Totalcar Vakbarát Hírportál

2014.10.10. 10:20

Nemrég vásároltam Mercedesz C180 T típusú 2008-as kiadású személyautómat.

Problémám a következő:

Kb. 50 km-es út megtétele után észrevettem, hogy mind a 4 féktárcsa forró. Elszíneződve nincsen, csak a kezemet nem szívesen hagynám rajta. Az eset után már jobban figyeltem és észrevettem, mintha fogna a fék. Mentem vele 10-12 km-es szakaszt és ugyanolyan forrók voltak a féktárcsák. Jobban megszemlélve őket úgy láttam, hogy a fékbetétek szinte újak, viszont a féktárcsák régiek.

Vihetem szervizbe az autót?

Választ előre is köszönöm

Kedves Mercedes Tulajdonos!

A féktárcsák melegedése természetes velejárója a használatnak, a kézrátételes hőmérés alapján nem egyértelműsíthető a hiba jelenléte. Feltétlenül javasolok egy fékpadi mérést meleg üzemállapotban. A fék túlterheltségének, szorulásának több oka is lehet normál, civil használati mód mellett. A szorulás megléte az autó menetteljesítményén nem mindig észrevehető, főleg erősebb motor esetén.

A kismértékben szoruló fék legjobban dugóban való araszolás közben észlelhető, mert az autó megállás után nem gurul vissza, hanem stabilan áll a helyén. A régi féktárcsák nem feltétlenül jelentenek bajt, hacsak nem rozsdásak, vagy a fényes, csillogó ezüsttől eltérő egyéb színűek.

Ha azonban a féknyeregben szorulnak a betétek, vagy a féknyereg maga szorul/nehezen jár, esetleg a fékcső dugult el a visszafolyás irányában, vagy a fékfolyadék matuzsálemi korú, az már okozhat gondokat. Szerencsére a fékpad figyelmét semmi sem vonhatja el, főleg egy tapasztalt szakemberét nem a vizsgálat közben. Hosszú válaszom után a rövid summázás: igen, kérem látogasson el egy szimpatikus, hozzáértő, fékpaddal is rendelkező szervizbe!

Üdvözlettel: Gulyás Márk deltamark.hu



Rovatok