Totalcar Vakbarát Hírportál

Opel Corsa ablakemelő nem működik jól

2012. november 19., 12:16 Módosítva: 2012.11.19 12:16

Kedves Totalcar!

Egy apró kérdésben szeretnék segítséget kérni Tőletek. Első körben leszögezném, nőből vagyok, nem ismerem a szakkifejezéseket és nem értek a kocsikhoz, de bízom benne hogy tudtok segíteni.

A probléma a következő:

Autóm: Opel Corsa C 1.4, 2001-es.

Nemrég volt akkumulátor csere, és azóta a vezető oldali elektromos ablak nem úgy működik mint eddig.

A normál működése: ha röviden nyomom a gombot, akkor addig megy föl vagy le, amíg a gombot nyomom, viszont ha hosszabban megnyomom akkor teljesen fel/lehúzza az ablakot. (Biztos van erre valami spéci szakkifejezés...) Na az akku csere óta ez megszűnt, csak addig megy az ablak, amíg nyomom a gombot.

Tudom ez csak egy kényelmi funkció, de engem nagyon zavar. Vissza lehet varázsolni az eredeti működést? Az érdekes, hogy az anyósoldal felőli ablaknál megmaradt a rendes működés...magic.

Amúgy imádom a kocsit, tök jól megy!

Előre is köszönöm a segítséget.

üdv

Bedő Hajni

Akkumulátorcserénél normális, hogy elfelejti. Gyújtáson engedd le az ablakot, majd húzd fel és, ha felért ne engedd el a kapcsolót, még egy kicsit tartsd rajta. Ettől újratanulja az automatika és minden helyreáll.

Üdvözlettel, Kütyüdoki - www.duett.hu

Mennyit fogyaszt a transmitter?

2012. november 16., 10:53 Módosítva: 2012.11.16 10:53

Tisztelt Kütyüdoktor!

Ford Focus II típusú autómba vettem egy mp3-fm transmittert.

Az eszköz akkor is bekapcsolva marad, ha az autót lezárom (-> úgy tűnik a szivargyújtó direkt rá van kötve az aksira.) Az eszköznek egy kis 1- 1,8 col körüli méretű lcd kijelzője van. Kérdésem az lenne, mennyire merítheti ez a fogyasztó az akkumulátort? A kérdés azért merült fel bennem, mert az állandó dugdosás-húzgálás is elég megterhelő lehet a szivargyújtónak és az eszköznek egyaránt. Vagy tévednék?

Tisztelettel: Sándor

Ez így valóban nem jó. Keveset fogyaszt, de minek. Egyik megoldás, hogy a szivargyújtót átkötjük az úgynevezett ACC állásra, ahol az autó még nincs gyújtáson, de a kiegészítők, mint pl. a rádió már működik. A másik lehetőség, hogy az FM modult direktbe bekötjük, és elhelyezzük valahol, ahol hozzáférhető, így megmarad a szivargyújtó.

Üdvözlettel, Kütyüdoki - www.duett.hu

Jók-e a fúrás nélküli tolatóradarok?

2012. november 14., 14:06 Módosítva: 2012.11.14 15:24

Tisztelt Kütyüdoktor,

Pár éve látom, hogy kezdenek beszivárogni a webáruházak kínálatába, a fúrás nélküli elektromágneses tolatóradarok. Szkeptikusan fogadom a dolgot, de ha egyre több helyen lehet kapni, akkor valamit csak kell hogy érjen. Mostanság tervezem az autóm ilyen fajtájú "tuningolását". És mivel nincsen semmilyen személyes tapasztalom, kíváncsi lennék az ön véleményére!

Válaszát előre is köszönöm!

Üdvözlettel, Zsolt

Igen, én is látom, hogy újraéledt ez a megoldás. Amikor megjelentek a tolatóradarok, az első próbálkozások között a szalagok is szerepeltek, de működésük elég labilis és megbízhatatlan volt. Minden olyan tárgy befolyásolta az érzékenységét és érzékelését, ami a közelében volt és fémet tartalmazott. Nem lehetett vele egyértelműen létrehozni az egyenletes védett területet. A több fejes radar győzött. Könnyen kezelhető, megbízható, stabil teret biztosít. A több fej alkalmazása miatt kompenzálható a kiálló tárgyak (vonóhorog, pótkerék) torzító hatása.

Az újraélesztett szalagos megoldást még nem próbáltam, de tartok tőle, hogy semmiféle fejlesztésen nem esett át, csak az előállítási költség hívta újra életre a terméket. De, a tévedés jogát fenntartom. Szerintem nem nyerünk semmit ezzel a megoldással. Igaz, nem látszik semmi az autó lökhárítóján, viszont véleményem szerint nem csúnya és nem zavaró a megbízható és bevált négy radarfej. A legtöbb tolatóradar feje fényezhető, így az utólag beszerelt szett is gyári, esztétikus hatást kölcsönöz. Én nem kísérleteznék.

Üdvözlettel, Kütyüdoki - www.duett.hu

2.5mm jack a Reanult-ba

2012. november 12., 15:08 Módosítva: 2012.11.12 15:08
8

Tisztelt Kütyüdoktor!

Egy 2003 as Renault Megane-om van. Gyári rádió/cd van benne, de fárasztó minden útra újabb és újabb audio cd-t írni, az fm modulátor pedig recseg, zúg, nem az igazi. Azt szeretném kérdezni, hogy mennyire lenne bonyolult egy 2.5mm-s jacket kihúzni a rádióból? Ezzel megoldódnának a gondjaim. Tisztelettel Szabó László

Sok próbálkozás volt már erre, de nem járt nagy sikerrel sajnos. A rádióban közepes szaktudással megtalálható a végfokozat bemenete, de ez nem szabványos jelszint. Ez még nem lenne olyan nagy baj, mert a külső lejátszó hangerejével be lehetne állítani a megfelelő hangerőt. Viszont a csatolással nagy fejtörést okoznánk, mert álló helyzetben jól szólna a rendszer, de a motor beindításakor zaj, recsegés és fütty kísérné a zenét. A zavarszűrés szinte lehetetlen. Sok esetben a külső lejátszó töltőjének csatlakoztatásakor alakul ki földhurok, ami iszonyatos búgást eredményez. Szerintem mindenki kipróbálta egyszer, de óriási szerencse kell hozzá, hogy jó legyen, ezért szakmabeli nem áll neki.

