Az Európai Bizottság és a Kínai Kereskedelmi Minisztérium szakértői éjt nappallá téve gyúrják egymást annak érdekében, hogy visszavonják a kínai autók európai büntetővámját.
Az egyik opció a minimális ár lenne, de még messze az egyezség.
A külföldi autógyártók visszaszorulnak a kínai piacon, és ez várhatóan nem fog változni, miután a helyi gyártók villanyautói kiszorítják a modelljeiket.
Ideje radikális választ keresni erre a gondra, ha nem akarnak végleg lemaradni.
Az Amnesty International vizsgálta, hogy az autógyártók akkumulátorához szükséges beszállítói láncoknál milyen állapotban vannak az alapvető emberi jogok.
A tanulmány szerint a vizsgált 13 gyártó közül egyik sem problémamentes.
A legjobb értékelést a Mercedes, a legrosszabbat a BYD kapta.
A legnagyobb probléma az átláthatatlansággal van, azért kaptak kevés pontot.
2022-ben a BYD a világ 9. legnagyobb autógyártója lett, 3,6 százalékos részesedéssel, és idén már a Fordot is megelőzheti eladásokban.
A harmadik negyedévben 40 ezerrel több autót értékesítettek, mint a Ford, bár az amerikai cég szeptember óta 3,3 millió autót adott el, amivel még vezetnek.
A BYD célja nemcsak a Fordot, hanem a Hondát is megelőzheti, amely tavaly 4,5 százalékos piaci részesedéssel a nyolcadik helyen állt a toplistán.
A CNBC szerint a nyugati autóipar részben saját magának köszönheti, hogy válságos helyzetbe került.
A nyugati gyártók az utóbbi időben rengeteget költöttek az önvezetés és az elektromos hajtáslánc fejlesztésére, miközben ezek a befektetések rövid- és középtávon sem térülnek meg.
A portál szerint az autóiparban ciklikusan követik egymást a túlköltekező és spóroló időszakok.
A BYD 2025-ben mutatja be Blade akkumulátorának új generációját, amely továbbra is lítium-vas-foszfát (LFP) technológián alapul, és az ígéretek szerint rendkívül biztonságos lesz.
A SAIC 2026-ban tervezi második generációs szilárdtest akkumulátorának (SSB) tömeggyártását, miután az első generációs változatot az IM L6 modellben tesztelték.
Az SSB-k területén más kínai cégek is versenybe szálltak, például a Chery, a GAC, a CATL és a BYD is aktívan dolgozik a technológia fejlesztésén.
Bár az IM Motors előrébb hozta az első szilárdtest akkumulátoros autó szállítási tervét, a piaci engedélyezés még csak most kezdődött.
Akio Toyoda korábban kezdeményezte, hogy a Toyota támassza fel a Celicát, de az ügyben végső döntés még nem született.
Hiroki Nakajima, a Toyota technológiai igazgatója nemrég kijelentette, hogy a Celica visszatérése megvalósul, bár utólag elbizonytalanodott, hogy ezt közölhette-e.
A Toyota új, nagy teljesítményű, 1,5 és 2 literes négyhengeres motorokon dolgozik, amelyeket már Lexus modellekben is teszteltek.
Bár hivatalos bejelentés még nincs, valószínű, hogy az új motorok a leendő Celica és MR2 modellekben is megjelenhetnek.
Budapest parkolási problémája egyre súlyosbodik a növekvő autószám és a korlátozott közterületi parkolóhelyek miatt, miközben 13 kerületben már most is fizetős parkolási rendszer működik.
Az emelkedő parkolási díjak és az új helyi szabályok, például Erzsébetvárosban és Ferencvárosban, a helyi lakosok érdekeit próbálják védeni, miközben drágítják a parkolási lehetőségeket.
Az agglomerációból érkező autók további terhet rónak a főváros parkolóhelyeire, ezért néhány kerület kizárólagos lakossági parkolókat alakított ki a nem fizető övezetekben.
A Budapesti Mobilitási Terv célja 2030-ra az autóhasználat 20 százalékra csökkentése, a közösségi közlekedés 50 százalékra növelése és a kerékpáros közlekedés jelentős bővítése.
A kormány módosította a vonatkozó jogszabályt, a héten megkezdődhet a középiskolai ingyenes jogosítvány megszerzéséhez szükséges elméleti vizsgáztatás
November végétől a jogszabályi feltételei is adottak annak, hogy a végzős középiskolások ne csak az elméleti tanfolyamokat abszolválhassák az ingyenjogsihoz, de le is vizsgázhassanak a tananyagból a suliban.