Az autót 50-50 arányban használom Budapesten és országúton, a budapesti utak állapotát gondolom nem kell ecsetelnem.
Olvastam egy angol oldalon, hogy ha nem működik a km óra üssünk egy nagyot a műszerfalra és az beválik. Hát itt nem jött be.
A szerelő váltig állítja, hogy a gyújtáson nincs mit állítani, hiszen azon minden elektronikus.
Renault Thalia 10 hónapos autómat szeretném gázüzeműre állítani. Ajánlott-e, illetve mennyibe kerülne?
Kuplungoláskor (indulás, váltás) egy csattanás hallatszik, furcsamód a váltókar alól, ahol ugye nincs semmi, ami csattanhatna.
Kb. 120-130 fokos lett a hűtőfolyadék, a hőmérséklet visszajelző szerint. Kérdésem, mennyire károsítja ez a motort?
Már volt baj a benzinszivattyúval (csere!) meg a generátornak volt csapágyproblémája.
5 perc autózás után, ahogy bemelegszik a hiba teljesen megszűnik, könnyedén jár a váltó.
Akkucsere után a külső és a belső hőfokot nem Celsiusban hanem Fahreinheitben mutatja.
Amit te fehér füstnek nézel, nem inkább szürkéskék? Ugyanis a fehér arra utal, hogy víz kerül az égéstérbe.
Már túl vagyok egy komplett szétszedésen és tisztításon. Az tanácsolták vegyek bontott karburátort.
Az ára gyanúsan olcsó, ezért jó tanácsokat kérnék, hogy vásárláskor mire figyeljek oda!
Mindenképp dieselt szeretnék. Miért nem gyakori nálunk a 2.5 TDI? Gondolom bazi drága volt újonnan.
Mivel sokat utazom, néha megállok pihenőt tartani, és akkor bizony leállítom a motort. Nem kellene? Hagynom kellene meg járni egy kicsit, mielőtt leállítom?
Hello doki!
Lenne egy 1.6-os 75 LE Octavia 1998-ból, 60 ezer km-el. Azt figyeltem meg, hogy ugyanolyan hajtás mellett egy-egy balatoni út során 1-2 literrel megemelkedik a fedélzeti műszer szerint az átlagfogyasztása. A tankolások is visszaigazolják ezt valamennyire, de ott nehezebb a különbséget észrevenni.
A lambda szonda vagy a komputer számára hőmérsékletet jelző gomba hibájára, esetleg ebben az irányban érintkezési hibára gyanakodtam.
Szervizben lekérdeztettem, korábbi lambda szonda hibát jelzett, de a
vizsgálat idején azt is rendben találta.
Kérdésem: lehet-e időszakosan is rossz a lambda szonda, vagy csak attól teljesen független, érintkezési hiba okozhatja a bajt. Tehát azzal kell-e kezdeni, hogy cserélem a szondát?
Üdv István
(2002. 02. 14.)
Sajnos lehetséges, hogy az a sokat szidott szonda tényleg időszakosan nem szabályoz megfelelően. Az érintkezési hiba szinte kizárt, inkább a szondából kijövő vezeték, (vagy vezetékek) szakadhatnak ki a szonda testből a komoly hő miatt. A hőmérséklet szenzor is okozhatja a hibát. Ez egy négy kivezetéses szenzor, ami a hőmérőt is vezérli. Sajnos a tapasztalataim szerint általában 50-80 ezer km után cserére szorul, mert nem megfelelő jelet ad és emiatt túlfogyasztás keletkezhet. Én ez utóbbi cseréjével kezdeném, ha a lambda szonda kiállja a vezeték ellenőrzési tesztet, és újabb kb. 1000 km után sem hagy hiba jelet a computer memo-jában.
Az ára 6500 és 9500 Ft közt van, attól függ, hol is veszed.
Írja meg egy emailben, milyen autója van (márka, típus, évjárat, és ha olyan a hiba akkor motor- és alvázszám), és mik a tünetek. A kérdést továbbítjuk szakértőnknek. Ha lehet, használjon ékezeteket, és ne küldje el többször a levelet! Az egy típushoz kötődő korábbi kérdéseket, illetve a Doki válaszait a katalógusban könnyen megtalálja. Korábbi esetre visszautalva kérjük írja meg, melyik válaszban volt róla szó.
A választ postafordultával AUTÓDOKTOR rovatunkban olvashatják. Természetesen csak a problémák egy része orvosolható távgyógyításos módszerrel, mindenkimaga döntse el, milyen mélységig mer bemászni a motorházba.
Bizonyos esetekben nem ajánlatos házilag bogarászni, ilyenkor természetesen telefondoktorunk is azt javasolja majd: forduljon szakszervizhez.
A totalcar telefondoktora:
Dergez Attila autószerelő, általános orvos. Javít Trabanttól japán autóktól600-as Mercedes-ig gyakorlatilag mindent. Szíve csücske a német autók, de jöhet angol, francia, olasz, orosz, vagy akár SAAB.
A mai napon először felgyulladt a motorvezérlés visszajelzője, majd újraindítás után is egymás után többször leállt az autó.
Ha véletlenül nem sikerül elsőre beindítani az autót, és újra elfordítom a kulcsot, akkor is elkezd riasztani.
A szélső sor második Led-je amely mellett egy injekciós tű szerű piktogramm van, (injektor hibajelző?) indítás után égve marad.
Az M0-son jöttem vele haza munkából, minden előjel nélkül erőtlenné vált a motor, ráléptem a kuplungra, és már állt is le minden.
Azt szeretném kérdezni, hogy mit lehetne csinálni vele, már feladtam hirdetést, voltam bontókban, és semmi eredménye.
A kartergáz csövön keresztül telenyomta a porlasztót olajjal, és az olajmérő pálcánál is jön az olaj.
A "riasztótól kattog az önindító" problémával már két autón is találkoztam.
Ha ez a műszer nem ír ki hibát, akkor mechanikus probléma okozza, de az első lépcsőben ezzel lehet komolyat lépni az ügyben.
Nem tudom rendesen beszabályozni a karburátort, a gyújtást és a vezérlést sem, gyári adatok hiányában.
Érdemes 16 szelepeset venni? Mindenkitől azt hallottam, hogy nem szabad autót 8 szelepes motorral venni, mert az elavult.