Totalcar Vakbarát Hírportál

Merül az aksi a Mondeoban

2014.11.02. 19:49

Ford Mondeo Ghia 1.8 SCi (2004) akkuja 8-10 óra alatt annyira lemerül, hogy indításkor már csak kattogni tud. A márkaszerviz gondolkodás nélkül cserélte az akkut és a generátort, fölöslegesen. Ha több órás parkolás előtt lekötöm az akkumulátort, soha nincs gond. A merülés leállítás után kezdődik, valamennyire meleg motornál - pár perces út után nem jellemző. Az autó semmilyen hibát nem produkál a merülésen kívül. Hibakód, hibalámpa nincs. Több autószerelőnél volt, egyikük mért már a normális terhelés 10x-esének megfelelő értéket leállítás után, de nem volt megfelelő dokumentációja, teljesen tanácstalan. Talált egy biztosítékot, amely eltávolításával megszűnik a parazita fogyasztás, de ez nem szűkítette le eléggé a hibát. A hiba pár hónapja áll fenn, azóta minden éjszakára akku lekötés kötelező. Tud ajánlani olyan szervizt, amely képes a problémát megkeresni és megoldani? Szeretném elkerülni, hogy még pár hibátlan alkatrészt kicseréljenek az én költségemen.

Köszönettel, Udvarhelyi Bálint

Kedves Bálint!

Nem szeretném elkeseríteni, de sajnos villanyász bogarászás nélkül nem nagyon lesz meg a hiba. Ha a mérhető áramfelvétel valóban annyira magas, akkor nem csoda ha szegény akkumulátor hamar elfárad. Az ön Mondeojának töltőrendszere már az intelligens fajtából való, a vezérlőegység folytonos felügyelet alatt tartja a generátor munkáját. Van egy biztosíték a motortéri dobozban, melynek eltávolításával a töltéslámpa felkapcsol a műszerfalon, és a generátor vészüzemben kezd dolgozni, ilyenkor csak a belső feszültségszabályozóra támaszkodik, a vezérlőegységet megfosztottuk a beleszólás lehetőségétől. Persze az nem jó úgy, de a kocsi üzemképes marad. Ezeken a Mondeókon általában jó állapotban is alacsonyabb töltőfeszültséget mérhetünk, mint azt például a régebbi Ford Focusokon megszokhattuk, ott volt, hogy bele-belekóstoltunk a 15 Voltba is.

Ha a masszív áramfelvétel egy biztosíték kihúzásával normálisra csökken, akkor azt az áramkört kell nagyon intenzív vizsgálat alá vonni fogyasztók, kontakthibák, korrodált kábelszakaszok, utólagos ketyerék szempontjából. Általában a gyári dolgok ritkán hibásodnak meg, ha van az autóban bármilyen nem gyárilag beépített egység, az legyen először gyanús. Sajnos az is előfordulhat, hogy egy eloxidált kábel / csatlakozás miatt nem megfelelő a töltés néha, ezt megspékelve egy-két titkos fogyasztóval már kész is a reggeli szitkozódós sikertelen indítás - állítólag a német szavakat jobban érti a kocsi.

Kapcsolási rajz megléte nélkül a "tű a szénakazalban" effektust próbálhatja ki a javítást végző kolléga, feltétlenül rendelkezésre kell álljon a pontos séma a hibakereséshez. Úgy emlékszem a néhány éve megújult törvényi szabályozás alapján a Fordtól is megvásárolható a szükséges gyári információ némi készpénzért cserébe. De inkább legyen kisebb célirányos költség az elején, mint egy kazal feleslegesen kicserélt alkatrész a végén. Remélem segíthettem!

Gulyás Márk - www.deltamark.hu



Rovatok