Én tiszta szívvel ajánlom a Dension CarDok modulját. Ez a szerkezet iPhone-t vagy okos telefont csatol a rádióhoz, egy saját fejlesztésű FM modullal. Ez az FM nem recseg, nem zúg, ez rendesen működik. Nálunk ki is lehet próbálni, így szeretnénk meggyőzni mindenkit, aki már egyszer pórul járt a kínai FM-ekkel. A CarDock nem csak a telefonon tárolt zenéket csatolja, de tölti, töltheti a telefont és kihangosítja azt. Szerintem nagyon jó és az ára is kedvező, 25 900Ft, ami ezért a tudásért méltányos. Tudom, hogy egy FM modul 3-5000Ft, de azt is tudom, hogy nem használható, a Dension viszont az, aminek hirdetik. Ha van rá mód, jöjjön el hozzánk és szánjon a kipróbálásra negyed órát, ez nem kerül semmibe.

A rádió átalakításáról lebeszélem, ha ezt egyszerűen meg lehetne oldani, akkor a gyár is oda tenné az előlapra a csatlakozót.

Üdvözlettel, Kütyüdoki - www.duett.hu

Antenna kérdés

2012. november 7., 13:33 Módosítva: 2012.11.07 13:41
1

Tisztelt Kütyüdoktor!

Nemrég vásároltunk egy Opel Astra H kombit, amelyben gyári navigációs rendszer van.

Az a probléma az autóval, hogy az antenna túl magasan van, nem fér be a garázsba, 5-10 cm magasabb mint lehetne. Kérdésem, mivel lehetne kicserélni, illetve a navigációnak van-e valami köze ehhez az antennához, vagy csak a rádió működik vele?

Konzultáltunk az Opel szervizzel , de pontosat nem tudtunk meg. Látni kell az autót vagy szükséges egy alvázszám az antenna beazonosításához. Az adott autónál három féle hosszban és három féle csavarmérettel létezik antenna, ami feltételezi, hogy akár sikerrel cserélhető rövidebbre.

A gyári szárak kaphatók, 280mm, 360mm és 405mm-es hosszal, ezeknek létezik 5-ös, 6-os és 7-es átmérőjű csavar verziója, tehát, ha most 405mm a hossz, azt le lehet rövidíteni, hogy beférjen az autó, egyéb esetben más megoldást kell keresni.

Mivel a GPS antenna az antennatalpban van, akár le is vehetjük a szárat, csak a rádió vétele lesz rossz, a navigáció működik tovább. Ez azért jó hír, mert, ha gyárilag nem tudunk rövidebb szárat tenni az autóra, akkor egyszerűen le kell venni és egy másik rádió antennát kell szerelni máshová. Létezik szélvédőre ragasztható antenna, ez nem olyan csúf, jó a vételképessége és nem áll ki az autó síkjából.

A szárból nem szabad levágni. A szár hossza méretezett és bármilyen kis eltérés nagy érzékenységbeli különbözetet okoz, természetesen a rossz irányába. Kapható nagyon csinos rövid antennaszár autósboltokban, de ezek csak csinosasak, többségük nem méretezett, rossz rádióvételt produkálnak.

Üdvözlettel, Kütyüdoki - www.duett.hu

Swiftbe nem jó az ablakfűtés

2012. november 6., 12:19 Módosítva: 2012.11.06 12:19
3

Kedves Kütyüdoktor!

95-ös 1.3-as Swift, a hátsó ablakfűtés nem reagál és a visszajelzője sem ég. Először a biztosítékra gondoltam, de mind hibátlan. Lehetséges, hogy szálszakadás? Attól még szerintem égne a visszajelző. Tudna valami okosat? Előre is köszönöm a választ!

Szép napot! Márton

Kell egy egyszerű próbalámpa és mérni kell.
Kapcsold be az ablakfűtést.
Az autó könyvében benne van, hogy melyik biztosíték tartozik a fűtéshez, ezt ellenőrizd.
Pattintsd ki a kapcsolót és mérj rá, hogy eljut-e hozzá az áram és átengedi-e.
Mérj rá a fűtőszálak csatlakozójára. Ha nincs rajta feszültség, mozgasd meg az ajtó átvezetőt. Azt a kábelt, ami a karosszériából átvezet az ajtóba, általában ez a hibás.

A sok ajtónyitástól a kábel eltörik. Ki kell bontani és lecserélni a törött részt. Nem elég megforrasztani, mert a forrasztás merev kapcsolat, hamar eltörik újra, főleg télen, amikor a hidegtől merevebb a vezeték.

Szálszakadásra nem gondolnék, mert az, hogy egyszerre minden szál elszakad, az nem valószínű. Ha egy szál szakadt, attól még a többi fűtene. A szálszakadás egyébként könnyen javítható, kapható benzinkutakon is javítófesték. Ki kell ragasztani a szál melletti területet akár szigetelőszalaggal, majd ráfesteni a szakadt részre ezzel a speciális festékkel.

Ha a fűtőszálak csatlakozója tört le, ne használj csak speciális ragasztót, ez is kapható autósboltban, egyes benzinkutakon. Volt már példa, hogy pillanatragasztóval próbálták, de a ragasztónak más a hőtágulása és bármilyen hihetetlen eltöri a szélvédőt. Ezt szokták behibázni a visszapillantó visszaragasztásánál is.

Üdvözlettel, Kütyüdoki - www.duett.hu

Be lehet csapni a CD-váltó bemenetet?

2012. november 6., 10:25 Módosítva: 2014.02.12 09:45

Kedves Kütyüdoktor!

Elöször is előző válaszát nagyon szépen kösözönöm minden jól működik!:). Lenne egy újabb kérdésem: Sony xr-c4100 autórádióm van, kazettás, viszont van rajta cd tár bemenet. A kérdés az lenne, hogy van-e lehetőség arra hogy a CD-táron kívül mást is beledugjak? MP3 lejátszót próbáltam és nem akar müködni vele. Annyi kiderült, hogy csak akkor kapcsol át, ha kap jelet.

