létezik és azon belül hány változtatás történt, ezekhez mind más és más modul szükséges. Ezt egy nagykereskedő nem látja át és inkább nem forgalmazza.
Mi kifejleszttettünk és gyárttatunk egy univerzális adaptert, ami Pioneer és Kenwood készülékekkel működik együtt, és meg lehet neki tanítani minden ellenálláshálós (nem CAN-bus) kormány távkapcsolót, így a Swiftét is.
A rádió kiválasztásában és beszerelésben szívesen segítünk, keress fel minket!
Kedves Kütyüdoktor!
Cadillac BLS típusú autóm van. Nem rendeltem meg bele a gyári head up display-t, mert igencsak borsos ára volt, és csak csomagban lehetett kapni. Megmondom őszintén, már bánom a döntésem, mert ismerősöm hasonló autójában kipróbáltam, és nagyon tetszett. Van valami lehetőség utólagos "HUD" beépítésére?
Igen, van. A Waeconak van egy utólagos head-up-display készüléke, amely egészen elérhető áron kapható (éppen 30 000 Ft alatt). Működését tekintve az autó sebességjelét kell neki bekötni, és ezután a sebességet fogja kivetíteni a szélvédőre. Plusz funkciója, hogy ismeri a leggyakrabban hatályos sebességhatárokat, és ebből Te mindig kiválaszthatsz egyet, aminek túllépésekor a készülék sípolással figyelmeztet. A szélvédőre vetítés trükkje pedig, hogy a csomag tartalmaz egy féláteresztő-fóliát (a vezető szempontjából szinte nem látszik), amit a szélvédő belső felületére kell ragasztani, és ezen fog megjelenni a sebesség. (Bár nem próbáltam, a Cadillac HUD gondolom egy szofisztikáltabb megoldás, ahol tényleg a szélvédőre, és nem egy fóliára történik a kivetítés, valamint a sebességen kívül talán más adatok is megjeleníthetők, ám ennyi kompromisszumot megérhet az, hogy a készülék már 30 000 Ft alatt erérhető szemben a gyári rendszer - gondolom - százezer Ft fölötti árával.)
Természetesen előre egyeztetett időpontban meg is tudjuk mutatni a készüléket!
Üdvözlettel, Kuznyák Miklós - New Duett Kft.
Tisztelt Kütyüdoki!
Szeretnék 2003-as Almeramba egy fm transmittert, a gyári cd-s Clairon fejegység mellé, ehhez kérnék tanácsot! Nézegettem neten, de mindegyikről megoszlik a vélemény, igazán pozitivat még nem találtam!Tudna ajánlani vmi jobb minőségűt? Nem kell hogy bluetooth-os legyen, pendriveról szertnék zenét hallani elfogadható minőségben! Amit rászánnék az 5-10 e ft!
Előre is köszönöm
JP
Sajnos az ebbe az árkategóriába eső készülékek hibátlan működéséhez szerencse kell. Akinek kedvező a horoszkópja, az megússza pár ezer forintból és elégedetten használja, de a többség zajt, susogást és csapnivaló hangminőséget kap.
Az USB lejátszással gondjaim vannak, mert egyetlen általam ismert jó minőségű FM modul sem fogad közvetlenül USB eszközt. A kereskedelemben kapható szivargyújtós megoldások egyszerűen kisugározzák a rádiófrekvenciára kevert hangot, aztán a rádió vételképességére és az autó adottságaira bízzák, hogy ebből mit hallunk majd. Amelyik autóban nem ütközik ellenállásba a terjedés, ott csaknem hibátlanul szólal meg, de amikor például hátul van az antenna és árnyékol az autó karosszériája, csak sustorgós, zavarokkal teli hang lesz az eredmény.
Az ilyen megoldásnál nem csak a lejátszó hangját veszi a rádió, hanem mindent, ami az adott környezetben ezen a frekvencián létezik, így sokszor idegesítően zajos. Nem elhanyagolandó, bár gondolom, a vásárlók többségét nem érdekli, hogy az ilyen megoldású FM modult nem is lehetne kereskedelmi forgalomba hozni.
