Ha egyszerre huppanna a Tesla és a Top Gear egy mérleghintára, az apró kaliforniai autógyártó a sztratoszféráig repülne. Mégis harci díszbe öltöztek a villanyautós srácok, és nekimentek a tévéműsornak: beperelték rágalmazás miatt. Egy két éve lement adásért.
Vélemények az azonos című írásunkról.
Talán olvasták Alfám történetét, a csodaszép, minden porcikájában csábító, V6-os 166-os sztoriját. Lehet, azt is, hogyan sikerült visszaszereznem vételárát a morálisan kissé ingoványos neppertől.
Nem kezdenék hosszú fejtegetésbe arról, miként és hogyan jutottam el jelenlegi autómig, legyen elég annyi, hogy egy péntek délután ott álltam 2200 euróval a kezemben feleségem Lancia Y-ja mellett. A helyzet egyszerű volt és világos: Pozsonyban állok a ház előtt, a március 15.-i ünnepnapra való tekintettel szerdán lesz a lapindító értekezlet Budán. A család használható utazóautó nélkül maradt, velem pedig olyan történt, amire jogosítványszerzésem óta – mintegy 13 éve – nem volt példa: autó nélkül maradtam. Erre még Sanya, a zseniális Susogós Mackó is csak annyit mondana: azta'.
Végre-valahára döntés született minden kérdésben és a sok agyalás után megkezdődhetett maga a munka. Lehet, nevetségesnek gondolják a nagy felhajtást, de egy ekkora standot – és a kiállítás minden apró részletét – aprólékosan megtervezni nem semmiség.
Lám, itt egy részletfotó az egyik ilyen értekezletről, ahol a hozzávetőleges standelrendezést és a pólók dizájnját vitattuk meg. Mindenkinek megvan a maga részfeladata (van, aki már lassan teljesen megkopaszodik abban, hogy minden erőfeszítése ellenére sem tud megszerezni egy speciális, mifelénk ismeretlen, finomságot), pihenésre idő nincs.
Néhány kérdés, csak hogy átérezzék, mennyire nincs könnyű dolga a szervezőbrigádnak:
- melyik autó hol legyen, hogyan legyenek fordítva és milyen sorrendben úgy, hogy lehetőleg fotózhatóak legyenek és ne takarják el egymást?
- ugyanakkor gondolni kell a tömegmozgásra, honnan várható az emberáradat, merre mennek majd és hogyan biztosítható a könnyű átjárás úgy, hogy ne ütközzenek folyamatosan egymásba?
- biztosítani kell, hogy némely kiállított autóban a legkisebb kár se essen (ehhez elég egy véletlenül hozzáérő gomb, cipzár), ám mégis aprólékosan szemügyre lehessen venni őket.
- a stand központja hol legyen? Olyan hely kell, ami jól látható már a bejárattól, de lehetőleg a feltorlódó vásárlók ne akadályozzák a bámészkodókat, ne legyenek útban egymásnak, ráadásul kell egy hely, ahol a hosztesszeink vagy akár mi leülhetünk egy kicsit pihenni, beszélgetni az olvasókkal vagy éppen dolgozni. Ez lehetőleg ne legyen útban, de legyen közel a shophoz és lássuk be innen a stand egész területét.
- hogyan és hol helyezzük el partnereinket, hogy senki ne érezze sértve magát, hogyan oldjuk meg az áramellátást, a cuccok tárolását...
Egyszóval milliónyi apróság, melyek megbeszéléséhez össze kell ülnie annak a 6-7 embernek, akik aktívan szerepet vállaltak a szervezésben. Persze a maradéknak sem lesz egyszerű: nekik kell tartaniuk a frontot szerdától-hétfőig. Szerdán már építünk, csütörtökön rendezünk, pénteken aztán nyitás és biztosan lesz olyan jármű, amit csak hétfőn tudnak elszállítani.
És akkor még nem is említettem a portékát, melyek dizájnját, formáját, anyagát, egyszóval mindent, ki kell találni úgy, hogy az általunk elképzelt koncepcióba illeszkedjenek és lehetőleg minél több látogató tetszését elnyerjék. Hosszú órák agyalása, egy-egy vonal áthelyezése, színvilág kiválasztása: sok múlik az ilyen apróságokon.