Válaszát előre is köszönöm.

Béci

Kedves Béci!

Igen, csak akkor kapcsol át, ha a hozzá való CD-tárat érzékeli. A Densionnak, a Connect2-nak és az xCarlink-nek is van olyan modulja, ami becsapja a fejegységet és AUX-ot készít, de szerintem olcsóbb egy új fejegység, ami mindezt tudja.

Üdvözlettel, Kuznyák Miklós - New Duett Kft.

Kékfog a Renault-ba

2012. november 5., 16:02 Módosítva: 2012.11.05 16:02

Tisztelt Kütyüdoktor!

Vásároltam egy 2009-es évjáratú Renault Megane Grandtour Expression 1.5dCi autót.

Elméletileg van benne gyári bluetooth kihangosító (MyCMLBT), azonban a németországi tulaj által beállított párosító kódot nem tudom, így csatlakozni sem tudok hozzá. ( az 1234 és 0000 kódok nem jók)

A kérdésem az lenne, hogy milyen módon lehet ezt resetelni, vagy új kódot megadni?

Válaszát előre is köszönöm.

Bálint

A kódot az autó generálja. Az autó menüjében ki kell választani a telefon párosítása funkciót, majd a kijelzőn megjelenik a kód. Ezután el kell indítani a keresést a telefonon és maikor kéri a kódot, beírni.

Üdvözlettel, Kütyüdoki - www.duett.hu

Nem olvassa a CD-t

2012. október 31., 15:11 Módosítva: 2012.10.31 15:11
1

Tisztelt Kütyüdoki!

2003-as Renault Kangoo-m gyári CD-s autórádiója CD behelyezése után hibaüzenetet ír ki. Mi lehet a hiba oka, mit lehet tenni?

Köszönöm válaszát!

Üdvözlettel: Tamás

Amennyiben kompatibilis CD-vel teszi ezt, akkor elsőre meg kell tisztítani. Leggyakoribb a CD olvasófejének elkoszolódása. Ez egy apró lencse, amit a készülék belsejébe szivárgó finom por elhomályosít. Általában lehet tisztítani, de nem szabad otthon nekiállni, mert az drága lehet. A lencse négy finom szálon lebeg, gyakorlott kezet igényel a leporolás. Általában lehet tisztítani, ennek az az oka, hogy nem csak a lencse koszolódik, hanem a mögötte lévő optikai rendszer is, amihez nem lehet hozzáférni. Végső esetben cserélni kellene, de az borzasztóan drága, olyankor el kell gondolkodni egy másik rádión.

El kell vinni (hozni) egy műszerészhez, aki megtisztítja, majd a puding próbája az evés.

A gyári rádiók javítása sajnos elég bonyolult dolog, mert nincs hozzájuk alkatrész. Amit be lehet szerezni az is költséges, gondolom ez nem újdonság, vásároljunk, ne javítgassuk.

Üdvözlettel, Kütyüdoki - www.duett.hu

Engedélyezett-e a ledes izzó

2012. október 30., 17:40 Módosítva: 2012.10.30 17:40
9

Kedves Kütyüdoktor!

Kérdésem a következő Lenne: A mostanában kapható, H4 foglalatú led izzók szabályosan használhatók-e a régebbi gépjárművekben vagy a hatóság rögtön kiszűri és bünteti?

Köszönettel: Tamás

6/1990. (IV. 12.) KöHÉM rendelet -

(1) A járművön csak olyan fajta, olyan színű, oly módon elhelyezett és annyi világító-, illetőleg fényjelző berendezést szabad alkalmazni, amilyent és amennyit a rendelet előír vagy megenged.

(4) A világító és a fényjelző berendezésekben csak a berendezés típusára előírt műszaki jellemzőkkel rendelkező izzólámpát szabad használni.

Ennek értelmében nem lehet LED-es izzót használni. De, nem is ajánlom, mert az eddig általunk kipróbált LED-es izzók messze elmaradtak minden paraméterükben az eredeti izzótól. Sem fénye, sem fényereje, sem vetülése nem volt alkalmas a használatra. Természetesen lehet, hogy már kapható olyan, ami alkalmas, hiszen a technika fejlődik, de én személy szerint még csak csapnivaló vacakokat láttam.

Nem hiszem, hogy egy közúti ellenőrzés során valaki kivenné az izzót és megvizsgálná, hogy valóban típus azonos-e, ha az hasonló fénnyel világít, mint a gyári, de sajnos a LED-es nem világít úgy.

Üdvözlettel, Kütyüdoki - www.duett.hu

Leszívja az erősítő az aksit

2012. október 25., 16:30 Módosítva: 2012.10.25 16:30
2

Tisztelt Kütyüdoki!

Nem régiben beszereltem egy komplett egy nem olyan nagy teljesítményű autóhifit az egyik haverom autójába kondi nélkül.elméletileg mindent jól csináltam a leírások szerint. a testkábelt közvetlen a kasznira kötöttem, a táp kábelt csak a legvégén tettem az akkusarura, biztosítékot beiktattam a tápkábelhez az erősítő és az aksi közé, rca kábelek és a mélynyomó a helyén stb... De még is valamiért lemeríti az aksit 1-2 nap alatt ha nincs használatban! Elvileg nem zárlatos a hifinek semelyik része. Gondolkodtam egy kapcsoló beiktatására de nem tudom pontosan hova tegyem, Vagy mit tudok én ilyen esetben tenni? Kérem segítsen!

Válaszát előre is köszönöm! Üdvözlettel.

