Totalcar Vakbarát Hírportál

    Mint öntsek a Polóba

    2015. szeptember 18., 13:37 Módosítva: 2015-09-25 10:44
    3

    Tisztelt Olajdoktor!

    Van egy 2010-es évjáratú 1.4-es 63 kw-os benzines Volkswagen Polo gépjárművem! (típusa 6 R ). Az lenne a kérdésem, hogy milyen olajat használhatok bele és milyen időközönként kell cserélnem? Az autó nem sokat megy, nem éri el évente a 10 000 km-t a futásteljesítménye.

    Segítségét előre is köszönöm!

    Kedves Levélíró!

    Egy VW 504.00/507 szabványnak megfelelő, 5W30-as olajat javaslok a motorba, mint amilyen például az Eneos Premium Ultra 5W30 vagy a Shell Helix Ultra Extra 5W30. Ha normál csereperiódussal cseréli, akkor 15000 km, de legfeljebb 12 hónap, ha a hosszút választja, akkor 30 ezer km, legfeljebb 12 hónap vagy a számítógép utasítása szerint.

    Üdv, Olajdoki

    Érdemes-e a gyári periódus előtt cserélni az olajat?

    2015. szeptember 14., 15:58 Módosítva: 2015-09-18 13:39
    2
    Tisztelt Olajdoki!

    Tavaly novemeber végén vásároltunk újonnan egy Skoda Octavia 2.0 Tdi-t.
    Az első olajcserére már 3500km-nél sor került. Most 23500km van az autóban.
    Érdemes-e a gyárilag előírt 30ezres olajcsere periódus előtt lecserélni az olajat?
    Ha igen hány kilométerenként javasolt az olajcsere?

    Tisztelettel: Bence
    Kedves Bence!

    A következő esetekben érdemes nem kivárni a 30 ezer kilométert:

    • Ha a hónapban megadott csereperiódust elérte
    • Ha a számítógép jelzi, hogy olajcserére van szükség
    • Ha az átlagosnál nagyobb igénybevétellel használja az autót (pl. utánfutó sűrű használata, magas fordulatszámú, verseny-stílusú vezetési mód, sok hegymenet, taxizás, azaz nagyon sok stop-and-go, stb.)
    • Ha az előző csere során betöltött olaj nem felel meg a VW 504.00/507.00 szabványnak

    Üdv,

    Olajdoki

    Milyen a gyári váltóolaj?

    2015. szeptember 10., 10:55 Módosítva: 2015-09-14 16:01
    1

    Kedves Olajdoki.

    98as audi A3 1.9tdi 110hp AHF motorkód O2J váltókód (kézi 5 seb.):

    Az esetek 90%-ában nem tökéletes a kapcsolás 3.fokozatba.Nem vészesen de nehezebben tudom betolni a kart az átlagosnál és néha még a fogak kapcsolódását is érzem.Szeretném lecserélni az olajat a váltóban ettől remélve a javulást illetve hogy megszünik a hiba de nem tudom pontosan milyen olajat tegyek bele. Rengeteget keresgéltem a gyári olaj után nyomozva mivel csak ilyet lennék hajlandó beletenni. A pontos meghatározást nem találtam az autómhoz mi lehet a cikkszáma a belevaló vw audi olajnak.

    Kedves Levélíró!
     

    Ha a váltóolaj volna a hiba oka, akkor nem csak egy sebességfokozatban tapasztalná ezt a jelenséget. Amúgy a váltóba VW G 50-nek megfelelő olaj való, mint például a Castrol Syntrans Transaxle 75W90 vagy a Shell Spirax S4 G 75W90.

    Üdv,

    Olajdoki

    Benzinszagú az olaj

    2015. szeptember 7., 15:19 Módosítva: 2015-09-10 10:57
    1

    Kedves Olajdoki!

    Fiat Punto 1.2 8V 2001. Teljes motorfelújításon( gyűrűzés+ hengerfej felújítás) esett át, mert 250km-en 8 dl olajat fogyasztott. Azóta kb. 2000 km- t mentem vele, városban és országúton vegyesen. Az olajszintet minden nap ellenőrzöm, nagyon minimális az olajfogyasztás, azonban a napokban azt vettem észre, hogy benzin szaga van az olajnak, viszont a szint nem növekedett.

