Váltás világos nézetre
-
supreme
Dániel hozott nekünk egy 406-ost
-
-
explorer
Ezt nem taposta el a T-Rex
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
tc híradó
Traffipax-dublőrökkel erősít a rendőrség
-
v10
Dupla vagy semmi
-
tc hirado
Elhaló segélykiáltás a pénzhegyek alól
-
giulia
Dőljenek a sztereotípiák
-
hegesztőkocsi
Csináltam egy hegesztőkocsit
-
szívódízel
A beugró, vészhelyzetben
-
-
vesta
Fiatalt akart, de olcsón
-
erőmérő
Öreg oroszlán is nagyot harap!
-
-
-
-
-
-
-
-
műhelyprn
Hamisan dorombol a D-macska
Teljes cikk
Íme az első svéd prémium szedán
A Volvo elsősorban tartós, strapabíró, egyszerű, de mégis komfortos, és ami a legfontosabb: biztonságos autókkal szerzett nevet magának. Nem véletlen, hogy a gyári múzeumban sportkocsit keveset látni, családcentrikus modellt annál többet. A prémiummá válás útján azonban már az 1950-es évek elején el szerettek volna indulni, és végül 1968-ban piacra került a II. világháború utáni első olyan Volvo, mely kifejezetten a pénzesebb vásárlókat célozta: a háromliteres, soros hathengeres motorral szerelt, és sok krómmal díszített Volvo 164.
Ez a típus mára kissé feledésbe merült, nekem azonban évek óta vágyam közelebbről megismerni, mióta még 2015-ben egy budapesti utcán fényképezőgéppel vadászva ráakadtam egyre, és elmerültem elképesztő részleteiben. Most végre kipróbálhatom menetben is, ráadásul kiváló veteránautóhoz van szerencsénk: egy olyan úr hagyatékából származik, aki nem csak tulajdonos, de jó gazda is volt.
Úgyhogy nyissuk az elefántfül ablakot, tekerjük ki a tolótetőt és engedjük be a napfényt, mert ezt a szinte ismeretlen, mégis remek svéd prémium szedánt mindenkinek látnia kell!
