Totalcar Vakbarát Hírportál

A Jeep is sokat vár C. Ronaldótól

2018.07.12. 17:39

Az olasz csapat több mint 100 millió eurót fizet Ronaldóért, de nem csak ők szeretnék, ha megtérülne a befektetésük. 2012 óta a Juventus zebracsíkos mezén fő szponzorként a Jeep jelenik meg. A Fiat Chrysler csoport márkája 15 millió eurót fizet évente a feliratért. Azzal, hogy a világ egyik, ha nem a leghíresebb focistája is viselni fogja a mezt, a felület értéke nagyot nő. Egy független ügynökség 45 millió euróra becsülte egy esetleges Bajnokok Ligája döntőbe jutás marketing értékét.

A Jeep és a Juventus együttműködése nem véletlen. A focicsapat és a Fiat Chrysler is az olasz Agnelli család hatáskörébe tartozik. Ronaldo érkezéséből a családi érdekeltségek egésze profitálhat, így máris érthetőbb a hatalmas vételár.

Azonban az átigazolásnak nem örül mindenki egyformán. A Fiat dolgozóit képviselő szakszervezet szerint elfogadhatatlan, hogy miközben a munkások évek óta komoly pénzügyi áldozatokat hoznak, az anyacég százmillió eurót tud egy sztárra fordítani. Hozzátették, hogy a hatalmas összeget hasznosabban is fel lehetne használni új, sikeres modellek fejlesztéséhez, amivel sok ezer alkalmazott jövőjét lehetne biztosítani. A felháborodott dolgozók a Fiat Melfi gyárában, ahol a Fiat 500X és a Jeep Renegade is készül, két napos sztrájkot szerveznek. Érdemes megjegyezni, hogy bár 100 millió euró már az autóiparban sem számít apró pénznek, egy új modell kifejlesztésének költségei azért jóval magasabbak: már meglevő műszaki alapokra is milliárd eurós tétel egy új modellt összehozni.

A Jeep idén közel kétmillió autó eladását tervezi. Sergio Marchionne, a Fiat Chrylser csoport vezérigazgatója 2022-re már több, mint hárommillióval számol. Marketing szakértők szerint Christiano Ronaldo népszerűsége hozzájárulhat a cél eléréséhez, különösen a spanyol ajkúak körében erősítve az eladásokat. 134 millió Instagram követőjével ez nem is tűnik teljesíthetetlen elvárásnak.



Rovatok