    Lehetséges, hogy természetes ez az olajszag, és csak én gondolom, hogy benzin szagú?Még egy említésre méltó dolog: a check engine lámpa párszor ki szokott gyulladni, de csak nagyon ritkán, autópályán kb 120 as tempónál (mindenféle tünet nélkül) , ezután ha a következő lehetőségnél megállok, járatom 5 másodpercig alapjáraton, akkor el is alszik a check engine lámpa. A hibakód alapján 2. Henger gyújtáskimaradás.

    Lehetséges, hogy akkor kerül az el nem égetett benzin az olajba? Válaszod előre is köszönöm!!

    Kedves Érdeklődő!

    Benzin szokott kerülni az olajba - ahogy olaj is az üzemanyagba -, mert az üzemanyagrendszer és a kenési rendszer között nincs hermetikusan lezárt választóvonal. Akkor van baj, ha túl sok üzemanyag kerül az olajba, mert az üzemanyag nem rendelkezik megfelelő kenőképességgel, így az üzemanyag-olaj keverék nem tudja megfelelően védeni a motort.

    A nyilvánvaló esetekben az olaj viszkozitása látványosan csökken, de ha ez nem következik be, akkor egy olajvizsgálat tudná kimutatni, hogy erről van-e szó. A hibakód szerintem nincs ezzel összefüggésben, de mindenképp javaslom egy szerelő bevonását a dologba.

    Üdv, Olajdoki

    Azonos márkájú olajat kell használni utántöltéshez?

    2015. szeptember 3., 17:48 Módosítva: 2015-09-07 16:19
    1

    Üdvözlöm.

    2001 Fiat Puntom van, 1.2 16v 80LE. Kérdésem a következő. Ha hengerfejezve volt az autó, hány kilométernél szükséges az olajcsere? 1500 km-t ment már. Selénia olajat használtam eddig, a szerelő meg beletett valami Bárdi 10w40-es olajat. Nem fog károsodni ettől a motor? Ha után kell tölteni, szükséges ugyanazt beletenni vagy lehet más márkájú, pl Q8 10W40-est. Nem lesz probléma a keveredés?

    Köszönettel: Tibor

    Kedves Tibor!

    15 000 km vagy 1 év csereperiódussal javaslom cserélni az olajat. 10W40-es, félszintetikus olaj jó bele, akár az említett Q8 is. Nem szükséges, hogy ugyanaz az olaj kerüljön bele. A Bárdi olaját nem ismerem közelről, de kicsi az esélye, hogy egy akár rosszabb minőségű olaj is egy csereperiódus alatt kárt okozzon a motorban.

    Üdv, Olajdoki

    Hajtómű olaj a Priusba

    2015. augusztus 31., 17:21 Módosítva: 2015-09-03 17:52
    1

    Hello!

    Tanácsot szeretnék kérni hogy a 2001-es gyártmányú Prius (NHW11) hajtóművében kell-e olajat cserélni, ha igen akkor a gyári (nem túl olcsó) olajon kívűl jó-e más, pl a XADO.

    Köszönöm a segítséget, Üdv, Tóth Attila

    Kedves Attila!

    Igen, a Xado hivatkozott olaja is jó, az Eneos Eco ATF is jó és a Valvoline Maxlife ATF is jó bele. Mindegyik teljesíti az ide vonatkozó Toyota Type T-IV szabvány előírásait.

    Üdv, Olajdoki

    Ki akarom váltani a gyári olajat

    2015. augusztus 21., 11:36 Módosítva: 2015-08-28 11:57
    70

    Tisztelt Olajdoki!

    Az lenne a kérdésem, hogy Opel Astra 2003 évjarat Z17DTL a motorkódja ês 270 000 km van benne. Most vettem, és nem tudom milyen olaj való bele, mert olaj keresők hoznak hozzá 0w-30, 5w-30, 5w-40-es olajokat is. Milyet tegyek bele, ami teljesíti a gyártói előírásokat?