A magyarázat, hogy ezek a modulok jelentős környezeti zavarokat képeznek és zavarnak egyéb, sok esetben fontosabb működéssel bíró berendezést.
Részemről a megoldás a rádió csere. Tudom, hogy az megbontja az autó belső harmóniáját és értem, hogy nem a tízezres kategóriába tartozik, de az igazi megoldást ez hozná. Egy illesztő kerettel szabványos DIN méretű rádióhelyet kapunk, amibe választhatsz egy olyan rádiót, ami többek között közvetlenül kezel USB-t. A szivargyújtós FM modul vásárlása előtt keress egy olyan üzletet, ahol ki lehet próbálni a szerkezetet, így nem érhet meglepetés.
Tisztelt Doki!
99-es Suzuki Swiftemben a riasztó nagyobb távolságról is tökéletesen zár, de nyitni valamikor csak közelről is nehezen. Van-e tippje a problémára??
Válaszát előre köszönöm!
Ha a rendszer 10m-en belül tökéletesen működik, akkor jó! Általában ennél nagyobb távolságban működnek a távkapcsolók, de az csak ajándék. Lássuk be nincs is lényege, hogy 100m-ről kapcsoljuk az autót, hiszen azért nyitjuk, hogy beszálljunk, vagy kivegyünk belőle valamit, akkor pedig oda is kell menni. Nem is biztonságos a nagy hatótávolság, mert az előszobában véletlenül megnyomott távkapcsoló kinyithatná az utcán parkoló autót úgy, hogy észre sem vesszük. Persze egy igazi riasztó visszazár, ha nem történik ajtónyitás, de fél percig akkor is nyitva az autó. Egy kis hatótávolságú távkapcsoló kisugárzott kódját lehetetlen rögzíteni, így védekezhetünk a kódlopási kísérlet ellen is, hiszen a kód rögzítéséhez hatósugáron belül kéne tartózkodnia a kódot rögzíteni akaró személynek is, az pedig elég feltűnő lenne.
De, természetesen el is romolhatott a rendszered. Lényeges, hogy a hiba mindig, mindenhol jelentkezik, vagy csak egy adott helyen. Van olyan hely, ahol valami egyéb berendezés elektromos zavart kelt és ez akadályozza meg a távkapcsoló helyes működését. Ebben az esetben máshová kell parkolni sajnos, vagy együtt élni a hely szellemével. Ha viszont több helyen is jelentkezik a hiba, akkor meg kell vizsgálni a távkapcsolót és a riasztót. Első lépés az elem csere, majd megmérjük, hogy nem hangolódott-e el a távkapcsoló. Ha jó a távkapcsoló, akkor csak a riasztó vevőpanelje lehet a ludas, akkor azt kell cserélni. Otthoni körülmények között az elemet tudod cserélni, a többi ellenőrzésére el kell fáradj hozzánk. Várunk szeretettel!
Üdvözletem. A kérdésem az lenne, hogy a magyar szabályok szerint felszerelhető-e a gépkocsi oldalsó széllességjelzővel? Természetesen a hivatalos színelőírásoknak megfelelően. Mivel kutakodtam a témában, de sajnos teljesen egyértelmű választ nem találtam. Köszönöm válaszát
Méretjelző lámpára vonatkozó üzemeltetési műszaki feltételek.
Két első és két hátsó méretjelző lámpával fel szabad szerelni minden 2,10
méternél szélesebb gépjárművet.
Az első méretjelző lámpák által kibocsátott fény csak fehér, a hátsó
méretjelző lámpák által kibocsátott fény csak piros színű lehet.
Méretjelző lámpára vonatkozó további műszaki feltételek
Járműre csak jóváhagyási jellel ellátott méretjelző lámpát szabad
felszerelni.
