Két autós is balesetet szenvedett a napokban az aquaplaning miatt.
Az MKIF Zrt. kameráin látszik, hogy elvesztették uralmukat járműveik felett.
Az aquaplaning akkor jön létre, ha az abroncsok már nem tudják kiszorítani a vizet a tapadófelület alól, így az autó felúszik, és irányíthatatlanná válik.
Vannak autósportok, ahol a minél hosszabb aquaplaning a cél.
A T&E elemzése szerint az autógyártók elérik a 2025-ös CO2 szén-dioxid-kibocsátási célokat.
Kijelentésüket arra alapozzák, hogy erre már 2017 óta készülnek és csak az utolsó pillanatban dobják piacra az igazán alacsony károsanyag kibocsátással rendelkező járműveiket.
Viszont nem ússza meg mindenki büntetés nélkül, elemzések szerint a VW, a Stellantis és a Renault-Nissan-Mitsubishi fizetheti a legtöbb bírságot.
Az EU szigorúbb szén-dioxid-kibocsátási határértékei miatt az autógyártók kénytelenek növelni villanyautóik eladásait, hogy elkerüljék a súlyos büntetéseket, ezért a benzines modellek árait emelik.
Jövőre az átlagos kibocsátási határérték 15 százalékkal csökken, és a járműeladások egyötödének elektromosnak kell lennie.
Az ipar nehézségekkel küzd: túlkínálat, gyenge kereslet, csökkenő támogatások, valamint az olcsóbb kínai modellek növekvő versenye sújtja a piacot.
Az emissziós pooling, az árkedvezmények, illetve a benzines autók drágítása mind stratégiák az előírások betartására, de a gyártók szerint az EU-nak enyhítenie kellene a szabályokon, mert az elektromos járművek iránti kereslet még nem érte el a szükséges szintet.
Egy amerikai közlekedésbiztonsági szervezet kimutatta, hogy egy nagy SUV vagy pickup sokkal nagyobb eséllyel okoz súlyos sérülést a gyalogosoknak, mint egy hagyományos felépítésű autó.
A tesztek azt is megmutatták, hogy a magas építésű autóknál a sebesség is nagyobb hatással van a sérülések súlyosságára.
Három hónap alatt a 78-as és 74-es trolibusz útvonala rengetegszer volt akadályoztatva, leginkább szabálytalan parkolás miatt.
A 74-es troli tavaly csak a Dohány utcában 122 alkalommal akadt el, emiatt petíció indult, hogy megszüntessék a kétoldali parkolást az érintett utcákban.
Vitézy Dávid szerint az érintett területeken a jelenlegi parkolási rend fenntarthatatlan, ezért a BKK és a Budapest Közút beavatkozását kezdeményezték, hogy elejét vegyék az állandó forgalmi akadályoknak.
A Lamborghini 2029-re halasztotta első elektromos modelljének bemutatását, mert a vezérigazgató szerint a luxus sportautók piacán még nincs igény a teljes elektrifikációra.
A márka kínálatában már vannak hibrid és plug-in hibrid modellek, de kivárják az EU 2035-ös belső égésű motorokra vonatkozó tilalmának 2026-os felülvizsgálatát, mielőtt további lépéseket tennének.
A Lamborghini a Volkswagen csoport tagja marad, és a Ferrarihoz hasonlóan továbbra is kizárólag Olaszországban gyártja autóit.
Az Egyesült Államokban közel háromezer elektromos Porsche Macant hívnak vissza, mert fényszórójuk túl világos és nem felel meg az ottani szabványoknak.
A problémát egy szoftveres hiba okozza, amelyet nem lehet távoli frissítéssel javítani, ezért az érintett autókat szervizben kell helyrehozni.
A Flórián téri felüljárók felújítása 2025 első negyedévében kezdődik, és várhatóan 2026 tavaszáig tart.
A munkálatok során egyebek között megújul az útpálya burkolata, javítják a vasbeton szerkezeteket, a szigetelést, a vízelvezetést, és új szalagkorlátokat szerelnek fel, miközben figyelmet fordítanak a régészeti leletek védelmére.
A felújítás alatt részleges lezárásokra, forgalomváltozásokra kell számítani.
A Mitsubishi csehországi részlege megalkotta a Colt Performance modellt, amely sportosabb megjelenést kapott: Ralliartot idéző matricázással és 18 colos OZ Racing Superturismo GT felnikkel.
A motort is tuningolták: az eredeti 90 lóerős, 160 Nm-es turbós 1 literes motort 129 lóerősre és 222 Nm nyomatékúra tuningolták, a 6 sebességes kézi váltó érintetlen maradt.
A csehek szerint az átalakítás érezhetően dinamikusabbá és sportosabbá tette a 1172 kg-os autót, de a modell hivatalos gyártása és értékesítése nem valószínű. Ez inkább egy egyedi, házon belüli projekt marad.
Súlyosan megrongálódott két orosz tankerhajó a Fekete-tengeren tomboló viharos időjárás miatt.
A Volgoneft 212 kettétört, de a Volgoneft 239 is megsérült.
A hatóságok most a tengerészek mentésére koncentrálnak. Az olajszennyezés mértéke egyelőre tisztázatlan, de egyes források szerint környezetvédelmi katasztrófa fenyeget.