A helyes bekötés szerint a rádió kikapcsol, ha kiveszed a kulcsot. Az erősítőt a rádió remote feliratú vezetéke kapcsolja, amin csak akkor van feszültség, ha a rádió be van kapcsolva. Egyéb fogyasztó nincs a rendszerben a leírásod alapján, így nem marad más, mint a méregetés. Elsőként a rádiót ellenőrizd, hogy valóban kikapcsol-e a kulcs kivételekor. Ezután, egy műszerrel mérd meg, hogy az erősítő kapcsolószálán valóban megszűnik a feszültség, ha kikapcsolod a rádiót. Ha minden helyesen működik, akkor áramfelvételt kell mérni. Mindent kapcsolj ki és várd meg, amíg a belső világítások is lekapcsolnak, majd mérd meg az autó nyugalmi áramfelvételét. Ez nem lehet több, mint 80-100mA. Néhány autótípus, mint BMW, Ford. akár fél órát is eldolgozik, tesztel, ellenőriz a gyújtás levétele után, ezt tudni kell az áramfelvétel mérésénél, nehogy az autó funkcióját is belemérjük és tévútra vigyen a hibakeresésben. Ha a nyugalmi áramfelvétel normál értéket mutat, akkor az akkumulátor hibás, vagy csak egyszerűen lemerült a szerelés során és fel kell tölteni. A töltés 6-8 órát vesz igénybe. Ezt sokan nem veszik tudomásul és egy félórás töltés, vagy egy fél órás autókázás után úgy gondolják elegendő töltést kapott az autó. Nem, a töltés 6-8 óra. Ha magas a nyugalmi áramfelvétel, akkor az utoljára beépített egységeket kell végigmérni. A rádió áramfelvétele kikapcsolt állapotban nem több, mint 10mA. Az erősítő kikapcsolva nem vesz fel áramot.

Ha a beszerelt cuccok mind jók, akkor nagyobb a baj. Ebben az esetben neki kell állni és szakaszolni az autó elektromos rendszerét. Viszont akkor nem a HiFi szerelés következménye az akkumulátor merülése, hanem eddig is fenn ált a probléma.

Üdvözlettel, Kütyüdoki - www.duett.hu

Jó zenét kis pénzből

2012. október 25., 11:33 Módosítva: 2014.03.12 09:08
2

Kedves Kütyüdoktor!

Egy Peugeot 206-ról lenne szó. Sajnos gyárilag csak az első 2 ajtóban található hangszóró. Jelenleg egy Panasonic cq-c1313ne fejegység található benne, és most a hátsó ajtókba szerelhető hangszórók pótlásán gondolkodom. A kérdés csak az, hogy hoz-e annyit hangzásban, hogy megérje beszerelni őket. Gyári hátsó hangszórókról lenne szó. Nem célom az, hogy csúcsminőségű zene legyen az autóban, egyszerűen csak hallgathatóbbá szeretném tenni.

Válaszát előre is köszönöm.

Tisztelt Érdeklődő!

A zenehallgatás élményét nem fokozza a hátsó, gyári helyre szerelt hangszóró.

A zenei kép előállításánál arra törekszünk, hogy reprodukáljuk a színpad képét. Úgy halljuk a zenét, mintha egy színpad előtt állnánk, annak legyen magassága, mélysége és szélessége. A színpadon pozícionáltan szólaljanak meg a hangszerek, mint egy igazi koncerten, amikor a legjobb helyre sikerül beülni. Az emberi hallás adottsága, hogy a hang irányát a magas hang határozza meg, így nagyon fontos a hangszórók elhelyezésénél a magas sugárzó helye és annak irányítottsága.

A hangkép létrehozásánál a domináns szerepet az autó első hangszórói játsszák. A hátsó hangszóró a hátul ülők hangszórója. Aki hátul ül, az hallja az első hangszórókat, de az ülések és az elől ülők sokat tompítanak a hangon, ezt a veszteséget pótolja számukra a hátsó hangszóró. Illetve a hang elosztását hivatott megvalósítani, hiszen, attól, hogy elől zenét hallgatunk, nem biztos, hogy az utas is szeretné hallgatni, vagy az nem zavarja a hátul szundikáló gyermeket. De. Amíg a hátul ülőknek áldás, hogy az első hangszórót is hallják, addig az elől ülő nem hallhat semmit a hátsó hangszóróból. Mivel az először megszólaló magas hang adja meg agyunknak a hang irányát, a hátulról érkező magas hang, azonnal szétrombolja az elől megalkotott színpadképet. Belekerülünk a zene közepébe, mintha ott állnánk a zenekar tagjai között, és az nem jó, bár elismerem, van, aki pont ezt szereti.

Ez volna a helyes út a zeneépítéshez.

Mégis sokszor használunk hátsó hangszórót. Az első hangszórók mérete korlátozott. Az ajtóba maximum 16 cm átmérőjű hangszórót lehet esztétikusan és problémamentesen elhelyezni. Az ajtóban lévő légtér sem alkalmas ennél nagyobb membránfelület kiszolgálására. A hangszóró fizikai mérete meghatározza, hogy milyen frekvenciatartományt tud visszaadni számunkra. A 16 cm-es átmérő még a mély-közép tartományba esik. A hiányzó alsó frekvenciák reprodukálásához nagyméretű mélysugárzó hivatott, ami nagyon rossz hatásfokkal működik és egy olyan tartományt szólaltat meg, ami rosszul terjed és rosszul halljuk. Ehhez már erősítő kell, nem is kicsi. A mélysugárzó és egy erősítő költséges és helyigényes dolog, nem mindenki engedi és engedheti meg magának.

Itt jön a valamit valamiért. Lemondunk a színpadképről és beszerelünk egy nagy méretű hangszórót hátra. Nem az ajtóba, mert ott nincs hely, hátra a kalaptartóba. A kalaptartó elbír egy 6x9 inc méretű hangszórót, a csomagtartó légtere ezt ki is tudja szolgálni. Ez még egy olyan méret, amit egy rádió saját végfokozata is meghajt, és kellemes mélyhanggal tölti meg az autót. Előnye, hogy egyszerű, olcsó. Hátránya, hogy elrontja a zene képét. Jelentős javulást hoz a zenénkbe, nem pótolja és nem is közelíti meg a mélyláda hangját, de ne is várjuk el hiszen árban sem jár a környékén.

Hosszú okfejtésem után a válaszom az eredeti kérdésre. Csak akkor szerelj hátsó hangszórót a gyári helyre, ha szeretnéd, hogy a hátsó utasoknak szebb hangzása legyen, vagy szeretnéd szeparálni a hangot. Amennyiben zavar vezetés közben a zene, de a hátul ülők hallgatnák, vagy az utasokat zavarja a zene, de te hallgatnád, akkor ez jó megoldás. Számodra semmilyen jelentős javulást nem hoz egy hátsó hangszóró a gyári helyen, a hangminőség miatt ne költs erre. De, ha feláldozod a kalaptartót és beszereltetsz egy kb. 15.000 Ft-os ovál hangszórót, jelentősen jobban fog muzsikálni az autó.