A méretjelző lámpák elektromos kapcsolásának olyannak kell lennie, hogy e lámpák csak a helyzetjelző lámpákkal együtt legyenek kapcsolhatók.
Ezek az irányelvek:
76/758/EGK A/22
Hátsó méretjelző lámpák, első (oldalsó) helyzetjelző, hátsó (oldalsó)
helyzetjelző lámpák, féklámpák, oldalsó jelző és nappali menetlámpák
Személyautóba milyen gyártmányú és típusú GPS-t ajánlotok ami kihangosítóval és TMC-vel is rendelkezik? Köszönöm!
Mi elkötelezett Garmin hívők vagyunk. Miért? A Garmin a GPS gyártók dinoszaurusza, a legelejétől van, fejleszt, gyárt. A világ vezető GPS gyártója. Tökéletesen megoldott háttértámogatást nyújt,folyamatos térképfrissítést biztosít. Magyarországon a legrégebbi GPS forgalmazóként van jelen. Minden felhasználási területet lefed a sportolástól a repülésig.
A látszólag olcsóbb kategóriába tartozó GPS készülékekkel az a tapasztalatunk, hogy egy idő után megszűnik a forgalmazója és se térképfrissítés, se készülék upgrade, se garanciális márkaszerviz. Ha valami baj történne, nincs kihez fordulni. A gpslap.hu oldalunkon megtalálhatod azt a készüléket, ami megfelel a fent leírt kritériumoknak. A kihangosító funkciónál alaposan nézz utána, hogy valóban kompatibilis-e a telefonoddal!
A kiválasztásban természetesen mi is segítünk, vagy olvasd el egy előző válaszomat a "Kellemetlen meglepetések nélkül", abban leírom, hogy mire kell figyelni egy GPS kiválasztásakkor.
Tisztelt Kütyüdoki!
Egy 2005-ös ötajtós Ford Mondeo-hoz szeretnék utólagos tolatóradart szerelni, mert egyszerűen lehetetlen klátni hátrafele, és mivel elég magas az autó feneke, ezért jó lenne egy ilyen kütyü. Tudna ajánlani nekem ilyet (az ár max 50000 ft), illetve megmondaná, hogy mik azok a paraméterek, melyekre figyelni kell egy ilyen vásárlásakor?
Köszönettel: Ádám
Természetesen kerüld a feltűnően olcsó radar szetteket. Az egyszerűbb radarok feje nagyobb átmérőjű, és amikor cserélni kell - mert kell - egy nagy lyukba kell beleszerelni az új, megbízhatóbb fejet. A végeredmény ronda lesz, a szerelés meg jó drága. Mindenképpen négy fejes radart válassz. El kell döntened, hogy lesz-e valaha vonóhorog az autón, mert ahhoz vonóhorog specifikus szettet kell vásároljál. Esztétikai szempontból lényeges, hogy fényezhető legyen a fej, így teljesen gyári kinézetet kölcsönöz majd. A kínálatban található olyan, ami csak hangjelzést ad, és van, amihez kijelző is jár, vagy kijelző is választható. Mi Valeo radarokat szerelünk, mert megbízhatóak. A Valeo radarok négy fejesek, fényezhetőek, van vonóhorog kompatibilis, van, amihez jár kijelző és van, amihez választhatsz kijelzőt. Van első és van hátsó, valamint kapható szettben első-hátsó radar. Bővebben a http://www.duett.hu/tolatoradar.php oldalunkon olvashatsz róluk, de természetesen személyesen is segítünk a kiválasztásban. Mi minden radart színre fújva szerelünk, így majd szükséged lesz az autó színkódjára.
Jó napot!