Árpád sógora, Ferenc, sem volt rest, az általunk kitalált konstrukció egyik része már szinte elkészült, alakul az ojjektum.
Idén odabent, standunkon hat autót és négy motort állítunk ki, elkerülve ezzel a tumultust. Sajnos úgy néz ki, hogy azt a hiperritka japán kupét, melyből jó eséllyel maximum féltucatnyi van Európában (abból 2-3 kiállítható állapotban) nem tudjuk elhozni. Pár héttel csúsztunk csak le róla, ám ez alatt az idő alatt az egyik márkaközpont eladta egy belga kereskedőnek, az pedig nem szállíttatta még el, így sem az előző, sem az új tulajdonos nem hajlandó kiadni a kezéből. Féltik, ami érthető, még úgy is, hogy a hazai importőr kész volt a szállítás és biztosítás minden költségét átvállalni.
Elszomorodtunk, de nem aggódtunk egy percig sem: így is olyan autóink lesznek, amilyeneket jó eséllyel senki nem látott még. Diplomatalimuzintól-terepjáróig, versenyautótól ultra-ritka kabrióig. Azt mondanom sem kell, hogy a lányok sem lesznek piskóták (incl. Angéla).
Csütörtökön Csikóssal kimegyünk a Millenárisra, és persze idén se feledkezzenek meg az Oldtimer Sokadalomról, a felvonulásról, mely remélhetőleg némi mosolyt csal majd minden járókelő arcára a tavaszi napsütésben.
A fedélzeti kamera kifejlesztése már régóta időszerű volt. Képünkön a GoPro v0.1.
A kép forrása: http://asaucerfulofwheels.tumblr.com/
Hallottam olyat Fidesz-közeli szürke eminenciástól, hogy miért bántják ezt a Stohlt, amikor olyan rendes magyar ember, úgyhogy a felfüggesztetten sem csodálkoztam volna.
Vélemények az azonos című írásunkról.
Kétség nem férhet hozzá, hogy a PSA-konszern az utóbbi évek legkomolyabb minőségi ugrását hajtotta végre. Most elérkezettnek látták az időt arra, hogy címmérkőzésre hívják ki magát a Volkswagent.
Vélemények az azonos című írásunkról.
...akkor mindenképpen érdemes félreállni egy pihenőhelyen és megpróbálni kideríteni, vajon mi történhetett. Lehet, csak egy gallyat húzunk magunk után, rosszabb esetben a vonóhorog szakadt le vagy a tetőcsomagtartó. Ezeket jó eséllyel észrevesszük. Fene tudja, mennyire észrevehető egy kardántengelyre tekeredett rugós matrac, nem túl magas nőnek egy gigantikus pickupból talán nem is annyira, oké, rendben.
De hogy még akkor sem, amikor az általa kilyukadt tankból elfolyt benzin miatt megállásra kényszerül? Igen, furcsa volt az autó hangja, - mondta a hölgy a szerelőknek odaát, a tengerentúlon. Minden további nélkül el is hisszük.
Prokee sztorija is hasonló, a képsorokat látva jutott eszébe:
Nekem volt egyszer egy garanciális vitám egy tagbaszakadt kopasszal, aki nem értette meg, hogy a féltengelyre tekeredett öleb és ruhája (!!!), póráza által a megtett kb. 550 km után okozott vibráció és rendellenes csapágykopás nem, azaz NEM tartozik a jótállás témakörébe, és bizony, ha ugyanez egy részeg csövessel történik meg, akkor sem.
Ma is úgy érzem, hogy nem győztem meg.
A képeket István olvasónk szállította, köszi!
Ha nem is lesz vége a szektornak, a japán földrengés utóhullámait még egy darabig érezni fogjuk. Európában is.
Vélemények az azonos című írásunkról.
Meglepő, de a dízelmotorok fogyasztása jelentősen csökkenthető, gázosítással. Nem tévedés, kevés LPG-t kell tankolni a gázolaj mellé. Mellesleg nincs több korom.
Vélemények az azonos című írásunkról.
Magukhoz tértek az emberek a vasárnap délelőttből, és így ebéd elmúltával kezd szombati zsúfoltságúvá válni a helyszín! Mindenki elszabadult a vasárnapi ebédről, hogy levezesse a kalóriákat egy kis áramlással. Sok minden történt már ma, az épülő VW Golf VI megkapta a fényét és már nagyban rakódik össze-felé, már látni a koncepciót és alakul szépen a jármű.