    Az Opel olajon kívül, mert azt nem tenném bele. Előre is köszönöm a válaszát!

    Üdv

    Kedves Levélíró!

    A legtöbb motorhoz több különböző viszkozitási osztályú motorolaj is használható, és az olaj keresők is azért hoznak hozzá ennyi különféle viszkozitású olajat, mert ezek mind  megfelelőek. Persze nem minden 0W30-as, 5W30-as és 5W40-es olaj felel meg, csak azok, amelyek teljesítik a GM-LL-B-025 vagy a GM Dexos 2 szabványok követelményeit. Javaslataim pl.: Eneos Premium Hyper 5W40 vagy Motul SPECIFIC DEXOS 2 5W30.

    Üdv, Olajdoki

    Távolról sincs vége, olvasson még

    Modernebb olajat használnék

    2015. augusztus 18., 14:47 Módosítva: 2015-08-22 07:23
    41

    T. Olajdoki!

    Az autóhoz javasolt 80W váltóolaj helyett használható-e a valószínűleg modernebb 80W-90-es olaj? Van lényegi különbség? Válaszát előre is köszönöm!

    Üdv: Laci

    Kedves Laci!

    Nem valószínű, hogy a 80W90-es modernebb olaj. Egy 80W90-es olajban több viszkozitás módosító van, mint egy 80W-s egyfokozatúban. Ezek a hosszú láncú szénhidrogén molekulák hajlamosak a váltó fogaskerekei között elnyíródni, és az olaj viszkozitását veszti. Így az olaj sokkal kevesebb ideig képes megfelelően teljesíteni, mint amennyit a csereperiódus alapján bírnia kellene.

    Továbbá azt sem szabad elfelejteni, hogy két különböző viszkozitású olaj között NEM CSAK a viszkozitás szokott lenni a különbség. Sokszor a két olaj teljesítményszintje is eltérő, így - ha van valami gyári előírás - annak a teljesítését is ellenőrizni kell.

    Üdv,  Olajdoki

    Távolról sincs vége, olvasson még

    Mennyi olajat fogyaszthat a Corolla?

    2015. augusztus 16., 13:21 Módosítva: 2015-08-22 07:23
    5

    Tisztelt Olajdoki!

    Toyota Corolla autóm 1980 évjáratú, 4K motorral szerelt. Ezer kilométerenként 1 liter a motor olajfogyasztása. Kérdezném, ilyen mértékű olajfogyasztás mellett szükséges-e cserélni a motorolajat, vagy elegendő 5 vagy 10 ezer kilométerenkénti olajszűrő csere?

    Üdv, B.

    Kedves Levélíró!

    Szükséges cserélni az olajat, mert a benne maradt olaj gyorsan elszennyezi az újonnan hozzáadott olajat. Ahhoz, hogy az olajban felgyűlt szennyeződésektől megszabaduljon, fontos a teljes olaj- és szűrőcsere.

    Üdv, Olajdoki

    Távolról sincs vége, olvasson még

    Mit töltsek az Alfába?

    2015. augusztus 13., 18:02 Módosítva: 2015-08-15 08:42
    1

    Tisztelt Olajdoki!

    Vásároltam egy Alfa 146 1.9jtd-t 400000 km-el kéne olajat cserélni de nem tudom mit is tegyek bele.5w40-et vagy 10w40-et én az utóbbira gondoltam. Castrol márkáról.esetleg ön mit tanácsol? Cserétől cseréig kb fél litert eszik a  10w40-böl a tulajdonos elmondása szerint.

    Köszönöm,

    Egy Olvasó

    Kedves Levélíró!

    A 10W40-es olajat én is jó választásnak tartom. Castrol olajok közül például a Magnatec 10W40 megfelelő.

    Üdv, Olajdoki

    Távolról sincs vége, olvasson még

    Lehet szivattyúzni leeresztés helyett?

    2015. augusztus 12., 10:54 Módosítva: 2015-08-13 18:07
    80

    Kedves Olajdoktor!

    Szeretném a véleményét kérni, hogy az ilyen eszközökkel kiváltható-e az olajcserekor a leeresztés művelete?