Van egy 620as SDI Roverem, a központi zár távirányítója elromlott, nem volt 100%-os a működése ezért elvittem ismerősömhöz. Megragasztotta, most már egyáltalán nem működik és hiányzik is belőle pár dolog, ahogy észrevettem. A kérdésem az lenne, hogy ha vennék egy távirányítót bontóból, akkor hogy tudnám működésre birni az én Roveremen? Immobiliser van benne, tehát immo chipet át kellene tenni bele, ha jól gondolom. Az immobilisert szerencsére a zár gomb lenyomásával, majd felhúzásával is fel lehet oldani. A lényeg, hogy azt szeretném, hogy az "új" távirányító feloldja az immót, és nyissa ki a központizárat, mint ahogy ezt a régi tette. Mit kell ehhez csinálnom?
Köszönöm előre is.
Üdvözlettel: Ádám
A bontóban egy hasonló állapotú távkapcsolót kapsz, és akkor hamarosan lesz két rossz távkapcsolód. A tanítást csak a Rover-szerviz tudja elvégezni, de nem hiszem, hogy örömmel tennék, no meg szerintem annak is lenne honoráriuma. Szerintem fektess be egy alapriasztóba, amihez kapsz két távkapcsolót, amit ha elhagysz, vagy tönkremegy, bármikor javítható, illetve pótolható. A központi zárat természetesen vezérli és mellette még biztonságérzetet is ad. Nézz körül a honlapunkon, és mivel megtiszteltél minket azzal, hogy olvasója vagy a kütyüdokinak, mi 10% kedvezményt biztosítunk számodra a kiválasztott riasztórendszerből és annak beépítési díjából!
Kedves kütyüdoktor,
Van egy Citroen Xantiám, amibe nemrég sikerült szereznem egy gyári, eredeti Blaupunkt PH1/C típusú rádiósmagnót. Kódja nem volt, de azt vettem egy angol internetes oldalról, viszont a rádiója nem szól, csak sistereg. Kazettával szépen működik és minden hangszóróra kiadja a hangokat, nem recseg, nem zajos. Több antennával is kipróbáltam de nem kelt életre a rádió. A sávokat végigkeresi, de egy adót sem fog be. Mi lehet a gond?
Köszönettel:
Karlmann
Dugd vissza az antennát és kapcsolj át középhullámra (M-L vagy AM gomb). Ha középhullámon megszólal a rádió, akkor jó az antennád és rossz a rádiód. Ha az sem szólal meg, akkor lehet antenna probléma. Húzd ki az antennát és a rádió antennacsatlakozójába dugj be egy darab drótot, vagy kis csavarhúzót, kapcsolj vissza FM-re és keress egy ismert adót (pl. 100,8MHz). Amennyiben jó a rádió megszólal. Ha hibás a rádió, akkor hozd el és a műszerészünk megjavítja, ha rossz az antenna, akkor tudjuk cserélni, vagy ha a csatlakozója hibás, akkor azt is javítjuk. Nehogy félreérts, nem kritizálok, csak gondolkodóba ejtelek. Tudom, hogy a legszebb dolog a gyári rádió, de vajon megéri használtan egy kazettás szerkezet? Vettél egy rádiót, meg fizettél a kódért, most pedig egy javítási díj előtt állsz, nem lett volna egyszerűbb vásárolni egy új készüléket? A belépő modellek közül, már 20.000Ft magasságában vásárolhatsz márkás, három év garanciával rendelkező autórádiót, ami játszik MP3-at és van AUX bemenete. Egy kis ügyességgel belealkudhatod az árba az ingyen beszerelést is. De, ha neked a gyári tetszik, azt is megértem, hiszen ízlések és hangzások különböznek.
Hali!
Mond már nekem meg lécci mér szól ilyen ócskán az ujjonnan vásárolt hangszorom. Két nagyoválom van a transitban az ülés alatt egy faládába.
Lehet hogy a méret rosz? Mondjuk nagyob nem fér be, kb 60 centi széles, egy arasz magas és két arasz a benyulása. Hiányzik nagyon a mély szerinted mit csináljak? Vagy dobjam ki?