Átadták a Carstyling autó szépségverseny díjakat: a fődíj Oszlai Misi Seatjáé (totálisan magánautó! nem reklám), gratula neki. A legcsillivilibb külsőt egy szétglancolt airbrushos Citroen C2 nyerte – tavaly még csak imágó állapotban volt, de idénre beérett rendesen. A keleti blokk győztese a sárga faros Skoda, a legjobb tartalomé pedig a Trabant, mert amit az a srác beletett, az nagyon üt.
Nem meglepő módon az óraátállítás rendesen összezavart mindenkit, mert nem csak én érkeztem ki később a Tuningshow-ra. Ez annyiból előnyös, hogy nem volt várakozás se a beléptetésnél, se a parkolónál és a fotóművészek is nyomathatják, van hely, nem lép be mindenki a képbe. A hidegebb idő hátránya, hogy nem vetkőztek le a lányok, vagy elő sem kerültek, de így legalább a figyelem a show lényegére, az autókra összpontosul. A reggeli laza hangulat, azért ahogy így nézem, oszladozik.
Még a külső helyszínen, a lelátókon is van hely, így lehet fotózni, meg lesni a driftereket és a gymkhana-t. Ez utóbbi tényleg poén, kicsit egy felpörgetett kreszvizsgára hasonlít speedes sofőrökkel, de a látvány koncentrált, a feladatok huncutok. Szóval így, az elcsúszott reggel miatt egyelőre még mindenhez hozzá lehet férni, hát ideje kisietni.
Tényleg rendesen húsosfazék lett a pavilonból a Carstyling Tuning Show-n, annyi lett az ember. Még jó, hogy oszlik a figyelmük a színpadi-események, és a szabadtéri programok között, így vannak foltok, ahol éppen jobban lehet mozogni – és persze helyszínek, ahol ugyanakkor egy pézsét sem lehet leejteni. A káosz helyzet akkor jön, amikor mondjuk szünet áll be a driftelésben, az emberek megindulnak befelé, és a klotyó is csúcsüzembe ugrik. Szóval ez a szombat már olyan nagyon élő.
A fókuszált napot mutatja az is, hogy előkerültek a testfestett lányok, akik tegnap még bikinibe voltak, ma már pőrén. A színpadi előadások is szaporodtak, táncok, csajok, szépségverseny. Autós téma is dúsabb, mert már adtak át különdíjakat, így a már többször említett fehér Tatra megkapta az AutóBild legszebb külföldinek járó díját, egy zöld magyar VW Caddy meg az Autó-Motorét.Igen örültek a fejek. Közben a placcon kint összegyűltek a klubbos autók, és álltak sorban a hangnyomásversenyre várakozók. A Show végén kisorsolandó vadiúj VW Golf VI építése is jóval aktívabbá vált mint tegnap, pörögnek az események. Szóvak a tuningmóka tovább folyik és még jön egy vasárnap, ami ne feledjük, egy órával rövidebb lesz, így igyekezni kell ki a Show-ra!
Hosszú hétvége lesz a március 15-i, az egyetlen az évben. Használjuk ki az alkalmat, szereztem olcsó szállást Egerszalókon, menjünk el a gyerekekkel, jó? – vetette fel hű hitvesem valamikor január végén.
Hát persze, ezek a túrák mindig szuperek. Menjünk, naná. Egyik szál.
Szombat a beindulás napja a Tuningshow-n – ami eddig folyt, az most ömlik. Már a nyitásra szép tömegek jöttek, a Show első másfél órájában többen értek ki, mint pénteken egész nap. Gondolom, majd ebéd magasságában csillapul az embermennyiség, autós nagyfogyasztók, legalább nézelődés szintjén. Bár azért vásárolgatnak is, egyrészt a szokásos akciós lámpa, meg futómű, másrészt, ami érdekesebb, jött egy német brigád és elég érdekes frincem-francomot árulnak. Ez az árulgatás amúgy is megy, mert a magánautók között is minduntalan látni eladó cuccot (meg kocsit), megunt, lehordott felnit, eladás miatt kiszerelt rugót, ilyesmi portékát. Elég sok a kissrác, meg kisgyerek, jól felpörögnek, mint a tortaevéstől.