    Érzésem szerint az olajteknő alján összegyűlnek olyan levált részecskék is, amik a leeresztéssel eltávoznak, míg a szivattyú ezt nem vagy csak részben tudja eltávolítani. Ugyanakkor csábító, hogy házilag egész tisztán megoldható lenne a dolog.

    Köszönettel

    Kiss Szilárd

    Kedves Szilárd!

    Jól összefoglalta a fő előnyét és hátrányát ennek a megoldásnak. Lehet használni, sokan használják is, de valóban előfordulhat, hogy nem sikerül eltávolítani ezzel a módszerrel az összes olajat / szennyeződést. Szóval nem olyan tökéletes megoldás, mint a leeresztés, de megvannak az előnyei is.

    Üdv, Olajdoki

    Távolról sincs vége, olvasson még

    Kell olajat cserélni az automata váltóban?

    2015. augusztus 7., 12:53 Módosítva: 2015-08-13 11:13
    3

    Tisztelet Olajdoki!

    Kell olajat cserélni az automata váltóban? Szinte minden fórum/blog/szerviz mást ír, gyártók szerint nem kell mivel "élettartamra" szóló olajjal van feltöltve. Kérdés, hogy mit jelent az élettartam. Váltó szervizek szerint viszont időszakonként ugyanúgy szükséges a cseréje mint a motor olajé. Egyébként egy 2008-as évjáratú Mazda 6 automata váltós autó kapcsán érdeklődöm.

    Üdvözlettel: Tóth István

    Kedves István!

    Sokan elvi okokból nem tudják elfogadni az élettartamkenést, mint koncepciót a közlekedési olajok kapcsán. Azzal érvelnek, hogy nincs örök életű olaj. Ez igaz is, de az autó egyik alkatrésze sem örök életű, mégsincs minden egyes alkatrésznek előírva a rendszeres cseréje.

    A modern hajtóműolajok már elég hosszú életűek ahhoz, hogy ne kelljen automatikusan, bizonyos kilométer megtétele után feltétlenül cserélni őket. Ha nem ért egyet ezzel az érveléssel, senki nem tiltja meg, hogy cserélje, de csak a gyárilag előírt minőségű olajat használja, különben több kárt okoz, mint amennyi hasznot.

    Üdv, Olajdoki

    Mint öntsek a Corollába?

    2015. augusztus 3., 16:49 Módosítva: 2015-08-09 09:59
    5

    Üdv Olajdoki,

    Kérdésem a következő lenne: 2003-as 4ZZ-s 1.4 motorral szerelt Corollámba az ENEOS PREMIUM HYPER MULTI A5/B5 motorolaj megfelelő-e? Ha nem, várom építő javaslatát,

    Tisztelettel, Corollás Zsolt

    Kedves Zsolt!

    Ez az olaj nincs besorolva az API szabványok szerint, a gyártó viszont API SJ, SL vagy annál jobb minőségű olajat ír elő. Ezek az API szabványok egyébként nem követelnek sokat, ez az olaj valószínűleg túlteljesíti őket, annak ellenére, hogy nincs besorolva. De ha még nem vette meg, akkor inkább javaslok egy olyan olajat, ami be van sorolva: például az Eneos Premium Hyper 5W30 (Multi nélkül) vagy az Eneos Sustina 5W30 vagy 5W40.

    Üdv, Olajdoki

    Olajba öntöttem a szeleptisztítót, járhatok vele?

    2015. július 29., 16:27 Módosítva: 2015-08-03 10:41
    3

    Üdvözlöm!

    Kérdésem a következő:

    Figyelmetlenségem miatt, a motorolajba öntöttem a benzin adalékot. Név szerint a szelep tisztító adalékot. Járathatom vele az autót(közlekedhetem így), vagy azonnal cseréljem le az olajat?

    Válaszát köszönve: N J

    Kedves NJ!

    Ne közlekedjen így az autóval, cserélje le az olajat minél hamarabb. Kárt okoz a motorban, ha így jár vele.