Üdvözlettel, Kütyüdoki - www.duett.hu

Rádiót a Daciába

2012. október 18., 13:53 Módosítva: 2012.10.18 13:53

Van egy Dacia Supernovám és ebben iso kimenet van. Nincs benne rádió. Be szeretnék kötni egy régi Volvo rádiót aminek nincs iso kimenete. Meg lehet oldani valahogy?

Igen, a Volvo rádióhoz kell vásárolni egy csatlakozót, vagy ki kell vezetékezni a gyári kimenetet és arra fel kell szerelni egy ISO csatlakozót. Ez kis rutint feltételez, de a NET-en megtalálod a rádió és az ISO csatlakozó bekötését. Véleményem szerint célravezetőbb, ha ezt a műveletet egy szakember hajtja végre, de kis műszaki vénával kivitelezhető. Mikor ilyen jellegű munkába kezdünk ,mindig azt kell mérlegelni, hogy otthon rendelkezésre áll-e minden eszköz a szereléshez. Valamint ki kell számolni, hogy mennyibe kerül egy csatlakozó a boltban és megéri-e. A nagy üzletláncban vásárolt csatlakozó nagyságrenddel drágább, mint amennyit elkér érte egy autórádió szerviz. Forrasztgatni kell és fel kell kutatni a csatlakozó és a rádió bekötését. Számba kell venni, hogy tévedhetünk és tönkretesszük a rádiót, vagy a szerelés során eltörünk, letörünk valamit az autóban, hiszen rutintalan mozdulatokkal bontjuk meg a műszerfalat. Ezeket mérlegelve kell meghozni a döntést, hogy egy egyszerűnek tűnő rádiócserét megéri-e otthon elvégezni, vagy olcsóbb kifizetni egy szakműhely munkáját.

Üdvözlettel, Kütyüdoki - www.duett.hu

Állófűtést vagy motorfűtést?

2012. október 17., 11:30 Módosítva: 2012.10.17 11:30
3

T kütyüdoktor!

Miben különbözik az állófűtés, pl. Webasto és az Önök által is forgalmazott motorfűtés? Melyik a jobb megoldás, mert árban elég nagy különbözetet látok.

Üdvözlettel, D. Márk

Kedves Márk!

Bár mindkettőnél a meleg a cél, de merőben különbözik a felhasználási terület.

A Webasto egy kályha, amivel bármikor, bárhol be lehet fűteni az utasteret, ami kényelmes, és előmelegíteni a motort, ami jelentősen növeli annak élettartamát és csökkenti a fogyasztást.

A Vaeco, amit mi is forgalmazunk, elektromos előmelegítő rendszer. A meleghez szükséges energiát az otthoni elektromos hálózatból nyeri. Szó szerint, be kell dugni a 230V-ba az autót. Az alapgondolat itt is ugyanaz, előmelegíteni a motort, hogy ne kopjon és jelentős fogyasztáscsökkenést érjünk el a melegen induló rendszerrel, valamint opcionálisan fűthetjük az utasteret is, hogy kényelmesen indulhassunk. De ennél a megoldásnál alapkövetelmény, hogy lehetőségünk legyen bedugni az autót egy konnektorba. Aki családi házban él, van garázsa, de a feleség autója kitúrta onnan, az örülhet egy ilyen extrának. A garázs előtt álló autót este csatlakoztatja és reggel egy üzemmeleg gépkocsi várja.

Míg a Webasto állófűtés mindentől független, általánosan használható megoldás, addig a Vaeco nem mindenkinek hasznos. A két rendszer ugyanazt a célt szolgálja, de műszaki megoldása miatt a Vaeco töredék árért.

Mindkét rendszer nagyon hasznos és kényelmes, azt mondják, akinek egyszer valamelyik autójában volt, az nem tud lemondani róla soha többé.

Üdvözlettel, Kütyüdoki – www.duett.hu

Leszívja a légzsák az aksit?

2012. október 11., 16:25 Módosítva: 2012.10.11 16:25
2

Tisztelt Kütyüdoktor!

Beszereztünk egy Renault Megane VAN Autentiq-et, 2005-ös. Azóta nincs pénzünk, és minden reggel talon, hogy autóval megyünk, vagy busszal. A kocsi dönti el. Először, nem indul csak 3,4,5 indítás után, kiírja,hogy chaking injection, és 5. indítás után nagy füstel indul.(márkaszervízbe 3-szor voltam vele, mindent cserélnek rajta sok pénzért, és két nap múlva kezdődik előröl. Kettő: -világít a displayen a légzsák jel, és ez állítólag leszívja az aksit,ha nem megyünk vele. minden nap, reggel nem indul.(egy éves akksival télen minden este be kell hozni az akksit, vagy nem indul.Kezdődi ez -4 C foknál.De nyáron is leszívja v

Az autószerelői kérdés nem rám tartozik, nem értek hozzá, ahogy olvasom, az sem, aki eddig nézte az autót. Cserélgetni alkatrészeket nem túl szakszerű. Az autó computere rengeteg adatot kiír, amiből kis logikával megfejthető a probléma, így szerintem a szerelőt kell elsőre lecserélni.

A légzsák lámpácskája nem világíthat gyújtás nélkül, így nem merítheti le az akkumulátort. Érdekesebb, hogy miért világít. Ha valaki megbontotta a légzsák áramkörét, akkor bekerül a hiba a tárolóba, de ezt a szerelő törli a számítógépen és, ha többé nem fordul elő, akkor nem világít. Ha, tegyük fel kontakthibás a kormányátvezető, akkor a hibát beírja a tárolóba és hiába törlik, a következő előforduláskor újra beíródik, ebben az esetben cserélni kell a hibás alkatrészt.

Az akkumulátor lemerülése miatt elsőként fel kell tölteni rendesen az akkumulátort, majd mérni az autón egy töltést és egy nyugalmi áramfelvételt. Ebből már lehet következtetni, hogy hol lehet a hiba. Nagyon fontos, hogy fel kell tölteni rendesen az akkumulátort, ezt sokan rosszul értelmezik. Az akkumulátor töltése legalább hat óra, nem elég bebikázni az utót és nem elég menni vele húsz kilométert. Rendesen akkumulátortöltőn kell tölteni és, ha olyan az akkumulátor, akkor ellenőrizni kell benne a folyadékszintet, ha kell utántölteni.