A külterületen is beindult jobban az élet, egyrészt a drift, meg motoros meg ilyen gumiszétcseszős dolgok mennek, másrészt megtelt a külső, de a nyílt kiállításhoz tartozó parkoló a tuning klubok autóival. A magyarok mellett itt is vannak osztrákok, meg más nációk is. Azt még nem tudom, hogyan jutok kajához, mert aranyáron megy itt bent a sültkolbász meg a szalámis zsömle, ki meg nem merészkedek, mert akkor nem jutok vissza. Legalábbis a bejövők legutóbbi beszámolói szerint, a kiállítói parkoló felé jönnek a kültelki tuning kocsik is, emiatt van egy kis összecsúszás.
Közben épül a Golf hatos, kárpitozzák, meg minden, most jobban nyüzsögnek körülötte, mint tegnap. Tegnap olyan pihenős volt a figura. Ma délután érdekes lesz a tuning autók tulajdonosainak, mert déltől jár körbe az álruhás zsűri, és értékeli a kirakott gépeket. Háromtól meg megy a díjátadó. Többféle millió kategóriában, hogy mindenki vigyorogjon. De hát végül is ez a lényeg, a vigyorgás. Érezd jól magad!
Tom érdekes problémával jött be. Micrájának az egyik akkusaruján szép nagy virágzás jelent meg. Mivel Motordoki pont itt volt a szerkesztőségben, csípőből mondta a választ: meleg szódát rá! Sőt, ez még a rézről az oxidációt is eltávolítja.
A kicsapódás egyébként az akkuból a vízpárával távozó ionok okozzák, értelemszerűen ez a probléma nem érinti a zárt, drágább akksikat. De Tomé nem ilyen.
Az Öveges-professzor emlékvideó készítéséhez már csak egy mobil vízforralóra volt szükség továbbá a céges szódagépünkből vittünk pár deci anyagot. A forralóban H2CO3 jóval hamarabb bugyborékolni kezd, mint ahogy felforrna, hisz szén-dioxid gáz távozik belőle. Tehát, kell kis türelem.
Tom alapos, kis ronggyal vette körül a sarut, hogy pl. ne folyjon a meleg szóda a biztosítékdobozra, és más kényes helyekre.
A csoda megtörtént. Gyakorlatilag az első pár csepp eltüntette a kivirágzást. Mivel viszonylag kevés szódát melengettünk, nem mentünk rá a saru teljes megtisztítására, de azért szépen előtűnt a fémtiszta réz is.
Csináltunk róla egy videót is.
Amikor a kísérletet csináltuk, már gyanítottam, és utánajártam. Hátha a víz is oldja. Elvégre az akkun belül vizes oldat van – logikus lenne. Rövid túrás után kiderült, hogy igaz: a víz is lehozza. Szóval, nem is kell ekkora hajcihő, bár akkor a saru nem tisztul meg ilyen szépen - gondolom. Sajnos nem volt a közel másik, megfelelően kivirágzott akksi. Tom Micráján a világ szeme, pár hónap múlva újra próbálkozunk.
A Totalcar OT Expós megjelenése körüli gépezet beindulni látszik. Eddig csak tömtük-nyomtuk tele ötletekkel a tankot, terveztünk és újraterveztünk. A hét elején már azonban beröffent a gépezet és lassan, de biztosan megmozdult, kérlelhetetlenül lendült, nincs megállás.
A hét elején megvolt a szokásos helyszín-bejárás és a kötelező tájékoztató. Ezen megtudtuk az alapvető információkat és változásokat a tavalyi évhez képest. Kimértük a stand helyét és örömmel fogadtuk a tényt, hogy legalább annyi terünk van, mint tavaly.
Ez már csak azért is jó, mert idén mindössze 6-7 járművet ill. motort állítunk ki, így könnyebben körbejárhatóak és jobban hozzáférhetőek lesznek, bár kétségtelen, hogy akad legalább kettő, melyeket körbe kell majd kordonoznunk, értékük elég nagy és világviszonylatban is nagyon ritkák. Két típusról még nem tudunk biztosat, de reméljük, hogy a jövő hétre már lefixálhatjuk azokat is.