Kösz: Pepe
Hallani kéne a hangját, hogy segíthessek, de néhány ötletem azért van így is. A legfontosabb, hogy a hangszórók helyesen lettek-e bekötve. Kapcsold be a zenét, ülj be középre és tekerd el a balanszt először az egyik, majd a másik irányba. Ha, amikor csak egy oldal szól több a mélyhang, mint amikor mindkettő szól, akkor valamelyik hangszórón (csak az egyiken) fordítsd meg a polaritást. Ezt a jelenséget akusztikus rövidzárnak hívják, amit az ellentétesen mozgó membránok okoznak. Nem tudnak megfelelő hangrezgést létrehozni, csak lökdösik egymásnak a levegőt.
Másik ok lehet a helytelenül összeállított láda. A hangdoboznak jól illesztettnek kell lennie. Az általad megadott méretek kb. megfelelnek egy átlagos nagy ovál hangszóró ládaigényének, bár minél nagyobb, annál jobb. Ha a hangszóró jól van bekötve és a láda megfelelően van összerakva, megpróbálhatsz még egy reflexnyílást vágni. A reflexnyílás egy a méretétől függő frekvenciát emel ki a hangból, ami, ha jól méretezzük, akkor nagyon kellemesen kiegészíti a zenét, de egy hibás mérettel tönkretehetjük az egész hangzást. Elsőre ennyi jut eszembe, de biztos ki tudjuk hozni belőle a maximumot, csak hallani is kéne, hogy mi a baj. Látogass el hozzánk!
A reflexnyílás méretezéséhez itt találsz segítséget: http://www.duett.hu/help.php
Kedves Kütyüdoki!
Boldog tulajdonosa vagyok egy 2010-es évjáratú Renault Koleosnak. Az autó adottságaiból adódóan meggyűlt a bajom a tolatással. Sajnos az autóba nem került tolató kamera gyárilag. Az volna a kérdésem, hogy utólag a gyári kijelzőn meg lehet-e jeleníteni a tolatási képet. Ha igen, akkor mekkora lenne ennek a költsége?
Igen, megoldható. A gyári rendszernek sajnos nincs szabványos bemenete, amit erre a célra tudnánk használni, de vannak olyan gyártók, akik video modulokat fejlesztenek és gyártanak a gyári rendszerek bővítésére. Sajnos néhány autónál a műszaki megoldások miatt ezek elég költséges modulok, de mindenki maga dönt, hogy megéri vagy sem.
A video modul szabványos (kompozit) video és néhány kivételtől eltekintve, audio bemenetet készít a gyári megjelenítőre. Innen szabad utat kap a fantázia és bővíthetjük a rendszert minden olyan szerkezettel, ami rendelkezik szabványos kimenettel. Köthetünk hozzá tolatókamerát, DVD lejátszót, videojátékot, fényképezőgépet… A leghasznosabb bővítés véleményem szerint a tolatókamera és a navigációs egység. Kamerából ma már kisméretű, esztétikus és tökéletesen használható darabok kaphatók. Navigációs készülékként a Nav N Go Limousine-t ajánlanám. Ez az iGO gyártójának egyik terméke, amit kifejezetten erre a célra fejlesztettek. 42 ország térképét tartalmazza nagyon jól kezelhető menürendszerrel. (www.autosnavigacio.hu) Pontos árajánlatért keress meg minket személyesen vagy e-mailban!
Tisztelt Kütyüdoki!
Hosszas keresgélés után végre megtaláltam életem autóját, egy VW Multivan T5-öt. Tisztában vagyok vele, hogy ez az autó nemcsak nekem tetszik, úgyhogy szeretnék megtenni mindent annak érdekében, hogy az enyém is maradjon. Sokat böngésztem az interneten, és elég sok cikk jelent meg a kódlopásról, amikor ellopják a távkapcsolóm jelét és így viszik el az autót. Létezik olyan riasztó, ami nem távkapcsolóval működtethető és blokkolja a motort? Esetleg valami külső rejtett kapcsolóra gondolnék, amivel kikapcsolhatom a riasztót. Lehetséges az, hogy a központi zárat is innen vezéreljem, hogy a gyári távkapcsolót se kelljen használnom?