    Üdv, Olajdoki

    Olajcsere az E90-be

    2015. július 27., 13:19 Módosítva: 2015-07-27 13:19
    1

    Kedves Olajdoktor!

    2006-os BMW 320d E90-es autóm van! Szerencsére hibátlanul üzemel! Olajcsere előtt állok! Az autómban 245 ezer km van! Milyen olajat ajánl bele? 90%-ban autópályán megyek vele!

    Köszönöm válaszát

    Kedves Levélíró!

    Egy BMW LL-04 szabványnak megfelelő olajat javaslok, mint például az Eneos Premium Hyper 5W30 vagy a Repsol Elite Evolution 5W40.

    Üdv, Olajdoki

    Milyen teljesítményszintű olajat öntsek a motorba?

    2015. július 22., 13:28 Módosítva: 2015-07-22 13:28
    2

    Tisztelt Olajdoki!

    Opel Meriva, Z14XEP, 2006, mechanikus sebváltó. Milyen teljesítményszintű olajat öntsek a motorba? A váltóban állítólag élettartam feltöltésű olaj van. Ennek ellenére szeretném lecserélni.  Milyen speciális olaj kell bele, és hol tudom leengedni ill. feltölteni? Válaszát köszönöm!

    Tisztelettel:Imre

    Kedves Imre!

    A motorba az Eneos Premium Hyper 5W40-et javaslom. A váltóba megfelel például a Fuchs Titan Sintofluid 75W80 (teljesíti a GM 1940768 követelményeit). A leengedés / feltöltés helyével kapcsolatban sajnos nem tudok segíteni.

    Üdv, Olajdoki

    B1 vagy B3 olajat válasszak?

    2015. július 19., 09:55 Módosítva: 2015-07-19 09:55
    2

    Tisztelt Doktor!

    Motorolajat szeretnék választani a nemrég vásárolt autómhoz. A fő problémám, hogy az autóm, (2007-es Honda Accord 2.2 i-ctdi) szervízkönyve a 0w-30 B1-et preferálja, de megengedi pl. az 5w-40 B3-at is. Én azt gondolnám, a preferált a jobb a kocsinak is, csak kicsit drágább, ha tehetem, ezt válasszam.

    Viszont az ACEA szerint egyértelműen a B1/B5 energiatakarékos, alacsony HTHS indexű, de bizonyos típusokhoz nem megengedett, a B3 viszont jobban védi a motor élettartamát, igaz, kicsit többet fogyaszt az autó.

    Ezek szerint én azt gondolnám, hogy bár a Honda a B1-et ajánlja, az autónak a B3 mégis jobb. A C-s olajokkal ugyan ez a fenntartásom, bár nagyobb motortisztaságot ígér az alacsony szulfáthamu tartalom miatt, ami főleg a részecskeszűrők élettartamának növelése miatt fontos, (szerencsére az én autómban még ilyen nincs), DE az ACEA szerint ez sem minden motortípushoz megengedett!

    Emiatt, bár tisztábban tartaná a motort, még sem merném betölteni, lehet hogy a szulfáthamú valami plusz hatást/kenést biztosít, amit a régebbi motorok igényelnek, hasonlóan, mint az ólommentes benzint sem tolerálta némelyik régi autó, míg a mások igen? Tehát a kérdésem az lenne, hogy B1/B5, B3B/4, vagy esetleg C lenne e az autó élettartama szempontjából a legoptimálisabb választás.

    A válaszát előre is köszönöm, Maurer Zoltán

    Kedves Zoltán!

    Egy A5/B5-ös olaj lenne a legjobb választás ehhez az autóhoz. Az alacsony HTHS index csak azoknál a motoroknál jelentene problémát, amelyet nem ilyen olajjal való üzemelésre terveztek. De itt pont ez az ajánlott olaj, tehát ez a probléma nem merül fel. Az ACEA C minőségű olajokat csak ott érdemes használni, ahol az az előírás.

    Ezek az olajok annak árán tudnak alacsony hamutartalmúak lenni, hogy bizonyos kopásgátló adalékokat más adalékokkal helyettesítenek, amelyeket bizonyos motorok nem tudnak nélkülözni. Tehát ott, ahol nem előírás, nem jelent előnyt a használatuk.