Készülnek a pólók, a bögrék (használhatóbb űrméretben, mint tavaly) egy rakat más apróság, az egységes arculat idén ütős lesz, a részletek kimunkálásába lassan belebetegszik az egész szerkesztőség, de adunk a részletekre, érdemes.
Megkaptuk a standbeosztást, régi-új szomszédaink ismét az osztrák Lotus-klubosok lesznek. Nem ment azonban minden ilyen flottul és gyorsan, lényegében az egész kedd délelőttünk ráment a tervezésre és egyeztetésre, hiszen partnerünk, a Carrera számára is biztosítanunk kell egy jó helyet, azt hiszem, nem fog csalódni senki, aki egy jót akar majd játszani a két profi pálya valamelyikén.
Andrással, a főszervezővel aztán részletesen megbeszéltük az április 14.-i körversenyt a Millenáris Velodromon, ahol természetesen ott leszünk Csikóssal és a videós arcokkal, korhű ruhában, ahogy illik. Mi már nagyjából tudjuk, milyen autók, motorok és legendás pilóták lesznek ott és akkor, azt hiszem, megéri kinézni, semmibe sem kerül majd.
A nyitva tartás a következőképpen alakul majd:
• április 15. péntek: 13:00 - 22:00
• április 16. szombat: 9:00 - 22:00
• április 17. vasárnap: 9:00 - 18:00
Belépők:
Elővételben: Gyermek 6 éves kor alatt: ingyenes
Gyermek 6-14 éves kor között diákigazolvány felmutatásával: 900 Ft
Teljes árú (14 éves kor felett): 2300 Ft
Helyszínen: Gyermek 6 éves kor alatt: ingyenes
Gyermek 6-14 éves kor között diákigazolvány felmutatásával: 1000 Ft
Teljes árú (14 éves kor felett): 2800 Ft
Többen is érdeklődtek, mi lesz a sorsa a tróger Daihatsu kistehernek, nos, örömmel közölhetem, hogy megkezdődött a helyrepofozása. Csikós a minap (miután Winklerrel betoltuk a parkolóban) lepöfögött vele Árpád sógorához, Gajdó Ferihez Verőcére. Feri jómunkásember, erdélyi srác, nem a szájával dolgozik. Most pár napig nála lesz, aztán meglátjuk, mire jutott vele. Hamarosan jelentkezünk.
Kicsit már kezd a fejem ketté állni mert a kiállítók rágerjedtek a Tuningshow-ra és aki teheti már küldi a decibeleket, úgy összevissza, ahogy szokták.De persze ez hozzátartozik, mint ahogy a cicis-görlicék is, van felhozatal, de talán még érdekesebb, hogy autókból is szépen állunk. A fejek úgy látják, meg én is azt hiszem, hogy több a kocsi idén, mint tavaly, lehet a céges kiállítók rovására. De feltételezem a cégesek többsége is magánautókat tol a placcra, kevesen építenek maguknak milliókért demót.
Most is keresem a rejtett értékeket, meg persze megcsodálom a csillivilli gúnyákat is, egy csomó olyan, amit magamtól nem mernék építeni. A már tegnap említett Tatra, az a fehér, az nagyon. Képen annyira nem mutat, de élőben igazi hercegcsótány. A hangja meg mint a Verdákban a Dokinak, kicsit rekedt, kicsit dübölős, betojás. Szóval odatették magukat a gyerekek.
Atom sok a külföldi wágen, amiben az a kifejezeten jó, hogy a megbámulásukhoz nem kell átkelni a határon, amiben nem is a határ a gond, hanem mondjuk az idő meg a nafta. Tegnap este ennek a német bevonulásnak örültem. Lelkesítő látvány volt, ahogy a vendég-germánok behúzták a vasaikat a pavilonba, diszkrét-egyértelmű kipufogózaj mellett, egy hirtelen jött spontán felvonulás. Hoztak tavalyit is persze, de idei újat is, meg átfaragottat. Példul a tavalyi Hello Bitchy Crysler 300C idén már Smurf Police jelmezben adagolja. Finom.
Meglepődtem, mert volt Hell sajtótájékoztató is, kicsi huncut-ajándékos-zsákot ugyan nem kaptam, mert kiállító vagyok amúgy, ha médiakiállító is, de mégis az. Sebaj, kiscsibék csinosak, lufim és matricám nekem is van, és még van két és fél nap. Csak bírja az agyam!