Külső kapcsolós riasztót nem ajánlanék, de van olyan, ami rejtett kapcsolóval működi és figyeli az ajtónyitásokat, valamint blokkolja az önindítót. Egyszerű és nagyszerű szerkezet, de egy Mulivan többet érdemel!
A kódlopás nem olyan egyszerű dolog, mint ahogyan az a köztudatban él. A riasztó gyártók régen áttértek az ugrókódos rádiókapcsolatra és a távkapcsoló kódvariációi olyan magas számúak, hogy leírni is egy sor az A4-es lapon.
Én GT riasztót ajánlanék számodra (http://www.duett.hu/riaszto.php). A GT lehet távkapcsolós és működhet az autós gyári távkapcsolójától is. A riasztóhoz jár egy biztonsági kódkulcs, amivel vész esetén (elhagyott, meghibásodott távkapcsoló, lemerült akkumulátor) kikapcsolható a rendszer. A kódkulcs segítségével használhatod a riasztórendszeredet, mint egy belső kapcsolós riasztót. Ki-, illetve bekapcsolható vele a rendszer. Ez olyan helyen lényeges, ahol úgy érzed, veszélyben van az autó, mert ellophatják a távirányító kódját. Általánosan használod a távkapcsolót, mert kényelmes (és biztonságos), de adott helyzetben lehetőséged van a kódkulccsal élesíteni vagy hatástalanítani.
Egy Multivan esetében ajánlanék egy ultrahangos belsőtér védelmet és egy rádiós, akkumulátoros szirénát.
Ha egészen biztosra akarsz menni, akkor nem marad más, mint a műholdas védelem. Nézzél körül a www.flottakovetes.hu oldalunkon. Érdemes átolvasni, mert nem annyira drága, mint az ember gondolná, és védelmi szintje az elérhető legmagasabb szintű.
Helló Doki!
Belevágtam az autóm átépítésébe, és a hifivel kapcsolatban lennének kérdéseim. A beszerelés elég jól sikerült, de az ajtóba épített hangszóróm bizonyos hangerőn zörögni kezd. Ha lefogom a kárpitot, valamelyest csillapítok ezen a kellemetlen hangon, de szeretném teljesen eltüntetni. Az egyik barátomnak rezgécsillapító anyaggal lett telefújva az ajtaja, de az túl sokáig száradt, és nagyon szét kellett hozzá szedni az ajtót, illetve az ablakmechanikát. Van valamilyen más megoldás, ami legalább annyira hatásos, mint a rezgéscsillapító anyag befújása, és nem olyan időigényes?
A másik kérdésem az lenne, hogy építettem egy mélyládát, de elég kopogósra sikeredett. Nem szeretnék reflexcsövet vágni rá, mert nem "olyan" zenéket hallgatok. Valóban segít a hangzáson, ha "tojástartó"
szivacsot ragasztok a láda belsejébe?