    Üdv, Olajdoki

    Hogyan használjam a motormosót

    2015. július 17., 16:23 Módosítva: 2015-07-17 16:23
    2

    Kedves Olajdoktor!

    Több mint 20 000 km óta nem volt olajcsere 1.3-as 1993-as évjáratú Swiftemben. Mivel ez minimum duplája az ajánlott periódusnak, szeretném kitisztitani kicsit a csere előtt. Megvettem egy korábbi válaszában ajánlott Valvoline Engine Flusht, de nincs rajta, hogyan használjam.

    A régi vagy az új olajba töltsem? Mennyit kell vele mennem mielőtt leengedem, stb..?

    Köszönöm szépen a választ!

    Üdv: Attila

    Kedves Attila!

    Közvetlenül olajcsere előtt töltse a flakon tartalmát az olajhoz, és járassa a motort 5 percen keresztül alapjáraton. 5 perc után állítsa le a motort és eressze le az olajat. Ne közlekedjen az autóval úgy, hogy már benne van az adalék az olajban.

    Üdv, Olajdoki

    Mit öntsek a Premacyba?

    2015. július 16., 11:52 Módosítva: 2015-07-16 11:52
    2

    Érdeklődni szeretnék hogy milyen olajat érdemes használni, egy ilyen tipusnál (Mazda Premacy, 2002, 2.0 ditd). Köszönöm.

    Üdv Gergő

    Kedves Gergő!

    5W30-as vagy 10W30-as dízel olaj való bele, mint például az Eneos Premium Plus 10W30 vagy a Fuchs Titan Supersyn 5W30.

    Üdv, Olajdoki

    Olajcsere a Civicbe

    2015. július 14., 09:02 Módosítva: 2015-07-28 11:45
    2

    Kedves Olajdoktor!

    Az lenne a kérdésem, hogy 07-es Honda Civicemben szeretnék olajat cserélni. A motor pontos típusa 1800cm3 140Le, R18A kódjelű motor. A szakszarvízben ajánlják a gyári specifikációs Castrol olajat 5000 Ft/l-ért. Érdemes ezt beletöltetni, vagy jó hasonló Castrol nem specifikációs olaj is, ami jóval olcsóbb. Ők ezt is beletöltik, csak garanciát nem válalnak rá.

    Köszi. Üdv Péter

    Kedves Péter!

    Nincsenek különleges gyári előírások ehhez a típushoz. Egy A1/B1, A3/B3 vagy A5/B5 minőségű olaj egyaránt megfelelő hozzá. Javaslom például az Eneos Sustina 5W40-et vagy a Mobil Super 3000 X1 5W40-et.

    Üdv, Olajdoki

    Mit öntsek a Polóba?

    2015. július 11., 10:48 Módosítva: 2015-07-11 10:48
    1

    Tisztelt Olajdoktor!

    Szeretnék tanácsot kérni, 1990-es VW Polo 1.1 benzines motorba milyen olajat ajánlana? Sajnos nem tudom,  hogy a 10w-40 olajnál a szintetikus vagy félszintetikus olaj a jó? A hidrotőke is zajos.

    Köszönöm a válaszát!

    Kedves Érdeklődő!

    Ehhez a motorhoz jó ár/érték arányú választás egy 10W40-es félszintetikus olaj. Például az Eneos Premium 10W40 vagy a Repsol Elite Multiválvulas 10W40. A hirdotőkéhez érdemes megpróbálni egy hidrotőke tisztító adalékot.

    Üdv, Olajdoki

    A C2 minősítés nem okozhat gondot az Avensisben?

    2015. július 9., 13:24 Módosítva: 2015-07-30 15:37
    1

    Tisztelt Olajdoki!

    Olajcsere következik. Az Eneos Premium Hyper S 5w30 termékre esett a választás, az API-CF miatt. Utólag látom, hogy az Eneos oldalán teljesen más az ajánlat a típushoz. C2 minősítés nem okozhat gondot?

    Toyota Avensis (T25_), 2.2 D-4D 2AD-FTV 110kw 2005/125e km

    Válaszát előre is köszönöm!