Ma egy autószerelő szinte semmit nem tud szakszerűen megcsinálni, ha nincs az utótípusnak megfelelő kiolvasó berendezése. Sajnos a világ olyan irányba ment el, amihez nem elég a szaktudás és nem elég a logika, kell egy számítógép is. A bonyolultabb hibák keresése és javítása szakszervizt vagy szakosodott szervizt feltételez, az alkatrészek cserélgetése költséges és fölösleges.

Üdvözlettel, Kuznyák Miklós - New Duett Kft.

Elvágták a kábelköteget

2012. október 10., 15:38 Módosítva: 2012.10.10 15:38

Az autóm beltéri kábelkötegének csatlakozóját levágták hifi-szerelés közben, így az ISO autórádió csatlakozót nincs mihez hozzákötnöm. Teljes kábelköteget nem szeretnék vásárolni, mert egy vagyonba kerül, ezért érdeklődnék, hogy milyen más mód a hiányzó csatlakozó pótlására.

A gépjármű típusa: Mitsubishi Grandis (2007)

Ez a csatlakozó pótolható. Van olyan, ami kábelekkel kapható és fel kell forrasztani, ez akkor jó, ha nagyon rövid a megmaradt kábel. Van olyan, amihez fel kell préselni az érintkezőket és teljesen gyári lesz a kinézet. Bármelyik megoldás szakszerű, ezért nem kell gyári köteget vásárolni.

Üdvözlettel, Kuznyák Miklós - New Duett Kft.

Fúrás nélküli tolatóradar?

2012. október 3., 12:06 Módosítva: 2012.10.03 12:06
3

Tisztelt Kütyüdoktor,

Pár éve látom, hogy kezd beszivárogni a webáruházak kínálatába, a fúrás nélküli elektromágneses tolatóradarok.

Szkeptikusan fogadom a dolgot, de ha egyre több helyen lehet kapni, akkor valamit csak kell hogy érjen.

Mostanság tervezem az autóm ilyen fajtájú "tuningolását". És mivel nincsen semmilyen személyes tapasztalom, kíváncsi lennék az ön véleményére!

Válaszát előre is köszönöm!

Üdvözlettel, Zsolt

Igen, én is látom, hogy újraéledt ez a megoldás. Amikor megjelentek a tolatóradarok, az első próbálkozások között a szalagok is szerepeltek, de működésük elég labilis és megbízhatatlan volt. Minden olyan tárgy befolyásolta az érzékenységét és érzékelését, ami a közelében volt és fémet tartalmazott. Nem lehetett vele egyértelműen létrehozni az egyenletes védett területet. A több fejes radar győzött. Könnyen kezelhető, megbízható, stabil teret biztosít. A több fej alkalmazása miatt kompenzálható a kiálló tárgyak (vonóhorog, pótkerék) torzító hatása.

Az újra élesztett szalagos megoldást még nem próbáltam, de tartok tőle, hogy semmiféle fejlesztésen nem esett át, csak az előállítási költség hívta újra életre a terméket. De, a tévedés jogát fenntartom. Szerintem nem nyerünk semmit ezzel a megoldással. Igaz, nem látszik semmi az autó lökhárítóján, viszont véleményem szerint nem csúnya és nem zavaró a megbízható és bevált négy radarfej. A legtöbb tolatóradar feje fényezhető, így az utólag beszerelt szett is gyári, esztétikus hatást kölcsönöz. Én nem kísérleteznék.

Üdvözlettel, Kütyüdoki - www.duett.hu

Gyári rádióra utólagos aux bemenet

2012. szeptember 25., 16:17 Módosítva: 2012.09.25 16:18
1

Üdvözlet!

Van egy 1985-ös Chevrolet Camaróm, gyári hangrendszerrel, ami Delco márkájú, ilyen. A kérdésem az lenne, hogy lehet-e tenni rá aux bemenetet, vagy esetleg ezt az előlapot rá lehet-e tenni vlami újabb típusú fejre. Persze a legjobb az lenne, ha lenne hasonló kinézetű az újak között, de én nem nagyon találtam. Ja és 1,5 Dines.

Köszi,
Sveti

Kedves Sveti!

Veterán autóba a Dension Car Dock nevezetű adapterét szoktuk szerelni, ami egy kifejezetten jó minőségű FM modullal viszi fel iPod vagy iPhone hangját a rádióra. Nagyobb átalakítással ugyanezt a szerkezetet össze is tudjuk építeni a rádióval, kihagyva az FM modult, ezt főleg nagyon öreg rádiók esetében alkalmazzuk, amin nincs URH sáv. Ha nem iPhone-t vagy iPod-ot használsz, akkor egy kicsit várnod kell, mert hamarosan megjelenik a Densionnak egy új terméke, ami androidos telefonnal, illetve minden olyan telefonnal működik, ami tud A2DP-t.

Üdvözlettel, Kütyüdoki - www.duett.hu

Kell a fejegységet cserélni?

2012. szeptember 23., 07:23 Módosítva: 2012.09.23 07:23

Üdvözlöm! A kérdésem a következő lenne: egy WV Passatom van 2004-es, gyári hangrendszerrel. Van egy erősítőm egy pár hangszóróm és egy ládám. A problémám az hogy a gyári fejegységnek nincsenek olyan kimenetei amiket az erősítőhöz tudnék kötni (rca, kapcsolt+) Össze lehet ezt hozni korrektül, vagy csak ha fejegységet cserélek? Ha igen akkor mi a megoldás? Előre is

köszönöm!

Gábor

Sok erősítőnek van nagyszintű bemenete, ezen hangszóró jelet fogad, erre kell kötni agyári rádiót. Az erősítő bekapcsolását a gyújtáskapcsoló ACC állására kell bízni, a rádió is csak ebben az állásban működik. Ha nincs ilyen bemenet az erősítőn, akkor kapható külön átalakító, ami RCA szintet oszt a hangszóró jelből, Az átalakítóból van olyan is, ami az erősítőnek kiadja a kapcsoló jelet, ugyanis a megjelenő hangszóró szintű jelet figyeli, amikor megszólal a rádió kiadja a jelet és bekapcsolja az erősítőt. Ezek az átalakítók 4-8.000Ft-os tételek.