Köszönöm szépen: Bíró Barnabás
Természetesen létezik. A fújható anyag is jó, de túlhaladta a világ, ma már ragasztható rezgéscsillapító lapokat használunk erre a célra. Ez első ránézésre olyan, mint egy kátrányos lap. Lényege, hogy az autó vékony lemezére ragasztva merevséget ad a felületnek, elnyeli a keletkező rezgéseket. A hangképzésre nagyon kedvező hatással van, mert nem csak a káros rezgéseket nyeli el, hanem a hangszóró számára egy merev közeget biztosít, így jelentősen javul a hangszóró által keltett mély és mélyközép hangok intenzitása. Nem csak a hifire van jó hatással, hanem az autó menetzaját is csökkenti! Sok cég foglalkozik ilyen termékkel, közülük az egyik legjobb a Dynamat, de léteznek olcsóbb megoldások is. A felhasználási terület szerint léteznek ajtóba, padlólemezre, motortérbe, csomagtérbe készült szigetelőlapok, amik az adott környezetnek megfelelő tulajdonságokkal bírnak, mint taposás állóság, hőállóság, hőszigetelő képesség…
A másik kérdésed nem ennyire egyszerű. A mélysugárzó ládáját méretezzük, nem csak úgy gyártjuk. A hangszóró paraméterei (Theil-Small paraméterek) határozzák meg, hogy milyen űrtartalmú ládában szólal meg jól. Először is ellenőrizni kéne, hogy mekkora az eltérés a ládád mérete és a hangszóró által kívánt méret között. Egy kb. 10-30% relatív térfogatnövelés elérhető, ha a láda belsejébe természetes alapú gyapjút teszel, (esetleg nem műszálas vattát) A láda belsejére ragasztott „tojástartó” szivacs a ládában keletkező állóhullámok ellen véd. Az állóhullám egy ronda búgó hang, de te kopogós hangot említettél, így erre nincs szükség. Érdemes utánamenned a ládaméretnek, mert egy nagyon szűkre méretezett ládában tönkremegy a hangszóró. Gondold bele, a hangszóró tekercse nagy erővel húzza, illetve tolja a membránt, míg a láda belsejében keletkező túlnyomás, illetve vákuum nem engedi mozogni a membránt. Az eredmény, hogy idővel szétszakad a hangszóró, leválik a csévetest. Látogass meg minket, és szívesen segítünk, véleményezünk és ellátunk tanáccsal. Kollegáim között páran harcedzett hifirajongók.
Beszereltem az autóba egy erősítőt. Nagyon jól szól, de amikor beindítom a motort, pattan egyet, és utána hangosan fütyül. Lehet, hogy rossz a generátorom?
Át kéne nézni a rendszert. Először, hogy a felhasznált kábelek megfelelőek-e az autós használatra. Azután, hogy megfelelő helyen húzta-e el a kábeleket, nincs-e nagyon hosszan mellette a töltőkábel. Ellenőrizni kell a testpontokat, főleg az erősítőnél. Sokszor szokták a biztonsági öv csavarjához vagy az üléscsavarhoz testelni az erősítőt, de az általában nem ad jó kontaktust. A hiba leírásából a legvalószínűbb, hogy a rádió RCA kimenetének negatív pontja szállt el.
Ezt okozhatja az erősítő testelésének hibája, vagy a beszerelés során hamarabb tetted be a főbiztosítékot, minthogy letestelted volna az erősítőt. Amikor eltűnik az erősítő testje és bekapcsolod a rádiót, akkor az erősítő áramköre csak a rádió RCA kimenetén keresztül tud záródni. Ez viszont nem erre lett tervezve és a rádióba csak egy fólia van, illetve sok esetben biztosítva van és elég a biztosítéka. Ellenőrizni úgy tudod, hogy egy kábellel összekötöd az RCA negatív pontjait és letesteled a rádióhoz. Ha megszűnik a zavar, akkor a rádiód hibásodott meg. Hozd el, megjavítjuk. Azért gondolom, hogy ez a hiba, mert bekapcsoláskor pattan. A rádióban, hogy a bekapcsoláskor, illetve a gombok nyomkodásakor ne pattanjon, van egy némító tranzisztor.
Ez a hangkimenet meleg pontját a testhez zárja amikor bekapcsolod a rádiót, vagy megnyomsz egy gombot. Mivel megszűnt a hangkimenet testje, ezért nincs mihez képest lezárnia, tehát pattan. Persze van rengeteg ok, ami ilyen hibajelenséget okozhat, de ezt tartom valószínűnek. A hibát mindig meg kell keresni és orvosolni, nincs rá „csodazavarszűrő”, ráadásul a zavarszűrők nagy mértékben rontják a hangminőséget.