    Kedves Levélíró!

    Nem okoz gondot, hiszen az olaj valóban teljesíti az ide előírt API CF-4-et is.

    Üdv, Olajdoki

    Olaj a javított váltóba

    2015. július 7., 16:36 Módosítva: 2015-07-30 18:29
    1

    Tisztelt Olajdoktor!

    W168 A190 MB kocsim manuális váltója csapágyas lett. Találtam hozzá bontott váltót, amit gyári váltóolajjal töltöttünk fel, mégis 20e km után ez is megadta magát. Most a régi váltómat felújítottam itthon. Aki rakott már össze legó kamiont, annak szerencsére nem nagy feladat szerelni ezt a váltót. A váltóban ami csapágy rossz, vagy kicsit is gyanús volt azt kicseréltem, a szétszedett váltó minden alkatrészét alaposan eltakarítottam a nem kevés apró fémforgácstól.

    Napokon belül menne fel a kocsi alá a váltó, de elbizonytalanodtam az egyébként nagyon drága gyári olajjal kapcsolatban. Ráadásul a szerelés közben tapasztaltam, hogy a fogaskerekeken látszanak a kilométerek, na nem vészes, de látszik. Ön milyen olajat javasol a váltójába? Maradjak a gyári olajnál?

    Kedves Levélíró!

    Sajnos ehhez a váltóhoz mindenképp MB 235.10 szabványnak megfelelő olajat kell használni, így nem sok mozgástere van. A gyári olajon kívül az Exxon Mobil Gear Oil MB 317 felel még meg ennek a szabványnak.

    De valószínűleg ez ugyanaz az olaj, csak az Exxon Mobil lehet a gyári beszállító, és ha már ő gyártja a gyári olajat, akkor ad el belőle a saját neve alatt is. Nem hiszem egyébként, hogy az olaj gyenge védelmet nyújtott volna, inkább azt gondolom, hogy a bontott sem volt jó állapotban.

    Üdv, Olajdoki

    Szembe menni a szerelővel

    2015. július 2., 09:25 Módosítva: 2015-07-02 09:25
    1

    Tisztelt Olajdoktor!

    Van egy 2004 Mitshubishi Space Star-om, aminek meleg motor esetén kigyullad az olajnyomás visszajelző lámpája és lecsökken a forulatszáma. Az autó 275 000 km-t futott. Két szerelő is megmérte az olajnyomást és a fordulatszámot és alsó határértéket mondtak, valamint, hogy használjak másfajta olajat.

    Jelenleg 5w40 használok ők 10w40 ajánlottak. A kérdésem az hogy hihetek nekik vagy menjek a magam feje és az internet után és cseréljem le 5w50-re esetleg 0w50re? Válaszát előre is köszönöm.

    Köszönöm Tibi

    Kedves Tibi!

    Ha benzinmotoros autóról van szó, használhat 5W50-es olajat, az 1.9 dízel változathoz 40-esnél vastagabb nem használható. De egy 5W40-es olajnál nem lenne szabad ilyen probléma legyen, biztos van valami egyéb probléma a háttérben, amit egy vastagabb olajjal lehet, hogy el tud rejteni, de nem fog megoldani. Az okok között lehet nem megfelelő olajszűrő vagy hibás olajszivattyú is.

    Üdv, Olajdoki

    Ha gázüzemben használom, ki lehet-e tolni a csereperiódust?

    2015. június 30., 15:44 Módosítva: 2015-06-30 15:44
    1

    Tisztelt Olajdoktor!

    1999-es 1,5-ös Daewoo Lanosomat februárban gázosíttattam el. A kérdésem az, hogy ha gázüzemben használom ki lehet-e tolni a csereperiódust, vagy 10 000 kilométerenként le kell cserélni? A könyve 10 000 km-t vagy félévet javasol.

    Válaszod előre is köszönöm! Laci

    Kedves Laci!

    Sajnos nem lehet kitolni. Ugyanolyan periódussal kell cserélni, mint az gyárilag elő van írva.

    Üdv, Olajdoki

Rovatok