A gyári rádió szép és illeszkedik az autó belső egységéhez, de, ha jó zenét akarsz, cseréld ki és a megfelelő hangzás mellett rengeteg új és kellemes funkciót is kapsz.

Üdvözlettel, Kütyüdoki - www.duett.hu

Hátsó hangszórókat egy Golfba

2012. szeptember 21., 12:43 Módosítva: 2012.09.21 12:43
12

Tisztelt Kütyüdoktor,

VW Golf V 1.6 2004 évjáratú autóm hátsó hangszóró nélkül lett eladva és szeretném ezt a hiány érzetemet pótolni... Érdeklődnék, hogy a hátsó ajtókba be vannak-e a hangszóró vezetékek vezetve gyárilag, vagy még az is plusz munka lesz? A Gyári fejegység RDC 300 (audio) képes-e a hátsó hangszórókat is meghajtani? Sima hangszórót vagy 2 utas hangszórót is be lehet építeni? Hangszóró foglalatot is kell vennem vagy az benne van az ajtóban? Annyit tudok,hogy 16,5cm átmérőjű hangszóró való bele és a gyári helyére tenném be.

Köszönöm a segítséget előre is.

További szép napot!

Átalakítás nélkül csak koax hangszórót lehet beletenni és kell hozzá a hangszóró kiemelő adapter. A kábelezésben már láttunk mindent. Van amelyikbe nincs kábel, van amiben az ajtó oszlopig tart és van, melyikben végig van kábelezve, ez felszereltségtől függ.

Üdvözlettel, Kuznyák Miklós - New Duett Kft.

Normális zenét a Lancerbe

2012. szeptember 17., 15:25 Módosítva: 2012.09.17 15:25
1

Tisztelt Kütyüdoktor!

2007-es Mitsubishi Lanceremben (szedán) csak hátul, a kalaptartóban van két oda nem illő, torzan, borzalmasan szóló hangszóró. Szeretnék közepes minőségű hifit tenni az autóba, a következők figyelembe vételével:
- az első két ajtóban van neki gyári hely (rácsozott), oda szeretnék tenni hangszórót (méretét sajnos még nem tudom);
- a kalaptartón is van két gyári hely, oda is szeretnék tenni hangszórót (méretét szintén nem tudom még);
- nem akarok semmilyen külön magassugárzót beépíteni;
- adott egy Kenwood 4547 fejegység, amit használni akarok (rádió és MP3 jelforrásokból);
- nem akarok külső erősítőt;
- adott egy Blaupunkt ODSB8000A 140W D osztályú aktív mélynyomó, aminek szintén benne kell lennie a rendszerben;

Mivel nem adtam meg a hangszórók helyeinek pontos méreteit ezért nem is várhatok el pontos választ :) Inkább az érdekelne, hogy milyen hangszórókat tegyek az első ajtókba és a kalaptartóba, hogy a mélynyomóval kiegészítve normális hangképet kapjak (magyarul, legyen közepes és magas is). Az ár, amit költeni szeretnék rá, az min. 20000, de nem több 40000-nél.

Milyen hangszórókat ajánl? Pioneer TS-G? Hertz?

Köszönettel: Tamás

Pioneer, Kenwood, Alpine, amit én ajánlok, de a Hertz sem rossz. Természetesen az ár minőségkülönbséget takar, így azt kell választani, ami belefér a költségvetésbe. Mindenképpen két-utas legyen a hangszóró és előre minőségibb, míg hátra egyszerűbb is elég. Elől képződik a hangkép a hátsó hangszóró csak kiegészítő a hátul ülők számára, ezért nem kell vele sokat foglalkozni.

A felépítés egyszerű, de biztos vagyok benne, hogy szépen szól majd megfelelő hangszórókon.

Üdvözlettel, Kuznyák Miklós - New Duett Kft.

Feltörték az autómat, riasztót cserélnék

2012. szeptember 17., 14:53 Módosítva: 2012.09.17 14:53
1

Autóriasztot szeretnék cserélni, jelenleg egy thunder c103 van beszerelve de 2 hete feltörték az autóm és nem hallottam a riasztót (kertes házban lakom de nincs lehetöségem az udvaron parkolni) ezért pageres riasztóra gondoltam, hogy értesitést kapjak ha valami történik az autó a ház elött áll tehát max 10m távolság az autoig. Egy mazda 323f BA 96' autoról van szó, az interneten nézegettem a riasztokat és elgondolkodtam egy Magicar 871A tipuson, a kérdésem az lenne, hogy mi a véleménye erröl a riasztórol illetve lehetséges 2db sziréna beszerelése a hangosabb szirénázás érdekében?

Köszönöm!

A két sziréna beszerelhető, de nem szó kétszer hangosabban, csak feltűnőbb lesz a hangja. Én nem cserélném a riasztót, ha az amúgy megfelelően működik, csak kiegészíteném egy pagerrel. A pagerek leírása óriási adótávolságokat ír, ez természetesen nem igaz, de a 10 métert mindegyik biztonságosan tudja. Beköthető úgy, hogy a sziréna megszólalása indítsa, és csak akkor jelez, ha a riasztó is szól. Volt már olyan ügyféligény is, hogy az ajtó nyitására mindig szólaljon meg a pager, mert úgy külön védelemnek is felfogható, hiszen független a riasztótól.

Üdvözlettel, Kütyüdoki - www.duett.hu

Mekkora láda kell a kocsimba?

2012. szeptember 17., 14:50 Módosítva: 2012.09.17 14:52
1

Üdv!

Egy pioneer TS-W3002D4-röl lenne szó. milyen reflex láda méretet ajánlanál? A túl nagy is probléma? Mert jelenleg építettem neki egy kb 80 literes ládát. A másik kérdésem, hogy milyen erősítőt ajánlanál, hogy ki legyen használva a nyomó.1000/3500 w, 2x4 ohm.

köszi

Itt megtalálsz minden olyan paramétert, amiből kiindulhatsz. Mi 60 literes zárt dobozba, vagy 63 literes reflexbe építjük, nyolc centi átmérőjű és 10cm hosszú csővel.