-Misi-
Módosítják a sztrádákon a díjfizetés rendszerét: jön a kilométerdíj, s előbb-utóbb megy a matrica. A most még képlékenynek tűnő nagy rendszerváltás 2013-ban indul, de tíz évig is eltarthat. A változások még jó ideig nem érintik az autósokat, motorosokat.
Vélemények az azonos című írásunkról.
Tartsanak velünk az egyik legextrémebb sportfajtába – az újautó-fenntartás izgalmas, bugyogó, zűrös poklába!
Kommentelje az azonos című írásunkat!
Az óravisszatekergetés lassan nemzeti sport. Hétvégi hírünk és az azt megelőző publikáció eléggé felkavarta az állóvizet, de valahol ez is volt a cél. Semmi nem véletlen, rajta vagyunk a témán, ahogy azt az ATV reggeli műsorában is láthatták. (A képre kattintva az ATV honlapjára jutnak, ahol megnézhető a videó.)
Bandi tegnap még kimondottan kis szívvel fogadta el a meghívást, de ma reggel mindannyian büszkék voltunk rá.
Szép az autó, jó az autó és szinte új. Mindössze annyi a baja, hogy az árából simán futotta volna S8-asra is. Saját néven.
Vélemények az azonos című írásunkról.
A GAZ-69 es annak ARO-s mutációja a világ egyik legszebb autója. Markáns forma, férfias arányok, dögös kontúr és kiváló terepképesség – talán nincs is olyan falu az egykori szovjetbarát országokban, ahol ne találkozhatnánk eggyel.
Futnak rendszámosak a forgalomban, lehetnek lassú járművek, és nem kevés, amelyiken semmiféle azonosító sincs: a tanyák és erdők közti terra incognitán nem nagyon firtatják az okmányokat. Láttam már sokféle átépítést, próbáltam gyárit, tapostam cseremotorosat, de ilyen vérfagyasztó mutánst még sosem láttam.
A keménytető az igazi terepjárókon luxus. A GAZ/ARO évekig jól szolgál gyári vászontetővel, de ha szétszakad, kellemetlenné válik az erdőjárás. Ezt az átalakított példányt Verőcén találtam, miközben babakocsival és kutyával lófráltam a faluban. Egy pillanatra még az eb is megtorpant, a meglepetéstől elfelejtett a kerék tövére csurrantani – a Golf teteje megdöbbentő látvány egy orosz terepesen. Naná, hogy a méretek nem passzoltak, de a flex, a hegesztő és a táblalemez használata csodákra teszi képessé a mesterembert.
Tudom, hogy ez a megoldás inkább rusnya, mint kreatív, de tíz perccel az apokalipszis előtt, a Mad Max-világ küszöbén nagyon is jól mutat a toldozott-foldozott autó. Vadászni, erdőt kerülni és szolgálni a hegyi embereket jó – az eleganciát hagyjuk meg a városi terepjárósoknak.
A Baleno költségszámításait hadd kezdjem a kedvenc kommentemmel, amit valami használtautós cikkemhez írt be valaki. Aszondja: azért jó a regadó, mert a használtautóknak van ára.
Hát van, csesszék meg! Nálunk minden használt kocsi annyival drágább bármely más országhoz képest, amennyi a regadója lenne. A másik alternatíva, hogy ugyanannyiba kerül, de ugyanannyival szarabb/visszatekertebb/satöbbi. Mindig elámulok, milyen csodálatos dolog a nyitott piac és az áruk szabad áramlása.
Volt idő, amikor élen jártunk a járműiparban, és ezzel nem az Ikarusra gondolok, bár az ugrik be mindenkinek elsőre. A Magomobilok, Fejes Endre-féle lemezmotoros kocsik, Csonka postakocsik, Pannóniák sem voltak okvetlenül a csúcson, itt másról van szó. Egy kivételes képességű katonai gépről. A tizennégy személy árkon-bokron át történő szállítására, kis löveg, tábori konyha vontatására tervezett, 6+2 kerekes, négykerékhajtású Rába Botondról. Európa legjobb csapatszállító teherautójának tartották a maga idejében.