Ha dinamikus hangot szeretnél, akkor zárt ládát ajánlok, ha akusztikus zenét hallgatsz, vagy csak a legmélyebb hangok hiányoznak a zenédből, akkor a reflexet.

A GM 6500F erősítő már megfelelően meghajtja a hangszórót, de ettől többet is ki lehet hozni belőle, ha az erre szánt összeg megengedi. Igen négy csatornás erősítőt ajánlok, mert a méllyel együtt az első hangszórókat is erősítened kell.

Üdvözlettel, Kuznyák Miklós - New Duett Kft.

Szivaccsal ragasztották be az ajtót

2012. szeptember 11., 10:46 Módosítva: 2012.09.11 10:46
1

Tisztelt Kütyüdoki!

Kb. fél éve vásároltam egy 14 éves F Astrát. Szerettem volna jobb zenét építeni bele, ezért ki akartam szerelni az első hangszórókat, hogy a kiszemelt szaküzletbe "méretpontos" újakat szerezhessek, természetesen a jobb elérhető hangzás reményében. Az ajtókárpitot kiszerelve azonban megrettenve tapasztaltam, hogy a gyári "felfröccsenés" ellen védő fólia már nincs meg, de ami rosszabb, hogy az ajtólemezt belülről az előző tulaj egy közepesen vékony (hangszigetelő??) szivaccsal ragasztotta be! Szinte a teljes ajtólemezt betapasztotta, az ajtó aljában hagyott egy kb. 3 centis csíkot, így legalul vízszintesen már nincs befedve, a víz így akadálytalanul ki is folyik. Mostanában nem közlekedtem esőben, így nem tudom, mennyi víz juthat be, de a kérdés az, hogy maradhat-e ez így? Attól félek, hogy az ajtólemez záros határidőn belül rohadni kezd, mert a szivacs magába szívja a bejutó vizet. A kocsi amúgy nagyon jó állapotban van (eredeti fényezés, semmi rozsda), és hosszabb időre terve zek vele, ezért nem szeretném, ha alattomosan, belülről kezdene rozsdásodni egy ilyen "bárgyú" hiba miatt.

Egyébként a szivacs nagyon jól oda lett ragasztva, leszedni szinte lehetetlen, csak apró cafatok jönnek le. Ha le kellene szedni, mivel próbálkozzak?

Köszönöm megtisztelő válaszát!

Üdvözlettel,
Egy rettegő gimis kiscsávó

Kedves Érdeklődő!

Ez valóban baj lehet. A szigetelésre speciális anyagot kell használni, zárt cellás szivacsot, ami a kis légbuborékok miatt ugyan úgy szigetel, de nem szívja magába a nedvességet (lehet akár polifoam). Az ajtó alapból fel van készítve arra, hogy ott víz és pára jelenik meg, de arra nincs, hogy folyamatosan vízben áll. Látni kéne, hogy hogyan és mivel ragasztotta fel a mester és minél előbb leszedni. Ha valamit felragasztunk a lemezre, akkor azt vagy teljesen telibe kell ragasztani, hogy ne maradjon olyan zárvány, ahol lecsapódhat pára, de nehezen tud távozni, vagy gondoskodni kell a ragasztáskor olyan elvezetőkről, amin keresztül kiszellőzik a szigetelő anyag és a lemez közötti tér.

Az ajtókárpit és az ajtólemez közé is vissza kell tenni a fóliát, mert a kárpit is megszívhatja magát vízzel és széthullik, eldeformálódik, hiszen papírból van. Ha nincs más megoldás, apró darabonként kell letépkedni a szivacsot, az ottmaradó ragasztó csak csúnya, nem tartja a nedvességet, fóliaként használható akár egy szemeteszsák is, de minden barkácsáruházban kapható hasonló anyag, amiből könnyedén kivágható a kívánt forma. Sajnos sokszor jót akarnak az emberek, de körültekintés nélkül cselekednek. Azt, hogy mivel lehet leszedni, leoldani, nem tudom, látni kell, hogy mit használt az elkövető, de balsejtelmem azt súgja, hogy Palmatex ragasztót, mert az jó és viszonylag olcsó, azt pedig csak kézzel és körömmel lehet eltüntetni.

Üdvözlettel, Kütyüdoki - www.duett.hu

Visszafogott stílusú rádió kerestetik

2012. szeptember 8., 10:27 Módosítva: 2012.09.08 10:27
1

Kedves Doktor,

A következő kérdéssel fordulok önhöz. Van egy 124 Mercedesem. Az autó teljesen gyári állapotban kivétel a rádiót sajnos. Szeretnék bele egy szép visszafogott stílusú rádiót. Személy szerint én egy Becker Grand Prix 7990-re gondoltam. Viszont nem tudom hogy hol lehetne ilyet Magyarországon beszerezni. Továbbá ha lenne olyan kedves tanácsot adni hogy még milyen ilyen tipusú és tudású rádiót érdemes megnézni.

Köszönöm szépen !

Viktor

Gratulálok, a világ legjobb autójához. Sajnos ennyire visszafogott megjelenésű rádiót nem tudok ajánlani, nem ez a trend, mostanában inkább a figyelemfelkeltés a cél. Tudomásom szerint Becker terméket csak Mercedes szalon tud rendelni, hazánkban nincs képviselet, csak a hordozható navigációra. Osztrák és német web shopok is szóba jöhetnek, általában szállítanak Magyarországra és nem horror a futárköltség.

Ha egy picit engedünk a megjelenésből, Pioneer rádiót ajánlok. A DEH-6400BT fekete előlapja belesimul a műszerfalba, a gombok és a kijelző világítása (RGB) hozzáállítható az autó világításának színéhez és mindent tud, amire szükség lehet, iPhone, iPod, USB, SD, AUX és van benne Parrot Bluetooth kihangosító. AZ egyetlen, ami megtöri a diszkrét megjelenést a hangerőgomb, ami fém színű, ezzel meg kell barátkozni, ha lehet.

Üdvözlettel, Kütyüdoki - www.duett.hu

Rovatok